Idd, ga schieten op een auto (kleine kans dat je de bestuurder raakt) terwijl iets verderop duizenden mensen staanquote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:40 schreef sig000 het volgende:
[..]
"Schieten kan niet meer, zou niet weten hoe?"
Nee, dat niet... Je kan het nooit voorkomen.....Maar in een steeds harder wordende maatschappij nemen de kansen wel fors toe.....quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Denk je, lettend op je betoog, dat in een perfecte samenleving, waar alles goed geregeld is, dit nooit zou gebeuren?²
Klopt, dat kan ik alleen maar beamen. Ik vraag me eigenlijk af in welk land de groeiende individualisering verder is en sneller gaat dan in Nederland.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee, dat niet... Je kan het nooit voorkomen.....Maar in een steeds harder wordende maatschappij nemen de kansen wel fors toe.....
Intelligentie is garantie dat iemand zwaar in de put belandt.... Hij zal best ernstig depressief zijn geweest.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:50 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Dat mag wel zo zijn, maar hij leek me ook (voor zover de verhalen nu vertellen) een man die intelligent genoeg was om te beseffen dat er genoeg hulp is als je in zo'n dal zit en een heleboel andere onschuldige mensen in jouw dood meetrekken níét de oplossing is. Hoewel ik het er wel mee eens ben dat het ook voor Karst een trieste situatie moet zijn geweest wanneer je naar zo'n wanhoopsdaad grijpt, is niets een excuus om zoveel mensen te doden. Want je maakt mij niet wijs dat hij toen hij besloot om met snelheid richting die bus te rijden, hij niet realiseerde dat er onschuldige slachtoffers zouden vallen.
Het probleem is typisch de Westerse samenleving. Waar prestatiedruk maximaal is.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Klopt, dat kan ik alleen maar beamen. Ik vraag me eigenlijk af in welk land de groeiende individualisering verder is en sneller gaat dan in Nederland.²
Dat is een voordeel van Amsterdam, staat altijd vol. Kom je met de auto niet doorheen.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Altijd kansen op kopieergedrag....Reken maar dat beveiliging fors wordt opgevoerd.
Tsja, dan zou je eens naar bv. Japan moeten kijken. Dan is het in Nederland nog niet zo slecht geregekd hoor.... Heb ik laatst nog een heel artikel over gelezen, daar werk je 5-6 dagen van een 8-21 per week, krijg je een stuk of 5 vakantiedagen per jaar en als je daar niet aan mee doet, kun je het leven in die maatschappij niet meer betalen en ga je er dus aan onderdoor.... Je hebt de keuze jezelf kapot te werken of kapot te laten gaan als paria....quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het probleem is typisch de Westerse samenleving. Waar prestatiedruk maximaal is.
En steeds minder tolerantie naar mensen die om wat voor reden dan ook niet (kunnen) werken.
Scootmobiel nemen.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:10 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat is een voordeel van Amsterdam, staat altijd vol. Kom je met de auto niet doorheen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |