abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 juli 2009 @ 22:39:09 #161
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_70594937
Of gewoon een seizoentje groepsles nemen. Bij ons gaat dat in groepjes van per uur per trainer(en per baan) waardoor je veel aanwijzingen krijgt.
Zo duur is les nou ook weer niet en je hebt gelijk een goede reden om elke week naar de tennisbaan te gaan zonder dat je per definitie iets moet afspreken.

Daarnaast leer je van een goede leraar veel meer dan van een youtube filmpje of een vriend. Om er nog maar over te zwijgen dat je van die bronnen vaak verkeerde dingen oppikt wat niet je spel ten goede komt, of erger nog, en blessures kan veroorzaken.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_70595164
GVD, 6-0 7-6 verloren.
Stonden 4-1 2e set achter, komen terug tot 5-4 voor... Ik serveer 40-0 (3 setpoints) en we verliezen game!
Vervolgens breaken we weer, maar verliest
mijn partner zijn game... Tie-break weer kansloos.

Al met al alles verloren deze week en alle eerste sets kut gespeeld. Tweede set was elke keer prim, maar helaas..

Eind Augustus laatste toernooi, dan in de HD7 en misschien GD6.
U MAD?
pi_70608621
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 22:39 schreef Komakie het volgende:
Of gewoon een seizoentje groepsles nemen. Bij ons gaat dat in groepjes van per uur per trainer(en per baan) waardoor je veel aanwijzingen krijgt.
Zo duur is les nou ook weer niet en je hebt gelijk een goede reden om elke week naar de tennisbaan te gaan zonder dat je per definitie iets moet afspreken.

Daarnaast leer je van een goede leraar veel meer dan van een youtube filmpje of een vriend. Om er nog maar over te zwijgen dat je van die bronnen vaak verkeerde dingen oppikt wat niet je spel ten goede komt, of erger nog, en blessures kan veroorzaken.
Ok..mijn idee van groeples was eigenlijk dan ga je met 6 man de baan op...
50 minuten gedeeld door 6 = 8,5 minuut per student per les..
Dan word het wel goedkoper..dat is wel waar..

Blessures voorkomen is wel een goed idee..want ik ben nogal blessure gevoelig..
Ik ga eens bellen wanneer ze evt .zouden beginnen..
Hell To The Liars
  vrijdag 3 juli 2009 @ 23:54:52 #164
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_70631078
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 12:38 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ok..mijn idee van groeples was eigenlijk dan ga je met 6 man de baan op...
50 minuten gedeeld door 6 = 8,5 minuut per student per les..
Dan word het wel goedkoper..dat is wel waar..

Blessures voorkomen is wel een goed idee..want ik ben nogal blessure gevoelig..
Ik ga eens bellen wanneer ze evt .zouden beginnen..
Desnoods doe je een proeflesje ofzo. Dat kan vast wel.

Met 6 man de baan op is meestal wel veel ja. Als het dan ook nog op 1 baan is dan is het helemaal rot. Ook om les te geven. Je wilt iedereen aandacht geven en iedereen bezig houden maar dat is best moeilijk met 6 man op 1 baan...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_70668270
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 22:25 schreef TheArt het volgende:
Jeej, naar de halve finale van de HE6. Die jongen was als 2e geplaatst. Stond binnen no-time 5-0 voor. Die jongen kreeg echt alle hoeken van de baan te zien. En toen begon ik te kloten Het leek nergens meer op, service haperde (sloeg in mijn eerste twee servicegames al 4 aces) en daarna nog maar 2 in de hele wedstrijd. Uiteindelijk 6-3, 6-4 geworden, maar ik heb anderhalve set echt bagger gespeeld.

Gaat zo wel snel met mijn ranking. Hoop dat ik aan het einde van de zomer toch wel 5 ben. Maja, voor deze week 7,2 (ik ging vorige week van 7,8 naar 7,2), dus in dit tempo moet het wel lukken.
Maar als het niet lukt ga je volgend jaar sowieso wel in de 5 spelen, lijkt me? Aangezien dat je niveau is als je weer volledig in je ritme zit.

Ik heb gisteren echt een dramatische wedstrijd gespeeld, als je het terras had verteld dat ze naar een HE6 partij zaten te kijken hadden ze het denk ik zonder problemen geloofd . Eerste set van *3-1 naar *3-5 met twee setpoints tegen naar 7-5 setwinst . In die set echt 5 aces en 10 dubbele fouten geslagen terwijl ik er normaal gesproken gemiddeld 1 om 1 per set sla . Tweede set ging gelukkig wat makkelijker met 6-2 naar me toe.
pi_70668813
quote:
Op zondag 5 juli 2009 15:21 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Maar als het niet lukt ga je volgend jaar sowieso wel in de 5 spelen, lijkt me? Aangezien dat je niveau is als je weer volledig in je ritme zit.

Ik heb gisteren echt een dramatische wedstrijd gespeeld, als je het terras had verteld dat ze naar een HE6 partij zaten te kijken hadden ze het denk ik zonder problemen geloofd . Eerste set van *3-1 naar *3-5 met twee setpoints tegen naar 7-5 setwinst . In die set echt 5 aces en 10 dubbele fouten geslagen terwijl ik er normaal gesproken gemiddeld 1 om 1 per set sla . Tweede set ging gelukkig wat makkelijker met 6-2 naar me toe.
Absoluut hier. Speel nu ook al de meeste toernooien in de 5.

Haalde uiteindelijk de finale. Gisterenavond de halve finale met 6-0, 6-2 gewonnen. Vanochtend de finale en helaas tegen de nummer 1 geplaatst met 7-5, 6-4 verloren. Ik voelde me vanaf 5-5 in de eerste set echt vreselijk beroerd door die fucking hitte (het blijkt maar weer eens dat ik er niet tegen kan). Dus ik vind dat ik het nog aardig gerekt hebt. Ik heb ondanks dat ik me niet lekker voelde wel verschrikkelijk veel kansen gehad, maar ik moest de rally's gewoon kort houden.

Ga dus nu ruim 6 worden. Volgende toernooi pas weer over een maand. Dan weer in de 5. Kijken of ik mijn rondjes weer kan meepikken.
pi_70678085
Hoppaaaaa!

Omdat gister de halve finale niet meer gespeeld kon worden, moesten we vanochtend om 9.30uur. Tegenstander hield er blijkbaar weinig rekening mee gisterenavond gezien de 6-2 6-2 voor ons.

De finale tegen een oude bekende uit de poule. Toen wonnen we met 6-2 6-3 van ze. Zij hadden het over campingtennis van ons. Misschien niet zo vreemd, aangezien we er pas zo'n vier weken op zitten, maar het was wel precies de prikkel die we nodig hadden, We sloegen ze dus ook met 6-1 6-2 van de baan af.

Heerlijk begin en dit smaakt zeker naar meer. Clubkampioen in de 8. Prachtig!
pi_70691704
quote:
Op zondag 5 juli 2009 15:41 schreef TheArt het volgende:

[..]

Absoluut hier. Speel nu ook al de meeste toernooien in de 5.

Haalde uiteindelijk de finale. Gisterenavond de halve finale met 6-0, 6-2 gewonnen. Vanochtend de finale en helaas tegen de nummer 1 geplaatst met 7-5, 6-4 verloren. Ik voelde me vanaf 5-5 in de eerste set echt vreselijk beroerd door die fucking hitte (het blijkt maar weer eens dat ik er niet tegen kan). Dus ik vind dat ik het nog aardig gerekt hebt. Ik heb ondanks dat ik me niet lekker voelde wel verschrikkelijk veel kansen gehad, maar ik moest de rally's gewoon kort houden.

Ga dus nu ruim 6 worden. Volgende toernooi pas weer over een maand. Dan weer in de 5. Kijken of ik mijn rondjes weer kan meepikken.
Net mijn ranking bekeken. In twee toernooien van 7,8 naar 5,3 gegaan. Mooi, kan ik gewoon altijd 5 blijven spelen zonder me om die ranking druk te maken, al wil ik nog wel met mijn ranking onder de 5,0 dit jaar, maar dat zien we wel.
pi_70692154
Echt dat dubbelsysteem ook qua rating.2 verenigingsgenoten van mij zijn 5.8 en 5.8 en winnen van een 3.5 en een 6.0, en krijgen GEEN punten.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 7 juli 2009 @ 01:13:01 #170
75556 erkel
back from Dagestan
pi_70726495
quote:
Op maandag 6 juli 2009 10:27 schreef Norrage het volgende:
Echt dat dubbelsysteem ook qua rating.2 verenigingsgenoten van mij zijn 5.8 en 5.8 en winnen van een 3.5 en een 6.0, en krijgen GEEN punten.
Daar klopt weinig van idd. In de competitie met dubbelmaat een wedstrijd gewonnen van twee 4,5 gemiddeld. Mijn dubbelmaat stond al iets van 3,8 en kreeg door deze overwinning een 3,3 erbij (half punt eraf). Ikzelf stond iets van 5,0 en ik kreeg er een 4,5 bij . Logica zou zeggen dat ik er meer profijt zou van moeten hebben, maar dat is niet de logica van KNLTB.

Afgelopen dagen een aantal wedstrijden gespeeld in twee toernooien. Paar dagen geleden op zaterdag een HD4 halve finale. Tegenstanders waren blijkbaar bang van ons, want twee wedstrijden kregen we cadeau en toen dus de halve finale. 6-3 5-7 5-7 was het. Lekker gespeeld, maar kwamen net iets tekort. Had niks qua punten te verliezen op deze jongens, dus kon lekker vrijuit spelen.

De zondag erna nog in het laatste zonnetje een poulewedstrijd gespeeld voor een toernooi deze week. Ook HD4 en solide overwinning behaald, 7-5 6-2. Tactisch waren wij gewoon beter, want ik weet niet of ik het merendeel van de rally's gewonnen zou hebben. En vandaag nog net voor de stortbuien een 6-1 6-1 overwinning in eerste ronde HE5. Dat was echt een lekkere overwinning en heb nu pas voor het eerst het vertrouwen om gewoon lekker voluit te spelen.
Weisst
pi_70783697
quote:
Op maandag 6 juli 2009 10:27 schreef Norrage het volgende:
Ik weet wel dat die 3.5 geen punten kan verliezen, omdat het verschil tussen hem en zijn medespeler te groot is. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
pi_70802309
Morgen lekker naar Texel voor het Tesseltoernooi! Zijn er nog meer die daar spelen volgende week?
pi_70863669
Ik ben toegelaten tot de KNLTB Lerarenopleiding !

Nu alleen de financiën nog rond krijgen, beetje jammer dat je niet gewoon in termijnen kunt betalen .
  vrijdag 10 juli 2009 @ 23:55:44 #174
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_70866127
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 22:27 schreef Chriz2k het volgende:
Ik ben toegelaten tot de KNLTB Lerarenopleiding !

Nu alleen de financiën nog rond krijgen, beetje jammer dat je niet gewoon in termijnen kunt betalen .
Kun je het niet bij je ouders (bijv) lenen en die in termijnen terug betalen?
Dat heb ik ook gedaan en werkte wel ok
pi_70910594
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 23:55 schreef Komakie het volgende:

[..]

Kun je het niet bij je ouders (bijv) lenen en die in termijnen terug betalen?
Dat heb ik ook gedaan en werkte wel ok
Ja, zoiets zal het wel worden inderdaad, kom waarschijnlijk ¤1000 tekort.

Ik klaag trouwens niet graag over lotingen, maar dit jaar is het nogal kut:

Toernooi #1: 1e ronde eruit tegen de finalist.
Toernooi #2: 2e ronde eruit tegen de winnaar.
Toernooi #3: 2e ronde eruit tegen de winnaar.
Toernooi #4: Morgen de eerste ronde, als ik win tegen de #1 geplaatst.

.
  maandag 13 juli 2009 @ 00:55:58 #176
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_70921493
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:39 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

.
Ach je moet het zien als een uitdaging
pi_70921857
setje snaren gekocht van 12 meter lang.
heeft de bespanner wel erg weinig marge of vergis ik me nu?
  maandag 13 juli 2009 @ 01:14:46 #178
75556 erkel
back from Dagestan
pi_70921974
quote:

[..]

.
Dan haal ik even een cliché uit de kast: Om het toernooi te winnen moet je ook de nummer 1 verslaan

Ik word oud

Ik moest afgelopen zaterdag 4 partijen spelen en heb de dag overleefd met 3 ibuprofen. Twee partijen gewonnen en twee verloren, gelijkmatig verdeeld over de enkel en de dubbel. Dit betekende eindstation halve finale HD4 (waarin we in de poule nog wonnen van de uiteindelijke winnaar ) en kwartfinale enkel (na al 3 potjes gewonnen te hebben ). Maar resultaat van deze dag was dat ik vandaag uberhaupt niet meer had kunnen spelen Gewoon total loss.
Weisst
pi_70925640
quote:

[..]

.
Als je je nou eens inschrijft onder de naam M. Verkerk en dan je eigen bondsnummer ?
Misschien wil dat helpen ?
U MAD?
  maandag 13 juli 2009 @ 11:06:38 #180
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_70927634
quote:
Op maandag 13 juli 2009 01:09 schreef TubewayDigital het volgende:
setje snaren gekocht van 12 meter lang.
heeft de bespanner wel erg weinig marge of vergis ik me nu?
Setjes komen altijd in lengtes van 12m. Heb je zat aan hoor. Of je moet een 150" racket hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')