abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71297191
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 20:21 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Nouja, saai, het was gewoon à la Santoro . Dus veel slicen, spinnen, korte kutballetjes, spelen met de wind etc. Het was ook op French Court, dus die ballen stuiterde alle kanten op en daar kon hij veel minder goed mee omgaan dan ik.
Santoro

Succes voor de overige wedstrijden !
pi_71297483
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 20:27 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Santoro

Succes voor de overige wedstrijden !
Thanks. Ik ben eigenlijk aan mijn stand verplicht om de halve finale te winnen, de finale wordt echter zeer lastig.
  maandag 27 juli 2009 @ 12:41:15 #203
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71361875
Net in Rijswijk ons eigen toernooi gehad (Vredenburch) en best makkelijk het GD8 toernooi gewonnen moet ik zeggen, samen met mijn vriendin. Ik tennis nu net iets meer dan een jaar. Nu meteen door naar het volgende toernooi.

Vraagje: mijn vriendin tennis ontzettend lekker en heeft nu wat punten verzameld door toernooien te winnen e.d. Nu is het systeem van ranglijstpunten mij opzich wel helder om de Masters te bereiken, maar hoe zit het met bonuspunten? Wanneer krijg je die, en waarom? En wat is het prijzengeld bij een Masters?
  maandag 10 augustus 2009 @ 08:13:54 #204
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71751783
Blijft wel ERG rustig hier. Tennist er niemand ofzo?
pi_71752495
Tsja. ik was een maand op vakantie...en heb geen tennisbal aangeraakt
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 10 augustus 2009 @ 11:21:27 #206
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71754987
Heerlijk veel toernooien aan het spelen achter elkaar. Het is hier in Den haag iedere week feest.

Vredenburch
Welgelegen
Hanenburg
Berg en dal
Seghweart

Helaas zat een toernooi waar ik me nog voor wilde inschrijven ineens al vol, voordat de inschrijving zou sluiten
  maandag 10 augustus 2009 @ 11:41:30 #207
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_71755588
Ik heb vandaag ook een leuke.
Het toernooi bij mij op de club is begonnen en ik had me natuurlijk ingeschreven. Om de 1 of andere reden voor allebei de onderdelen uitgeloot.

Nou belden ze zaterdag op of ik nog zin had om mee te doen, want er was iemand uitgevallen.
Dus nou ja, ik vond het prima.
Zegt dat meisje "ok je moet maandag in de 3"

Ik heb sinds de competitie 1 keer vrij gespeeld en dat was met de vader van me vriendin. Een 7tje.
Ik heb gelijk maar ff gekeken hoe die gast ervoor staat waar ik tegen moet. Dit jaar 4 toernooien gespeeld waarvan 2 halve finales in de 3 en een finale. Dat wordt dus een lekkere veegpartij vanmiddag
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_71757040
Ik kwam afgelopen donderdag terug van vakantie. Dus vrijdag voor het eerst in 2,5 week weer getennist. En gelijk een blessure opgelopen Deed niets geks, maar op een gegeven moment voelde ik een verschrikkelijke pijn in mijn nek. Nu blijkt dat een tussenwervelschijf een knauw heeft gekregen. Kon een paar dagen mijn hoofd echt amper bewegen. Gaat nu weer een stuk beter, pijn is bijna weg. Ik heb het toernooi van deze week echter wel moeten afzeggen.
pi_71767444
Vorige week 2 dagen naar de nationale jeugd kampioenschappen geweest in Asten, maar damn zeg wat kunnen die jongens (sorry, maar uit principe kijk ik geen vrouwenpartij ) t/m 16 jaar en t/m 18 jaar tennissen. Sodeju, daar zaten echt een paar ruwe pareltjes tussen zoals Thomas Gloudemans, Jannick Lupescu maar ook Alban Meuffels en Kevin Griekspoor. Ik heb de finale t/m 16 jaar niet gezien maar Jannick heeft zijn tegenstander gewoon met een dubbel bagel van de baan geveegd !

Als die mannen nu de komende jaren de juiste mentaliteit houden, dan ziet het er toch niet zo heel slecht uit met het tennis in Nederland .
pi_71768715
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 18:40 schreef Nalbandian het volgende:
Vorige week 2 dagen naar de nationale jeugd kampioenschappen geweest in Asten, maar damn zeg wat kunnen die jongens (sorry, maar uit principe kijk ik geen vrouwenpartij ) t/m 16 jaar en t/m 18 jaar tennissen. Sodeju, daar zaten echt een paar ruwe pareltjes tussen zoals Thomas Gloudemans, Jannick Lupescu maar ook Alban Meuffels en Kevin Griekspoor. Ik heb de finale t/m 16 jaar niet gezien maar Jannick heeft zijn tegenstander gewoon met een dubbel bagel van de baan geveegd !

Als die mannen nu de komende jaren de juiste mentaliteit houden, dan ziet het er toch niet zo heel slecht uit met het tennis in Nederland .
Lupescu is dan ook veruit het grootste talent dat we in die categorie hebben, al doet Meuffels het ook niet onaardig. De broertjes Griekspoor, want naast Kevin heb je ook nog Scott. Internationaal stelt het echt barweinig voor. Als er iemand later iets wilt bereiken, dan zal het van Lupescu moeten komen. De rest geef ik 0 kans.
pi_71769547
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:27 schreef TheArt het volgende:

[..]

Lupescu is dan ook veruit het grootste talent dat we in die categorie hebben, al doet Meuffels het ook niet onaardig. De broertjes Griekspoor, want naast Kevin heb je ook nog Scott. Internationaal stelt het echt barweinig voor. Als er iemand later iets wilt bereiken, dan zal het van Lupescu moeten komen. De rest geef ik 0 kans.
Vlak bv. een Thomas Gloudemans echter niet uit, het gemak waarmee hij speelt is echt fenomenaal. Hij moet alleen mentaal nog sterker worden, dat vond ik bij Alban Meuffels al echt naar voren komen. Die vocht zich echt door de halve finale heen, en dat voor een 16-jarige . Scott Griekspoor heb ik ook zien spelen, maar daar was ik niet echt van onder de indruk, al maakt ie gehakt van me op de baan !
  maandag 10 augustus 2009 @ 20:26:54 #212
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_71770627
Ok wat ik dacht klopte ook wel
6-0 6-2 verloren.
Maar niet echt geveegd. Ik had in de eerste set eigenlijk 2 servicegames moeten winnen. Bij allebei minimaal 3 keer deuce geweest, maar het viel net ff zijn kant op.
2de set kon ik tot 2-2 goed bij blijven, maar daarna ging het gewoon niet meer. Begon ook een beetje moe te worden (tja wat wil je, 3 maanden niets gedaan) en toen was het snel afgelopen.

Sowieso liep me service niet, iets wat wel vrij essencieel is bij mij en wat me nog wel wat punten had opgeleverd.
Ik had dan misschien niet gewonnen, maar dan waren de setstanden wat dragelijker geweest.

Wel de mooiste bal van de wedstrijd geslagen. Uit de loop met de forehand voorlangs
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 10 augustus 2009 @ 22:06:58 #213
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71773836
Morgen 2e ronde in GD7 toernooi.
Zelf een dikke 8 met enkel, 7,6 met dubbel. Moeten tegen de nummer 2 geplaatst (zij heeft een 6.6 rating). Chips....
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 00:26:08 #214
75556 erkel
back from Dagestan
pi_71778146
Zondag ben ik nog in actie geweest. Moest gelijk twee partijen in een toernooi voor deze week. Eerste wedstrijd was 6-0 6-4, tweede was 4-6 6-4 4-6 tegen 1e geplaatste. Redelijk gespeeld, alleen enkel is al weer voorbij

Komende zaterdag nog een partijtje dubbelen. Daar geef ik mezelf/ons meer kans.
Weisst
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:55:23 #215
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71786992
Ik snap de ratings zo even niet....

Rating Enkel = 7.6
Dan komt er een toernooi. Winst 4 potten (waarvan 1 walkover)

02-08-2009 Enkel LANCYR Welgelegen Open (W.C. JdR) Partijgegevens
02-08-2009 Enkel LANCYR Welgelegen Open (W.C. JdR) 6,5425 Partijgegevens
02-08-2009 Enkel LANCYR Welgelegen Open (W.C. JdR) 6,5523 Partijgegevens
02-08-2009 Enkel LANCYR Welgelegen Open (W.C. JdR) 6,5962 Partijgegevens

Rating NA het toernooi is maar een 7.3. Hoe komt dat? Ik snap namelijk van de berekeningen helemaal niets. Oke, de rating per wedstrijd is geen probleem. Maar hoe die wedstrijd-rating dan invloed heeft op je totale rating: geen idee.
Oh dit is btw niet mijn rating, zou ik willen

Netzoals dat ik met een 7,7521 dubbelrating door een stomme pot een 9,6657 wedstrijdrating heb, maar mijn dubbelrating daarna (maar) naar 7,9647 gaat. Hoe kan dat?
pi_71787963
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 12:55 schreef SnuggLe het volgende:
Ik snap de ratings zo even niet....

Rating Enkel = 7.6
Dan komt er een toernooi. Winst 4 potten (waarvan 1 walkover)

02-08-2009 Enkel LANCYR Welgelegen Open (W.C. JdR) Partijgegevens
02-08-2009 Enkel LANCYR Welgelegen Open (W.C. JdR) 6,5425 Partijgegevens
02-08-2009 Enkel LANCYR Welgelegen Open (W.C. JdR) 6,5523 Partijgegevens
02-08-2009 Enkel LANCYR Welgelegen Open (W.C. JdR) 6,5962 Partijgegevens

Rating NA het toernooi is maar een 7.3. Hoe komt dat? Ik snap namelijk van de berekeningen helemaal niets. Oke, de rating per wedstrijd is geen probleem. Maar hoe die wedstrijd-rating dan invloed heeft op je totale rating: geen idee.
Oh dit is btw niet mijn rating, zou ik willen

Netzoals dat ik met een 7,7521 dubbelrating door een stomme pot een 9,6657 wedstrijdrating heb, maar mijn dubbelrating daarna (maar) naar 7,9647 gaat. Hoe kan dat?
Je totale rating wordt bepaald op basis van de laatste 6 meetellende wedstrijden. Een wedstrijd telt pas mee als hij aan bepaalde voorwaarden voldoet.

Van deze 4 potten telden er schijnbaar 3 mee voor de ranking, namelijk de onderste drie. De eerste (walkover) telt niet mee. En dan wordt het gewoon een gemiddelde. Deze 3 ratings + de 3 voorgaande ratings die meetelden. En dan kom je op 7,3 uit.
pi_71788047
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:31 schreef TheArt het volgende:

[..]

Je totale rating wordt bepaald op basis van de laatste 6 meetellende wedstrijden. Een wedstrijd telt pas mee als hij aan bepaalde voorwaarden voldoet.

Van deze 4 potten telden er schijnbaar 3 mee voor de ranking, namelijk de onderste drie. De eerste (walkover) telt niet mee. En dan wordt het gewoon een gemiddelde. Deze 3 ratings + de 3 voorgaande ratings die meetelden. En dan kom je op 7,3 uit.
Correctie; je begint het jaar met een bepaalde rating, bijvoorbeeld 7.6. Deze staat dan keer 6...Voor elke eerste 6 wedstrijden die je speelt wordt er een van deze 7.6en vervangen. Totdat je er 6 hebt. Vanaf dan worden al je ratings bij elkaar opgeteld en gemiddeld..Dus wat jij zegt geldt alleen voor het begin MAar wellicht bedoelde je dat ook gewoon.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_71788608
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:33 schreef Norrage het volgende:

[..]

Correctie; je begint het jaar met een bepaalde rating, bijvoorbeeld 7.6. Deze staat dan keer 6...Voor elke eerste 6 wedstrijden die je speelt wordt er een van deze 7.6en vervangen. Totdat je er 6 hebt. Vanaf dan worden al je ratings bij elkaar opgeteld en gemiddeld..Dus wat jij zegt geldt alleen voor het begin MAar wellicht bedoelde je dat ook gewoon.
Dat klopt zeker. Maar ik neem aan dat persoon in kwestie inmiddels al wel 6 meetellende resultaten heeft zo ver in het seizoen. Dus vandaar dat ik dat deel weg heb gelaten.

En je rating wordt ook gemiddeld als je maar 1 resultaat hebt en voor de rest 5x de rating van het begin van het jaar. Voorbeeldje daarbij. Ik was aan het begin van het jaar 8,2. Had toen maar één meetellend resultaat van 7,0 en ging naar 7,8. Inmiddels heb ik 6 meetellende resultaten en ben ik 5,3, maar ook met minder dan 6 resultaten wordt dus gemiddeld.
pi_71789543
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:50 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dat klopt zeker. Maar ik neem aan dat persoon in kwestie inmiddels al wel 6 meetellende resultaten heeft zo ver in het seizoen. Dus vandaar dat ik dat deel weg heb gelaten.

En je rating wordt ook gemiddeld als je maar 1 resultaat hebt en voor de rest 5x de rating van het begin van het jaar. Voorbeeldje daarbij. Ik was aan het begin van het jaar 8,2. Had toen maar één meetellend resultaat van 7,0 en ging naar 7,8. Inmiddels heb ik 6 meetellende resultaten en ben ik 5,3, maar ook met minder dan 6 resultaten wordt dus gemiddeld.
Ik ging er vanuit dat niemand zo achterlijk zou zijn het systeem niet te snappen als je al veel wedstrijden hebt gespeeld (lees: dan is het niet zo vreemd dat er maar zo weinig rating-verbetering is )
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:49:12 #220
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71790201
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:33 schreef Norrage het volgende:

[..]

Oftewel: des te meer potten, des te minder je rating nog wijzigt in een jaar? De 100ste pot wijzigt je rating dus maar heel weinig.

10 potten zijn er gespeeld:

6,5425
6,5523
6,5962
7,5278
8
8
8
6,9809
7,2221
8,1616

Gemiddelde is 7,358 en dat is ook de rating.
pi_71791756
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:49 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Oftewel: des te meer potten, des te minder je rating nog wijzigt in een jaar? De 100ste pot wijzigt je rating dus maar heel weinig.

6,5425
6,5523
6,5962
7,5278
8
8
8
6,9809
7,2221
8,1616

yep
En volgens mij is er, maar dat weet ik dus niet zeker, aan het eind (tijdens de ratingbepaling) nog dat je beste en je allerslechtste resultaat worden weggeschrapt. En natuurlijk wat correcties als je tegen te goede 9tjes hebt gespeeld.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:33:52 #222
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71793320
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:38 schreef Norrage het volgende:

[..]

yep
En volgens mij is er, maar dat weet ik dus niet zeker, aan het eind (tijdens de ratingbepaling) nog dat je beste en je allerslechtste resultaat worden weggeschrapt. En natuurlijk wat correcties als je tegen te goede 9tjes hebt gespeeld.
Correcties?
Ook als je zelf dat goede 9tje bent?

Hoop dat ik net een 8tje blijf in de GD
pi_71794346
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:49 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

6,5425
6,5523
6,5962
7,5278
8
8
8
6,9809
7,2221
8,1616

Neen. Het is altijd het gemiddelde van de laatste 6 wedstrijden. Anders kan je 100 wedstrijden hebben gespeeld. In het begin is het gemiddelde een 3, maar later bak je er helemaal niets meer van en die laatste 30 wedstrijden verlies je telkens van een 7. Dan zou je ranking dus in de buurt van de 4 blijven, terwijl je eigenlijk gewoon een 8'tje waard ben.

Dus de ranking is altijd op basis van de laatste 6 wedstrijden.
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:33 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Correcties?
Ook als je zelf dat goede 9tje bent?

Hoop dat ik net een 8tje blijf in de GD
Daarmee bedoelt hij dat je ranking wordt gecorrigeerd naar waarde. Er zijn namelijk zat mensen die gestopt zijn en weer moeten beginnen op ranking 8 of 9. En die zijn die veel beter dan hun ranking doet vermoeden. Als je dan van zo'n 9'tje verliest, krijg je gelijk een 10 erbij. Dat geeft niet bepaald een reëel beeld. Dus dat wordt aan het einde van het seizoen gecorrigeerd.

Ikzelf was daar ook wel een voorbeeld van. Ben dit seizoen weer echt begonnen. Ik was vroeger 5, maar kreeg een 8 van de bond. Mijn eerste wedstrijd moest ik tegen iemand van 7,0 en daar won ik met 6-0, 6-0 van. Die tegenstander kreeg dus een 8,0 erbij. Niet echt eerlijk dus.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:44:37 #224
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71795012
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:13 schreef TheArt het volgende:

[..]

Neen. Het is altijd het gemiddelde van de laatste 6 wedstrijden. Anders kan je 100 wedstrijden hebben gespeeld. In het begin is het gemiddelde een 3, maar later bak je er helemaal niets meer van en die laatste 30 wedstrijden verlies je telkens van een 7. Dan zou je ranking dus in de buurt van de 4 blijven, terwijl je eigenlijk gewoon een 8'tje waard ben.

Toch knap dat de rating 7,358 en het gemiddelde van de laatste 7 wedstrijden (zie lijstje hierboven, geteld van bovenaan) een 7,20 is. Dus dat zou niet kloppen.
pi_71795217
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:13 schreef TheArt het volgende:

[..]

[..]

Daarmee bedoelt hij dat je ranking wordt gecorrigeerd naar waarde. Er zijn namelijk zat mensen die gestopt zijn en weer moeten beginnen op ranking 8 of 9. En die zijn die veel beter dan hun ranking doet vermoeden. Als je dan van zo'n 9'tje verliest, krijg je gelijk een 10 erbij. Dat geeft niet bepaald een reëel beeld. Dus dat wordt aan het einde van het seizoen gecorrigeerd.

Ikzelf was daar ook wel een voorbeeld van. Ben dit seizoen weer echt begonnen. Ik was vroeger 5, maar kreeg een 8 van de bond. Mijn eerste wedstrijd moest ik tegen iemand van 7,0 en daar won ik met 6-0, 6-0 van. Die tegenstander kreeg dus een 8,0 erbij. Niet echt eerlijk dus.
Het is sowieso echt wel het gemiddelde van al je wedstrijden. Ik speel per jaar steeds iets van 30 wedstrijden, en aan het eind gebeurt er echt never nooit meer iets met mijn rating...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')