abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68601325
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:40 schreef sig000 het volgende:

[..]

"Schieten kan niet meer, zou niet weten hoe?"
Idd, ga schieten op een auto (kleine kans dat je de bestuurder raakt) terwijl iets verderop duizenden mensen staan
pi_68601337
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:49 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Denk je, lettend op je betoog, dat in een perfecte samenleving, waar alles goed geregeld is, dit nooit zou gebeuren?

²
Nee, dat niet... Je kan het nooit voorkomen.....Maar in een steeds harder wordende maatschappij nemen de kansen wel fors toe.....
  zaterdag 2 mei 2009 @ 20:54:54 #153
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_68601457
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee, dat niet... Je kan het nooit voorkomen.....Maar in een steeds harder wordende maatschappij nemen de kansen wel fors toe.....
Klopt, dat kan ik alleen maar beamen. Ik vraag me eigenlijk af in welk land de groeiende individualisering verder is en sneller gaat dan in Nederland.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_68601482
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:50 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Dat mag wel zo zijn, maar hij leek me ook (voor zover de verhalen nu vertellen) een man die intelligent genoeg was om te beseffen dat er genoeg hulp is als je in zo'n dal zit en een heleboel andere onschuldige mensen in jouw dood meetrekken níét de oplossing is. Hoewel ik het er wel mee eens ben dat het ook voor Karst een trieste situatie moet zijn geweest wanneer je naar zo'n wanhoopsdaad grijpt, is niets een excuus om zoveel mensen te doden. Want je maakt mij niet wijs dat hij toen hij besloot om met snelheid richting die bus te rijden, hij niet realiseerde dat er onschuldige slachtoffers zouden vallen.
Intelligentie is garantie dat iemand zwaar in de put belandt.... Hij zal best ernstig depressief zijn geweest.

Ik begrijp dat hij eind vorig jaar ook is ontslagen. En dit jaar weer???

Ik weet hoe dat voelt. De maatschappij is gewoon knetterhard en kweekt dit soort mensen.

Het wordt tijd om eens na te denken over een socialer samenleving. Dit hardcore kapitalisme maakt slachtoffers als Karst T....Het worden er gaandeweg wel steeds meer.....
pi_68601570
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Klopt, dat kan ik alleen maar beamen. Ik vraag me eigenlijk af in welk land de groeiende individualisering verder is en sneller gaat dan in Nederland.

²
Het probleem is typisch de Westerse samenleving. Waar prestatiedruk maximaal is.

En steeds minder tolerantie naar mensen die om wat voor reden dan ook niet (kunnen) werken.
pi_68602034
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:50 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Altijd kansen op kopieergedrag....Reken maar dat beveiliging fors wordt opgevoerd.
Dat is een voordeel van Amsterdam, staat altijd vol. Kom je met de auto niet doorheen.
pi_68602042
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het probleem is typisch de Westerse samenleving. Waar prestatiedruk maximaal is.

En steeds minder tolerantie naar mensen die om wat voor reden dan ook niet (kunnen) werken.
Tsja, dan zou je eens naar bv. Japan moeten kijken. Dan is het in Nederland nog niet zo slecht geregekd hoor.... Heb ik laatst nog een heel artikel over gelezen, daar werk je 5-6 dagen van een 8-21 per week, krijg je een stuk of 5 vakantiedagen per jaar en als je daar niet aan mee doet, kun je het leven in die maatschappij niet meer betalen en ga je er dus aan onderdoor.... Je hebt de keuze jezelf kapot te werken of kapot te laten gaan als paria....
I had a signature once. It was awful.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 2 mei 2009 @ 21:13:47 #158
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_68602166
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 21:10 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dat is een voordeel van Amsterdam, staat altijd vol. Kom je met de auto niet doorheen.
Scootmobiel nemen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 2 mei 2009 @ 21:14:10 #159
13462 BansheeBoy
pi_68602185
Zoeperzazke, Japan is nou juist net een land dat Echtgaaf sterkt in zijn betoog. Weet je hoeveel zelfmoord daar wel niet gepleegd wordt? Daar moeten we niet naar toe willen met zijn allen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 21:28:00 #160
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_68602801
Ook Senna heeft vandaag koninklijk bezoek gehad en ze vond dat heel fijn. Haar hersenscan is nog steeds niet goed, vlekken zijn er nog en er is nog niet duidelijk hoe en wat.
En ze heeft naast haar been en het hoofdletsel ook haar schouderblad gebroken.
Ze mag als alles goed gaat morgen vervoerd worden naar het ziekenhuis in Tilburg, dat is wel goed nieuws voor haar en haar familie!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_68603032
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Ook Karst T. is slachtoffer. Een paar keer baan kwijt en huis kwijtgeraakt.... Ik praat het niet goed, maar ik kan me best voorstellen dat hij totaal ontredderd voelde.

De maatschappij is ook bikkelhard. Als een een scheet dwarszit, dan sta je al op straat. De verzorgingsstaat met sociaal vangnet wordt gaande weg steeds verder afgebroken door de elite die zelf aan grootgraaierij doet..

Het is wachten op de volgende.....
Wat zit je nu precies te projecteren op de dader?
Je eigen politieke agenda, je eigen situatie/verleden?
I´m back.
pi_68603668
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 21:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Zoeperzazke, Japan is nou juist net een land dat Echtgaaf sterkt in zijn betoog. Weet je hoeveel zelfmoord daar wel niet gepleegd wordt? Daar moeten we niet naar toe willen met zijn allen.
Absoluut, maar ik wil aangeven dat het niet een 'typisch westers verschijnsel' is dat de werkdruk hoog is. De situatie uit mijn post net is nu niet echt een maatschappij waar ik in zou willen wonen en ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is....
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 21:47:52 #163
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_68603778
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 21:28 schreef oh-oh het volgende:
Ook Senna heeft vandaag koninklijk bezoek gehad en ze vond dat heel fijn. Haar hersenscan is nog steeds niet goed, vlekken zijn er nog en er is nog niet duidelijk hoe en wat.
En ze heeft naast haar been en het hoofdletsel ook haar schouderblad gebroken.
Ze mag als alles goed gaat morgen vervoerd worden naar het ziekenhuis in Tilburg, dat is wel goed nieuws voor haar en haar familie!
Dat is idd goed nieuws! Fijn dat je het hier post!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_68603967
quote:
Ook Karst T. is slachtoffer. Een paar keer baan kwijt en huis kwijtgeraakt.... Ik praat het niet goed, maar ik kan me best voorstellen dat hij totaal ontredderd voelde.

De maatschappij is ook bikkelhard. Als een een scheet dwarszit, dan sta je al op straat. De verzorgingsstaat met sociaal vangnet wordt gaande weg steeds verder afgebroken door de elite die zelf aan grootgraaierij doet..

hij stond volgens de berichten geeneens als werkzoekende geregistreerd.
lijkt er niet op dat hij alle gratis mogelijkheden die er in nederland zijn heeft uitgeput.
uwv, sociale dienst, wmo, awbz.
en hij had zelfs nog een auto.
er zijn zat mensen die helemaal niets hebben en die richten ook niet zo'n slachting aan.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zaterdag 2 mei 2009 @ 22:01:58 #165
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_68604307
quote:

Wat een melodramatische bullshit. De man is dader, geen slachtoffer. Er zijn zat mensen die veel ergere dingen meemaken en die rijden ook niet massaal op groepjes volwassenen met kinderen in.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, ook als het leven tegenzit.
Stop the world, I want to get out.
pi_68604380
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 22:01 schreef Lkw het volgende:

Er zijn zat mensen die veel ergere dingen meemaken en die rijden ook niet massaal op groepjes volwassenen met kinderen in.

Die hebben geen auto.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 22:05:16 #167
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_68604420
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 22:03 schreef sig000 het volgende:

[..]

Die hebben geen auto.

Je begrijpt wat ik bedoel.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 22:05:29 #168
13462 BansheeBoy
pi_68604429
Lkw, ik ben bang je niet goed leest. EchtGaaf zegt nergens dat zijn situatie het rechtvaardigt. Hij gaat niet verder dan begrip. En dat heb ik ook nog wel.

²
pi_68604520
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 22:05 schreef Lkw het volgende:

[..]

Je begrijpt wat ik bedoel.
Ja.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 22:09:57 #170
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_68604548
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 22:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Lkw, ik ben bang je niet goed leest. EchtGaaf zegt nergens dat zijn situatie het rechtvaardigt. Hij haat niet verder dan begrip. En dan heb ik ook nog wel.

²
EchtGaaf legt een deel van de verantwoordelijkheid die de dader had, buiten de man zelf neer. Dat vind ik onterecht en bestrijd ik. Zoals gezegd, je blijft zelf die verantwoordelijkheid houden, ook als je leven door diepe dalen gaat. Desnoods doe je jezelf iets aan, maar niet onschuldige mensen. Ik snap niet hoe je begrip kunt tonen als iemand dat toch doet.
pi_68604651
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 22:09 schreef Lkw het volgende:

[..]

EchtGaaf legt een deel van de verantwoordelijkheid die de dader had, buiten de man zelf neer. Dat vind ik onterecht en bestrijd ik. Zoals gezegd, je blijft zelf die verantwoordelijkheid houden, ook als je leven door diepe dalen gaat. Desnoods doe je jezelf iets aan, maar niet onschuldige mensen. Ik snap niet hoe je begrip kunt tonen als iemand dat toch doet.
Ok dan, als je elke mens vrij laat doorfokken moet je rekenng houden met minder gelukte exemplaren.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 22:17:38 #172
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_68604806
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 22:12 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ok dan, als je elke mens vrij laat doorfokken moet je rekenng houden met minder gelukte exemplaren.
Helaas zitten die er altijd bij ja. En omdat men in onze maatschappij niet hard genoeg afrekent met die minder gelukte exemplaren, zijn het er op dit moment enorm veel. Dat merk je dagelijks op straat, in het OV of in de winkel.

Maar goed, ik wil niet te negatief zijn hier
pi_68606157
quote:

Zit niet zo te kletsen, hij was een onbetekenend mannetje dat heel goed wist wat ie deed. In plaats van enige relevantie voor de samenleving te krijgen in positieve zin vond hij het nodig om met veel kabaal zelfmoord te plegen en 6 volkomen vreemden mee te sleuren.
pi_68606216
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 22:58 schreef HiZ het volgende:

[..]

Zit niet zo te kletsen, hij was een onbetekenend mannetje dat heel goed wist wat ie deed. In plaats van enige relevantie voor de samenleving te krijgen in positieve zin vond hij het nodig om met veel kabaal zelfmoord te plegen en 6 volkomen vreemden mee te sleuren.
Dat is wel een goede omschrijving denk ik.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 23:48:49 #175
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_68607637
quote:

[..]

Wat een melodramatische bullshit. De man is dader, geen slachtoffer. Er zijn zat mensen die veel ergere dingen meemaken en die rijden ook niet massaal op groepjes volwassenen met kinderen in.

Wel weer typisch om maar weer meteen het ergste te denken. Er is nog helemaal niks bekend wat nou de rede erachter is dus vooralsnog zijn dit speculaties.

Ook gaan er dagelijks mensen dood aan vanalles en nog wat dus wat maakt dit opeens erger als al die andere dingen? Begrijp me niet verkeerd het is natuurlijk zwaar kut dat dit gebeurd is vooral voor de nabestaanden van de slachtoffers maar vooralsnog is dit een grote media hype geweest waarbij er maar weinig om de mensen wordt gedacht die het wel nodig hebben.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 23:56:02 #176
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_68607877
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 23:48 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Wel weer typisch om maar weer meteen het ergste te denken. Er is nog helemaal niks bekend wat nou de rede erachter is dus vooralsnog zijn dit speculaties.

Ook gaan er dagelijks mensen dood aan vanalles en nog wat dus wat maakt dit opeens erger als al die andere dingen? Begrijp me niet verkeerd het is natuurlijk zwaar kut dat dit gebeurd is vooral voor de nabestaanden van de slachtoffers maar vooralsnog is dit een grote media hype geweest waarbij er maar weinig om de mensen wordt gedacht die het wel nodig hebben.
Ja hallo, ik reageer op iemand die van hetzelfde uitgaat. Dus ga ik daar ook van uit in mij antwoord. Neemt niet weg dat deze strekking op dit moment ook het meest aannemelijk lijkt.

Verder zijn hier 6 mensen gestorven omdat ze bewust aangereden werden, onder het oog van de camera en met de koningin op een paar passen afstand. Dát maakt het anders en verklaart natuurlijk de media-aandacht.
pi_68607975
quote:

[..]

Dat vetgedrukte is maar zeer de vraag. Je bent ver weg als je tot zo'n wanhoopsdaad in staat bent....Dan is er toch heel wat met je gebeurd.
pi_68608018
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 22:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Lkw, ik ben bang je niet goed leest. EchtGaaf zegt nergens dat zijn situatie het rechtvaardigt. Hij gaat niet verder dan begrip. En dat heb ik ook nog wel.

²
Klopt, ik zal zo;n daad ook nooit rechtvaardigen. Ik kan hooguit begrijpen dat iemand die tegenslag op tegenslag incasseert op gegeven moment compleet door het lint kan gaan....
pi_68608054
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 21:10 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En toch blijft het mogelijk om toe te slaan als iemand echt kwaad wilt...

Dit is nooit te voorkomen. Zeker die eenlingen
pi_68608097
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 21:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat zit je nu precies te projecteren op de dader?
Je eigen politieke agenda, je eigen situatie/verleden?
De situatie proberen te zien vanuit het perspectief van de dader in een steeds harder worden maatschappij.
pi_68608125
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 23:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat vetgedrukte is maar zeer de vraag. Je bent ver weg als je tot zo'n wanhoopsdaad in staat bent....Dan is er toch heel wat met je gebeurd.
Hij nam niet de moeite om betere auto te stelen. Geen alternatieve bom, wapen of paar jerrycans met benzine.
Geen idee waarom iemand op zo'n dwaas idee komt?
pi_68608139
quote:

[..]

Dat is ook zo. Er zijn echter mensen die na opeenstapeling van gebeurtenissen compleet door het lint gaan. Hij zal noch de eerste noch de laatste zijn.
  zondag 3 mei 2009 @ 00:06:47 #183
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_68608148
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 23:56 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ja hallo, ik reageer op iemand die van hetzelfde uitgaat. Dus ga ik daar ook van uit in mij antwoord. Neemt niet weg dat deze strekking op dit moment ook het meest aannemelijk lijkt.

Verder zijn hier 6 mensen gestorven omdat ze bewust aangereden werden, onder het oog van de camera en met de koningin op een paar passen afstand. Dát maakt het anders en verklaart natuurlijk de media-aandacht.
Dat is ook nog maar de vraag natuurlijk, er word aangenomen dat dat zo is, speculaties. De "dader" is er niet meer dus weten zullen we het niet wat zijn intenties zijn geweest en of het wel echt gepland was.
pi_68608223
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:05 schreef sig000 het volgende:

[..]

Hij nam niet de moeite om betere auto te stelen. Geen alternatieve bom, wapen of paar jerrycans met benzine.
Geen idee waarom iemand op zo'n dwaas idee komt?
Als je dit gebeuren echt als een aanslag tegen de koninklijke familie moet zien, dan constateer ik dat deze dan wel zeer amateuristisch is geweest. Want een kleine Suzuki tegen zo'n grote bus heeft natuurlijk geen schijn van kans.

Dat versterkt bij mij het vermoeden dat dit puur een wanhoopsdaad is geweest.

Kanalisatie van opgekropte boosheid, woede en frustratie , dat z'n uitweg vond op het toneel van de oranje familie en feestende mensen. Terwijl hij zo in de shit zat.
pi_68608263
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 22:09 schreef Lkw het volgende:

[..]

Uiteraard is iedereen verantwoordelijk voor zijn of haar daden. Menselijk is ook dat iets te teveel kan worden. Hoeveel tegenslagen kan een mens hebben? Dat verschilt uiteraard ook per individu.
pi_68608297
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 21:52 schreef Caesu het volgende:

[..]

hij stond volgens de berichten geeneens als werkzoekende geregistreerd.
Bron
quote:
lijkt er niet op dat hij alle gratis mogelijkheden die er in nederland zijn heeft uitgeput.
uwv, sociale dienst, wmo, awbz.
en hij had zelfs nog een auto.
er zijn zat mensen die helemaal niets hebben en die richten ook niet zo'n slachting aan.
Ieder individu reageert weer anders op een reeks van tegenslagen.
  zondag 3 mei 2009 @ 00:15:35 #187
13462 BansheeBoy
pi_68608353
quote:

[..]

Dit verhaal kun je heel goed naast die van hem zetten zonder dat het paradoxaal is.

²
pi_68608371
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als je dit gebeuren echt als een aanslag tegen de koninklijke familie moet zien, dan constateer ik dat deze dan wel zeer amateuristisch is geweest. Want een kleine Suzuki tegen zo'n grote bus heeft natuurlijk geen schijn van kans.

Dat versterkt bij mij het vermoeden dat dit puur een wanhoopsdaad is geweest.

Kanalisatie van opgekropte boosheid, woede en frustratie , dat z'n uitweg vond op het toneel van de oranje familie en feestende mensen. Terwijl hij zo in de shit zat.
Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt maar goed, zoveel shit had ie nog niet en is toch blijkbaar wel plannend te werk gegaan. Tsja en niemand kent ''m echt goed blijkbaar.
pi_68608373
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 21:14 schreef BansheeBoy het volgende:

²
Exact. Een prestatiemaatschappij is ene ultieme voedingsbodem voor mensen die door het lint gaan. Dat kan zich uiten in agressie die naar binnen of buiten keert.....

Ik heb altijd gewaarschuwd voor een doorgeschoten kapitalisme waarin we nu leven. Waarin je alleen meetelt als je een (goede) baan hebt. Ipv dat je meetelt om wie je bent. Nee, het gaat in deze maatschappij puur om wat je doet.

De maatschappij kweekt dergelijke gevallen.

Het wordt tijd dat mensen hun ogen openen. En meer om elkaar te geven dan puur alleen bezig te zijn met geld en carrière.
pi_68608394
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 23:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hij heeft een plan gemaakt en het uitgevoerd; met zoveel mogelijk misbaar een eind maken aan zijn leven. Hij had zelfs zijn huur opgezegd per de dag na zijn dood. Hij heeft dus letterlijk weken rondgelopen met het plan van zelfdoding. Op de dag in kwestie heeft hij 40 kilometer gereden vóór hij in Apeldoorn was. Hij heeft vervolgens niet de kans gegrepen van die twee agenten die hem tegenhielden of zijn moraliteit in de weg laten zitten op het moment dat hij gas gaf.

En dan nog steeds, het oordeel dat hij een loser van het allerergste soort is, dat is nog de vriendelijke evaluatie van die klootzak.

De maatschappij kweekt dit soort kloothommels niet, de maatschappij zit ermee opgescheept. Hij had ook wat kunnen betekenen door bejaarden te gaan bezoeken of zo, maar hij vond het stoerder om beroemd te worden door een groepje mensen in een bus bang te maken en daarbij op de koop toe te nemen dat hij er een paar weerloze omstanders voor moest ommaaien.
pi_68608428
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Exact. Een prestatiemaatschappij is ene ultieme voedingsbodem voor mensen die door het lint gaan. Dat kan zich uiten in agressie die naar binnen of buiten keert.....

Ik heb altijd gewaarschuwd voor een doorgeschoten kapitalisme waarin we nu leven. Waarin je alleen meetelt als je een (goede) baan hebt. Ipv dat je meetelt om wie je bent. Nee, het gaat in deze maatschappij puur om wat je doet.

De maatschappij kweekt dergelijke gevallen.

Het wordt tijd dat mensen hun ogen openen. En meer om elkaar te geven dan puur alleen bezig te zijn met geld en carrière.
Je draaft wat door dat kan tot rare dingen leiden.
pi_68608442
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:16 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt maar goed, zoveel shit had ie nog niet en is toch blijkbaar wel plannend te werk gegaan. Tsja en niemand kent ''m echt goed blijkbaar.
Het verbaast mij ook dat zo weinigen hem kennen.... Niks gen verhalen van oud klasgenoten of iets dergelijks. Het lijkt idd een loner te zijn geweest....

Ik weet ook te weinig van zijn achtergrond af. Misschien dat media nog kennissen, oud klasgenoten of familieleden weten te interviewen....

Maar alles lijkt toch wel erg te wijzen op een gevalletje "laatste druppel".. Zo van niets meer te verliezen hebben....
pi_68608456
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:18 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ik sla de spijker volgens mij precies op z'n kop. Daar zit het hel probleem.
pi_68608506
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:17 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hij heeft een plan gemaakt en het uitgevoerd; met zoveel mogelijk misbaar een eind maken aan zijn leven. Hij had zelfs zijn huur opgezegd per de dag na zijn dood. Hij heeft dus letterlijk weken rondgelopen met het plan van zelfdoding. Op de dag in kwestie heeft hij 40 kilometer gereden vóór hij in Apeldoorn was. Hij heeft vervolgens niet de kans gegrepen van die twee agenten die hem tegenhielden of zijn moraliteit in de weg laten zitten op het moment dat hij gas gaf.

En dan nog steeds, het oordeel dat hij een loser van het allerergste soort is, dat is nog de vriendelijke evaluatie van die klootzak.

De maatschappij kweekt dit soort kloothommels niet, de maatschappij zit ermee opgescheept. Hij had ook wat kunnen betekenen door bejaarden te gaan bezoeken of zo, maar hij vond het stoerder om beroemd te worden door een groepje mensen in een bus bang te maken en daarbij op de koop toe te nemen dat hij er een paar weerloze omstanders voor moest ommaaien.
In een prestatiemaatschappij die steeds ergere vormen gaat aannemen, zullen steeds meer mensen uit de boot vallen.

Ik ken er genoeg die zo aan de kant zijn komen te staan. die mensen krijgen vaker het gevoel er in de maatschappij niet meer toe doen. Zeer gevaarlijk, want dan kweek je wel degelijk dit soort gevallen.
pi_68608508
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:17 schreef HiZ het volgende:

[..]

Die huur was altijd netjes betaald, hij kende de buurt daar goed in Apeldoorn.
Ergens is er iets erg misgegaan in zijn leven.
Gelukkig hebben we hier nog geen carbombers.
pi_68608539
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:12 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Bron
[..]
quote:
Volgens de burgemeester was T. niet ingeschreven als werkzoekende in zijn gemeente.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ganger___.html?p=3,2
quote:
Ieder individu reageert weer anders op een reeks van tegenslagen.
ik heb totaal geen begrip voor deze reactie.
jammer ook dat hij dood is. hij komt er wel erg makkelijk mee weg.
hij zou anders zeker levenslang hebben gekregen.
en ik zie willem-lex/amalia geen gratie aan hem verlenen na 20 jaar in de gevangenis.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_68608543
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:18 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ja, het kan bijvoorbeeld leiden tot huisvrouwen die boeken gaan verkopen in de Grote Kerk van Edam, of gepensioneerde ambtenaren die rondleidingen geven door de toren van diezelfde Grote Kerk. Ik noem maar wat willekeurige voorbeelden die ik gisteren nog heb gezien.

Er lopen in dit land zat mensen rond die het niet gemaakt hebben, die in de bijstand zitten, driehoog achter op tweedehands meubilair en die toch hun waarde weten te ontlenen aan iets anders dan in het gewetenloos afmaken van wat mensen die per ongeluk tussen hem en zijn zieke idee van roem stonden.
pi_68608575
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:23 schreef sig000 het volgende:

[..]

Die huur was altijd netjes betaald, hij kende de buurt daar goed in Apeldoorn.
Ergens is er iets erg misgegaan in zijn leven.
Gelukkig hebben we hier nog geen carbombers.
Precies, huur altijd keurig betaald en opgezegd omdat hij wist dat hij op 1 mei het huis niet meer nodig zou hebben. Dat er iets mis is gegaan is wel duidelijk, maar niets verontschuldigt ook maar in enige mate wat hij heeft gedaan.
  zondag 3 mei 2009 @ 00:27:13 #199
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_68608584
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:24 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja, het kan bijvoorbeeld leiden tot huisvrouwen die boeken gaan verkopen in de Grote Kerk van Edam, of gepensioneerde ambtenaren die rondleidingen geven door de toren van diezelfde Grote Kerk. Ik noem maar wat willekeurige voorbeelden die ik gisteren nog heb gezien.

Er lopen in dit land zat mensen rond die het niet gemaakt hebben, die in de bijstand zitten, driehoog achter op tweedehands meubilair en die toch hun waarde weten te ontlenen aan iets anders dan in het gewetenloos afmaken van wat mensen die per ongeluk tussen hem en zijn zieke idee van roem stonden.
Speculaties...
pi_68608604
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

In een prestatiemaatschappij die steeds ergere vormen gaat aannemen, zullen steeds meer mensen uit de boot vallen.

Ik ken er genoeg die zo aan de kant zijn komen te staan. die mensen krijgen vaker het gevoel er in de maatschappij niet meer toe doen. Zeer gevaarlijk, want dan kweek je wel degelijk dit soort gevallen.
I zeg weer; bullshit. Dit soort untermenschen zijn pas tevreden als iedereen erkent dat ze net zo groot en belangrijk zijn als in hun waan. Ze stellen niks voor, maar vinden dat ze ten onrechte niet de koning van de wereld zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')