Omdat de lijn na Wierden een grote bocht richting het Zuidwesten maakt, staat de zon daar al relatief vroeg goed voor treinen richting Deventer. Daarentegen staat de zon daar omstreeks 15:00 al kops.quote:Op zondag 17 mei 2009 00:57 schreef thats-me het volgende:
@ Zug-Chef; ik wou inderdaad tussen Rijssen en Wierden gaan staan, maar in mij gedachten staat de zon dan niet goed... Maar ik zou jou maar geloven als je zegt dat de zon dan goed staat, ik ga misschien dan wel even op de bult bij Rijssen staan.
Ah kijk, dat is mooi, ik dacht dus dat pas later was, ik ga er dan ook meestal pas aan het eind van de dag op uit... Maar oké.. Goed om te wetenquote:Op zondag 17 mei 2009 01:04 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Omdat de lijn na Wierden een grote bocht richting het Zuidwesten maakt, staat de zon daar al relatief vroeg goed voor treinen richting Deventer. Daarentegen staat de zon daar omstreeks 15:00 al kops.
Ik heb echt geen idee. Uit krankzinnigheid verzin ik de gekste topictitels.quote:Op zondag 17 mei 2009 01:30 schreef James1988 het volgende:
Een naamtopic, wat lief!
Maar waar heb ik die eer aan te danken?
Nja, je bent ook een VIRM-fapper (net als ik). Verklaart wel wat wbt krankzinnigheid.quote:Op zondag 17 mei 2009 03:20 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee. Uit krankzinnigheid verzin ik de gekste topictitels.
Nog 5 treinen en dan is de uitrol van VIRM-4 compleet. Tijd voor VIRM-5 dus. Wat zouden jullie wensen zijn voor VIRM-5?quote:Ondertussen is het hoogste IRM-nummer 9592.
quote:Op zondag 17 mei 2009 04:39 schreef James1988 het volgende:
Nja, je bent ook een VIRM-fapper (net als ik). Verklaart wel wat wbt krankzinnigheid.
Ik vind hem erg goed getroffenquote:Op zondag 17 mei 2009 08:57 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
[ afbeelding ] ?
Tvp@fotoshop na een nachtje doorhalen in de stad
Charmant.quote:Op zondag 17 mei 2009 08:57 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
[ afbeelding ] ?
Tvp@fotoshop na een nachtje doorhalen in de stad
Ik heb er nog dit van weten te maken, iets over 11uur passeerde te Wierden trein 28031 vol met FcTwente supporters richting Rotterdam, voorop reed de 9514quote:Op zondag 17 mei 2009 09:44 schreef JeePee83 het volgende:![]()
Gezien het wolkendek en de regen hoef je niet langs de baan te staan voor de uittocht uit Heerenveen en Enschede vandaag. Dan maar in de trein zitten naar Rotterdam
quote:Op zondag 17 mei 2009 08:57 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
[ afbeelding ] ?
Tvp@fotoshop na een nachtje doorhalen in de stad
Ja, want perrons zijn er immers ter meerdere eer en glorie van de treinenfapper.quote:Op zondag 17 mei 2009 12:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Ok, stoom...
In de bergen kan het ook. Bijvoorbeeld in Kufstein.
[ afbeelding ]
Bayrische Eisenbahn 03 2295 met een Sonderzug bij vertrek uit Kufstein op weg naar Jenbach. Zaterdag 12 juli 2008
Hier heb je tenminste nog perrons die niet achterlijk hoog zijn waardoor je niks meer van de trein ziet.
Wees blij dat het niet weer zo'n tachtig-in-een-dozijn KUTcargo isquote:Op zondag 17 mei 2009 12:43 schreef Duvel het volgende:
Ja, want perrons zijn er immers ter meerdere eer en glorie van de treinenfapper.
Er was idd alle gelegenheid tot het maken van schrale kutfoto's zoals dezequote:Op zondag 17 mei 2009 13:40 schreef Duvel het volgende:
Kijk, zo baggerdicht stond alles op elkaar:
[ afbeelding ]
Heb je helemaal gelijk inquote:Op zondag 17 mei 2009 13:57 schreef Zug-Chef het volgende:
Heerlijk, om achteraf te zien dat ik helemaal niks gemist heb
Ik vond dit (veel) erger dan de Zaanstraatquote:Op zondag 17 mei 2009 13:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Maar goed, dat wist ik van te voren al wel. Open dag bij de Zaanstraat in 2007 was net zo'n drama.
Bah... een DD-AR in hetzelfde shot als de kameelquote:Op zondag 17 mei 2009 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er was idd alle gelegenheid tot het maken van schrale kutfoto's zoals deze
[ afbeelding ]
Ja vanaf spoor 5 kon het goed, die heb ik later ook nog even gemaakt, toen ik stond te wachten op de 861 terug (vertrekstaat zegt spoor 1, NS-figuur op spoor 1 zegt spoor 5, omroep op spoor 5 zegt spoor 2. Ook zoietsquote:Op zondag 17 mei 2009 14:06 schreef Duvel het volgende:
Zaanstraat was meer diversiteit, helemaal waar. Maar daar reed weer geen stoomtrein.
De kameel was best te doen trouwens.
[ afbeelding ]
Nee, ik zag dat zo eens staan allemaal, en ik had de ervaring van vorige week nog vers in het geheugenquote:Op zondag 17 mei 2009 14:14 schreef Duvel het volgende:
Vast niet, want je had blijkbaar geen kaartje voor de stoomtrein.Ik heb binnen een lekker biertje zitten drinken.
Wacht! Ik heb wat! De mayonaise op de friet was gratisquote:Op zondag 17 mei 2009 14:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zit momenteel serieus te bedenken of er ook wat positiefs te melden was. Zoeken we op
Of je betaalde te veel voor de friet zonder mayo (¤ 2,50!). Friet was wel ok qua smaak.quote:Op zondag 17 mei 2009 14:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wacht! Ik heb wat! De mayonaise op de friet was gratis
Niet.quote:Op zondag 17 mei 2009 14:28 schreef Socios het volgende:
Welk treinevent vind men eigenlijk het leukst?
Ik ben een keer in Aken-West geweest toen ze daar een grote materieelshow hadden. Heel ruim opgezet, niet te veel mensen in de weg, stoomtrein over het viaduct bij Moresnet met gratis 'vrij rondlopen' in het depot in Montzen.. Was prima, zo goed heb ik het daarna helaas nooit meer gehad.quote:Op zondag 17 mei 2009 14:28 schreef Socios het volgende:
Welk treinevent vind men eigenlijk het leukst?
Ja ehhh zo kan je het ook zienquote:Op zondag 17 mei 2009 14:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Of je betaalde te veel voor de friet zonder mayo (¤ 2,50!). Friet was wel ok qua smaak.
Mja. Toch was Kaldenkirchen best leuk. Toch?quote:Op zondag 17 mei 2009 14:34 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Niet.
Nadelen die elke keer weer terug komen:
-Klootjesvolk wat er op af komt, wat foto's belangrijker vind dan veiligheid/sociaal etc. Bijvoorbeeld het wegschreeuwen van kids die in beeld staan.
-Statische shit. Alles staat stil en dicht op elkaar. Jeej..
-Drukte.
-Prijzen van eten/drinken + Servex
Hehe, daar doe je het voorquote:Op zondag 17 mei 2009 14:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wacht! Ik heb wat! De mayonaise op de friet was gratis
Jup dat wel. Maar dat was Duitsland. En dat was trouwens ook alweer 3 jaar geleden, toen was ik nog niet zo als nu met fotografie bezigquote:Op zondag 17 mei 2009 14:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja. Toch was Kaldenkirchen best leuk. Toch?
En het was de eerste keer dat we naar zoiets gingenquote:Op zondag 17 mei 2009 14:47 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Jup dat wel. Maar dat was Duitsland. En dat was trouwens ook alweer 3 jaar geleden, toen was ik nog niet zo als nu met fotografie bezig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Jaaaa, die dubbeldekkertrein rechts op de fotoquote:Op zondag 17 mei 2009 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er was idd alle gelegenheid tot het maken van schrale kutfoto's zoals deze
[ afbeelding ]
De dubbeldekker links is veel mooier.quote:Op zondag 17 mei 2009 15:31 schreef Roland. het volgende:
[..]
Jaaaa, die dubbeldekkertrein rechts op de foto
Maar de mooiste trein op de foto is natuurlijk de enige niet dd...quote:
nu.nlquote:Actievoerende Tamils hebben zondag het hoofdstation van de Duitse stad Frankfurt bezet. Ze gingen onder meer op de spoorrails zitten. Het treinverkeer liep door de protestactie ernstige hinder op. Volgens de betogers zelf waren ongeveer vijfhonderd mensen op de been gekomen om te demonstreren tegen het offensief van Sri Lanka tegen de rebellerende Tamil Tijgers. De politie hield het op ongeveer 150 demonstranten. Of ook de treinverbindingen tussen Frankfurt, het grootste treinstation van Duitsland, en Nederland hinder hebben ondervonden van het protest is niet bekend.
Nee ik kom daar eigenlijk nooit. Wel op de nabijliggende spoorlijn Duisburg-Düsseldorf, zo'n 5km oostelijk van Angermund, welke evenwijdig aan het hoofdspoor loopt.quote:Op zondag 17 mei 2009 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Zug heb jij nou het nieuwe bordje van Angermund al?
Dat cargospoortje over Entenfang bedoel je? Ik zal donderdag eens op Angermund lettenquote:Op zondag 17 mei 2009 18:38 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nee ik kom daar eigenlijk nooit. Wel op de nabijliggende spoorlijn Duisburg-Düsseldorf, zo'n 5km oostelijk van Angermund, welke evenwijdig aan het hoofdspoor loopt.
quote:
Humanitaire ramp zegt Rode Kruis.quote:Op zondag 17 mei 2009 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nu.nl
Ja, de Tamil Tijgers hebben hun burgeroorlog verloren. En nu?
Ik weet ook weleens wat jahquote:Op zondag 17 mei 2009 19:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Klopt Fles. Hoe weet je dat trouwens, dat deze CNL hier planmatig langs rijdt?
Denk zelf ook niet dat de TEE ooit nog in Nederland zal rijden...quote:Op zondag 17 mei 2009 19:40 schreef Zug-Chef het volgende:
Ontopic. Zwitserland/Italie heeft het, wat NL voorlopig niet zal hebben. Rijvaardig TEE-mat:
Amsterdam Sloterdijk.quote:Op zondag 17 mei 2009 23:00 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]Ok, dan onder het mom zelfkastijding:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 17 mei 2009 23:18 schreef James1988 het volgende:
Er zijn foto's van de V250 opgedoken - http://www.flickr.com/photos/steelwheels/sets/72157600093120333/
Iemand heeft het fotografeerverbod bij NedTrain overtreden
Boegdeuren bedoel je?quote:Op maandag 18 mei 2009 01:00 schreef RubenK het volgende:
Als ze het nou deden zoals bij de ICE, dat er voor het koppelen wel zo'n gat open kan maar voor/achterkant gewoon dicht?
Die rem links, vraag me af of dat wel veilig isquote:Op zondag 17 mei 2009 23:18 schreef James1988 het volgende:
Er zijn foto's van de V250 opgedoken - http://www.flickr.com/photos/steelwheels/sets/72157600093120333/
Iemand heeft het fotografeerverbod bij NedTrain overtreden
Het zou niet de eerste keer zijn dat de NS zich op dit gebied zou begevenquote:Op maandag 18 mei 2009 02:08 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Boegdeuren bedoel je?
Op zich wel een revolutionair idee, maar ik zie slechts enkele spoorwegbedrijven die voor deze gimmick gaan.
quote:Op maandag 18 mei 2009 02:08 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Boegdeuren bedoel je?
Op zich wel een revolutionair idee, maar ik zie slechts enkele spoorwegbedrijven die voor deze gimmick gaan.
Is dat niet een beetje WEINIG?? Een factortje honderd ongeveer?quote:Het aantal afgelegde reizigerskilometers steeg van 129 miljoen in 2007 tot 131 miljoen vorig jaar.
Nou dat lijkt me wel erg overdreven. volgens deze link schommelt het de laatste jaren rond de 15 miljard. Dat is iets van 40 miljoen per dag dus...quote:Op maandag 18 mei 2009 13:49 schreef Peterselieman het volgende:
De cijfers lijken me per dag te zijn?
Dit is wel over een heel jaar. Lijkt me stug dat die andere cijfers dan per dag zijnquote:In 2008 steeg het aantal treinritten tot 3 miljoen, ProRail denkt dat dit aantal dit jaar verder stijgt tot 3,1 miljoen.
quote:De zijdelingse aanrijding bij Gouda tussen de intercity en de Thalys op zaterdag 11 oktober 2008 is het gevolg geweest van een opeenvolging van onjuiste handelingen door de conducteurs en machinist van de intercity. Dit blijkt uit onderzoek van de Inspectie Verkeer en Waterstaat. Bij de aanrijding met lage snelheid vielen geen gewonden, wel was de materiele schade groot.
De Inspectie concludeert dat de hoofdconducteur van de intercitytrein ten onrechte de vertrekprocedure heeft ingezet en hierbij niet gecorrigeerd is door zijn collega. De machinist zag vervolgens niet dat het sein nog op rood stond en is vertrokken richting Utrecht. De intercity botste enkele tientallen meters later tegen de passerende Thalys. Beide treinen ontspoorden.
kquote:Op maandag 18 mei 2009 13:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat lijkt me wel erg overdreven. volgens deze link schommelt het de laatste jaren rond de 15 miljard. Dat is iets van 40 miljoen per dag dus...
aantal unieke reizigers misschien?quote:[..]
Dit is wel over een heel jaar. Lijkt me stug dat die andere cijfers dan per dag zijn![]()
Maar wat het dan wel is?
Ha, bedankt voor de melding!quote:Op maandag 18 mei 2009 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Veel boeiender nieuws nog: Het IVW-rapport van de ICM vs Thalys @Gouda botsproef is uit
[..]
De Nederlandse inzending voor het Eurovisie Hogesnelheidsfestival iddquote:Op maandag 18 mei 2009 14:32 schreef Guard het volgende:
das dus de V250:
http://nl.wikipedia.org/wiki/V250
Ik was er ook net achterquote:Op maandag 18 mei 2009 14:32 schreef Guard het volgende:
das dus de V250:
http://nl.wikipedia.org/wiki/V250
damnit weer geen finale plek dus....quote:Op maandag 18 mei 2009 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Nederlandse inzending voor het Eurovisie Hogesnelheidsfestival idd
Yup die gapende bek is spuuglelijk en de kleurstelling werkt ook niet echt in zijn voordeelquote:Op maandag 18 mei 2009 14:35 schreef WalterSobchak het volgende:
[..]
Ik was er ook net achterIk had hem nog niet eerder in het wild gezien. Lelijk ding eigenlijk.
FYI: Het gaat om Watergraafsmeer.quote:Op maandag 18 mei 2009 14:29 schreef WalterSobchak het volgende:
Ik zag afgelopen week dit ding staan, op een rangeerterrein vlakbij Amsterdam Muiderpoort:
[ afbeelding ]
(sorry voor de matige pic, telefoon met tegenlicht wil niet zo...)
De kleine lettertjes kan je niet meer lezen, maar er stond iets met Breda... Jullie weten vast wat dit voor ding is, en waarom hij daar stond. Ik ben nieuwsgierig.
Nee, die gaan naar Oostblok-landenquote:
Gaat Polen de wadlopers ombouwen naar hogesnelheidstreinenquote:
en de Slowaken gaan zeker Plan U ombouwen naar hogesnelheidstreinen en dat inzendenquote:Op maandag 18 mei 2009 16:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
Gaat Polen de wadlopers ombouwen naar hogesnelheidstreinen
Dat wil ik zien
Hoe gaan ze dan heten, hardlopers?
Technisch niet mogelijk.quote:Op maandag 18 mei 2009 16:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
Gaat Polen de wadlopers ombouwen naar hogesnelheidstreinen
Dat wil ik zien
Hoe gaan ze dan heten, hardlopers?
Nog steeds een testrit inderdaad, eind dit jaar rijden de HSL-treinen voor het echie.quote:
Gemakshalve zijn de Zweedse X2000, de Noorse BM73 en de Finse Pendolino er natuurlijk ook nog. Allemaal alweer zo'n 12-15 jaar in dienstquote:Op maandag 18 mei 2009 17:14 schreef Ofyles2 het volgende:
De Scandinavische landen hebben ondertussen wel treinstellen in bezit die 200 km/h kunnen bereiken. Gemakshalve tel ik de DSB -IC4's van AnsaldoBreda mee.
Ik mis er nog twee: De Stadler FLIRT, de BM71 (beiden van de NSB), de X3 en de Regina (beiden SJ).quote:Op maandag 18 mei 2009 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gemakshalve zijn de Zweedse X2000, de Noorse BM73 en de Finse Pendolino er natuurlijk ook nog. Allemaal alweer zo'n 12-15 jaar in dienst
De Europese Unie had ooit vooruitstrevende plannen voor een allesomvattend HSL-netwerk dat van Scandinavië tot aan de Mediterranen, maar de Commissarissen maken zich eerder druk over niet-gedeclareerde lunches.quote:Op maandag 18 mei 2009 17:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk kaartje gevonden![]()
[ afbeelding ]
Enkele onnauwkeurigheidjes daargelaten () geeft het een aardig beeld. En inderdaad, In Oost-Europa is vrijwel niets qua hogesnelheidstreinen.
Bronquote:The Ankara-Eskişehir section of the line, which has a length of 245 km and a projected travel time of 65 minutes, is completed.
Gaat er nou nog iets met die plan U gebeuren, of blijven ze daar voor altijd staan?quote:Op maandag 18 mei 2009 16:56 schreef Guard het volgende:
[..]
en de Slowaken gaan zeker Plan U ombouwen naar hogesnelheidstreinen en dat inzenden
Ja zeg, we blijven slepen met die dingenquote:Op maandag 18 mei 2009 18:27 schreef Wadloper het volgende:
Gaat er nou nog iets met die plan U gebeuren, of blijven ze daar voor altijd staan?![]()
Misschien kan de HIJSM zo'n stel terug kopen
Dat schiet al wat sneller op.quote:
quote:Op maandag 18 mei 2009 18:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Het frappantste aan dat kaartje vond ik nog wel dat ene Tempo 250 lijntje in TurkijeMaar eens wat over opzoeken
quote:Op woensdag 25 maart 2009 23:11 schreef sander89 het volgende:
In Turkije is 13 maart het eerst stuk HSL van 245 km in gebruik genomen.
Ze waren daar begonnen met de bouw van de HSL in 2003.
Filmpje
WIKIpedia High-speed rail in Turkey
We kunnen er gewoon niks van in NL.![]()
![]()
Bedoel je dat het rangeerterrein zo heet? Want dat de buurt daar zo heet dat weet ik wel, ik woon er..quote:
Toch is een leeg land als Rusland wel erg handig. Gewoon kaarsrechte lijn tussen St. Petersburg en Moskouquote:Op maandag 18 mei 2009 17:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk kaartje gevonden![]()
[ afbeelding ]
Enkele onnauwkeurigheidjes daargelaten () geeft het een aardig beeld. En inderdaad, In Oost-Europa is vrijwel niets qua hogesnelheidstreinen.
Dat was altijd al zo. Alleen nu wordt er wat harder geredenquote:Op maandag 18 mei 2009 21:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Toch is een leeg land als Rusland wel erg handig. Gewoon kaarsrechte lijn tussen St. Petersburg en Moskou
Dat terrein daar heet Watergraafsmeer jaquote:Op maandag 18 mei 2009 21:28 schreef WalterSobchak het volgende:
Bedoel je dat het rangeerterrein zo heet? Want dat de buurt daar zo heet dat weet ik wel, ik woon er..De foto is dan ook gemaakt vanaf de gallerij bij mijn woning.
Er zijn er nu twee en die worden afgebouwd om te gaan testrijden op de HSL.quote:Vandaag stond er weer 1. Volgens mij een andere, want dit keer stond er geen AnsaldoBreda op de zijkant (of hij stond in de andere richting). Zijn ze nu gewoon een beetje met die dingen heen en weer aan het testrijden dan? Wat doen ze nu in Amsterdam?
Die gaan door een locomotief getrokken worden. De maximum snelheid van die dingen is 160 km/h in deze setting.quote:Wat ik me ook afvroeg: een tijd geleden ging ik vaak met de internationale trein (Amsterdam-Brussel), en op die intercityrijtuigen (die lelijke roze/wit/rode) stond dat ze klaar gemaakt werden voor de HSL. Maar deze V250 treinstellen zijn toch duidelijk anders. Ik vond het al een beetje vreemd dat die gewone intercitybakken 250 km/u zouden halen, maar waarom niet, dacht ik.. Gaan die nou ook op het HSL traject rijden of hoe zit het? Met een andere locomotief misschien?
Die rijtuigen liggen aan de ketting na het faillissement van TTC dat de Bergland Express reed. Laatst wilden ze de rijtuigen het land uit rijden, maar op last van de curator is de trein toen omgekeerd. Het betreffen idd gehuurde Hongaarse rijtuigen.quote:Ik stel waarschijnlijk n00bvragen, maar jullie willen ze vast wel beantwoorden
Ohja, nog 1 ding. Ik kijk dus dagelijks uit over dat rangeerterrein. Er staan daar heel vaak, wekenlang oude treinen, vaak Oost-Europees. Op bovenstaande foto zie je op de voorgrond ook een (Hongaarse?) slaaptrein staan. Dat ding staat er al tijden, en als hij straks weg is, staat er even later weer een andere. Gaan ze die opknappen en ombouwen voor NS-reizigers? Of zijn er heel andere redenen dat ze hier staan?
OK, duidelijk, maar dit is niet de eerste roestige trein die daar een tijd staat. Gewoon toeval?quote:Op maandag 18 mei 2009 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat terrein daar heet Watergraafsmeer ja
[..]
Er zijn er nu twee en die worden afgebouwd om te gaan testrijden op de HSL.
[..]
Die gaan door een locomotief getrokken worden. De maximum snelheid van die dingen is 160 km/h in deze setting.
[..]
Die rijtuigen liggen aan de ketting na het faillissement van TTC dat de Bergland Express reed. Laatst wilden ze de rijtuigen het land uit rijden, maar op last van de curator is de trein toen omgekeerd. Het betreffen idd gehuurde Hongaarse rijtuigen.
Tering staan die dingen nog in Nederland.quote:Op maandag 18 mei 2009 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
Die rijtuigen liggen aan de ketting na het faillissement van TTC dat de Bergland Express reed. Laatst wilden ze de rijtuigen het land uit rijden, maar op last van de curator is de trein toen omgekeerd. Het betreffen idd gehuurde Hongaarse rijtuigen.
Grofweg?quote:Op maandag 18 mei 2009 23:16 schreef thats-me het volgende:
Leukwat is de planning?? Moet je de oostbloklopers even op de foto zetten?
![]()
Nou ja, niet helemaal, tot 2001 zat De Vinger van de Tsaar er nog in:quote:Op maandag 18 mei 2009 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was altijd al zo. Alleen nu wordt er wat harder gereden
Grofweg is prima voor mijquote:Op maandag 18 mei 2009 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Grofweg?
Do avond de CNL/EN naar Wwa, vrijdag Wwa bekijken, za uitslapen, ontbijtje, slagje Skarzysko-Kamienna met de stoppert, za avond uit in Wwa, zondag terug
De verkeersministers zijn meer gefixeerd op het vliegtuig dan de trein.quote:Op maandag 18 mei 2009 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Aan wie zou je dat WEL overlaten dan? Duitsland?
Dat zijn vrouwen. En vrouwen zijn DOM. Weet iedereen. Basiskennis.quote:Op maandag 18 mei 2009 23:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De verkeersministers zijn meer gefixeerd op het vliegtuig dan de trein.
Geen verkeersminister, maar deze Europarlementariër kan beter voor Berlusconi werken:quote:Op maandag 18 mei 2009 23:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zijn vrouwen. En vrouwen zijn DOM. Weet iedereen. Basiskennis.
Of Limbavianen. En in Limbabwe hebben ze heuvels. In heuvels hebben ze bergen en in bergen hebben ze tunnels. Limbabwe heeft ook 1 tunnel en die eh tja eh ja nou ja hij is er dusquote:Op maandag 18 mei 2009 23:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zijn vrouwen. En vrouwen zijn DOM. Weet iedereen. Basiskennis.
\quote:Op maandag 18 mei 2009 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Heuvels? Dat is ten noorden van de KUT dacht ik?
Ik had me zoveel voorgesteld van Camiel Eurlings.quote:Op maandag 18 mei 2009 23:45 schreef JeePee83 het volgende:
[..]
Of Limbavianen. En in Limbabwe hebben ze heuvels. In heuvels hebben ze bergen en in bergen hebben ze tunnels. Limbabwe heeft ook 1 tunnel en die eh tja eh ja nou ja hij is er dus
ook Limbavianen graag geen minister meer...
Puzzeltje lijkt me opgeslot. Die 131 miljoen kilometer lijken me het aantal reizigers kilometers per dag te zijn die afgelegd worden door de 1,2 miljoen passagiers.quote:Op maandag 18 mei 2009 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Gekissebis tussen Prorail en NS op NU.nl. Maar wat staat er onderaan?
[..]
Is dat niet een beetje WEINIG?? Een factortje honderd ongeveer?
Deze vind ik errug fraai!quote:Op maandag 18 mei 2009 23:57 schreef thats-me het volgende:
[ link | afbeelding ]
Supporterstrein 28043 met 2x DD-AR te Veenweg, Holten
Even een vraagje, ben je met de fiets / brommer / motor / auto dat stuk afgegaan?quote:Op maandag 18 mei 2009 23:57 schreef thats-me het volgende:
[ link | afbeelding ]
IC1650 te Drostenstraat, Holten
[ link | afbeelding ]
Stoptrein 7052 te Groeneweg, Holten
quote:Op maandag 18 mei 2009 23:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zijn vrouwen. En vrouwen zijn DOM. Weet iedereen. Basiskennis.
Hoe naief.quote:Op maandag 18 mei 2009 23:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik had me zoveel voorgesteld van Camiel Eurlings.
Dat het maar flink mag schrijnen.quote:Bleek het weer dat ik me weer van achteren liet nemen.
Whooptiefuckingdooquote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:16 schreef daanski82 het volgende:
de loc 1754 (uit nijmegen) staat voor deventer te wachten op ons.
Dankjewel, ik vind hem zelf ook erg leukquote:
Jaquote:Op dinsdag 19 mei 2009 01:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Even een vraagje, ben je met de fiets / brommer / motor / auto dat stuk afgegaan?
Staat er in Zwolle ook altijd onder dat brussel middi, is dat extra omdat je vanuit roosendaal daar heen kunt of een fout die gewoon op meerdere stations zo te zien voorkomt?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, nou. Nog een uurtje of 2 dan ben ik op kantoorWel goed voor de spoorkilometers trouwens
[ afbeelding ]
Ansaldo?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:12 schreef Christiaan het volgende:
Ik hoor dat station Breda héél wat duurder gaat uitvallen dan gepland.
Iets met marktomstandigheden. Er komt vanmiddag een voortgangsrapportage uit.quote:
We hebben elkaar gekruist vanmorgenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, nou. Nog een uurtje of 2 dan ben ik op kantoorWel goed voor de spoorkilometers trouwens
[ afbeelding ]
Je snapt de grap geloof ik nietquote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:14 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Iets met marktomstandigheden. Er komt vanmiddag een voortgangsrapportage uit.
Ook via allerlei exotische oorden?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:28 schreef Guppyfriend het volgende:
We hebben elkaar gekruist vanmorgenIk ging om 07:46 uur van Arnhem naar Utrecht!
Nee, dat niet. Dat was jammer. Ik was op tijd op m'n werkquote:
Oh, wachtquote:
toevallig een nieuwe met blauwe stoelen? die zitten wel harder, maar na een half uurtje zitten ze beter dan van een oude virmquote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:15 schreef James1988 het volgende:
En ik ben ook onderweg naar huis, en ik zit in de trein. En voor mijn gevoel zitten de stoelen van deze VIRM anders dan anders... in elk geval een stuk harder. En dat zit eigenlijk best wel kut. ICRm / ICMm zit een stuk beter imo.
Dat weet Kapitein Schaukelboot heul goed hoorquote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:41 schreef dennistd het volgende:
[..]
toevallig een nieuwe met blauwe stoelen? die zitten wel harder, maar na een half uurtje zitten ze beter dan van een oude virm
Mwoh, afgelopen maandag stond er op Rotterdam ook een Virm voor de stopper naar Roosendaal. Klopt wel meer niet dus.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Er is vandaag ergens iets mis met de materieelomlopen in het oosten![]()
[ afbeelding ]
Komt dat stel niet uit Zutphen, zag het vandaag ook staanquote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Er is vandaag ergens iets mis met de materieelomlopen in het oosten![]()
[ afbeelding ]
In de stopper apeldoorn enschede rijden er een losse SGMm-II rond en een ICM'etje, dus ook daar is het niet echt lekker. Zijn er zoveel SGMm-III's kapot ofzo?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Er is vandaag ergens iets mis met de materieelomlopen in het oosten![]()
[ afbeelding ]
8714, oude VIRM dus. Meestal vind ik VIRM wel te doen, maar nou kreeg ik gewoon rugpijnquote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:41 schreef dennistd het volgende:
[..]
toevallig een nieuwe met blauwe stoelen? die zitten wel harder, maar na een half uurtje zitten ze beter dan van een oude virm
Nou veel plezier alvast gewenst, doe de groeten aan de mevrouw van de :quote:Op maandag 18 mei 2009 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee borkJe gelooft hetniet
Binnen een week ben ik in Polen geweest en alweer terug ook
![]()
![]()
Ja, ik weet het.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 08:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoe naief.
[..]
Dat het maar flink mag schrijnen.
Je verslapen en in Minsk wakker worden?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, mijn PR langste treinrit zonder overstappen is in gevaarEIndelijk. In 1991 heb ik aleens Salzburg - Litochoron (Griekenland) gereden. Het lijkt erop alsof dat rond de 1350-1400 km is. Utrecht - Warszawa via Köln is 1375. Zal het genoeg zijn??
Dat is bijvoorbeeld een optiequote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:06 schreef bork het volgende:
In Warschau Oost uitstappen scheelt ook weer.
Niet beledigend bedoeld, maar de laatste verkeersministers zijn zonder uitzondering bijzonder ruk.quote:
En tussen Tjerk Westerterp en Camiel Eurlings zit? 20 jaar minimaalquote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Niet beledigend bedoeld, maar de laatste verkeersministers zijn zonder uitzondering bijzonder ruk.
Ik begin er nu pas echt zin in te krijgenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:03 schreef bork het volgende:
[..]
Nou veel plezier alvast gewenst, doe de groeten aan de mevrouw van de :
[ afbeelding ]
en deze heb ik nog nooit gehad (Warszawa -Lodz), misschien kun je die knippen?
[ afbeelding ]
Deze moet je haast wel tegen het lijf lopen in Warszawa
[ afbeelding ]
dr. Butelka na zdrowie!![]()
![]()
![]()
Kweenie hoe je toen hebt gereden maar:quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, mijn PR langste treinrit zonder overstappen is in gevaarEIndelijk. In 1991 heb ik aleens Salzburg - Litochoron (Griekenland) gereden. Het lijkt erop alsof dat rond de 1350-1400 km is. Utrecht - Warszawa via Köln is 1375. Zal het genoeg zijn??
Is dat niet deze route?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja dat zag ik ook
maar ik ben natuurlijk niet door hongarije geweest he
Gewoon Salzburg - Villach - Zagreb - Beograd - Vinkovci - Thessaloniki - Litochron
toen het nog kon (was net voor de zoveelste balkanoorlog, terug moesten we door Italië)
1 2 3 4 5 6 | 151 SLO 186 Jesenice(Gr)*ljubljana*z.most*Dobova(Gr) 30150 HR 316 Dobova(Gr)*zagreb*Sid(Gr) 327 SRB 582 Sid(Gr)*beograd*(mala krsna/mladenovac)*jagodina*Tabanovci(fr) 102 MK 217 Tabanovci(fr)*skopje*veles*Gevgelija(fr) 20034 GR 179 Gevgelija(fr)*thessaloniki*Litochoron |
Met uitzondering van Roelf de Boer, maar dat was ook een faalhaas, want LPF.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En tussen Tjerk Westerterp en Camiel Eurlings zit? 20 jaar minimaal
Kutquote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Is dat niet deze route?
[ code verwijderd ]
Dat is totaal dus 1699 km.
En zittend voor ongeveer 3,12 seconden.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:30 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Met uitzondering van Roelf de Boer, maar dat was ook een faalhaas, want LPF.
Ik weet dat ze bestaan ja. En ik heb ooit eens een programma moeten schrijven in Fortran77 wat het gemiddelde van 3 ingevoerde getallen "berekende".quote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:05 schreef Ofyles2 het volgende:
DrFlash, heb jij enige affiniteit in programmeertalen?
Ik ben namelijk bezig met het ontwikkelen van een nieuw spoorboekje ofzoiets.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik weet dat ze bestaan ja. En ik heb ooit eens een programma moeten schrijven in Fortran77 wat het gemiddelde van 3 ingevoerde getallen "berekende".
Long story short: Nee.
Heb je toegepaste wiskunde gedaan of zo? Grondige kennis van grafentheorie is dan wel noodzakelijk namelijk.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:13 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik ben namelijk bezig met het ontwikkelen van een nieuw spoorboekje ofzoiets.
Ik ben er nog mee bezig.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb je toegepaste wiskunde gedaan of zo? Grondige kennis van grafentheorie is dan wel noodzakelijk namelijk.
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:02 schreef dennistd het volgende:
Die reconstructie van opsporing verzocht net
Was een vrouw mishandeld in de sprinter tussen Amersfoort en Amsterdam, ding werd stoptrein genoemd.
En op de beelden stapte ze in een SGMm, de deuren die gesloten werden waren van een VIRM en in een later shot was het een Plan V van de buitenkant. Alleen de shots binnen waren goed: het was namelijk een DDAR...
Het Handelsreiziger-probleem?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:47 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik ben er nog mee bezig.
Over de grafentheorie heb ik wel een profielwerkstuk geschreven.
Boeiende materie: van het kortste-pad-algoritme tot Petersen en Euler.
Oh dit gaat wat worden. Oow jaa.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
zit een beetje terug te kijken naar de foto's van Kopenhagen april 2008, maar dit is groterIk hoop er echt wa moois van te maken
Dat kan je wel zeggen! Ik was ook bezig met een aanbestedingquote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:50 schreef JeePee83 het volgende:
Same here... Wordt ook weer een latertje vrees ik. Aanbestedingen zijn k*t
Was bij Peter R de Vries ook zoquote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:02 schreef dennistd het volgende:
Die reconstructie van opsporing verzocht net
Was een vrouw mishandeld in de sprinter tussen Amersfoort en Amsterdam, ding werd stoptrein genoemd.
En op de beelden stapte ze in een SGMm, de deuren die gesloten werden waren van een VIRM en in een later shot was het een Plan V van de buitenkant. Alleen de shots binnen waren goed: het was namelijk een DDAR...
19:04 trein. Thuis werken tot 23:30. Vanmorgen weer om 6:45 de trein. Maar goed dat er 5 vrije dagen aankomenquote:Op woensdag 20 mei 2009 06:39 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dat kan je wel zeggen! Ik was ook bezig met een aanbestedingUiteindelijk had ik om 19:52 de trein. Viel op zich nog wel mee.
Anyway, nu gauw weer naar de trein
quote:AMSTERDAM – De HSL gaat eind dit jaar rijden tussen Amsterdam en Breda. Dat meldt Breda Vandaag op de website.
Wethouder Wilbert Willems zei dat dinsdag tijdens een commissievergadering. De PvdA-wethouder sprak eerder op dinsdag al met de betrokken partijen. Uit dit gesprek kwam naar voren dat iedereen vond dat het eerste traject vóór 2010 in werking moet zijn.
Amsterdam-Brussel
“Uiteraard alleen als aan alle veiligheidsvoorschriften voldaan kan worden”, aldus Willems. De wethouder houdt het zelfs voor mogelijk dat de lijn Amsterdam-Brussel eind 2009 al in gebruik is. “Dat is onder voorbehoud. Daarover zijn we nog in onderhandeling.”
Beter laat dan nooitquote:
Er is geen enkele grond voor.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:51 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Beter laat dan nooitAls het doorgaat.
We krijgen iig FLIRTS bij Venloquote:Op woensdag 20 mei 2009 16:31 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik hoop het ook. Anders wordt het weer een doodsaai begin van een nieuw dienstregelingsjaar.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 19:50 schreef Palmboom313 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
WOWPrachtig ziet dat eruit die peronkappen
Jah maar als het zo wordt is het wel het wachten waard geweest. Prachtig gewoonquote:Op woensdag 20 mei 2009 19:53 schreef dennistd het volgende:
Dat moet ooit station Arnhem worden denk ik?
De geoloog doet niet zo gauw moeilijk over een miljoen jaarquote:Op woensdag 20 mei 2009 19:53 schreef dennistd het volgende:
Dat moet ooit station Arnhem worden denk ik?
Oke het zal vast wel weer uit lopen maar die visuals zien er gewoon echt superieur uit.quote:Op woensdag 20 mei 2009 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De geoloog doet niet zo gauw moeilijk over een miljoen jaar
Poeh poeh, begonnen met graven. Jeetjequote:Op woensdag 20 mei 2009 20:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Ze zijn anders deze week wel begonnen met het graven van de ondergrondse fietsenstalling. Daar in die bouwput die station heet in Arnhem
een maand en een jaar later 2 maanden geen treinen van en naar arnhemquote:Een belangrijke stap staat gepland voor de zomer van 2010. ProRail plaatst dan tijdens een grote buitendienststelling van een maand de dekken van de dive-under en maakt de aansluitingen voor de richting Utrecht en Nijmegen. In de herfst van 2010 bouwt ProRail de oostzijde van het emplacement om. De bouwwerkzaamheden verplaatsen zich in de zomer van 2011 naar de westzijde. Hier gaat tijdens een buitendienststelling van twee maanden het emplacement op de schop.
Oke, dank je wel!quote:Op woensdag 20 mei 2009 19:14 schreef dennistd het volgende:
NS rijdt aan de tijden van de eerste intercity Enschede-Amersfoort te zien als volgt:
- hemelvaartdag: als zaterdag
- vrijdag na hemelvaart: als maandag-vrijdag
Jezus dat wordt lachenquote:Op woensdag 20 mei 2009 20:08 schreef Palmboom313 het volgende:
een maand en een jaar later 2 maanden geen treinen van en naar arnhem
ik denk dat het in delen gaat, en niet het hele emplacement echt 2 maanden dichtquote:Op woensdag 20 mei 2009 20:08 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
een maand en een jaar later 2 maanden geen treinen van en naar arnhem
Ik wacht nog even af...quote:Op woensdag 20 mei 2009 19:50 schreef Palmboom313 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
WOWPrachtig ziet dat eruit die peronkappen
Nou ik denk het wel.quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:21 schreef dennistd het volgende:
ik denk dat het in delen gaat, en niet het hele emplacement echt 2 maanden dicht
dat staat erquote:Hier gaat tijdens een buitendienststelling van twee maanden het emplacement op de schop.
hmm dus dan zo?quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
ik denk dat het in delen gaat, en niet het hele emplacement echt 2 maanden dicht
Net andersomquote:Op woensdag 20 mei 2009 20:25 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
hmm 2010 1 maand voor sporen vanaf nijmegen en utrecht 2011 2 maanden voor sporen vanaf zevenaar en zutphen dus.
http://www.prorail.nl/Pub(...)ws/Pages/Nieuws.aspx
Nee, dat kan niet hoorquote:Op woensdag 20 mei 2009 20:35 schreef dennistd het volgende:
Maar kom op, je kunt Arnhem-Utrecht toch niet 2 maanden gaan verbussen? Ik neem aan dat er nog wel een aantal sporen in gebruik blijven steeds, en dat in de weekenden het wel helemaal dicht gaat.
Zei het ook al op flickr, maar echt een mooie plaat!quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag in Steenwijk:
[ link | afbeelding ]
Het allerleukste is, wanneer een treinfotograaf verrast wordt. Zeker bij iets niet-alledaags als het zwaar-onder-de-pet-vervoer van militaire voertuigen. De verkleurde RN 6517 en de rode 6473 hebben vandaag 11 grote en 3 kleine tanks in Steenwijk afgeleverd en wachten op personeel vanuit Havelte om de trein te lossen. Rechts in beeld een IC vanuit Rotterdam op weg naar Leeuwarden, met voorop ICMm 4014.
Met de busquote:Op woensdag 20 mei 2009 21:19 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet hoorIk weet niet wat ik moet zonder mijn trein richting Utrecht!!
Ah ben jij dh3206quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:20 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Zei het ook al op flickr, maar echt een mooie plaat!![]()
Soms zijn juist die verrassingen datgene wat de hobby leuk maakt![]()
Via Apeldoorn reizenquote:Op woensdag 20 mei 2009 21:19 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet hoorIk weet niet wat ik moet zonder mijn trein richting Utrecht!!
Ik denk dat dat een ICE moet voorstellen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Staat er nou een Railkarper op die bovenste "impressie"?
Dat ontslaat je nog niet van je routine om gemiddeld 500+ km/dag te makenquote:
Daar hebben we het achteraf nog wel over mannetjequote:Op woensdag 20 mei 2009 22:52 schreef JeePee83 het volgende:
Ow OK. Ik trap dan wel ff op-en-neer naar Warschau. Moet toch voldoen aan de gestelde criteria. Satisfied?
Vandaag wel weer gehaald, zl-grunn door na schiphol terug na enschede stopper terug na zwolle.quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat ontslaat je nog niet van je routine om gemiddeld 500+ km/dag te maken
Jup, wat doet u op een dag?quote:
Nou, ik ben op een hobbyrondje blij met 650 km hoorquote:Op woensdag 20 mei 2009 23:05 schreef Geerd het volgende:
[..]
Jup, wat doet u op een dag?
Ga van sarcasme uit iig![]()
Je kunt ook in het zwart bijklussen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, ik ben op een hobbyrondje blij met 650 km hoorHeb dit jaar pas 3 rondjes 700+ gereden, vond ik eigenlijk wat tegenvallen.. Komend lang weekend moet maar eens flink wat opleveren
Hoewel we niet alleen in de trein zitten hoor. We gaan ook Wwa bekijken en een paar oude vrienden ontmoeten en zo
![]()
maar het is toch een beetje mijn zomervakantieik moet sparen qua nieuw huis
Als je een lekker kontje hebt kun je vast wel wat geld verdienen achter Amsterdam Centraal ofzoquote:Op donderdag 21 mei 2009 00:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je kunt ook in het zwart bijklussen.
Nee, niet dat bedoel ik.quote:Op donderdag 21 mei 2009 00:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je een lekker kontje hebt kun je vast wel wat geld verdienen achter Amsterdam Centraal ofzo
Sommige mensen schijnen er echt kijk op te hebben en zoquote:Op donderdag 21 mei 2009 00:07 schreef Ofyles2 het volgende:
Bovendien is het ook geen gezicht, DrFlash die bijklust in de Red Light Zone.
De intercity brussel rijdt toch vanaf den bosch?quote:Op donderdag 21 mei 2009 07:34 schreef Kwaliteit het volgende:
Wat een kutzooi van vandaag, tussen Zwijndrecht en Roosendaal werkzaamheden, worden bussen ingezet.
Nu ik juist naar Antwerpen moet...
quote:Reisadvies
Ga eerder op reis:
* de InterCity's Amsterdam Centraal-Antwerpen-Centraal-Brussel-Zuid/Midi rijden in Nederland niet via de normale route en stoppen niet in Amsterdam Centraal, Schiphol, Den Haag HS, Rotterdam Centraal en Dordrecht
* reis van/naar Amsterdam Centraal, Schiphol en Den Haag Centraal met binnenlandse Intercity's naar 's- Hertogenbosch en stap in 's-Hertogenbosch over op/van InterCity Brussel
* reis van/naar Rotterdam Centraal en Dordrecht met binnenlandse Intercity's en NS-bussen naar Roosendaal en stap in Roosendaal over op/van InterCity Brussel
Dit komt wel aardig in de buurt. Zomer 2010 een maand niet naar Nm/Ut, maar wel Zv/Zp. Daarna gefaseerd delen van het emplacement op de schop, met in 2011 een tijd geen treinen naar Zv/Zp. Dus helaas voor de reizigers: dat wordt idd afzien in bussen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:25 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
hmm dus dan zo?
2010 1 maand voor sporen vanaf nijmegen en utrecht
2011 2 maanden voor sporen vanaf zevenaar en zutphen dus.
http://www.prorail.nl/Pub(...)ws/Pages/Nieuws.aspx
<<insert random bouwmarkt here>>quote:Op donderdag 21 mei 2009 10:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dit komt wel aardig in de buurt. Zomer 2010 een maand niet naar Nm/Ut, maar wel Zv/Zp. Daarna gefaseerd delen van het emplacement op de schop, met in 2011 een tijd geen treinen naar Zv/Zp. Dus helaas voor de reizigers: dat wordt idd afzien in bussen.
Ik ben net bij de bouwmarkt geweestquote:
Blij dat het vandaag geen werkdag isquote:11:45 21 Mei 2009
Kort nieuws binnenland
Op een spoorwegovergang bij Teuge op de Veluwe is een trein op een auto gereden. De auto is volledig uitgebrand. De politie weet niet hoeveel mensen in de auto zaten. De voorkant van de trein is zwaar beschadigd door de brand. In de trein zijn geen gewonden gevallen. Het treinverkeer tussen Apeldoorn en Deventer is gestremd. Zie ook pagina 751
Sterker nog, dat is tot en met zondag.quote:Op donderdag 21 mei 2009 07:34 schreef Kwaliteit het volgende:
Wat een kutzooi van vandaag, tussen Zwijndrecht en Roosendaal werkzaamheden, worden bussen ingezet.
Nu ik juist naar Antwerpen moet...
Weer een Koploper kaduukquote:Op donderdag 21 mei 2009 12:01 schreef dennistd het volgende:
Op een spoorwegovergang bij Teuge op de Veluwe is een trein op een auto gereden. De auto is volledig uitgebrand. De politie weet niet hoeveel mensen in de auto zaten. De voorkant van de trein is zwaar beschadigd door de brand. In de trein zijn geen gewonden gevallen. Het treinverkeer tussen Apeldoorn en Deventer is gestremd.
de kans is groot, maar het kan natuurlijk net zo goed een SGMm'etje zijnquote:
Dat zei ik hier thuis ook al, en toen werd ik heel verontwaardigd aangekeken...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |