abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 april 2009 @ 20:24:31 #201
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_68315294
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:10 schreef qonmann het volgende:

[..]

De één zijn dood..
Als ie echt begaan was zat ie er niet
En dat is ook maar uit de lucht gegrepen. Net of Chabot bekende mensen die vroeg dood gaan bewust op zoekt.
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
  donderdag 23 april 2009 @ 20:25:20 #202
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_68315326
Ik vond het een mooie uitzending.

Alleen Jan Mulder zat er ietwat onbeholpen bij
pi_68315358
Jezus, behoorlijk zware uitzending. Alleen de zogenaamde lezing van Zwagerman vond ik behoorlijk ruk.
Die kerel mist wat empathisch vermogen ofzo.

Prachtig uitvoering van dat nummer door Huub ook.
Waardig afscheid zo, morgen weer een gewone uitzending.
pi_68315440
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:09 schreef Stofje het volgende:
Misschien stel ik nu een hele domme vraag, maar kan die Chabot zelf ook wat? Ik zag 'm veel(véél)vuldig in beeld toen Brood overleed en nu is het weer haantje de voorste. Echt een ergerlijk mannetje .
Hoe kom je daar nou bij

Gepubliceerd werk

* Foto's (1976)
* Als u zó gaat beginnen (1979)
* Popcorn (1981)
* Captain America (1982)
* Lettergreep (1982)
* !Stand (1985)
* Babylon Hotel (1988)
* Duingheest (1989)
* Genadebrood (1993)
* Broodje gezond (1996)
* Judaskus (1997)
* De kootjesblues (2000)
* Brood en spelen (2001)
* Broodje halfom (2001)
* Broodje springlevend (2003)
* Zand erover (2003)
* Greatest Hits Vol. I, verzamelde gedichten 1954 - 2004 (2004)
* Elvistranen (2004)
* Patatje oorlog (2008), in samenwerking met Pierre Wind
pi_68315478
quote:
Op donderdag 23 april 2009 19:59 schreef starla het volgende:
wat een saaie kutaflevering

wat?! geen TV draait door...alleen maar serieus gezever? geen luchtig intermezzo, wat een farce.
wat ben jij een vieze respectloze kut zeg...................

Heb nog nooit iets van hem gelezen maar het was volkomen logisch dat ze er een uitzending aan hebben besteed, hij was immers dicht bij het programma betrokken.

stijlvolle aflevering met een mooie vertaling van huub vd lubbe
pi_68315487
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:26 schreef Specularium het volgende:
Jezus, behoorlijk zware uitzending. Alleen de zogenaamde lezing van Zwagerman vond ik behoorlijk ruk.
Die kerel mist wat empathisch vermogen ofzo.

Prachtig uitvoering van dat nummer door Huub ook.
Waardig afscheid zo, morgen weer een gewone uitzending.
Helemaal eens met je. Ik vind Zwagerman ook helemaal niks. Nooit eigenlijk
  donderdag 23 april 2009 @ 20:29:14 #207
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_68315490
De muziek vond ik het mooist deze uitzending. De trompet was intens, het laatste nummer ontroerend.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_68315585
Ik vond het ook mooi! Een lach en een traan; zo hoort het ook. Mooie muziek, vooral van Eric Vloeimans (toch?). Ik vond voor het eerst ook Huub van der Lubbe goed. Ik begreep de verhalen van die vrouwen ook wel. Op de een of andere manier hoorde hij ook altijd bij mijn ochtenden. Vreemd om iemand te missen die je nooit hebt gekend.

Ik vind het ook goed dat ze dit hebben gedaan. Het was inderdaad vreemd als ze er een gesprekje aan gewijd hadden, en dan weer verder waren gegaan met de orde van de dag.
pi_68315587
Huub van der Lubbe vertelde dat de dochters van Bril een nummer van hem luisterde (dat zei hij in het interviewtje dat Matthijs met hem had..) welk nummer noemde hij toen?

Verder: mooie uitzending. Vond het stukje over de theatertour wat te lang duren, en had gehoopt dat ook Matthijs zelf nog even wat langer aan het woord zou komen, in plaats van als presentator anderen aan het woord te laten, maar verder erg mooi gedaan.
  Trouwste user 2022 donderdag 23 april 2009 @ 20:33:45 #210
7889 tong80
Spleenheup
pi_68315666
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:24 schreef superjojo het volgende:

[..]

En dat is ook maar uit de lucht gegrepen. Net of Chabot bekende mensen die vroeg dood gaan bewust op zoekt.
Hij heeft er wel een handje van.

Hopen dat ie een correspondentie met Martin Gaus start

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_68315668
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:28 schreef djstoffel het volgende:

[..]

ga toch voetbal kijken

vond het gewoon een kutaflevering...
I feel kinda Locrian today
pi_68315711
Ach, Matthijs is niet zo van de persoonlijke uitlatingen. Volgens mij vindt hij het al eng om aan publiek te vertellen hoe hij zijn koffie drinkt...

Vond het wel een mooie uitzending.
pi_68315752
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:29 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Helemaal eens met je. Ik vind Zwagerman ook helemaal niks. Nooit eigenlijk
Ik ook. Maar hij had wel een goede analyse. Ik vond Mathijs ook wel sterk.
Alleen leent dit programma zich niet zo voor zo'n rouwding.
pi_68315783
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:35 schreef SCH het volgende:
Alleen leent dit programma zich niet zo voor zo'n rouwding.
Dat dus

Helemaal als de godganse uitzending over een dode man gaat, 20 minuten was wel genoeg
pi_68315798
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:33 schreef starla het volgende:

[..]

ga toch voetbal kijken
er is niks vanavond

ga jij nu maar lekker slapen ,dat teddybeertje in je logo past je wel
pi_68315834
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:27 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou bij

Gepubliceerd werk
Uiteraard weet ik ook wel dat Chabot schrijver is, maar vooral toen Brood overleed was die vent niet van de buis te slaan. Ook z'n constante stroom van boeken óver Brood (zie je lijstje) is gewoon een beetje... naar. Het riekt idd naar het bekende 'de één z'n dood, ...'. Maar goed, wellicht zie ik het verkeerd, maar ik kan die vent gewoon niet zo goed hebben.
pi_68315911
maar chabot was wel een goede vriend,
wel apart dat hij er eerst niet over kon praten en een paar minuten later als een waterval tekeer ging..
pi_68315951
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:31 schreef sunmoonstar het volgende:
Huub van der Lubbe vertelde dat de dochters van Bril een nummer van hem luisterde (dat zei hij in het interviewtje dat Matthijs met hem had..) welk nummer noemde hij toen?
Nergens goed voor.
pi_68315994
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:37 schreef djstoffel het volgende:

[..]

er is niks vanavond
je kunt hier uithuilen
pi_68315997
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:40 schreef djstoffel het volgende:
maar chabot was wel een goede vriend,
wel apart dat hij er eerst niet over kon praten en een paar minuten later als een waterval tekeer ging..
Borderliner
pi_68316011
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:36 schreef starla het volgende:

[..]

Dat dus

Helemaal als de godganse uitzending over een dode man gaat, 20 minuten was wel genoeg

Ik zal maar niet overgaan in woorden.
  Redactie Frontpage donderdag 23 april 2009 @ 20:45:54 #222
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_68316104
Het is begrijpelijk dat er wordt stilgestaan wanneer een schrijver het hoekje omgaat. Of muzikant. Of wie dan ook. Maar het was al met al weer hetzelfde 'ons kent ons' verhaal. Amsterdamse achterklap. Jongens onder elkaar. Stierlijk vervelend. De kijker werd er niet in betrokken (ik voelde me in elk geval buitengesloten terwijl dat ik een bovengemiddelde interesse voor literatuur heb).

Het enige mooie was wat mij betreft Huub Van der Lubbe.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_68316137
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:38 schreef Stofje het volgende:

[..]

Uiteraard weet ik ook wel dat Chabot schrijver is, maar vooral toen Brood overleed was die vent niet van de buis te slaan. Ook z'n constante stroom van boeken óver Brood (zie je lijstje) is gewoon een beetje... naar. Het riekt idd naar het bekende 'de één z'n dood, ...'. Maar goed, wellicht zie ik het verkeerd, maar ik kan die vent gewoon niet zo goed hebben.
Hij en brood waren vrienden
pi_68316148
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:43 schreef Rick_Dokkum het volgende:

[..]

Mensen relax ff zeg

Wat is er mis met de aflevering kut vinden? Omdat de aflevering over een dode gast gaat moet ik opeens de aflevering mooi, gevoelig en wat dies meer zij vinden? Het was gewoon saaaaaaaai.
Rete en retesaaaaaaai. Dat maakt de dood van Martin Bril niet minder tragisch. Ik doe alleen niet zo overdreven melodramatisch, kende die gast ook alleen maar van gezicht.
pi_68316205
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:28 schreef djstoffel het volgende:

[..]

Heb nog nooit iets van hem gelezen maar het was volkomen logisch dat ze er een uitzending aan hebben besteed, hij was immers dicht bij het programma betrokken.

Eensch.
  Redactie Frontpage donderdag 23 april 2009 @ 20:48:18 #226
95179 TheGrandWazoo
pi_68316209
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:43 schreef Rick_Dokkum het volgende:

[..]

Toch zit er kern van waarheid in. Dit programma leent zich hier niet voor. Daarvoor hebben we Kunststof of nova of desnoods P&W. DWDD is een programma dat inhaakt op de actualiteit en van minuut tot minuut spannend gemaakt wordt (althans, dat pretenderen ze). Ze gingen vandaag buiten hun format omdat toevallig een Amsterdams vriendje van hen de pijp uit is.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_68316243
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:48 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Toch zit er kern van waarheid in. Dit programma leent zich hier niet voor. Daarvoor hebben we Kunststof of nova of desnoods P&W. DWDD is een programma dat inhaakt op de actualiteit en van minuut tot minuut spannend gemaakt wordt (althans, dat pretenderen ze). Ze gingen vandaag buiten hun format omdat toevallig een Amsterdams vriendje van hen de pijp uit is.
word
  Redactie Frontpage donderdag 23 april 2009 @ 20:51:23 #228
95179 TheGrandWazoo
pi_68316313
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:49 schreef starla het volgende:

[..]

word

Uiteraard. Het zal de emotie wel zijn
(Superworm)
  donderdag 23 april 2009 @ 20:51:37 #229
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_68316325
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:48 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Als er een willekeurige andere tafelheer zou overlijden, zouden we ongetwijfeld hetzelfde hebben, een Marc Marie of Jan Mulder, e.d.
Daarbij was het gewoon een mooie uitzending en heeft Martin Bril veel lezers.
  donderdag 23 april 2009 @ 20:51:59 #230
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_68316341
Inderdaad een terechte eerbetoon. Het was een mooie uitzending! En ook mooi gezongen door Huub.
pi_68316392
Ach.. nu is het hoofdstuk Martin Bril voor DWDD mooi afgesloten en kunnen ze ook verder.
pi_68316399
99 van de 100 keer is het een normale uitzending.

Naja, laat ook maar. Ik heb in ieder geval genoten. Ik begreep deze "tribute" maar al te goed. Als ie 't alleen maar even in de inleiding van het programma genoemd zou hebben, dan had ik dat echt raar gevonden.

Dit verdiende Martin. Punt.
  Redactie Frontpage donderdag 23 april 2009 @ 20:53:56 #233
95179 TheGrandWazoo
pi_68316421
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:51 schreef superjojo het volgende:

[..]

Als er een willekeurige andere tafelheer zou overlijden, zouden we ongetwijfeld hetzelfde hebben, een Marc Marie of Jan Mulder, e.d.
Daarbij was het gewoon een mooie uitzending en heeft Martin Bril veel lezers.
En daarmee sla je de spijker op z'n kop! Al die tafelgasten komen meestal uit dezelfde scene. Het is één grote kaartclub. Het begint erg op te vallen en de gasten raken op. Hoe vaak heb ik die kop van kutzwager nou al gezien de afgelopen weken?
(Superworm)
pi_68316551
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:53 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

En daarmee sla je de spijker op z'n kop! Al die tafelgasten komen meestal uit dezelfde scene. Het is één grote kaartclub. Het begint erg op te vallen en de gasten raken op. Hoe vaak heb ik die kop van kutzwager nou al gezien de afgelopen weken?
uit een ver verleden:

Bron: het NRC van vandaag
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  Redactie Frontpage donderdag 23 april 2009 @ 20:59:58 #235
95179 TheGrandWazoo
pi_68316634
Waarmee je wil zeggen...?
(Superworm)
pi_68316661
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:59 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Waarmee je wil zeggen...?
Zwagerman & Bril kenden elkaar al heel lang
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  Redactie Frontpage donderdag 23 april 2009 @ 21:01:48 #237
95179 TheGrandWazoo
pi_68316702
quote:
Op donderdag 23 april 2009 21:00 schreef qonmann het volgende:

[..]

Zwagerman & Bril kenden elkaar al heel lang

Ja, dát begrijp ik. En de tafelheren waren ook niet verwonderlijk...maar die lezers...die kregen slechts enkele minuten. Eerlijk gezegd had ik daar veel meer van willen weten! Het was nu een ons kent ons gebeuren van een ouwe mannen kaartclub.
(Superworm)
pi_68316722
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:51 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Uiteraard. Het zal de emotie wel zijn
Ach, ik krijg altijd vaginale jeuk van die moraalridders die de dood van iemand gebruiken om de voorgaande desinteresse in diezelfde persoon te compenseren. 90% van de mensen hier heeft nog ooit één column van die gast gelezen en waarschijnlijk de helft kent hem alléén van DWDD, maar zodra er een quasi-intellectueel theaterstukje wordt opgevoerd door een stelletje insiders onder het mom van -kijk eens hoe briljant die man was en wij kenden hem persoonlijk!- schreeuwt iedereen moord en brand als je dat saai vindt en gewoon door de transparantie heen prikt. Laten we wel wezen, het ging vanavond toch meer op de kijkcijfers dan om de ode? Toch meer om het existentialistisch-uit-je-nek-lullen van Zwagerman? Toch meer om al-een-tijd-m'n-kop-niet-laten-zien Huubje en al die andere appendices die niet eens in de schaduw staan van een dode vent? Wat een klucht.
  Redactie Frontpage donderdag 23 april 2009 @ 21:06:07 #239
95179 TheGrandWazoo
pi_68316827
quote:
Op donderdag 23 april 2009 21:02 schreef starla het volgende:

[..]

Ach, ik krijg altijd vaginale jeuk van die moraalridders die de dood van iemand gebruiken om de voorgaande desinteresse in diezelfde persoon te compenseren. 90% van de mensen hier heeft nog ooit één column van die gast gelezen en waarschijnlijk de helft kent hem alléén van DWDD, maar zodra er een quasi-intellectueel theaterstukje wordt opgevoerd door een stelletje insiders onder het mom van -kijk eens hoe briljant die man was en wij kenden hem persoonlijk!- schreeuwt iedereen moord en brand als je dat saai vindt en gewoon door de transparantie heen prikt. Laten we wel wezen, het ging vanavond toch meer op de kijkcijfers dan om de ode? Toch meer om het existentialistisch-uit-je-nek-lullen van Zwagerman? Toch meer om al-een-tijd-m'n-kop-niet-laten-zien Huubje en al die andere appendices die niet eens in de schaduw staan van een dode vent? Wat een klucht.
Dat durf ik te betwijfelen! Ik denk niet dat dit gemaakt is om goed te kunnen scoren. Integendeel. Ze hebben het format losgelaten voor een kroegpraatje...daar valt weinig mee te scoren, me dunkt.
(Superworm)
pi_68316888
quote:
Op donderdag 23 april 2009 21:06 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Dat durf ik te betwijfelen! Ik denk niet dat dit gemaakt is om goed te kunnen scoren. Integendeel. Ze hebben het format losgelaten voor een kroegpraatje...daar valt weinig mee te scoren, me dunkt.
De redactie weet dondersgoed dat het hele DWDD-publiek + schare fans van Bril zouden kijken. Die eerste groep kijkt toch wel, die tweede moesten ze boeien door het hele programma te vullen.
  donderdag 23 april 2009 @ 21:16:23 #241
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_68317252
quote:
Op donderdag 23 april 2009 21:07 schreef starla het volgende:

[..]

De redactie weet dondersgoed dat het hele DWDD-publiek + schare fans van Bril zouden kijken. Die eerste groep kijkt toch wel, die tweede moesten ze boeien door het hele programma te vullen.
Er zullen er ook genoeg zijn die alleen DWDD kijken voor de tv draait door e.d.
Maar goed als vast kijker van DWDD én Martin Bril lezer heb ik me prima vermaakt met deze uitzending. Ik snap ook niet helemaal dat je er zoveel problemen mee hebt als een van de 200 afleveringen iets anders loopt dan normaal.
  donderdag 23 april 2009 @ 21:22:08 #242
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_68317484
quote:

Je had toch halverwege weggezapt?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_68317769
Ik vond het in ieder geval een prachtige met respect gemaakte aflevering. Had echt met Bart te doen, (blijf hem een onwijs symphatieke man vinden) Heel knap ook dat Mathijs dit zo kundig presenteerde
  Redactie Frontpage donderdag 23 april 2009 @ 21:38:14 #244
95179 TheGrandWazoo
pi_68318197
quote:
Op donderdag 23 april 2009 21:28 schreef Michie_ het volgende:
Ik vond het in ieder geval een prachtige met respect gemaakte aflevering. Had echt met Bart te doen, (blijf hem een onwijs symphatieke man vinden) Heel knap ook dat Mathijs dit zo kundig presenteerde
Kundig?! De man was totaal onprofessioneel de eerste twee minuten door van de auto-que af te lezen! Als een sneltrein ging hij door het nalatenschap van Bril heen. Als hij voor de verandering eens wat gevoel had getoond ipv deze uitzending aan te kondigen als ieder anders (wat dus niet het geval was) had ik nog een beetje respect voor hem kunnen opbrengen. Mathijs is allesbehalve een vakman.
(Superworm)
pi_68318211
[quote]Op donderdag 23 april 2009 20:46 schreef starla het volgende:
Mensen relax ff zeg

Wat is er mis met de aflevering kut vinden? Omdat de aflevering over een dode gast gaat moet ik opeens de aflevering mooi, gevoelig en wat dies meer zij vinden? Het was gewoon saaaaaaaai.
Rete en retesaaaaaaai.. [/quote

nee dat hoef jij niet, maar de reacties zijn gewoon gebaseerd op jouw eerste respectloze, lompe posting............ heeft niets te maken of je de aflevering goed vond of niet.
En met dat melodramatische valt het wel mee hier volgens mij (zie mijn meniing over bril bijv)
In dit geval had je het gewoon moeten accepteren dat er zo´n speciale uitzending tussen zit. Bij een programma dat dagelijks wordt uitgezonden lijkt me dat niet zo erg..................
  Trouwste user 2022 donderdag 23 april 2009 @ 21:41:18 #246
7889 tong80
Spleenheup
pi_68318337
quote:
Op donderdag 23 april 2009 21:38 schreef djstoffel het volgende:
[quote]Op donderdag 23 april 2009 20:46 schreef starla het volgende:

[..]

Mensen relax ff zeg

Rete en retesaaaaaaai.
ja ik miste ook rene Froger Gordon en het hoempapaorkest

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_68318362
quote:
Op donderdag 23 april 2009 21:41 schreef tong80 het volgende:

[..]

ja ik miste ook rene Froger Gordon en het hoempapaorkest

donderdag 23 april 2009 @ 21:45:39 #248
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_68318536
quote:
Op donderdag 23 april 2009 21:38 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Kundig?! De man was totaal onprofessioneel de eerste twee minuten door van de auto-que af te lezen! Als een sneltrein ging hij door het nalatenschap van Bril heen. Als hij voor de verandering eens wat gevoel had getoond ipv deze uitzending aan te kondigen als ieder anders (wat dus niet het geval was) had ik nog een beetje respect voor hem kunnen opbrengen. Mathijs is allesbehalve een vakman.
Ja hij kan beter een voorbeeld nemen aan Albert Verlinde, die een actueel grapje maakte. 'Toen besloot Martin het door een andere bril te bekijken'.
pi_68318624
quote:

[..]

Ach, ik krijg altijd vaginale jeuk van die moraalridders die de dood van iemand gebruiken om de voorgaande desinteresse in diezelfde persoon te compenseren.
daar kun je zalf voor krijgen!
hoop dat het morgen weer over is bij de nieuwe normale aflevering van DWDD

..............tenminste als jan mulder geen hartaanval krijgt vanavond
pi_68318958
quote:
Op donderdag 23 april 2009 21:48 schreef djstoffel het volgende:
daar kun je zalf voor krijgen!
hoop dat het morgen weer over is bij de nieuwe normale aflevering van DWDD
thx !
quote:
Op donderdag 23 april 2009 21:48 schreef djstoffel het volgende:
..............tenminste als jan mulder geen hartaanval krijgt vanavond