Idd, ga schieten op een auto (kleine kans dat je de bestuurder raakt) terwijl iets verderop duizenden mensen staanquote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:40 schreef sig000 het volgende:
[..]
"Schieten kan niet meer, zou niet weten hoe?"
Nee, dat niet... Je kan het nooit voorkomen.....Maar in een steeds harder wordende maatschappij nemen de kansen wel fors toe.....quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Denk je, lettend op je betoog, dat in een perfecte samenleving, waar alles goed geregeld is, dit nooit zou gebeuren?²
Klopt, dat kan ik alleen maar beamen. Ik vraag me eigenlijk af in welk land de groeiende individualisering verder is en sneller gaat dan in Nederland.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee, dat niet... Je kan het nooit voorkomen.....Maar in een steeds harder wordende maatschappij nemen de kansen wel fors toe.....
Intelligentie is garantie dat iemand zwaar in de put belandt.... Hij zal best ernstig depressief zijn geweest.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:50 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Dat mag wel zo zijn, maar hij leek me ook (voor zover de verhalen nu vertellen) een man die intelligent genoeg was om te beseffen dat er genoeg hulp is als je in zo'n dal zit en een heleboel andere onschuldige mensen in jouw dood meetrekken níét de oplossing is. Hoewel ik het er wel mee eens ben dat het ook voor Karst een trieste situatie moet zijn geweest wanneer je naar zo'n wanhoopsdaad grijpt, is niets een excuus om zoveel mensen te doden. Want je maakt mij niet wijs dat hij toen hij besloot om met snelheid richting die bus te rijden, hij niet realiseerde dat er onschuldige slachtoffers zouden vallen.
Het probleem is typisch de Westerse samenleving. Waar prestatiedruk maximaal is.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Klopt, dat kan ik alleen maar beamen. Ik vraag me eigenlijk af in welk land de groeiende individualisering verder is en sneller gaat dan in Nederland.²
Dat is een voordeel van Amsterdam, staat altijd vol. Kom je met de auto niet doorheen.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Altijd kansen op kopieergedrag....Reken maar dat beveiliging fors wordt opgevoerd.
Tsja, dan zou je eens naar bv. Japan moeten kijken. Dan is het in Nederland nog niet zo slecht geregekd hoor.... Heb ik laatst nog een heel artikel over gelezen, daar werk je 5-6 dagen van een 8-21 per week, krijg je een stuk of 5 vakantiedagen per jaar en als je daar niet aan mee doet, kun je het leven in die maatschappij niet meer betalen en ga je er dus aan onderdoor.... Je hebt de keuze jezelf kapot te werken of kapot te laten gaan als paria....quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het probleem is typisch de Westerse samenleving. Waar prestatiedruk maximaal is.
En steeds minder tolerantie naar mensen die om wat voor reden dan ook niet (kunnen) werken.
Scootmobiel nemen.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:10 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat is een voordeel van Amsterdam, staat altijd vol. Kom je met de auto niet doorheen.
Wat zit je nu precies te projecteren op de dader?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Ook Karst T. is slachtoffer. Een paar keer baan kwijt en huis kwijtgeraakt.... Ik praat het niet goed, maar ik kan me best voorstellen dat hij totaal ontredderd voelde.![]()
De maatschappij is ook bikkelhard. Als een een scheet dwarszit, dan sta je al op straat. De verzorgingsstaat met sociaal vangnet wordt gaande weg steeds verder afgebroken door de elite die zelf aan grootgraaierij doet..
Het is wachten op de volgende.....
Absoluut, maar ik wil aangeven dat het niet een 'typisch westers verschijnsel' is dat de werkdruk hoog is. De situatie uit mijn post net is nu niet echt een maatschappij waar ik in zou willen wonen en ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is....quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Zoeperzazke, Japan is nou juist net een land dat Echtgaaf sterkt in zijn betoog. Weet je hoeveel zelfmoord daar wel niet gepleegd wordt? Daar moeten we niet naar toe willen met zijn allen.
Dat is idd goed nieuws! Fijn dat je het hier post!quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:28 schreef oh-oh het volgende:
Ook Senna heeft vandaag koninklijk bezoek gehad en ze vond dat heel fijn. Haar hersenscan is nog steeds niet goed, vlekken zijn er nog en er is nog niet duidelijk hoe en wat.
En ze heeft naast haar been en het hoofdletsel ook haar schouderblad gebroken.
Ze mag als alles goed gaat morgen vervoerd worden naar het ziekenhuis in Tilburg, dat is wel goed nieuws voor haar en haar familie!
hij stond volgens de berichten geeneens als werkzoekende geregistreerd.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Ook Karst T. is slachtoffer. Een paar keer baan kwijt en huis kwijtgeraakt.... Ik praat het niet goed, maar ik kan me best voorstellen dat hij totaal ontredderd voelde.![]()
De maatschappij is ook bikkelhard. Als een een scheet dwarszit, dan sta je al op straat. De verzorgingsstaat met sociaal vangnet wordt gaande weg steeds verder afgebroken door de elite die zelf aan grootgraaierij doet..
Wat een melodramatische bullshit. De man is dader, geen slachtoffer. Er zijn zat mensen die veel ergere dingen meemaken en die rijden ook niet massaal op groepjes volwassenen met kinderen in.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:45 schreef EchtGaaf het volgende:
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 22:01 schreef Lkw het volgende:
Er zijn zat mensen die veel ergere dingen meemaken en die rijden ook niet massaal op groepjes volwassenen met kinderen in.
EchtGaaf legt een deel van de verantwoordelijkheid die de dader had, buiten de man zelf neer. Dat vind ik onterecht en bestrijd ik. Zoals gezegd, je blijft zelf die verantwoordelijkheid houden, ook als je leven door diepe dalen gaat. Desnoods doe je jezelf iets aan, maar niet onschuldige mensen. Ik snap niet hoe je begrip kunt tonen als iemand dat toch doet.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 22:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Lkw, ik ben bang je niet goed leest. EchtGaaf zegt nergens dat zijn situatie het rechtvaardigt. Hij haat niet verder dan begrip. En dan heb ik ook nog wel.²
Ok dan, als je elke mens vrij laat doorfokken moet je rekenng houden met minder gelukte exemplaren.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 22:09 schreef Lkw het volgende:
[..]
EchtGaaf legt een deel van de verantwoordelijkheid die de dader had, buiten de man zelf neer. Dat vind ik onterecht en bestrijd ik. Zoals gezegd, je blijft zelf die verantwoordelijkheid houden, ook als je leven door diepe dalen gaat. Desnoods doe je jezelf iets aan, maar niet onschuldige mensen. Ik snap niet hoe je begrip kunt tonen als iemand dat toch doet.
Helaas zitten die er altijd bij ja. En omdat men in onze maatschappij niet hard genoeg afrekent met die minder gelukte exemplaren, zijn het er op dit moment enorm veel. Dat merk je dagelijks op straat, in het OV of in de winkel.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 22:12 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ok dan, als je elke mens vrij laat doorfokken moet je rekenng houden met minder gelukte exemplaren.
Zit niet zo te kletsen, hij was een onbetekenend mannetje dat heel goed wist wat ie deed. In plaats van enige relevantie voor de samenleving te krijgen in positieve zin vond hij het nodig om met veel kabaal zelfmoord te plegen en 6 volkomen vreemden mee te sleuren.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat is wel een goede omschrijving denk ik.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 22:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zit niet zo te kletsen, hij was een onbetekenend mannetje dat heel goed wist wat ie deed. In plaats van enige relevantie voor de samenleving te krijgen in positieve zin vond hij het nodig om met veel kabaal zelfmoord te plegen en 6 volkomen vreemden mee te sleuren.
Wel weer typisch om maar weer meteen het ergste te denken. Er is nog helemaal niks bekend wat nou de rede erachter is dus vooralsnog zijn dit speculaties.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 22:01 schreef Lkw het volgende:
[..]
Wat een melodramatische bullshit. De man is dader, geen slachtoffer. Er zijn zat mensen die veel ergere dingen meemaken en die rijden ook niet massaal op groepjes volwassenen met kinderen in.
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, ook als het leven tegenzit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |