Het zou niet de eerste keer zijn dat de NS zich op dit gebied zou begevenquote:Op maandag 18 mei 2009 02:08 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Boegdeuren bedoel je?
Op zich wel een revolutionair idee, maar ik zie slechts enkele spoorwegbedrijven die voor deze gimmick gaan.
quote:Op maandag 18 mei 2009 02:08 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Boegdeuren bedoel je?
Op zich wel een revolutionair idee, maar ik zie slechts enkele spoorwegbedrijven die voor deze gimmick gaan.
Is dat niet een beetje WEINIG?? Een factortje honderd ongeveer?quote:Het aantal afgelegde reizigerskilometers steeg van 129 miljoen in 2007 tot 131 miljoen vorig jaar.
Nou dat lijkt me wel erg overdreven. volgens deze link schommelt het de laatste jaren rond de 15 miljard. Dat is iets van 40 miljoen per dag dus...quote:Op maandag 18 mei 2009 13:49 schreef Peterselieman het volgende:
De cijfers lijken me per dag te zijn?
Dit is wel over een heel jaar. Lijkt me stug dat die andere cijfers dan per dag zijnquote:In 2008 steeg het aantal treinritten tot 3 miljoen, ProRail denkt dat dit aantal dit jaar verder stijgt tot 3,1 miljoen.
quote:De zijdelingse aanrijding bij Gouda tussen de intercity en de Thalys op zaterdag 11 oktober 2008 is het gevolg geweest van een opeenvolging van onjuiste handelingen door de conducteurs en machinist van de intercity. Dit blijkt uit onderzoek van de Inspectie Verkeer en Waterstaat. Bij de aanrijding met lage snelheid vielen geen gewonden, wel was de materiele schade groot.
De Inspectie concludeert dat de hoofdconducteur van de intercitytrein ten onrechte de vertrekprocedure heeft ingezet en hierbij niet gecorrigeerd is door zijn collega. De machinist zag vervolgens niet dat het sein nog op rood stond en is vertrokken richting Utrecht. De intercity botste enkele tientallen meters later tegen de passerende Thalys. Beide treinen ontspoorden.
kquote:Op maandag 18 mei 2009 13:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat lijkt me wel erg overdreven. volgens deze link schommelt het de laatste jaren rond de 15 miljard. Dat is iets van 40 miljoen per dag dus...
aantal unieke reizigers misschien?quote:[..]
Dit is wel over een heel jaar. Lijkt me stug dat die andere cijfers dan per dag zijn![]()
Maar wat het dan wel is?
Ha, bedankt voor de melding!quote:Op maandag 18 mei 2009 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Veel boeiender nieuws nog: Het IVW-rapport van de ICM vs Thalys @Gouda botsproef is uit
[..]
De Nederlandse inzending voor het Eurovisie Hogesnelheidsfestival iddquote:Op maandag 18 mei 2009 14:32 schreef Guard het volgende:
das dus de V250:
http://nl.wikipedia.org/wiki/V250
Ik was er ook net achterquote:Op maandag 18 mei 2009 14:32 schreef Guard het volgende:
das dus de V250:
http://nl.wikipedia.org/wiki/V250
damnit weer geen finale plek dus....quote:Op maandag 18 mei 2009 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Nederlandse inzending voor het Eurovisie Hogesnelheidsfestival idd
Yup die gapende bek is spuuglelijk en de kleurstelling werkt ook niet echt in zijn voordeelquote:Op maandag 18 mei 2009 14:35 schreef WalterSobchak het volgende:
[..]
Ik was er ook net achterIk had hem nog niet eerder in het wild gezien. Lelijk ding eigenlijk.
FYI: Het gaat om Watergraafsmeer.quote:Op maandag 18 mei 2009 14:29 schreef WalterSobchak het volgende:
Ik zag afgelopen week dit ding staan, op een rangeerterrein vlakbij Amsterdam Muiderpoort:
[ afbeelding ]
(sorry voor de matige pic, telefoon met tegenlicht wil niet zo...)
De kleine lettertjes kan je niet meer lezen, maar er stond iets met Breda... Jullie weten vast wat dit voor ding is, en waarom hij daar stond. Ik ben nieuwsgierig.
Nee, die gaan naar Oostblok-landenquote:
Gaat Polen de wadlopers ombouwen naar hogesnelheidstreinenquote:
en de Slowaken gaan zeker Plan U ombouwen naar hogesnelheidstreinen en dat inzendenquote:Op maandag 18 mei 2009 16:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
Gaat Polen de wadlopers ombouwen naar hogesnelheidstreinen
Dat wil ik zien
Hoe gaan ze dan heten, hardlopers?
Technisch niet mogelijk.quote:Op maandag 18 mei 2009 16:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
Gaat Polen de wadlopers ombouwen naar hogesnelheidstreinen
Dat wil ik zien
Hoe gaan ze dan heten, hardlopers?
Nog steeds een testrit inderdaad, eind dit jaar rijden de HSL-treinen voor het echie.quote:
Gemakshalve zijn de Zweedse X2000, de Noorse BM73 en de Finse Pendolino er natuurlijk ook nog. Allemaal alweer zo'n 12-15 jaar in dienstquote:Op maandag 18 mei 2009 17:14 schreef Ofyles2 het volgende:
De Scandinavische landen hebben ondertussen wel treinstellen in bezit die 200 km/h kunnen bereiken. Gemakshalve tel ik de DSB -IC4's van AnsaldoBreda mee.
Ik mis er nog twee: De Stadler FLIRT, de BM71 (beiden van de NSB), de X3 en de Regina (beiden SJ).quote:Op maandag 18 mei 2009 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gemakshalve zijn de Zweedse X2000, de Noorse BM73 en de Finse Pendolino er natuurlijk ook nog. Allemaal alweer zo'n 12-15 jaar in dienst
De Europese Unie had ooit vooruitstrevende plannen voor een allesomvattend HSL-netwerk dat van Scandinavië tot aan de Mediterranen, maar de Commissarissen maken zich eerder druk over niet-gedeclareerde lunches.quote:Op maandag 18 mei 2009 17:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk kaartje gevonden![]()
[ afbeelding ]
Enkele onnauwkeurigheidjes daargelaten () geeft het een aardig beeld. En inderdaad, In Oost-Europa is vrijwel niets qua hogesnelheidstreinen.
Bronquote:The Ankara-Eskişehir section of the line, which has a length of 245 km and a projected travel time of 65 minutes, is completed.
Gaat er nou nog iets met die plan U gebeuren, of blijven ze daar voor altijd staan?quote:Op maandag 18 mei 2009 16:56 schreef Guard het volgende:
[..]
en de Slowaken gaan zeker Plan U ombouwen naar hogesnelheidstreinen en dat inzenden
Ja zeg, we blijven slepen met die dingenquote:Op maandag 18 mei 2009 18:27 schreef Wadloper het volgende:
Gaat er nou nog iets met die plan U gebeuren, of blijven ze daar voor altijd staan?![]()
Misschien kan de HIJSM zo'n stel terug kopen
Dat schiet al wat sneller op.quote:
quote:Op maandag 18 mei 2009 18:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Het frappantste aan dat kaartje vond ik nog wel dat ene Tempo 250 lijntje in TurkijeMaar eens wat over opzoeken
quote:Op woensdag 25 maart 2009 23:11 schreef sander89 het volgende:
In Turkije is 13 maart het eerst stuk HSL van 245 km in gebruik genomen.
Ze waren daar begonnen met de bouw van de HSL in 2003.
Filmpje
WIKIpedia High-speed rail in Turkey
We kunnen er gewoon niks van in NL.![]()
![]()
Bedoel je dat het rangeerterrein zo heet? Want dat de buurt daar zo heet dat weet ik wel, ik woon er..quote:
Toch is een leeg land als Rusland wel erg handig. Gewoon kaarsrechte lijn tussen St. Petersburg en Moskouquote:Op maandag 18 mei 2009 17:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk kaartje gevonden![]()
[ afbeelding ]
Enkele onnauwkeurigheidjes daargelaten () geeft het een aardig beeld. En inderdaad, In Oost-Europa is vrijwel niets qua hogesnelheidstreinen.
Dat was altijd al zo. Alleen nu wordt er wat harder geredenquote:Op maandag 18 mei 2009 21:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Toch is een leeg land als Rusland wel erg handig. Gewoon kaarsrechte lijn tussen St. Petersburg en Moskou
Dat terrein daar heet Watergraafsmeer jaquote:Op maandag 18 mei 2009 21:28 schreef WalterSobchak het volgende:
Bedoel je dat het rangeerterrein zo heet? Want dat de buurt daar zo heet dat weet ik wel, ik woon er..De foto is dan ook gemaakt vanaf de gallerij bij mijn woning.
Er zijn er nu twee en die worden afgebouwd om te gaan testrijden op de HSL.quote:Vandaag stond er weer 1. Volgens mij een andere, want dit keer stond er geen AnsaldoBreda op de zijkant (of hij stond in de andere richting). Zijn ze nu gewoon een beetje met die dingen heen en weer aan het testrijden dan? Wat doen ze nu in Amsterdam?
Die gaan door een locomotief getrokken worden. De maximum snelheid van die dingen is 160 km/h in deze setting.quote:Wat ik me ook afvroeg: een tijd geleden ging ik vaak met de internationale trein (Amsterdam-Brussel), en op die intercityrijtuigen (die lelijke roze/wit/rode) stond dat ze klaar gemaakt werden voor de HSL. Maar deze V250 treinstellen zijn toch duidelijk anders. Ik vond het al een beetje vreemd dat die gewone intercitybakken 250 km/u zouden halen, maar waarom niet, dacht ik.. Gaan die nou ook op het HSL traject rijden of hoe zit het? Met een andere locomotief misschien?
Die rijtuigen liggen aan de ketting na het faillissement van TTC dat de Bergland Express reed. Laatst wilden ze de rijtuigen het land uit rijden, maar op last van de curator is de trein toen omgekeerd. Het betreffen idd gehuurde Hongaarse rijtuigen.quote:Ik stel waarschijnlijk n00bvragen, maar jullie willen ze vast wel beantwoorden
Ohja, nog 1 ding. Ik kijk dus dagelijks uit over dat rangeerterrein. Er staan daar heel vaak, wekenlang oude treinen, vaak Oost-Europees. Op bovenstaande foto zie je op de voorgrond ook een (Hongaarse?) slaaptrein staan. Dat ding staat er al tijden, en als hij straks weg is, staat er even later weer een andere. Gaan ze die opknappen en ombouwen voor NS-reizigers? Of zijn er heel andere redenen dat ze hier staan?
OK, duidelijk, maar dit is niet de eerste roestige trein die daar een tijd staat. Gewoon toeval?quote:Op maandag 18 mei 2009 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat terrein daar heet Watergraafsmeer ja
[..]
Er zijn er nu twee en die worden afgebouwd om te gaan testrijden op de HSL.
[..]
Die gaan door een locomotief getrokken worden. De maximum snelheid van die dingen is 160 km/h in deze setting.
[..]
Die rijtuigen liggen aan de ketting na het faillissement van TTC dat de Bergland Express reed. Laatst wilden ze de rijtuigen het land uit rijden, maar op last van de curator is de trein toen omgekeerd. Het betreffen idd gehuurde Hongaarse rijtuigen.
Tering staan die dingen nog in Nederland.quote:Op maandag 18 mei 2009 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
Die rijtuigen liggen aan de ketting na het faillissement van TTC dat de Bergland Express reed. Laatst wilden ze de rijtuigen het land uit rijden, maar op last van de curator is de trein toen omgekeerd. Het betreffen idd gehuurde Hongaarse rijtuigen.
Grofweg?quote:Op maandag 18 mei 2009 23:16 schreef thats-me het volgende:
Leukwat is de planning?? Moet je de oostbloklopers even op de foto zetten?
![]()
Nou ja, niet helemaal, tot 2001 zat De Vinger van de Tsaar er nog in:quote:Op maandag 18 mei 2009 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was altijd al zo. Alleen nu wordt er wat harder gereden
Grofweg is prima voor mijquote:Op maandag 18 mei 2009 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Grofweg?
Do avond de CNL/EN naar Wwa, vrijdag Wwa bekijken, za uitslapen, ontbijtje, slagje Skarzysko-Kamienna met de stoppert, za avond uit in Wwa, zondag terug
De verkeersministers zijn meer gefixeerd op het vliegtuig dan de trein.quote:Op maandag 18 mei 2009 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Aan wie zou je dat WEL overlaten dan? Duitsland?
Dat zijn vrouwen. En vrouwen zijn DOM. Weet iedereen. Basiskennis.quote:Op maandag 18 mei 2009 23:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De verkeersministers zijn meer gefixeerd op het vliegtuig dan de trein.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |