abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:14:59 #1
246677 Flat----
Doet 't niet meer
pi_68589478
Koninginnedag 2009 werd ontsierd door een aanslag met een zwarte Suzuki Swift om 11.50 uur. Persberichten, films en foto's, recente ontwikkelingen: bespreek het hier.

Beeld en geluid
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Schokkende foto's op nieuws.be
Dader - foto 1
Dader - foto 2
Foto van voren genomen

Filmpje van de aanslag
De Live-beelden van het incident
Schokkende beelden van RTL
Video gemaakt door omstander
Kars T. beweegt nog na incident

Livestreams
Stream Radio 1

Topics
GC / Auto rijdt in op menigte Koninginnedag
NWS / Aanslag koninginnedag?
NWS / Dodelijk incident tijdens Kon. dag 2009 #12: Al 4 doden

[..]

***PLAATS HIER GEEN TELEFOONNUMMERS, ADRESGEGEVENS EN DERGELIJKE AUB***
***PLAATS SCHOKKENDE FOTO'S NIET DIRECT HIER, MAAR VIA EEN LINK MET VERMELDING***

[ Bericht 5% gewijzigd door Flat---- op 02-05-2009 15:20:40 ]
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:16:00 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68589501
Welja, precies op 't moment dat ik er maar 1 open omdat niemand 't doet .
Huilen dan.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:16:01 #3
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_68589503
www.slachtofferhulp.nl

Voor wie er behoefte aan heeft.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:16:41 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68589518
quote:
Dader 'Apeldoorn' overleden aan hersenletsel

Uit sectie op zijn stoffelijk overschot is gebleken dat de man geen alcohol in zijn bloed had. Wel vond het Nederlands Forensisch Instituut sporen van cannabis, maar die kunnen tot enkele weken na gebruik zichtbaar blijven in het bloed, aldus het OM.

Het Landelijk Parket meldde vanmiddag dat er nog altijd acht gewonden van de aanslag in het ziekenhuis liggen. Het Parket kon verder niets zeggen over de toestand van de gewonden. Gistermiddag verkeerde nog een vrouw in kritieke toestand.
Bron: NRC
Huilen dan.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:17:13 #5
246677 Flat----
Doet 't niet meer
pi_68589532
Heeft iemand van hier trouwens beelden opgestuurd naar die politie-database?

Zouden ze die van voren genomen foto van de auto, vlak nadat tie door de menigte reed al hebben?
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:19:14 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68589571
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:17 schreef Flat---- het volgende:

Zouden ze die van voren genomen foto van de auto, vlak nadat tie door de menigte reed al hebben?
Nee, die hebben ze vást nog niet gezien .
Huilen dan.
pi_68589580
tvp
I feel kinda Locrian today
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:21:35 #8
246677 Flat----
Doet 't niet meer
pi_68589618
Nico's gedichtje verdient een repost!
quote:
De dag begon zo mooi;
Maxima en haar hoedje, een platte zwarte kraai in doodsangst tegen de zijkant van haar hoofd gevlogen
Ja, ik had er zin in ... het jaarlijkse feestje voor koekhappend Nederland.
De dag begon zo mooi, met dat heerlijke als suddervlees, belletje voor belletje in de jus, voortkabbelende deskundige commentaar van de nieuwe Maartje van Weegen.

Ja, Apeldoorn ... ze maakte mij zo vroeg op de ochtend al enorm enthousiast
Weer zie ik het zwarte herfstblad op de zijkant van Maxima's hoofd
en denk: Je bent dichter of niet, zij is een illustratie bij het gedicht: The Raven van Edgar Allen Poe

Dat denk ik als de zwarte dood het beeld binnen raast en ik zeg in een opwelling tot mijn eigen schrik: Kuifje.
Zo rijden auto's in de strip 'Kuifje'. In Kuifje rijdt Kuifje Afrikanen omver die enkele ogenblikken later gelukkig even aan het hoofd krabbelend weer opstaan.
Ook nu ontsnapt als in een strip een agent op een fietsje, dat bevrijdende moment blijft nu uit ... het wordt maar geen stripverhaal ... en heel even voel ik het moment, de opengesperde monden, de doodsangst, het niet willen begrijpen, het verlangen naar het onmogelijke.
De bestuurder zal zo uitstappen, zwaaien met een cowboyhoed en de liggende mensen op straat zullen als bij een rampoefening glimlachend weer opstaan.

Maar dan dringt het door, ik kijk naar een ramp. Ik hoor het aan het commentaar; het gaat over lakens in plaats van tobbedansen, het gaat over explosieven in plaats van vuurwerk.

Een dag later lees ik lamgeslagen de Volkskrant, die al in de 2e alinea meldt dat het om "een autochtone dader gaat". Gelukkig mensen, goed nieuws hij is wit. En alles wijst erop, nòg beter nieuws, hij was ook nog eens gek. De gebruikelijke deskundige griep kruipt langzaam onder mijn huid. Ik lees de gesprekken met zijn buren: Ja, hij was heel erg op zichzelf, hij maakte nooits 's contact, hij keek je op een bepaalde manier aan, hij betaalde keurig zijn huur, hij droeg zijn haar af & toe kort, kortom iemand als ik.
We lezen het wel morgen, dat hij zijn schoenen liet verzolen en dan heel ongeduldig was. Maar ik wil niets weten van deze man.

Ik wil hem niet in zijn kroeg voor me zien, lachend.
Ik wil maar één ding weten: hoe gaat het met het meisje in de blauwe jurk.
Blauw en niet oranje, zoals mama 's ochtends had aangeraden.
Nee blauw, wat zo mooi staat bij haar rode haar. Ik wil niet weten wat zij dacht toen het metaal viel. Ik wil niet weten wat haar zusje dacht.
Ik wil weten, meisje met je blauwe jurk, of je nu nog wel durft te leven en ook nog ooit 's iets vrolijks durft aan te doen. Ik zou zeggen "denk maar aan de Koningin, die doet vaak ook dingen tegen haar zin". Je kunt haar bellen want ze is heel lief en ze zal je herkennen ook met een ander jurkje aan, want zò is onze Koningin daar ben ik sinds gisteren van overtuigd.
Nico Dijkshoorn @ DWDD 01-05-09
pi_68589639
-lezen-
pi_68589650
quote:

Die agent daar rechts is al in actie, en dan lopen er nog mensen te zeiken dat de politie te laat reageerde .
Tap tap tap
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:23:01 #11
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_68589651
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:06 schreef ASroma het volgende:
dan blijft de vraag wie slachtoffer 5 & 6 dan wel zijn?
Een lid van de Koninklijke Marechaussee en 1 politieagent.
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
pi_68589665
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:21 schreef Flat---- het volgende:
[..]

Ik vind hem niet eens zo sterk, had wel de helft minder gekund en iets pakkender.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:23:31 #13
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68589666
quote:
Gebogen hoofden over bloemenzee
zaterdag 02 mei 2009 | 12:41 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 02 mei 2009 | 12:54

Tekstgrootte

Rond het oorlogsmonument tegenover De Naald in Apeldoorn groeit de bloemenzee gestaag. ANP
APELDOORN (ANP) - Bij het oorlogsmonument tegenover De Naald in Apeldoorn leggen mensen zaterdag nog steeds bloemen. De meesten staan met gebogen hoofd boven de bloemenzee en lezen de briefjes aan de bossen bloemen.

,,De teksten op de briefjes raken me'', zegt een man met een hond. ,,Ik ben er nog steeds kapot van en sommige mensen hebben hun gevoel zo mooi verwoord.'' Een vrouw is geëmotioneerd. ,,Op een van de briefjes stond alleen maar het woord sterkte. Heel summier, maar zo indrukwekkend.'' Een moeder met een meisje aan de hand legt een bosje tulpen bij het Canada-monument. ,,Het lijkt wel of iedereen in Apeldoorn iemand kent die het heeft zien gebeuren.''

Rond het monument zijn hekken geplaats en de bloemenzee tussen het ijzer groeit gestaag. Op een bankje naast de plek zitten twee mannen. ,,Het zou ons niet verbazen als het hier einde van de dag helemaal vol ligt.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:24:26 #14
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68589683
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:23 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Die agent daar rechts is al in actie, en dan lopen er nog mensen te zeiken dat de politie te laat reageerde .
Ja, ik word een beetje moe van al die mensen zeggen dat 't tijden duurde voordat men in actie kwam .
Huilen dan.
pi_68589688
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:21 schreef Flat---- het volgende:
[..]

Jep, ik vond 'em mooi!
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:26:17 #16
246677 Flat----
Doet 't niet meer
pi_68589724
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:23 schreef starla het volgende:

[..]

Ik vind hem niet eens zo sterk, had wel de helft minder gekund en iets pakkender.
Leef je uit

Op die eerder geposte foto zie ik nu trouwens ook dat dat meisje met blauwe bodywarmer (foto 2 uit OP) ook bij een 'groep' hoorde. .... is dat trouwens Senna?
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:26:44 #17
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68589730
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:23 schreef CherryLips het volgende:

[..]

sowieso snap ik dat gezeur op de beveiliging niet. Wees blij dat we niet in een land leven waar je bij elke scheet gefouilleerd wordt en behandelt als vee wordt. De hulpdiensten verdienen een pluim als je ziet hoe goed er eigenlijk gewerkt is in de ineens ontstane chaos.

Zolang de mensheid bestaat zul je altijd gekken blijven houden, helaas maar waar. Ik mag hopen dat we volgend jaar gewoon weer achter een dranghekje staan en de koninklijke familie in een open bus rondrijdt.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:29:52 #18
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_68589800
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Medelijden, ook met de dader..... Staat een drama verhaal in de telegraaf over hem. Hij zou meerdere keren zijn baan en huis zijn verloren. Ik praat het niet goed, maar begrijp wel dat de bom dan wel een keer barst.

Kan ook niet anders dan in een maatschappij die steeds harder wordt...
Er overkomt massa's mensen veel ergere dingen. Er is geen enkel excuus. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn daden, ook als het leven tegenzit.
Stop the world, I want to get out.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:31:19 #19
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68589832
quote:
Dubbele rouw bij ouders van dader

ZEVENAAR - De doorwaakte nacht is hem aan te zien. De tranen hebben gevloeid en de ogen zijn alweer nat, de handen trillen. ,,Nee!'' roept een vrouwenstem vanuit de huiskamer. Even geen vragen.

De ouders van Karst Richard Tates zijn in dubbele rouw. Hun zoon is de afgelopen nacht overleden. En tegelijk is heel Nederland getuige geweest van zijn onbegrijpelijke daad tijdens Koninginnedag, met zes doden als gevolg.

Hoe bizar moet het zijn om zoiets te moeten verwerken, het lijkt nauwelijks te bevatten. Beheerst spreekt vader Bert Tates enige momenten. Het intense verdriet kan hij nauwelijks verbergen.

,,Wij willen als familie even helemaal niets meer en we kunnen ook niets meer. U zult begrijpen dat we enorm geschokt zijn. Vragen stellen mag dus, maar we geven even geen antwoorden. We hopen dat u daar begrip voor hebt.'' Een buurtgenote komt aangereden op haar fiets. In tranen valt ze Bert in de armen. Samen huilen ze. De deur wordt gesloten.

Het is nauwelijks voor te stellen welk leed zich de afgelopen anderhalve dag van de ouders meester moet hebben gemaakt. Dat zegt ook een buurvrouw van enkele huizen verder. Ze noemt de woning van de ouders van Karst Richard Tates in Zevenaar 'een huis van verdriet'. Ze heeft al een aantal keer aangebeld om de ouders te condoleren, maar ze waren de hele dag niet thuis. Ongetwijfeld waren ze in het ziekenhuis om afscheid te nemen van hun zoon.

Een andere buurtgenoot komt langs om een envelop in de brievenbus te gooien. Ze belt niet aan zegt ze, want ze wil de familie nu even niet storen. ,,Wij willen ze nu alleen laten weten hoe verschrikkelijk we het voor ze vinden en dat we aan ze denken."

Het is toch echt het ergste wat je als ouder kan overkomen, zegt een buurvrouw. ,,Heel Nederland spreekt zijn afschuw uit over iets dat jouw zoon heeft gedaan. En hij is nog dood ook. Afschuwelijk."

In Huissen, de woonplaats van Karst Richard heeft burgemeester Harry de Vries 's middags juist een bijeenkomst gehad met medebewoners van een appartementencomplex in het hartje van Huissen.

Tates ging normaal om met de andere bewoners van het complex, zegt de burgemeester. ,,Hij kwam wel degelijk bij andere bewoners over de vloer." De schok is voor de bewoners enorm. ,,Ineens is hun buurman iemand die een dergelijke onbegrijpelijke daad verricht. Ze hadden nooit iets aan hem gemerkt, hij heeft hen in elk geval nooit iets laten blijken van dergelijke gevoelens."

De Vries stelt dat Tates geen zonderling was. ,,Hij was niet iemand die actief deelnam aan het Huissense openbare leven. Dat is is niet per se zonderling.''
Bron: AD

Of je laat die mensen gewoon met rust ?
Huilen dan.
pi_68589857
quote:

Ik zie nu ook die auto links en die vrachtwagen achter het publiek.
Het is wel duidelijk dat de man tot op het laatste moment heeft moeten sturen om de die crash te veroorzaken.
Voor zover iemand nog dacht dat de man een hartaanval achter het stuur heeft gehad.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:35:14 #21
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_68589907
Moet je eens voorstellen dat de dader een Moslim/Marokkaan zou zijn. Nou dan hadden we Marcouch, Aboutaleb, Wilders allang en breed weer op de tv gezien. En ik ben zeker dat de uitzending van Pauw en Witteman gisteren volledig hier in het teken van zou staan: zonder hitsige Grunsven of lollige Dolf. Eigenlijk wel vreemd.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:36:27 #22
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_68589927
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:26 schreef Flat---- het volgende:

[..]

Leef je uit

Op die eerder geposte foto zie ik nu trouwens ook dat dat meisje met blauwe bodywarmer (foto 2 uit OP) ook bij een 'groep' hoorde. .... is dat trouwens Senna?
Dat meisje is idd Senna en zij maakt deel uit van de drumband idd.
Zij is het gewonde meisje van 9, het meisje van 14 en haar moeder ( wiens toestand kritiek is ) zijn ook gewonden van dezelfde drumband.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:37:02 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68589938
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:35 schreef BansheeBoy het volgende:
Moet je eens voorstellen dat de dader een Moslim/Marokkaan zou zijn. Nou dan hadden we Marcouch, Aboutaleb, Wilders allang en breed weer op de tv gezien. En ik ben zeker dat de uitzending van Pauw en Witteman gisteren volledig hier in het teken van zou staan: zonder hitsige Grunsven of lollige Dolf. Eigenlijk wel vreemd.

²
Ja moet je je eens voorstellen dat de dader een marsmannetje was geweest!
Huilen dan.
pi_68589941
Slim om ook de woonplaats van de ouders erbij te zetten. Helemaal omdat er maar een Tates uit Zevenaar komt volgens de telefoongids.nl. Erg verstandig dus
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:38:33 #25
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68589974
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:37 schreef whataboutit het volgende:
Slim om ook de woonplaats van de ouders erbij te zetten. Helemaal omdat er maar een Tates uit Zevenaar komt volgens de telefoongids.nl. Erg verstandig dus
typisch media, journalisten
pi_68589980
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:37 schreef whataboutit het volgende:
Je bedoeld dat er mensen zo dom zullen zijn om die familie lastig te gaan vallen?
Ik weet niet of de krant dan zo dom is.

Wat dat betreft had de familie beter een verklaring via de politie kunnen geven ofzo.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:39:11 #27
246677 Flat----
Doet 't niet meer
pi_68589987
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:32 schreef snowgoon het volgende:
Het is wel duidelijk dat de man tot op het laatste moment heeft moeten sturen om de die crash te veroorzaken.
Voor zover iemand nog dacht dat de man een hartaanval achter het stuur heeft gehad.
Ik heb de OP iets aangepast met een duidelijk overzichts-plaatje
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:36 schreef oh-oh het volgende:
Zij is het gewonde meisje van 9, het meisje van 14 en haar moeder ( wiens toestand kritiek is ) zijn ook gewonden van dezelfde drumband.
Thanks, uit Moergestel toch?
Is er trouwens al iets meer bekend over die donkere plekken op de scan die ze gemaakt hadden?
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:39:19 #28
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68589995
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:38 schreef ASroma het volgende:

[..]

typisch media, journalisten
Stel je eens een Nederland voor zonder journalisten, zou je dat willen?
Huilen dan.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:40:19 #29
176471 oh-oh
pi_68590013
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:32 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Volgens mij kwam hij niet van die weg waar die vrachtwagen en auto op staan, maar van een ventweg er naast en stuurde hij dus naar links richting naald door de mensen heen. Waardoor zijn snelheid veel groter was dan wanneer hij uit de richting van die auto gekomen was, dan had hij rechts en links om moeten sturen om op die plek door de mensen te rijden.
Het is trouwens echt een ongelooflijk geluk bij een ongeluk dat hij precies tegen de naald aanreed.
Stel hij was daar weer door de mensen geschoten met die snelheid?
Hij zag echt niet meer waar hij reed op dat moment gok ik, met die kapotte voorruit, er hadden echt nog veel meer slachtoffers kunnen vallen als hij wel nog goed had kunnen sturen en het stuur nog om had kunnen gooien richting bus, of rechtdoor langs de naald af...
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  † In Memoriam † zaterdag 2 mei 2009 @ 14:40:40 #30
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_68590024
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:16 schreef Sanne het volgende:
www.slachtofferhulp.nl

Voor wie er behoefte aan heeft.
Godskolere, als je daar hulp bij nodig hebt en geen bijstaander of familie bent dan verdien je het niet om te leven. Er gebeuren ergere dingen in het leven dan mensen die je niet kent bij een feestje dood zien gaan. Grow the fuck up. Die hoeveelheid mensen gaan standaard in een weekendje dood door auto's.
Carpe Libertatem
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:41:41 #31
176471 oh-oh
pi_68590039
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:39 schreef Flat---- het volgende:

[..]

Ik heb de OP iets aangepast met een duidelijk overzichts-plaatje
[..]

Thanks, uit Moergestel toch?
Is er trouwens al iets meer bekend over die donkere plekken op de scan die ze gemaakt hadden?
Oh ja Moergestel kan, ik ken de tante, die woont in Tilburg, en ze hopen dat ze snel naar het ziekenhuis daar mag.
Ik heb nog geen nieuws van de tante, als ik iets hoor zal ik het posten
( Groucho Marx )
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:43:11 #32
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_68590078
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:40 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Godskolere, als je daar hulp bij nodig hebt en geen bijstaander of familie bent dan verdien je het niet om te leven. Er gebeuren ergere dingen in het leven dan mensen die je niet kent bij een feestje dood zien gaan. Grow the fuck up. Die hoeveelheid mensen gaan standaard in een weekendje dood door auto's.
Echt ja
Geef mij maar Amsterdam
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:43:17 #33
246677 Flat----
Doet 't niet meer
pi_68590081
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:40 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Volgens mij kwam hij niet van die weg waar die vrachtwagen en auto op staan, maar van een ventweg er naast en stuurde hij dus naar links richting naald door de mensen heen.
Dat betwijfel ik.
Op de 'foto van voren genomen' (zie OP) zie je hekken verbogen op de grond liggen.
Ook bij 1 filmpje waar je filmer nog 'Oranje Boven' hoort zingen, hoor je eerst een klap (de hekken) en daarna nog een klap (de menigte).
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:43:59 #34
13462 BansheeBoy
pi_68590099
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja moet je je eens voorstellen dat de dader een marsmannetje was geweest!
Je kunt je afvragen of ze bij Pauw en Witteman wel weten wat fatsoen is. Lekker grappen en grollen met semi-lijken aan tafel, schandalig. Echt.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_68590103
quote:

[..]

Volgens mij kwam hij niet van die weg waar die vrachtwagen en auto op staan, maar van een ventweg er naast en stuurde hij dus naar links richting naald door de mensen heen. Waardoor zijn slehied veel groter was dan wanneer hij uit de richting van die auto gekomen was, dan had hij rechts en links om moeten sturen om op die plek door de mensen te rijden.
Het is trouwens echt een ongelooflijk geluk bij een ongeluk dat hij precies tegen de naald aanreed.
Hij zag echt niet meer waar hij reed op dat moment gok ik, met die kapotte voorruit, er hadden echt nog veel meer slachtoffers kunnen vallen als hij wel nog goed had kunnen sturen en het stuur nog om had kunnen gooien richting bus, of rechtdoor langs de naald af...
Kweenie. Je ziet voor de stilstaande auto en langs de vrachtwagen wat hekken dwars op de weg liggen.

Hij wist trouwens ook dat die (foto) links van de vrachtwagen moest. Rechts zou die tegen een stoplicht zijn aangereden.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:44:21 #36
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68590113
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Stel je eens een Nederland voor zonder journalisten, zou je dat willen?
nou zeker 80%, kramen allemaal onzin uit om maar dat ene verhaal te hebben, dit soort journalisten willen zich graag profileren in het wereldje. Tegenwoordig is journalistiek niet meer informeren maar entertainen vandaar dus
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:45:33 #37
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68590141
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:44 schreef ASroma het volgende:

[..]

nou zeker 80%, kramen allemaal onzin uit om maar dat ene verhaal te hebben, dit soort journalisten willen zich graag profileren in het wereldje. Tegenwoordig is journalistiek niet meer informeren maar entertainen vandaar dus
Dat is wat """het volk""" blijkbaar graag wil. Waarom denk je dat de Telegraaf de meest gelezen krant van Nederland is?
Huilen dan.
pi_68590159
quote:

[..]

Volgens mij kwam hij niet van die weg waar die vrachtwagen en auto op staan, maar van een ventweg er naast en stuurde hij dus naar links richting naald door de mensen heen. Waardoor zijn snelheid veel groter was dan wanneer hij uit de richting van die auto gekomen was, dan had hij rechts en links om moeten sturen om op die plek door de mensen te rijden.
Die politie-agent op de fiets .
Tap tap tap
  † In Memoriam † zaterdag 2 mei 2009 @ 14:47:33 #39
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_68590193
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:43 schreef Bullebak het volgende:

[..]

Echt ja
Als je aangeslagen bent, tot zover dat je slachtofferhulp nodig hebt voor iets wat jou niet direct aangaat dan spoor je niet.
Carpe Libertatem
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:48:53 #40
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68590223
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat is wat """het volk""" blijkbaar graag wil. Waarom denk je dat de Telegraaf de meest gelezen krant van Nederland is?
dat is niet wat het volk wil, dat is een normvervaging..... opzich heb je wel gelijk ze willen krantjes verkopen.....geld geld geld geld anyhow daarom juist

† In Memoriam † zaterdag 2 mei 2009 @ 14:50:00 #41
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_68590254
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:48 schreef ASroma het volgende:

[..]

dat is niet wat het volk wil, dat is een normvervaging.....
Nee, nee, dat is volksmennerij .... manipulatie zo je wil.
Carpe Libertatem
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:53:07 #42
246677 Flat----
Doet 't niet meer
pi_68590350
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:43 schreef Flat---- het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik.
Op de 'foto van voren genomen' (zie OP) zie je hekken verbogen op de grond liggen.
Ook bij 1 filmpje waar je filmer nog 'Oranje Boven' hoort zingen, hoor je eerst een klap (de hekken) en daarna nog een klap (de menigte).
Heb nog wat filmpjes aan de OP toegevoegd.
Het 'Oranje Boven'-filmpje = Kijker filmde aanslag (zeer schokkend)
pi_68590356
quote:

[..]

dat is niet wat het volk wil, dat is een normvervaging..... opzich heb je wel gelijk ze willen krantjes verkopen.....geld geld geld geld anyhow daarom juist

Als het volk dat niet zou willen, waarom is de Telegraaf dan de grooste krant van Nederland?
Helaas wil het volk onvolledige opruiende verhalen horen.
pi_68590362
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:47 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Als je aangeslagen bent, tot zover dat je slachtofferhulp nodig hebt voor iets wat jou niet direct aangaat dan spoor je niet.
Ik denk persoonlijk dat je niet spoort als je een dergelijk inlevingsvermogen mist en anderen het kwalijk neemt als ze hulp nodig denken te hebben.
  † In Memoriam † zaterdag 2 mei 2009 @ 14:56:35 #45
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_68590429
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:53 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat je niet spoort als je een dergelijk inlevingsvermogen mist en anderen het kwalijk neemt als ze hulp nodig denken te hebben.
Kan ook, misschien spoor ik dan niet dat ik het niet normaal vind dat je hulp nodig hebt als vreemden die je totaal niet kent doodgaan. Misschien mis ik wat overbodige empathiegevoelens.
Carpe Libertatem
pi_68590458
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:53 schreef Flat---- het volgende:

[..]

Heb nog wat filmpjes aan de OP toegevoegd.
Het 'Oranje Boven'-filmpje = Kijker filmde aanslag (zeer schokkend)
Er staat nu drie keer hetzelfde RTL filmpje in.

Kijker filmde aanslag (zeer schokkend)

verwijzen allemaal naar hetzelfde RTL fimpje.
pi_68590508
quote:

[..]

ok, zulke mensen sporen dan volgens jou niet.
maar mogen ze dan niet geholpen worden?
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_68590537
quote:

[..]

Iedereen verwerkt zo'n gebeurtenis op zijn eigen manier. Heb daar eens wat respect voor zou ik zeggen.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:01:21 #49
19242 yavanna
Results may vary.
pi_68590544
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:44 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Kweenie. Je ziet voor de stilstaande auto en langs de vrachtwagen wat hekken dwars op de weg liggen.

Hij wist trouwens ook dat die (foto) links van de vrachtwagen moest. Rechts zou die tegen een stoplicht zijn aangereden.
Schuin achter de vrachtwagen lijkt ook nog een dranghek te liggen.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_68590566
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:56 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Kan ook, misschien spoor ik dan niet dat ik het niet normaal vind dat je hulp nodig hebt als vreemden die je totaal niet kent doodgaan. Misschien mis ik wat overbodige empathiegevoelens.
Overbodig zou ik het niet noemen. Maar het verklaart wel je levenshouding iig.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 2 mei 2009 @ 15:02:33 #51
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_68590572
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:56 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat mis je dan inderdaad.
Voor elk mens is een beleving van zo'n aanslag anders.
En dat alle mensen die daar hinder van ondervinden contact op kunnen nemen met slachtofferhulp is alleen maar mooi.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:03:18 #52
246677 Flat----
Doet 't niet meer
pi_68590589
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:57 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Er staat nu drie keer hetzelfde RTL filmpje in.

Kijker filmde aanslag (zeer schokkend)

verwijzen allemaal naar hetzelfde RTL fimpje.
Je had gelijk ... = aangepast.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:04:25 #53
13462 BansheeBoy
pi_68590617
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:40 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja, er wordt hier een potje sentimenteel gedaan door een hoop. Ik word als ongevoelig gezien, ofschoon ik gisteren best een mooi en gevoelig gedicht heb geschreven én gepost, dat vereist best wat moed. Echter wordt er best overdreven door iedereen. Ik houd van objectieve analyses gefundeerd op de ratio.

²
pi_68590834
Willem-Alexander en Máxima op ziekenbezoek

AMERSFOORT - Prins Willem-Alexander en prinses Máxima hebben zaterdag gewonden bezocht in het Meander Medisch Centrum, locatie Lichtenberg, in Amersfoort. Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst gezegd.
De prins en zijn vrouw bezochten mensen die donderdag gewond zijn geraakt bij de aanslag op de koninklijke bus in Apeldoorn.

Bron: AD.nl
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 2 mei 2009 @ 15:18:35 #55
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_68590917
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:14 schreef Leeuwinneke het volgende:

AMERSFOORT - Prins Willem-Alexander en prinses Máxima hebben zaterdag gewonden bezocht in het Meander Medisch Centrum, locatie Lichtenberg, in Amersfoort. Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst gezegd.
De prins en zijn vrouw bezochten mensen die donderdag gewond zijn geraakt bij de aanslag op de koninklijke bus in Apeldoorn.

Dat is 'mooi' nieuws!!
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:20:20 #56
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:22:05 #57
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_68590994
quote:
Volgens mij kwam hij niet van die weg waar die vrachtwagen en auto op staan, maar van een ventweg er naast en stuurde hij dus naar links richting naald door de mensen heen.
Neu, die ventweg ligt er verder naast.
plus er is een getuige die zei dat hij op de Jachtlaan reed en daar al bijna 100 ging.
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:23:04 #58
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_68591012
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:14 schreef Leeuwinneke het volgende:

Overigens vond ik het koninklijk huis hiervoor altijd bullsh*t, maar sinds afgelopen donderdag is dat helemaal veranderd. Misschien dat er wel meer zijn die dat hebben?
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:24:21 #59
13462 BansheeBoy
pi_68591053
Eindelijk, ik had Willem Alexander eerder al verweten geen leiderschap te tonen door volledig afwezig te zijn in de ontstane situatie. Dit is een eerste (kleine) stap in de goede richting.

²
pi_68591148
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Eindelijk, ik had Willem Alexander eerder al verweten geen leiderschap te tonen door volledig afwezig te zijn in de ontstane situatie. Dit is een eerste (kleine) stap in de goede richting.

²
Je kan begrijpen dat ze gisteren niet aan toe waren neem ik aan.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:29:56 #61
13462 BansheeBoy
pi_68591191
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:28 schreef Leeuwinneke het volgende:

[..]

Je kan begrijpen dat ze gisteren niet aan toe waren neem ik aan.
Neen, dat kan ik niet begrijpen. Een ware leider toont zijn leiderschap juist in moelijke tijden. Was wel makkelijk geweest zeg: wel de lusten maar niet de lasten.

²
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:30:57 #62
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_68591212
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:29 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Neen, dat kan ik niet begrijpen. Een ware leider toont zijn leiderschap juist in moelijke tijden. Was wel makkelijk geweest zeg: wel de lusten maar niet de lasten.

²
Waar woon je? Ik heb zin om je een mep te verkopen nl.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:31:31 #63
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68591224
quote:

[..]

Als het volk liever kwaliteitsjournalistiek had was de telegraaf niet de grootste krant .
Huilen dan.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:32:02 #64
19242 yavanna
Results may vary.
pi_68591244
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:23 schreef charleen het volgende:

[..]

Overigens vond ik het koninklijk huis hiervoor altijd bullsh*t, maar sinds afgelopen donderdag is dat helemaal veranderd. Misschien dat er wel meer zijn die dat hebben?
Nee, niet echt,. Ik vind het overigens ook niet meer dan normaal dat leden van het koninklijk huis de slachtoffers bezoeken.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:37:13 #65
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68591338
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:32 schreef yavanna het volgende:

[..]

Nee, niet echt,. Ik vind het overigens ook niet meer dan normaal dat leden van het koninklijk huis de slachtoffers bezoeken.
Ik had ze het niet (echt) aangerekend als ze dat niet deden eigenlijk.
Huilen dan.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 2 mei 2009 @ 15:38:17 #66
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_68591358
quote:

[..]

²
WA is nog steeds geen koning en hoeft dus ook geen leiderschap te tonen!

En als je nu eens zou willen stoppen met het getroll..... want ik heb geen zin om te voeren!
pi_68591364
quote:

[..]

²
Zeg ze hebben anders wel een grote lasten gehad afgelopen donderdag Een aanslag is niet niks en dan begrijp jij het niet
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:40:07 #68
13462 BansheeBoy
pi_68591397
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:30 schreef charleen het volgende:

[..]

Waar woon je? Ik heb zin om je een mep te verkopen nl.
Ik woon in Papendrecht en heb eigenlijk alles vanaf de tv moeten volgen. Internet en kranten hebben mij ook bijgestaan. Willem Alexander heeft me dus teleurgesteld.

²
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:41:16 #69
13462 BansheeBoy
pi_68591422
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:38 schreef Nizno het volgende:

[..]

WA is nog steeds geen koning en hoeft dus ook geen leiderschap te tonen!
In ieder ander land zou de a.s. koning iets van zich laten horen. Het is duidelijk dat wij een verschil van inzicht hebben, dat geeft niet, dat is juist voer voor een verfijnd discours.

²
pi_68591431
quote:

[..]

²
Ik kan me voorstellen dat de gewonden niet meteen bezoek willen van Willem-Alexander en Maxima, familie en vrienden gaan natuurlijk voor, dus dat ze niet meteen een dag er na op bezoek gaan lijkt me heel erg logisch. Wat verwacht jij dat Willem-Alexander moet doen? Uit de bus springen en hulp verlenen?
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:43:15 #71
13462 BansheeBoy
pi_68591470
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:38 schreef Leeuwinneke het volgende:

[..]

Zeg ze hebben anders wel een grote lasten gehad afgelopen donderdag Een aanslag is niet niks en dan begrijp jij het niet
Uiteraard begrijp ik dat wel. Niet alleen ik, maar ook de nabestaanden, de werknemers, de inwoners van Apeldoorn: zij allen heb recht op een troostend woordje van onze a.s. koning. En dat hij voor de rest ook leed heeft is natuurlijk begrijpelijk, derhalve dient hij boven de emoties te staan, zeker met zijn (symbolische) functie.

²
pi_68591501
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

In ieder ander land zou de a.s. koning iets van zich laten horen.
En dat heeft hij nu ook op een gepast moment gedaan. Zijn moeder had meteen er na al een speech gegeven namens de hele familie, dus dat is niet zijn taak.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:45:03 #73
19242 yavanna
Results may vary.
pi_68591507
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik had ze het niet (echt) aangerekend als ze dat niet deden eigenlijk.
Ik ook niet. Neemt niet weg dat het m.i. niet bepaald vreemd is dat men op bezoek gaat bij de slachtoffers van een dergelijk ingrijpende gebeurtenis, waarbij ook nog eens word gezegd dat de dader dit deed om de koninklijke familie te raken.
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 2 mei 2009 @ 15:46:48 #74
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_68591540
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik woon in Papendrecht en heb eigenlijk alles vanaf de tv moeten volgen. Internet en kranten hebben mij ook bijgestaan. Willem Alexander heeft me dus teleurgesteld.

²
Waarom zou WA dat moeten doen, Bea is nu nog koningin.
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_68591564
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Uiteraard begrijp ik dat wel. Niet alleen ik, maar ook de nabestaanden, de werknemers, de inwoners van Apeldoorn: zij allen heb recht op een troostend woordje van onze a.s. koning. En dat hij voor de rest ook leed heeft is natuurlijk begrijpelijk, derhalve dient hij boven de emoties te staan, zeker met zijn (symbolische) functie.

²
Uh, wat exact heeft hij in jouw ogen verkeerd gedaan Beatrix heeft al namens de familie haar afschuw uitgesproken over wat er gebeurd is. Zolang Beatrix de koningin is, is dat gewoon haar taak en niet die van de kroonprins.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 2 mei 2009 @ 15:50:05 #76
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_68591603
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Onze Koningin heeft getroost dmv woorden nadat de familie van de schrik was bekomen.
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 2 mei 2009 @ 15:51:35 #77
80791 crew  Paul
pi_68591634
Bansheeboy zit gewoon te rellen, ook wel trollen genoemd volgens mij in internettaal
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:55:36 #78
176471 oh-oh
pi_68591712
Just ignore die Banshee man.
Anyhow, fijn dat ze vandaag al geweest zijn.
Niet alle slachtoffers liggen daar hoor, meisje waarvan ik weet ligt in Utrecht.
( Groucho Marx )
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:56:09 #79
13462 BansheeBoy
pi_68591725
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:46 schreef Paul het volgende:

[..]

Waarom zou WA dat moeten doen, Bea is nu nog koningin.
Bedankt voor je tijd Paul, echter vind ik je argument niet valide. Dit zou immers impliceren dat WA, zoals je hemt zelf noemt, geen enkele publieke functie zou kunnen uitvoeren. Ik vind, en dan puur gevoelsmatig, want ik praat niet alleen namens mijzelf, dat hij op zijn minst een geste had kunnen doen, bv. in de vorm van een (kleine) toespraak.

We zijn het niet eens. Maar we hoeven daar geen issue van te maken. Geen probleem wat mij betreft.

²
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:56:49 #80
13462 BansheeBoy
pi_68591736
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:55 schreef oh-oh het volgende:
Niet alle slachtoffers liggen daar hoor, meisje waarvan ik weet ligt in Utrecht.
Hoe is haar toestand momenteel? Ik maak me zorgen om de rest.

²
pi_68591771
tvp
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 16:05:59 #82
97934 ASroma
Flamboyant
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 2 mei 2009 @ 16:07:49 #83
80791 crew  Paul
pi_68592027
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:56 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Bedankt voor je tijd Paul, echter vind ik je argument niet valide. Dit zou immers impliceren dat WA, zoals je hemt zelf noemt, geen enkele publieke functie zou kunnen uitvoeren. Ik vind, en dan puur gevoelsmatig, want ik praat niet alleen namens mijzelf, dat hij op zijn minst een geste had kunnen doen, bv. in de vorm van een (kleine) toespraak.

We zijn het niet eens. Maar we hoeven daar geen issue van te maken. Geen probleem wat mij betreft.

²
Waarom zou dat moeten van jou dan, als Bea dat al heeft gedaan Waarom vind je dat niet genoeg?
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 2 mei 2009 @ 16:12:12 #84
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_68592134
quote:

[..]

²
Hoezo praat jij niet alleen namens jezelf?
Ben jij een vertegenwoordiger van iets dat jij namens andere mensen denkt te moeten spreken?
pi_68592192
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:32 schreef yavanna het volgende:

[..]

Dat hebben ze bij andere rampen ook gedaan. Ik verwacht ook beatrix vandaag of morgen nog wel in een ziekenhuis bij de slachtoffers daar.

Een hele tijd na de vuurwerkramp heeft Beatrix, bij een opening van de nieuwe kazerne, de brandweer commandant nog gevraagd hoe het met de nabestaanden van de vuurwerkramp ging.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 16:18:12 #86
102466 cappp
Ondertitel
pi_68592297
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 16:05 schreef ASroma het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=7af_1241198175

nieuwe beelden
'Mooi' hoe burgers en ambulancepersoneel samenwerken zonder echte paniek te veroorzaken, hulde
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
  zaterdag 2 mei 2009 @ 16:27:36 #87
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_68592524
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:55 schreef oh-oh het volgende:
Is dat 'het bewuste' meisje ?

-edit Ja dus, maar het verhaal wordt er niet mooier op lees ik.
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:36 schreef oh-oh het volgende:
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 16:54:53 #88
246168 Limoenlemming
De lemming van de limoen
pi_68593224
Sterkte aan alle nabestaanden hoor. Dit in het oog van miljoenen en het koningshuis.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 16:55:36 #89
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_68593241
quote:

[..]

²
Hij heeft wél een publieke functie maar het was hier niet nodig dat hij openbaar reageerde. Dat heeft de koningin al gedaan namens haar hele familie. Dat is voldoende.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 16:58:59 #90
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68593339
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 16:55 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Hij heeft wél een publieke functie maar het was hier niet nodig dat hij openbaar reageerde. Dat heeft de koningin al gedaan namens haar hele familie. Dat is voldoende.
Het zou dan ook uitermate vreemd zijn wanneer hij nádat Beatrix gereageerd had hij dat ook nog eens zou doen.
Huilen dan.
  † In Memoriam † zaterdag 2 mei 2009 @ 17:01:19 #91
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_68593394
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:02 schreef Nizno het volgende:

[..]

Dat mis je dan inderdaad.
Voor elk mens is een beleving van zo'n aanslag anders.
En dat alle mensen die daar hinder van ondervinden contact op kunnen nemen met slachtofferhulp is alleen maar mooi.
Mooi? Ik wil niet voor die onzin betalen!
Carpe Libertatem
  zaterdag 2 mei 2009 @ 17:08:02 #92
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68593551
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 17:01 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

lees je eigen signature
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 2 mei 2009 @ 17:08:07 #93
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_68593555
quote:

[..]

Wat begrijp je niet aan het woord vrijwilligers?
Deze worden niet betaald.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 17:10:30 #94
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_68593621
quote:

[..]

Waar woon jij? Misschien kom ik er langs als ik naar Papendrecht af reis om een andere troll een klap te verkopen.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 17:10:40 #95
65997 Oldbie
pi_68593627
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 16:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Het zou dan ook uitermate vreemd zijn wanneer hij nádat Beatrix gereageerd had hij dat ook nog eens zou doen.
Dat dus!!
  zaterdag 2 mei 2009 @ 17:11:46 #96
246677 Flat----
Doet 't niet meer
pi_68593660
AUB - het is al erg genoeg dat bepaalde users hier een 'streepje voor hebben' bij de mods (geen aanval op jullie), en dat ze daarom maar mogen blijven trollen ...
reageer niet & stel geen vragen aan B nzeeb y

Dank u
pi_68593690
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 17:10 schreef charleen het volgende:

[..]

Waar woon jij? Misschien kom ik er langs als ik naar Papendrecht af reis om een andere troll een klap te verkopen.
Dat is zinloos, die heeft al een klap van de molen gehad.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 17:14:38 #98
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_68593727
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:23 schreef charleen het volgende:

[..]

hoezo dat?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  zaterdag 2 mei 2009 @ 17:20:35 #99
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_68593883
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 17:14 schreef Posdnous het volgende:

[..]

hoezo dat?
Kweenie, toespraak van de koningin leek van menselijkheid te betuigen en nu dat bezoek dan weer. Ook de reacties tijdens het gebeuren. Gewoon respect voor die lui gekregen hierdoor. Maar ik zal wel de enige zijn
  zaterdag 2 mei 2009 @ 17:21:23 #100
62419 CherryLips
chocoholic
pi_68593904
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:24 schreef BansheeBoy het volgende:

²
Had ie uit de bus moeten springen en die hele operatie in banen moeten leiden .
Tap tap tap
  zaterdag 2 mei 2009 @ 17:21:42 #101
202348 Susi
Temple of Love
pi_68593913
tvp
pi_68593921
TVP.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 17:22:05 #103
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_68593927
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 17:20 schreef charleen het volgende:

[..]

Kweenie, toespraak van de koningin leek van menselijkheid te betuigen en nu dat bezoek dan weer. Ook de reacties tijdens het gebeuren. Gewoon respect voor die lui gekregen hierdoor. Maar ik zal wel de enige zijn
Dat doen ze toch altijd? slachtoffers van rampen enzo bezoeken?
Helemaal niets nieuws hoor.

Dat zijn ook niet bepaald de kritiekpunten op het Koningshuis of zo.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  zaterdag 2 mei 2009 @ 17:22:34 #104
62419 CherryLips
chocoholic
pi_68593936
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

In ieder ander land zou de a.s. koning iets van zich laten horen. Het is duidelijk dat wij een verschil van inzicht hebben, dat geeft niet, dat is juist voer voor een verfijnd discours.

²
Ja Prins Charles staat ook altijd vooraan als er iets gebeurt .
Tap tap tap
  zaterdag 2 mei 2009 @ 17:23:13 #105
246677 Flat----
Doet 't niet meer
pi_68593948
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 17:21 schreef CherryLips het volgende:
Had ie uit de bus moeten springen en die hele operatie in banen moeten leiden .
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 17:22 schreef CherryLips het volgende:
Ja Prins Charles staat ook altijd vooraan als er iets gebeurd .
Please don't
pi_68593958
De hele familie is vandaag op pad geweest:
quote:
Koninklijke familie bezoekt gewonden
DEN HAAG (ANP) - Koningin Beatrix, prinses Margriet, Pieter van Vollenhoven, prins Willem-Alexander en prinses Máxima hebben zaterdag gewonden van de aanslag afgelopen donderdag in Apeldoorn bezocht in diverse ziekenhuizen. Ze spraken ook met familieleden. Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst laten weten.

De koningin ging op bezoek in de Isala Klinieken in Zwolle. Prinses Margriet en haar man Pieter van Vollenhoven bezochten het Rijnstate Ziekenhuis in Arnhem. Willem-Alexander en Máxima hebben slachtoffers opgezocht in klinieken in Tilburg, Utrecht en Amersfoort.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 17:24:46 #107
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_68593980
- knip -

[ Bericht 49% gewijzigd door sp3c op 02-05-2009 18:53:35 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 17:26:01 #108
178314 dramatiek
dramatiek
pi_68594007
zijn ook mensen die zich hebben laten inspireren door het voorval.

http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  zaterdag 2 mei 2009 @ 17:28:40 #109
62419 CherryLips
chocoholic
pi_68594081
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 17:23 schreef Flat---- het volgende:

[..]

[..]

Please don't
Rustig, ik was nog aan het bijlezen.
Tap tap tap
  zaterdag 2 mei 2009 @ 17:28:52 #110
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_68594089
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 17:22 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat doen ze toch altijd? slachtoffers van rampen enzo bezoeken?
Helemaal niets nieuws hoor.

Dat zijn ook niet bepaald de kritiekpunten op het Koningshuis of zo.

Toch stond het eerder altijd mijlenver van ze af. Nu zijn ze er bij betrokken, het is voor hun ogen gebeurd, dus tja.
Een voorbeeld is misschien te zien in de persconferentie (? heet dat zo? ) van de minister president. Ik wil niet zeggen dat het hem niks heeft gedaan, maar het was toch weer een verklaring die we al eerder hebben mogen zien en dus totaal niet indrukwekkend ofzo. De verklaring van de koningin ontroerde mij daarentegen wel.
Maar goed, verschillende mensen, verschillende gedachten.
pi_68594649
Karst wraak beveiligingsbedrijf
(Bron dag.nl, sorry als het al voorbij gekomen is.)
pi_68595226
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 17:23 schreef snowgoon het volgende:
De hele familie is vandaag op pad geweest:
[..]
Mooi, hulde aan de familie Zoals eerder gezegd, het was ongepast geweest om vrijdag al op bezoek te gaan, dat is te snel, familie en echte vrienden eerst.... Hoewel ze nauw betrokken zijn, hebben ze geen 'band' met slachtoffers & familie, ik vind het vandaag juist heel goed 'getimed'. Ik hoop dat de koninklijke familie troost heeft kunnen bieden aan alle slachtoffers, familie, vrienden en nabestaanden.
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 18:37:34 #113
13462 BansheeBoy
pi_68595971
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 16:07 schreef Paul het volgende:

[..]

Waarom zou dat moeten van jou dan, als Bea dat al heeft gedaan Waarom vind je dat niet genoeg?
Och, nee. Ik wil het niet groter laten lijken dan het is, maar ik reageer slechts op datgene wat speelt in de samenleving.

²

[ Bericht 0% gewijzigd door BansheeBoy op 02-05-2009 18:49:48 ]
  zaterdag 2 mei 2009 @ 18:48:14 #114
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_68596331
tvp
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  zaterdag 2 mei 2009 @ 18:49:24 #115
13462 BansheeBoy
pi_68596375
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 16:55 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Hij is een publiek figuur, hij weet veel van de marine. Zelfs de mening van Joling en Gordon heb ik gehoord. Is het dan te veel gevraagd dat ik een geluid verwacht van "Netherlands Next King"?

²
  zaterdag 2 mei 2009 @ 18:57:18 #116
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_68596640
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 17:20 schreef charleen het volgende:
Ah, een Nico Dijkshoorn groupie

Ik zou zeggen "denk maar aan de Koningin, die doet vaak ook dingen tegen haar zin". Je kunt haar bellen want ze is heel lief en ze zal je herkennen ook met een ander jurkje aan, want zò is onze Koningin daar ben ik sinds gisteren van overtuigd.
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 19:02:33 #117
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68596814
Die rouwadvertentie....
Waiting for This is it!
  zaterdag 2 mei 2009 @ 19:08:24 #118
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_68597003
Cannabis gevonden in bloed Karst Tates
Was dacht ik nog niet gemeld in dit topic.
pi_68597121
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 18:49 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hij is een publiek figuur, hij weet veel van de marine. Zelfs de mening van Joling en Gordon heb ik gehoord. Is het dan te veel gevraagd dat ik een geluid verwacht van "Netherlands Next King"?

²
Vanwaar steeds je inhetkwadraat?
  zaterdag 2 mei 2009 @ 19:12:43 #120
13462 BansheeBoy
pi_68597150
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 19:11 schreef Noortje. het volgende:

[..]

Vanwaar steeds je inhetkwadraat?
Oh, dat is mijn image. Maar inhoudelijk? Kun je je er in vinden?

²
  zaterdag 2 mei 2009 @ 19:13:22 #121
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68597174
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 19:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Je doet tong80 na.
Waiting for This is it!
  zaterdag 2 mei 2009 @ 19:20:50 #122
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_68597467
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 18:57 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ik zou zeggen "denk maar aan de Koningin, die doet vaak ook dingen tegen haar zin". Je kunt haar bellen want ze is heel lief en ze zal je herkennen ook met een ander jurkje aan, want zò is onze Koningin daar ben ik sinds gisteren van overtuigd.
inderdaad, ja.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 19:30:07 #123
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_68597784
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 18:57 schreef matthijst het volgende:

[..]

Het vervelende van DWDD is dat Van Nieuwkerk na die voordracht direct in de hoogste versnelling doorgaat met het volgende onderwerp. Niks adempauze of eens een keertje een reflectie. Hij praat trouwens ook altijd alsof de duvel hem op de hielen zit. Heel ergerlijk.

Jammer, want in potentie is het een goed programma.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 2 mei 2009 @ 19:30:13 #124
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_68597791
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 19:08 schreef 0100 het volgende:
Uit dit bericht blijkt dat de titel niet zo schokkend hoeft te zijn als het lijkt....
quote:
Uit sectie op zijn stoffelijk overschot bleek dat Tates geen alcohol in zijn bloed had, maar het Nederlands Forensisch Instituut vond wel sporen van cannabis in zijn lijf.

Die sporen kunnen tot enkele weken na gebruik zichtbaar blijven in het bloed.
pi_68597822
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 19:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
ik hou..... ...me... ....in
...and that's the way the cookie crumbles.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 19:34:00 #126
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_68597919
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 19:30 schreef Nizno het volgende:
Uit dit bericht blijkt dat de titel niet zo schokkend hoeft te zijn als het lijkt....
Idd, ik snap het vermelden ervan in een nieuwsbericht zelfs niet ...
  zaterdag 2 mei 2009 @ 19:37:15 #127
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68598037
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 19:08 schreef 0100 het volgende:
3e post op de 1e pagina al. Maar 't stelt wss niet zoveel voor.
Huilen dan.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 19:56:51 #128
62419 CherryLips
chocoholic
pi_68598807
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 19:30 schreef Lkw het volgende:

[..]

Het vervelende van DWDD is dat Van Nieuwkerk na die voordracht direct in de hoogste versnelling doorgaat met het volgende onderwerp. Niks adempauze of eens een keertje een reflectie. Hij praat trouwens ook altijd alsof de duvel hem op de hielen zit. Heel ergerlijk.

Jammer, want in potentie is het een goed programma.
Hij laat mensen nooit uitpraten, zit ie iemand te interviewen en lult ie zelf nog het meest .
Tap tap tap
  zaterdag 2 mei 2009 @ 20:00:31 #129
13462 BansheeBoy
pi_68598967
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 19:56 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Hij laat mensen nooit uitpraten, zit ie iemand te interviewen en lult ie zelf nog het meest .
Precies en tevens exactly! Dat is precies de reden waarom ik niet graag kijken naar DWDD. Die Mathijs stelt de vraag en geeft het liefst zelf het antwoord. DWDD draait niet om zijn gasten maar om hem.

²
pi_68599175
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:00 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Precies en tevens exactly!
Da's hetzelfde, lieverd.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 20:08:02 #131
13462 BansheeBoy
pi_68599268
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:05 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Da's hetzelfde, lieverd.
Ja, Mathijs van Nieuwkerk heeft toch eens een prijs gewonnen? Was het niet voor beste programma of presentator van het jaar?

Eigenlijk is er weinig nieuwe berichtgeving omtrent de Apeldoorn perikelen. Ik hoor nu net wel dat de dader geen alcohol op had.

²
  zaterdag 2 mei 2009 @ 20:08:45 #132
13462 BansheeBoy
pi_68599295
Nu op Nederland 1 interessante info.

²
  zaterdag 2 mei 2009 @ 20:10:17 #133
13462 BansheeBoy
pi_68599369
Het blijft een wonder hoe de chauffeur heeft kunnen doorrijden met de auto zelfs nog na het raken van 2 stabiele dranghekken.

²
pi_68599781
Ik hoop dat iemand van de koninklijke familie ook langsgaat / contact opneemt met de ouders van de dader. Ik hoop dat zij niet vergeten worden iig.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 20:21:51 #135
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_68599877
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Het blijft een wonder hoe de chauffeur heeft kunnen doorrijden met de auto zelfs nog na het raken van 2 stabiele dranghekken.

²
Kwestie van vaart hebben/houden. Echt sturen ging nietmeer heb ik het idee.
pi_68599915
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:20 schreef Isegrim het volgende:
Ik hoop dat iemand van de koninklijke familie ook langsgaat / contact opneemt met de ouders van de dader. Ik hoop dat zij niet vergeten worden iig.
WA en Maxima gaan daar langs voor wat opvoedingstips.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 20:26:14 #137
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68600130
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 19:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

3e post op de 1e pagina al. Maar 't stelt wss niet zoveel voor.
waarom niet, lijkt me een uitstekend argument op het totaalverbod van coffeeshops
pi_68600286
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:22 schreef sig000 het volgende:

[..]

WA en Maxima gaan daar langs voor wat opvoedingstips.
Wat een rotopmerking. Voor zover ik heb begrepen zijn die mensen evenzeer met stomheid geslagen als de rest van Nederland. Ik heb met hen misschien nog wel het meeste medelijden.
pi_68600308
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:26 schreef Re het volgende:

[..]

waarom niet, lijkt me een uitstekend argument op het totaalverbod van coffeeshops
Evenals een totaalverbod op auto's en rode truien.
pi_68600348
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:26 schreef Re het volgende:

[..]

Inderdaad, die stonede mafketel dacht dat de jachtlaan een kegelbaan was en die naald voor het ringwerpen.
pi_68600606
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:20 schreef Isegrim het volgende:
Leuk dat je dat denkt hoor, maar volgens mij hebben die Oranjes zelf eerder behoefte aan slachtofferhulp.

En die familie van die mislukte moordenaar wil vooral met rust worden gelaten.
pi_68600713
NOS had in het 8 uur journaal een duidelijke reconstructie. Eerste keer bij een wegversperring weggestuurd, daarna met grote snelheid langs die versperring.

Moet ontzettend lullig zijn geweest voor de diegene die daar het verkeer stonden te regelen. Weten dat er een malloot met hoge snelheid op de route afgaat en niet meteen genoeg actie kunnen ondernemen.
pi_68600755
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:35 schreef HiZ het volgende:

[..]

Leuk dat je dat denkt hoor, maar volgens mij hebben die Oranjes zelf eerder behoefte aan slachtofferhulp.
Dat zou kunnen, maar gezien hun positie hebben zij ook een bepaalde verantwoordelijkheid.
quote:
En die familie van die mislukte moordenaar wil vooral met rust worden gelaten.
Ja, door de pershyena's. Duh. Maar 'gelukkig' is er altijd wel weer iemand die de dader 'heel goed kende' en die anoniem z'n verhaal in de krant wil doen.
pi_68600831
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:38 schreef snowgoon het volgende:

Moet ontzettend lullig zijn geweest voor de diegene die daar het verkeer stonden te regelen. Weten dat er een malloot met hoge snelheid op de route afgaat en niet meteen genoeg actie kunnen ondernemen.
"Schieten kan niet meer, zou niet weten hoe?"
  zaterdag 2 mei 2009 @ 20:43:59 #145
13462 BansheeBoy
pi_68600999
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:21 schreef Gootsteen het volgende:

[..]

Kwestie van vaart hebben/houden. Echt sturen ging nietmeer heb ik het idee.
Hij leek me een vaardige chauffeur. Kan ook haast niet anders als je ziet dat hij ondanks de niet geringe (blik)schade nog zoveel meters kon overbruggen, mét hoge snelheid notabane.

²
pi_68601069
Ook Karst T. is slachtoffer. Een paar keer baan kwijt en huis kwijtgeraakt.... Ik praat het niet goed, maar ik kan me best voorstellen dat hij totaal ontredderd voelde.

De maatschappij is ook bikkelhard. Als een een scheet dwarszit, dan sta je al op straat. De verzorgingsstaat met sociaal vangnet wordt gaande weg steeds verder afgebroken door de elite die zelf aan grootgraaierij doet..

Het is wachten op de volgende.....
pi_68601159
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:45 schreef EchtGaaf het volgende:

Over een paar dagen weer nieuwe kansen.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 20:49:46 #148
13462 BansheeBoy
pi_68601245
quote:
De maatschappij is ook bikkelhard. Als een een scheet dwarszit, dan sta je al op straat. De verzorgingsstaat met sociaal vangnet wordt gaande weg steeds verder afgebroken door de elite die zelf aan grootgraaierij doet..
Denk je, lettend op je betoog, dat in een perfecte samenleving, waar alles goed geregeld is, dit nooit zou gebeuren?

²
pi_68601271
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:47 schreef sig000 het volgende:

[..]

Over een paar dagen weer nieuwe kansen.
Altijd kansen op kopieergedrag....Reken maar dat beveiliging fors wordt opgevoerd.
pi_68601279
quote:
Ook Karst T. is slachtoffer. Een paar keer baan kwijt en huis kwijtgeraakt.... Ik praat het niet goed, maar ik kan me best voorstellen dat hij totaal ontredderd voelde.
Dat mag wel zo zijn, maar hij leek me ook (voor zover de verhalen nu vertellen) een man die intelligent genoeg was om te beseffen dat er genoeg hulp is als je in zo'n dal zit en een heleboel andere onschuldige mensen in jouw dood meetrekken níét de oplossing is. Hoewel ik het er wel mee eens ben dat het ook voor Karst een trieste situatie moet zijn geweest wanneer je naar zo'n wanhoopsdaad grijpt, is niets een excuus om zoveel mensen te doden. Want je maakt mij niet wijs dat hij toen hij besloot om met snelheid richting die bus te rijden, hij niet realiseerde dat er onschuldige slachtoffers zouden vallen.
pi_68601325
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:40 schreef sig000 het volgende:

[..]

"Schieten kan niet meer, zou niet weten hoe?"
Idd, ga schieten op een auto (kleine kans dat je de bestuurder raakt) terwijl iets verderop duizenden mensen staan
pi_68601337
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:49 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Denk je, lettend op je betoog, dat in een perfecte samenleving, waar alles goed geregeld is, dit nooit zou gebeuren?

²
Nee, dat niet... Je kan het nooit voorkomen.....Maar in een steeds harder wordende maatschappij nemen de kansen wel fors toe.....
  zaterdag 2 mei 2009 @ 20:54:54 #153
13462 BansheeBoy
pi_68601457
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee, dat niet... Je kan het nooit voorkomen.....Maar in een steeds harder wordende maatschappij nemen de kansen wel fors toe.....
Klopt, dat kan ik alleen maar beamen. Ik vraag me eigenlijk af in welk land de groeiende individualisering verder is en sneller gaat dan in Nederland.

²
pi_68601482
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:50 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Dat mag wel zo zijn, maar hij leek me ook (voor zover de verhalen nu vertellen) een man die intelligent genoeg was om te beseffen dat er genoeg hulp is als je in zo'n dal zit en een heleboel andere onschuldige mensen in jouw dood meetrekken níét de oplossing is. Hoewel ik het er wel mee eens ben dat het ook voor Karst een trieste situatie moet zijn geweest wanneer je naar zo'n wanhoopsdaad grijpt, is niets een excuus om zoveel mensen te doden. Want je maakt mij niet wijs dat hij toen hij besloot om met snelheid richting die bus te rijden, hij niet realiseerde dat er onschuldige slachtoffers zouden vallen.
Intelligentie is garantie dat iemand zwaar in de put belandt.... Hij zal best ernstig depressief zijn geweest.

Ik begrijp dat hij eind vorig jaar ook is ontslagen. En dit jaar weer???

Ik weet hoe dat voelt. De maatschappij is gewoon knetterhard en kweekt dit soort mensen.

Het wordt tijd om eens na te denken over een socialer samenleving. Dit hardcore kapitalisme maakt slachtoffers als Karst T....Het worden er gaandeweg wel steeds meer.....
pi_68601570
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Klopt, dat kan ik alleen maar beamen. Ik vraag me eigenlijk af in welk land de groeiende individualisering verder is en sneller gaat dan in Nederland.

²
Het probleem is typisch de Westerse samenleving. Waar prestatiedruk maximaal is.

En steeds minder tolerantie naar mensen die om wat voor reden dan ook niet (kunnen) werken.
pi_68602034
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:50 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Altijd kansen op kopieergedrag....Reken maar dat beveiliging fors wordt opgevoerd.
Dat is een voordeel van Amsterdam, staat altijd vol. Kom je met de auto niet doorheen.
pi_68602042
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het probleem is typisch de Westerse samenleving. Waar prestatiedruk maximaal is.

En steeds minder tolerantie naar mensen die om wat voor reden dan ook niet (kunnen) werken.
Tsja, dan zou je eens naar bv. Japan moeten kijken. Dan is het in Nederland nog niet zo slecht geregekd hoor.... Heb ik laatst nog een heel artikel over gelezen, daar werk je 5-6 dagen van een 8-21 per week, krijg je een stuk of 5 vakantiedagen per jaar en als je daar niet aan mee doet, kun je het leven in die maatschappij niet meer betalen en ga je er dus aan onderdoor.... Je hebt de keuze jezelf kapot te werken of kapot te laten gaan als paria....
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 2 mei 2009 @ 21:13:47 #158
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_68602166
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 21:10 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dat is een voordeel van Amsterdam, staat altijd vol. Kom je met de auto niet doorheen.
Scootmobiel nemen.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 21:14:10 #159
13462 BansheeBoy
pi_68602185
Zoeperzazke, Japan is nou juist net een land dat Echtgaaf sterkt in zijn betoog. Weet je hoeveel zelfmoord daar wel niet gepleegd wordt? Daar moeten we niet naar toe willen met zijn allen.

²
  zaterdag 2 mei 2009 @ 21:28:00 #160
176471 oh-oh
pi_68602801
Ook Senna heeft vandaag koninklijk bezoek gehad en ze vond dat heel fijn. Haar hersenscan is nog steeds niet goed, vlekken zijn er nog en er is nog niet duidelijk hoe en wat.
En ze heeft naast haar been en het hoofdletsel ook haar schouderblad gebroken.
Ze mag als alles goed gaat morgen vervoerd worden naar het ziekenhuis in Tilburg, dat is wel goed nieuws voor haar en haar familie!
( Groucho Marx )
pi_68603032
quote:

Wat zit je nu precies te projecteren op de dader?
Je eigen politieke agenda, je eigen situatie/verleden?
I´m back.
pi_68603668
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 21:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Zoeperzazke, Japan is nou juist net een land dat Echtgaaf sterkt in zijn betoog. Weet je hoeveel zelfmoord daar wel niet gepleegd wordt? Daar moeten we niet naar toe willen met zijn allen.
Absoluut, maar ik wil aangeven dat het niet een 'typisch westers verschijnsel' is dat de werkdruk hoog is. De situatie uit mijn post net is nu niet echt een maatschappij waar ik in zou willen wonen en ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is....
  zaterdag 2 mei 2009 @ 21:47:52 #163
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_68603778
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 21:28 schreef oh-oh het volgende:
Ook Senna heeft vandaag koninklijk bezoek gehad en ze vond dat heel fijn. Haar hersenscan is nog steeds niet goed, vlekken zijn er nog en er is nog niet duidelijk hoe en wat.
Ze mag als alles goed gaat morgen vervoerd worden naar het ziekenhuis in Tilburg, dat is wel goed nieuws voor haar en haar familie!
Dat is idd goed nieuws! Fijn dat je het hier post!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_68603967
quote:

hij stond volgens de berichten geeneens als werkzoekende geregistreerd.
lijkt er niet op dat hij alle gratis mogelijkheden die er in nederland zijn heeft uitgeput.
uwv, sociale dienst, wmo, awbz.
en hij had zelfs nog een auto.
er zijn zat mensen die helemaal niets hebben en die richten ook niet zo'n slachting aan.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zaterdag 2 mei 2009 @ 22:01:58 #165
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_68604307
quote:

Wat een melodramatische bullshit. De man is dader, geen slachtoffer. Er zijn zat mensen die veel ergere dingen meemaken en die rijden ook niet massaal op groepjes volwassenen met kinderen in.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, ook als het leven tegenzit.
pi_68604380
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 22:01 schreef Lkw het volgende:

Er zijn zat mensen die veel ergere dingen meemaken en die rijden ook niet massaal op groepjes volwassenen met kinderen in.

Die hebben geen auto.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 22:05:16 #167
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_68604420
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 22:03 schreef sig000 het volgende:

[..]

Die hebben geen auto.

Je begrijpt wat ik bedoel.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 22:05:29 #168
13462 BansheeBoy
pi_68604429
Lkw, ik ben bang je niet goed leest. EchtGaaf zegt nergens dat zijn situatie het rechtvaardigt. Hij gaat niet verder dan begrip. En dat heb ik ook nog wel.

²
pi_68604520
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 22:05 schreef Lkw het volgende:

[..]

Je begrijpt wat ik bedoel.
Ja.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 22:09:57 #170
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_68604548
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 22:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Lkw, ik ben bang je niet goed leest. EchtGaaf zegt nergens dat zijn situatie het rechtvaardigt. Hij haat niet verder dan begrip. En dan heb ik ook nog wel.

²
EchtGaaf legt een deel van de verantwoordelijkheid die de dader had, buiten de man zelf neer. Dat vind ik onterecht en bestrijd ik. Zoals gezegd, je blijft zelf die verantwoordelijkheid houden, ook als je leven door diepe dalen gaat. Desnoods doe je jezelf iets aan, maar niet onschuldige mensen. Ik snap niet hoe je begrip kunt tonen als iemand dat toch doet.
pi_68604651
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 22:09 schreef Lkw het volgende:

[..]

EchtGaaf legt een deel van de verantwoordelijkheid die de dader had, buiten de man zelf neer. Dat vind ik onterecht en bestrijd ik. Zoals gezegd, je blijft zelf die verantwoordelijkheid houden, ook als je leven door diepe dalen gaat. Desnoods doe je jezelf iets aan, maar niet onschuldige mensen. Ik snap niet hoe je begrip kunt tonen als iemand dat toch doet.
Ok dan, als je elke mens vrij laat doorfokken moet je rekenng houden met minder gelukte exemplaren.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 22:17:38 #172
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_68604806
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 22:12 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ok dan, als je elke mens vrij laat doorfokken moet je rekenng houden met minder gelukte exemplaren.
Helaas zitten die er altijd bij ja. En omdat men in onze maatschappij niet hard genoeg afrekent met die minder gelukte exemplaren, zijn het er op dit moment enorm veel. Dat merk je dagelijks op straat, in het OV of in de winkel.

Maar goed, ik wil niet te negatief zijn hier
pi_68606157
quote:

Zit niet zo te kletsen, hij was een onbetekenend mannetje dat heel goed wist wat ie deed. In plaats van enige relevantie voor de samenleving te krijgen in positieve zin vond hij het nodig om met veel kabaal zelfmoord te plegen en 6 volkomen vreemden mee te sleuren.
pi_68606216
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 22:58 schreef HiZ het volgende:

[..]

Zit niet zo te kletsen, hij was een onbetekenend mannetje dat heel goed wist wat ie deed. In plaats van enige relevantie voor de samenleving te krijgen in positieve zin vond hij het nodig om met veel kabaal zelfmoord te plegen en 6 volkomen vreemden mee te sleuren.
Dat is wel een goede omschrijving denk ik.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 23:48:49 #175
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_68607637
quote:

[..]

Wat een melodramatische bullshit. De man is dader, geen slachtoffer. Er zijn zat mensen die veel ergere dingen meemaken en die rijden ook niet massaal op groepjes volwassenen met kinderen in.

Wel weer typisch om maar weer meteen het ergste te denken. Er is nog helemaal niks bekend wat nou de rede erachter is dus vooralsnog zijn dit speculaties.

Ook gaan er dagelijks mensen dood aan vanalles en nog wat dus wat maakt dit opeens erger als al die andere dingen? Begrijp me niet verkeerd het is natuurlijk zwaar kut dat dit gebeurd is vooral voor de nabestaanden van de slachtoffers maar vooralsnog is dit een grote media hype geweest waarbij er maar weinig om de mensen wordt gedacht die het wel nodig hebben.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 23:56:02 #176
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_68607877
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 23:48 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Wel weer typisch om maar weer meteen het ergste te denken. Er is nog helemaal niks bekend wat nou de rede erachter is dus vooralsnog zijn dit speculaties.

Ook gaan er dagelijks mensen dood aan vanalles en nog wat dus wat maakt dit opeens erger als al die andere dingen? Begrijp me niet verkeerd het is natuurlijk zwaar kut dat dit gebeurd is vooral voor de nabestaanden van de slachtoffers maar vooralsnog is dit een grote media hype geweest waarbij er maar weinig om de mensen wordt gedacht die het wel nodig hebben.
Ja hallo, ik reageer op iemand die van hetzelfde uitgaat. Dus ga ik daar ook van uit in mij antwoord. Neemt niet weg dat deze strekking op dit moment ook het meest aannemelijk lijkt.

Verder zijn hier 6 mensen gestorven omdat ze bewust aangereden werden, onder het oog van de camera en met de koningin op een paar passen afstand. Dát maakt het anders en verklaart natuurlijk de media-aandacht.
pi_68607975
quote:

[..]

Dat vetgedrukte is maar zeer de vraag. Je bent ver weg als je tot zo'n wanhoopsdaad in staat bent....Dan is er toch heel wat met je gebeurd.
pi_68608018
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 22:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Lkw, ik ben bang je niet goed leest. EchtGaaf zegt nergens dat zijn situatie het rechtvaardigt. Hij gaat niet verder dan begrip. En dat heb ik ook nog wel.

²
Klopt, ik zal zo;n daad ook nooit rechtvaardigen. Ik kan hooguit begrijpen dat iemand die tegenslag op tegenslag incasseert op gegeven moment compleet door het lint kan gaan....
pi_68608054
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 21:10 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En toch blijft het mogelijk om toe te slaan als iemand echt kwaad wilt...

Dit is nooit te voorkomen. Zeker die eenlingen
pi_68608097
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 21:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat zit je nu precies te projecteren op de dader?
Je eigen politieke agenda, je eigen situatie/verleden?
De situatie proberen te zien vanuit het perspectief van de dader in een steeds harder worden maatschappij.
pi_68608125
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 23:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat vetgedrukte is maar zeer de vraag. Je bent ver weg als je tot zo'n wanhoopsdaad in staat bent....Dan is er toch heel wat met je gebeurd.
Hij nam niet de moeite om betere auto te stelen. Geen alternatieve bom, wapen of paar jerrycans met benzine.
Geen idee waarom iemand op zo'n dwaas idee komt?
pi_68608139
quote:

[..]

Dat is ook zo. Er zijn echter mensen die na opeenstapeling van gebeurtenissen compleet door het lint gaan. Hij zal noch de eerste noch de laatste zijn.
  zondag 3 mei 2009 @ 00:06:47 #183
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_68608148
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 23:56 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ja hallo, ik reageer op iemand die van hetzelfde uitgaat. Dus ga ik daar ook van uit in mij antwoord. Neemt niet weg dat deze strekking op dit moment ook het meest aannemelijk lijkt.

Verder zijn hier 6 mensen gestorven omdat ze bewust aangereden werden, onder het oog van de camera en met de koningin op een paar passen afstand. Dát maakt het anders en verklaart natuurlijk de media-aandacht.
Dat is ook nog maar de vraag natuurlijk, er word aangenomen dat dat zo is, speculaties. De "dader" is er niet meer dus weten zullen we het niet wat zijn intenties zijn geweest en of het wel echt gepland was.
pi_68608223
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:05 schreef sig000 het volgende:

[..]

Hij nam niet de moeite om betere auto te stelen. Geen alternatieve bom, wapen of paar jerrycans met benzine.
Geen idee waarom iemand op zo'n dwaas idee komt?
Als je dit gebeuren echt als een aanslag tegen de koninklijke familie moet zien, dan constateer ik dat deze dan wel zeer amateuristisch is geweest. Want een kleine Suzuki tegen zo'n grote bus heeft natuurlijk geen schijn van kans.

Dat versterkt bij mij het vermoeden dat dit puur een wanhoopsdaad is geweest.

Kanalisatie van opgekropte boosheid, woede en frustratie , dat z'n uitweg vond op het toneel van de oranje familie en feestende mensen. Terwijl hij zo in de shit zat.
pi_68608263
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 22:09 schreef Lkw het volgende:

[..]

Uiteraard is iedereen verantwoordelijk voor zijn of haar daden. Menselijk is ook dat iets te teveel kan worden. Hoeveel tegenslagen kan een mens hebben? Dat verschilt uiteraard ook per individu.
pi_68608297
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 21:52 schreef Caesu het volgende:

[..]

hij stond volgens de berichten geeneens als werkzoekende geregistreerd.
Bron
quote:
lijkt er niet op dat hij alle gratis mogelijkheden die er in nederland zijn heeft uitgeput.
uwv, sociale dienst, wmo, awbz.
en hij had zelfs nog een auto.
er zijn zat mensen die helemaal niets hebben en die richten ook niet zo'n slachting aan.
Ieder individu reageert weer anders op een reeks van tegenslagen.
  zondag 3 mei 2009 @ 00:15:35 #187
13462 BansheeBoy
pi_68608353
quote:

[..]

Dit verhaal kun je heel goed naast die van hem zetten zonder dat het paradoxaal is.

²
pi_68608371
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als je dit gebeuren echt als een aanslag tegen de koninklijke familie moet zien, dan constateer ik dat deze dan wel zeer amateuristisch is geweest. Want een kleine Suzuki tegen zo'n grote bus heeft natuurlijk geen schijn van kans.

Dat versterkt bij mij het vermoeden dat dit puur een wanhoopsdaad is geweest.

Kanalisatie van opgekropte boosheid, woede en frustratie , dat z'n uitweg vond op het toneel van de oranje familie en feestende mensen. Terwijl hij zo in de shit zat.
Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt maar goed, zoveel shit had ie nog niet en is toch blijkbaar wel plannend te werk gegaan. Tsja en niemand kent ''m echt goed blijkbaar.
pi_68608373
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 21:14 schreef BansheeBoy het volgende:

²
Exact. Een prestatiemaatschappij is ene ultieme voedingsbodem voor mensen die door het lint gaan. Dat kan zich uiten in agressie die naar binnen of buiten keert.....

Ik heb altijd gewaarschuwd voor een doorgeschoten kapitalisme waarin we nu leven. Waarin je alleen meetelt als je een (goede) baan hebt. Ipv dat je meetelt om wie je bent. Nee, het gaat in deze maatschappij puur om wat je doet.

De maatschappij kweekt dergelijke gevallen.

Het wordt tijd dat mensen hun ogen openen. En meer om elkaar te geven dan puur alleen bezig te zijn met geld en carrière.
pi_68608394
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 23:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hij heeft een plan gemaakt en het uitgevoerd; met zoveel mogelijk misbaar een eind maken aan zijn leven. Hij had zelfs zijn huur opgezegd per de dag na zijn dood. Hij heeft dus letterlijk weken rondgelopen met het plan van zelfdoding. Op de dag in kwestie heeft hij 40 kilometer gereden vóór hij in Apeldoorn was. Hij heeft vervolgens niet de kans gegrepen van die twee agenten die hem tegenhielden of zijn moraliteit in de weg laten zitten op het moment dat hij gas gaf.

En dan nog steeds, het oordeel dat hij een loser van het allerergste soort is, dat is nog de vriendelijke evaluatie van die klootzak.

De maatschappij kweekt dit soort kloothommels niet, de maatschappij zit ermee opgescheept. Hij had ook wat kunnen betekenen door bejaarden te gaan bezoeken of zo, maar hij vond het stoerder om beroemd te worden door een groepje mensen in een bus bang te maken en daarbij op de koop toe te nemen dat hij er een paar weerloze omstanders voor moest ommaaien.
pi_68608428
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Exact. Een prestatiemaatschappij is ene ultieme voedingsbodem voor mensen die door het lint gaan. Dat kan zich uiten in agressie die naar binnen of buiten keert.....

Ik heb altijd gewaarschuwd voor een doorgeschoten kapitalisme waarin we nu leven. Waarin je alleen meetelt als je een (goede) baan hebt. Ipv dat je meetelt om wie je bent. Nee, het gaat in deze maatschappij puur om wat je doet.

Het wordt tijd dat mensen hun ogen openen. En meer om elkaar te geven dan puur alleen bezig te zijn met geld en carrière.
Je draaft wat door dat kan tot rare dingen leiden.
pi_68608442
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:16 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt maar goed, zoveel shit had ie nog niet en is toch blijkbaar wel plannend te werk gegaan. Tsja en niemand kent ''m echt goed blijkbaar.
Het verbaast mij ook dat zo weinigen hem kennen.... Niks gen verhalen van oud klasgenoten of iets dergelijks. Het lijkt idd een loner te zijn geweest....

Ik weet ook te weinig van zijn achtergrond af. Misschien dat media nog kennissen, oud klasgenoten of familieleden weten te interviewen....

Maar alles lijkt toch wel erg te wijzen op een gevalletje "laatste druppel".. Zo van niets meer te verliezen hebben....
pi_68608456
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:18 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ik sla de spijker volgens mij precies op z'n kop. Daar zit het hel probleem.
pi_68608506
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:17 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hij heeft een plan gemaakt en het uitgevoerd; met zoveel mogelijk misbaar een eind maken aan zijn leven. Hij had zelfs zijn huur opgezegd per de dag na zijn dood. Hij heeft dus letterlijk weken rondgelopen met het plan van zelfdoding. Op de dag in kwestie heeft hij 40 kilometer gereden vóór hij in Apeldoorn was. Hij heeft vervolgens niet de kans gegrepen van die twee agenten die hem tegenhielden of zijn moraliteit in de weg laten zitten op het moment dat hij gas gaf.

En dan nog steeds, het oordeel dat hij een loser van het allerergste soort is, dat is nog de vriendelijke evaluatie van die klootzak.

De maatschappij kweekt dit soort kloothommels niet, de maatschappij zit ermee opgescheept. Hij had ook wat kunnen betekenen door bejaarden te gaan bezoeken of zo, maar hij vond het stoerder om beroemd te worden door een groepje mensen in een bus bang te maken en daarbij op de koop toe te nemen dat hij er een paar weerloze omstanders voor moest ommaaien.
In een prestatiemaatschappij die steeds ergere vormen gaat aannemen, zullen steeds meer mensen uit de boot vallen.

Ik ken er genoeg die zo aan de kant zijn komen te staan. die mensen krijgen vaker het gevoel er in de maatschappij niet meer toe doen. Zeer gevaarlijk, want dan kweek je wel degelijk dit soort gevallen.
pi_68608508
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:17 schreef HiZ het volgende:

[..]

Die huur was altijd netjes betaald, hij kende de buurt daar goed in Apeldoorn.
Ergens is er iets erg misgegaan in zijn leven.
Gelukkig hebben we hier nog geen carbombers.
pi_68608539
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:12 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Bron
[..]
quote:
Volgens de burgemeester was T. niet ingeschreven als werkzoekende in zijn gemeente.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ganger___.html?p=3,2
quote:
Ieder individu reageert weer anders op een reeks van tegenslagen.
ik heb totaal geen begrip voor deze reactie.
jammer ook dat hij dood is. hij komt er wel erg makkelijk mee weg.
hij zou anders zeker levenslang hebben gekregen.
en ik zie willem-lex/amalia geen gratie aan hem verlenen na 20 jaar in de gevangenis.
pi_68608543
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:18 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ja, het kan bijvoorbeeld leiden tot huisvrouwen die boeken gaan verkopen in de Grote Kerk van Edam, of gepensioneerde ambtenaren die rondleidingen geven door de toren van diezelfde Grote Kerk. Ik noem maar wat willekeurige voorbeelden die ik gisteren nog heb gezien.

Er lopen in dit land zat mensen rond die het niet gemaakt hebben, die in de bijstand zitten, driehoog achter op tweedehands meubilair en die toch hun waarde weten te ontlenen aan iets anders dan in het gewetenloos afmaken van wat mensen die per ongeluk tussen hem en zijn zieke idee van roem stonden.
pi_68608575
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:23 schreef sig000 het volgende:

[..]

Die huur was altijd netjes betaald, hij kende de buurt daar goed in Apeldoorn.
Ergens is er iets erg misgegaan in zijn leven.
Gelukkig hebben we hier nog geen carbombers.
Precies, huur altijd keurig betaald en opgezegd omdat hij wist dat hij op 1 mei het huis niet meer nodig zou hebben. Dat er iets mis is gegaan is wel duidelijk, maar niets verontschuldigt ook maar in enige mate wat hij heeft gedaan.
  zondag 3 mei 2009 @ 00:27:13 #199
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_68608584
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:24 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja, het kan bijvoorbeeld leiden tot huisvrouwen die boeken gaan verkopen in de Grote Kerk van Edam, of gepensioneerde ambtenaren die rondleidingen geven door de toren van diezelfde Grote Kerk. Ik noem maar wat willekeurige voorbeelden die ik gisteren nog heb gezien.

Er lopen in dit land zat mensen rond die het niet gemaakt hebben, die in de bijstand zitten, driehoog achter op tweedehands meubilair en die toch hun waarde weten te ontlenen aan iets anders dan in het gewetenloos afmaken van wat mensen die per ongeluk tussen hem en zijn zieke idee van roem stonden.
Speculaties...
pi_68608604
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

In een prestatiemaatschappij die steeds ergere vormen gaat aannemen, zullen steeds meer mensen uit de boot vallen.

Ik ken er genoeg die zo aan de kant zijn komen te staan. die mensen krijgen vaker het gevoel er in de maatschappij niet meer toe doen. Zeer gevaarlijk, want dan kweek je wel degelijk dit soort gevallen.
I zeg weer; bullshit. Dit soort untermenschen zijn pas tevreden als iedereen erkent dat ze net zo groot en belangrijk zijn als in hun waan. Ze stellen niks voor, maar vinden dat ze ten onrechte niet de koning van de wereld zijn.
pi_68608620
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:27 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Speculaties...
Hey debilo, speculaties zijn extrapolaties op grond van bekende feiten. Dat is wat anders dan een vaststelling.
  zondag 3 mei 2009 @ 00:32:33 #202
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_68608684
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:28 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hey debilo, speculaties zijn extrapolaties op grond van bekende feiten. Dat is wat anders dan een vaststelling.
Jammer dat er dan alsnog niks van hoeft te kloppen.
pi_68608752
quote:
wat een geklets.
probeer eens wat te doen aan je eigen minderwaardigheidscomplex, in plaats van de maatschappij/anderen de schuld te geven.
pi_68608758
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:32 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Jammer dat er dan alsnog niks van hoeft te kloppen.
Ok, gefeliciteerd, je bent binnen met stip op de lijst van top tien van domme mensen die ik deze week ben tegengekomen online. Ik zal vanaf nu mijzelf en anderen het plezier doen jouw bijdrages niet meer te lezen en er niet meer op te reageren.
pi_68608799
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:36 schreef Caesu het volgende:

[..]

wat een geklets.
probeer eens wat te doen aan je eigen minderwaardigheidscomplex, in plaats van de maatschappij/anderen de schuld te geven.
Nou ja, het was toch ook wel een beetje duidelijk dat dit een anarcho-socialistische aanval op het kapitalisme was

Voor de rest heb je natuurlijk helemaal gelijk; mensen die de schuld voor hun eigen gebrek aan succes wijten aan anderen zijn het soort mensen dat hun auto door een menigte heenploegt in een poging om toch nog 'relevant' te worden.
  zondag 3 mei 2009 @ 00:41:30 #206
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_68608857
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:36 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ok, gefeliciteerd, je bent binnen met stip op de lijst van top tien van domme mensen die ik deze week ben tegengekomen online. Ik zal vanaf nu mijzelf en anderen het plezier doen jouw bijdrages niet meer te lezen en er niet meer op te reageren.
Je plaatst zelf een of andere debiele reactie die nergens op slaat

I couldn't care less dat je mijn posts verder niet leest vriend
pi_68608881
quote:

[..]

Die kunnen met beetje slimheid betere aanslag plannen.
Het staat er vol mee op zo'n dag.
  zondag 3 mei 2009 @ 00:48:29 #208
13462 BansheeBoy
pi_68608984
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:28 schreef HiZ het volgende:

[..]

I zeg weer; bullshit. Dit soort untermenschen zijn pas tevreden als iedereen erkent dat ze net zo groot en belangrijk zijn als in hun waan. Ze stellen niks voor, maar vinden dat ze ten onrechte niet de koning van de wereld zijn.
Een hoop aannames, een hoop geroep. Waar is je fundering?

²
pi_68609036
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Een hoop aannames, een hoop geroep. Waar is je fundering?

²
Hoe zit dat bij jou huis?
  zondag 3 mei 2009 @ 00:54:42 #210
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_68609094
I'm with HiZ.

Ik vind het eigenlijk een beetje misselijkmakend worden, dat gejeremieer over hoe zielig Karst T. wel niet was. Bovendien vind ik het hypocriet. Mohammed B. was feitelijk ook een tragisch figuur, ook een slachtoffer van de maatschappij zoals we die kennen, als je tenminste gelooft in het de maatschappij verantwoordelijk houden voor de wandaden van het individu. Want laten we wel wezen, in de huidige maatschappij van Wilders en Kutmarokkanen, is het niet gek dat veel jonge Marokkaanse kansarmen zich aangetrokken voelen tot religieuze fanatici.

Ik persoonlijk geloof echter niet in het de maatschappij verantwoordelijk houden voor de wandaden van het individu. Dus hou ik Mohammed B. volledig verantwoordelijk voor zijn daad, maar Karst T. net zo goed. en puur op definitieniveau is Karst T. een grotere terrorist dan Mohammed B. Of ie nou geen rood fietsje heeft gekregen voor zijn derde verjaardag, tachtig keer ontslagen is, een incestslachtoffer is of wat je ook voor verzachtende omstandigheid kunt bedenken. In de zuivere betekenis van het begrip terrorist is Karst Tates er een.
Does it lead you home?
When you're all alone
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 00:58:30 #211
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_68609161
quote:

[..]

Mensen kunnen ook zelf beslissen om niet aan die race mee te doen - zich niet daarin te laten vangen. Pas als je daarin gevangen zit kan je erdoor geplet worden worden en tot dergelijke daden komen. Als je je losmaakt van de prestatiemaatschappij dan hoef je er niet doorvermorzeld te worden. Dat zou een wijzere keuze geweest zijn.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  zondag 3 mei 2009 @ 01:00:01 #212
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_68609188
Voor de mensen die het interessant vinden: ik heb - op zaterdag nota bene - een antwoord gehad vanuit de gemeente Almere omtrent de dansgroep. De burgemeester van Almere is op vakantie, en daardoor is er inderdaad nog niets voor deze groep georganiseerd. De locoburgemeester was ermee bezig, en degene van wie ik het antwoord kreeg erkende dat het schandalig was en dat ze zelf ook van mening was dat dat te laat was. Een van de vrouwelijke slachtoffers uit die groep is zeer ernstig gewond en nog in levensgevaar. De andere twee slachtoffers maken het naar omstandigheden redelijk.
Does it lead you home?
When you're all alone
  zondag 3 mei 2009 @ 01:00:11 #213
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68609189
quote:

[..]

pi_68609227
quote:
Op zondag 3 mei 2009 01:00 schreef Shitney het volgende:
Voor de mensen die het interessant vinden: ik heb - op zaterdag nota bene - een antwoord gehad vanuit de gemeente Almere omtrent de dansgroep. De burgemeester van Almere is op vakantie, en daardoor is er inderdaad nog niets voor deze groep georganiseerd. De locoburgemeester was ermee bezig, en degene van wie ik het antwoord kreeg erkende dat het schandalig was en dat ze zelf ook van mening was dat dat te laat was. Een van de vrouwelijke slachtoffers uit die groep is zeer ernstig gewond en nog in levensgevaar. De andere twee slachtoffers maken het naar omstandigheden redelijk.
Mooi dan kunnen we die Jorritsma aan de kaak stellen die geen goede vervanging had op vakantie,
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 01:04:22 #215
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_68609250
quote:
Ook hulde voor de personen die je zaterdag te woord staan - mensen zijn er ook mee bezig - maar soms lopen zaken anders dan wat ideaal zou zijn - zonder kwade bedoelingen en zonder geberek aan mededogen, maar omdat het net zo loopt - het beste is dan kijken wat je zelf kan doen, in plaats van te wijzen dat anderen het beter moeten doen - dat maakt het leven een stuk aangenamer voor iedereen. Had Karst maar meer had gekeken naar welke positieve verandering had kunnen bieden in plaats van zijn onvrede op anderen los te laten ...
  zondag 3 mei 2009 @ 01:06:58 #216
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_68609291
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:54 schreef Shitney het volgende:
I'm with HiZ.

Ik vind het eigenlijk een beetje misselijkmakend worden, dat gejeremieer over hoe zielig Karst T. wel niet was. Bovendien vind ik het hypocriet. Mohammed B. was feitelijk ook een tragisch figuur, ook een slachtoffer van de maatschappij zoals we die kennen, als je tenminste gelooft in het de maatschappij verantwoordelijk houden voor de wandaden van het individu. Want laten we wel wezen, in de huidige maatschappij van Wilders en Kutmarokkanen, is het niet gek dat veel jonge Marokkaanse kansarmen zich aangetrokken voelen tot religieuze fanatici.

Ik persoonlijk geloof echter niet in het de maatschappij verantwoordelijk houden voor de wandaden van het individu. Dus hou ik Mohammed B. volledig verantwoordelijk voor zijn daad, maar Karst T. net zo goed. en puur op definitieniveau is Karst T. een grotere terrorist dan Mohammed B. Of ie nou geen rood fietsje heeft gekregen voor zijn derde verjaardag, tachtig keer ontslagen is, een incestslachtoffer is of wat je ook voor verzachtende omstandigheid kunt bedenken. In de zuivere betekenis van het begrip terrorist is Karst Tates er een.
Je mist kant nog wal hiermee, dat zijn helemaal niet dingen die er hier gezegd wordt door de meeste hier. Maargoed al hadden jij en HiZ goed gelezen dan hadden jullie dat ook zelf gezien dat dat helemaal niet aan de orde was
  zondag 3 mei 2009 @ 01:12:47 #217
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_68609370
quote:
Op zondag 3 mei 2009 01:04 schreef Doc het volgende:

[..]

Ook hulde voor de personen die je zaterdag te woord staan - mensen zijn er ook mee bezig - maar soms lopen zaken anders dan wat ideaal zou zijn - zonder kwade bedoelingen en zonder geberek aan mededogen, maar omdat het net zo loopt - het beste is dan kijken wat je zelf kan doen, in plaats van te wijzen dat anderen het beter moeten doen - dat maakt het leven een stuk aangenamer voor iedereen. Had Karst maar meer had gekeken naar welke positieve verandering had kunnen bieden in plaats van zijn onvrede op anderen los te laten ...
-edit- Misschien niet zo handig om de inhoud van dat gesprek op een forum te zetten ivm privacy van bewuste medewerkster.
Does it lead you home?
When you're all alone
  zondag 3 mei 2009 @ 01:15:59 #218
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_68609428
quote:
Op zondag 3 mei 2009 01:06 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Je mist kant nog wal hiermee, dat zijn helemaal niet dingen die er hier gezegd wordt door de meeste hier. Maargoed al hadden jij en HiZ goed gelezen dan hadden jullie dat ook zelf gezien dat dat helemaal niet aan de orde was
Ik vind het wel opvallend dat zowel in de media als hier op Fok! er direct verzachtende omstandigheden als in baan kwijt, zielig, wanhopig en dergelijke worden geopperd. Maar nou moet ik zeggen dat ik sowieso niet zo hou van mensen die moord een wanhoopsdaad noemen. Als je zo wanhopig bent, spring dan lekker van een flatgebouw in plaats van je hele gezin uit te moorden of door een onschuldige mensenmassa die koninginnedag viert heen te rijden.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_68609465
quote:
Op zondag 3 mei 2009 01:15 schreef Shitney het volgende:

Als je zo wanhopig bent, spring dan lekker van een flatgebouw
Da's ook niet prettig als je toevallig op zo'n hoek woont.
  zondag 3 mei 2009 @ 01:37:49 #220
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_68609643
quote:

[..]

Ik vind het wel opvallend dat zowel in de media als hier op Fok! er direct verzachtende omstandigheden als in baan kwijt, zielig, wanhopig en dergelijke worden geopperd. Maar nou moet ik zeggen dat ik sowieso niet zo hou van mensen die moord een wanhoopsdaad noemen. Als je zo wanhopig bent, spring dan lekker van een flatgebouw in plaats van je hele gezin uit te moorden of door een onschuldige mensenmassa die koninginnedag viert heen te rijden.
Iedereen gaat er natuurlijk anders mee om met dat soort dingen, wil niet zeggen dat het goedgekeurd moet worden maar veel kan je er niet aan doen.
pi_68609667
quote:
Op zondag 3 mei 2009 01:37 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Iedereen gaat er natuurlijk anders mee om met dat soort dingen, wil niet zeggen dat het goedgekeurd moet worden maar veel kan je er niet aan doen.

Inderdaad, die gozer is google proof gebleken, een foto van zijn moeder is nog wel te vinden.
  zondag 3 mei 2009 @ 01:43:46 #222
154252 EvanStone
Daar gaan we!
pi_68609822
Tvp
pi_68611008
Net op een verjaardag wat vrienden van me gesproken die ik al een paar weken niet had gezien. Een vriendin van hun, uit een andere vriendengroep, stond op een paar meter van de mensen die werden geraakt door de auto. Zij is echt nog steeds van de wereld en merkt al een paar dagen weinig van wat er om haar heen gebeurd. En de oma van een vriendin is naar het ziekenhuis meegenomen donderdag. Zij stond daar ook en werd geraakt door brokstukken, een dranghek oid en is toen meegenomen. Ze hoorden pas een paar uur later dat ze uiteindelijk maar lichtgewond was en met het avondeten alweer thuis zat, maar toch een aantal onzekere uren.

Donderdag en gisteren deed het me nog niet zo heel veel, vooral omdat ik het alleen van tv kende. Maar ik was al bang dat ik waarschijnlijk mensen kende die er aanwezig waren. In Apeldoorn ken je snel veel mensen door het nog steeds dorpsachtige sfeertje. En nu komt het ineens wel erg dichtbij.
  zondag 3 mei 2009 @ 09:04:39 #225
202348 Susi
Temple of Love
pi_68611426
http://www.telegraaf.nl/b(...)Driver___.html?p=1,1

Zag Karst T. Taxi Driver?

AMSTERDAM - Het haar van Karst T. vertoont opvallende gelijkenis met dat van acteur Robert De Niro in de film Taxi Driver uit 1976.
Zowel T. als De Niro had Mohawk-haar: aan beide zijden opgeschoren en bovenop een streep met duidelijk langer haar. De overeenkomst tussen de dader uit Apeldoorn en Travis Bickle, de hoofdpersoon uit de filmklassieker, houdt niet op met de haardracht.

T. wordt door zijn omgeving omschreven als een geïsoleerde, maar beleefde man. Bickle is in de film een eenzame, gefrustreerde moordlustige taxichauffeur, die een aanslag op een senator wil plegen. Paranoia maakt dat hij doordraait.

pi_68611469
Tja, De Telegraaf.
  zondag 3 mei 2009 @ 09:13:22 #227
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_68611502
Uit dezelfde krant:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Suzuki__.html?p=2,1

Het is toch wel erg als je nu niet meer in je zwarte Suzuki Swift kan rondrijden.
  zondag 3 mei 2009 @ 09:17:22 #228
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68611524
ik heb ook een klein zwart autootje
pi_68611535
quote:
Op zondag 3 mei 2009 09:13 schreef Sanne het volgende:
Uit dezelfde krant:

Het is toch wel erg als je nu niet meer in je zwarte Suzuki Swift kan rondrijden.
Okee, dat is echt te debiel voor woorden. Wat een achterlijke mongolen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 09:20:11 #230
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68611540
quote:
Uit dezelfde krant:

Jezus hoe dom zijn mensen
  zondag 3 mei 2009 @ 09:24:42 #231
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_68611579
quote:

[..]

Ik vind het toch voor mezelf goed om te weten wat de beweegredenen van Karst geweest kunnen zijn.Dat het dus niet "gewoon" iemand is die zeg maar kiest OF ik ga naar de Hema, OF ik kijk een video OF ik rijd door een afzetting heen op Koninginnedag. Eng idee alsof dat een keuze zou zijn die mensen zomaar zouden kunnen overwegen.
Nou ik weet dat deze man zo in de war was dat hij eigenlijk geen controle over zijn wil had, maakt dat voor mij het ongeluk, of de aanslag niet minder erg. Helemaal niet. En ik ben het met je eens: als hij niks anders meer kon dan een wanhoopsdaad, dan in vredesnaam maar eentje waar hij het ene slachtoffer was, maar ik ben bang dat hij te ver heen was om over normaal denkende vermogens te beschikken. Maar je weet ook, dat er maar een heel klein aantal mensen is, dat door sociale omstandigheden zo doordraaien dat ze tot dit soort dingen komen, en dat dus de kans op herhaling heel klein is.
Zou Karst het overleefd hebben, dan zou ik zijn geestelijke toestand tgv de sociale situatie ook niet graag als verzachtende omstandigheid bij het uitdelen van straf willen zien: iemand die zo kan ontsporen moet niet op de maatschappij losgelaten worden voordat hij genezen is.
Verder vind ik belangrijk dat de maatschappij (wij allemaal dus) opletten dat de sociale omstandigheden niet zo zwaar gaan worden, dat een groter wordend aantal mensen onder de druk bezwijkt. Want dan zijn we allemaal de dupe.
  zondag 3 mei 2009 @ 09:26:54 #232
168399 Apotheose
Love etc
pi_68611594
quote:

[..]

we praten wel weer verder als jij met je neus bovenop zoiets staat. Kijken of je dan nog steeds zo stoer doet
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_68611609
Das toch wel heel debiel en kortzichtig om de gevoelens die je hebt te botvieren op bezitters van een Suzuki Swift. Net SBS6-volk.
pi_68611618
quote:
Op zondag 3 mei 2009 09:28 schreef xFriendx het volgende:
Das toch wel heel debiel en kortzichtig om de gevoelens die je hebt te botvieren op bezitters van een Suzuki Swift. Net SBS6-volk.
Dat IS waarschijnlijk ook SBS6-volk.
pi_68611625
quote:

[..]

Als iemand een moord een wanhoopsdaad noemt, betekent het niet dat diegene wil zeggen dat hij de wanhoop terecht vindt.
pi_68611660
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:54 schreef Shitney het volgende:
I'm with HiZ.

Terrorisme is het zaaien van angst om een bepaald politiek doel te bereiken. Waarom zou Karst T. angst willen zaaien, en wat voor politiek doel had hij daarmee?

Imho wordt de term 'terrorisme' tegenwoordig maar lukraak overal rondgestrooid. Dit was geen terrorisme, dit was puur een aanslag.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  zondag 3 mei 2009 @ 09:59:13 #237
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_68611856
quote:
Op zondag 3 mei 2009 09:36 schreef Seneca het volgende:

[..]

Terrorisme is het zaaien van angst om een bepaald politiek doel te bereiken. Waarom zou Karst T. angst willen zaaien, en wat voor politiek doel had hij daarmee?

Imho wordt de term 'terrorisme' tegenwoordig maar lukraak overal rondgestrooid. Dit was geen terrorisme, dit was puur een aanslag.
Waarom hij angst wilde zaaien zullen we nooit meer weten. Dat hij het deed is echter een feit. Het feit dat de koninklijke familie het doelwit was, maakt het politiek. Politieker dan de koninklijke familie kan je het in Nederland niet krijgen, daar is een filmmaker natuurlijk niets bij.
Does it lead you home?
When you're all alone
  zondag 3 mei 2009 @ 10:01:01 #238
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_68611874
quote:
Op zondag 3 mei 2009 09:24 schreef ValseNoot het volgende:

[..]

Ik vind het toch voor mezelf goed om te weten wat de beweegredenen van Karst geweest kunnen zijn.Dat het dus niet "gewoon" iemand is die zeg maar kiest OF ik ga naar de Hema, OF ik kijk een video OF ik rijd door een afzetting heen op Koninginnedag. Eng idee alsof dat een keuze zou zijn die mensen zomaar zouden kunnen overwegen.
Nou ik weet dat deze man zo in de war was dat hij eigenlijk geen controle over zijn wil had, maakt dat voor mij het ongeluk, of de aanslag niet minder erg. Helemaal niet. En ik ben het met je eens: als hij niks anders meer kon dan een wanhoopsdaad, dan in vredesnaam maar eentje waar hij het ene slachtoffer was, maar ik ben bang dat hij te ver heen was om over normaal denkende vermogens te beschikken. Maar je weet ook, dat er maar een heel klein aantal mensen is, dat door sociale omstandigheden zo doordraaien dat ze tot dit soort dingen komen, en dat dus de kans op herhaling heel klein is.
Zou Karst het overleefd hebben, dan zou ik zijn geestelijke toestand tgv de sociale situatie ook niet graag als verzachtende omstandigheid bij het uitdelen van straf willen zien: iemand die zo kan ontsporen moet niet op de maatschappij losgelaten worden voordat hij genezen is.
Verder vind ik belangrijk dat de maatschappij (wij allemaal dus) opletten dat de sociale omstandigheden niet zo zwaar gaan worden, dat een groter wordend aantal mensen onder de druk bezwijkt. Want dan zijn we allemaal de dupe.
Wie zegt dat hij in de war was? Ook dat zullen we toch nooit meer weten? Naar mijn mening spreken de gebeurtenissen dat nogal tegen, eerlijk gezegd.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_68611948
Een aantal dingen zullenblijven na dit incident:
- de dood van de dader is voor velen een opluchting. conclusie dient zijn dat de politie vaker geweld dient te gebruiken bij arrestaties. de wijze hoe die agent sneaky de nek van karst heeft omgedraaid voor het oog van de wereld is alleen door kenners te zien en fantastisch ook blijkt uit dit soort gevallen dat er niks mis is met de doodstraf
- dient het ambulance zijn procedures aan te passen? Hoe groot is de kans dat iemand met een gebroken nek achter het stuur zit en hoeveel groter is de kans op een hersentrauma? Had karst nog geleefd als hij door een politieman uit de auto was gesleurd en direct met handboeien om naar het ziekenhuis gebracht was?
- heeft nederland nu zijn eigen "colombine"? Zal dit incident door frusti's gekopieerd gaan worden en gaan we nu een paar keer per jaar crashende automobilisten zien bij evenementen en optochten?
  zondag 3 mei 2009 @ 10:10:49 #240
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_68611983
quote:
Op zondag 3 mei 2009 09:04 schreef Susi het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)Driver___.html?p=1,1

Zag Karst T. Taxi Driver?

AMSTERDAM - Het haar van Karst T. vertoont opvallende gelijkenis met dat van acteur Robert De Niro in de film Taxi Driver uit 1976.
Zowel T. als De Niro had Mohawk-haar: aan beide zijden opgeschoren en bovenop een streep met duidelijk langer haar. De overeenkomst tussen de dader uit Apeldoorn en Travis Bickle, de hoofdpersoon uit de filmklassieker, houdt niet op met de haardracht.

T. wordt door zijn omgeving omschreven als een geïsoleerde, maar beleefde man. Bickle is in de film een eenzame, gefrustreerde moordlustige taxichauffeur, die een aanslag op een senator wil plegen. Paranoia maakt dat hij doordraait.

Wat een kut'krant' .

Bild hetzelfde trouwens: http://www.bild.de/BILD/n(...)aus-taxi-driver.html .
  zondag 3 mei 2009 @ 10:21:07 #241
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_68612105
Hoezo wanhoopsdaad ? Je rijd geen mensen aan flarden uit wanhoop maar uit wraak ,omdat je er niet mee om kunt gaan dat jij zelf niet alles zo hebt als je wel zou willen en een ander geen beter leven gunt of zoiets kleinzieligs.....

Veel mensen vonden Ted Bundy ook zo'n aardige kerel.....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_68612292
En gaan jullie nou ook allemaal naar de Dodenherdenking kijken met in het achterhoofd een mogelijke aanslag?
pi_68612314
quote:
Op zondag 3 mei 2009 10:33 schreef Provinciaal het volgende:
En gaan jullie nou ook allemaal naar de Dodenherdenking kijken met in het achterhoofd een mogelijke aanslag?
je denkt er wel aan, maar het zal wel meevallen.
  zondag 3 mei 2009 @ 10:41:49 #244
246677 Flat----
Doet 't niet meer
pi_68612413
Morguh mensen
Staan jullie ook nog steeds op, hopend op nieuw nieuws over de zaak? Nu er niet meer elk uur verslag van wordt gedaan, worden de beelden nog aangrijpender (wist niet dat het kon ) - net nog het 'Oranje Boven'-filmpje gekeken ... )

Maar gelukkig hebben we FOK! nog
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 21:28 schreef oh-oh het volgende:
quote:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3833917/__Agressie_tegen_zwarte_Suzuki__.html?p=2,1
dat is hetzelfde als toen ze bij de dood van The Crocodile-hunter andere pijlstaart-roggen gingen verminken.
quote:
En was het nou nèt niet ook Almere die laatst als slechtste gemeente uit de bus kwam qua 'reageren op mailtjes' .... ik dacht RTL4 nieuws
  zondag 3 mei 2009 @ 10:45:17 #245
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68612467
quote:
Op zondag 3 mei 2009 10:33 schreef Provinciaal het volgende:
ik ga denk ik juist daarnaartoe
  zondag 3 mei 2009 @ 10:46:09 #246
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_68612484
quote:
Op zondag 3 mei 2009 10:45 schreef Re het volgende:

[..]

ik ga denk ik juist daarnaartoe
Mooi, dan kunnen we samen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 10:57:04 #247
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_68612676
quote:
Op zondag 3 mei 2009 09:24 schreef ValseNoot het volgende:

Nou ik weet dat deze man zo in de war was dat hij eigenlijk geen controle over zijn wil had ...
Hoe weet je dat? Hij heeft een daad gepleegd die 'per definitie' alleen gepleegd kan worden door iemand die in de war is, want echt rationeel is het natuurlijk niet. Maar of dat betekent dat hij geen controle over zijn wil had ...?
quote:
Op zondag 3 mei 2009 09:36 schreef Seneca het volgende:
"De maatschappij heeft mij een loer gedraaid, nu draai ik de maatschappij een loer" - dat zit op het randje van 'politiek'.
pi_68612778
quote:
Op zondag 3 mei 2009 10:35 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

je denkt er wel aan, maar het zal wel meevallen.
Ik verwacht ook niet dat er iets zal gebeuren, maar ik bekijk zo'n evenement dan ineens wel anders.
  zondag 3 mei 2009 @ 11:24:59 #249
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_68613254
quote:
Op zondag 3 mei 2009 10:01 schreef Shitney het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij in de war was? Ook dat zullen we toch nooit meer weten? Naar mijn mening spreken de gebeurtenissen dat nogal tegen, eerlijk gezegd.
Nou, dat is wat ik bedoel, als de man niet in de war was, als het dus inderdaad "gewoon" een keuze was tussen een frikandelletje trekken, naar de vrijmarkt gaan, in bad liggen weken of even door de omheining racen op Kininginnedag, DAN zou ik me ernstig angstig voelen, want dat betekent dus dat alle mensen die niet in de war zijn op elk moment van de dag dit soort keuzes kunnen maken.
Angstig om in en land te leven waar ieder lid van de bevolking die niet in de war is zoiets kan gaan doen.
Niet fijn.
  zondag 3 mei 2009 @ 11:26:58 #250
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68613285
quote:
Op zondag 3 mei 2009 11:24 schreef ValseNoot het volgende:

[..]

Nou, dat is wat ik bedoel, als de man niet in de war was, als het dus inderdaad "gewoon" een keuze was tussen een frikandelletje trekken, naar de vrijmarkt gaan, in bad liggen weken of even door de omheining racen op Kininginnedag, DAN zou ik me ernstig angstig voelen, want dat betekent dus dat alle mensen die niet in de war zijn op elk moment van de dag dit soort keuzes kunnen maken.
Angstig om in en land te leven waar ieder lid van de bevolking die niet in de war is zoiets kan gaan doen.
Niet fijn.
nou, het is toch niet echt dagelijks dat iemand met deze gevolgen bezig is hoor
  zondag 3 mei 2009 @ 11:31:28 #251
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_68613379
quote:
Op zondag 3 mei 2009 11:26 schreef Re het volgende:

[..]

nou, het is toch niet echt dagelijks dat iemand met deze gevolgen bezig is hoor
Psies, dus moet iemand die tot deze keuzes komt wel in de war zijn
  zondag 3 mei 2009 @ 11:40:37 #252
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_68613575
quote:
Uit dezelfde krant:

Dat is waarschijnlijk het type pillenslikkende bosaap dat op de dag zelf nog de stoere kerel wilde uithangen.

"Ja maar nu hebben we de beelden gezien hé."
pi_68613950
Wat ik me afvraag, ik weet verder niet of dat hier al gepost is, maar zoals ik het nu goed heb begrepen werd karst t eerst door de 2 agenten weggestuurd waarna hij direct terug kwam en met een snelheid van (geschat) 100km/u door de dranghekken en het publiek is gereden. Op dat precieze moment kwam de bus met de koninklijke familie langsrijden.

Wanneer karst t nou niet door de 2 agenten was weggestuurd, was hij dus momenten voor het arriveren van de bus bij de naald aangekomen. Ik weet niet hoeveel tijd tussen het wegsturen door de agenten en het opnieuw met hoge snelheid langsrijden zit, maar aangezien hij een aanloop vanaf een zijweg heeft genomen moet dit enkele minuten in beslag genomen hebben.

Wat ik me dan afvraag, zou hij geweten hebben dat die bus rond het moment dat hij de 1e poging wilde wagen daar bij de naald reed? Had hij het ongeveer geschat, of wist hij dat op dat moment de aandacht van de media/publiek rond de naald zou liggen?

Want stel zijn 1e poging was gelukt, dan had hij die bus niet kunnen raken, hij was dan simpelweg te vroeg. Dus ik vraag me dan af of hij per se die bus wilde raken (nog los van het effect wat die botsing zou gaan hebben) of dat het een aandachtsdaad was geweest.
pi_68614122
quote:
Op zondag 3 mei 2009 11:57 schreef vanhal het volgende:
Want stel zijn 1e poging was gelukt, dan had hij die bus niet kunnen raken, hij was dan simpelweg te vroeg. Dus ik vraag me dan af of hij per se die bus wilde raken (nog los van het effect wat die botsing zou gaan hebben) of dat het een aandachtsdaad was geweest.
Ik denk ook dat de theorie "aanslag op de koningin" te ver gezocht is. Alles lijkt erop dat hij wilde aantonen dat de beveiliging brak was en in rancune voor zijn ontslag als beveiliger, het daarop gemunt had.

Trouwens, wat was de media snel met het bekend maken dat het om een autochtone man ging. Om je de ballen uit de broek te lachen... en te schamen.
  zondag 3 mei 2009 @ 12:09:21 #255
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_68614186
quote:
Op zondag 3 mei 2009 12:06 schreef Matteüs het volgende:
Trouwens, wat was de media snel met het bekend maken dat het om een autochtone man ging. Om je de ballen uit de broek te lachen... en te schamen.
Hoezo? Dat was toch ook zo? Als het een Afghaan of een geflipte relmocro was geweest, had ik het ook willen weten.
  zondag 3 mei 2009 @ 12:11:12 #256
187077 starla
>dEAR<
pi_68614235
quote:
Mwoah...het verband aanslag allochtoon is niet heel ver te zoeken toch?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aanslagen_op_11_september_2001
http://en.wikipedia.org/wiki/2004_Madrid_train_bombings
http://nl.wikipedia.org/wiki/Moord_op_Theo_van_Gogh
http://nl.wikipedia.org/wiki/Samir_Azzouz
http://nl.wikipedia.org/wiki/Al_Qaida
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hamas
  zondag 3 mei 2009 @ 12:12:40 #257
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_68614281
quote:
Je kunt daar volgens mij niets uit afleiden. Het kan ook heel goed dat hij vast voorbij die politiepost wilde zijn en dan het juiste moment afwachten. Doordat hij teruggestuurd werd, werd hij gedwongen in één lange haal langs politie én door de menigte te jassen. Maar je kunt daaruit niet zondermeer concluderen dat hij dat in eerste instantie ook van plan was en dus te vroeg zou zijn geweest.

Voor zover mij bekend kwam hij namelijk de eerste keer ook niet met een rotgang op die politieagenten af.
pi_68614305
quote:
Wat ik me afvraag, ik weet verder niet of dat hier al gepost is, maar zoals ik het nu goed heb begrepen werd karst t eerst door de 2 agenten weggestuurd waarna hij direct terug kwam en met een snelheid van (geschat) 100km/u door de dranghekken en het publiek is gereden. Op dat precieze moment kwam de bus met de koninklijke familie langsrijden.

Wanneer karst t nou niet door de 2 agenten was weggestuurd, was hij dus momenten voor het arriveren van de bus bij de naald aangekomen. Ik weet niet hoeveel tijd tussen het wegsturen door de agenten en het opnieuw met hoge snelheid langsrijden zit, maar aangezien hij een aanloop vanaf een zijweg heeft genomen moet dit enkele minuten in beslag genomen hebben.

Wat ik me dan afvraag, zou hij geweten hebben dat die bus rond het moment dat hij de 1e poging wilde wagen daar bij de naald reed? Had hij het ongeveer geschat, of wist hij dat op dat moment de aandacht van de media/publiek rond de naald zou liggen?

Hij had op een ander punt geprobeerd om op het parcour te komen geloof ik, toen dat niet lukte is hij weggereden om ergens anders door de hekken te rijden.
  zondag 3 mei 2009 @ 12:14:07 #259
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_68614324
quote:

[..]

Ik denk ook dat de theorie "aanslag op de koningin" te ver gezocht is. Alles lijkt erop dat hij wilde aantonen dat de beveiliging brak was en in rancune voor zijn ontslag als beveiliger, het daarop gemunt had.
Een vriend van hem die door de Telegraaf is geïnterviewd veronderstelt dat. Ik vind dat iets anders dan 'alles lijkt erop'.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 3 mei 2009 @ 12:18:41 #260
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_68614433
quote:
Op zondag 3 mei 2009 12:13 schreef Bonger1911 het volgende:

[..]

Hij had op een ander punt geprobeerd om op het parcour te komen geloof ik, toen dat niet lukte is hij weggereden om ergens anders door de hekken te rijden.
was op hetzelfde punt.
Hij is bij dezelfde agenten langs gekomen.
pi_68614451
quote:
Op zondag 3 mei 2009 12:12 schreef Lkw het volgende:

[..]

Je kunt daar volgens mij niets uit afleiden. Het kan ook heel goed dat hij vast voorbij die politiepost wilde zijn en dan het juiste moment afwachten. Doordat hij teruggestuurd werd, werd hij gedwongen in één lange haal langs politie én door de menigte te jassen. Maar je kunt daaruit niet zondermeer concluderen dat hij dat in eerste instantie ook van plan was en dus te vroeg zou zijn geweest.

Voor zover mij bekend kwam hij namelijk de eerste keer ook niet met een rotgang op die politieagenten af.
Dat klopt, om weggestuurd te worden moet je daar of stil hebben gestaan, of langzaam aan hebben komen rijden.

Het kan natuurlijk ook zijn dat hij zowieso door het publiek wilde gaan om vervolgens al rijdend de bus op te zoeken, wellicht niet realiserend (hoe luguber) wat voor schade het publiek aan de auto zou aanbrengen.
  zondag 3 mei 2009 @ 12:21:45 #262
246677 Flat----
Doet 't niet meer
pi_68614503
quote:
Op zondag 3 mei 2009 12:14 schreef Lkw het volgende:
Een vriend van hem die door de Telegraaf is geïnterviewd veronderstelt dat. Ik vind dat iets anders dan 'alles lijkt erop'.
Hoorde ik ook ja
  zondag 3 mei 2009 @ 12:26:57 #263
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_68614633
quote:
Op zondag 3 mei 2009 12:19 schreef vanhal het volgende:

[..]

Dat klopt, om weggestuurd te worden moet je daar of stil hebben gestaan, of langzaam aan hebben komen rijden.

Het kan natuurlijk ook zijn dat hij zowieso door het publiek wilde gaan om vervolgens al rijdend de bus op te zoeken, wellicht niet realiserend (hoe luguber) wat voor schade het publiek aan de auto zou aanbrengen.
Ik denk dat hij er inderdaad niet op gerekend had dat het inrijden op een groep mensen zoveel schade zou geven. Had ik ook niet verwacht eerlijk gezegd. Ik kan me wel voorstellen dat je het kan schudden als je - eenmaal op het parcours - de bus nog moet opzoeken. Want dan vliegen de kogels je wél om de oren denk ik, zeker als je daar bent gekomen door dwars door de menigte te rijden.
  zondag 3 mei 2009 @ 12:33:05 #264
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_68614748
[quote]Op zondag 3 mei 2009 10:57 schreef Doc het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Hij heeft een daad gepleegd die 'per definitie' alleen gepleegd kan worden door iemand die in de war is, want echt rationeel is het natuurlijk niet. Maar of dat betekent dat hij geen controle over zijn wil had ...?
[..]
Ja, je hebt een punt daar. Ik nam gewoon aan dat in de war zijn betekent dat de boel in je hersenpan zo verstoord is, dat je helemaal geleid wordt door een overheersende gedachte, die een obsessie wordt,die alles, ook je oordelingsvermogen en je wil uitschakelt.
Maar ja, wie weet wat voor gradaties daar in bestaan, waarbij de wil toch een rol blijft spelen?
  zondag 3 mei 2009 @ 12:38:05 #265
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68614916
quote:
Op zondag 3 mei 2009 11:31 schreef ValseNoot het volgende:

[..]

Psies, dus moet iemand die tot deze keuzes komt wel in de war zijn
of compleet rationeel, je weet het niet
  zondag 3 mei 2009 @ 12:40:30 #266
187077 starla
>dEAR<
pi_68615013
quote:
Op zondag 3 mei 2009 12:26 schreef Lkw het volgende:
Want dan vliegen de kogels je wél om de oren denk ik, zeker als je daar bent gekomen door dwars door de menigte te rijden.
Dat betwijfel ik, aan weerszijden van de weg staan mensen en kinderen...je gaat niet zomaar op een bewegend doelwit in een auto schieten lijkt me.
  zondag 3 mei 2009 @ 12:44:54 #267
13462 BansheeBoy
pi_68615168
quote:
Op zondag 3 mei 2009 12:38 schreef Re het volgende:

[..]

of compleet rationeel, je weet het niet
Ach, dat is vanaf het begin al een vies woord geweest in deze topics. Mensen zien liever emoties dan objectieve, gefundeerde analyses. Zoals ik ze bv. regelmatig plaats.

²
  zondag 3 mei 2009 @ 12:52:48 #268
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_68615355
quote:
Op zondag 3 mei 2009 12:40 schreef starla het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik, aan weerszijden van de weg staan mensen en kinderen...je gaat niet zomaar op een bewegend doelwit in een auto schieten lijkt me.
Weet ik niet. In ieder geval denk ik dat je niet erg ver komt als je de bus nog zou moeten zoeken. Daarvoor was er teveel politie en ander beveiligingspersoneel op de been.
  zondag 3 mei 2009 @ 12:54:09 #269
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_68615400
quote:
Op zondag 3 mei 2009 12:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ach, dat is vanaf het begin al een vies woord geweest in deze topics. Mensen zien liever emoties dan objectieve, gefundeerde analyses. Zoals ik ze bv. regelmatig plaats.

²
Die laatste zin is dan weer jammer. Zoiets moet je aan anderen overlaten om eventueel te zeggen.
pi_68615532
quote:
Op zondag 3 mei 2009 12:09 schreef Ringo het volgende:

[..]

Hoezo? Dat was toch ook zo? Als het een Afghaan of een geflipte relmocro was geweest, had ik het ook willen weten.
Tussen willen weten en weten zit nogal verschil.
De laatste tijd is het een trend om allochtonen uit de media te houden. Als Marokkanen wederom een overval hebben gepleegd of buschauffeur hebben mishandeld, staat er in de media enkel dat het om een persoon gaat, niet welke afkomst.
  zondag 3 mei 2009 @ 13:32:32 #271
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_68616480
quote:

[..]

Helaas maakt dat voor sommige mensen nogal veel uit. Neem bijvoorbeeld dat stukje over die zwart suzuki, dat soort dingen en of iemand wel of niet een autochtoon is zijn toch te debiel voor woorden....

Waar zijn we an helemaal mee bezig in Nederland vraag ik me dan af.
pi_68616628
quote:
Op zondag 3 mei 2009 12:58 schreef Matteüs het volgende:

[..]

De laatste tijd is het een trend om allochtonen uit de media te houden. Als Marokkanen wederom een overval hebben gepleegd of buschauffeur hebben mishandeld, staat er in de media enkel dat het om een persoon gaat, niet welke afkomst.
WAT?

Het gaat bijna iedere dag over Marokkanen in de media, waar heb je het over.

Daarbij is het sowieso onlogisch en dubieus om de afkomst er bij te vermelden ... wat heb je er aan.
  zondag 3 mei 2009 @ 13:48:10 #273
65997 Oldbie
pi_68616992
quote:
Op zondag 3 mei 2009 13:37 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

WAT?

Het gaat bijna iedere dag over Marokkanen in de media, waar heb je het over.

Daarbij is het sowieso onlogisch en dubieus om de afkomst er bij te vermelden ... wat heb je er aan.
Wat heb je informatie als geslacht, leeftijd, naam, woonplaats etc?
Het is informatie en volledige informatie bevat ook afkomst.
pi_68617114
quote:
Op zondag 3 mei 2009 12:58 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Huh? Tegenwoordig wordt de afkomst juist overal met de haren bijgesleept. Nooit de Telegraaf gelezen met hun 'marokkaans straattuig'?
Peace man!
pi_68617131
Je ziet overigens de handen van tates nog bewegen op 1:11:
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 14:04:50 #277
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_68617552
quote:
Op zondag 3 mei 2009 11:24 schreef ValseNoot het volgende:

[..]

Niet fijn.
De belangrijkste indicatie dat hij in de war was, was de daad zelf, maar jij doet nu voorkomen of die daad mogelijk gedaan zou kunnen worden dor iemand die niet in de war is. Als je van die veronderstelling uit gaat, dat dat mogelijk is, hoe weet je dan dat deze persoon misschien niet in de war was?
  zondag 3 mei 2009 @ 14:29:34 #278
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_68618295
quote:
Op zondag 3 mei 2009 14:04 schreef Doc het volgende:

De belangrijkste indicatie dat hij in de war was, was de daad zelf,
Voor iemand die in de war is ging ging hij veel te doelgericht te ze werk.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 14:34:55 #279
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_68618455
quote:
Op zondag 3 mei 2009 14:29 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Afhankelijk van wat zijn doel was natuurlijk want als het doel de koningin was, dan was dit niet echt doelgericht.
pi_68618637
Om 1 of andere reden moet ik telkens denken aan mijn neef, een fantastische vent, intelligent, sociaal, die een paar jaar geleden ogenschijnlijk van het ene op het andere moment helemaal door het lint ging. Achteraf bleek hij al een tijdje psychotisch te zijn en dat goed verborgen te hebben gehouden voor zijn omgeving (hij trok zich heel erg terug, dat wel) Wat hij deed (naakt dwars door winkelruiten rennen) was natuurlijk van een andere orde dan dit, en gelukkig raakten daarbij geen andere mensen gewond (of erger), maar het zou me niet verbazen als deze man ook psychotisch was. Maar ja, het blijft speculeren.
Peace man!
  zondag 3 mei 2009 @ 14:51:11 #281
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_68619045
quote:

[..]

Dit werd zo verteld tijdens de allereerste persconferentie en gewoon letterlijk herhaald door de media, dus ik snap niet waarvoor je je zou moeten schamen laat staan 'je ballen uit je broek'...
pi_68619802
quote:
Op zondag 3 mei 2009 14:51 schreef charleen het volgende:

[..]

Dit werd zo verteld tijdens de allereerste persconferentie en gewoon letterlijk herhaald door de media, dus ik snap niet waarvoor je je zou moeten schamen laat staan 'je ballen uit je broek'...
ja inderdaad, ziekelijk zulke gedachtengangen...
pi_68621617
quote:
Op zondag 3 mei 2009 15:11 schreef vanhal het volgende:

[..]

ja inderdaad, ziekelijk zulke gedachtengangen...
welke gedachtengangen
pi_68622086
quote:
Op zondag 3 mei 2009 15:49 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

welke gedachtengangen
De gedachtengang die hier achter zit:
quote:
Alsof de media -welke een item uit de persconferentie oppikt- iets verkeerds doet met het bekend maken van de etniciteit van tates.
pi_68624217
quote:

1 extra vrachtwagen daar links en hier was t alvast niet gelukt, misschien een andere plek.
pi_68625636
En hij was dus onder invloed van cannabis, nou verbieden maar dan
pi_68625694
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:10 schreef Provinciaal het volgende:
Koninginnedag verbieden. Probleem opgelost.
pi_68625845
quote:
Hij dronk ook bier
pi_68626604
quote:
Er wordt vaak gedaan alsof cannabis redelijk onschuldig is maar het is denk ik geen toeval dat veel ontspoorden in deze maatschappij regelmatig blowen.
pi_68626693
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:36 schreef buachaille het volgende:

[..]

Er wordt vaak gedaan alsof cannabis redelijk onschuldig is maar het is denk ik geen toeval dat veel ontspoorden in deze maatschappij regelmatig blowen.
Tijdens een high kan je natuurlij wel op zo'n ideen komen inderdaad. En als je dan al niet 100% goed in je vel zit..
pi_68626710
Wat me wel opvalt is dat een hoop mensen die daar stonden blauwe bodywarmers met een wit shirt eronder aan hebben. Behoren die tot een of andere act?

Je ziet dat ene meisje zonder sokken (Senna) en op een andere foto een meisje met witte sokken (Britt als ik t goed heb). En op de foto waar Senna en ook een vrouw te zien is met blauwe bodywarmer is dan weer de moeder van Britt. Die nog zwaargewond in het ziekenhuis ligt.
pi_68626827
quote:

[..]

Lekkere borrelpraat. Zo'n opmerking kun je totaal niet met cijfers onderbouwen.
  zondag 3 mei 2009 @ 17:43:26 #293
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68626866
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:42 schreef vanhal het volgende:

[..]

dat was ook niet nodig voor het verbod op paddo's, daar was ook maar 1 gevalletje van een te pletter geslagen fransoze voor nodig...
  zondag 3 mei 2009 @ 17:43:51 #294
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_68626883
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:39 schreef danielkk het volgende:
Wat me wel opvalt is dat een hoop mensen die daar stonden blauwe bodywarmers met een wit shirt eronder aan hebben. Behoren die tot een of andere act?

Je ziet dat ene meisje zonder sokken (Senna) en op een andere foto een meisje met witte sokken (Britt als ik t goed heb). En op de foto waar Senna en ook een vrouw te zien is met blauwe bodywarmer is dan weer de moeder van Britt. Die nog zwaargewond in het ziekenhuis ligt.
Ze waren van een drumband, dus min of meer dezelfde kleding...
pi_68626915
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:42 schreef vanhal het volgende:

[..]

Succes! http://www.google.nl/search?hl=nl&q=relatie+cannabisgebruik+en+criminaliteit&btnG=Google+zoeken&meta=&aq=f&oq=
  zondag 3 mei 2009 @ 17:49:32 #296
65997 Oldbie
pi_68627072
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:43 schreef Re het volgende:

[..]

dat was ook niet nodig voor het verbod op paddo's, daar was ook maar 1 gevalletje van een te pletter geslagen fransoze voor nodig...
Ach gossie. Mag je geen paddenstoeltjes meer vreten?
Lees je in waarom het verboden is. Het gaat niet om 1 geval.
  zondag 3 mei 2009 @ 18:03:39 #297
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_68627557
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:49 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Ach gossie. Mag je geen paddenstoeltjes meer vreten?
Lees je in waarom het verboden is. Het gaat niet om 1 geval.
Geen onzin praten.
  zondag 3 mei 2009 @ 18:07:22 #298
62419 CherryLips
chocoholic
pi_68627680
quote:

[..]

Veel mensen die niet 'ontspoord' zijn blowen en drinken ook, dus dan blijf je bezig . Zo meteen mag je helemaal niks meer omdat er wel eens een of andere gek vreemd op reageert. Verbied dan ook maar vrijwel alle films en games en muziek .
Tap tap tap
pi_68627791
quote:
Op zondag 3 mei 2009 18:07 schreef CherryLips het volgende:

Veel mensen die niet 'ontspoord' zijn blowen en drinken ook, dus dan blijf je bezig . Zo meteen mag je helemaal niks meer omdat er wel eens een of andere gek vreemd op reageert. Verbied dan ook maar vrijwel alle films en games en muziek .
Ik breng alleen maar een boodschap over, waar zeg ik dat het meteen verboden moet worden? Mijn mening is alleen dat je mensen goed moet voorlichten over regelmatig cannabisgebruik; zo onschuldig is het goedje niet. Je sloopt er i.i.g je geheugen mee.
pi_68627866
quote:
Op zondag 3 mei 2009 14:29 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Je kan in de war zijn en toch weten wat je doet.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 3 mei 2009 @ 18:21:11 #301
19242 yavanna
Results may vary.
pi_68628079
quote:
Op zondag 3 mei 2009 18:10 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik breng alleen maar een boodschap over, waar zeg ik dat het meteen verboden moet worden? Mijn mening is alleen dat je mensen goed moet voorlichten over regelmatig cannabisgebruik; zo onschuldig is het goedje niet. Je sloopt er i.i.g je geheugen mee.
Kip-ei verhaal, gebruiken mensen drugs omdat ze zich 'rot' voelen of voelen mensen zich 'rot' en gaan zij daardoor drugs gebruiken, pak daarbij een bepaald karakter enz.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')