Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009quote:29/3 Australia
5/4 Malaysia
19/4 China
26/4 Bahrain
10/5 Spain
24/5 Monaco
7/6 Turkey
21/6 Great Britain
12/7 Germany
26/7 Hungary
23/8 Europe (Valencia)
30/8 Belgium
13/9 Italy
27/9 Singapore
4/10 Japan
18/10 Brazil
1/11 Abu Dhabi
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
Even een belangrijke mededeling voor iedereen hier:
Voorlopig geen Formule 1-manager
x2quote:
x2quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De verhalen zijn dat motoren voorheen altijd via de software begrensd werden voor klantenteams of dat ze zelf het motormanagement systeem moesten bouwen (zoals bij Ferrari). Met de standaard ECU en gehomologeerde motoren moet dit verschil dus niet mer kunnen optreden. Enige dat ik me kan indenken is dat het vermogen nog beinvloed wordt door het uitlaatsysteem en het koelsysteem (minder koeling minder vermogen).quote:Op zaterdag 7 maart 2009 10:11 schreef vosss het volgende:
Ik vind eik dat die BrawnGP wel zo mag blijven.
Een auto in 1 kleur vind ik gewoon mooi. Geen stickers erop, of iig zo weinig mogelijk en dan maakt het niet eens uit welke kleur het is (al blijft pikzwart natuurlijk wel gewoon het allergaafst voor een racewagen)
Ze rijden met dezelfde motor als McLaren begrijp ik? Ik ben benieuwd. Ook naar die knakenbak van VJ. Ze hebben allemaal dezelfde ECU dus in principe moeten ze gewoon hetzelfde uit de motor weten te halen lijkt me.
Of knijpt Mercedes de motoren van BrawnGP en Force India op een of andere manier?![]()
Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen?
Als ze echt 100% identiek zijn kon het (en dan vooral voor Force India) wel eens een geniaal seizoen gaan worden dunkt me
Fisico die Hamilton de oren wast. Dat zou echt geniaal zijn!
Ik vind dat de wagen van Brawn GP wel wat minder wit mag. Vind dat wel erg saai ogen. Al is het zwart met het geel wel tof.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 10:11 schreef vosss het volgende:
Ik vind eik dat die BrawnGP wel zo mag blijven.
Een auto in 1 kleur vind ik gewoon mooi. Geen stickers erop, of iig zo weinig mogelijk en dan maakt het niet eens uit welke kleur het is (al blijft pikzwart natuurlijk wel gewoon het allergaafst voor een racewagen)
Het zijn gewoon degelijke coureurs. En die kan je (meestal) goed gebruiken als tweede coureur. Al vind ik Fisichella altijd wel beter bij kleinere teams.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 11:35 schreef Meike26 het volgende:
Fisico zal nooit de oren van Hamilton wassenFisichella is naar mijn idee ver overschat als coureur, net als Heidfeld trouwens. Ja, snel is hij wel, maar voor de rest laat hij weinig zien. Webber net zo.
En er zal denk ik altijd wel een miniem verschil zijn per motor. Maar dat houd je toch. De één is misschien 99,9% terwijl de ander 99,7% is.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 12:42 schreef sanger het volgende:
[..]
De verhalen zijn dat motoren voorheen altijd via de software begrensd werden voor klantenteams of dat ze zelf het motormanagement systeem moesten bouwen (zoals bij Ferrari). Met de standaard ECU en gehomologeerde motoren moet dit verschil dus niet mer kunnen optreden. Enige dat ik me kan indenken is dat het vermogen nog beinvloed wordt door het uitlaatsysteem en het koelsysteem (minder koeling minder vermogen).
ja true, voor die heren is dat Window of Opportunity ook langzamerhand aan het sluiten. Voor Trulli en Rubens al helemáál natuurlijk. Voor Button heb ik nog stille hoop, eigenlijk.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 12:03 schreef vosss het volgende:
Hetzelfde geld wmb voor Rubens, Webber, Heidfeld, Trulli en Button ook
Die hebben alle (behalve Rubens) nooit in een kampioensauto geredenquote:Op zaterdag 7 maart 2009 12:03 schreef vosss het volgende:
Hetzelfde geld wmb voor Rubens, Webber, Heidfeld, Trulli en Button ook
die heb je snel geeditquote:Op zaterdag 7 maart 2009 19:43 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Die hebben alle (behalve Rubens) nooit in een kampioensauto gereden
Is dit een verkapte manier om te zeggen: "Jongens, verwacht ons zeker niet voorbij de middenmoot in Australië"?quote:Webber: "Auto kan nog verbeterd worden"
Mark Webber is nog niet helemaal blij met de Red Bull RB5, waarmee hij afgelopen week in Jerez heeft getest. De Australiër was na de presentatie wel lovend over de nieuwe auto van het Britse team, maar in Jerez miste hij snelheid en hij is van mening dat de auto nog niet optimaal geprepareerd is voor de Australische Grand Prix, later deze maand.
"We hebben nog wat meer snelheid nodig", vertelde Webber in de Australische krant Canberra Times. "De auto voelde deze week niet aan zoals eerder dit jaar, toen ik nog wel erg blij met de auto was. We moeten optimaal gebruik maken van elke run om zoveel mogelijk over de auto te leren."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben wel heel benieuwd naar hoe de bolides zich verhouden ten opzichte van elkáár op de baan. En dus niet tijdens de tests die nu gedaan worden: dat is toch maar uittesten hoe de auto reageert, met een bepaalde coureur, bepaalde setting van zus, bepaalde stand van een vleugeltje zo.
Ik ga het eerste raceweekend al meteen de vrijdag en zaterdag missenZit ik bij een concert ergens ver weg in Antwerpen :S Maar de zondag, die ga ik wel kijken
En wie weet niet eens thuis
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Nope, bij F1-fan(s) in huisquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 2. J. Trulli Toyota TF109 1:21.552 +0.412 87 pit 3. K. Räikkönen Ferrari F60 1:21.565 +0.425 60 pit 4. N. Piquet Jr. Renault R29 1:21.681 +0.541 94 pit 5. S. Bourdais Toro Rosso STR4 1:22.158 +1.018 86 pit 6. N. Heidfeld BMW Sauber F1.09 1:22.194 +1.054 65 pit 7. A. Sutil Force India VJM-02 1:22.452 +1.312 107 pit 8. M. Webber Red Bull Racing RB5 1:22.582 +1.442 95 pit 9. K. Nakajima Williams FW31 1:22.813 +1.673 100 pit 10. H. Kovalainen McLaren MP4-24 1:23.600 +2.460 70 pit |
Wellicht sponsors winnen?quote:Op maandag 9 maart 2009 16:27 schreef sasquatsch het volgende:
Brawn GP doet het verrassend goed tijdens hun eerste testen:
[ code verwijderd ]
Denk je dat ze tijdens de enige test die ze hebben met een vederlichte auto en alleen maar splinternieuwe banden gaan rijden?quote:
www.f1racing.nl vind ik een goede manager hebben, wel niet helemaal gratis (kost 5 euro) ...quote:Op maandag 9 maart 2009 18:44 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Hoi,
ik zou graag voor mijn bedrijf waar ik in werk een F1-manager sublegue willen starten.
Nu zijn er meerdere te vinden op internet.
Welke is gratis, en het leukst (beste?)............
en vooral niet TE ingewikkeld
Ik dacht ik kan het wel in dit topic kwijt, zie er zosnel geen ander tpoic over
5 euro voor het aanmaken van een sublegue?quote:Op maandag 9 maart 2009 19:14 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
www.f1racing.nl vind ik een goede manager hebben, wel niet helemaal gratis (kost 5 euro) ...
en ingewikkeld is het ook niet![]()
met onze vriendengroep gebruiken we die al een paar jaar, en het bevalt prima
nee, aanmaken van een subleague is gratis, maar de administratiekosten zijn voor iedere speler 5 euro...quote:Op maandag 9 maart 2009 19:18 schreef RoodWitBlauw het volgende:
[..]
5 euro voor het aanmaken van een sublegue?
of moet iedereen 5 euro betalen?
Hoho, dit wordt het jaar van Button.quote:Op maandag 9 maart 2009 18:33 schreef vosss het volgende:
Het zou toch een bak zijn als Rubens dit jaar wereldkamioen zou worden.!!!!
Is inderdaad niet echt veel. Doe er dit jaar voor het eerst aan mee. Ben benieuwd hoe het me zal vergaan.quote:Op maandag 9 maart 2009 19:21 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
nee, aanmaken van een subleague is gratis, maar de administratiekosten zijn voor iedere speler 5 euro...
maar ja, wat is nou 5 euro
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 07:37 schreef vosss het volgende:
Als ie niet kon sturen zat ie niet in de F1, dus ik denk dat je er van uit mag gaan dat ie best een beetje kan sturen
Het zijn uitspraken als deze waardoor Taki Inoue nooit vergeten zal worden.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 07:37 schreef vosss het volgende:
Als ie niet kon sturen zat ie niet in de F1, dus ik denk dat je er van uit mag gaan dat ie best een beetje kan sturen
Het voordeel hiervan is vooral dat mensen niet te veel teams aanmaken p.p. Vorig jaar heb ik meegedaan met de F1manager van RTLGP en de FOKmanager, maar bij RTLGP liepen er een hoop rond die meerdere teams hadden... 5 euro inschrijfgeld is dus een goed initiatiefquote:Op maandag 9 maart 2009 19:21 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
nee, aanmaken van een subleague is gratis, maar de administratiekosten zijn voor iedere speler 5 euro...
maar ja, wat is nou 5 euro
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Nakajima Williams-Toyota (B) 1:20.907 66 Barrichello Brawn-Mercedes (B) 1:20.966 111 Trulli Toyota (B) 1:21.182 121 Webber Red Bull-Renault (B) 1:21.347 66 Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:21.615 127 Sutil Force India-Mercedes (B) 1:21.834 82 Alonso Renault (B) 1:21.937 111 Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:21.991 88 Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:23.039 14 Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) no time 6 |
Het lijkt me een beetje naïef om er vanuit te gaan dat Brawn zoiets niet zou doen.quote:Op maandag 9 maart 2009 17:55 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Denk je dat ze tijdens de enige test die ze hebben met een vederlichte auto en alleen maar splinternieuwe banden gaan rijden?
Ross Brawn is Eddie Jordan niet hè, van Brawn wil ik liever geloven dat hij dan liever werkt aan een goed team, maar misschien is het niet meer dan dat - dat ik dat wil geloven.
En de vragen met betrekking tot de snelheid van McLaren blijven bestaan:quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:04 schreef Trystar het volgende:
Test tijden tweede testdag in Barcelona:
[ code verwijderd ]
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
En de vragen met betrekking tot de snelheid van McLaren blijven bestaan:"Het team van McLaren roept nog de meeste vraagtekens op. De renstal testte vandaag opnieuw het nieuwe aërodynamische pakket, maar Heikki Kovalainen kon zich totaal niet mengen in de strijd om de snelste ronden. De Fin werd uiteindelijk negende, met alleen de vroegtijdig gestrande Toro Rosso-coureurs achter zich."
Zand in de ogen van de concurrentie strooien?
Bron: GPupdatequote:McLaren test radicale nieuwe vloer in Barcelona
Het team van McLaren mag dan een bijrol hebben gespeeld in de tijdenlijst op de eerste testdag in Barcelona, dat betekent niet dat de mannen uit Woking niet weten waar ze mee bezig zijn. Heikki Kovalainen testte op maandag een radicale nieuwe vloer, die de McLaren meer grip moet geven aan de achterkant.
McLaren testte vorige week nog met de achtervleugel van vorig jaar en nu wordt duidelijk waarom. Hoe meer grip je aan de achterkant creëert door middel van de vloer en de diffuser, hoe kleiner je achtervleugel kan zijn, waardoor je minder luchtweerstand hebt en dus harder gaat op de rechte stukken. Kovalainen richtte zich op maandag dus niet op het rijden van snelle ronden, maar op het testen van de nieuwe achterkant. Dat verklaart ook waarom de Fin soms bijna tot stilstand kwam in de laatste bocht, om vervolgens vol op te trekken.
McLaren testte in de ochtendsessie met het 'oude' bodywork van de MP4-24, waarna het team na de lunch een compleet nieuw aërodynamisch pakket en de nieuwe vloer monteerde, om zo de verschillen te onderzoeken. De nieuwe vloer is het beste te zien van bovenaf, dan is duidelijk dat er voor de achterwielen een flink stuk uit is gehaald. De regels schrijven voor dat je vanonder de auto geen bodywork mag zien, waardoor een dergelijke vloer vorig jaar nog onmogelijk was met alle flapjes en vleugeltjes die uitstaken. Met de huidige aërodynamische regels kan het wel.
Het team liet weten op dinsdag verder te gaan met het optimaliseren van de setup, die met deze nieuwe vloer natuurlijk heel anders zal zijn dan met de oude.
Wie?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 08:58 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Het zijn uitspraken als deze waardoor Taki Inoue nooit vergeten zal worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De enige auto's die nog sneller waren, waren de '08 auto's met '09 slicks.
http://www.f1reporter.nl/(...)str4-wallpapers.htmlquote:Op maandag 9 maart 2009 23:37 schreef Atreidez het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rechtsklik, set as wallpaperSorry, geen betere kwaliteit gevonden..
Dat het gewoon een ordinaire Vodafone reclame is?quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:35 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hamilton zit voortaan niet meer achter het stuur van zijn autoHij rijdt voortaan met een Blackberry Storm
Gewoon even alles kijken, alleen dan zie je wat er cool aan is
Zou best kunnen, weet ik ook niet meer.quote:Op woensdag 11 maart 2009 08:30 schreef Aresdreams het volgende:
misschien is tie later gestart dan 1995 met kijken
(toen reed ie toch voor, euhm... Pacific?)
Tof gedaan zegquote:Op woensdag 11 maart 2009 01:35 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hamilton zit voortaan niet meer achter het stuur van zijn autoHij rijdt voortaan met een Blackberry Storm
Gewoon even alles kijken, alleen dan zie je wat er cool aan is
Paul Belmondo is nog wel redelijk succesvol geweest in FIA GTquote:Op woensdag 11 maart 2009 09:16 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Zou best kunnen, weet ik ook niet meer.
Het enige dat ik nog weet, is dat het de zoon van een bekende acteur is, die zodoende dus wél het geld had om in de F1 te rijden maar er volstrekt niets te zoeken had. Net als Inoue, trouwens.
Leuk filmpje!quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:35 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hamilton zit voortaan niet meer achter het stuur van zijn autoHij rijdt voortaan met een Blackberry Storm
Gewoon even alles kijken, alleen dan zie je wat er cool aan is
March in 1992 en Pacific in 1994.quote:Op woensdag 11 maart 2009 08:30 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
misschien is tie later gestart dan 1995 met kijken
(toen reed ie toch voor, euhm... Pacific?)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Massa Ferrari (B) 1:20.168 109 Kubica BMW Sauber (B) 1:20.217 109 Glock Toyota TF109 (B) 1:20.410 99 Alonso Renault R29 (B) 1:20.863 107 Vettel Red Bull-Renault (B) 1:21.165 102 Rosberg Williams-Toyota (B) 1:21.324 89 Fisichella Force India-Mercedes (B) 1:21.545 97 Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:21.569 140 Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:21.657 82 |
Neenee, voor 95 keek ik ook al. Toen ik het filmpje keek wist ik het weer, maar zo in eerste instantie zei die naam me echt niets meerquote:Op woensdag 11 maart 2009 08:30 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
misschien is tie later gestart dan 1995 met kijken
(toen reed ie toch voor, euhm... Pacific?)
Tuurlijk, wat denk je zelf. En er zijn altijd genoeg domme mensen die erin trappenquote:Op woensdag 11 maart 2009 20:30 schreef Party_P het volgende:
Zo Button, zou me niks verbazen als het een Arrows 2000 verhaal weer is. Te lichte auto om sponsoren te verwerven.
In een te lichte auto 124 rondjes rijden?quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:30 schreef Party_P het volgende:
Zo Button, zou me niks verbazen als het een Arrows 2000 verhaal weer is. Te lichte auto om sponsoren te verwerven.
Button en Barri zitten de hele week al rond 1:20.5/ 1:21.0 en Brawn heeft gezegd dat dit overeen kwam met racepace. Ik geloof Brawn wel in deze. brawn heeft veel knowhow, het team ook. En wss is de auto gemaakt toen Honda nog in de F1 zat. Zodoende is de wagen wel goed ontwikkeld.quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:49 schreef Atreidez het volgende:
[..]
In een te lichte auto 124 rondjes rijden?Dan moet ie dus een stuk of 30 pitstops gemaakt hebben? Ik ben wel benieuwd naar de overall rondetijden en hoe de snelste tijd is ontstaan. Als t echt maar 1 rondje is geweest, ok.. dan geloof ik t wel
Hahaha , Superquote:Op woensdag 11 maart 2009 21:47 schreef Atreidez het volgende:
Nieuw spionageschandaal!
[ afbeelding ]
Ik moet het nog zien als ik eerlijk benquote:Op woensdag 11 maart 2009 22:20 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Button en Barri zitten de hele week al rond 1:20.5/ 1:21.0 en Brawn heeft gezegd dat dit overeen kwam met racepace. Ik geloof Brawn wel in deze. brawn heeft veel knowhow, het team ook. En wss is de auto gemaakt toen Honda nog in de F1 zat. Zodoende is de wagen wel goed ontwikkeld.
Die 1:19.x zal dus qualyspeed zijn.
Dus die staat een stukje lager op de ladder wss.quote:The Guardian says he has been marginalised!
Algemeen directeurquote:Op woensdag 11 maart 2009 23:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien als ik eerlijk ben
Al gun ik het Brawn natuurlijk wel. Bij Ferrari weggaan en van op 2 jaar tijd een flutteam (sorry dat ik het zeg) een competetief team maken
Hoe zit het eik met Fry? Die mis ik een beetje in de naam van het team zegmaar.
Is hij helemaal weg nu? Of is ie wel nog deel van het "nieuwe" team?
Ik heb er eik niets meer over gelezen
Iemand?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |