Je kan altijd in het begin het jezelf aanleren, of met behulp van een vriend, en dan als je het al redelijk kan een paar lessen nemen om wat dingen bij de sturen en te corrigeren zodat je daar weer mee aan de slag kan.quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:40 schreef Droopie het volgende:
Ben ik weer..
Nu 3 keer wezen tennis en vind het echt tof..
Nu heb ik 2 vragen
Ik ben 29 en wil vanaf de lente competitie gaan spelen, wat is de beste manier om op redelijk beginniveau te halen en hoe zit dat met niveau's.
Vraag 2, mijn maat kan ook wel een balletje slaan en komt soms met goede tips..
Is er een goede site waar nog meer goede tips staan, in trant van bal omhoog gooien en op moment dat ie bijna je hand raakt slaan met serveren...Best tip ever voorlopig..Ipv. een badminton service
Tennisles vind ik voorlopig te duur...250 euro voor 10 lessen met 6 personen vind ik teveel dus begin doe ik zelf leren en kan ik naderhand voor de fijne kneepjes altijd nog les nemen..
Dus tips zijn altijd welkom
Je hand weghalen voordat je uithaaltquote:Op donderdag 2 juli 2009 15:40 schreef Droopie het volgende:
Is er een goede site waar nog meer goede tips staan, in trant van bal omhoog gooien en op moment dat ie bijna je hand raakt slaan met serveren...Best tip ever voorlopig..Ipv. een badminton service
Ok..mijn idee van groeples was eigenlijk dan ga je met 6 man de baan op...quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:39 schreef Komakie het volgende:
Of gewoon een seizoentje groepsles nemen. Bij ons gaat dat in groepjes van per uur per trainer(en per baan) waardoor je veel aanwijzingen krijgt.
Zo duur is les nou ook weer niet en je hebt gelijk een goede reden om elke week naar de tennisbaan te gaan zonder dat je per definitie iets moet afspreken.
Daarnaast leer je van een goede leraar veel meer dan van een youtube filmpje of een vriend. Om er nog maar over te zwijgen dat je van die bronnen vaak verkeerde dingen oppikt wat niet je spel ten goede komt, of erger nog, en blessures kan veroorzaken.
Desnoods doe je een proeflesje ofzo. Dat kan vast wel.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:38 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ok..mijn idee van groeples was eigenlijk dan ga je met 6 man de baan op...
50 minuten gedeeld door 6 = 8,5 minuut per student per les..
Dan word het wel goedkoper..dat is wel waar..
Blessures voorkomen is wel een goed idee..want ik ben nogal blessure gevoelig..
Ik ga eens bellen wanneer ze evt .zouden beginnen..
Maar als het niet lukt ga je volgend jaar sowieso wel in de 5 spelen, lijkt me? Aangezien dat je niveau is als je weer volledig in je ritme zit.quote:Op woensdag 1 juli 2009 22:25 schreef TheArt het volgende:
Jeej, naar de halve finale van de HE6. Die jongen was als 2e geplaatst. Stond binnen no-time 5-0 voor. Die jongen kreeg echt alle hoeken van de baan te zien. En toen begon ik te klotenHet leek nergens meer op, service haperde (sloeg in mijn eerste twee servicegames al 4 aces) en daarna nog maar 2 in de hele wedstrijd. Uiteindelijk 6-3, 6-4 geworden, maar ik heb anderhalve set echt bagger gespeeld.
Gaat zo wel snel met mijn ranking. Hoop dat ik aan het einde van de zomer toch wel 5 ben. Maja, voor deze week 7,2 (ik ging vorige week van 7,8 naar 7,2), dus in dit tempo moet het wel lukken.
Absoluut hier. Speel nu ook al de meeste toernooien in de 5.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:21 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Maar als het niet lukt ga je volgend jaar sowieso wel in de 5 spelen, lijkt me? Aangezien dat je niveau is als je weer volledig in je ritme zit.
Ik heb gisteren echt een dramatische wedstrijd gespeeld, als je het terras had verteld dat ze naar een HE6 partij zaten te kijken hadden ze het denk ik zonder problemen geloofd. Eerste set van *3-1 naar *3-5 met twee setpoints tegen naar 7-5 setwinst
. In die set echt 5 aces en 10 dubbele fouten geslagen terwijl ik er normaal gesproken gemiddeld 1 om 1 per set sla
. Tweede set ging gelukkig wat makkelijker met 6-2 naar me toe.
Net mijn ranking bekeken. In twee toernooien van 7,8 naar 5,3 gegaan. Mooi, kan ik gewoon altijd 5 blijven spelen zonder me om die ranking druk te maken, al wil ik nog wel met mijn ranking onder de 5,0 dit jaar, maar dat zien we wel.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:41 schreef TheArt het volgende:
[..]
Absoluut hier. Speel nu ook al de meeste toernooien in de 5.
Haalde uiteindelijk de finale. Gisterenavond de halve finale met 6-0, 6-2 gewonnen. Vanochtend de finale en helaas tegen de nummer 1 geplaatst met 7-5, 6-4 verloren. Ik voelde me vanaf 5-5 in de eerste set echt vreselijk beroerd door die fucking hitte (het blijkt maar weer eens dat ik er niet tegen kan). Dus ik vind dat ik het nog aardig gerekt hebt. Ik heb ondanks dat ik me niet lekker voelde wel verschrikkelijk veel kansen gehad, maar ik moest de rally's gewoon kort houden.
Ga dus nu ruim 6 worden. Volgende toernooi pas weer over een maand. Dan weer in de 5. Kijken of ik mijn rondjes weer kan meepikken.
Daar klopt weinig van idd. In de competitie met dubbelmaat een wedstrijd gewonnen van twee 4,5 gemiddeld. Mijn dubbelmaat stond al iets van 3,8 en kreeg door deze overwinning een 3,3 erbij (half punt eraf). Ikzelf stond iets van 5,0 en ik kreeg er een 4,5 bijquote:Op maandag 6 juli 2009 10:27 schreef Norrage het volgende:
Echt dat dubbelsysteem ook qua rating.2 verenigingsgenoten van mij zijn 5.8 en 5.8 en winnen van een 3.5 en een 6.0, en krijgen GEEN punten.
Ik weet wel dat die 3.5 geen punten kan verliezen, omdat het verschil tussen hem en zijn medespeler te groot is. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?quote:Op maandag 6 juli 2009 10:27 schreef Norrage het volgende:
Echt dat dubbelsysteem ook qua rating.2 verenigingsgenoten van mij zijn 5.8 en 5.8 en winnen van een 3.5 en een 6.0, en krijgen GEEN punten.
Kun je het niet bij je ouders (bijv) lenen en die in termijnen terug betalen?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:27 schreef Chriz2k het volgende:
Ik ben toegelaten tot de KNLTB Lerarenopleiding!
Nu alleen de financiën nog rond krijgen, beetje jammer dat je niet gewoon in termijnen kunt betalen.
Ja, zoiets zal het wel worden inderdaad, kom waarschijnlijk ¤1000 tekort.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:55 schreef Komakie het volgende:
[..]
Kun je het niet bij je ouders (bijv) lenen en die in termijnen terug betalen?
Dat heb ik ook gedaan en werkte wel ok
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |