I know. Was ook meer bedoeld voor Yuri en zulksquote:
quote:
Duh, dat had ik er ook wel achter kunnen zetten. Dat tellen moet je dan op de meet maar even showen.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:38 schreef MaJo het volgende:
En die woorden zijn juist bij uitstek goed om te tellen
arbeidsongeschiktheidspensioen 8
arbeidsongeschiktheidsregeling 9
arbeidsvoorwaardenontwikkeling 9
centraleverwarmingsinstallatie 10
elektriciteitsproductiebedrijf 10
huwelijksvruchtbaarheidscijfer 7
levensverzekeringsmaatschappij 9
Enz
Dat klinkt bekendquote:Op woensdag 15 april 2009 01:54 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ga zo ook maar eens tukken denk ik. Maar ik heb geen zin
Kunnen we hieruit afleiden dat je naar de meet komtquote:Op woensdag 15 april 2009 01:55 schreef wyccie het volgende:
[..]
Duh, dat had ik er ook wel achter kunnen zetten. Dat tellen moet je dan op de meet maar even showen.![]()
Maar dan luister je toch niet naar wat mensen zeggen?
2 jaar geleden.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:55 schreef wyccie het volgende:
Jemig, wanneer was de laatste keer dat we er drie topics doorheen jaagden?
Nee, ik ga er vanuit dat jullie MaJo's telwerk op film zetten en het hier dan laten zien.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:56 schreef Nembrionic het volgende:
Kunnen we hieruit afleiden dat je naar de meet komt
Zie je dat MaJo? Je bent gedegradeerd tot circusaapje lab-ratquote:Op woensdag 15 april 2009 01:56 schreef wyccie het volgende:
[..]
Nee, ik ga er vanuit dat jullie MaJo's telwerk op film zetten en het hier dan laten zien.
Ja maar mij kost het 1 seconde om het te tellenquote:Op woensdag 15 april 2009 01:55 schreef wyccie het volgende:
[..]
Duh, dat had ik er ook wel achter kunnen zetten. Dat tellen moet je dan op de meet maar even showen.![]()
Maar dan luister je toch niet naar wat mensen zeggen?
Mooi nietquote:Op woensdag 15 april 2009 01:56 schreef wyccie het volgende:
[..]
Nee, ik ga er vanuit dat jullie MaJo's telwerk op film zetten en het hier dan laten zien.
Dat dusquote:Op woensdag 15 april 2009 01:58 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Zie je dat MaJo? Je bent gedegradeerd tot circusaapje lab-rat
Ja het is echt heel ergquote:Op woensdag 15 april 2009 02:00 schreef MaJo het volgende:
01. 408 Broekpaling
02. 352 Zeroku
03. 239 Noortje.
04. 233 Ofyles2
05. 228 kraaksandaal
06. 211 Gitaarmat
07. 190 BobbyB
07. 190 wolvendagen
09. 189 Nembrionic
10. 186 kanovinnie
Nem
Damn, ik kan me niet eens voorstellen hoe dat is.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:58 schreef MaJo het volgende:
Ja maar mij kost het 1 seconde om het te tellen
Ik kan dan juist beter luisterenOmdat mijn hersenhelften niet met elkaar in verbinding staan ben ik afgeleid als ik naar iemand moet luisteren. Door te tellen of bijvoorbeeld een spelletje te doen op mijn mobiel kan ik me juist concentreren op het gesprek
Zie je welquote:Op woensdag 15 april 2009 02:06 schreef Hawaii_Tim het volgende:
En 1 + 8 = 9, 9 + 9 = 18 en 1 + 8 = 9 !
Waarmee 189 deelbaar is door drie, want de getallen opgeteld zijn deelbaar door drie
Jawel, ik ben er weer... vanochtend zo lang blijven liggen dat het niet gaat lukken om nu in slaap te vallen
Carrière in de bankwereld aan het ambiëren Nem?quote:Op woensdag 15 april 2009 02:08 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Zie je wel
Deelbaar door 3 is goed, want 3xzichzelf(3) = 9.
En 999 gedeeld door 3 is 333, wat optgeld weer 9 is.
Ik stel het mezelf voor als met je pen doodles maken tijdens een telefoongesprek of met je muis blijven klikken en dezelfde bewegingen maken tijdens een gesprek.quote:Op woensdag 15 april 2009 02:08 schreef wyccie het volgende:
[..]
Damn, ik kan me niet eens voorstellen hoe dat is.
Toch jammer dat je geen demofilmpje wil maken.
En ook dat dwangmatige hebben veel mensen, dat was bij meer mensen hier. Jij hebt toch ook dat je telkens over iets heen moet stappen ofzo? Als je in de trein of auto zit, telkens als er een paal voorbijkomt. Iets ook met je andere hand moeten doen.quote:Op woensdag 15 april 2009 02:07 schreef Nembrionic het volgende:
Dus opzich is het tellen an sich niet zo gek
Dat lijkt me een heel slecht planquote:Op woensdag 15 april 2009 02:10 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Carrière in de bankwereld aan het ambiëren Nem?
Ik heb dat soort dingen met name als ik op de fiets zit (het is nog erger als ik gedronken heb) en ik verveel me. Anders valt het best meequote:Op woensdag 15 april 2009 02:12 schreef wyccie het volgende:
[..]
En ook dat dwangmatige hebben veel mensen, dat was bij meer mensen hier. Jij hebt toch ook dat je telkens over iets heen moet stappen ofzo? Als je in de trein of auto zit, telkens als er een paal voorbijkomt. Iets ook met je andere hand moeten doen.
Ik deed dat soort dingen vroeger best vaak, dat is nu veel minder.
Mwah, laatste tijd was het overgelaten aan de professionals en dat is ook misluktquote:Op woensdag 15 april 2009 02:13 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat lijkt me een heel slecht plan
Uhuhquote:Op woensdag 15 april 2009 02:12 schreef wyccie het volgende:
[..]
En ook dat dwangmatige hebben veel mensen, dat was bij meer mensen hier. Jij hebt toch ook dat je telkens over iets heen moet stappen ofzo? Als je in de trein of auto zit, telkens als er een paal voorbijkomt. Iets ook met je andere hand moeten doen.
Ach voor mij is het niet boeiend, ik ben niet anders gewendquote:Op woensdag 15 april 2009 02:08 schreef wyccie het volgende:
[..]
Damn, ik kan me niet eens voorstellen hoe dat is.
Toch jammer dat je geen demofilmpje wil maken.
Ja maar de bonusregelingen zijn verslechterd, dus ik blijf lekker uit de bankwereldquote:Op woensdag 15 april 2009 02:14 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Mwah, laatste tijd was het overgelaten aan de professionals en dat is ook mislukt
Het is maar net wat je gewend bent. Ik verbaas me (zeker hier in Friesland) er soms over hoe weinig andere mensen weten.quote:Op woensdag 15 april 2009 02:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ach voor mij is het niet boeiend, ik ben niet anders gewendVind het eigenlijk maar raar dat anderen dit niet doen
Boekenkasten dan? Ontwerp een nieuwe Billy!quote:Op woensdag 15 april 2009 02:16 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja maar de bonusregelingen zijn verslechterd, dus ik blijf lekker uit de bankwereld
Mwah dat had ik meer vroeger. Tegenwoordig ga ik nummerborden ontleden. Kijken hoeveelste letter van het alfabet is en en hoever de letters van elkaar in het alfabet staan. Als er 4 letters zijn met allen dezelfde afstand is dat echt tofquote:Op woensdag 15 april 2009 02:12 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ja, met 9 vakjes!quote:Op woensdag 15 april 2009 02:16 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Boekenkasten dan? Ontwerp een nieuwe Billy!
Dat vind ik wel heel wat anders. Daar hoef je niet voor op te letten, want dat is motorisch.quote:Op woensdag 15 april 2009 02:11 schreef Nembrionic het volgende:
Ik stel het mezelf voor als met je pen doodles maken tijdens een telefoongesprek of met je muis blijven klikken en dezelfde bewegingen maken tijdens een gesprek.
quote:
Nee dat klopt niet helemaal. Ik kan lettergrepen tellen zonder dat ik het bewust door heb. Mijn hand neemt het als het ware over, mijn hoofd hoef ik er verder niet echt bij te gebruikenquote:Op woensdag 15 april 2009 02:17 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat vind ik wel heel wat anders. Daar hoef je niet voor op te letten, want dat is motorisch.
Om de lettergrepen van een woord te tellen moet je goed luisteren naar wat iemand zegt, op twee manieren dus. Snelle sprekers plakken lettergrepen aan elkaar. Dus moet je dat woord ook nog eens in je gedachten opnieuw opschrijven/uitspreken en dan gaan tellen.
MaJo is een ultramultitasker dus.
Doodles maak je juist (onbewust) om je beter te kunnen concentreren op wat je aan het doen bent.quote:Op woensdag 15 april 2009 02:17 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat vind ik wel heel wat anders. Daar hoef je niet voor op te letten, want dat is motorisch.
Dat is toch juist het hele eieren-eten? Dat ze in overdrive nadenkt?quote:Om de lettergrepen van een woord te tellen moet je goed luisteren naar wat iemand zegt, op twee manieren dus. Snelle sprekers plakken lettergrepen aan elkaar. Dus moet je dat woord ook nog eens in je gedachten opnieuw opschrijven/uitspreken en dan gaan tellen.
MaJo is een ultramultitasker dus.
Nu herinner me ook iets wat ik altijd deed met woorden.quote:Op woensdag 15 april 2009 02:17 schreef MaJo het volgende:
Mwah dat had ik meer vroeger. Tegenwoordig ga ik nummerborden ontleden. Kijken hoeveelste letter van het alfabet is en en hoever de letters van elkaar in het alfabet staan. Als er 4 letters zijn met allen dezelfde afstand is dat echt tofGebeurd niet vaak maar soms wel
Via hamburger en WO I lukt het in drie keer.quote:Op woensdag 15 april 2009 02:22 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Wikipedia, van Heinz Tomato Ketchup tot Hitler: vier keer klikken. Es kijken of ik een snellere route kan vinden.
Dat moet ik onthouden voor de quiz!quote:Op woensdag 15 april 2009 02:23 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Via hamburger en WO I lukt het in drie keer.
Niemand komt aan tong80. Hij is een cultheld.quote:Op woensdag 15 april 2009 02:26 schreef MaJo het volgende:
wat is tong een ultiem triest persoonHij heeft een vraag goed in de AKQ maar wil niet meer posten omdat over 3 posts het topic vol is. Ik geef hem nog een kwartier. Voor hoeveel ronden zal ik hem daarna diskwallificeren?
Tong met z'n kuttopicsquote:Op woensdag 15 april 2009 02:26 schreef MaJo het volgende:
wat is tong een ultiem triest persoonHij heeft een vraag goed in de AKQ maar wil niet meer posten omdat over 3 posts het topic vol is. Ik geef hem nog een kwartier. Voor hoeveel ronden zal ik hem daarna diskwallificeren?
Onzin. Tong is een eikelquote:Op woensdag 15 april 2009 02:28 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Niemand komt aan tong80. Hij is een cultheld.
Wow.quote:Op woensdag 15 april 2009 02:18 schreef MaJo het volgende:
Nee dat klopt niet helemaal. Ik kan lettergrepen tellen zonder dat ik het bewust door heb. Mijn hand neemt het als het ware over, mijn hoofd hoef ik er verder niet echt bij te gebruiken
Ik bedoelde dus dat de twee handelingen, het doodles tekenen en het tellen, weliswaar dezelfde functie hebben, maar heel anders tot stand komen. Het een gaat motorisch, het ander gebeurt in je hoofd.quote:Op woensdag 15 april 2009 02:21 schreef Nembrionic het volgende:
Doodles maak je juist (onbewust) om je beter te kunnen concentreren op wat je aan het doen bent.
Zal kijken of ik er zo een linkje naar kan vinden. Was ooit in het nieuws.
Dus in dat licht is het precies hetzelfde, dunkt me
Een andere optie is Japan en WO II.quote:Op woensdag 15 april 2009 02:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat moet ik onthouden voor de quiz!
Ja dat is wel een mooie, tot de reset mag hij niet meespelen.quote:Op woensdag 15 april 2009 02:29 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Tong met z'n kuttopics
Ik zou zeggen: 2 topics.
37. 111quote:
Een willekeurige, je weet nooit wanneer je het nodig hebtquote:Op woensdag 15 april 2009 02:30 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Een andere optie is Japan en WO II.
Welke quiz heb je het over?
Ik vind 10x11+1 mooierquote:Op woensdag 15 april 2009 02:30 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
37. 111
3+7=10
11-1=10
(dit slaat nergens op nee![]()
Dat bedoelde ik toch?quote:Op woensdag 15 april 2009 02:30 schreef wyccie het volgende:
[..]
Wow.![]()
[..]
Ik bedoelde dus dat de twee handelingen, het doodles tekenen en het tellen, weliswaar dezelfde functie hebben, maar heel anders tot stand komen. Het een gaat motorisch, het ander gebeurt in je hoofd.
Wij moeten er heel veel over nadenken. En omdat MaJo dat dus niet hoeft, is het voor haar dezelfde simpele handeling als voor ons doodles tekenen.
Zo zal vroeg of laat Tadzjikistan een keer het goede antwoord zijnquote:Op woensdag 15 april 2009 02:31 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Een willekeurige, je weet nooit wanneer je het nodig hebt
Tja, iederen z'n kronkel hequote:
Eensquote:Op woensdag 15 april 2009 02:32 schreef MaJo het volgende:
Tong post dus echt niet meerwat een ontzettend kansloze sukkel is dat
quote:Op woensdag 15 april 2009 02:22 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Wikipedia, van Heinz Tomato Ketchup tot Hitler: vier keer klikken. Es kijken of ik een snellere route kan vinden.
Ja, dat je door iets sulligs erbij te doen niet gaat dagdromen is ook wel logisch.quote:Op woensdag 15 april 2009 02:28 schreef Nembrionic het volgende:
Voor Wyccie: http://www.time.com/time/health/article/0,8599,1882127,00.html
Eikelquote:Op woensdag 15 april 2009 02:36 schreef MaJo het volgende:
Bij dezen is Tong80 gediskwalificeerd tot de reset wegens uitermate onsportief gedrag. Antwoorden die hij geeft zullen daarom niet meetellen in de puntentelling
Bannetje wegens onsportief gedrag?quote:Op woensdag 15 april 2009 02:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Eens
Ik bedenk me net: er is geen enkele manier om de regel te enforcen. Hij kan heel kinderachtig alle antwoorden gaan verklappen bijvoorbeeld, en er is niets dat je kunt doen
Ik voel een golflengteafwijkingquote:Op woensdag 15 april 2009 02:42 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik was het even aan het nuanceren; opsplitsen naar wat anderen doen en hoe MaJo het doet.
Dit omdat hij naar eigen zeggen een dagtaak heeft aan het bijwerken van de scores.quote:Op woensdag 15 april 2009 02:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja dat is wel een mooie, tot de reset mag hij niet meespelen.
Ik zat aan 10 topics te denkenMaar hij heeft dit dan al eerder geflikt
Ben ik gek of lijkt 3 alsof 'ie het eigenlijk wel fijn vindt?quote:
Ja en dat heb ik voor de eerste 250 topics gedaan. Hij moet niet lullenquote:Op woensdag 15 april 2009 02:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dit omdat hij naar eigen zeggen een dagtaak heeft aan het bijwerken van de scores.
quote:Op woensdag 15 april 2009 02:44 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Teacher - "If you had ten pounds and you asked your father for a one pound coin, how much money would you have?"
Boy - "Nothing"
Teacher - "You don't know your maths"
Boy - "You don't know my father"
Dat is écht een kutsmoesquote:Op woensdag 15 april 2009 02:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dit omdat hij naar eigen zeggen een dagtaak heeft aan het bijwerken van de scores.
Misschien ben ik dan toch meer een wetenschapper dan ik dacht te zijn. Ik heb wel vaker de neiging om iets heel erg precies uit te splitsen en te benoemen.quote:Op woensdag 15 april 2009 02:43 schreef Nembrionic het volgende:
Ik voel een golflengteafwijking
En ik ga er verder over ophouden
Maar goed, nu moet ik weer de AKQ-regels overtreden.quote:
Lijkt me een aardige eigenschap in je studietak maar soms zijn dingen gewoon zoals ze zijnquote:Op woensdag 15 april 2009 02:48 schreef wyccie het volgende:
[..]
Misschien ben ik dan toch meer een wetenschapper dan ik dacht te zijn. Ik heb wel vaker de neiging om iets heel erg precies uit te splitsen en te benoemen.![]()
Ja ik blijf ook niet lang meer.quote:Overigens blijf ik echt niet tot 5 uur. Ik was een hele tijd prima bezig, alleen vandaag ben ik weer mooi de fout ingegaan.En morgen wil ik toch echt flink werken.
quote:Op woensdag 15 april 2009 02:47 schreef Hawaii_Tim het volgende:
1. If you're choking on an ice cube simply pour a cup of boiling water down your throat. Presto! The blockage will instantly remove itself.
2. Avoid cutting yourself when slicing vegetables by getting someone else to hold while you chop.
3. Avoid arguments with the Mrs. about lifting the toilet seat by using the sink.
4. For high blood pressure sufferers: simply cut yourself and bleed for a few minutes, thus reducing the pressure in your veins. Remember to use a timer.
5. A mouse trap, placed on top of your alarm clock, will prevent you from rolling over and going back to sleep after you hit the snooze button.
6. If you have a bad cough, take a large dose of laxatives, then you'll be afraid to cough.
7. You only need two tools in life - WD- 40 and Duct Tape. If it doesn't move and should, use the WD-40. If it shouldn't move and does, use the duct tape.
8. Remember: Everyone seems normal until you get to know them.
9. If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
Vooral omdat hij zelf besluit te antwoorden terwijl hij weet dat het topic bijna vol is. Ik kan daar zo boos om wordenquote:Op woensdag 15 april 2009 02:46 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is écht een kutsmoes
Iedereen heeft met dat bijltje moeten hakken
Daarbij kost het niet zoveel tijd en als het ECHT te moeilijk gaat, vraag je of een ander het wil doen. Maar dit is echt onzin.
Aangezien ik de baas ben vind ik dat ik dit best mag beslissenquote:Op woensdag 15 april 2009 02:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Maar goed, nu moet ik weer de AKQ-regels overtreden.
Ik heb al vorige maand op mijn lazer gekregen.
Ja en dat heeft Tong overduidelijk door. Die zit je nu namelijk op te fokkenquote:Op woensdag 15 april 2009 02:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Vooral omdat hij zelf besluit te antwoorden terwijl hij weet dat het topic bijna vol is. Ik kan daar zo boos om worden
weet ik ookquote:Op woensdag 15 april 2009 02:56 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja en dat heeft Tong overduidelijk door. Die zit je nu namelijk op te fokken
Tong lekker de dikke vinger geven en naast je neerleggen, want nu heeft íe precies wat 'ie wil: jou op de kast
Verdomd handig spulquote:Op woensdag 15 april 2009 02:52 schreef wyccie het volgende:
[..]
![]()
Ik moest even opzoeken wat WD-40 is.
Hey, misschien krijg je dan wel een massagequote:Op woensdag 15 april 2009 02:59 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Dan lijkt het er op dat jij en ik over zijn Wyccie!
Dat zou wel prettig zijnquote:Op woensdag 15 april 2009 03:00 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hey, misschien krijg je dan wel een massage
Verandering van spijs doet eten.quote:Op woensdag 15 april 2009 02:59 schreef wyccie het volgende:
Ik ben zo blij dat ik me afgemeld heb voor het vrijwilligerswerk donderdag, ik heb mijn studiewerk weer zo enorm uitgesteld.![]()
Deze week veel te weinig gedaan. Misschien moet ik ook maar eens meer structuur aanbrengen in mijn leven. En wat meer zin maken voor stomme klusjes.![]()
Soms zou ik wel een ander willen zijn.
Dan is het misschien inderdaad maar beter van nietquote:Op woensdag 15 april 2009 03:02 schreef wyccie het volgende:
Ik geef geen massages meer.![]()
Ik kan het niet eens.
Iemand die heel gedisciplineerd is en alles netjes doet en op tijd af heeft. Zo'n ijverige geneeskundestudent die alles precies doet volgens het boekje en ook nog eens tijd heeft om in het bestuur van de jaarclub te gaan. Zoiets, maar dan zonder dat bestuursgedoe.quote:Op woensdag 15 april 2009 03:02 schreef Nembrionic het volgende:
Wie zou je willen zijn dan? Of geen specifiek iemand maar gewoon niet jezelf?
Ze weten wel wat ze doen, en als je los bent gekraakt is dat wel lekker.quote:Op woensdag 15 april 2009 03:03 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik heb een keer een massage gekregen waarbij ik plotseling visioenen kreeg van zo'n Middeleeuws werktuig waarmee je nek gebroken wordt... toen ik vroeg of ze daar direct mee op wilde houden was het eerst nog "nee want je zit helemaal vast hier"
En hoe werkt zoiets dan?quote:Op woensdag 15 april 2009 03:02 schreef Nembrionic het volgende:
Verandering van spijs doet eten.
Prima, bij een masseur/masseuse. Dit was een freelance visagistequote:Op woensdag 15 april 2009 03:09 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ze weten wel wat ze doen, en als je los bent gekraakt is dat wel lekker.
De laatste keer kreeg ik te horen dat ik een hoge pijngrens heb. Ik dacht dat het wel gewoon zo hoorde.
Het kan wel heel onaangenaam zijn als je voor de eerste keer gemasseerd wordt. Dat werd me toen verteld.quote:Op woensdag 15 april 2009 03:03 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Dan is het misschien inderdaad maar beter van niet
quote:Op woensdag 15 april 2009 03:12 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Prima, bij een masseur/masseuse. Dit was een freelance visagiste
Hoorde bij een warming-up voor theatersport, zodat je een beetje aan elkaar went en je in theorie leukere scènes krijgt. Ik heb er dus niet voor betaald en wist voor die avond ook niet dat dat op het programma stond.quote:Op woensdag 15 april 2009 03:16 schreef wyccie het volgende:
Tong is inderdaad weer eens heel flauw bezig.![]()
[..]
![]()
Waarom?
Ze nemen daar theatersport wel heel letterlijk.quote:Op woensdag 15 april 2009 03:17 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Hoorde bij een warming-up voor theatersport, zodat je een beetje aan elkaar went en je in theorie leukere scènes krijgt. Ik heb er dus niet voor betaald en wist voor die avond ook niet dat dat op het programma stond.
Als je meetikt met je vingers, dan gaat het net zo snel als iemand spreekt.quote:Op woensdag 15 april 2009 02:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet helemaal. Ik kan lettergrepen tellen zonder dat ik het bewust door heb. Mijn hand neemt het als het ware over, mijn hoofd hoef ik er verder niet echt bij te gebruiken
Er zit wel wat in hoorquote:Op woensdag 15 april 2009 03:20 schreef wyccie het volgende:
Dertig aardbevingen per jaar!
Ik heb er nog nooit één gevoeld. Zelfs die in Roermond begin jaren negentig niet.
[..]
Ze nemen daar theatersport wel heel letterlijk.
Nou, dat wil ik ook wel maar ik heb me erbij neergelegd dat dat nooit gaat gebeurenquote:Op woensdag 15 april 2009 03:09 schreef wyccie het volgende:
Iemand die heel gedisciplineerd is en alles netjes doet en op tijd af heeft. Zo'n ijverige geneeskundestudent die alles precies doet volgens het boekje en ook nog eens tijd heeft om in het bestuur van de jaarclub te gaan. Zoiets, maar dan zonder dat bestuursgedoe.
Of zo iemand die altijd de afwas meteen doet, nooit rommel thuis heeft, en geen rotzooi verzamelt, maar en saai strak interieur heeft. Maar dan iets gezelliger.
Je kunt niet alles hebben, hè.![]()
Nou, op dit moment werk dat NIET. Ik heb namelijk het idee dat je in een sleur zit, vooral ook vanwege je studie. En daar is gewoon even niets aan te doenquote:Op woensdag 15 april 2009 03:11 schreef wyccie het volgende:
[..]
En hoe werkt zoiets dan?
Ik heb nu namelijk een heel andere dagregeling dan een paar weken geleden, ik doe al heel veel andere dingen.
Te veel wellicht.Ik ben nu gewoon nog steeds kapot van die wandeling van zondag.
Mogguh Nem!quote:
Oeh lekker bakkiequote:
Tof!quote:
quote:Op woensdag 15 april 2009 11:23 schreef Cobra4 het volgende:
Het uitsluiten van tong voor een paar AKQ's heeft meteen al effect. Zelfs ElizabethR doet weer mee aan de AKQ!
Dat wel. Is het ook nog een paragraaf waarvan je het lezen heel lang hebt uitgesteld?quote:Op woensdag 15 april 2009 11:43 schreef Soempie het volgende:
Prachtig. Ik moet een aantal stukken lezen over het onderwijs in Nederland.
Paragraaf 4.7: financiele steun aan ouders
Het volgen van basisonderwijs is gratis.
Paragraaf 4.8:
1 zin. Zo schiet het wel op.
Als ik zoiets heb zit ik daarna een tijdje te mopperen en te schelden dat die paragraaf zo idioot kort isquote:
Ja, dat is zoiets als een treinkaartje kopen en dan niet gecontroleerd wordenquote:Op woensdag 15 april 2009 12:00 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Als ik zoiets heb zit ik daarna een tijdje te mopperen en te schelden dat die paragraaf zo idioot kort is
Zeker met een duur treinkaartjequote:Op woensdag 15 april 2009 12:04 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja, dat is zoiets als een treinkaartje kopen en dan niet gecontroleerd worden
Een interrailkaart die slechts geldig blijkt te zijn tussen Rotterdam en Maastrichtquote:
quote:Op woensdag 15 april 2009 12:06 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Een interrailkaart die slechts geldig blijkt te zijn tussen Rotterdam en Maastricht
quote:Op woensdag 15 april 2009 12:25 schreef Nembrionic het volgende:
Damen und Herren, ik begeef mij aanstonds naar Amsterdam
Jij kan toch in het park lerenquote:Op woensdag 15 april 2009 12:26 schreef Soempie het volgende:
Ik ga soep met broodjes maken.![]()
![]()
![]()
En dan weer verder met leren.
quote:Op woensdag 15 april 2009 12:29 schreef Soempie het volgende:
Het is hier bewolkt en ik heb het al 3 dagen zelfs binnen met trui aan koud.
Dat verklaart dan wel wat ja.quote:Op woensdag 15 april 2009 12:33 schreef Soempie het volgende:
Wel in het zuiden van het land.
Ik ben ook al drie dagen duizelig en misselijk, dus het zal wel samenhangen.
Ik wist niet dat je het koud kreeg van zwanger zijnquote:Op woensdag 15 april 2009 12:33 schreef Soempie het volgende:
Wel in het zuiden van het land.
Ik ben ook al drie dagen duizelig en misselijk, dus het zal wel samenhangen.
Eensch, ik vond het erg leuk dat ze (even) terug was.quote:Op woensdag 15 april 2009 12:49 schreef MaJo het volgende:
Beetje jammer dat elizabeth weer meespeelde door de diskwalificatie van tong en nu alweer weg is doordat de newbies tegen haar zitten te zeiken
Ik hoop dat ze dit leest en weer terugkomtquote:Op woensdag 15 april 2009 12:52 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Eensch, ik vond het erg leuk dat ze (even) terug was.
Hopelijk ben ik dan ook niet zwanger.quote:Op woensdag 15 april 2009 12:37 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je het koud kreeg van zwanger zijn
quote:Op woensdag 15 april 2009 12:54 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze dit leest en weer terugkomt
Sven kan vast nog wel een kamer met computerzooi uitruimenquote:Op woensdag 15 april 2009 12:58 schreef Soempie het volgende:
[..]
Hopelijk ben ik dan ook niet zwanger.
Geen ruimte voor een babykamer.
We hebben maar 1 kamer.quote:Op woensdag 15 april 2009 13:01 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Sven kan vast nog wel een kamer met computerzooi uitruimen
Dan wordt het lastigquote:
Netjes.quote:Op woensdag 15 april 2009 13:43 schreef Soempie het volgende:
Even voor de duidelijkheid: ik weet dat er twee kanten aan zitten, maar er werd alleen voor ER opgekomen en dat vond ik niet zo eerlijk.
Dan is het goed dat het van beide kanten bekeken wordtquote:Op woensdag 15 april 2009 13:43 schreef Soempie het volgende:
Even voor de duidelijkheid: ik weet dat er twee kanten aan zitten, maar er werd alleen voor ER opgekomen en dat vond ik niet zo eerlijk.
Wat ga je omruilen?quote:Op woensdag 15 april 2009 13:45 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik kom er net achter dat de bouwmarkt 30 dagen omruiltermijn heeft, en niet 14. Wat goed uitkomt, want morgen kom ik er praktisch langs
Een accuboor. Waarom ga ik die omruilen? Bij de oplader voor de accu zit geen aansluiting voor de adapter waar het gat voor de stekker zit en dat laadt wat lastig opquote:
? Zie je er zo erg tegen op dan ?quote:Op woensdag 15 april 2009 13:53 schreef MaJo het volgende:
Ik zit enorm aan te hikken tegen een interview dat ik nog moet doen
zo maar eens bellen, dan ben ik er vanaf
Jahquote:
Ja, ik vermoed dat het kapje er verkeerd op zit. Dat zou een reparatie zijn van niks, maar wel iets waar ik garantie ongeldig mee maak.quote:
Nee het is een interview voor 3voor12.quote:
quote:Op woensdag 15 april 2009 13:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jahdit interview is de reden dat ik mijn baan ben kwijtgeraakt bij nu
heb toen aangeboden om het opnieuw te doen omdat ik destijds het nooit aangeleverd had. Maar nadat ik ontslagen ben is mijn motivatie echt tot het nulpunt gezakt
ik ga het nu doen, maak ik tenminste een goede beurt en laat ik me niet kennen
Is ook een beetje lastig verhaalquote:Op woensdag 15 april 2009 14:10 schreef Soempie het volgende:
Te laat, als in: ontslagen bij nu. Maar je werkt nog wel voor 3 voor 12. Ik begrijp niet wat dat meisje nog met 3 voor 12 te maken heeft of het interview met nu.![]()
Wel goed dat je het interview nog gaat doen.Als het voor nu was geweest had ik ze er in laten stikken.
Ik mis nog heel wat oude deelnemers, zoals Briggy.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:32 schreef Cobra4 het volgende:
Dus MaJo, is er maar weinig wat ik over jouw besluit omtrent tong80 kan schrijven, behalve;![]()
Oke, ik begin het te begrijpen.quote:Op woensdag 15 april 2009 14:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Is ook een beetje lastig verhaal
Ik werkte bij 3voor12/amsterdam en 3voor12/utrecht. Ik ken haar van Amsterdam. Vanaf dag 1 bij nu deed ze raar tegen me maar snapte nooit waarom. Later kwam de aap uit de mouwInmiddels doe ik niks meer voor amsterdam, omdat ik Utrecht handiger vind. Maar om mijn goodwill te tonen had ik afgesproken om dit interview nog wel te doen. En in de tussentijd werd ik ontslagen, maar had al wel weer afspraken gemaakt om dat interview te doen. Wat mij betreft kunnen ze erin stikken maar ik ga het wel doen. Voor hetzelfde geld komt het weer een keer terug to bite me in the ass
Stom hoe een klein foutje je carriere zo kan verpesten
Je liet me schrikkenquote:Op woensdag 15 april 2009 14:51 schreef Soempie het volgende:
Paint is niet handig om een nieuwe UI te maken.
Dat mag, maar deze kleur groen verschilt nogal van het rode dat je eerst had. Vandaar dat ik schrokquote:Op woensdag 15 april 2009 14:55 schreef Soempie het volgende:
Ik houd hem. Ik heb er hard op geploeterd!
pm even je 06 kom ik even langsquote:
Oepsquote:
Erg hequote:Op woensdag 15 april 2009 16:07 schreef Etcetera het volgende:
MY EYES! MY EYES!
quote:Op woensdag 15 april 2009 16:08 schreef MaJo het volgende:
[..]
Erg heIk ben wel blij dat die mensen blijkbaar zo dom zijn dat ze het nog op internet zetten
En ze zijn ontslagen
Ohquote:Op woensdag 15 april 2009 16:08 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ik doelde op het mooie groene kleurtje van SoempMaar je hebt me nu wel nieuwsgierig gemaakt
Gezienquote:Op woensdag 15 april 2009 16:10 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh
Is een filmpje over medewerkers bij Domino's wat die achter de schermen uithalen met het eten
Erg hequote:Op woensdag 15 april 2009 16:12 schreef Etcetera het volgende:
[..]
GezienIk hoop dat onze plaatselijke pizzeria fatsoenlijker met hun klanten omgaat
Pics? En je kunt hem waarschijnlijk wel wassen tochquote:Op woensdag 15 april 2009 16:12 schreef Etcetera het volgende:
Ik heb een nieuwe jas40 euro, C&A. Een witte, ik denk dat dat het enige is waar ik spijt van ga krijgen
Oeh dat is vet! Koningsgezind of niet, dat is gewoon tofquote:Op woensdag 15 april 2009 16:15 schreef LadyBlack het volgende:
Ik krijg net mail dat we volgende week met de beide studentenkoren + orkesten voor de koningin gaan spelen!
Nou ben ik niet zo koningsgezind, maar dat vind ik dan toch wel weer tof
Het zou me niets verbazen, met hun eigen bonustraktaties (fluim, red.).quote:Op woensdag 15 april 2009 16:10 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh
Is een filmpje over medewerkers bij Domino's wat die achter de schermen uithalen met het eten
quote:Op woensdag 15 april 2009 16:15 schreef LadyBlack het volgende:
Ik krijg net mail dat we volgende week met de beide studentenkoren + orkesten voor de koningin gaan spelen!
Toffe jasquote:Op woensdag 15 april 2009 16:17 schreef Etcetera het volgende:
[ afbeelding ]
Deze jas
[..]Dat is gaaf
Wat is de gelegenheid
Daar wil ik niet over nadenkenquote:Op woensdag 15 april 2009 16:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen, met hun eigen bonustraktaties (fluim, red.).
Gaan jullie op het paleis spelen?quote:Op woensdag 15 april 2009 16:15 schreef LadyBlack het volgende:
quote:
Ik ook nietquote:
In Hamburg mocht een pizzakoerier lang zitten voor het afleveren van een pizza aan een klant, voorzien van spuug.quote:
quote:Op woensdag 15 april 2009 16:08 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ik doelde op het mooie groene kleurtje van SoempMaar je hebt me nu wel nieuwsgierig gemaakt
Cool, waar?quote:Op woensdag 15 april 2009 16:15 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en ja, maar ik ben een Vlekken Koninginquote:Op woensdag 15 april 2009 16:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
Pics? En je kunt hem waarschijnlijk wel wassen toch
Ik zou het ten eerste niet nodig vinden, en ten tweede zou ik ook wel beter weten jaquote:Op woensdag 15 april 2009 16:49 schreef Etcetera het volgende:
Och, zoiets doms gezien vandaagHet circus is er, en die hebben olifanten meegenomen
En die olifanten hebben ze (als publiekstrekker natuurlijk
) voor op het gras bij het fietspad gezet, op een afgezet stuk. Zijn er mensen die ín dat afgezette stuk gaan staan
op nog geen halve meter van die olifanten vandaan
Het zijn prachtige beesten hoor, maar als ze boos worden
![]()
![]()
Sukkels
Mmmmm wat maak je me toch altijd jaloers daarmeequote:Op woensdag 15 april 2009 16:51 schreef MaJo het volgende:
Ik heb geen zin meer om te studeren
ik ga maar een poging wagen in bad
quote:Op woensdag 15 april 2009 16:51 schreef MaJo het volgende:
Ik heb geen zin meer om te studeren
ik ga maar een poging wagen in bad
Sorryquote:Op woensdag 15 april 2009 16:53 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Mmmmm wat maak je me toch altijd jaloers daarmeeik wil ook een bad
Ohja, en heb jij die Ultimate Shine wel eens gebruikt en zag jij wel glimmers in je haar?
quote:
Dat is zeker interessant.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
maar ik moet dan weer studerentrouwens wel een onderwerp wat jou waarschijnlijk interesseert: de theorie van rechtvaardige oorlog
Absoluutquote:Op woensdag 15 april 2009 17:03 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat is zeker interessant.Daar kun je diepgaande discussies over krijgen.
Wat het altijd goed doet is een opmerking plaatsen als bv; "Oorlog is de meest vergaande vorm van politiek bedrijven"quote:Op woensdag 15 april 2009 17:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
Absoluutwe hebben al menige verhitte discussies gehad in de werkgroep
Ohquote:Op woensdag 15 april 2009 16:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Sorry
heb de ultimate shine een tijdje gebruikt![]()
je hoort er geen glimmers van in je haar te krijgenwel meer glans
Ik vind het best Darwin Award waardigquote:Op woensdag 15 april 2009 16:52 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik zou het ten eerste niet nodig vinden, en ten tweede zou ik ook wel beter weten ja
Of oorlog is nooit gerechtvaardigd. Daar kom je ook niet uitquote:Op woensdag 15 april 2009 17:11 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Wat het altijd goed doet is een opmerking plaatsen als bv; "Oorlog is de meest vergaande vorm van politiek bedrijven"
Hehequote:Op woensdag 15 april 2009 17:14 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ohdat was oostindisch blind lezen waarschijnlijk
En dan krijgen truckers en bussjoofs weer eens de schuld.quote:Op woensdag 15 april 2009 17:20 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ik vind het best Darwin Award waardig
Oh en meteen daarna, toen we verder fietsten, kwamen we bij de rotonde. Grote vrachtwagen met auto-oplegger maakte een compleet rondje, er fietsten 2 volwassenen(!!) voor ons die wilden oversteken. In plaats van wáchten op de vrachtwagen nemen ze voorrang en gaan er vlak voor langszowel m'n moeder als ik hadden heel even het idee dat ze er onder zouden belanden
Oh dat is echt zo erg dat soort mensenquote:Op woensdag 15 april 2009 17:20 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ik vind het best Darwin Award waardig
Oh en meteen daarna, toen we verder fietsten, kwamen we bij de rotonde. Grote vrachtwagen met auto-oplegger maakte een compleet rondje, er fietsten 2 volwassenen(!!) voor ons die wilden oversteken. In plaats van wáchten op de vrachtwagen nemen ze voorrang en gaan er vlak voor langszowel m'n moeder als ik hadden heel even het idee dat ze er onder zouden belanden
quote:Op woensdag 15 april 2009 17:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En dan krijgen truckers en bussjoofs weer eens de schuld.
Ik heb niets tegen fietsers en voetgangers, maar als je de lengte en de draaicirkel van grote bedrijfswagens onderschat heb je niets in het verkeer te zoeken.
Ja die regel mag van mij de deur uit hoorquote:Op woensdag 15 april 2009 17:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh dat is echt zo erg dat soort mensenDie hebben werkelijk geen idee wat er op zo'n moment gebeurd... En als ze aangereden waren dan was de vrachtwagenchauffeur waarschijnlijk nog schuldig ook
Hahaquote:Op woensdag 15 april 2009 17:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
Of oorlog is nooit gerechtvaardigd. Daar kom je ook niet uit
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 15 april 2009 17:26 schreef Etcetera het volgende:
[..]
[..]
Ja die regel mag van mij de deur uit hoorAls je als fietser iets doet waarvan je weet dat je fout zit, en je wordt aangereden, is dat toch echt je eigen domme schuld
Inderdaadquote:Op woensdag 15 april 2009 17:26 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
HahaOftewel, hoe wil je de meningen van je gesprekspartners uit elkaar drijven!
Zij blijkbaar nietquote:Op woensdag 15 april 2009 17:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Helemaal mee eens
en kom op zeg, ieder mens met een beetje verstand in zijn donder weet toch gewoon dat dat levensgevaarlijk is
quote:Op woensdag 15 april 2009 17:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Inderdaad
Ik moet trouwens een stelling bedenken voor een essay en heb er een in gedachte. Zou jij er eens naar willen kijken? Ben wel benieuwd naar je mening
Eigenlijk gaat die eer wel uit naar MaJo ja.quote:Op woensdag 15 april 2009 17:28 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Zij blijkbaar niet
Oh ja, vraagjeWil jij AKQ 1500 openen of maakt je dat niet uit?
Mwah maakt me opzich niet zoveel uit hoor. Maar misschien eigenlijk wel leuk jaquote:Op woensdag 15 april 2009 17:28 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Zij blijkbaar niet
Oh ja, vraagjeWil jij AKQ 1500 openen of maakt je dat niet uit?
Doe ik meteenquote:Op woensdag 15 april 2009 17:32 schreef Etcetera het volgende:
En je wou de OP toch op de schop nemen?
Als dat nummer op repeat stat, kan ik er wel uren naar luisteren. Blijft gewoon schitterend!quote:
"De inval in Afghanistan was niet gerechtvaardigd volgens de just war theory"quote:
quote:Op woensdag 15 april 2009 17:36 schreef Etcetera het volgende:
Zelfs de stukken waarin alleen muziek in wordt gespeeld vervelen nooit
Die van Zuid-Ossetië ook niet.quote:Op woensdag 15 april 2009 17:37 schreef MaJo het volgende:
[..]
"De inval in Afghanistan was niet gerechtvaardigd volgens de just war theory"
Ik heb zelfs 'Everybody Needs Somebody' op mijn MP3.quote:Op woensdag 15 april 2009 17:37 schreef Cobra4 het volgende:
Eigenlijk kan ik alle nummers van de Blues Brothers wel blijven luisteren.
quote:Op woensdag 15 april 2009 17:46 schreef LadyBlack het volgende:
Blues Brothers
Ik heb een waarschuwing van YouTube gekregen![]()
Had een opname van een heel oud concert (de Carmina Burana in een Nederlandse vertaling, door Willem Wilmink) erop gezet, maar deerven van Carl Orff
hebben die versie afgewezen
Orff heeft verdorie niks met de teksten van doen gehad, dus ik snap echt niet waarom ze er iets tegen hebben en bovendien heb ik zelf in deze uitvoering meegezongen dus waarom zou ik dat niet op YouTube mogen zetten? Zij hebben er geen copyright op ofzo......
Oeh, die is tricky!quote:Op woensdag 15 april 2009 17:37 schreef MaJo het volgende:
[..]
"De inval in Afghanistan was niet gerechtvaardigd volgens de just war theory"
Het bewaren van gegevens is al begonnen geloof ikquote:Op woensdag 15 april 2009 17:53 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik heb het ook gehad met die muziekmaffia. Zogenaamd zeggen dat de artiesten geen droog brood meer kunnen verdienen omdat iedereen digitaal proletarisch winkelt.
Overigens moeten we in Europa oppassen voor Stasi 2.0: de overheid die toegang krijgt tot je PC.
Omdat ze zeker willen weten dat je een bankrekening hebtquote:Op woensdag 15 april 2009 17:53 schreef Etcetera het volgende:
Iemand hier verstand van telefoonabonnementen? Mijn moeder gaat overstappen naar Hi, en moest vandaag toen we een telefoon gingen halen 1 eurocent pinnen. Waarom is die transactie nodig
Ik doe het net andersom. Ik krijg toegang tot het internet dankzij de overheid.quote:Op woensdag 15 april 2009 17:53 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik heb het ook gehad met die muziekmaffia. Zogenaamd zeggen dat de artiesten geen droog brood meer kunnen verdienen omdat iedereen digitaal proletarisch winkelt.
Overigens moeten we in Europa oppassen voor Stasi 2.0: de overheid die toegang krijgt tot je PC.
Omgquote:Op woensdag 15 april 2009 17:56 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Omdat ze zeker willen weten dat je een bankrekening hebt
Ik heb ook wel eens een abo af willen sluiten zonder dat ik moest pinnen, maar toen werd ik dmv een brief keihard geweigerd. De EDS group (ofzoiets) had een negatief advies uitgegeven.... Blijkt dat ze naar je adres kijken en als daar ooit een wanbetaler heeft gewoond (goh, een studentenhuis....) dan wordt dat toch op jouw conto geschreven
Dat is ook de reden voor dit onderwerpquote:Op woensdag 15 april 2009 17:49 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Oeh, die is tricky!![]()
![]()
Jij hebt wel een héél mooi en interessant onderwerp voor de essay gekozen.![]()
Er zijn zo veel punten uit de theorie die discutabel zijn mbt de oorlog in Afghanistan dat ik je wel al kan vertellen dat, zelfs in de hogere legerleiding, niemand volmondig kan antwoorden aan alle voorwaarden te voldoen. Ik ook niet.![]()
Alleen al over de waarschijnlijkheid van succes zou je een complete essay kunnen schrijven.
Ik zou deze theorie zeker als onderwerp voor de essay gebruiken.![]()
Ik hoor het wel als je vragen hebt of advies zoekt. Ik laat het even op mij inwerken.
En je gaat pas van die lijst als alle rekeningen van dat adres zijn voldaan.quote:Op woensdag 15 april 2009 17:56 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Omdat ze zeker willen weten dat je een bankrekening hebt
Ik heb ook wel eens een abo af willen sluiten zonder dat ik moest pinnen, maar toen werd ik dmv een brief keihard geweigerd. De EDS group (ofzoiets) had een negatief advies uitgegeven.... Blijkt dat ze naar je adres kijken en als daar ooit een wanbetaler heeft gewoond (goh, een studentenhuis....) dan wordt dat toch op jouw conto geschreven
Uiteraardquote:Op woensdag 15 april 2009 17:52 schreef Cobra4 het volgende:
Vergeet ik natuurlijk te zeggen, dat als je dit onderwerp als essay gaat uitwerken, ik de essay natuuuuurlijk wil lezen!
Dan kan dat boek wel de prullebak in.quote:Op woensdag 15 april 2009 17:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is ook de reden voor dit onderwerp
In mijn boek staat namelijk heel boud gesteld dat dit de enige oorlog is van de laatste jaren waarover iedereen het eens is dat deze gerechtvaardigd is volgens de JWT. Dat zette me even aan het denken
Ik zou inderdaad ook 1 punt eruit kunnen nemen
NCIS reminderquote:Op woensdag 15 april 2009 17:59 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Er zijn net zo veel twijfels over bv de 2de golf oorlog.
Het is wel mooi om aan te halen natuurlijkquote:Op woensdag 15 april 2009 17:59 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dan kan dat boek wel de prullebak in.![]()
Er zijn net zo veel twijfels over bv de 2de golf oorlog.
Loopt de laatste dagen lekker door jaquote:Op woensdag 15 april 2009 18:10 schreef LadyBlack het volgende:
Oh my, de AKQ gaat ook ineens een stuk sneller dan ik m gewend ben van de laatste tijd
Dan moet je hier even kijken. Hier staat een pdf bestand van het Nederlands Instituut voor Militaire Historie. Zij hebben een leeswijzer samengesteld die betrekking heeft op Afghanistan.quote:Op woensdag 15 april 2009 18:10 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het is wel mooi om aan te halen natuurlijk
Weet jij goede literatuur over dit onderwerp? Heb al 2 boeken over JWT (van Walzer en Orend) maar misschien gespecificeerd op Afghanistan?
Tof, thanksquote:Op woensdag 15 april 2009 18:16 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dan moet je hier even kijken. Hier staat een pdf bestand van het Nederlands Instituut voor Militaire Historie. Zij hebben een leeswijzer samengesteld die betrekking heeft op Afghanistan.
Mocht ik er aan denken dan neem ik op de meet de papieren leeswijzer voor je mee.
Ik heb niet echt veel wat specifiek op Afghanistan gericht is. Maar ik zal eens kijken wat van toepassing kan zijn op de theorie. Dan komen die boeken, hoe dan ook, bij jou terecht.quote:Op woensdag 15 april 2009 18:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Tof, thanksGeen boeken die ik van je zou kunnen lenen?
Nogmaals, ik studeer nu even niet. Daar ligt het niet aan.quote:Op woensdag 15 april 2009 10:59 schreef Nembrionic het volgende:
Ik heb namelijk het idee dat je in een sleur zit, vooral ook vanwege je studie. En daar is gewoon even niets aan te doen
En gelijk heb je. Ik vind je nieuwe avatar hartstikke leuk!quote:Op woensdag 15 april 2009 14:55 schreef Soempie het volgende:
Ik houd hem. Ik heb er hard op geploeterd!
quote:Op woensdag 15 april 2009 16:15 schreef LadyBlack het volgende:
Coolquote:Op woensdag 15 april 2009 18:24 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik heb niet echt veel wat specifiek op Afghanistan gericht is. Maar ik zal eens kijken wat van toepassing kan zijn op de theorie. Dan komen die boeken, hoe dan ook, bij jou terecht.
Ben je even gestopt met je studie?quote:Op woensdag 15 april 2009 18:24 schreef wyccie het volgende:
[..]
Nogmaals, ik studeer nu even niet. Daar ligt het niet aan.![]()
[..]
En gelijk heb je. Ik vind je nieuwe avatar hartstikke leuk!
[..]
![]()
quote:Op woensdag 15 april 2009 18:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Cool
Ken je die boeken die ik heb trouwens? Walzer schijnt echt de man te zijn op het gebied van JWT
Je bedoelt niet toevallig The Morality of War van Orend? Want dat boek heb ik welquote:Op woensdag 15 april 2009 18:47 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
"Just and unjust wars" is een klassieker. Er is ook een Nederlandse vertaling schijnt. Ik heb geen van beide helaas. Wel de Engels talige versie ooit gelezen. Een eye-opener.
Volgens zeggen is "War, Politics, and Morality" een echte aanrader. ik heb alleen mijn vingers er nog niet op weten te leggen.
Niet dat ik weet. Volgens mij is het een publicatie van Walzer?quote:Op woensdag 15 april 2009 18:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je bedoelt niet toevallig The Morality of War van Orend? Want dat boek heb ik wel
Morality of War is een reactie van Orend op Walzer. Volgens mij zijn dat de twee meest gezaghebbende boeken van het moment. Mooi om te zien welke punten van Walzer hij onderuit haalt en aanvultquote:Op woensdag 15 april 2009 19:00 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Niet dat ik weet. Volgens mij is het een publicatie van Walzer?
Ik ken alleen de publicattie van Walzer. ik word nu wel erg benieuwd naar die van Orend.quote:Op woensdag 15 april 2009 19:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
Morality of War is een reactie van Orend op Walzer. Volgens mij zijn dat de twee meest gezaghebbende boeken van het moment. Mooi om te zien welke punten van Walzer hij onderuit haalt en aanvult
Je mag hem wel lenen als ik het vak afgerond hebquote:Op woensdag 15 april 2009 19:03 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik ken alleen de publicattie van Walzer. ik word nu wel erg benieuwd naar die van Orend.
Per e-mail versturen zeker?quote:Op woensdag 15 april 2009 19:04 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja Cobra, er zijn nog 2 wraps over van gisteravond, dus als je wilt?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |