Dat mis je dan inderdaad.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 14:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Kan ook, misschien spoor ik dan niet dat ik het niet normaal vind dat je hulp nodig hebt als vreemden die je totaal niet kent doodgaan. Misschien mis ik wat overbodige empathiegevoelens.
Je had gelijk ... = aangepast.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 14:57 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Er staat nu drie keer hetzelfde RTL filmpje in.
Kijker filmde aanslag (zeer schokkend)
Kars T. beweegt nog na incident
Schokkende beelden van RTL
verwijzen allemaal naar hetzelfde RTL fimpje.
Ja, er wordt hier een potje sentimenteel gedaan door een hoop. Ik word als ongevoelig gezien, ofschoon ik gisteren best een mooi en gevoelig gedicht heb geschreven én gepost, dat vereist best wat moed. Echter wordt er best overdreven door iedereen. Ik houd van objectieve analyses gefundeerd op de ratio.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 14:40 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Godskolere, als je daar hulp bij nodig hebt en geen bijstaander of familie bent dan verdien je het niet om te leven. Er gebeuren ergere dingen in het leven dan mensen die je niet kent bij een feestje dood zien gaan. Grow the fuck up. Die hoeveelheid mensen gaan standaard in een weekendje dood door auto's.
Dat is 'mooi' nieuws!!quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:14 schreef Leeuwinneke het volgende:
Willem-Alexander en Máxima op ziekenbezoek
AMERSFOORT - Prins Willem-Alexander en prinses Máxima hebben zaterdag gewonden bezocht in het Meander Medisch Centrum, locatie Lichtenberg, in Amersfoort. Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst gezegd.
De prins en zijn vrouw bezochten mensen die donderdag gewond zijn geraakt bij de aanslag op de koninklijke bus in Apeldoorn.
Bron: AD.nl
Neu, die ventweg ligt er verder naast.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 14:40 schreef oh-oh het volgende:
Volgens mij kwam hij niet van die weg waar die vrachtwagen en auto op staan, maar van een ventweg er naast en stuurde hij dus naar links richting naald door de mensen heen.
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:14 schreef Leeuwinneke het volgende:
Willem-Alexander en Máxima op ziekenbezoek
AMERSFOORT - Prins Willem-Alexander en prinses Máxima hebben zaterdag gewonden bezocht in het Meander Medisch Centrum, locatie Lichtenberg, in Amersfoort. Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst gezegd.
De prins en zijn vrouw bezochten mensen die donderdag gewond zijn geraakt bij de aanslag op de koninklijke bus in Apeldoorn.
Bron: AD.nl
Je kan begrijpen dat ze gisteren niet aan toe waren neem ik aan.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Eindelijk, ik had Willem Alexander eerder al verweten geen leiderschap te tonen door volledig afwezig te zijn in de ontstane situatie. Dit is een eerste (kleine) stap in de goede richting.²
Neen, dat kan ik niet begrijpen. Een ware leider toont zijn leiderschap juist in moelijke tijden. Was wel makkelijk geweest zeg: wel de lusten maar niet de lasten.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:28 schreef Leeuwinneke het volgende:
[..]
Je kan begrijpen dat ze gisteren niet aan toe waren neem ik aan.
Waar woon je? Ik heb zin om je een mep te verkopen nl.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, dat kan ik niet begrijpen. Een ware leider toont zijn leiderschap juist in moelijke tijden. Was wel makkelijk geweest zeg: wel de lusten maar niet de lasten.²
Als het volk liever kwaliteitsjournalistiek had was de telegraaf niet de grootste krantquote:Op zaterdag 2 mei 2009 14:48 schreef ASroma het volgende:
[..]
dat is niet wat het volk wil, dat is een normvervaging..... opzich heb je wel gelijk ze willen krantjes verkopen.....geld geld geld geld anyhow daarom juist![]()
![]()
![]()
Nee, niet echt,. Ik vind het overigens ook niet meer dan normaal dat leden van het koninklijk huis de slachtoffers bezoeken.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:23 schreef charleen het volgende:
[..]
![]()
Overigens vond ik het koninklijk huis hiervoor altijd bullsh*t, maar sinds afgelopen donderdag is dat helemaal veranderd. Misschien dat er wel meer zijn die dat hebben?
Ik had ze het niet (echt) aangerekend als ze dat niet deden eigenlijk.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:32 schreef yavanna het volgende:
[..]
Nee, niet echt,. Ik vind het overigens ook niet meer dan normaal dat leden van het koninklijk huis de slachtoffers bezoeken.
WA is nog steeds geen koning en hoeft dus ook geen leiderschap te tonen!quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, dat kan ik niet begrijpen. Een ware leider toont zijn leiderschap juist in moelijke tijden. Was wel makkelijk geweest zeg: wel de lusten maar niet de lasten.²
Zegquote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik woon in Papendrecht en heb eigenlijk alles vanaf de tv moeten volgen. Internet en kranten hebben mij ook bijgestaan. Willem Alexander heeft me dus teleurgesteld.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:30 schreef charleen het volgende:
[..]
Waar woon je? Ik heb zin om je een mep te verkopen nl.
In ieder ander land zou de a.s. koning iets van zich laten horen. Het is duidelijk dat wij een verschil van inzicht hebben, dat geeft niet, dat is juist voer voor een verfijnd discours.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:38 schreef Nizno het volgende:
[..]
WA is nog steeds geen koning en hoeft dus ook geen leiderschap te tonen!
Ik kan me voorstellen dat de gewonden niet meteen bezoek willen van Willem-Alexander en Maxima, familie en vrienden gaan natuurlijk voor, dus dat ze niet meteen een dag er na op bezoek gaan lijkt me heel erg logisch. Wat verwacht jij dat Willem-Alexander moet doen? Uit de bus springen en hulp verlenen?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Uiteraard begrijp ik dat wel. Niet alleen ik, maar ook de nabestaanden, de werknemers, de inwoners van Apeldoorn: zij allen heb recht op een troostend woordje van onze a.s. koning. En dat hij voor de rest ook leed heeft is natuurlijk begrijpelijk, derhalve dient hij boven de emoties te staan, zeker met zijn (symbolische) functie.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:38 schreef Leeuwinneke het volgende:
[..]
Zegze hebben anders wel een grote lasten gehad afgelopen donderdag
Een aanslag is niet niks en dan begrijp jij het niet
En dat heeft hij nu ook op een gepast moment gedaan. Zijn moeder had meteen er na al een speech gegeven namens de hele familie, dus dat is niet zijn taak.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In ieder ander land zou de a.s. koning iets van zich laten horen.
Ik ook niet.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik had ze het niet (echt) aangerekend als ze dat niet deden eigenlijk.
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik woon in Papendrecht en heb eigenlijk alles vanaf de tv moeten volgen. Internet en kranten hebben mij ook bijgestaan. Willem Alexander heeft me dus teleurgesteld.²
Uh, wat exact heeft hij in jouw ogen verkeerd gedaanquote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Uiteraard begrijp ik dat wel. Niet alleen ik, maar ook de nabestaanden, de werknemers, de inwoners van Apeldoorn: zij allen heb recht op een troostend woordje van onze a.s. koning. En dat hij voor de rest ook leed heeft is natuurlijk begrijpelijk, derhalve dient hij boven de emoties te staan, zeker met zijn (symbolische) functie.²
Onze Koningin heeft getroost dmv woorden nadat de familie van de schrik was bekomen.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Uiteraard begrijp ik dat wel. Niet alleen ik, maar ook de nabestaanden, de werknemers, de inwoners van Apeldoorn: zij allen heb recht op een troostend woordje van onze a.s. koning. En dat hij voor de rest ook leed heeft is natuurlijk begrijpelijk, derhalve dient hij boven de emoties te staan, zeker met zijn (symbolische) functie.²
Bedankt voor je tijd Paul, echter vind ik je argument niet valide. Dit zou immers impliceren dat WA, zoals je hemt zelf noemt, geen enkele publieke functie zou kunnen uitvoeren. Ik vind, en dan puur gevoelsmatig, want ik praat niet alleen namens mijzelf, dat hij op zijn minst een geste had kunnen doen, bv. in de vorm van een (kleine) toespraak.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:46 schreef Paul het volgende:
[..]Waarom zou WA dat moeten doen, Bea is nu nog koningin.
Hoe is haar toestand momenteel? Ik maak me zorgen om de rest.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:55 schreef oh-oh het volgende:
Niet alle slachtoffers liggen daar hoor, meisje waarvan ik weet ligt in Utrecht.
Waarom zou dat moeten van jou dan, als Bea dat al heeft gedaanquote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Bedankt voor je tijd Paul, echter vind ik je argument niet valide. Dit zou immers impliceren dat WA, zoals je hemt zelf noemt, geen enkele publieke functie zou kunnen uitvoeren. Ik vind, en dan puur gevoelsmatig, want ik praat niet alleen namens mijzelf, dat hij op zijn minst een geste had kunnen doen, bv. in de vorm van een (kleine) toespraak.
We zijn het niet eens. Maar we hoeven daar geen issue van te maken. Geen probleem wat mij betreft.²
Hoezo praat jij niet alleen namens jezelf?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Bedankt voor je tijd Paul, echter vind ik je argument niet valide. Dit zou immers impliceren dat WA, zoals je hemt zelf noemt, geen enkele publieke functie zou kunnen uitvoeren. Ik vind, en dan puur gevoelsmatig, want ik praat niet alleen namens mijzelf, dat hij op zijn minst een geste had kunnen doen, bv. in de vorm van een (kleine) toespraak.
We zijn het niet eens. Maar we hoeven daar geen issue van te maken. Geen probleem wat mij betreft.²
Dat hebben ze bij andere rampen ook gedaan. Ik verwacht ook beatrix vandaag of morgen nog wel in een ziekenhuis bij de slachtoffers daar.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:32 schreef yavanna het volgende:
[..]
Nee, niet echt,. Ik vind het overigens ook niet meer dan normaal dat leden van het koninklijk huis de slachtoffers bezoeken.
'Mooi' hoe burgers en ambulancepersoneel samenwerken zonder echte paniek te veroorzaken, huldequote:Op zaterdag 2 mei 2009 16:05 schreef ASroma het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=7af_1241198175
nieuwe beelden
Is dat 'het bewuste' meisje ?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:55 schreef oh-oh het volgende:
Niet alle slachtoffers liggen daar hoor, meisje waarvan ik weet ligt in Utrecht.
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 14:36 schreef oh-oh het volgende:
Dat meisje is idd Senna en zij maakt deel uit van de drumband idd.
Zij is het gewonde meisje van 9, het meisje van 14 en haar moeder ( wiens toestand kritiek is ) zijn ook gewonden van dezelfde drumband.
Hij heeft wél een publieke functie maar het was hier niet nodig dat hij openbaar reageerde. Dat heeft de koningin al gedaan namens haar hele familie. Dat is voldoende.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het zou dan ook uitermate vreemd zijn wanneer hij nádat Beatrix gereageerd had hij dat ook nog eens zou doen.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 16:55 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Hij heeft wél een publieke functie maar het was hier niet nodig dat hij openbaar reageerde. Dat heeft de koningin al gedaan namens haar hele familie. Dat is voldoende.
Mooi? Ik wil niet voor die onzin betalen!quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:02 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dat mis je dan inderdaad.
Voor elk mens is een beleving van zo'n aanslag anders.
En dat alle mensen die daar hinder van ondervinden contact op kunnen nemen met slachtofferhulp is alleen maar mooi.
lees je eigen signaturequote:Op zaterdag 2 mei 2009 17:01 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mooi? Ik wil niet voor die onzin betalen!
Wat begrijp je niet aan het woord vrijwilligers?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 17:01 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Waar woon jij? Misschien kom ik er langs als ik naar Papendrecht af reis om een andere troll een klap te verkopen.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 17:01 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat dus!!quote:Op zaterdag 2 mei 2009 16:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het zou dan ook uitermate vreemd zijn wanneer hij nádat Beatrix gereageerd had hij dat ook nog eens zou doen.
Dat is zinloos, die heeft al een klap van de molen gehad.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 17:10 schreef charleen het volgende:
[..]
Waar woon jij? Misschien kom ik er langs als ik naar Papendrecht af reis om een andere troll een klap te verkopen.
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:23 schreef charleen het volgende:
[..]
![]()
Overigens vond ik het koninklijk huis hiervoor altijd bullsh*t, maar sinds afgelopen donderdag is dat helemaal veranderd. Misschien dat er wel meer zijn die dat hebben?
Kweenie, toespraak van de koningin leek van menselijkheid te betuigen en nu dat bezoek dan weer. Ook de reacties tijdens het gebeuren. Gewoon respect voor die lui gekregen hierdoor. Maar ik zal wel de enige zijnquote:
Had ie uit de bus moeten springen en die hele operatie in banen moeten leidenquote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Eindelijk, ik had Willem Alexander eerder al verweten geen leiderschap te tonen door volledig afwezig te zijn in de ontstane situatie. Dit is een eerste (kleine) stap in de goede richting.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |