abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70323326
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:40 schreef Norrage het volgende:
Wat voor dingen staan er dan precies in??? :/ vraag ik me onderhand toch eens af.
Ik heb het boek een paar jaar geleden gelezen. Wat ik me ervan herinner ging het vooral over de zelfverheerlijking van de schrijver over hoe hij partijen gewonnen heeft met, in mijn ogen, smerige trucjes. Vandaar de titel ook. Daarnaast geeft hij dan nog tips over hoe je zelf van dat soort trucjes kunt toepassen, bijvoorbeeld lekker inspelen voor de wedstrijd op een ander park, vervolgens even heel snel douchen en dan te laat aankomen bij je wedstrijd, zodat je minder lang kunt inspelen voor de wedstrijd. Tegenstander denkt dan dat jullie allebei maar kort hebben ingespeeld, terwijl jij al warm was. Overgewaardeerd boek als je het mij vraagt.

Waar ik meer uit heb gehaald is het boek "The inner game of tennis" van Thimothy Galwell. Deze man geeft je inzichten over hoe je geest werkt mbt concentratie. Hij beschrijft daarbij 2 ikken, waarbij ik-1 degene is die kritiek levert en ik-2 verteld wat te doen en ik-2 degene is die de commando's uitvoert en de motoriek beheerst. Wat je wil is "spelen op gevoel" en dat lukt alleen maar als ik 1 zich er niet meer mee bemoeit, zodat ik 2 lekker op gevoel kan spelen. Hier geeft hij dan wat tips en oefeningen voor. Antiek boek, maar de theorieen zijn nog steeds toepasbaar.
pi_70351470
Zo, ik ging er gisteren weer in straight sets af in de eerste ronde van de clubkampioenschappen op dat @&*#@#%@&$%@#$ kunstgras. Ik ga me daar uitschrijven en nooit meer spelen.. wat heb ik zitten balen zeg. Gelukkig maakte die pitcher(s) erna veel goed.
pi_70376851
Nadat ik maandag de eerste ronde solide met 6-3 6-1 had gewonnen heb ik de volgende helaas met 6-3 6-3 verloren. Geen schande verder aangezien het tegen een 2,7 was .

Het was echt óf goed óf slecht, geen standaardniveau gehaald maar na elke wonderschone bal weer een onbegrijpelijke misser, maar de potentie is er in ieder geval. Wel weer wat heerlijke toverballen geslagen om het publiek te vermaken; tegenstander krijgt de makkelijkste smash die je je kunt voorstellen, ik loop als een gek naar voren, hij slaat hem keihard naar beneden en na de stuit sla ik hem met mijn frame over hem heen op de lijn .

En nog een dubbelhandige forehand dropshot approach die dood achter het net neerviel, ik heb me in ieder geval weer vermaakt . Tevens voor de tweede verliespartij op rij twee matchpoints weggewerkt met service volley .
pi_70378893
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 23:16 schreef Chriz2k het volgende:
Nadat ik maandag de eerste ronde solide met 6-3 6-1 had gewonnen heb ik de volgende helaas met 6-3 6-3 verloren. Geen schande verder aangezien het tegen een 2,7 was .

Het was echt óf goed óf slecht, geen standaardniveau gehaald maar na elke wonderschone bal weer een onbegrijpelijke misser, maar de potentie is er in ieder geval. Wel weer wat heerlijke toverballen geslagen om het publiek te vermaken; tegenstander krijgt de makkelijkste smash die je je kunt voorstellen, ik loop als een gek naar voren, hij slaat hem keihard naar beneden en na de stuit sla ik hem met mijn frame over hem heen op de lijn .

En nog een dubbelhandige forehand dropshot approach die dood achter het net neerviel, ik heb me in ieder geval weer vermaakt . Tevens voor de tweede verliespartij op rij twee matchpoints weggewerkt met service volley .
Klinkt als een vermakelijke wedstrijd

Ik heb zondag nog tegen een 14-jarig mannetje gespeeld, 7-6 7-5 verloren maar was een superwedstrijd om te spelen en om naar te kijken (op mijn niveau uiteraard )!
  vrijdag 26 juni 2009 @ 00:18:30 #130
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_70379473
Toernooitje hier in de buurt aan het spelen.

Tegen 2 bloedfanatieke 14-jarige jochies in de hitte vanmiddag. Ik kon na 1,5 set bijna niet meer lopen. Dat heb ik dan ook niet gedaan. Mijn maatje heeft me er door geholpen, 63 67 76. Nu halve finale, hup ik

We moeten tegen nr. 2 geplaatst, 2 vrienden van me, die in principe net iets beter zijn dan wij, dus ben benieuwd hoe dat gaat verlopen ...
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_70388110
Kon ik maar weer als 14-jarige tegen veel oudere mannen spelen.
pi_70388763
Ik volgende week een HD6 toernooi hier in de buurt.
Ben benieuwd of ik mijn 1-7 streak kan goedmaken hier

Stond deze week weer 2x als een vod te trainen, en aangezien ik niet kan winnen dit seizoen heb ik weinig illusies .!
U MAD?
pi_70389611
Partijtje gewonnen gister, 6-1 6-0...Tegenstander kwam uit Engeland en was heel aardig. Hij speelde namelijk alles naar mijn forehand. En mijn forehand is heel goed
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 26 juni 2009 @ 20:34:41 #134
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_70407005
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:07 schreef kleinelievewolff het volgende:

[..]

Ik heb het boek een paar jaar geleden gelezen. Wat ik me ervan herinner ging het vooral over de zelfverheerlijking van de schrijver over hoe hij partijen gewonnen heeft met, in mijn ogen, smerige trucjes. Vandaar de titel ook. Daarnaast geeft hij dan nog tips over hoe je zelf van dat soort trucjes kunt toepassen, bijvoorbeeld lekker inspelen voor de wedstrijd op een ander park, vervolgens even heel snel douchen en dan te laat aankomen bij je wedstrijd, zodat je minder lang kunt inspelen voor de wedstrijd. Tegenstander denkt dan dat jullie allebei maar kort hebben ingespeeld, terwijl jij al warm was. Overgewaardeerd boek als je het mij vraagt.
Nou zo erg was het nou ook weer niet.
Hij grijp gewoon alles aan om te winnen, maar hij speelt niet vals.

Er staan wel vrij veel anecdotes in waarin hij superieur overkomt, maar dan nog kun je veel zeggen. De man was niet een uitmuntende tennisser, maar hij stond toch wel erg hoog op de wereldranglijst. Niet door zijn tegenstander te intimideren op een slechte manier, maar wel op een manier met je spel.
quote:
Waar ik meer uit heb gehaald is het boek "The inner game of tennis" van Thimothy Galwell. Deze man geeft je inzichten over hoe je geest werkt mbt concentratie. Hij beschrijft daarbij 2 ikken, waarbij ik-1 degene is die kritiek levert en ik-2 verteld wat te doen en ik-2 degene is die de commando's uitvoert en de motoriek beheerst. Wat je wil is "spelen op gevoel" en dat lukt alleen maar als ik 1 zich er niet meer mee bemoeit, zodat ik 2 lekker op gevoel kan spelen. Hier geeft hij dan wat tips en oefeningen voor. Antiek boek, maar de theorieen zijn nog steeds toepasbaar.
Die heb ik moeten lezen voor de lerarenopleiding en dat vond ik veel te vaag. Typisch boek wat ze op school laten lezen om je aan het denken te zetten en zo zelf de oplossing te vinden. Nederlandse manier van denken waar ik echt op tegen ben maar goed.... (tenminste, zo ver als hij hier wordt doorgevoerd)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_70412649
Vandaag al in de eerste ronde gespeeld van een toernooi dat de hele volgende week loopt. Voor het eerst dat ik het meemaak dat een toernooi op vrijdag al begint.

Naja ik speel in de HE6 dit toernooi om gewoon mijn ranking omlaag te krijgen. Eigenlijk zou ik dit toernooi, ik wil niet zeggen op mijn sloffen, maar toch zeker wel moeten winnen. Eerste ronde 6-2, 6-2 gewonnen, terwijl ik enorm liep te kutten Sloeg zelfs van 2 meter achter de baseline een dropshot die weer terug naar mijn kant van het net stuiterde. Dat was dan wel weer lollig De tegenstander kon alleen aardig serveren en een aardige forehand slaan, dus dat stelde niets voor.

Als ik dit toernooi gewoon win, is mijn ranking is ieder geval een eind naar beneden en kan ik gewoon HE5 gaan spelen zonder dat er telkens maar heel weinig van mijn ranking afgaat omdat het rankingverschil zo groot is. Belachelijke regel trouwens.
pi_70417680
Gewonnen gisteren...jezus christus wat was het kutweer om te tennissen....zo vochtig, zo benauwd....Ik had het echt niet meer de 2e set...Maar goed, wel gewonnen gelukkig. Mijn voetenwerk was ook crap doordat het zo warm was en ik ben toen maar alles gaan inprikken, en dat hielp

Nu vanmiddag om 14.00...als het maar doorgaat
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_70435445
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 10:40 schreef Bak_Beest het volgende:
Zo, ik ging er gisteren weer in straight sets af in de eerste ronde van de clubkampioenschappen op dat @&*#@#%@&$%@#$ kunstgras. Ik ga me daar uitschrijven en nooit meer spelen.. wat heb ik zitten balen zeg. Gelukkig maakte die pitcher(s) erna veel goed.
Bij ons beginnen morgen de clubkampioenschappen. Gelukkig wel op gravel.

Heb er zin in, alleen jammer dat het deze week alleen dubbelen is. Enkelen en mixed dubbel is pas eind augustus.
pi_70435629
Finale morgen
In 3 sets gewonnen, geniaal. 4-6 6-2 6-4
pi_70472185
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 22:07 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Heb er zin in, alleen jammer dat het deze week alleen dubbelen is. Enkelen en mixed dubbel is pas eind augustus.
Grappig, bij ons waren de categorieën enkel en mix, en zijn de dubbelkampioenschappen pas ergens in november.

Vanavond m'n eerste toernooitje, in de dubbel. Ben benieuwd, heb er erg veel zin in!
pi_70472194
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 22:16 schreef Norrage het volgende:
Finale morgen
In 3 sets gewonnen, geniaal. 4-6 6-2 6-4
En???
pi_70473516
6-7 7-6 1-6 verloren
Ik had echt moeten winnen maar was wel een vermakelijke partij Superlange rallies, superlange wedstrijd, superslopend...Ik was 3e set mentaal echt helemaal kapot toen hij 3-1 maakte...jammer, maar mooi toernooi

Stond 2e set 5-2 voor, kreeg 3 setpoints...benutte ze niet, kwam 5-6 achter..maakte nog een comeback maar dat vergde teveel van me en ik was dus op 3e set...als ik gewoon de 2e set 6-2 had gepakt had ik denk ik makkelijk afgemaakt.
pi_70473534
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 10:55 schreef de_boswachter het volgende:
Ik volgende week een HD6 toernooi hier in de buurt.
Ben benieuwd of ik mijn 1-7 streak kan goedmaken hier

Stond deze week weer 2x als een vod te trainen, en aangezien ik niet kan winnen dit seizoen heb ik weinig illusies .!
Het schema is er.
Moet vanavond meteen tegen de kampioenen van vorig jaar.
Een 5.6 / 6.4 koppel.
Alsof ik tegen Bryan/Bryan moet
U MAD?
pi_70473662
Hey beetje hoop hebben he, geen wonder dat je alles verliest
pi_70473740
Ach weet je wat het is Norrage.
Als al een jaar niks lukt en het net lijkt alsof je armen pap zijn geworden en je slag gedaalt is tot niveau beginneling dan ga je vanzelf wel twijfelen.

Stond in 2007 (januari) nog 6.6 in de dubbel. Nu sta ik 7.8 ( .!!!!! ).
Echt. Wat een faler ben ik .
U MAD?
pi_70473763
Ik heb steun nodig.

En valium.
U MAD?
pi_70476010
quote:
Op maandag 29 juni 2009 12:05 schreef de_boswachter het volgende:
Ach weet je wat het is Norrage.
Als al een jaar niks lukt en het net lijkt alsof je armen pap zijn geworden en je slag gedaalt is tot niveau beginneling dan ga je vanzelf wel twijfelen.

Stond in 2007 (januari) nog 6.6 in de dubbel. Nu sta ik 7.8 ( .!!!!! ).
Echt. Wat een faler ben ik .
je lijkt mij wel! ik stond in mei 2008 6.2 .. nu op 7.4
sudo is powerrrr
pi_70476459
quote:
Op maandag 29 juni 2009 12:06 schreef de_boswachter het volgende:
Ik heb steun nodig.

En valium.
weten hoe je een bal moet slaan, zo ben ik er over heen gekomen.
pi_70477111
Jongens, met zo'n instelling gaat het natuurlijk fout! Ik had aan het begin van dit seizoen tijdens de competitie na de eerste 2x verlies van duidelijk mindere tegenstanders ook echt zoiets van, "pfff ik haat tennis, niks lukt", wat eigenlijk vrij snel overging nadat ik de eerste keer daarop won: toen kreeg ik eindelijk een beetje de spirit. Ik ben gewoon zonder verwachtingen naar iedere partij gegaan en heb de rest van mijn competitiepartijen vrij simpel gewonnen en ben alsnog 1 punt gestegen t.o.v. vorig jaar. Het is echt zo belangrijk dat je mentaal goed in je vel zit, dat geeft al snel een extra zetje in je rug.

Wat ik eigenlijk net als Norrage probeer te zeggen, stop het doemdenken en win!!!
pi_70486925
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 22:07 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Gewonnen gisteren: 7-5, 7-6.

Waren erg aan elkaar gewaagd, maar op de beslissende punten pakten wij toch het punt. Tiebreak vrij eenvoudig met 7-2 gewonnen.

Erg lekker aangezien mijn maatje en ik pas enkele weken tennissen en de tegenstanders al zo'n 10 jaar op tennis zitten

Vanavond twee poulewedstrijd tegen degenen die als eerste geplaatst zijn.
pi_70497200
Vandaag weer gewonnen. Vrij eenvoudig: 6-2, 6-3.

Zaterdagavond de halve finale!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')