Idd, ga schieten op een auto (kleine kans dat je de bestuurder raakt) terwijl iets verderop duizenden mensen staanquote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:40 schreef sig000 het volgende:
[..]
"Schieten kan niet meer, zou niet weten hoe?"
Nee, dat niet... Je kan het nooit voorkomen.....Maar in een steeds harder wordende maatschappij nemen de kansen wel fors toe.....quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Denk je, lettend op je betoog, dat in een perfecte samenleving, waar alles goed geregeld is, dit nooit zou gebeuren?²
Klopt, dat kan ik alleen maar beamen. Ik vraag me eigenlijk af in welk land de groeiende individualisering verder is en sneller gaat dan in Nederland.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee, dat niet... Je kan het nooit voorkomen.....Maar in een steeds harder wordende maatschappij nemen de kansen wel fors toe.....
Intelligentie is garantie dat iemand zwaar in de put belandt.... Hij zal best ernstig depressief zijn geweest.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:50 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Dat mag wel zo zijn, maar hij leek me ook (voor zover de verhalen nu vertellen) een man die intelligent genoeg was om te beseffen dat er genoeg hulp is als je in zo'n dal zit en een heleboel andere onschuldige mensen in jouw dood meetrekken níét de oplossing is. Hoewel ik het er wel mee eens ben dat het ook voor Karst een trieste situatie moet zijn geweest wanneer je naar zo'n wanhoopsdaad grijpt, is niets een excuus om zoveel mensen te doden. Want je maakt mij niet wijs dat hij toen hij besloot om met snelheid richting die bus te rijden, hij niet realiseerde dat er onschuldige slachtoffers zouden vallen.
Het probleem is typisch de Westerse samenleving. Waar prestatiedruk maximaal is.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Klopt, dat kan ik alleen maar beamen. Ik vraag me eigenlijk af in welk land de groeiende individualisering verder is en sneller gaat dan in Nederland.²
Dat is een voordeel van Amsterdam, staat altijd vol. Kom je met de auto niet doorheen.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Altijd kansen op kopieergedrag....Reken maar dat beveiliging fors wordt opgevoerd.
Tsja, dan zou je eens naar bv. Japan moeten kijken. Dan is het in Nederland nog niet zo slecht geregekd hoor.... Heb ik laatst nog een heel artikel over gelezen, daar werk je 5-6 dagen van een 8-21 per week, krijg je een stuk of 5 vakantiedagen per jaar en als je daar niet aan mee doet, kun je het leven in die maatschappij niet meer betalen en ga je er dus aan onderdoor.... Je hebt de keuze jezelf kapot te werken of kapot te laten gaan als paria....quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het probleem is typisch de Westerse samenleving. Waar prestatiedruk maximaal is.
En steeds minder tolerantie naar mensen die om wat voor reden dan ook niet (kunnen) werken.
Scootmobiel nemen.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:10 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat is een voordeel van Amsterdam, staat altijd vol. Kom je met de auto niet doorheen.
Wat zit je nu precies te projecteren op de dader?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Ook Karst T. is slachtoffer. Een paar keer baan kwijt en huis kwijtgeraakt.... Ik praat het niet goed, maar ik kan me best voorstellen dat hij totaal ontredderd voelde.![]()
De maatschappij is ook bikkelhard. Als een een scheet dwarszit, dan sta je al op straat. De verzorgingsstaat met sociaal vangnet wordt gaande weg steeds verder afgebroken door de elite die zelf aan grootgraaierij doet..
Het is wachten op de volgende.....
Absoluut, maar ik wil aangeven dat het niet een 'typisch westers verschijnsel' is dat de werkdruk hoog is. De situatie uit mijn post net is nu niet echt een maatschappij waar ik in zou willen wonen en ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is....quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Zoeperzazke, Japan is nou juist net een land dat Echtgaaf sterkt in zijn betoog. Weet je hoeveel zelfmoord daar wel niet gepleegd wordt? Daar moeten we niet naar toe willen met zijn allen.
Dat is idd goed nieuws! Fijn dat je het hier post!quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:28 schreef oh-oh het volgende:
Ook Senna heeft vandaag koninklijk bezoek gehad en ze vond dat heel fijn. Haar hersenscan is nog steeds niet goed, vlekken zijn er nog en er is nog niet duidelijk hoe en wat.
En ze heeft naast haar been en het hoofdletsel ook haar schouderblad gebroken.
Ze mag als alles goed gaat morgen vervoerd worden naar het ziekenhuis in Tilburg, dat is wel goed nieuws voor haar en haar familie!
hij stond volgens de berichten geeneens als werkzoekende geregistreerd.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Ook Karst T. is slachtoffer. Een paar keer baan kwijt en huis kwijtgeraakt.... Ik praat het niet goed, maar ik kan me best voorstellen dat hij totaal ontredderd voelde.![]()
De maatschappij is ook bikkelhard. Als een een scheet dwarszit, dan sta je al op straat. De verzorgingsstaat met sociaal vangnet wordt gaande weg steeds verder afgebroken door de elite die zelf aan grootgraaierij doet..
Wat een melodramatische bullshit. De man is dader, geen slachtoffer. Er zijn zat mensen die veel ergere dingen meemaken en die rijden ook niet massaal op groepjes volwassenen met kinderen in.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:45 schreef EchtGaaf het volgende:
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 22:01 schreef Lkw het volgende:
Er zijn zat mensen die veel ergere dingen meemaken en die rijden ook niet massaal op groepjes volwassenen met kinderen in.
EchtGaaf legt een deel van de verantwoordelijkheid die de dader had, buiten de man zelf neer. Dat vind ik onterecht en bestrijd ik. Zoals gezegd, je blijft zelf die verantwoordelijkheid houden, ook als je leven door diepe dalen gaat. Desnoods doe je jezelf iets aan, maar niet onschuldige mensen. Ik snap niet hoe je begrip kunt tonen als iemand dat toch doet.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 22:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Lkw, ik ben bang je niet goed leest. EchtGaaf zegt nergens dat zijn situatie het rechtvaardigt. Hij haat niet verder dan begrip. En dan heb ik ook nog wel.²
Ok dan, als je elke mens vrij laat doorfokken moet je rekenng houden met minder gelukte exemplaren.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 22:09 schreef Lkw het volgende:
[..]
EchtGaaf legt een deel van de verantwoordelijkheid die de dader had, buiten de man zelf neer. Dat vind ik onterecht en bestrijd ik. Zoals gezegd, je blijft zelf die verantwoordelijkheid houden, ook als je leven door diepe dalen gaat. Desnoods doe je jezelf iets aan, maar niet onschuldige mensen. Ik snap niet hoe je begrip kunt tonen als iemand dat toch doet.
Helaas zitten die er altijd bij ja. En omdat men in onze maatschappij niet hard genoeg afrekent met die minder gelukte exemplaren, zijn het er op dit moment enorm veel. Dat merk je dagelijks op straat, in het OV of in de winkel.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 22:12 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ok dan, als je elke mens vrij laat doorfokken moet je rekenng houden met minder gelukte exemplaren.
Zit niet zo te kletsen, hij was een onbetekenend mannetje dat heel goed wist wat ie deed. In plaats van enige relevantie voor de samenleving te krijgen in positieve zin vond hij het nodig om met veel kabaal zelfmoord te plegen en 6 volkomen vreemden mee te sleuren.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat is wel een goede omschrijving denk ik.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 22:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zit niet zo te kletsen, hij was een onbetekenend mannetje dat heel goed wist wat ie deed. In plaats van enige relevantie voor de samenleving te krijgen in positieve zin vond hij het nodig om met veel kabaal zelfmoord te plegen en 6 volkomen vreemden mee te sleuren.
Wel weer typisch om maar weer meteen het ergste te denken. Er is nog helemaal niks bekend wat nou de rede erachter is dus vooralsnog zijn dit speculaties.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 22:01 schreef Lkw het volgende:
[..]
Wat een melodramatische bullshit. De man is dader, geen slachtoffer. Er zijn zat mensen die veel ergere dingen meemaken en die rijden ook niet massaal op groepjes volwassenen met kinderen in.
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, ook als het leven tegenzit.
Ja hallo, ik reageer op iemand die van hetzelfde uitgaat. Dus ga ik daar ook van uit in mij antwoord. Neemt niet weg dat deze strekking op dit moment ook het meest aannemelijk lijkt.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:48 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Wel weer typisch om maar weer meteen het ergste te denken. Er is nog helemaal niks bekend wat nou de rede erachter is dus vooralsnog zijn dit speculaties.
Ook gaan er dagelijks mensen dood aan vanalles en nog wat dus wat maakt dit opeens erger als al die andere dingen? Begrijp me niet verkeerd het is natuurlijk zwaar kut dat dit gebeurd is vooral voor de nabestaanden van de slachtoffers maar vooralsnog is dit een grote media hype geweest waarbij er maar weinig om de mensen wordt gedacht die het wel nodig hebben.
Dat vetgedrukte is maar zeer de vraag. Je bent ver weg als je tot zo'n wanhoopsdaad in staat bent....Dan is er toch heel wat met je gebeurd.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 22:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zit niet zo te kletsen, hij was een onbetekenend mannetje dat heel goed wist wat ie deed. In plaats van enige relevantie voor de samenleving te krijgen in positieve zin vond hij het nodig om met veel kabaal zelfmoord te plegen en 6 volkomen vreemden mee te sleuren.
Klopt, ik zal zo;n daad ook nooit rechtvaardigen. Ik kan hooguit begrijpen dat iemand die tegenslag op tegenslag incasseert op gegeven moment compleet door het lint kan gaan....quote:Op zaterdag 2 mei 2009 22:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Lkw, ik ben bang je niet goed leest. EchtGaaf zegt nergens dat zijn situatie het rechtvaardigt. Hij gaat niet verder dan begrip. En dat heb ik ook nog wel.²
En toch blijft het mogelijk om toe te slaan als iemand echt kwaad wilt...quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:10 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat is een voordeel van Amsterdam, staat altijd vol. Kom je met de auto niet doorheen.
De situatie proberen te zien vanuit het perspectief van de dader in een steeds harder worden maatschappij.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat zit je nu precies te projecteren op de dader?
Je eigen politieke agenda, je eigen situatie/verleden?
Hij nam niet de moeite om betere auto te stelen. Geen alternatieve bom, wapen of paar jerrycans met benzine.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat vetgedrukte is maar zeer de vraag. Je bent ver weg als je tot zo'n wanhoopsdaad in staat bent....Dan is er toch heel wat met je gebeurd.
Dat is ook zo. Er zijn echter mensen die na opeenstapeling van gebeurtenissen compleet door het lint gaan. Hij zal noch de eerste noch de laatste zijn.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 22:01 schreef Lkw het volgende:
[..]
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, ook als het leven tegenzit.
Dat is ook nog maar de vraag natuurlijk, er word aangenomen dat dat zo is, speculaties. De "dader" is er niet meer dus weten zullen we het niet wat zijn intenties zijn geweest en of het wel echt gepland was.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:56 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ja hallo, ik reageer op iemand die van hetzelfde uitgaat. Dus ga ik daar ook van uit in mij antwoord. Neemt niet weg dat deze strekking op dit moment ook het meest aannemelijk lijkt.
Verder zijn hier 6 mensen gestorven omdat ze bewust aangereden werden, onder het oog van de camera en met de koningin op een paar passen afstand. Dát maakt het anders en verklaart natuurlijk de media-aandacht.
Als je dit gebeuren echt als een aanslag tegen de koninklijke familie moet zien, dan constateer ik dat deze dan wel zeer amateuristisch is geweest. Want een kleine Suzuki tegen zo'n grote bus heeft natuurlijk geen schijn van kans.quote:Op zondag 3 mei 2009 00:05 schreef sig000 het volgende:
[..]
Hij nam niet de moeite om betere auto te stelen. Geen alternatieve bom, wapen of paar jerrycans met benzine.
Geen idee waarom iemand op zo'n dwaas idee komt?
Uiteraard is iedereen verantwoordelijk voor zijn of haar daden. Menselijk is ook dat iets te teveel kan worden. Hoeveel tegenslagen kan een mens hebben? Dat verschilt uiteraard ook per individu.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 22:09 schreef Lkw het volgende:
[..]
EchtGaaf legt een deel van de verantwoordelijkheid die de dader had, buiten de man zelf neer. Dat vind ik onterecht en bestrijd ik. Zoals gezegd, je blijft zelf die verantwoordelijkheid houden, ook als je leven door diepe dalen gaat. Desnoods doe je jezelf iets aan, maar niet onschuldige mensen. Ik snap niet hoe je begrip kunt tonen als iemand dat toch doet.
Bronquote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:52 schreef Caesu het volgende:
[..]
hij stond volgens de berichten geeneens als werkzoekende geregistreerd.
Ieder individu reageert weer anders op een reeks van tegenslagen.quote:lijkt er niet op dat hij alle gratis mogelijkheden die er in nederland zijn heeft uitgeput.
uwv, sociale dienst, wmo, awbz.
en hij had zelfs nog een auto.
er zijn zat mensen die helemaal niets hebben en die richten ook niet zo'n slachting aan.
Dit verhaal kun je heel goed naast die van hem zetten zonder dat het paradoxaal is.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 22:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt maar goed, zoveel shit had ie nog niet en is toch blijkbaar wel plannend te werk gegaan. Tsja en niemand kent ''m echt goed blijkbaar.quote:Op zondag 3 mei 2009 00:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als je dit gebeuren echt als een aanslag tegen de koninklijke familie moet zien, dan constateer ik dat deze dan wel zeer amateuristisch is geweest. Want een kleine Suzuki tegen zo'n grote bus heeft natuurlijk geen schijn van kans.
Dat versterkt bij mij het vermoeden dat dit puur een wanhoopsdaad is geweest.
Kanalisatie van opgekropte boosheid, woede en frustratie , dat z'n uitweg vond op het toneel van de oranje familie en feestende mensen. Terwijl hij zo in de shit zat.
Exact. Een prestatiemaatschappij is ene ultieme voedingsbodem voor mensen die door het lint gaan. Dat kan zich uiten in agressie die naar binnen of buiten keert.....quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Zoeperzazke, Japan is nou juist net een land dat Echtgaaf sterkt in zijn betoog. Weet je hoeveel zelfmoord daar wel niet gepleegd wordt? Daar moeten we niet naar toe willen met zijn allen.²
Hij heeft een plan gemaakt en het uitgevoerd; met zoveel mogelijk misbaar een eind maken aan zijn leven. Hij had zelfs zijn huur opgezegd per de dag na zijn dood. Hij heeft dus letterlijk weken rondgelopen met het plan van zelfdoding. Op de dag in kwestie heeft hij 40 kilometer gereden vóór hij in Apeldoorn was. Hij heeft vervolgens niet de kans gegrepen van die twee agenten die hem tegenhielden of zijn moraliteit in de weg laten zitten op het moment dat hij gas gaf.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat vetgedrukte is maar zeer de vraag. Je bent ver weg als je tot zo'n wanhoopsdaad in staat bent....Dan is er toch heel wat met je gebeurd.
Je draaft wat door dat kan tot rare dingen leiden.quote:Op zondag 3 mei 2009 00:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Exact. Een prestatiemaatschappij is ene ultieme voedingsbodem voor mensen die door het lint gaan. Dat kan zich uiten in agressie die naar binnen of buiten keert.....
Ik heb altijd gewaarschuwd voor een doorgeschoten kapitalisme waarin we nu leven. Waarin je alleen meetelt als je een (goede) baan hebt. Ipv dat je meetelt om wie je bent. Nee, het gaat in deze maatschappij puur om wat je doet.
De maatschappij kweekt dergelijke gevallen.
Het wordt tijd dat mensen hun ogen openen. En meer om elkaar te geven dan puur alleen bezig te zijn met geld en carrière.
Het verbaast mij ook dat zo weinigen hem kennen.... Niks gen verhalen van oud klasgenoten of iets dergelijks. Het lijkt idd een loner te zijn geweest....quote:Op zondag 3 mei 2009 00:16 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt maar goed, zoveel shit had ie nog niet en is toch blijkbaar wel plannend te werk gegaan. Tsja en niemand kent ''m echt goed blijkbaar.
Ik sla de spijker volgens mij precies op z'n kop. Daar zit het hel probleem.quote:Op zondag 3 mei 2009 00:18 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je draaft wat door dat kan tot rare dingen leiden.
In een prestatiemaatschappij die steeds ergere vormen gaat aannemen, zullen steeds meer mensen uit de boot vallen.quote:Op zondag 3 mei 2009 00:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hij heeft een plan gemaakt en het uitgevoerd; met zoveel mogelijk misbaar een eind maken aan zijn leven. Hij had zelfs zijn huur opgezegd per de dag na zijn dood. Hij heeft dus letterlijk weken rondgelopen met het plan van zelfdoding. Op de dag in kwestie heeft hij 40 kilometer gereden vóór hij in Apeldoorn was. Hij heeft vervolgens niet de kans gegrepen van die twee agenten die hem tegenhielden of zijn moraliteit in de weg laten zitten op het moment dat hij gas gaf.
En dan nog steeds, het oordeel dat hij een loser van het allerergste soort is, dat is nog de vriendelijke evaluatie van die klootzak.
De maatschappij kweekt dit soort kloothommels niet, de maatschappij zit ermee opgescheept. Hij had ook wat kunnen betekenen door bejaarden te gaan bezoeken of zo, maar hij vond het stoerder om beroemd te worden door een groepje mensen in een bus bang te maken en daarbij op de koop toe te nemen dat hij er een paar weerloze omstanders voor moest ommaaien.
Die huur was altijd netjes betaald, hij kende de buurt daar goed in Apeldoorn.quote:Op zondag 3 mei 2009 00:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hij heeft een plan gemaakt en het uitgevoerd; met zoveel mogelijk misbaar een eind maken aan zijn leven. Hij had zelfs zijn huur opgezegd per de dag na zijn dood. Hij heeft dus letterlijk weken rondgelopen met het plan van zelfdoding. Op de dag in kwestie heeft hij 40 kilometer gereden vóór hij in Apeldoorn was. Hij heeft vervolgens niet de kans gegrepen van die twee agenten die hem tegenhielden of zijn moraliteit in de weg laten zitten op het moment dat hij gas gaf.
En dan nog steeds, het oordeel dat hij een loser van het allerergste soort is, dat is nog de vriendelijke evaluatie van die klootzak.
quote:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ganger___.html?p=3,2quote:Volgens de burgemeester was T. niet ingeschreven als werkzoekende in zijn gemeente.
ik heb totaal geen begrip voor deze reactie.quote:Ieder individu reageert weer anders op een reeks van tegenslagen.
Ja, het kan bijvoorbeeld leiden tot huisvrouwen die boeken gaan verkopen in de Grote Kerk van Edam, of gepensioneerde ambtenaren die rondleidingen geven door de toren van diezelfde Grote Kerk. Ik noem maar wat willekeurige voorbeelden die ik gisteren nog heb gezien.quote:Op zondag 3 mei 2009 00:18 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je draaft wat door dat kan tot rare dingen leiden.
Precies, huur altijd keurig betaald en opgezegd omdat hij wist dat hij op 1 mei het huis niet meer nodig zou hebben. Dat er iets mis is gegaan is wel duidelijk, maar niets verontschuldigt ook maar in enige mate wat hij heeft gedaan.quote:Op zondag 3 mei 2009 00:23 schreef sig000 het volgende:
[..]
Die huur was altijd netjes betaald, hij kende de buurt daar goed in Apeldoorn.
Ergens is er iets erg misgegaan in zijn leven.
Gelukkig hebben we hier nog geen carbombers.
Speculaties...quote:Op zondag 3 mei 2009 00:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, het kan bijvoorbeeld leiden tot huisvrouwen die boeken gaan verkopen in de Grote Kerk van Edam, of gepensioneerde ambtenaren die rondleidingen geven door de toren van diezelfde Grote Kerk. Ik noem maar wat willekeurige voorbeelden die ik gisteren nog heb gezien.
Er lopen in dit land zat mensen rond die het niet gemaakt hebben, die in de bijstand zitten, driehoog achter op tweedehands meubilair en die toch hun waarde weten te ontlenen aan iets anders dan in het gewetenloos afmaken van wat mensen die per ongeluk tussen hem en zijn zieke idee van roem stonden.
I zeg weer; bullshit. Dit soort untermenschen zijn pas tevreden als iedereen erkent dat ze net zo groot en belangrijk zijn als in hun waan. Ze stellen niks voor, maar vinden dat ze ten onrechte niet de koning van de wereld zijn.quote:Op zondag 3 mei 2009 00:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
In een prestatiemaatschappij die steeds ergere vormen gaat aannemen, zullen steeds meer mensen uit de boot vallen.
Ik ken er genoeg die zo aan de kant zijn komen te staan. die mensen krijgen vaker het gevoel er in de maatschappij niet meer toe doen. Zeer gevaarlijk, want dan kweek je wel degelijk dit soort gevallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |