Dat is denk ik niet mogelijk. Je verliest namelijk vet over je gehele lichaam. Daar komt bij dat vrouwen doorgaans meer vet rond heupen en billen hebben, en mannen meer rond de buik. Als je dat toch wilt kwijtraken val je ongetwijfeld ook af bij je borsten (het vet rond je heupen en billen is 'hardnekkiger', om het zo maar te noemen). Plaatselijk vet verliezen is niet mogelijk (zonder plastische chirurgie).quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:51 schreef Lips het volgende:
[..]
Goede vraag! Hoe voorkom ik dat ik billen / borsten kwijt raak maar dat ik wel het vet rond m'n middel ga verliezen??
Je kunt geen enorme volumevermeerdering bewerkstelligen door de borstspieren te trainen, maar je voorkomt er wel voor een groot deel mee dat je borsten slap worden als je afvaltquote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:20 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is denk ik niet mogelijk. Je verliest namelijk vet over je gehele lichaam. Daar komt bij dat vrouwen doorgaans meer vet rond heupen en billen hebben, en mannen meer rond de buik. Als je dat toch wilt kwijtraken val je ongetwijfeld ook af bij je borsten (het vet rond je heupen en billen is 'hardnekkiger', om het zo maar te noemen). Plaatselijk vet verliezen is niet mogelijk (zonder plastische chirurgie).
[ afbeelding ]
Dat gele is vet, wat je dus deels kwijt zal raken. Om nog enige hoop te geven; dat rode is de borstspier. Die kan door training groeien, maar zal niet de effecten van het vetverlies volledig opvangen.
Oefeningen voor de borstspier.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:47 schreef Lips het volgende:
Maar welke oefeningen zijn dan goed om ze stevig te houden?
Nah, je moet wel iets serieuzere oefeningen dan dat doen, wil je voorkomen dat je borsten slap worden van afvallen. Zoals die oefeningen van waht.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:51 schreef Yel het volgende:
Je handen voor je borsten houden en steeds 10 sec. tegen elkaar aan drukken of zo...
Het aantrekken van je shockabsorber. De spier zit achter de borst en je hebt de zwaartekracht tegen. Het enige wat je kunt doen om je borsten in shape te houden is het dragen van een goede BH en op gewicht blijven. Als je vet verliest, verliezen ze aan volume. Hormonen hebben ook invloed op je borsten. Als je minder vet hebt, maak je ook minder oestrogeen aan, oestrogeen stimuleert vrouwelijk vet en dus borsten.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:47 schreef Lips het volgende:
Maar welke oefeningen zijn dan goed om ze stevig te houden?
Klopt, maar je voorkomt wel dat je theezakjes overhoudtquote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:00 schreef loveli het volgende:
Het trainen van de borstspier om volume erbij te krijgen vind ik zelf geen goede oplossing. De borstspier zit bij de meeste vrouwen aan de bovenkant van de borst, daarmee vul je de cup niet op.
Dat is ook wat ik wil voorkomen; theezakjes...quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:02 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Klopt, maar je voorkomt wel dat je theezakjes overhoudt
Goede BH is sowieso een must.
Nou, heb anders nog niks gemerktquote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:14 schreef Yel het volgende:
[..]
Als je minder vet hebt, maak je ook minder oestrogeen aan, oestrogeen stimuleert vrouwelijk vet en dus borsten.
Dus gewoon de pil gebruiken?...
Whoa. Maar groeiden alleen de borsten of ook de rest van het lichaam?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:45 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Niet? Ik groeide een hele cupmaat van de pil
Alleen m'n borsten! En toen ik stopte met de pil, bleven ze gewoon op formaatquote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:58 schreef Q_Orianka het volgende:
[..]
Whoa. Maar groeiden alleen de borsten of ook de rest van het lichaam?
Tot nu toe enkel schoolslag, ik moet ff een brilletje en oordopjes (brrr, water in mn oren) en dan wil ik ook borst en rugcrawl erbij gaan doen.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:00 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nah, je moet wel iets serieuzere oefeningen dan dat doen, wil je voorkomen dat je borsten slap worden van afvallen. Zoals die oefeningen van waht.
Chav, zwem je enkel schoolslag? Ik heb zelf het idee dat je met crawl nog een beetje je borstspieren meepakt.
Geluksvogel!quote:Op vrijdag 6 maart 2009 17:03 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Alleen m'n borsten! En toen ik stopte met de pil, bleven ze gewoon op formaat
Maar volgens mij is dat niet normaal.
Hier in België moet je in veel zwembaden verplicht een badmuts dragenquote:Op vrijdag 6 maart 2009 17:13 schreef Chav het volgende:
[..]
Tot nu toe enkel schoolslag, ik moet ff een brilletje en oordopjes (brrr, water in mn oren) en dan wil ik ook borst en rugcrawl erbij gaan doen.
Wel dus, mijne werden een stukker ehm.. voller zeg maar..quote:Op vrijdag 6 maart 2009 17:03 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Alleen m'n borsten! En toen ik stopte met de pil, bleven ze gewoon op formaat
Maar volgens mij is dat niet normaal.
Dat is redelijk makkelijk op te lossen, niet in huis halenquote:Op vrijdag 6 maart 2009 20:19 schreef Yel het volgende:
Slechte dag vandaag..... Slecht nieuws gekregen en heb 2 much gegeten. Had weer n schransbui..![]()
Shoot. Ik verkloot mijn dieettttttttttttttt.
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 22:37 schreef Yel het volgende:
Oke... Wnt het aantal minuten aan sporten en het aantal kcl kwamen niet echt overeen
netjes van je!
Kleine tip: meer eten inplannen. Meer tussendoortjes enzo. Ik zag je lijstje, en juist omdat je zo weinig eten 'inplant', krijg je verderop de dag dit soort vreetbuien. Heeft vanalles te maken met een schommelend bloedsuikerniveau enzo.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 20:19 schreef Yel het volgende:
Slechte dag vandaag..... Slecht nieuws gekregen en heb 2 much gegeten. Had weer n schransbui..![]()
Shoot. Ik verkloot mijn dieettttttttttttttt.
Oh dat klikt positief!! Nu verwacht ik dat mijn omtrek van 70 niet snel zal verminderen, is al enkel bot onder m'n borsten, dus daarvoor zal ik geen nieuwe bh hoeven danquote:Op zaterdag 7 maart 2009 13:17 schreef Chicolate het volgende:
En verder kom ik hier weer meekijken voor extra tips. Kan wel zeggen dat je borsten niet perse kleiner/slapper hoeven te worden van afvallen. Ook toen ik afviel behield ik mijn cup (alleen werd de onderomtrek smaller, waardoor er alsnog nieuwe bh's moesten komen).
Ach, je weet niet wat er gaat gebeuren. Ieder lichaam reageert anders. Het mijne heeft de neiging om borst en heup/bovenbeen te behouden, maar buik en taille strak te maken, maar dat van een ander doet precies het omgekeerde. Was voor mij geen reden om niet te proberen strakker te worden, wilde van dat 'zachte laagje' af, en zou daarna wel zien waar het allemaal afging. Een cup minder was geen enkel probleem geweest.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 13:50 schreef Lips het volgende:
[..]
Oh dat klikt positief!! Nu verwacht ik dat mijn omtrek van 70 niet snel zal verminderen, is al enkel bot onder m'n borsten, dus daarvoor zal ik geen nieuwe bh hoeven dan
Puik! Wat bekende medestrijders zijn tof!quote:Op maandag 9 maart 2009 10:46 schreef cyclechick het volgende:
Ik kom hier ook maar meelezen, wil nu voor de Amstel Gold Race toch echt nog 3 kilo eraf hebben. Scheelt weer als je de berg op moet fietsen
quote:Op maandag 9 maart 2009 10:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Puik! Wat bekende medestrijders zijn tof!
Ga je nog meer spinnen of ga je ook andere sporten (blijven) doen?
waneer is die race?
Hoeveel km ga je doen?quote:Op maandag 9 maart 2009 10:46 schreef cyclechick het volgende:
Ik kom hier ook maar meelezen, wil nu voor de Amstel Gold Race toch echt nog 3 kilo eraf hebben. Scheelt weer als je de berg op moet fietsen
Ik vind de combi spinnen/lopen op een dag te belastend voor mijn knieën... Pas je op?quote:Op maandag 9 maart 2009 18:15 schreef motorbloempje het volgende:
Zo.
Met Mr. MoBlo de loopdagen afgesproken: dinsdag, vrijdag en zondag: dan kunnen we allebei
Morgen dus om 9 uur spinnen én hardlopen na collegesmisschien dat ik 't spinnen maar verplaats naar woensdag...
ja, ik zit ook te twijfelen. De spinuurtjes zijn helaas echt ontzettend drukbezocht én leuk.. dus altijd vol en heb eindelijk een plaatsje kunnen veroorloven op een tijd dat ik ook kanquote:Op maandag 9 maart 2009 18:18 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik vind de combi spinnen/lopen op een dag te belastend voor mijn knieën... Pas je op?
Wel wat eten als je 2 maal op een dag gaat sporten he, anders trek je het niet. Stiekem raad ik het je af om 2x op een dag cardio te gaan doen - eigenlijk wil je dat pas gaan doen als de rest van je dagen al vol zitten met trainingen.quote:Op maandag 9 maart 2009 18:15 schreef motorbloempje het volgende:
Zo.
Met Mr. MoBlo de loopdagen afgesproken: dinsdag, vrijdag en zondag: dan kunnen we allebei
Morgen dus om 9 uur spinnen én hardlopen na collegesmisschien dat ik 't spinnen maar verplaats naar woensdag...
Same! Ook 150 en het wordt echt terror, had me niet gerealiseerd dat april nog maar april isquote:Op maandag 9 maart 2009 18:13 schreef Rigital het volgende:
[..]
Hoeveel km ga je doen?
Ik ga de 150km doen, maar de voorbereiding laat vooralsnog te wensen over...
quote:Op maandag 9 maart 2009 23:00 schreef ColdFeet het volgende:
Pilates kan ik altijd vrij makkelijk combineren met iets anders. Of bodyshape ofzo.
Mijn sportschema ziet er nu als volgt uit:
Ma: spinnen
Di: zwemmen + pilates
Wo: spinnen
Do: pilates + hardlopen
Vr: zwemmen
Za: bodyshape-achtige les
Zo: hardlopen
Iets te vol schema, ik weet het. Meestal vallen er wel een of twee keer uit, en dat is dan OK
Weet ik, weet ik. Ik houd wbt spinning en hardlopen heel erg in de gaten hoe mijn knie zich houdt. Zere knie = niet lopen, sowieso. En rustig-aan met spinnen.quote:Op maandag 9 maart 2009 23:03 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Wow
Rust is ook heel belangrijk he! Heb je daar geen last van zo? Als ik bijvoorbeeld maandag heel hard sport (als in spierpijn) en dan bljif ik de rest van de week sporten, aan het eind van de week ben ik dan op. Mijn lichaam krijgt dan niet de kans zich te herstellen. Heb jij dat niet met zo'n vol schema?
PMquote:Op maandag 9 maart 2009 23:14 schreef motorbloempje het volgende:
Bodyshape hebben we hier niet en Pilates is op college-tijdenen vol...
dantoch maar aan dat boek beginnen zonder lessen..
Ik moet mijn band nog plakkenquote:Op maandag 9 maart 2009 23:03 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Same! Ook 150 en het wordt echt terror, had me niet gerealiseerd dat april nog maar april isHeb welgeteld 180 km op de meter staan sinds dit jaar en nog 0 meter geklommen
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 08:08 schreef Rigital het volgende:
[..]
Ik moet mijn band nog plakken![]()
(ben wel veel aan het spinnen)
Mooi lijstje, ik moet ook weer eens bijhouden wat ik naar binnen werk want die laatste kilo wil maar niet wegquote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:16 schreef motorbloempje het volgende:
Lijstje voor vandaag:
O: 3 rijstwafels
T: appel
L: 3 boterhammen slankie smeerkaas
T: appel en banaan
S: hardlopen (half uur)
D: Zelfgemaakte hamburger op broodje met gegrilde groente erbij
denk dat dit wel goed moet zijn, T2 had anders gekund, maar ben dan op de uni en moet nog steeds 's boekweitpannenkoekjes maken
Dankjequote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:57 schreef motorbloempje het volgende:
Welkom PPP![]()
Succes! Plan klinkt netjes en geleidelijk
Ik doe iets wat op bodyshape lijkt. Het advies: gewoon doorbikkelen tot het einde van de les. Pijn is fijn, goed voor de lijnquote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:07 schreef Chav het volgende:
Ik heb me net ingeschreven voor mn eerste keer Bodyshape, ben benieuwd! Iemand ervaring?
Jaquote:
Ik doe ook iets dergelijks en vind het geweldig. Eén van de weinige sporten waarbij ook mijn zwakke punten -armen en rug- aangepakt worden. Als je er eenmaal aan gewend bent is het niet meer zwaar.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:07 schreef Chav het volgende:
Ik heb me net ingeschreven voor mn eerste keer Bodyshape, ben benieuwd! Iemand ervaring?
Ik heb een keer een les gevolgd. De helft ervan (het in patronen heen en weer springen) was niets voor mij, was meer bezig om niet tegen anderen aan te botsen dan met bewegen. Bepaalde oefeningen waren wel erg goed, ik ga proberen om die thuis voor tv te doen. Uiteraard wel met de gordijnen dicht.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:07 schreef Chav het volgende:
Ja! Op mijn sportschool is het gewoon aerobics met verschillende soorten stappen en het is erg afwisselend, want soms haal je ook de step en die xco-buis erbij. Bij mijn eerste keer ging het heel erg snel voor mij en ik botste steeds tegen de andere mensen opquote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:07 schreef Chav het volgende:
Ik heb er wel eens van gehoord, maar geen ervaring mee. 3 x 30 minuten intensief sporten is in principe natuurlijk wat weinig, maar als het samengaat met verder normaal bewegen (dus de trap ipv de lift, korte stukjes fietsen ipv auto etc), is het denk ik wel genoeg om op gewicht te blijven. Maar of je er ook van afvalt?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:39 schreef progje het volgende:
heeft iemand hier ervaring mee?
http://www.curves.nl/about_curves/
ik heb helaas altijd zo weinig tijd om te sporten... dus 3x in de week 30 min lijkt me wel wat, maar het klinkt als veel te weinig om echt resultaat te behalen
Nou ik woon op loop afstand van de die sportschoolquote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:44 schreef ColdFeet het volgende:
Huh? maar dan ben je meer tijd kwijt met naar de sportschool gaan, omkleden en douchen dan met sporten zelf! Als je er dan toch bent, kun je net zo goed wat langer sporten, lijkt mij.
Ja dat is ook wel een ideequote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:48 schreef Chicolate het volgende:
Je kan het allicht gewoon proberen: je merkt zelf vanzelf wel of het werkt. En als je het niet werkt, dan stop je ermee. Of denk ik nu te makkelijk?
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:46 schreef motorbloempje het volgende:
mijn voor en huidig foto's hebben hier wel 's gestaan, maar een streven heb ik nog niet, omdat ik in mijn volwassen leven nog nooit zo slank ben geweest
Ben uberhaupt nooit echt slank geweest, dus heb alleen maar foto's van anderen als voorbeeld en vind bijvoorbeeld Prinipessa Farfalla/-us/P.F. heel mooizoiets zou ik wel willen
Ja!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:15 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Rijstwafel met FA? Is dat lekker?
Hardlopen met de wii-fit? Hoe doe je dat?quote:Ik heb net lekker een half uur hardgelopen met de Wii Fit, ga zo nog een half uur steppen. Heb wel twee muffins gegeten net, vriendlief is jarig en die waren over van het trakteren op zijn werk.. heb wel de kleinste twee genomen.
dankquote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:16 schreef Yel het volgende:
[..]
Jeetje mens! Wat n geweldig resultaat.. Iets om erg trots op te zijn!!!
![]()
Daar gebruik je het BalanceBoard niet bij - je doet de Wii Remote de zak van je sportbroek, en dan loop je op de plaats (of rondjes door het huis als ik daar zin in hebquote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
[..]
Hardlopen met de wii-fit? Hoe doe je dat?
[..]
grappig!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:56 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Daar gebruik je het BalanceBoard niet bij - je doet de Wii Remote de zak van je sportbroek, en dan loop je op de plaats (of rondjes door het huis als ik daar zin in heb). De remote houdt dan je snelheid bij en het aantal km dat je aflegt. Ook geeft hij het aan als je snelheid niet constant genoeg is bijvoorbeeld, of als je te hard loopt.
Het is natuurlijk niet helemaal te vergelijken met hoe je buiten loopt, want je hebt geen weersomstandigheden en ondergrondwisselingen bijvoorbeeld. Wat je op Wii Fit loopt, moet je door twee delen, dat zou je dan ongeveer buiten lopen. Ik loop ongeveer 10 km in een half uur, buiten zou ik dan dus zo'n 5 km lopen.
Voordeel erbij is overigens dat je van tv-kanaal kunt wisselen, dan doe ik het bijvoorbeeld terwijl ik naar Wie Is de Chef kijk ofzo.
was dat niet dat "Not Guilty" ijs ofzo?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:02 schreef Sugar het volgende:
Weet iemand nog welk ijs er zo onwijs weinig calorieën bevatte per bak (het was iets van AH, geloof ik)? Een tijd terug werd daarover gepost ergens, maar ben de naam of soort ijs vergeten.
Bedankt!
Goed ideequote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:51 schreef Yel het volgende:
Misschien moet ik n foto van mij in bikini maken...
geen chocolade in huis hebben.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:02 schreef Yel het volgende:
Jouw nick zorgt voor waanideeen.. Als in rennen naar de kast voor Choco..
Ijs niet eten vind ik best makkelijk. Heb het moeilijk met koekjes en choco.. Vooral choco. En die trek komt stipt 7u opdagen. As iemand aar een remedie voor heeft GRAAG.
Mijn vriend kan het ook hebben, maar eet ook alleen ongezonde dingen in het weekend - gewoon omdat het niet gezond is om elke dag te snackenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:44 schreef Yel het volgende:
Ik woon niet alleen.. En die kan het hebben
Gewoon smoel dicht houden dus.. (ik dan)
Ok, je hebt gewoon een betere zelfbeheersing dan ikquote:Op woensdag 11 maart 2009 08:38 schreef motorbloempje het volgende:
Ik kook en mijn vriend eet alles wat ik 'm voorschotel
Ongezonde meuk hebben we eigenlijk nooit in huis en als we het hebben, dan blijven we er uit onszelf vanaf. Heel soms, bij een goede film, pakken we wel een zak chips, of als we uitgebreid diner doen een chocofondue toe, maar da's heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel soms.
Ik kook ook wat minder tegenwoordig, want vriendlief kon zo twee grote borden op, als het er was, dus das wel wat veel, dus nu kook ik gewoon iets minder, of mocht het toch wat meer zijn, dan vriezen we de 3e portie in vanuit ' besparings-oogpunt'.
Hij steunt me iig wel goed, en nou ja, hij hoeft zich verder van mij niet in te houden. Hij kan best chips pakken of iets anders en dat ik er dan vanaf blijf, dat heb ik inmiddels wel goed door
ik denk pas in mei weer aan ijsquote:Op woensdag 11 maart 2009 08:43 schreef Liejannuh het volgende:
Die ijsjes zijn wel een heel goed idee zeg! Vooral dat Not Guilty ijs! Kun je een hele bak opeten en toch maar 200 calorieen!
Haha, chocola is voor mij nooit een probleem: ik hou er namelijk niet van! Iedereen verklaart me voor gek, maar ik vind het echt niet eens lekker. Hooguit stracciatella ofzo, maar ook daar heb ik nooit trek in.quote:Op woensdag 11 maart 2009 08:46 schreef motorbloempje het volgende:
Maar dat is ook het beste denk ik ook, het gewoon niet in huis halen.
Wij hebben alleen chips enzo in huis na verjaardagen (over) en we kregen bij de chocofondue op onze housewarming 6 van die grote repen chocoladeer zijn er nu nog 2 van over en het grootste deel is ook daadwerkelijk door de chocofondue heen.
Heel soms neem ik één blokje zo 's avonds, gewoon, omdat 't kan en als ik daar trek in heb. Maar dan voel ik me na die ene alweer zo schuldig, dat ik nooit een tweede neem.
Als je heel erg van chocolade houdt en bang bent dat je een hele reep opeet, is het misschien leuk om eens van die 80% cacao choco te kopen.
Wedden dat je die niet helemaal opkrijgt? En omdat de hoeveelheid cacao zo hoog is (en suiker (dus) minder) is het niet eens héél slechtGewoon een klein blokje nemen, in kleine brokjes eraf bijten, laten smelten en
Maar je zit wel zo vol
Mijn trucje: ik lees de verpakking voor ik iets meeneem. Gehard vet? Dan komt het er bij mij niet meer in. Zo ben ik van de bonbonblock afgekomen. De zeevruchten laat ik ook staan, omdat grote hoeveelheden suiker bij mij zorgen voor buikvet.quote:Op woensdag 11 maart 2009 09:01 schreef Yel het volgende:
CHoco niet lekker.... Hemels man.. Praline, Zeevruchten, Ga zo maar door..
Yammie
Dat doe ik ook; het niet meer kopen als er gehard vet in zit.quote:Op woensdag 11 maart 2009 09:17 schreef loveli het volgende:
[..]
Mijn trucje: ik lees de verpakking voor ik iets meeneem. Gehard vet? Dan komt het er bij mij niet meer in. Zo ben ik van de bonbonblock afgekomen. De zeevruchten laat ik ook staan, omdat grote hoeveelheden suiker bij mij zorgen voor buikvet.
Ach, dat heb ik met kaas & chipsquote:Op woensdag 11 maart 2009 09:19 schreef cyclechick het volgende:
Chocola niet lekker?
OMG ik wou dat ik dat ook vond...
Puur & wit, chocoladoekoekjes, bon bon bloc... Noem het op, ik vind het heerlijk
Wat grappig, ik heb datzelfde met mijn benen: slank worden ze nooit echt, maar wel strakker door flink sporten. Mijn armen zijn daarentegen erg dun, daar zou ik zelfs wel wat bij willen hebben.quote:Op woensdag 11 maart 2009 09:42 schreef Sugar het volgende:
Hmmm, ik zou zo graag wat van armen en benen af hebben, maar die worden niet dunner dan ze nu zijn. Ik sport best veel en ook heel gerichte been- en armoefeningen, dus ik denk dat ik me er maar bij neer moet leggen dat ik wat stevigere ledematen heb.
Dat werden ze bij mij ook niet, tot ik andere oefeningen ben gaan doen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 09:42 schreef Sugar het volgende:
Hmmm, ik zou zo graag wat van armen en benen af hebben, maar die worden niet dunner dan ze nu zijn. Ik sport best veel en ook heel gerichte been- en armoefeningen, dus ik denk dat ik me er maar bij neer moet leggen dat ik wat stevigere ledematen heb.
dat is wel een goed idee, inderdaad. Dat ik geen lekkere dingen met gehard vet mag eten. Maar staat dat overal op de verpakking?quote:Op woensdag 11 maart 2009 09:17 schreef loveli het volgende:
[..]
Mijn trucje: ik lees de verpakking voor ik iets meeneem. Gehard vet? Dan komt het er bij mij niet meer in. Zo ben ik van de bonbonblock afgekomen. De zeevruchten laat ik ook staan, omdat grote hoeveelheden suiker bij mij zorgen voor buikvet.
Misschien is dat het verschil wel: ik train expres met lichte gewichten omdat ik anders "bolle" spieren krijg. Veel herhalingen, maar weinig gewicht: dat werkt bij mij.quote:Op woensdag 11 maart 2009 09:51 schreef Sugar het volgende:
Ja, misschien als ik dagelijks zou sporten, dat ik er dan nog wel wat af zou krijgen. Maar met normaal eten (gewoon slank) en 3 keer per week sporten gaat er nu niet meer zomaar echt wat af.
En ik train toch wel bijna altijd met 3 kilo in elke hand. Dat vind ik fijner dan met heel lichte. Mijn armen, borst en schouders zijn erg gespierd nu. Zo erg dat ik het in de spiegel van de sportschool echt een beetje té vond, maar de 'juf' bleef maar zeggen: móói!!!![]()
ik vind dat wel mooi, beetje spieren zien! Denk ook dat het je goed staat Sugarquote:Op woensdag 11 maart 2009 09:57 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Misschien is dat het verschil wel: ik train expres met lichte gewichten omdat ik anders "bolle" spieren krijg. Veel herhalingen, maar weinig gewicht: dat werkt bij mij.
Is de "juf" zelf ook gespierd? Het kan inderdaad best mooi zijn en volgens mij kan jij het wel hebben
Ze moeten het vermelden. Gehard plantaardig vet of gehydrogeneerd vet (andere naam voor zelfde bewerking) zijn allebei fout. Verder mijd ik glucose/fructosestroop. Zo, 90% van alle lekkere dingen zijn voor mij verboden.quote:Op woensdag 11 maart 2009 09:55 schreef cyclechick het volgende:
[..]
dat is wel een goed idee, inderdaad. Dat ik geen lekkere dingen met gehard vet mag eten. Maar staat dat overal op de verpakking?
heeft hiermee te makenquote:Op woensdag 11 maart 2009 10:02 schreef cyclechick het volgende:
Waarom glucose en fructosestroop dan?
Fructose heeft juist een lage glycemische index, waardoor men een tijd lang dacht dat het goed was. Fructose zorgt niet voor een verhoging van de insulinespiegel, maar wordt door de lever verwerkt. Een beetje (20-50 gram per dag) fructose kunnen we hebben, nu krijgen we met een beetje slecht eten meer dan 200 gram binnen. En dat kan de lever niet aan.quote:
Het voordeel van kleine borsten is wel dat je heel slank oogt.quote:Op woensdag 11 maart 2009 10:25 schreef Sugar het volgende:
De juf is minder gespierd in armen en schouders, ze ziet er wat zachter uit, wel slank, hoor. En vrouwelijk, want zij heeft wél borsten die er echt euhm, zíjn. Mijne zijn gekrompen en het was al niet zo veel.
Dat gevoel herken ik dan weer wel. Ik ben van een D naar een B-cup gegaan en eigenlijk ben ik daar wel blij mee. Mijn bovenlichaam is en lijkt nu veel slanker. Daarentegen klopt het inderdaad dat mijn taille rechter lijkt te zijn. Gelukkig is dat op te lossen met een goede bh en de juiste kleding.quote:Op woensdag 11 maart 2009 10:36 schreef Sugar het volgende:
Vind ik juist niet. Mijn middel lijkt daardoor juist dikker, vind ik.
quote:
Helaas Pindakaas, gele m&m`s kan (en wil) ik nooit uit mn leven bannenquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:59 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Die zitten vol met geharde vetten
![]()
Mijn daglijstje
o. weetabix met melk
t. yoghurt met frambozen
t. choco snack-a-jack
l. zuurkook met 2 aardappelen + 3 kleine worstjes
t. suikervrije lolly
t. appel + kiwi
l. tosti denk ik
Hier nog wat leesvoer speciaal voor vrouwen, de hele website is speciaal voor vrouwen die willen afvallen, sterker willen worden etc.quote:Conclusie
Er wordt veel onderzoek gedaan naar de effecten van beweeg- en voedingsinterventies
op onder meer de lichaamsamenstelling, gewicht, vetmassa, vetvrije massa en de ruststofwisseling. In het kader van dit artikel zijn drie studies behandeld die zich met dit vraagstuk bezighouden, zij het vanuit verschillende invalshoeken. In alle drie de studies is voor de invulling van de krachttraining gebruik gemaakt van 8-10 herhalingen per set of 70-80% van het 1RM. Hieruit blijkt dat krachttraining, voornamelijk in combinatie met een verhoogd aandeel eiwit in de voeding, een zeer belangrijk onderdeel vormt van een
interventie die gericht is op het verminderen van de hoeveelheid lichaamsvet en tegelijkertijd het behoud van spiermassa en daarmee het op peil houden van de russtofwisseling nastreeft. Per slot van rekening is de ruststofwisseling verantwoordelijk voor -70% van het dagelijkse energiegebruik. Dit speelt niet alleen een belangrijke rol bij het nastreven van een bepaald gewicht (of beter gezegd: een bepaalde lichaamssamenstelling), maar ook bij het behoud van dit gewicht op de lange termijn.
Vond het een interessant artikel en er wordt goed uitgelegd waarom krachttraining nuttig is voor vrouwen die willen afvallen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:55 schreef waht het volgende:
Voor de geïnteresseerde, in de laatste uitgave van het blad Krachttraining staat een artikel genaamd
Krachttraining als middel bij afslanken en gewichtsbehoud (PDF)
[..]
Hier nog wat leesvoer speciaal voor vrouwen, de hele website is speciaal voor vrouwen die willen afvallen, sterker willen worden etc.
http://www.stumptuous.com/lies-in-the-gym
Valt wel mee denk ik hoor. Het is volgens mij eerder dat vrouwen krachttraining gewoon niet zo léuk vinden.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:41 schreef everlast08 het volgende:
Jammer dat veel vrouwen bij krachttraining meteen denken dat ze er als de Hulk uit gaan zien (maar dat is dus onmogelijk zonder extra middelen en zeer zware training)
Kan je niet gaan bodypumpen? Da`s met gewichten.quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:19 schreef Klare het volgende:
Krachttraining lijkt me best leuk alleen durf ik dat niet op de sportschool. In dat gedeelte staan allemaal brede mannen vol bewondering naar zichzelf in de spiegel te kijken. En dan kom ik er als klein dikkertje tussen staan. Zou me echt verschrikklijk ongemakkelijk voelen. Correctie, ik heb het een keer geprobeerd en voelde me ook verschrikkelijk ongemakkelijk. Zou het ook nut hebben als ik thuis wat met van die kleine gewichtetjes ga oefenen (die van 2/3 kilo) of is dat zonde van m'n tijd? Ik doe nu 2x per week aan bodycombat en wil daar nog 1 keer bodyattack naast gaan doen. En dan zelf met gewichten oefenen. Nuttig?
als ik op lage intensiteit cardio doe ga ik ook altijd half dood van verveling, mis ik inderdaad die "rush" en kom ik helemaal vermoeid en verveeld van dat ding af.. Nee, doe mij maar lekker intensief bezig zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:40 schreef Q_Orianka het volgende:
Trouwens, maandag ging weer 10 minuten op de crosstrainer (na 30 minuten hardlopen) en opeens ging ik steeds sneller en sneller en ik zag dat mijn hartslag 175 was. Na 10 minuten ging ik langzaam afremmen en toen had ik echt een boost en dacht de hele tijd: "Whoa. Wow! WAUW!![]()
" Damn, that felt good! Normaal ga ik op een slakkentempo maar nu... En toen ik op de fiets naar huis ging, had ik superveel energie!
De volgende dag wilde ik het weer voelen en ging ik 20 minuten op de crosstrainer. Ik had daarvoor gegoogled over de juiste hartslag tijdens cardio om af te vallen. Wat ik maandag deed was 86%. Er stond dat je je hartslag tussen 50-70% van je maximale hartslag moet houden. Dat bleef in mijn hoofd spoken en ik ging steeds tussen de 148 en 160. Ik kreeg geen boost.
Na afloop was ik juist heel erg moe en naar huis fietsen was niet fijnTerwijl ik wel genoeg at
Was de bedoeling. Maar die les is zo gewild dat je er dankzij een 'vaste' lijst gewoon niet in komt.quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:50 schreef Chav het volgende:
[..]
Kan je niet gaan bodypumpen? Da`s met gewichten.
Kan ik wel begrijpen ja, zeker als je daar in je eentje aan het trainen bent. Misschien een keer samen met een vriend/vriendin doen?quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:19 schreef Klare het volgende:
Krachttraining lijkt me best leuk alleen durf ik dat niet op de sportschool. In dat gedeelte staan allemaal brede mannen vol bewondering naar zichzelf in de spiegel te kijken. En dan kom ik er als klein dikkertje tussen staan. Zou me echt verschrikklijk ongemakkelijk voelen. Correctie, ik heb het een keer geprobeerd en voelde me ook verschrikkelijk ongemakkelijk.
Met van die kleine gewichtjes oefenen kan je wel doen, maar dat is dan een vorm van cardio en geen krachttraining.quote:Zou het ook nut hebben als ik thuis wat met van die kleine gewichtetjes ga oefenen (die van 2/3 kilo) of is dat zonde van m'n tijd? Ik doe nu 2x per week aan bodycombat en wil daar nog 1 keer bodyattack naast gaan doen. En dan zelf met gewichten oefenen. Nuttig?
quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:19 schreef Klare het volgende:
Krachttraining lijkt me best leuk alleen durf ik dat niet op de sportschool. In dat gedeelte staan allemaal brede mannen vol bewondering naar zichzelf in de spiegel te kijken. En dan kom ik er als klein dikkertje tussen staan. Zou me echt verschrikklijk ongemakkelijk voelen. Correctie, ik heb het een keer geprobeerd en voelde me ook verschrikkelijk ongemakkelijk. Zou het ook nut hebben als ik thuis wat met van die kleine gewichtetjes ga oefenen (die van 2/3 kilo) of is dat zonde van m'n tijd? Ik doe nu 2x per week aan bodycombat en wil daar nog 1 keer bodyattack naast gaan doen. En dan zelf met gewichten oefenen. Nuttig?
Het zal best maar ze zitten wel steeds via de spioegel naar je ass te loeren als je op de powerplate met je reet naar achter staat :pquote:Op woensdag 11 maart 2009 23:54 schreef zquing het volgende:
[..]
De meeste mannen die bezig zijn met zichzelf zijn veel te druk om zich bezig te houden met de anderen die daar zijn. Maar anders begin je toch bij de machines en wanneer je je beter op je gemak voelt steeds meer een beetje richting de losse gewichten.
Verder zullen de meeste mensen die bezig zijn met gewichten gewoon aardig zijn hoor![]()
Herkenbaarquote:Op donderdag 12 maart 2009 08:41 schreef Chav het volgende:
[..]
Het zal best maar ze zitten wel steeds via de spioegel naar je ass te loeren als je op de powerplate met je reet naar achter staat :p
Het ligt bij mijn sportschool heel erg aan het tijdstip. Vroeg in de middag haast geen krachtpatsers maar savonds na het eten staat het vol.
quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:19 schreef Klare het volgende:
Ik doe nu 2x per week aan bodycombat en wil daar nog 1 keer bodyattack naast gaan doen. En dan zelf met gewichten oefenen. Nuttig?
Bij mij op de sportschool lopen ook een paar mensen met overgewicht rond en die staan daar maar mooi te zweten ipv te zeiken dat ze te dik zijn en er vervolgens niks aan te doenquote:Op donderdag 12 maart 2009 09:08 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
![]()
Je hoeft je overigens niet te schamen hoor. Zie het zo: schaamt een mus zich tegenover een adelaar omdat ze een mus is? Je moet je zelf niet vergelijken met mannen die hun hele ziel en zaligheid hebben gelegd in het opbouwen van spieren. Jij hebt je eigen doelen.
Wil je dan dat er geen man naar je kijkt?quote:Op donderdag 12 maart 2009 08:41 schreef Chav het volgende:
Het zal best maar ze zitten wel steeds via de spioegel naar je ass te loeren als je op de powerplate met je reet naar achter staat :p
Jawel, ik ben eigenlijk diep bedroefd dat ze niet allemaal fluiten en sissen en niet om me heen staan. Hoe durven ze alleen naar hun eigen spieren te kijken ipv naar mij!quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:54 schreef waht het volgende:
[..]
Wil je dan dat er geen man naar je kijkt?
Pilatessen schijnt goed te helpen. Moet ook nog steeds écht beginnenquote:Op donderdag 12 maart 2009 09:37 schreef Miss_S het volgende:
Dit is het topic voor tips voor een goddelijk lichaam.......dus nu vraag ik me af om een beetje een mooi buikje te krijgen (geen sixpack gewoon iets strakker) hoe vaak moet je buikspieroefeningen doen?
Ik heb ergens nog een dvdtje liggen die 30 minuten duurt en dat is ab bootcamp, zat te denken omdat 3x in de week te gaan doen.
Waarom niet iedere dag na het opstaan een paar setjes doen (3x20 rechte buikspieren - 3x20 schuine buikspieren links en rechts) en dáárnaast nog 2-3x per week een minuut of 10? Dat is veel beter vol te houden dan een half uur buikspieroefeningen doen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:37 schreef Miss_S het volgende:
Dit is het topic voor tips voor een goddelijk lichaam.......dus nu vraag ik me af om een beetje een mooi buikje te krijgen (geen sixpack gewoon iets strakker) hoe vaak moet je buikspieroefeningen doen?
Ik heb ergens nog een dvdtje liggen die 30 minuten duurt en dat is ab bootcamp, zat te denken omdat 3x in de week te gaan doen.
Het gekke is; iedereen zegt wel dat buikspieroefeningen pas zin hebben als het vet verdwenen is, maar míjn buikvet verdwijnt pas als ik oefeningen doequote:Op donderdag 12 maart 2009 10:02 schreef motorbloempje het volgende:
je moet ook trouwens het vet op de buik wel kwijtraken, en dat gebeurt niet door situps enzo
Dus ook cardio erbij is dan denk ik wel aan te raden.
Zelf doe ik weer hardlopen dus, want wil eerst die vetlaag op mn buik weg en kijk dan wel wat er onder zit
Als je een sixpack wilt, moet je idd al je vet kwijtraken. Maar om een wat mooiere buik te krijgen is de combi van buikspieroefeningen en langzaam afvallen bij mij iig voldoende; niet dat het meteen razend strak is, maar je ziet echt wel het verschil tussen slappe flubberbuik en gespierde buik met een laagje vet.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:02 schreef motorbloempje het volgende:
je moet ook trouwens het vet op de buik wel kwijtraken, en dat gebeurt niet door situps enzo
Zelf doe ik weer hardlopen dus, want wil eerst die vetlaag op mn buik weg en kijk dan wel wat er onder zit
60-80 kcal per stuk, en boordevol suiker maar weinig 'echte' voedingsstoffen. Ik zou ze als extraatje houden.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:36 schreef Yel het volgende:
Kunnen snack a jacks kwaad? Heb n nieuwe verslaving ontdekt. Snack a Jacks Caramel.
Lekker!
Omdat ik die grond oefeningen echt niet lekker vind om te doen, daarom juist die dvdquote:Op donderdag 12 maart 2009 10:01 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waarom niet iedere dag na het opstaan een paar setjes doen (3x20 rechte buikspieren - 3x20 schuine buikspieren links en rechts) en dáárnaast nog 2-3x per week een minuut of 10? Dat is veel beter vol te houden dan een half uur buikspieroefeningen doen.
Daarvoor is het gewone sporten, maar er zit niet zoveel vet op mijn buikquote:Op donderdag 12 maart 2009 10:02 schreef motorbloempje het volgende:
jummie klinkt goedquote:Op donderdag 12 maart 2009 16:04 schreef motorbloempje het volgende:
heb als lunch overigens het volgende gemaakt, wat lekker was:
twee rijstwafels met daarop
twee eieren, scheut melk, peper, zout, wat champignons en wat prei, peper en zout en even ' scramblen' in de koekenpan
Ik kan goed begrijpen dat het krachttrainingsgedeelte niet erg aantrekkelijk is voor vrouwen. Er wordt toch veel gekeken en veel vrouwen zijn er niet te vinden. Een oplossing is (zoals eerder gezegd) samen met een vriendin gaan. Of op daluren wanneer er minder mannen zijn. En HealthCity heeft aparte sportscholen voor alleen vrouwen. Thuis trainen kan ook; ideaal zou dan zijn om een paar "echte" dumbbells te kopen. Zoals deze (voorbeeld).quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:19 schreef Klare het volgende:
Niks mis met een meisje waaraan je kunt zien dat ze "fit" is / veel sport. Heb ik liever dan tengere vrouwen: kun je tenminste mee stoeien zonder dat je bang bent dat ze iets breekt. Bij de Bodypump zie ik ook een paar van die "pittige dames" staan en dat is toch een stuk aantrekkelijker dan "slappe soepstengels", vind ik. En ik denk dat dat voor meer mannen geldt. M.a.w.: don't worry en doe gewoon waar je zin in hebt.quote:Op woensdag 11 maart 2009 09:51 schreef Sugar het volgende:
Ja, misschien als ik dagelijks zou sporten, dat ik er dan nog wel wat af zou krijgen. Maar met normaal eten (gewoon slank) en 3 keer per week sporten gaat er nu niet meer zomaar echt wat af.
En ik train toch wel bijna altijd met 3 kilo in elke hand. Dat vind ik fijner dan met heel lichte. Mijn armen, borst en schouders zijn erg gespierd nu. Zo erg dat ik het in de spiegel van de sportschool echt een beetje té vond, maar de 'juf' bleef maar zeggen: móói!!!![]()
Als je dan toch met je reet naar achteren staat, laat dat dan tijdens het squatten zijn.quote:Op donderdag 12 maart 2009 08:41 schreef Chav het volgende:
[..]
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.--
M.b.t. borsten: s.v.p. niet te veel miepen over kleine borsten. Ook daar is niks mis mee en bovendien: iedereen wordt ouder en op een gegeven moment slaag jij nog voor de potloodtest terwijl anderen er al een heel etui onder kwijt kunnen...
Kan jij ergens vinden of daar 1 of 2 stangen bij zitten? Ik heb al een setje kleine dumbells, maar wil wat meer gewicht. En mn broertje wil ook wel gewichten hebben. Maar 1 stang heb je niet zo vreselijk veel aan.quote:Op donderdag 12 maart 2009 17:05 schreef Rigital het volgende:
Thuis trainen kan ook; ideaal zou dan zijn om een paar "echte" dumbbells te kopen. Zoals deze (voorbeeld).
quote:Op donderdag 12 maart 2009 17:05 schreef Rigital het volgende:
Als je dan toch met je reet naar achteren staat, laat dat dan tijdens het squatten zijn.
Powerplate
Ik doe aan bodypump en bodyshape dus die squats zitten wel goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In me Burberry......
Ik vermoed dat het 2 dumbbells zijn (2 stangen), maar je zou ze voor de zekerheid even kunnen mailen of bellen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 17:08 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Kan jij ergens vinden of daar 1 of 2 stangen bij zitten? Ik heb al een setje kleine dumbells, maar wil wat meer gewicht. En mn broertje wil ook wel gewichten hebben. Maar 1 stang heb je niet zo vreselijk veel aan.
Ik ga er wel langs denk ik. Vorige keer dat ik zo'n aanbieding zag (was toen bij de Aldi) was het maar 1 stang en ben ik toch maar voor de kleine gewichtjes gegaan.quote:Op donderdag 12 maart 2009 17:42 schreef Rigital het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het 2 dumbbells zijn (2 stangen), maar je zou ze voor de zekerheid even kunnen mailen of bellen.
Maar je hebt er verder ook helemaal niets aan. Geen leuke vitamientjes of bouwstoffen waar je lichaam wat mee kan, het is enkel koolhydraten. Dus: loze kcal.quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:01 schreef heaven7 het volgende:
In een rijstwafel zit geen reet hoor22 kcal per stuk.
Zit je nog mooi op schema om af te vallen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:01 schreef heaven7 het volgende:
In een rijstwafel zit geen reet hoor22 kcal per stuk.
Ohja had even helemaal genoeg van de honger dus heb gewoon even alles gegeten waar ik zin in had met als resultaat dat ik nu 1600 kcal gehad heb vandaag
Waarom moet alles nuttig zijnquote:Op donderdag 12 maart 2009 18:15 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Maar je hebt er verder ook helemaal niets aan. Geen leuke vitamientjes of bouwstoffen waar je lichaam wat mee kan, het is enkel koolhydraten. Dus: loze kcal.
Helaas val ik niet af van 1600 kcal per dag. Denk ik tenminste, ik schommel altijd teveel heen en weer in mn kcalgebruik.quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:27 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Zit je nog mooi op schema om af te vallen.
http://www.exrx.net/Lists/Directory.htmlquote:Op donderdag 12 maart 2009 19:02 schreef Klare het volgende:
Maar die 'echte' dumbells lijken me wel wat. Ik heb bij de bied de dvd van fitness voor dummies besteld. (of zoiets). Ga eens bekijken of daar goede oefeningen opstaan. Ik heb bij een vorige sportschool wel actief gebodypumpt dus weet wel waar ik op moet letten met houding enzo! En die buikspieroefeningen ga ik er ook maar ingooien! (het wordt nog wel een keer wat met mij)
Je had gelijk, het zijn 2 stangen en mn broertje is er erg blij mee.quote:Op donderdag 12 maart 2009 17:42 schreef Rigital het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het 2 dumbbells zijn (2 stangen), maar je zou ze voor de zekerheid even kunnen mailen of bellen.
lidl verkoopt ook garnalen, 1 kilo voor 10 euro, van die gamba's.. zijn erg goed te etenquote:Op donderdag 12 maart 2009 20:00 schreef motorbloempje het volgende:
garnalenda's lang geleden
maar ze zijn ook wel duur...
misschien dat ik die ook bij mn verjaardag hossel, bij de sushi ofzo.. of 's middags in een salade...
later, als ik groot en rijk ben, ga ik echt zoveel lekkere en goede vis kopen en eten!
Liever een kilo garnalen dan een kilo vleesquote:Op vrijdag 13 maart 2009 08:38 schreef progje het volgende:
[..]
lidl verkoopt ook garnalen, 1 kilo voor 10 euro, van die gamba's.. zijn erg goed te eten
Met 'snel' bedoel je 4 maanden?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:52 schreef p0wned het volgende:
welke oefeningen zijn het best om snel buikspieren te krijgen?
Ik heb het boek dat je aanraadde besteldquote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:58 schreef ColdFeet het volgende:
Ik stem nog steeds voor pilates om buikspieren te kweken. Is ook goed voor je houding!
Heb ik ook. Het apparaat vindt dat ik niet boven de 166 mag gaan, maar tussen de 170 en 175 voelt het juist lekker. Ik negeer tegenwoordig dus het paniekerige "hartslag te hoog!"-gepiep van zo'n ding en ga gewoon af op m'n gevoel. Heb allang gemerkt dat ik er niet dood aan ga.quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:52 schreef cyclechick het volgende:als ik op lage intensiteit cardio doe ga ik ook altijd half dood van verveling, mis ik inderdaad die "rush" en kom ik helemaal vermoeid en verveeld van dat ding af.. Nee, doe mij maar lekker intensief bezig zijn.
Ik ben er trouwens nog steeds van overtuidg dat je net zo goed op hogere hartslag kan trainen. In verhouding is het aandeel vet dat je verbrandt dat niet zo hoog, maar in absolute getallen zal het hetzelfde zijn (of iets meer) en daarbij nog meer KH. Totaal dus ook meer Kcal.
Maargoed, daar zijn de meningen over verdeeld..
Same herequote:
Ik had ook gehoopt dat er wat af zou gaan met sporten (ik ben nooit bezig geweest met afvallen, is ook niet nodig ofzo), maar het is niet eens een halve cupmaat minder geworden. Helaas. En mn omvang lijkt wel iets te zijn geslonken, wat het alleen maar lastiger maakt.quote:Op maandag 16 maart 2009 10:26 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Same here
Ik ben ongeveer 1 cupmaat kwijt op bijna 20 kg afvallen, niet echt veel terwijl ik had gehoopt dat er zeker anderhalve cup af zou gaan
Je kan beter langzaam dan snel afvallen! Als je snel afvalt, zit het er vaak ook snel weer aan...quote:Op maandag 16 maart 2009 10:24 schreef egeltje1985 het volgende:
Hihi, en van mij.
Ik ben nu ongeveer 10 dagen bezig met gezonder eten en sporten en ik ben 1,5 kilo afgevallen. Jeuh! Niet heel snel heel veel ofzo, maar dat schijnt ook beter te zijn, dus ik ga gestaag door.
Blijkbaar hebben we weinig vetweefsel dus denk ik.. Op zich ben ik niet ontevreden, maar met hardlopen zou het bijvoorbeeld wel fijn zijn om wat minder rijk bedeeld te zijnquote:Op maandag 16 maart 2009 10:43 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Ik had ook gehoopt dat er wat af zou gaan met sporten (ik ben nooit bezig geweest met afvallen, is ook niet nodig ofzo), maar het is niet eens een halve cupmaat minder geworden. Helaas. En mn omvang lijkt wel iets te zijn geslonken, wat het alleen maar lastiger maakt.
Helpt n sportBH niet?quote:Op maandag 16 maart 2009 10:47 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben we weinig vetweefsel dus denk ik.. Op zich ben ik niet ontevreden, maar met hardlopen zou het bijvoorbeeld wel fijn zijn om wat minder rijk bedeeld te zijn
Ja op zich wel, maar het voelt toch niet helemaal lekker.. Mocht iemand hier een supersportbeha weten waarbij niks meer beweegt (minimaal), dan hoor ik het graagquote:
Ik draag al een te kleine omtrek (75 ipv 80) dus denk niet dat het verstandig is om 70 te gaan dragenquote:Op maandag 16 maart 2009 11:06 schreef loveli het volgende:
Je kunt er een proberen met een kleinere omtrek. Het knelt wel wat, maar houdt ook alles beter op z'n plek.
Hm okee.. Ik heb zelf ook maat 40. Was tijdje terug wel op zoek geweest naar een Shockabsorber, maar die hadden ze nergens meerquote:Op maandag 16 maart 2009 11:32 schreef loveli het volgende:
Mwah, ik heb normaal maat 40 (soms 38) van bovenlijf en heb een Shockabsorber in maat xs aan bij het rennen. Alles blijft op z'n plek. Hij moet alleen wel meteen na het rennen uit, hij knelt nogal om m'n ribben. Alleen in mijn geval gaat het niet over een heel grote cup.
Ik heb 2 shockabsorbers en ik vind ze echt top! Ik heb ze bij de Bijenkorf en een lingeriezaak gekocht, maar je kan ze ook online bestellen.. Ik heb deze en deze.quote:Op maandag 16 maart 2009 11:58 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Hm okee.. Ik heb zelf ook maat 40. Was tijdje terug wel op zoek geweest naar een Shockabsorber, maar die hadden ze nergens meerMisschien moet ik toch nog maar eens opnieuw zoeken. Hoorde dat die sportbeha's wel erg goed waren
Ja dat weet ik zekerquote:Op maandag 16 maart 2009 12:20 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Ik heb 2 shockabsorbers en ik vind ze echt top! Ik heb ze bij de Bijenkorf en een lingeriezaak gekocht, maar je kan ze ook online bestellen.. Ik heb deze en deze.
Ik moet zeggen dat Shockabsorber redelijk klein valt in de omvang, die zou ik gewoon in je normale omvangsmaat nemen (als je zeker weet dat dat 80 is... veel vrouwen dragen een cupmaat te klein en een omvang te groot).
Das waarquote:Op maandag 16 maart 2009 12:55 schreef loveli het volgende:
In de loop van de tijd worden ze toch wijder. Ik zou voor strakker gaan. Als het te strak is kun je er altijd nog een verloopstukje tussen plaatsen, innemen is meer werk.
Volgens de verkoopsters in een bhwinkel heb je dan maat 75. En ja, dan zie je kwabjes, hoe slank je ook bent.quote:Op maandag 16 maart 2009 12:52 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Ja dat weet ik zekerHeb mijn maat opgemeten, droeg namelijk altijd 75 (toen ik dus nog ruim 15 kg zwaarder was) en toen ik nieuwe beha's ging kopen moesten ze volgens het meetlintje toch echt 80 zijn qua omvang (ik geloof dat ik 77,5 cm had dus val precies tussen 75 en 80 in, maar 80 zit mooier - geen kwabjes
) dus dat was wel grappig
Ik heb ze inderdaad altijd te klein gedragen.
Die zwarte vind ik wel mooi, wilde eigenlijk al een zwarte (draag over het algemeen zwarte sporttops).
Maarja moet ik nu dan 75 of 80 bestellen als ik precies tussen twee maten in zit
Bij Oprah was juist dat als je kwabjes had je een te strakke beha droeg..quote:Op maandag 16 maart 2009 12:57 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Volgens de verkoopsters in een bhwinkel heb je dan maat 75. En ja, dan zie je kwabjes, hoe slank je ook bent.
Had ik eerst ook niet.. Maar de beha's die ik draag zijn écht niet stevig genoeg voor het sporten helaasquote:Op maandag 16 maart 2009 13:39 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb maar 3 bh's en niet echt speciale voor het sporten...
Hoofdpijn tijdens inspanning kan ook doordat je zweet maar geen vocht inneemt.quote:Op maandag 16 maart 2009 13:59 schreef Chav het volgende:
Yes, weer 3 kwartier gesport! Ging niet lekker vandaag, vond het zwaar en kreeg op een gegeven moment hoofdpijn (zou dat komen omdat ik met monchoutaart ontbeten heb)
Thnx voor de felicitaties!
Dan moet ik van de crosstrainer af om bij te vullen en stopt het programmaquote:Op maandag 16 maart 2009 14:36 schreef motorbloempje het volgende:
ik drink zelf wel meer dan een flesje water, maar da's persoonlijk denk ik, tijdens het sporten.
Soms ben je gewoon niet in opperste beste conditie en gaat 't wat minder / krijg je hoofdpijn.. zolang het niet structureel is, gewoon ff balen en verder gaan
Bij ons in de sportschool kan ie een minuut op pauze, ideaal! Even snel flesje vullen en weer verderquote:Op maandag 16 maart 2009 14:43 schreef Chav het volgende:
[..]
Dan moet ik van de crosstrainer af om bij te vullen en stopt het programma
Tip: op ebay worden heel veel nieuwe shockabsorbers aangeboden. Mijne zou normaal 50 zijn, en was nu 20 euro ofzo? Incl verzendkosten. Waar nog bij kwam dat mijn maat niet te koop was in NL. En hij zit heerlijk, niets schudt en alles blijft op zijn plaats. Cup F/G. Heb dat nog nooit eerder gehad met een sportbh.quote:Op maandag 16 maart 2009 12:57 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Das waarThanks! Wel prijzig, 50 euro voor een sportbeha.. Maar alstie goed zit is het het waard
Wauw, thanks voor de tip! Ik heb nog nooit via eBay besteld dus vandaar dat ik daaraan dacht. Scheelt een hoop!quote:Op maandag 16 maart 2009 15:52 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Tip: op ebay worden heel veel nieuwe shockabsorbers aangeboden. Mijne zou normaal 50 zijn, en was nu 20 euro ofzo? Incl verzendkosten. Waar nog bij kwam dat mijn maat niet te koop was in NL. En hij zit heerlijk, niets schudt en alles blijft op zijn plaats. Cup F/G. Heb dat nog nooit eerder gehad met een sportbh.
In navolging daarop: Heb je een verkopernaam voor me?quote:Op maandag 16 maart 2009 16:19 schreef ColdFeet het volgende:
Welke ebay, Chico? Krijg je ze uit de US? UK? Duitsland?
Ik ga ook eens zoeken. Ik vind wel dat ik een SA nodig heb, maar jeetje, mijn gewone BH's zijn nog goedkoper
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |