quote:Op maandag 4 mei 2009 10:39 schreef Bak_Beest het volgende:
Wij wonnen gisteren met 6-0, wel van de nummer laatste, maar ze waren toch niet heel slecht dus een hele prestatie vond ik zelf. Alle wedstrijden ook een keer allemaal in 2 sets afgemaakt. Zelf vond ik mijn enkel weer als vanouds vrij zwak gaan, maar het gaat in de wedstrijden al beter dan de eerste competitie wedstrijden. Ik kan beter mijn rust bewaren en afwachtend beginnen. Mijn eerste 2 enkels verloor ik nog dom, de laatste 2 waren winst. Als ik die eerste 2 wedstrijden later in het seizoen had gespeeld, had ik die waarschijnlijk ook wel gewonnen, jammer maar helaas. Tot nu toe heb ik wel al mijn dubbels nog gewonnen, dus: wie wil mij aanraken?
Ik wilde net de stand bekijken op mijnknltb maar die site loopt weer eens gigantisch traag/ vast.
Hebben jullie zelf ook al gelijk gespeeld of verloren dan?quote:Op maandag 4 mei 2009 11:54 schreef Norrage het volgende:
onze nummer 1 heeft nog maar 1 wedstrijd verloren, tegen ons. de rest 8-0 zonder setverlies.
Eenschquote:
De opgetelde ratings van de dubbelteams verschillen meer dan 1 punt, en het onderling verschil is bij de tegenstander ook meer dan 1. Daarom krijg je nu met die halfjes.... slaat helemaal nergens op inderdaad, maar het klopt in ieder geval wel in dit gevalquote:Op maandag 4 mei 2009 19:34 schreef Chriz2k het volgende:
Ik snap het ratingsysteem echt niet.
Zondag een dubbel met 6-4 6-3 verloren.
Mijn rating: 4,2047
Partner: 4,3300
Tegenstander 1: 2,6702
Tegenstander 2: 4,5319
Resultaten naar aanleiding van de wedstrijd:
Bij mij: 4,7047
Partner: 4,8300
Tegenstander 1: 2,1702![]()
![]()
Tegenstander 2: 4,0319
Je moet gewoon rackets huren van TennisDirect. Ies gratis.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 10:15 schreef de_boswachter het volgende:
Gisteren wezen tennissen met mijn nieuwe racket, de Babolat Z-Lite.....
Echt, wat een teleurstelling. Het racket bleek veel te licht te zijn voor me, aangezien ik meer een "powerspeler" ben. Echt, dat ding zwiepte alle kanten uit en de grip bleek bovendien veel te klein voor mijn dubbelhandige backhand. En dat terwijl die kenner uit de sportzaak zei dat deze geschikt voor me was
Ik check het andere racket wat ik heb, en verhip () deze grip was inderdaad een maat groter....
Donderdag maar terug met het bonnetje en racket, ga een ander zwaarder racket uitzoeken. Gelukkig kan dat wel gewoon, als ik de verkoper begreep (is maar kleine zaak dus). Je mag het racket testen en wanneer het niet goed is terugbrengen.
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 10:15 schreef de_boswachter het volgende:
Gisteren wezen tennissen met mijn nieuwe racket, de Babolat Z-Lite.....
Echt, wat een teleurstelling. Het racket bleek veel te licht te zijn voor me, aangezien ik meer een "powerspeler" ben. Echt, dat ding zwiepte alle kanten uit en de grip bleek bovendien veel te klein voor mijn dubbelhandige backhand. En dat terwijl die kenner uit de sportzaak zei dat deze geschikt voor me was
Ik check het andere racket wat ik heb, en verhip () deze grip was inderdaad een maat groter....
Donderdag maar terug met het bonnetje en racket, ga een ander zwaarder racket uitzoeken. Gelukkig kan dat wel gewoon, als ik de verkoper begreep (is maar kleine zaak dus). Je mag het racket testen en wanneer het niet goed is terugbrengen.
Dat ratingsysteem slaat ook op niets inderdaad. Ik won vandaag in de dubbel van een 5'je en een 7'tje, maar had voor m'n rating beter kunnen winnen van een 6'je en een 7'tjequote:Op maandag 4 mei 2009 19:34 schreef Chriz2k het volgende:
![]()
Dat slaat inderdaad nergens op. Als het verschil onderling te groot wordt, gaan ze met halfjes werken. Lijkt nergens opquote:Op zaterdag 9 mei 2009 21:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat ratingsysteem slaat ook op niets inderdaad. Ik won vandaag in de dubbel van een 5'je en een 7'tje, maar had voor m'n rating beter kunnen winnen van een 6'je en een 7'tje
Mja vaag he.quote:Op maandag 4 mei 2009 19:34 schreef Chriz2k het volgende:
![]()
Ik kijk nooit.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 10:08 schreef Bak_Beest het volgende:
Ja ik ook, soms check ik van te voren wel stiekem de ratings van de tegenstanders, en reken me dan rijk wat ik ongeveer ga staan. Maar uiteindelijk kom ik dan toch altijd weer anders uit dan wat het uiteindelijk is geworden op de knltb site.
Aah en ik heb zin in Roland Garros, over twee weekjes ga ik daar voor 3 dagen heen!
Mag ik eens vragen hoe je dat geregeld hebt ?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 10:08 schreef Bak_Beest het volgende:
Aah en ik heb zin in Roland Garros, over twee weekjes ga ik daar voor 3 dagen heen!
Had buienradar geen uitkomst geboden ?quote:Op zondag 17 mei 2009 13:29 schreef TheArt het volgende:
Blijft kut om te zien dat het nu weer helemaal droog is en blijft. Niet dat er iets meer aan te doen is.
13.00 zou het wel droog zijn, maar dan hadden er nog twee uur overheen gegaan voordat de banen droog waren, want het had hier de hele nacht en ochtend gereden, dus het stond helemaal blank. Plus dat je acht partijen moet spelen. Dat hadden we never nooit afgekregen vandaag en dan hadden we donderdag sowieso weer gemoeten. Nou dan maar alles op één dag dan een deel vandaag en een deel donderdag.quote:Op zondag 17 mei 2009 13:42 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Had buienradar geen uitkomst geboden ?
Om 11 uur zag ik al dat het vanaf 13:00 lange tijd droog zou zijn.
OP hemelvaartsdag inhalen lijkt me sowieso![]()
![]()
Hier regent het nog steeds lichtjes. En ik heb er verder geen problemen mee het in te halen op hemelvaartsdag. Het schijnt dan lekker weer te worden (is nu de verwachting tenminste) en wat potjes tennis spelen in mooi weer is nooit erg.quote:Op zondag 17 mei 2009 13:29 schreef TheArt het volgende:
Blijft kut om te zien dat het nu weer helemaal droog is en blijft. Niet dat er iets meer aan te doen is.
Ja, de banen waren één zwembad.quote:Op zondag 17 mei 2009 15:36 schreef erkel het volgende:
[..]
Hier regent het nog steeds lichtjes. En ik heb er verder geen problemen mee het in te halen op hemelvaartsdag. Het schijnt dan lekker weer te worden (is nu de verwachting tenminste) en wat potjes tennis spelen in mooi weer is nooit erg.
En Chris, jullie zijn al 'uitgespeeld'?
Ok, maar ik doelde meer op jullie positie in de competitiepoule. En de zin van: Geen degradatie of promotie meer mogelijk?quote:Op zondag 17 mei 2009 15:51 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Ja, de banen waren één zwembad.
We staan sowieso al 5-0 voor omdat ze twee geblesseerde heren hebben en hun invallers niet speelgerechtigd zijn! Dus donderdag maar drie wedstrijden inhalen en voor de lol wat herenpotten.
Niet echt nee, we worden waarschijnlijk 4e of 5e.quote:Op zondag 17 mei 2009 15:56 schreef erkel het volgende:
[..]
Ok, maar ik doelde meer op jullie positie in de competitiepoule. En de zin van: Geen degradatie of promotie meer mogelijk?
Nee totaal niet.quote:Op maandag 18 mei 2009 15:38 schreef InTrePidIvity het volgende:
Porous Kushion Kourt, daar heb ik de eerste wedstrijd op moeten spelen. Wat een drama was dat zeg
Geef mij maar gravel...
Het is wel waterdoorlatend, maar was het niet onwijs glad bij jou op de baan dan? Het schijnt dat je er ook speciale schoenen voor kan kopen, die daar beter mee omgaan ofzo.
Inderdaadquote:Op woensdag 3 juni 2009 21:12 schreef de_boswachter het volgende:
Geen tijd hebben voor sport i.v.m middelbare school
Aangezien ik ook voetbalde en op kickboksen zat.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:12 schreef de_boswachter het volgende:
Geen tijd hebben voor sport i.v.m middelbare school
Maar goed. Beter laat dan nooit! Veel suc6!
Zeg dat dan ff erbijquote:Op woensdag 3 juni 2009 22:01 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Aangezien ik ook voetbalde en op kickboksen zat.
Als het aan mij lag kon het ook makkelijk hoorquote:Op donderdag 4 juni 2009 07:48 schreef Bak_Beest het volgende:
Ik deed in de brugklas ook 3 sporten: voetbal, tennis en schaatsen, kon makkelijk!!
... 1 jaar volgehouden
En? Had je beter voor de tv kunnen zitten of heb je er nog wat cash aan over gehouden?quote:Op zondag 7 juni 2009 11:25 schreef Norrage het volgende:
Straks om 15.00 finale HD6. Wordt mooi, mogen weer tegen kleine jongetjes die heel goed zijn geloof ik..Maar we hebben nog geen set verloren! Ben benieuwd
Cash in de HD6? Volgens mij begint de cash pas in de categorie 5-toernooien, of ik speel natuurlijk de verkeerde toernooien in de 6quote:Op maandag 8 juni 2009 18:46 schreef erkel het volgende:
[..]
En? Had je beter voor de tv kunnen zitten of heb je er nog wat cash aan over gehouden?
Ik heb ooit in één zomer meer dan 200 euro bij elkaar geslagen in categorie 7 toernooienquote:Op maandag 8 juni 2009 19:21 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Cash in de HD6? Volgens mij begint de cash pas in de categorie 5-toernooien, of ik speel natuurlijk de verkeerde toernooien in de 6
quote:Op maandag 8 juni 2009 19:34 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik heb ooit in één zomer meer dan 200 euro bij elkaar geslagen in categorie 7 toernooien![]()
Ach je wilde gewoon lekker snel bij het net zijn om hem te feliciteren met zijn overwinningquote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:24 schreef Chriz2k het volgende:
Ik stop er mee.
Echt m'n beste partij sinds tijden gespeeld, tegen zo'n gozer van 16 die 5x per week traint en waar ik normaal gesproken gewoon tekort tegen kom. Eindelijk eens constant agressief gespeeld.
Eerste set 6-3 verloren, maar stond toen al aardig te spelen, tweede set er met 6-2 overheen! Derde set kom ik 1-3* achter maar weet ik het om te buigen in een *5-4 voorsprong waarna ik twee matchpoints mis door eigen fouten, gewoon wederom een dikke choke. En het debiele is dat ik op *5-6 15-40 de eerste twee matchpoints tegen wegwerk door keihard service volley te spelen
. Waarom dan wel lef tonen en op matchpoints voor niet
.
Oh had ik hier nog niet gereageerd??quote:Op maandag 8 juni 2009 18:46 schreef erkel het volgende:
[..]
En? Had je beter voor de tv kunnen zitten of heb je er nog wat cash aan over gehouden?
Dan moet je bij mij zijnquote:Op maandag 15 juni 2009 00:20 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Fuckaduck, wie heeft die titel verzonnen? Die moet deaud
...
In prinicpe wel. Hoewel ik het wel een schande vind als dat zomaar gebeurd.quote:Op maandag 15 juni 2009 17:27 schreef Norrage het volgende:
Ik moest dus 2 weken terug (dat toernooi dat ik won) 8 wedstrijden spelen...raad de ondergronden eens?
Eerst kunstgras, toen smashcourt, toen gravel, toen kunstgras, smashcourt, kunstgras, smashcourt, kunstgras
Echt bizar...mag dat?
Ik koop altijd alles bij Tennisplanet en ben over het algemeen heel tevreden over hun service en ook over de snaren.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:30 schreef Smaharba het volgende:
Ik werd helemaal gek van die troep van powertennis etcetera. Heb nu maar bij aasports besteld!
Ze hebben wel een beetje een hobby bob website en een heel klein assortiment...quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:30 schreef Smaharba het volgende:
Heb er net even balletjes mee geslagen. Ging super. aasports is super! wat een verademing!
Ik heb net wat spul opgehaald bij die gast, aardige kerel. Hij heeft in de winter ooit eens snel en goedkoop een snaartje vervangen voor me. Ik heb nog geen negatieve ervaringen met powertennis iig.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:30 schreef Smaharba het volgende:
Ik werd helemaal gek van die troep van powertennis etcetera. Heb nu maar bij aasports besteld!
Wat heb je nog meer nodig dan als je alleen snaren nodig hebt? Geen poespas etc. vergeleken met die onoverzichtelijke site van powertennis is het nog mooi ook.quote:Op donderdag 18 juni 2009 00:04 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ze hebben wel een beetje een hobby bob website en een heel klein assortiment...
Heb je aandelen in dat bedrijf ofzoquote:Op donderdag 18 juni 2009 08:58 schreef Smaharba het volgende:
[..]
Wat heb je nog meer nodig dan als je alleen snaren nodig hebt? Geen poespas etc. vergeleken met die onoverzichtelijke site van powertennis is het nog mooi ook.
zou zo'n persoon dat zelf ook willen vraag ik me dan altijd af.quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:21 schreef de_boswachter het volgende:
Damn,
Zou deze week toernooi spelen. Krijg ik net een email dat het toernooi per direct is afgelast. Schijnt gisterenavond iemand op de baan te zijn overleden...
Treurig.
Holy shit..Dat is wel echt verschrikkelijk.....poeh...quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:21 schreef de_boswachter het volgende:
Damn,
Zou deze week toernooi spelen. Krijg ik net een email dat het toernooi per direct is afgelast. Schijnt gisterenavond iemand op de baan te zijn overleden...
Treurig.
Zou jij nog zin hebben om gezellig een toernooi te organiseren als er iemand is overleden op je banen?quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:52 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
zou zo'n persoon dat zelf ook willen vraag ik me dan altijd af.
Haha nee hoor, vind het alleen jammer dat ik ze niet eerder ontdekt heb.quote:Op donderdag 18 juni 2009 09:38 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Heb je aandelen in dat bedrijf ofzo
Was een lid van desbetreffende club naar het schijnt. Een van de organisatoren speelde vaker met hem samen, dus denk dat het vooral van de mensen zelf binnen de vereniging afkomt.quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:52 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
zou zo'n persoon dat zelf ook willen vraag ik me dan altijd af.
Om eerlijk te zijn vind ik de site van Powertennis ook erbarmelijk....quote:Op donderdag 18 juni 2009 08:58 schreef Smaharba het volgende:
[..]
Wat heb je nog meer nodig dan als je alleen snaren nodig hebt? Geen poespas etc. vergeleken met die onoverzichtelijke site van powertennis is het nog mooi ook.
Is wel een beetje kut inderdaad, mag wel iets professioneler. Voor de rest heeft ie prima spul en ruime keuze.quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:50 schreef Komakie het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn vind ik de site van Powertennis ook erbarmelijk....
Ehm. Federer is gespierd genoeg hoor. Hij heeft niet een paar armen als Nadal en het gaat allemaal iets technischer, maar die gast heeft echt wel bovenarmen. Geloof mij.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:06 schreef TubewayDigital het volgende:
terechte vraag, echter als je het goed doet heb je geen spierkracht in je armen nodig voor tennis. Kijk maar eens naar de armen van Fed, die zijn niet gespierd. Hij haalt de snelheid uit de val van zijn racket samen met de draai van zijn torso.
[ afbeelding ]
Fed is rechtshandig.
ik kan het op zich wel, maar ik hou het echt niet een wedstrijd vol zonder heel veel fouten te gaan maken. Daarvoor is het gewoon te lastig. Bladcontrole wordt gewoon heel moeilijk.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:58 schreef Droopie het volgende:
Interesant...maar ook heb ik maar smalle polsjes dus oppassen voordat ik binnen een week tennisen een maand kan herstellen
Na een uurtje tennisen kon ik al 2x de bosjes in omdat de bal over het hek was geslagen....Dus wrist snap vergeet ik maar heel snel.
Ach en om mijn linkerarm te trainen uurtje tegen muur aanslaan met links kan nooit kwaad.
Gaaf boek inderdaad.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:34 schreef Bak_Beest het volgende:
Ik heb een heel interessant boek van een maat van mij gekregen. Het is de Nederlandse vertaling van "Winning Ugly" van Brad Gilbert en Steve Jamison. Het richt zicht vooral op het mentale aspect van tennis, bijvoorbeeld hoe je je tegenstander al een stap voor kan zijn als je nog niet eens op de baan staat. Erg vermakelijk en ook erg nuttig voor als je mentaal soms in de knoop zit tijdens een wedstrijd (zoals ik haha). Een aanrader voor iedere tennisspeler.
Ik heb het boek een paar jaar geleden gelezen. Wat ik me ervan herinner ging het vooral over de zelfverheerlijking van de schrijver over hoe hij partijen gewonnen heeft met, in mijn ogen, smerige trucjes. Vandaar de titel ook. Daarnaast geeft hij dan nog tips over hoe je zelf van dat soort trucjes kunt toepassen, bijvoorbeeld lekker inspelen voor de wedstrijd op een ander park, vervolgens even heel snel douchen en dan te laat aankomen bij je wedstrijd, zodat je minder lang kunt inspelen voor de wedstrijd. Tegenstander denkt dan dat jullie allebei maar kort hebben ingespeeld, terwijl jij al warm was. Overgewaardeerd boek als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:40 schreef Norrage het volgende:
Wat voor dingen staan er dan precies in??? :/ vraag ik me onderhand toch eens af.
Klinkt als een vermakelijke wedstrijdquote:Op donderdag 25 juni 2009 23:16 schreef Chriz2k het volgende:
Nadat ik maandag de eerste ronde solide met 6-3 6-1 had gewonnen heb ik de volgende helaas met 6-3 6-3 verloren. Geen schande verder aangezien het tegen een 2,7 was.
Het was echt óf goed óf slecht, geen standaardniveau gehaald maar na elke wonderschone bal weer een onbegrijpelijke misser, maar de potentie is er in ieder geval. Wel weer wat heerlijke toverballen geslagen om het publiek te vermaken; tegenstander krijgt de makkelijkste smash die je je kunt voorstellen, ik loop als een gek naar voren, hij slaat hem keihard naar beneden en na de stuit sla ik hem met mijn frame over hem heen op de lijn.
En nog een dubbelhandige forehand dropshot approach die dood achter het net neerviel, ik heb me in ieder geval weer vermaakt. Tevens voor de tweede verliespartij op rij twee matchpoints weggewerkt met service volley
.
Nou zo erg was het nou ook weer niet.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:07 schreef kleinelievewolff het volgende:
[..]
Ik heb het boek een paar jaar geleden gelezen. Wat ik me ervan herinner ging het vooral over de zelfverheerlijking van de schrijver over hoe hij partijen gewonnen heeft met, in mijn ogen, smerige trucjes. Vandaar de titel ook. Daarnaast geeft hij dan nog tips over hoe je zelf van dat soort trucjes kunt toepassen, bijvoorbeeld lekker inspelen voor de wedstrijd op een ander park, vervolgens even heel snel douchen en dan te laat aankomen bij je wedstrijd, zodat je minder lang kunt inspelen voor de wedstrijd. Tegenstander denkt dan dat jullie allebei maar kort hebben ingespeeld, terwijl jij al warm was. Overgewaardeerd boek als je het mij vraagt.
Die heb ik moeten lezen voor de lerarenopleiding en dat vond ik veel te vaag. Typisch boek wat ze op school laten lezen om je aan het denken te zetten en zo zelf de oplossing te vinden. Nederlandse manier van denken waar ik echt op tegen ben maar goed.... (tenminste, zo ver als hij hier wordt doorgevoerd)quote:Waar ik meer uit heb gehaald is het boek "The inner game of tennis" van Thimothy Galwell. Deze man geeft je inzichten over hoe je geest werkt mbt concentratie. Hij beschrijft daarbij 2 ikken, waarbij ik-1 degene is die kritiek levert en ik-2 verteld wat te doen en ik-2 degene is die de commando's uitvoert en de motoriek beheerst. Wat je wil is "spelen op gevoel" en dat lukt alleen maar als ik 1 zich er niet meer mee bemoeit, zodat ik 2 lekker op gevoel kan spelen. Hier geeft hij dan wat tips en oefeningen voor. Antiek boek, maar de theorieen zijn nog steeds toepasbaar.
Bij ons beginnen morgen de clubkampioenschappen. Gelukkig wel op gravel.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:40 schreef Bak_Beest het volgende:
Zo, ik ging er gisteren weer in straight sets af in de eerste ronde van de clubkampioenschappen op dat @&*#@#%@&$%@#$ kunstgras. Ik ga me daar uitschrijven en nooit meer spelen.. wat heb ik zitten balen zeg. Gelukkig maakte die pitcher(s) erna veel goed.
Grappig, bij ons waren de categorieën enkel en mix, en zijn de dubbelkampioenschappen pas ergens in november.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 22:07 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Bij ons beginnen morgen de clubkampioenschappen. Gelukkig wel op gravel.
Heb er zin in, alleen jammer dat het deze week alleen dubbelen is. Enkelen en mixed dubbel is pas eind augustus.
En???quote:Op zaterdag 27 juni 2009 22:16 schreef Norrage het volgende:
Finale morgen![]()
In 3 sets gewonnen, geniaal. 4-6 6-2 6-4
Het schema is er.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:55 schreef de_boswachter het volgende:
Ik volgende week een HD6 toernooi hier in de buurt.
Ben benieuwd of ik mijn 1-7 streak kan goedmaken hier
Stond deze week weer 2x als een vod te trainen, en aangezien ik niet kan winnen dit seizoen heb ik weinig illusies.!
je lijkt mij wel! ik stond in mei 2008 6.2 .. nu op 7.4quote:Op maandag 29 juni 2009 12:05 schreef de_boswachter het volgende:
Ach weet je wat het is Norrage.
Als al een jaar niks lukt en het net lijkt alsof je armen pap zijn geworden en je slag gedaalt is tot niveau beginneling dan ga je vanzelf wel twijfelen.
Stond in 2007 (januari) nog 6.6 in de dubbel. Nu sta ik 7.8 (.!!!!! ).
Echt. Wat een faler ben ik.
Gewonnen gisteren: 7-5, 7-6.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 22:07 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Bij ons beginnen morgen de clubkampioenschappen. Gelukkig wel op gravel.
Heb er zin in, alleen jammer dat het deze week alleen dubbelen is. Enkelen en mixed dubbel is pas eind augustus.
Je kan altijd in het begin het jezelf aanleren, of met behulp van een vriend, en dan als je het al redelijk kan een paar lessen nemen om wat dingen bij de sturen en te corrigeren zodat je daar weer mee aan de slag kan.quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:40 schreef Droopie het volgende:
Ben ik weer..
Nu 3 keer wezen tennis en vind het echt tof..
Nu heb ik 2 vragen
Ik ben 29 en wil vanaf de lente competitie gaan spelen, wat is de beste manier om op redelijk beginniveau te halen en hoe zit dat met niveau's.
Vraag 2, mijn maat kan ook wel een balletje slaan en komt soms met goede tips..
Is er een goede site waar nog meer goede tips staan, in trant van bal omhoog gooien en op moment dat ie bijna je hand raakt slaan met serveren...Best tip ever voorlopig..Ipv. een badminton service
Tennisles vind ik voorlopig te duur...250 euro voor 10 lessen met 6 personen vind ik teveel dus begin doe ik zelf leren en kan ik naderhand voor de fijne kneepjes altijd nog les nemen..
Dus tips zijn altijd welkom
Je hand weghalen voordat je uithaaltquote:Op donderdag 2 juli 2009 15:40 schreef Droopie het volgende:
Is er een goede site waar nog meer goede tips staan, in trant van bal omhoog gooien en op moment dat ie bijna je hand raakt slaan met serveren...Best tip ever voorlopig..Ipv. een badminton service
Ok..mijn idee van groeples was eigenlijk dan ga je met 6 man de baan op...quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:39 schreef Komakie het volgende:
Of gewoon een seizoentje groepsles nemen. Bij ons gaat dat in groepjes van per uur per trainer(en per baan) waardoor je veel aanwijzingen krijgt.
Zo duur is les nou ook weer niet en je hebt gelijk een goede reden om elke week naar de tennisbaan te gaan zonder dat je per definitie iets moet afspreken.
Daarnaast leer je van een goede leraar veel meer dan van een youtube filmpje of een vriend. Om er nog maar over te zwijgen dat je van die bronnen vaak verkeerde dingen oppikt wat niet je spel ten goede komt, of erger nog, en blessures kan veroorzaken.
Desnoods doe je een proeflesje ofzo. Dat kan vast wel.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:38 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ok..mijn idee van groeples was eigenlijk dan ga je met 6 man de baan op...
50 minuten gedeeld door 6 = 8,5 minuut per student per les..
Dan word het wel goedkoper..dat is wel waar..
Blessures voorkomen is wel een goed idee..want ik ben nogal blessure gevoelig..
Ik ga eens bellen wanneer ze evt .zouden beginnen..
Maar als het niet lukt ga je volgend jaar sowieso wel in de 5 spelen, lijkt me? Aangezien dat je niveau is als je weer volledig in je ritme zit.quote:Op woensdag 1 juli 2009 22:25 schreef TheArt het volgende:
Jeej, naar de halve finale van de HE6. Die jongen was als 2e geplaatst. Stond binnen no-time 5-0 voor. Die jongen kreeg echt alle hoeken van de baan te zien. En toen begon ik te klotenHet leek nergens meer op, service haperde (sloeg in mijn eerste twee servicegames al 4 aces) en daarna nog maar 2 in de hele wedstrijd. Uiteindelijk 6-3, 6-4 geworden, maar ik heb anderhalve set echt bagger gespeeld.
Gaat zo wel snel met mijn ranking. Hoop dat ik aan het einde van de zomer toch wel 5 ben. Maja, voor deze week 7,2 (ik ging vorige week van 7,8 naar 7,2), dus in dit tempo moet het wel lukken.
Absoluut hier. Speel nu ook al de meeste toernooien in de 5.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:21 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Maar als het niet lukt ga je volgend jaar sowieso wel in de 5 spelen, lijkt me? Aangezien dat je niveau is als je weer volledig in je ritme zit.
Ik heb gisteren echt een dramatische wedstrijd gespeeld, als je het terras had verteld dat ze naar een HE6 partij zaten te kijken hadden ze het denk ik zonder problemen geloofd. Eerste set van *3-1 naar *3-5 met twee setpoints tegen naar 7-5 setwinst
. In die set echt 5 aces en 10 dubbele fouten geslagen terwijl ik er normaal gesproken gemiddeld 1 om 1 per set sla
. Tweede set ging gelukkig wat makkelijker met 6-2 naar me toe.
Net mijn ranking bekeken. In twee toernooien van 7,8 naar 5,3 gegaan. Mooi, kan ik gewoon altijd 5 blijven spelen zonder me om die ranking druk te maken, al wil ik nog wel met mijn ranking onder de 5,0 dit jaar, maar dat zien we wel.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:41 schreef TheArt het volgende:
[..]
Absoluut hier. Speel nu ook al de meeste toernooien in de 5.
Haalde uiteindelijk de finale. Gisterenavond de halve finale met 6-0, 6-2 gewonnen. Vanochtend de finale en helaas tegen de nummer 1 geplaatst met 7-5, 6-4 verloren. Ik voelde me vanaf 5-5 in de eerste set echt vreselijk beroerd door die fucking hitte (het blijkt maar weer eens dat ik er niet tegen kan). Dus ik vind dat ik het nog aardig gerekt hebt. Ik heb ondanks dat ik me niet lekker voelde wel verschrikkelijk veel kansen gehad, maar ik moest de rally's gewoon kort houden.
Ga dus nu ruim 6 worden. Volgende toernooi pas weer over een maand. Dan weer in de 5. Kijken of ik mijn rondjes weer kan meepikken.
Daar klopt weinig van idd. In de competitie met dubbelmaat een wedstrijd gewonnen van twee 4,5 gemiddeld. Mijn dubbelmaat stond al iets van 3,8 en kreeg door deze overwinning een 3,3 erbij (half punt eraf). Ikzelf stond iets van 5,0 en ik kreeg er een 4,5 bijquote:Op maandag 6 juli 2009 10:27 schreef Norrage het volgende:
Echt dat dubbelsysteem ook qua rating.2 verenigingsgenoten van mij zijn 5.8 en 5.8 en winnen van een 3.5 en een 6.0, en krijgen GEEN punten.
Ik weet wel dat die 3.5 geen punten kan verliezen, omdat het verschil tussen hem en zijn medespeler te groot is. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?quote:Op maandag 6 juli 2009 10:27 schreef Norrage het volgende:
Echt dat dubbelsysteem ook qua rating.2 verenigingsgenoten van mij zijn 5.8 en 5.8 en winnen van een 3.5 en een 6.0, en krijgen GEEN punten.
Kun je het niet bij je ouders (bijv) lenen en die in termijnen terug betalen?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:27 schreef Chriz2k het volgende:
Ik ben toegelaten tot de KNLTB Lerarenopleiding!
Nu alleen de financiën nog rond krijgen, beetje jammer dat je niet gewoon in termijnen kunt betalen.
Ja, zoiets zal het wel worden inderdaad, kom waarschijnlijk ¤1000 tekort.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:55 schreef Komakie het volgende:
[..]
Kun je het niet bij je ouders (bijv) lenen en die in termijnen terug betalen?
Dat heb ik ook gedaan en werkte wel ok
Ach je moet het zien als een uitdagingquote:Op zondag 12 juli 2009 19:39 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Ja, zoiets zal het wel worden inderdaad, kom waarschijnlijk ¤1000 tekort.
Ik klaag trouwens niet graag over lotingen, maar dit jaar is het nogal kut:
Toernooi #1: 1e ronde eruit tegen de finalist.
Toernooi #2: 2e ronde eruit tegen de winnaar.
Toernooi #3: 2e ronde eruit tegen de winnaar.
Toernooi #4: Morgen de eerste ronde, als ik win tegen de #1 geplaatst..
Dan haal ik even een cliché uit de kast: Om het toernooi te winnen moet je ook de nummer 1 verslaanquote:Op zondag 12 juli 2009 19:39 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Als je je nou eens inschrijft onder de naam M. Verkerk en dan je eigen bondsnummer ?quote:Op zondag 12 juli 2009 19:39 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Setjes komen altijd in lengtes van 12m. Heb je zat aan hoor. Of je moet een 150" racket hebbenquote:Op maandag 13 juli 2009 01:09 schreef TubewayDigital het volgende:
setje snaren gekocht van 12 meter lang.
heeft de bespanner wel erg weinig marge of vergis ik me nu?
Wij hebben in de competitie tegen een M. Verkerk gespeeld.quote:Op maandag 13 juli 2009 09:44 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Als je je nou eens inschrijft onder de naam M. Verkerk en dan je eigen bondsnummer ?
Misschien wil dat helpen ?
quote:Op maandag 13 juli 2009 11:07 schreef Komakie het volgende:
[..]
Wij hebben in de competitie tegen een M. Verkerk gespeeld.
4 partijen op 1 dagquote:Op maandag 13 juli 2009 01:14 schreef erkel het volgende:
[..]
Dan haal ik even een cliché uit de kast: Om het toernooi te winnen moet je ook de nummer 1 verslaan![]()
Ik word oud![]()
Ik moest afgelopen zaterdag 4 partijen spelen en heb de dag overleefd met 3 ibuprofen. Twee partijen gewonnen en twee verloren, gelijkmatig verdeeld over de enkel en de dubbel. Dit betekende eindstation halve finale HD4 (waarin we in de poule nog wonnen van de uiteindelijke winnaar) en kwartfinale enkel (na al 3 potjes gewonnen te hebben
). Maar resultaat van deze dag was dat ik vandaag uberhaupt niet meer had kunnen spelen
Gewoon total loss.
Njah het kon wat mij betreft ook niet veel anders. Door de weeks was ik overdag verhinderd en er moesten veel potjes gespeeld worden. De schema's waren gewoon te groot denk ik, maar ja was gewoon teveel van het goede.quote:Op maandag 13 juli 2009 11:43 schreef TheArt het volgende:
[..]
4 partijen op 1 dagWelke dodo heeft dat verzonnen
Ik had gewoon keihard geklaagd. Slaat toch nergens op.
En de 3e setquote:Op woensdag 15 juli 2009 19:03 schreef Chriz2k het volgende:
Echt, ik betwijfel of ik ooit nog van een betere speler ga winnen. 6-2 *4-3 voor tegen de als eerste geplaatste en vervolgens op love worden gebroken en op *4-5 vanaf 40-0.
Ach, het kan erger. Ooit een mixed dubbel,quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:13 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Van *1-0 naar 1-6, terwijl het zo ongeveer elke game deuce is geweest.
En terechtquote:Op woensdag 15 juli 2009 22:26 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Ach, het kan erger. Ooit een mixed dubbel,, gespeeld...1e set 7-6 gewonnen, 2e *5-4 40-0 voor en vervolgens zegt ze: "ik heb last van mijn arm en kan niet meer serveren". Het resultaat? 2e set met 5-7 verloren en de 3e set met 0-6 verloren
![]()
Ik heb toen gezworen om nooit meer te mixen!
2 onderdelen of 2 verschillende toernooien? Dat laatste mag dacht ik nietquote:Op woensdag 15 juli 2009 23:30 schreef Komakie het volgende:
ik heb me gewoon ingeschreven voor 2 toernooien
Net in de 2 weken dat ik nog thuis ben en geen les hoef te geven. Als ik les moet geven dan vind ik het net iets te veel worden.
Meer toernooien heb ik dus ook geen tijd meer voor want ik ben of te laat met inschrijven, of ik moet les geven. Ach ja, dan maar die 2 toernooitjes winnen (in de 3 en de 4) Ben ik gelijk weer 3 volgend jaar. Van 5 naar 3 moet kunnen toch???
Succes Intelquote:Op zondag 19 juli 2009 09:27 schreef InTrePidIvity het volgende:
Sta vandaag in de finale van de HD7
Eerste ronde een bye, de eerste partij was vrijdag op een pro-bounce baan. Met inspelen ging het echt verrot, maar tijdens de wedstrijd lukte alles! Normaal ben ik niet zo'n held aan het net, maar ik kwam nu overal tussen en legde alles goed weg. Service liep ook erg lekker, al lag het ook wel aan het niveau van de tegenstanders... Uiteindelijk werd het 6-2 6-1.
Gisteren de halve finale op gravel, tegen twee jongens die we eerder dit seizoen al hadden verslagen op een ander toernooi. Ook nu ging het wel lekker, nog een paar schoonheidsfoutjes maar met 7-5 6-2 was er weinig te klagen. Sloeg ook nog een (al zeg ik het zelf) briljante smash van ong. een halve meter voor de baseline snoeihard in vlak voor de baseline aan de overkant. Nam bijna het hoofd van de tegenstander mee, maar het ging net goed. Kreeg nog applaus ook![]()
Vanmiddag om 13:00 dus de finale, ben benieuwd!
Bedankt!quote:
Je stalkt me, geilquote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:01 schreef Nalbandian het volgende:
@Chriz2k: is het vandaag gelukt om te winnen van je naamgenoot?
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:09 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Je stalkt me, geil! En je leest mijn gedachten, aangezien ik nét wilde posten.
Het ging heel goed, tactisch in ieder geval één van mijn beste wedstrijden ooit. Solide 6-1 6-2 overwinning en de eerste keer dit seizoen dat ik twee wedstrijden op rij heb gewonnen.
Nouja, saai, het was gewoon à la Santoroquote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:14 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
![]()
Dus het was een saaie wedstrijd als je hem tactisch gewonnen hebt? Veel slice en dat soort capriolen?
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:21 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Nouja, saai, het was gewoon à la Santoro. Dus veel slicen, spinnen, korte kutballetjes, spelen met de wind etc. Het was ook op French Court, dus die ballen stuiterde alle kanten op en daar kon hij veel minder goed mee omgaan dan ik.
Thanks. Ik ben eigenlijk aan mijn stand verplicht om de halve finale te winnen, de finale wordt echter zeer lastig.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:27 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Santoro
![]()
Succes voor de overige wedstrijden!
Lupescu is dan ook veruit het grootste talent dat we in die categorie hebben, al doet Meuffels het ook niet onaardig. De broertjes Griekspoor, want naast Kevin heb je ook nog Scott. Internationaal stelt het echt barweinig voor. Als er iemand later iets wilt bereiken, dan zal het van Lupescu moeten komen. De rest geef ik 0 kans.quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:40 schreef Nalbandian het volgende:
Vorige week 2 dagen naar de nationale jeugd kampioenschappen geweest in Asten, maar damn zeg wat kunnen die jongens (sorry, maar uit principe kijk ik geen vrouwenpartij) t/m 16 jaar en t/m 18 jaar tennissen. Sodeju, daar zaten echt een paar ruwe pareltjes tussen zoals Thomas Gloudemans, Jannick Lupescu maar ook Alban Meuffels en Kevin Griekspoor. Ik heb de finale t/m 16 jaar niet gezien maar Jannick heeft zijn tegenstander gewoon met een dubbel bagel van de baan geveegd
!
Als die mannen nu de komende jaren de juiste mentaliteit houden, dan ziet het er toch niet zo heel slecht uit met het tennis in Nederland.
Vlak bv. een Thomas Gloudemans echter niet uit, het gemak waarmee hij speelt is echt fenomenaal. Hij moet alleen mentaal nog sterker worden, dat vond ik bij Alban Meuffels al echt naar voren komen. Die vocht zich echt door de halve finale heen, en dat voor een 16-jarigequote:Op maandag 10 augustus 2009 19:27 schreef TheArt het volgende:
[..]
Lupescu is dan ook veruit het grootste talent dat we in die categorie hebben, al doet Meuffels het ook niet onaardig. De broertjes Griekspoor, want naast Kevin heb je ook nog Scott. Internationaal stelt het echt barweinig voor. Als er iemand later iets wilt bereiken, dan zal het van Lupescu moeten komen. De rest geef ik 0 kans.
Je totale rating wordt bepaald op basis van de laatste 6 meetellende wedstrijden. Een wedstrijd telt pas mee als hij aan bepaalde voorwaarden voldoet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:55 schreef SnuggLe het volgende:
Ik snap de ratings zo even niet....
Rating Enkel = 7.6
Dan komt er een toernooi. Winst 4 potten (waarvan 1 walkover)
02-08-2009 Enkel LANCYR Welgelegen Open (W.C. JdR) Partijgegevens
02-08-2009 Enkel LANCYR Welgelegen Open (W.C. JdR) 6,5425 Partijgegevens
02-08-2009 Enkel LANCYR Welgelegen Open (W.C. JdR) 6,5523 Partijgegevens
02-08-2009 Enkel LANCYR Welgelegen Open (W.C. JdR) 6,5962 Partijgegevens
Rating NA het toernooi is maar een 7.3. Hoe komt dat? Ik snap namelijk van de berekeningen helemaal niets. Oke, de rating per wedstrijd is geen probleem. Maar hoe die wedstrijd-rating dan invloed heeft op je totale rating: geen idee.
Oh dit is btw niet mijn rating, zou ik willen![]()
Netzoals dat ik met een 7,7521 dubbelrating door een stomme pot een 9,6657 wedstrijdrating heb, maar mijn dubbelrating daarna (maar) naar 7,9647 gaat. Hoe kan dat?
Correctie; je begint het jaar met een bepaalde rating, bijvoorbeeld 7.6. Deze staat dan keer 6...Voor elke eerste 6 wedstrijden die je speelt wordt er een van deze 7.6en vervangen. Totdat je er 6 hebt. Vanaf dan worden al je ratings bij elkaar opgeteld en gemiddeld..Dus wat jij zegt geldt alleen voor het beginquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:31 schreef TheArt het volgende:
[..]
Je totale rating wordt bepaald op basis van de laatste 6 meetellende wedstrijden. Een wedstrijd telt pas mee als hij aan bepaalde voorwaarden voldoet.
Van deze 4 potten telden er schijnbaar 3 mee voor de ranking, namelijk de onderste drie. De eerste (walkover) telt niet mee. En dan wordt het gewoon een gemiddelde. Deze 3 ratings + de 3 voorgaande ratings die meetelden. En dan kom je op 7,3 uit.
Dat klopt zeker. Maar ik neem aan dat persoon in kwestie inmiddels al wel 6 meetellende resultaten heeft zo ver in het seizoen. Dus vandaar dat ik dat deel weg heb gelaten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:33 schreef Norrage het volgende:
[..]
Correctie; je begint het jaar met een bepaalde rating, bijvoorbeeld 7.6. Deze staat dan keer 6...Voor elke eerste 6 wedstrijden die je speelt wordt er een van deze 7.6en vervangen. Totdat je er 6 hebt. Vanaf dan worden al je ratings bij elkaar opgeteld en gemiddeld..Dus wat jij zegt geldt alleen voor het beginMAar wellicht bedoelde je dat ook gewoon.
Ik ging er vanuit dat niemand zo achterlijk zou zijn het systeem niet te snappen als je al veel wedstrijden hebt gespeeldquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:50 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat klopt zeker. Maar ik neem aan dat persoon in kwestie inmiddels al wel 6 meetellende resultaten heeft zo ver in het seizoen. Dus vandaar dat ik dat deel weg heb gelaten.
En je rating wordt ook gemiddeld als je maar 1 resultaat hebt en voor de rest 5x de rating van het begin van het jaar. Voorbeeldje daarbij. Ik was aan het begin van het jaar 8,2. Had toen maar één meetellend resultaat van 7,0 en ging naar 7,8. Inmiddels heb ik 6 meetellende resultaten en ben ik 5,3, maar ook met minder dan 6 resultaten wordt dus gemiddeld.
Oftewel: des te meer potten, des te minder je rating nog wijzigt in een jaar? De 100ste pot wijzigt je rating dus maar heel weinig.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:33 schreef Norrage het volgende:
[..]
Correctie; je begint het jaar met een bepaalde rating, bijvoorbeeld 7.6. Deze staat dan keer 6...Voor elke eerste 6 wedstrijden die je speelt wordt er een van deze 7.6en vervangen. Totdat je er 6 hebt. Vanaf dan worden al je ratings bij elkaar opgeteld en gemiddeld..Dus wat jij zegt geldt alleen voor het beginMAar wellicht bedoelde je dat ook gewoon.
yepquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:49 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Oftewel: des te meer potten, des te minder je rating nog wijzigt in een jaar? De 100ste pot wijzigt je rating dus maar heel weinig.
10 potten zijn er gespeeld:
6,5425
6,5523
6,5962
7,5278
8
8
8
6,9809
7,2221
8,1616
Gemiddelde is 7,358 en dat is ook de rating.
Correcties?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
yep
En volgens mij is er, maar dat weet ik dus niet zeker, aan het eind (tijdens de ratingbepaling) nog dat je beste en je allerslechtste resultaat worden weggeschrapt. En natuurlijk wat correcties als je tegen te goede 9tjes hebt gespeeld.
Neen. Het is altijd het gemiddelde van de laatste 6 wedstrijden. Anders kan je 100 wedstrijden hebben gespeeld. In het begin is het gemiddelde een 3, maar later bak je er helemaal niets meer van en die laatste 30 wedstrijden verlies je telkens van een 7. Dan zou je ranking dus in de buurt van de 4 blijven, terwijl je eigenlijk gewoon een 8'tje waard ben.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:49 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Oftewel: des te meer potten, des te minder je rating nog wijzigt in een jaar? De 100ste pot wijzigt je rating dus maar heel weinig.
10 potten zijn er gespeeld:
6,5425
6,5523
6,5962
7,5278
8
8
8
6,9809
7,2221
8,1616
Gemiddelde is 7,358 en dat is ook de rating.
Daarmee bedoelt hij dat je ranking wordt gecorrigeerd naar waarde. Er zijn namelijk zat mensen die gestopt zijn en weer moeten beginnen op ranking 8 of 9. En die zijn die veel beter dan hun ranking doet vermoeden. Als je dan van zo'n 9'tje verliest, krijg je gelijk een 10 erbij. Dat geeft niet bepaald een reëel beeld. Dus dat wordt aan het einde van het seizoen gecorrigeerd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:33 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Correcties?
Ook als je zelf dat goede 9tje bent?
Hoop dat ik net een 8tje blijf in de GD
Toch knap dat de rating 7,358 en het gemiddelde van de laatste 7 wedstrijden (zie lijstje hierboven, geteld van bovenaan) een 7,20 is. Dus dat zou niet kloppen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:13 schreef TheArt het volgende:
[..]
Neen. Het is altijd het gemiddelde van de laatste 6 wedstrijden. Anders kan je 100 wedstrijden hebben gespeeld. In het begin is het gemiddelde een 3, maar later bak je er helemaal niets meer van en die laatste 30 wedstrijden verlies je telkens van een 7. Dan zou je ranking dus in de buurt van de 4 blijven, terwijl je eigenlijk gewoon een 8'tje waard ben.
Dus de ranking is altijd op basis van de laatste 6 wedstrijden.
Het is sowieso echt wel het gemiddelde van al je wedstrijden. Ik speel per jaar steeds iets van 30 wedstrijden, en aan het eind gebeurt er echt never nooit meer iets met mijn rating...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:13 schreef TheArt het volgende:
[..]
Neen. Het is altijd het gemiddelde van de laatste 6 wedstrijden. Anders kan je 100 wedstrijden hebben gespeeld. In het begin is het gemiddelde een 3, maar later bak je er helemaal niets meer van en die laatste 30 wedstrijden verlies je telkens van een 7. Dan zou je ranking dus in de buurt van de 4 blijven, terwijl je eigenlijk gewoon een 8'tje waard ben.
Dus de ranking is altijd op basis van de laatste 6 wedstrijden.
[..]
Daarmee bedoelt hij dat je ranking wordt gecorrigeerd naar waarde. Er zijn namelijk zat mensen die gestopt zijn en weer moeten beginnen op ranking 8 of 9. En die zijn die veel beter dan hun ranking doet vermoeden. Als je dan van zo'n 9'tje verliest, krijg je gelijk een 10 erbij. Dat geeft niet bepaald een reëel beeld. Dus dat wordt aan het einde van het seizoen gecorrigeerd.
Ikzelf was daar ook wel een voorbeeld van. Ben dit seizoen weer echt begonnen. Ik was vroeger 5, maar kreeg een 8 van de bond. Mijn eerste wedstrijd moest ik tegen iemand van 7,0 en daar won ik met 6-0, 6-0 van. Die tegenstander kreeg dus een 8,0 erbij. Niet echt eerlijk dus.
Hmm, vreemd. Dan zal dat inderdaad wel zo zijn. Dan weet ik nog steeds niet waar die 6 wedstrijden vandaan komen, want elke keer als ik dat deed, kwam ik qua gemiddelde precies goed uit.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het is sowieso echt wel het gemiddelde van al je wedstrijden. Ik speel per jaar steeds iets van 30 wedstrijden, en aan het eind gebeurt er echt never nooit meer iets met mijn rating...
Wat mij ooit is verteld is dat het om het gemiddelde van de laatste zeven resultaten ging. Dus bij acht wedstrijden valt de eerste wedstrijd weer weg.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:14 schreef Norrage het volgende:
Ik snap het ook niet helemaal hoor...maar weet je zeker dat je dan niet naar de eerste 6 zat te kijken steeds??
Mhua dat komt ook omdat ze op een gegeven moment in een ratingsterkte zit waarin je gewoon hoort. En dan win je eens een keer van iemand rond jouw rating en dan verlies je een keer, dat heft elkaar weer op. Alleen als je echt grote stappen vooruit maakte in je ranking door bijv. ondergeranked zijn of dat je opeens erg vooruit gaat, dan ga je duidelijk snel verschillen merken en dat komt volgens mij inderdaad omdat alleen de laatste zoveel wedstrijden meetellen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:52 schreef Norrage het volgende:
Dat ratingsysteem is ook echt wel heel raar, maar mijn ervaring zegt echt wel dat het minder hard gaat op een gegeven moment naarmate je meer wedstrijden hebt![]()
ja duh, het is een gemiddeldequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:52 schreef Norrage het volgende:
Dat ratingsysteem is ook echt wel heel raar, maar mijn ervaring zegt echt wel dat het minder hard gaat op een gegeven moment naarmate je meer wedstrijden hebt![]()
Moet je onze discussie hierboven dan eens lezenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 09:31 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
ja duh, het is een gemiddelde
je begint altijd met 6 ratings die gelijk zijn aan wat je rating van vorig jaar was. Stel je speelt dit jaar maar 1 wedstrijd dan tellen die 6 ratings ook nog mee in je nieuwe gemiddelde. Speel je veel wedstrijden dan komen ze uiteraard te vervallen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:07 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hmm, vreemd. Dan zal dat inderdaad wel zo zijn. Dan weet ik nog steeds niet waar die 6 wedstrijden vandaan komen, want elke keer als ik dat deed, kwam ik qua gemiddelde precies goed uit.
Oke, maar leg dan deze puzzel eens uit:quote:Op woensdag 12 augustus 2009 09:43 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
je begint altijd met 6 ratings die gelijk zijn aan wat je rating van vorig jaar was. Stel je speelt dit jaar maar 1 wedstrijd dan tellen die 6 ratings ook nog mee in je nieuwe gemiddelde. Speel je veel wedstrijden dan komen ze uiteraard te vervallen.
Dit is puur om te zorgen dat je met 1 wedstrijd niet te gekke sprongen kan maken.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:30 schreef SnuggLe het volgende:
Zie hier waar ik het over heb.
Ze begint haar laatste enkeltoernooi met een 7,6989 rating.
Speelt daarin 3 partijen, rating als volgt:
02-08-2009 Enkel LANCYR Welgelegen Open (W.C. JdR) 6,5425 Partijgegevens
02-08-2009 Enkel LANCYR Welgelegen Open (W.C. JdR) 6,5523 Partijgegevens
02-08-2009 Enkel LANCYR Welgelegen Open (W.C. JdR) 6,5962 Partijgegevens
Rating nu is 7,358.
Drie enkel potten daarvoor (om het 6 te maken):
26-07-2009 Enkel Open LTC Vredenburch toernooi 2009 (L.T.C. Vredenburch) 7,5278 Partijgegevens
26-07-2009 Enkel Open LTC Vredenburch toernooi 2009 (L.T.C. Vredenburch) 8,0000 Partijgegevens
26-07-2009 Enkel Open LTC Vredenburch toernooi 2009 (L.T.C. Vredenburch) 8,0000 Partijgegevens
Wat was haar beginranking? En zijn dit alle partijen?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:27 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Oke, maar leg dan deze puzzel eens uit:
[..]
Hey die heeft aan ons toernooi meegedaanquote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:53 schreef SnuggLe het volgende:
Even klikken op het profiel en dan zie je alles staan (zie wel dat ik het verkeerde profiel heb meegezonden):
http://mijn.knltb.nl/tabid/164/default.aspx?Bondsnummer=26019884&DatumVanaf=01-01-2009
Begin en eindrating en alle wedstrijden staan daar.
Er is geen echt probleem, maar de vraag was hoe de rating werkt. Want op basis van wat hier gezegd wordt kan het e.e.a niet gereproduceerd worden.
eh ... ik klik op die link maar wat jij zegt komt niet overeen met wat daar staat.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:27 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Oke, maar leg dan deze puzzel eens uit:
[..]
En met 'ons' neem ik aan Obvious ofzo?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hey die heeft aan ons toernooi meegedaan
Iets beter lezen dus, want ik geef iets verderop de goede link.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:37 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
eh ... ik klik op die link maar wat jij zegt komt niet overeen met wat daar staat.
wat is nu het probleem
Nou lees het topic maar eens terug; dat zei ik ook ja, en dat heb ik zelf ook nagerekend. Maar andere mensen zeiden toen wat anders. Ook iets met 6 potten die meetellen (6x je begin jaarrating).quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:43 schreef Norrage het volgende:
uuh..ik heb haar 10 enkelratings bij elkaar opgeteld, dat waren er 10, en dat door 10 gedeeld...daar kwam op de honderste nauwkeurig die 7.35 uit....dus...gewoon zoals we zeiden, middelen
http://www.knltb.nl/xu/do(...)30-9187-106E2984A9DB voor meer info.quote:Iedere speler krijgt bij het begin van het seizoen 6 basisresultaten. Deze corresponderen met de
eindejaarsrating van het voorafgaande jaar. Bij diegenen die na de speelsterktebepaling (in
november) lid zijn geworden, komen de basisresultaten overeen met de speelsterktecategorie.
Om de actuele rating van de speler te bepalen wordt het totaal aantal resultaten gedeeld door 6,
dan wel door het aantal werkelijk gespeelde wedstrijden, als dit er meer dan 6 zijn.
Pfff...de vriendelijkheid en het geduld druipt echt van je posts af.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:16 schreef TubewayDigital het volgende:
ik heb het nagerekend met excel en het klopt gewoon, nu met de goeie link (ik beter lezen? jij beter posten GVD ja)
Goed seizoenquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:49 schreef Komakie het volgende:
Hoppa en gelijk maar eens ff de halve finale ook gewonnen
6-4 6-3
Het ging de eerste set snel naar een 4-1 voor mij. Die gast waar ik tegen speelde maakte echt alleen maar fouten. Dus dat ging heel makkelijk. Daarna kwam hij terug tot 4-4. Hij maakte minder fouten en ik daardoor wat meer. Toen kon ik met een beetje mazzel doordrukken naar 6-4.
Daarna 2de set 1-3 achter. Zijn service terug gebroken en doorgetrokken naar 6-3
Morgen finale. Gaat best lekker zo
hmm vergeten neer te zetten dat ik de finale wel verloren heb. 6-4 3-6 3-6quote:
Ah, da's dan weer jammerquote:Op zondag 30 augustus 2009 20:22 schreef Komakie het volgende:
[..]
hmm vergeten neer te zetten dat ik de finale wel verloren heb. 6-4 3-6 3-6
Spannende wedstrijden en ik was begin 3de set gewoon ff gesloopt waardoor ik snel met 0-3 achter kwam. dat kon ik niet meer recht trekken. Maar toch een goed resultaat
Niet is leuker om volgend jaar van een fanatieke 6 te winnen, en vervolgens terloops te melden dat je een 8 bent op je pasjequote:Op maandag 31 augustus 2009 09:07 schreef de_boswachter het volgende:
Gisteren mijn laatste officiele wedstrijd van het seizoen gespeeld, verloren in de finale van een HD7 toernooi hier in de buurt.
Was maar een poule van 4, maar nadat we slecht begonnen waren door 'gesweeped' te worden in de eerste partij wisten we de overige twee partijen te winnen.
Gisteren mochten we weer tegen de eerste tegenstander uit de poule om de finale te spelen
Helaas 6-3 6-2 verloren. Ik speelde redelijk goed en we gingen niet zo af als in het begin van de week 6-2 6-0.
En zo eindigt een dramatisch 2009 tennisseizoen met de volgende statistieken (overwinningen):
Enkel: 0/2
Dubbel: 3/13
En ben ik in 2 seizoenen tijd van 6.4 naar 7.8 gegaan![]()
![]()
Volgend jaar gewoon 8 op mijn pasje. Echt om te janken. Ach ja, vallen er tenminste wel weer punten te winnen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:06 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Niet is leuker om volgend jaar van een fanatieke 6 te winnen, en vervolgens terloops te melden dat je een 8 bent op je pasje! Dan moet je dat gezicht van die tegenstander zien
! Zo won ik na mijn "rentree" van een 5 in de competitie, ik was toen een 9,0000.....die gozer kreeg gewoon een 10,0000 aan zijn broek
.
Dat is zeker waar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik stoom me ook helemaal klaar voor 2010![]()
Ben begonnen met fitness en wil de winter vol gaan gebruiken om te tennissen.U MAD?
HD5 vandaag gewonnen met 6-2, 6-2. Speelde tegen een jongen waarmee ik vroeger bij de bond nog getraind heb. Dus was wel leuk. Goed voor mijn dubbelranking ook (die nu nog op 6,8 staat, maar echt onder de 6 moet). Kwartfinale vrijdag. Morgen singelen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 20:04 schreef TheArt het volgende:
Al die walk-overs
Aankomende week open toernooi van mijn club. Speel in de HE5 en HD5 en sta in de enkel al in de kwartfinale.....zonder te spelen. Heb 2 walk-overs gehad, waaronder van de nummer 2 geplaatst. En dat vind ik vrij jammer, want had wel zin in goede wedstrijd tegen die jongen. Kon ik gelijk meten waar ik nou echt sta. Naja, dan maar in de rest van het toernooi.
Het is ook al bijna herfst jaquote:Op zondag 6 september 2009 00:01 schreef Norrage het volgende:
Mooi hoor! Goed bezig. Je bent dus weer bijna goed op je oude niveau?
Enne, ja, dit topic is een beetje alleen aan jou...maar wie spelen er dan ook NU nog toernooitjes...haha
De beruchte tenniselleboog, lijkt me. Ik heb er dus nu ook last van. Rust nemen is het enige wat je kan doen. Ik ga nu ook twee weken niet tennissen, hoe moeilijk dat ook is. Hopen dat ik volhardquote:Op dinsdag 8 september 2009 18:45 schreef dekouwe het volgende:
Hhhmm zondagavond had ik toch een beetje last van me elleboog.. maar denk met avondje rust is dat wel weg :-/ maar voel het nog wel een beetje.. dus ben benieuwd hoe het gaat vanavond moet over een uurtje :-S
Je kunt op meerdere plekken last hebben van je elleboog en het wil niet zo maar zeggen dat je een tenniselleboog (tennisarm) hebt. Een golferselleboog (zit aan de andere kant, maar kan ook voorkomen bij tennis) bijvoorbeeld, of gewoon een stukje overbelasting.quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
De beruchte tenniselleboog, lijkt me. Ik heb er dus nu ook last van. Rust nemen is het enige wat je kan doen. Ik ga nu ook twee weken niet tennissen, hoe moeilijk dat ook is. Hopen dat ik volhard
Ik heb het bij mijn dubbel weer gehad, kramp in mijn arm dus. Beide keren moest ik twee wedstrijden op een dag waarbij die tweede wedstrijd dus eentje teveel werd. Ik heb chips gegeten tijdens de partij en veel water voor en tijdens de partij. Ook een banaantje heb ik naar binnen gestouwd, maar het kwaad geschiedde alsnog helaasquote:Op dinsdag 8 september 2009 15:17 schreef erkel het volgende:
@Bak Beest: Kon je niet wat zoutwater drinken of iets dergelijks, om te zorgen dat de kramp minder werd? Dat schijnt wel iets te helpen.
Hier zijn ook de clubkampioenschappen bezig. In de enkel heb ik een rondje gewonnen en speelde één van mijn beste enkelpartijen van het jaar. Volgende ronden moest ik tegen een 3'tje en misschien doet de uitslag anders vermoedden, het was toch wel duidelijk, 2-6 4-6 verloren.
In de dubbel ben ik nog actief. Zondag een 3 setter gespeeld en met 7-6 in de derde de overwinning eruit gesleepd. Op 3-5 tegen in de derde set nog twee matchpoints weggewerkt (vooral mijn partner) en toen doorgestoomd naar een duidelijke 7-2 in de tiebreak.
Stuur me maar eens een PM. Ik zal je dan de gegevens doormailen waar ik altijd mijn snaren bij koop. Deze man heeft zeer veel kennis van zaken, en zal je waarschijnlijk goed kunnen voorlichten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:50 schreef Smaharba het volgende:
iemand hier ervaring mee?
http://aasports.nl/index.php?item=snaar-van-de-maand&action=page&group_id=25&lang=NL
whaha ik begrijp precies wat je bedoeldquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 20:47 schreef Chriz2k het volgende:
Ik ben sinds de winterperiode meer bezig met mezelf ervan te weerhouden mijn racket aan gort te gooien dan met trainen. Ik kan er niks meer van.
En volgend jaar een klasse hoger in de competitiequote:Rating enkel 4,0250 Eindejaarsrating enkel 2008 4,1058
Rating dubbel 4,3993 Eindejaarsrating dubbel 2008 3,8914
Winst/verlies enkelspel 7/8
Winst/verlies dubbelspel 5/6
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |