quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Voor mensen zoals jij is de alimentatieplicht er ook voor vaders die het kind NIET erkennen.
Dat is prima, jouw mening. Jammer dat je verder empathie mist om die inschatting te maken dat bepaalde opmerkingen anderen kunnen kwetsen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:24 schreef 700MB het volgende:
Ik ben ook niet vrouwelijk dus dat zal ook nooit gebeuren. Maar een vader zal ik ook nooit worden, als ik iemand zwanger zou maken en ze wil geen abortus dan ben ik sowieso weg.
Krijg jij in je dagelijks leven dan alleen maar prettige, vriendelijk geformuleerde reacties?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:57 schreef vanhal het volgende:
[..]
Dat is hoe jij erover denkt. Ik denk daar niet zo over. Ik vind niet dat die reacties moet kunnen verwachten en dat het nou eenmaal zo werkt. Daarnaast, dat jij er zo over denkt betekent nog niet dat ik of topicstarter daar ook zo over moeten denken.
Maar goed, schofferende reacties worden al verwijderd, gelukkig.
Je moeder had jou moeten laten aborteren.quote:
Ja.quote:
Ik begon er niet over, ik reageerde enkel op iemand die er wel over begon.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Over een abortus beginnen bij iemand die zwaar in de problemen zit is gewoon een zeer kwalijke zaak, en dan interesseert je geaardheid me helemaal niks.
Als het haar (of anderen) doet heroverwegen (lijkt me onwaarschijnlijk) om (nog) een kind te nemen, dan is het een zinvolle discussie geweest. Maar tranen hebben geen plaats in een discussie. Als mensen niet tegen duidelijke (toegegeven controversiele) meningen kunnen moeten ze er niet aan deelnemen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Je weet dat je met een vrouw te maken hebt, zou me niets verbazen als ze gaat huilen bij het zien van deze reacties. Heb je daar wat aan?
Het is niet mijn schuld dat sommige mensen zo onstabiel zijn dat ze niet tegen andere meningen kunnen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:27 schreef vanhal het volgende:
Jammer dat je verder empathie mist om die inschatting te maken dat bepaalde opmerkingen anderen kunnen kwetsen.
Lul toch niet zo stom joh.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:16 schreef 700MB het volgende:
Er is helemaal NIETS mis met een abortus. Het is een gewone medische handeling. Er is echter wel een heleboel mis met het zomaar ondoordacht nemen van een kind.
Het bestaan daarvan is inderdaad een kwalijke zaak, met name omdat de vrouw in een dergelijke situatie een veto kan uitspreken over de keuze van het wel of niet geboren laten worden van het kind.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Voor mensen zoals jij is de alimentatieplicht er ook voor vaders die het kind NIET erkennen.
Ben blij dat je dit zegt, je laat je namelijk enorm kennen door zo'n reactie.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:29 schreef 700MB het volgende:
Het is niet mijn schuld dat sommige mensen zo onstabiel zijn dat ze niet tegen andere meningen kunnen.
Ook jij bent daarbij hoor. De vrouw heeft niet alleen onveilige sex. Jij hebt dat ook. De verantwoording ligt in beide handen. Als de man vervolgens besluit om weg te lopen omdat het te heet onder zijn voeten word en zijn verantwoording niet wilt nemen is het de probleem van de man.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:30 schreef 700MB het volgende:
[..]
Het bestaan daarvan is inderdaad een kwalijke zaak, met name omdat de vrouw in een dergelijke situatie een veto kan uitspreken over de keuze van het wel of niet geboren laten worden van het kind.
Het gaat ook niet om garantie, het gaat erom dat als je een kind neemt dat egoisme is, en je, als je dat dan doet jezelf volledig opzij moet zetten.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:30 schreef cheqy het volgende:
Op een paar uitzonderingen na heeft niemand die garantie dus als we jouw logica moeten volgen zou er tegen de 22e eeuw nog maar een handje vol mensen op Aarde rond lopen.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Sowieso vind ik inkomen niet zo relevant bij het verwekken van kinderijen. Wij geloven erin dat elk kind komt met zijn eigen levensonderhoud.²
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:27 schreef alicia1308 het volgende:
[..]
Je moeder had jou moeten laten aborteren.
Als ik in de toekomst had kunnen kijken dan had ik niet voor kinderen gekozen, maar dan was ik nu ook heel rijk geweest, de koningin van de wereld geweest en jou niet geboren laten worden.
Als je zulke onzin schrijft kan je zulke onzin terug verwachten. Jij hebt het je hele leven zo perfect gedaan, als je niet pas net uit de luiers bent en nog lekker kan genieten van het dak van papa en mama.
Jij hebt 1000 vrienden die het allemaal accepteren dat je zulke dingen zegt, je bent nog nooit de verkeerde tegen gekomen? Of durf je alleen op een forum zulke rare kwetsende en achterlijke opmerkingen te maken!
Het is wel jouw schuld dat je onbekwaam bent om een discussie te voeren.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:29 schreef 700MB het volgende:
[..]
Het is niet mijn schuld dat sommige mensen zo onstabiel zijn dat ze niet tegen andere meningen kunnen.
Sterker nog, als de man geen kinderen wil dan moet ie heel goed opletten want een vrouw kan een gaatje prikken in het condoom, een pil 'vergeten' etc etc je zou ze de kost maar moeten geven die zwanger worden terwijl die vent het niet wil.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:30 schreef 700MB het volgende:
[..]
Het bestaan daarvan is inderdaad een kwalijke zaak, met name omdat de vrouw in een dergelijke situatie een veto kan uitspreken over de keuze van het wel of niet geboren laten worden van het kind.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Sowieso vind ik inkomen niet zo relevant bij het verwekken van kinderijen. Wij geloven erin dat elk kind komt met zijn eigen levensonderhoud.²
Voor mannen die echt geen kinderen willen hebben ze vasectomie uitgevondenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:36 schreef Marrije het volgende:
[..]
Sterker nog, als de man geen kinderen wil dan moet ie heel goed opletten want een vrouw kan een gaatje prikken in het condoom, een pil 'vergeten' etc etc je zou ze de kost maar moeten geven die zwanger worden terwijl die vent het niet wil.
Vrienden accepteren die meningen zeker hoor, al zijn ze het er heus niet altijd mee eens. Maar ik ben het ook niet altijd met hun meningen eens, en dat hoeft ook niet. De intentie van de opmerkingen is ook niet om te kwetsen, dus alleen al daarom is het flauwekul om je er door gekwetst te voelen. Als iemand (jij of iemand anders) dat vervolgens wel zo ervaart is dat dan je eigen schuld.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:27 schreef alicia1308 het volgende:
Jij hebt 1000 vrienden die het allemaal accepteren dat je zulke dingen zegt, je bent nog nooit de verkeerde tegen gekomen? Of durf je alleen op een forum zulke rare kwetsende en achterlijke opmerkingen te maken!
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:32 schreef alicia1308 het volgende:
[..]
Ook jij bent daarbij hoor. De vrouw heeft niet alleen onveilige sex. Jij hebt dat ook. De verantwoording ligt in beide handen. Als de man vervolgens besluit om weg te lopen omdat het te heet onder zijn voeten word en zijn verantwoording niet wilt nemen is het de probleem van de man.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:38 schreef beelz het volgende:
[..]
Voor mannen die echt geen kinderen willen hebben ze vasectomie uitgevonden
Maar dit is wel heel erg offtopic.
Je haalt het punt arbortus aan omdat je in de veronderstelling was dat de problemen van de vrouw al speelden op het moment ze voor het kind kozen. Op pagina 2 blijkt dit al niet zo te zijn. Dat betekent dus dat jouw abortus opmerking er geheel niet toe doet.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:38 schreef 700MB het volgende:
Vrienden accepteren die meningen zeker hoor, al zijn ze het er heus niet altijd mee eens. Maar ik ben het ook niet altijd met hun meningen eens, en dat hoeft ook niet. De intentie van de opmerkingen is ook niet om te kwetsen, dus alleen al daarom is het flauwekul om je er door gekwetst te voelen. Als iemand (jij of iemand anders) dat vervolgens wel zo ervaart is dat dan je eigen schuld.
Onthouding?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:40 schreef Exoteria het volgende:
[..]
dat kost ook geld (en wordt niet vergoed vanuit de basisverzekering)
250 eurootjes.. dan maar onthouding
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |