hehe truequote:Op maandag 20 april 2009 20:08 schreef DrDentz het volgende:
Als je niet kijkt hoor je Brigitte Kaandorp zingen.
quote:Op maandag 20 april 2009 20:12 schreef ScudRaket het volgende:
tvp
Blijft heerlijk inderdaad.quote:Op maandag 20 april 2009 20:06 schreef DrDentz het volgende:
Ah ja, weer dat grappige Van Rooyen lied.
Snap ik ook niet. Ik bedoel: hoe moet ik "Dikkertje Dap" en "Ja zuster, nee zuster" nou interpreteren dan?quote:Op maandag 20 april 2009 21:28 schreef tong80 het volgende:
Wat een kutlied.
Dat heeft Annie nooit zo bedoeld
Eerder Spel Zonder Grenzen.quote:Op maandag 20 april 2009 18:36 schreef Paul het volgende:
Ter land ter zee en in de lucht was het voorbeeldprogramma voor wipe out
Ik verzin dit niet hoor, dat heeft die gozer uit Amerika gezegdquote:
bewat?quote:Op maandag 20 april 2009 23:58 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ja echt wel besokke om 74 x mee te doen
Woord: mesjogge (bijv. naamw., -)quote:
Viel ook wel mee, beetje Man Bijt Hond tv.quote:Op maandag 20 april 2009 23:47 schreef broer het volgende:
Ze hadden beter een Fokke & Sukke kunnen besteden aan 'Te land, ter zee en in de lucht' dan een heel gesprek van tien minuten. Dat was echt niet om door te komen, zeg.
Mesjogge voor iemand die verkouden is?quote:
quote:Op maandag 20 april 2009 21:44 schreef Peter6000 het volgende:
'Martin Bril te ziek om te schrijven'
AMSTERDAM - Columnist Martin Brils plekje in de Volkskrant is al twee dagen leeg. De schrijver, die lijdt aan darmkanker, is te ziek om zijn column te schrijven.
"Vandaag geen Martin Bril” staat klein op de voorpagina, waar zijn column sinds kort wordt geplaatst.
De Volkskrant zegt tegen RTL Boulevard niet te weten wanneer er weer een nieuwe column van Martin komt, maar hoopt deze week weer een stuk van zijn hand te kunnen plaatsen.
Martin zei eerder al dat hij ernstig ziek maar zeker niet stervende was. Want: "Zolang ik in de krant te lezen ben gaat het goed met me, wanneer ik niet meer schrijf ben ik dood."
In zijn column van vorige week schreef hij dat hij zo verzwakt is dat hij een rolstoel nodig heeft. "Ineens had ik een rolstoel nodig, geen kracht meer in mijn benen. Goed voor het humeur is het niet, maar er is geen ontkomen aan."
http://www.telegraaf.nl/p(...)rijven___.html?p=5,1
Dat zegt allesquote:Op dinsdag 21 april 2009 00:19 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Hij was zelfs niet bij Bob Dylan dit jaar.
quote:Op maandag 20 april 2009 21:44 schreef Peter6000 het volgende:
'Martin Bril te ziek om te schrijven'
De Volkskrant zegt tegen RTL Boulevard niet te weten wanneer er weer een nieuwe column van Martin komt[b], maar hoopt deze week weer een stuk van zijn hand te kunnen plaatsen.
quote:De gasten van 21 april zijn Gerard Timmer, Aart Staartjes, Felix Rottenberg en Gerrit Komrij. Muziek is er van Eric Vloeimans' 'Fugimundi' en Giel Beelen is tafelheer van Matthijs van Nieuwkerk.
"Ik bedoel eh...". Ik mis het wel hoorquote:Op dinsdag 21 april 2009 00:19 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Hij was zelfs niet bij Bob Dylan dit jaar.
quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:16 schreef Adelante het volgende:
Meneer Aart is wel een beetje zo'n oude zeikerd geworden
Later werd het misschien wat pretentieus en werd hun imago belangrijker, maar in het begin echt nier hoorquote:Op dinsdag 21 april 2009 22:14 schreef Wickedangel het volgende:
Ik haat Robert Smith en The Cure en hun pretentieuze shit.
Dit zal er inhakken bij hemquote:Op dinsdag 21 april 2009 22:14 schreef Wickedangel het volgende:
Ik haat Robert Smith en The Cure en hun pretentieuze shit.
Moet je hem eens youtuben op eurokok, hilarisch!! Gaat ie bij mensen thuis koken, en dan de hele tijd dubbelzinnige opmerkingen maken! Martin, HELD!quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:47 schreef TLC het volgende:
Hahaha gisteren die kok met zijn 70 hobbies ; briljant
Klopt ja, ze zijn gestopt omdat Jakhals Erik niet meer wou.quote:Op woensdag 22 april 2009 12:35 schreef Veerboot het volgende:
Wel grappig trouwens dat diegene die die filmpjes van Eurokok Martin altijd maakte, Jakhals Erik is.
quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:25 schreef Ambrosius het volgende:
Meneer Aart is één van de eersten die het publiek zo meekrijgt.
Snap ook niet waarom dat blokje, 'sesamstraat, villa achterwerk, klokhuis, jeugdjournaal', ooit weg is gehaald.quote:Op woensdag 22 april 2009 18:51 schreef Veerboot het volgende:
Ik zou weleens een precies overzicht willen zien van de uitzendtijdstippen van Sesamstraat. Die PO-kerel zal wel gelijk hebben dat het vanaf 1991 niet meer om half zeven stond, maar dan zeker om 18.15? Getuige dit NPS-jaarverslag uit 2000 moest het in ieder geval toen (2000 dus) verhuizen van 18.15 naar 18.00 uur. Het programma is dus gewoon steeds heel langzaam iets verder teruggeduwd in de uitzendschema's. Die PO-kerel deed net of het al 18 jaar om 17.30 wordt uitgezonden en dat men er nu ineens over begint te zeuren. (Overigens begrijp ik wel dat 18.30 nu heel moeilijk is, maar rond 18.00 uur zou best kunnen als er wat met die andere kinderprogramma's geschoven wordt.)
Nieuwe album van Depeche Mode is sinds een paar dagen uit.quote:Op woensdag 22 april 2009 19:58 schreef tong80 het volgende:
Waarom zat Anton Corbijn er
Omdat zijn clip niet wordt uitgezonden ?
Nou groot nieuwquote:Op woensdag 22 april 2009 19:59 schreef superjojo het volgende:
[..]
Nieuwe album van Depeche Mode is sinds een paar dagen uit.
Kut nummer van een overgewaardeere kutband.quote:Op woensdag 22 april 2009 19:59 schreef superjojo het volgende:
Die clip van Viva La Vida hadden ze op z'n minst in Nederland kunnen uitbrengen als officiële.
Jaquote:Op woensdag 22 april 2009 20:06 schreef Toad het volgende:
Giovanca vind het ook leuk.
Priceless die blikquote:Op woensdag 22 april 2009 20:06 schreef Toad het volgende:
Giovanca vindt het ook leuk.
Nobelprijs.quote:
Aan het nieuwe album van U2 waren ook meerdere items gewijd in DWDD, over kutbands gesproken.quote:
Louis heeft altijd gelijkquote:Op woensdag 22 april 2009 20:18 schreef InTrePidIvity het volgende:
Louis van Gaal is altijd zo heerlijk overtuigd van z'n eigen gelijk
Matthijs moet wel z'n bek houden, hij blaat er constant doorheen. Erg irritant, want Van Gaal heeft doorgaans best zinnige dingen te melden
Raar dat ze dat niet gedaan hebben inderdaad. Veel toffere clip dan de officiële en zeker leuker om te zien voor Nederlanders met o.a. dat hij loopt door een oranje versierde straat.quote:Op woensdag 22 april 2009 19:59 schreef superjojo het volgende:
Die clip van Viva La Vida hadden ze op z'n minst in Nederland kunnen uitbrengen als officiële.
Er is zelfs in Den Haag niet al te veel over gerept...quote:Op woensdag 22 april 2009 20:50 schreef Veerboot het volgende:
[..]
Raar dat ze dat niet gedaan hebben inderdaad. Veel toffere clip dan de officiële en zeker leuker om te zien voor Nederlanders met o.a. dat hij loopt door een oranje versierde straat.
In de inleiding daarover van Matthijs zei Matthijs al dat er in alle praatprogramma's lang over gesproken was, dus dat is geen argument. Al geloof ik nooit dat LvG het niet gezien had.quote:Op woensdag 22 april 2009 21:01 schreef broer het volgende:
Grappig dat Van Gaal zei dat hij Het Bewuste Filmpje niet had gezien maar vervolgens wel wist te melden dat ze het er in Studio Voetbal de hele tijd over hadden.
Kut. Is mij eindelijk eens iets opgevallen, krijg ik dat weer.quote:Op woensdag 22 april 2009 21:06 schreef Veerboot het volgende:
Studio Voetbal liet het filmpje niet zien.
Tsja dat wel, maar verder... Je kan ook normaal doen.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:22 schreef golfer het volgende:
Het blijft een grappig mannetje, die Van Gaal.
Verschrikkelijkquote:Op woensdag 22 april 2009 22:31 schreef Peter6000 het volgende:
Schrijver en Volkskrant-columnist Martin Bril (49) overleden
AMSTERDAM - In Amsterdam is woensdag schrijver en Volkskrant-columnist Martin Bril overleden. Hij is 49 jaar geworden.
http://www.volkskrant.nl/(...)in_Bril_49_overleden
haha iddquote:Op donderdag 23 april 2009 02:34 schreef FritsVanEgters het volgende:
Dat gezicht van Giovanca tijdens het liedje van Starfucker
Precies hoe ik ook zat te kijken. Wat een valse herrie was dat.quote:Op donderdag 23 april 2009 02:34 schreef FritsVanEgters het volgende:
Dat gezicht van Giovanca tijdens het liedje van Starfucker
Mijn gedachten, bovendien is zijn hekel naar de nOS zo groot, dat hij gemakshalve vergeet dat het niet is uitgezonden en ze het een half minuutje over hebben gehad, en bij VI is hij werkelijk een half uur afgekraakt, daar hoor je Lowie dan weer niet over.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:28 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik vond de uitleg van docent Louis over dat camera incident wel weer erg makkelijk.
Je blijft gewoon met je poten van zo'n camera af als fatsoenlijk mens.
Maar goed, het levert wel leuke televisie op.
Idd, en dat wijf was ook nog een facking lelijk.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:37 schreef Specularium het volgende:
[..]
Precies hoe ik ook zat te kijken. Wat een valse herrie was dat.
Vanavond dus wel even kijkenquote:Op donderdag 23 april 2009 11:42 schreef Michie_ het volgende:
Vanavond een speciale uitzending waarin ze Martin Bril herdenken.
En iedereen na afloop toch blij en braaf klappen...quote:Op donderdag 23 april 2009 13:44 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Idd, en dat wijf was ook nog een facking lelijk.
quote:De uitzending van De Wereld Draait Door staat vanavond volledig in het teken van de woensdag overleden schrijver Martin Bril. Dat heeft de VARA laten weten. In zijn woonplaats Amsterdam overleed Bril woensdag op 49-jarige leeftijd aan de gevolgen van kanker. Bril stond sinds 6 april met zijn column op de voorpagina van De Volkskrant, maar die plek bleef sinds het begin van deze week leeg. Bril was regelmatig te zien in De Wereld Draait Door. Op 12 februari was hij voor het laatst te gast.
Jan Mulder, Bart Chabot, Joost Zwagerman en lezers en fans van Martin Bril zijn vanavond te gast in De Wereld Draait Door. Ook trompettist Eric Vloeimans is aanwezig. Bril schreef voor Vloeimans laatste CD ‘Live at Yoshi’s’ de liner notes. Bril zei over Vloeimans: “De muziek van Eric Vloeimans is vloeiend als water, vloeiend als een dans, vloeiend als een verkeersader en vloeiend als het leven zelf.”
Zanger Huub van der Lubbe zingt tot slot ‘Tot je mijn liefde voelt’. Een oorspronkelijk nummer van Bob Dylan, vertaald door Van der Lubbe
Bril was een grote fan van Bob Dylan.quote:Op donderdag 23 april 2009 14:04 schreef NoCigar het volgende:
Zanger Huub van der Lubbe zingt tot slot ‘Tot je mijn liefde voelt’. Een oorspronkelijk nummer van Bob Dylan, vertaald door Van der Lubbe.
Tja.
Wat een godsgeschenk dat ze het niet door Van Dik Hout laten doen, zoals een paar uitzendingen geleden!quote:Op donderdag 23 april 2009 14:04 schreef NoCigar het volgende:
Zanger Huub van der Lubbe zingt tot slot ‘Tot je mijn liefde voelt’. Een oorspronkelijk nummer van Bob Dylan, vertaald door Van der Lubbe.
Ik heb ongeveer hetzelfde gevoel, vind eigenlijk de media aandacht een beetje te veel van het goede als er zelfs een complete DWDD uitzending aan hem gewijd wordt.quote:Op donderdag 23 april 2009 14:12 schreef Grulez het volgende:
Ik ben een beetje allergisch voor zulke uitzendingen, waarin net overleden personen worden opgehemeld. Niks tegen Bril, maar hij was ook weer niet mijn held.
Gelukkig zijn we niet verplicht om DWDD te kijken. Heb zelf ook helemaal niets met dit soort eerbetonen.quote:Op donderdag 23 april 2009 14:12 schreef Grulez het volgende:
Ik ben een beetje allergisch voor zulke uitzendingen, waarin net overleden personen worden opgehemeld. Niks tegen Bril, maar hij was ook weer niet mijn held.
Zo raar is dat niet, gewoon omdat ie zo vaak tafelheer was.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:36 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer hetzelfde gevoel, vind eigenlijk de media aandacht een beetje te veel van het goede als er zelfs een complete DWDD uitzending aan hem gewijd wordt.
Das prima, maar dan sla ik even over.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:49 schreef BroodjeFalafel het volgende:
Niet zo gek aangezien Mathijs en Martin zo'n beetje beste vrienden waren..
Ik sla ook over, al die "bekende Nederlanders", die vertellen hoe fantastisch die Bril wel niet was.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:49 schreef BroodjeFalafel het volgende:
Niet zo gek aangezien Mathijs en Martin zo'n beetje beste vrienden waren..
Hij is jarenlang vaste gast geweest. Zou eerder vreemd zijn als ze het niet zouden doen.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:36 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer hetzelfde gevoel, vind eigenlijk de media aandacht een beetje te veel van het goede als er zelfs een complete DWDD uitzending aan hem gewijd wordt.
idd, ik ga wel kijken en als het niks is kan ik nog altijd zappenquote:Op donderdag 23 april 2009 18:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hij is jarenlang vaste gast geweest. Zou eerder vreemd zijn als ze het niet zouden doen.
Bij de Volkskrant hebben al 7000 mensen gemaild in het register. Zijn zeker ook allemaal bekende Nederlanders ?quote:Op donderdag 23 april 2009 18:29 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ik sla ook over, al die "bekende Nederlanders", die vertellen hoe fantastisch die Bril wel niet was.
Wat erg..
Ik kan me nog een onhandige uitspraak van Reinout Oerlemans herinneren...quote:Op donderdag 23 april 2009 16:58 schreef FritsVanEgters het volgende:
Hahahaha, en dan noemen ze het programma De Wereld draait door...![]()
Ja, dat is niet gespeeld.quote:
Dat heb ik dus met Chabot. Vooral in combinatie met een dode BN'er.quote:Op donderdag 23 april 2009 19:46 schreef koemleit het volgende:
zwagerman trek ik altijd heel slecht.
TV---->>>knop------>uit!quote:
Maar ik heb er wel een dubbel gevoel bij. Als je zo dicht bij iemand betrokken bent, moet je dan wel nu al op tv gaan zitten.quote:
Vreselijk. Het stopwoordje van Bril ("Weet je wel") gebruikt ie nu te pas en te onpas, ergerlijk. Ik vind het wel een fraai eerbetoon totnutoe, trouwens.quote:Op donderdag 23 april 2009 19:50 schreef FritsVanEgters het volgende:
Dat heb ik dus met Chabot. Vooral in combinatie met een dode BN'er.
Ik heb niet de hele aflevering gezien, maar de afgelopen tien minuten vind ik vooral geen eerbetoon, maar meer een kroeggesprek tussen een paar mannen die herinneringen ophalen aan een overleden vriend. Leuk voor hen, maar voor de toeschouwer voornamelijk onbegrijpelijk.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:02 schreef Stofje het volgende:
[..]
Vreselijk. Het stopwoordje van Bril ("Weet je wel") gebruikt ie nu te pas en te onpas, ergerlijk. Ik vind het wel een fraai eerbetoon totnutoe, trouwens.
De één zijn dood..quote:Op donderdag 23 april 2009 20:09 schreef Stofje het volgende:
Misschien stel ik nu een hele domme vraag, maar kan die Chabot zelf ook wat? Ik zag 'm veel(véél)vuldig in beeld toen Brood overleed en nu is het weer haantje de voorste. Echt een ergerlijk mannetje.
Mis. 2 vrouwen aan tafel.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:02 schreef SCH het volgende:
Je ziet er ook geen vrouw bij vanavond en dat is veel zeggend.
Dat is dan ook alleen de laatste tien minuten, sinds het over die theatertour gaat.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:08 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ik heb niet de hele aflevering gezien, maar de afgelopen tien minuten vind ik vooral geen eerbetoon, maar meer een kroeggesprek tussen een paar mannen die herinneringen ophalen aan een overleden vriend. Leuk voor hen, maar voor de toeschouwer voornamelijk onbegrijpelijk.
Mijn beste vriend overleed. Ik was kapot en gebroken. Ik voetbalde destijds in een eerste elftal en liet me door mijn omgeving overhalen wel te gaan trainen. Ik heb er nu nog spijt van.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar ik heb er wel een dubbel gevoel bij. Als je zo dicht bij iemand betrokken bent, moet je dan wel nu al op tv gaan zitten.
Ik weet niet. Is een beetje het dubbele gevoel dat ik bij deze uitzending en die hele ouwe mannetjeskliek heb die Van Nieuwkerk rond zich heen heeft verzameld. Je ziet er ook geen vrouw bij vanavond en dat is veel zeggend. Het is het middelbare heteromannen kliekje dat de Nederlandse tv voor een groot deel overheerst en elkaar veren in de reet blijft steken. Pam, Mulder, Chabot, Zwagerman, Van Nieuwkerk, Campert, Borst etc.
De 1 heeft een groter ego dan de ander.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mijn beste vriend overleed. Ik was kapot en gebroken. Ik voetbalde destijds in een eerste elftal en liet me door mijn omgeving overhalen wel te gaan trainen. Ik heb er nu nog spijt van.
De één kan de knop omzetten de ander niet
Nee dat was juist het mooi netquote:Op donderdag 23 april 2009 20:08 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ik heb niet de hele aflevering gezien, maar de afgelopen tien minuten vind ik vooral geen eerbetoon, maar meer een kroeggesprek tussen een paar mannen die herinneringen ophalen aan een overleden vriend. Leuk voor hen, maar voor de toeschouwer voornamelijk onbegrijpelijk.
Leg eens uitquote:Op donderdag 23 april 2009 20:10 schreef qonmann het volgende:
[..]
De één zijn dood..
Als ie echt begaan was zat ie er niet
quote:Op donderdag 23 april 2009 20:21 schreef SCH het volgende:
Ik vind Huub van der Lubbe meestal verschrikkelijk maar dit was heel mooi
En dat is ook maar uit de lucht gegrepen. Net of Chabot bekende mensen die vroeg dood gaan bewust op zoekt.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:10 schreef qonmann het volgende:
[..]
De één zijn dood..
Als ie echt begaan was zat ie er niet
Hoe kom je daar nou bijquote:Op donderdag 23 april 2009 20:09 schreef Stofje het volgende:
Misschien stel ik nu een hele domme vraag, maar kan die Chabot zelf ook wat? Ik zag 'm veel(véél)vuldig in beeld toen Brood overleed en nu is het weer haantje de voorste. Echt een ergerlijk mannetje.
wat ben jij een vieze respectloze kut zeg...................quote:Op donderdag 23 april 2009 19:59 schreef starla het volgende:
wat een saaie kutaflevering
wat?! geen TV draait door...alleen maar serieus gezever? geen luchtig intermezzo, wat een farce.
Helemaal eens met je. Ik vind Zwagerman ook helemaal niks. Nooit eigenlijkquote:Op donderdag 23 april 2009 20:26 schreef Specularium het volgende:
Jezus, behoorlijk zware uitzending. Alleen de zogenaamde lezing van Zwagerman vond ik behoorlijk ruk.
Die kerel mist wat empathisch vermogen ofzo.
Prachtig uitvoering van dat nummer door Huub ook.
Waardig afscheid zo, morgen weer een gewone uitzending.
Hij heeft er wel een handje van.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:24 schreef superjojo het volgende:
[..]
En dat is ook maar uit de lucht gegrepen. Net of Chabot bekende mensen die vroeg dood gaan bewust op zoekt.
ga toch voetbal kijkenquote:Op donderdag 23 april 2009 20:28 schreef djstoffel het volgende:
[..]
wat ben jij een vieze respectloze kut zeg...................
stijlvolle aflevering met een mooie vertaling van huub vd lubbe
Ik ook. Maar hij had wel een goede analyse. Ik vond Mathijs ook wel sterk.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:29 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Helemaal eens met je. Ik vind Zwagerman ook helemaal niks. Nooit eigenlijk
Dat dusquote:Op donderdag 23 april 2009 20:35 schreef SCH het volgende:
Alleen leent dit programma zich niet zo voor zo'n rouwding.
Uiteraard weet ik ook wel dat Chabot schrijver is, maar vooral toen Brood overleed was die vent niet van de buis te slaan. Ook z'n constante stroom van boeken óver Brood (zie je lijstje) is gewoon een beetje... naar. Het riekt idd naar het bekende 'de één z'n dood, ...'. Maar goed, wellicht zie ik het verkeerd, maar ik kan die vent gewoon niet zo goed hebben.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:27 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij
Gepubliceerd werk
Nergens goed voor.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:31 schreef sunmoonstar het volgende:
Huub van der Lubbe vertelde dat de dochters van Bril een nummer van hem luisterde (dat zei hij in het interviewtje dat Matthijs met hem had..) welk nummer noemde hij toen?
Borderlinerquote:Op donderdag 23 april 2009 20:40 schreef djstoffel het volgende:
maar chabot was wel een goede vriend,
wel apart dat hij er eerst niet over kon praten en een paar minuten later als een waterval tekeer ging..
quote:Op donderdag 23 april 2009 20:36 schreef starla het volgende:
[..]
Dat dus
Helemaal als de godganse uitzending over een dode man gaat, 20 minuten was wel genoeg
Hij en brood waren vriendenquote:Op donderdag 23 april 2009 20:38 schreef Stofje het volgende:
[..]
Uiteraard weet ik ook wel dat Chabot schrijver is, maar vooral toen Brood overleed was die vent niet van de buis te slaan. Ook z'n constante stroom van boeken óver Brood (zie je lijstje) is gewoon een beetje... naar. Het riekt idd naar het bekende 'de één z'n dood, ...'. Maar goed, wellicht zie ik het verkeerd, maar ik kan die vent gewoon niet zo goed hebben.
Mensen relax ff zegquote:Op donderdag 23 april 2009 20:43 schreef Rick_Dokkum het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ik zal maar niet overgaan in woorden.
Eensch.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:28 schreef djstoffel het volgende:
[..]
wat ben jij een vieze respectloze kut zeg...................
Heb nog nooit iets van hem gelezen maar het was volkomen logisch dat ze er een uitzending aan hebben besteed, hij was immers dicht bij het programma betrokken.
stijlvolle aflevering met een mooie vertaling van huub vd lubbe
Toch zit er kern van waarheid in. Dit programma leent zich hier niet voor. Daarvoor hebben we Kunststof of nova of desnoods P&W. DWDD is een programma dat inhaakt op de actualiteit en van minuut tot minuut spannend gemaakt wordt (althans, dat pretenderen ze). Ze gingen vandaag buiten hun format omdat toevallig een Amsterdams vriendje van hen de pijp uit is.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:43 schreef Rick_Dokkum het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ik zal maar niet overgaan in woorden.
wordquote:Op donderdag 23 april 2009 20:48 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Toch zit er kern van waarheid in. Dit programma leent zich hier niet voor. Daarvoor hebben we Kunststof of nova of desnoods P&W. DWDD is een programma dat inhaakt op de actualiteit en van minuut tot minuut spannend gemaakt wordt (althans, dat pretenderen ze). Ze gingen vandaag buiten hun format omdat toevallig een Amsterdams vriendje van hen de pijp uit is.
quote:
Als er een willekeurige andere tafelheer zou overlijden, zouden we ongetwijfeld hetzelfde hebben, een Marc Marie of Jan Mulder, e.d.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:48 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Toch zit er kern van waarheid in. Dit programma leent zich hier niet voor. Daarvoor hebben we Kunststof of nova of desnoods P&W. DWDD is een programma dat inhaakt op de actualiteit en van minuut tot minuut spannend gemaakt wordt (althans, dat pretenderen ze). Ze gingen vandaag buiten hun format omdat toevallig een Amsterdams vriendje van hen de pijp uit is.
En daarmee sla je de spijker op z'n kop! Al die tafelgasten komen meestal uit dezelfde scene. Het is één grote kaartclub. Het begint erg op te vallen en de gasten raken op. Hoe vaak heb ik die kop van kutzwager nou al gezien de afgelopen weken?quote:Op donderdag 23 april 2009 20:51 schreef superjojo het volgende:
[..]
Als er een willekeurige andere tafelheer zou overlijden, zouden we ongetwijfeld hetzelfde hebben, een Marc Marie of Jan Mulder, e.d.
Daarbij was het gewoon een mooie uitzending en heeft Martin Bril veel lezers.
uit een ver verleden:quote:Op donderdag 23 april 2009 20:53 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
En daarmee sla je de spijker op z'n kop! Al die tafelgasten komen meestal uit dezelfde scene. Het is één grote kaartclub. Het begint erg op te vallen en de gasten raken op. Hoe vaak heb ik die kop van kutzwager nou al gezien de afgelopen weken?
Zwagerman & Bril kenden elkaar al heel langquote:Op donderdag 23 april 2009 20:59 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Waarmee je wil zeggen...?
quote:Op donderdag 23 april 2009 21:00 schreef qonmann het volgende:
[..]
Zwagerman & Bril kenden elkaar al heel lang
Ach, ik krijg altijd vaginale jeuk van die moraalridders die de dood van iemand gebruiken om de voorgaande desinteresse in diezelfde persoon te compenseren. 90% van de mensen hier heeft nog ooit één column van die gast gelezen en waarschijnlijk de helft kent hem alléén van DWDD, maar zodra er een quasi-intellectueel theaterstukje wordt opgevoerd door een stelletje insiders onder het mom van -kijk eens hoe briljant die man was en wij kenden hem persoonlijk!- schreeuwt iedereen moord en brand als je dat saai vindt en gewoon door de transparantie heen prikt. Laten we wel wezen, het ging vanavond toch meer op de kijkcijfers dan om de ode? Toch meer om het existentialistisch-uit-je-nek-lullen van Zwagerman? Toch meer om al-een-tijd-m'n-kop-niet-laten-zien Huubje en al die andere appendices die niet eens in de schaduw staan van een dode vent? Wat een klucht.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:51 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Uiteraard. Het zal de emotie wel zijn
Dat durf ik te betwijfelen! Ik denk niet dat dit gemaakt is om goed te kunnen scoren. Integendeel. Ze hebben het format losgelaten voor een kroegpraatje...daar valt weinig mee te scoren, me dunkt.quote:Op donderdag 23 april 2009 21:02 schreef starla het volgende:
[..]
Ach, ik krijg altijd vaginale jeuk van die moraalridders die de dood van iemand gebruiken om de voorgaande desinteresse in diezelfde persoon te compenseren. 90% van de mensen hier heeft nog ooit één column van die gast gelezen en waarschijnlijk de helft kent hem alléén van DWDD, maar zodra er een quasi-intellectueel theaterstukje wordt opgevoerd door een stelletje insiders onder het mom van -kijk eens hoe briljant die man was en wij kenden hem persoonlijk!- schreeuwt iedereen moord en brand als je dat saai vindt en gewoon door de transparantie heen prikt. Laten we wel wezen, het ging vanavond toch meer op de kijkcijfers dan om de ode? Toch meer om het existentialistisch-uit-je-nek-lullen van Zwagerman? Toch meer om al-een-tijd-m'n-kop-niet-laten-zien Huubje en al die andere appendices die niet eens in de schaduw staan van een dode vent? Wat een klucht.
De redactie weet dondersgoed dat het hele DWDD-publiek + schare fans van Bril zouden kijken. Die eerste groep kijkt toch wel, die tweede moesten ze boeien door het hele programma te vullen.quote:Op donderdag 23 april 2009 21:06 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Dat durf ik te betwijfelen! Ik denk niet dat dit gemaakt is om goed te kunnen scoren. Integendeel. Ze hebben het format losgelaten voor een kroegpraatje...daar valt weinig mee te scoren, me dunkt.
Er zullen er ook genoeg zijn die alleen DWDD kijken voor de tv draait door e.d.quote:Op donderdag 23 april 2009 21:07 schreef starla het volgende:
[..]
De redactie weet dondersgoed dat het hele DWDD-publiek + schare fans van Bril zouden kijken. Die eerste groep kijkt toch wel, die tweede moesten ze boeien door het hele programma te vullen.
Je had toch halverwege weggezapt?quote:Op donderdag 23 april 2009 21:02 schreef starla het volgende:
Ach, ik krijg altijd vaginale jeuk van die moraalridders die de dood van iemand gebruiken om de voorgaande desinteresse in diezelfde persoon te compenseren. 90% van de mensen hier heeft nog ooit één column van die gast gelezen en waarschijnlijk de helft kent hem alléén van DWDD, maar zodra er een quasi-intellectueel theaterstukje wordt opgevoerd door een stelletje insiders onder het mom van -kijk eens hoe briljant die man was en wij kenden hem persoonlijk!- schreeuwt iedereen moord en brand als je dat saai vindt en gewoon door de transparantie heen prikt. Laten we wel wezen, het ging vanavond toch meer op de kijkcijfers dan om de ode? Toch meer om het existentialistisch-uit-je-nek-lullen van Zwagerman? Toch meer om al-een-tijd-m'n-kop-niet-laten-zien Huubje en al die andere appendices die niet eens in de schaduw staan van een dode vent? Wat een klucht.
Kundig?! De man was totaal onprofessioneel de eerste twee minuten door van de auto-que af te lezen! Als een sneltrein ging hij door het nalatenschap van Bril heen. Als hij voor de verandering eens wat gevoel had getoond ipv deze uitzending aan te kondigen als ieder anders (wat dus niet het geval was) had ik nog een beetje respect voor hem kunnen opbrengen. Mathijs is allesbehalve een vakman.quote:Op donderdag 23 april 2009 21:28 schreef Michie_ het volgende:
Ik vond het in ieder geval een prachtige met respect gemaakte aflevering. Had echt met Bart te doen, (blijf hem een onwijs symphatieke man vinden) Heel knap ook dat Mathijs dit zo kundig presenteerde
ja ik miste ook rene Froger Gordon en het hoempapaorkestquote:Op donderdag 23 april 2009 21:38 schreef djstoffel het volgende:
[quote]Op donderdag 23 april 2009 20:46 schreef starla het volgende:
[..]
Mensen relax ff zeg
Wat is er mis met de aflevering kut vinden? Omdat de aflevering over een dode gast gaat moet ik opeens de aflevering mooi, gevoelig en wat dies meer zij vinden? Het was gewoon saaaaaaaai.
Rete en retesaaaaaaai.
quote:Op donderdag 23 april 2009 21:41 schreef tong80 het volgende:
[..]
ja ik miste ook rene Froger Gordon en het hoempapaorkest
Ja hij kan beter een voorbeeld nemen aan Albert Verlinde, die een actueel grapje maakte. 'Toen besloot Martin het door een andere bril te bekijken'.quote:Op donderdag 23 april 2009 21:38 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Kundig?! De man was totaal onprofessioneel de eerste twee minuten door van de auto-que af te lezen! Als een sneltrein ging hij door het nalatenschap van Bril heen. Als hij voor de verandering eens wat gevoel had getoond ipv deze uitzending aan te kondigen als ieder anders (wat dus niet het geval was) had ik nog een beetje respect voor hem kunnen opbrengen. Mathijs is allesbehalve een vakman.
daar kun je zalf voor krijgen!quote:Op donderdag 23 april 2009 21:02 schreef starla het volgende:
[..]
Ach, ik krijg altijd vaginale jeuk van die moraalridders die de dood van iemand gebruiken om de voorgaande desinteresse in diezelfde persoon te compenseren.
thx !quote:Op donderdag 23 april 2009 21:48 schreef djstoffel het volgende:
daar kun je zalf voor krijgen!
hoop dat het morgen weer over is bij de nieuwe normale aflevering van DWDD
quote:Op donderdag 23 april 2009 21:48 schreef djstoffel het volgende:
..............tenminste als jan mulder geen hartaanval krijgt vanavond
quote:Op donderdag 23 april 2009 20:31 schreef sunmoonstar het volgende:
Verder: mooie uitzending. Vond het stukje over de theatertour wat te lang duren, en had gehoopt dat ook Matthijs zelf nog even wat langer aan het woord zou komen, in plaats van als presentator anderen aan het woord te laten, maar verder erg mooi gedaan.
Denk dat Van Nieuwkerk koste wat het kost wilde voorkomen dat hij zelf emotioneel zou worden. Hij voelt zich altijd ongemakkelijk als dingen persoonlijk dreigen te worden. Vond dat-ie het op deze manier wel goed deed want zijn hoofdtaak was natuurlijk een programma presenteren en niet rouwen om de dood van een vriend.quote:Op donderdag 23 april 2009 21:38 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Kundig?! De man was totaal onprofessioneel de eerste twee minuten door van de auto-que af te lezen! Als een sneltrein ging hij door het nalatenschap van Bril heen. Als hij voor de verandering eens wat gevoel had getoond ipv deze uitzending aan te kondigen als ieder anders (wat dus niet het geval was) had ik nog een beetje respect voor hem kunnen opbrengen. Mathijs is allesbehalve een vakman.
Spijker, kop.quote:Op donderdag 23 april 2009 22:06 schreef eentwee het volgende:
[..]
[..]
Denk dat Van Nieuwkerk koste wat het kost wilde voorkomen dat hij zelf emotioneel zou worden. Hij voelt zich altijd ongemakkelijk als dingen persoonlijk dreigen te worden. Vond dat-ie het op deze manier wel goed deed want zijn hoofdtaak was natuurlijk een programma presenteren en niet rouwen om de dood van een vriend.
quote:Op donderdag 23 april 2009 21:41 schreef tong80 het volgende:
[..]
ja ik miste ook rene Froger Gordon en het hoempapaorkest
Dat van Bart Chabot kan ik helemaal met je mee gaan. Dat had hij persoonlijk aan vrouw en kinderen kunnen vertellen. Daarmee wekte hij ook veel emotie bij zichzelf op,.quote:Op donderdag 23 april 2009 22:57 schreef Heathen. het volgende:
Het was ook best wel een ruk uitzending. Dat je als onderdeel van het programma een eerbetoon wil doen, soit. Maar nu kregen we een Bart Chabot die dankzeggingen wil doen aan de vrouw van Bril. Waarom? Kon dat niet persoonlijk? Wat hebben wij daar mee te maken? Dat riekt dan echt zelfbedwelming.
Mooier had het kunnen zijn als men in de loop van de volgende week elke dag een item over Bril en zijn werk was gegeven. En dan volgende week vrijdag een slotakkoord over zijn oeuvre. Er wordt altijd teveel geluld over iemand als mens. Maar dat is totaal niet interessant omdat de meeste personen hem niet kennen en er dus ook weinig mee hebben. Praat over het gene waarover je hem zou kennen of wat hem interessant maakt.
Dit was ronduit suf en het enige wat leuk was was Huub.
En dat betwijfel ik dan weer. die emotie. Hij schakelde zo makkelijk over van tranen, naar gebabbel dat de tranen nep lekenquote:Op donderdag 23 april 2009 23:20 schreef maril het volgende:
[..]
Dat van Bart Chabot kan ik helemaal met je mee gaan. Dat had hij persoonlijk aan vrouw en kinderen kunnen vertellen. Daarmee wekte hij ook veel emotie bij zichzelf op,.
Moeilijk in te schatten,ikzelf kan rustig janken en een minuut later het weglachen, emoties zijn moeilijk.quote:Op vrijdag 24 april 2009 08:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En dat betwijfel ik dan weer. die emotie. Hij schakelde zo makkelijk over van tranen, naar gebabbel dat de tranen nep leken
quote:Op vrijdag 24 april 2009 08:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En dat betwijfel ik dan weer. die emotie. Hij schakelde zo makkelijk over van tranen, naar gebabbel dat de tranen nep leken
Hmm, ben benieuwd. Dat vervangprogramma destijds vanuit Artis ('Wat Heet!') kreeg erg slechte kritieken en dat latere studioprogramma 'Wat Nu!?' deed het geloof ik niet veel beter? Of hebben ze het nu niet over een dagelijks programma, maar over dat zaterdagavondprogramma met Matthijs en M-M?quote:DWDD wordt in juni weer DZDD
Eind met begint de zomerstop van De Wereld Draait Door. De hele maand erna komt de VARA met een zomerse variant van het programma: De Zomer Draait Door. Wie dat gaat presenteren is nog niet bekend. In 2007 kwam de omroep in de zomer onder dezelfde naam zes maal met een wekelijkse DWDD-variant op zaterdagavond. Deze werd gepresenteerd door Matthijs van Nieuwkerk en Marc-Marie Huijbregts.
(http://www.mediajournaal.(...)-juni-weer-dzdd.html)
Ze hebben het over dat zaterdagvond programma.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:09 schreef Veerboot het volgende:
[..]
Hmm, ben benieuwd. Dat vervangprogramma destijds vanuit Artis ('Wat Heet!') kreeg erg slechte kritieken en dat latere studioprogramma 'Wat Nu!?' deed het geloof ik niet veel beter? Of hebben ze het nu niet over een dagelijks programma, maar over dat zaterdagavondprogramma met Matthijs en M-M?
Dennis van der Geest ?quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:18 schreef Ronaldsen het volgende:
maar ik kan zo even niet voor de geest halen wie het programma gaat maken
quote:De gasten van vrijdag 24 april zijn onder meer Cees Korvinus, Dennis van der Geest en Reinout Oerlemans. Muziek is er van Alain Clark en Beau van Erven Dorens is tafelheer van Matthijs van Nieuwkerk!
Vrijdag de eerste van mei terugkijken kan ook welquote:Op vrijdag 24 april 2009 19:05 schreef Dos37 het volgende:
het is toch laatste vrijdag van de maand?
ja lijkt me niet maar ik weet het niet zekerquote:Op vrijdag 24 april 2009 19:33 schreef Paul het volgende:
Dat was toch niet echt van van Gaal bij sport 1
Of wel
met tegenzin.quote:Op vrijdag 24 april 2009 19:37 schreef MadGuy het volgende:
Matthijs beantwoordde zowaar een persoonlijke vraag!
als deze uitzending op 1 april was geweest had iedereen nu geroepen dat het een grap was.quote:
quote:Op vrijdag 24 april 2009 19:41 schreef koemleit het volgende:
Hoe kan deze vent nou voorzitter van de vara worden.
gewoon een carriere vent.
Ze gingen net op tijd aan tafel, Matthijs brak bijna. Het is ook maar een mens, gelukkigquote:Op vrijdag 24 april 2009 19:37 schreef MadGuy het volgende:
Matthijs beantwoordde zowaar een persoonlijke vraag!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |