dat is wel een goed idee, inderdaad. Dat ik geen lekkere dingen met gehard vet mag eten. Maar staat dat overal op de verpakking?quote:Op woensdag 11 maart 2009 09:17 schreef loveli het volgende:
[..]
Mijn trucje: ik lees de verpakking voor ik iets meeneem. Gehard vet? Dan komt het er bij mij niet meer in. Zo ben ik van de bonbonblock afgekomen. De zeevruchten laat ik ook staan, omdat grote hoeveelheden suiker bij mij zorgen voor buikvet.
Misschien is dat het verschil wel: ik train expres met lichte gewichten omdat ik anders "bolle" spieren krijg. Veel herhalingen, maar weinig gewicht: dat werkt bij mij.quote:Op woensdag 11 maart 2009 09:51 schreef Sugar het volgende:
Ja, misschien als ik dagelijks zou sporten, dat ik er dan nog wel wat af zou krijgen. Maar met normaal eten (gewoon slank) en 3 keer per week sporten gaat er nu niet meer zomaar echt wat af.
En ik train toch wel bijna altijd met 3 kilo in elke hand. Dat vind ik fijner dan met heel lichte. Mijn armen, borst en schouders zijn erg gespierd nu. Zo erg dat ik het in de spiegel van de sportschool echt een beetje té vond, maar de 'juf' bleef maar zeggen: móói!!!![]()
ik vind dat wel mooi, beetje spieren zien! Denk ook dat het je goed staat Sugarquote:Op woensdag 11 maart 2009 09:57 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Misschien is dat het verschil wel: ik train expres met lichte gewichten omdat ik anders "bolle" spieren krijg. Veel herhalingen, maar weinig gewicht: dat werkt bij mij.
Is de "juf" zelf ook gespierd? Het kan inderdaad best mooi zijn en volgens mij kan jij het wel hebben
Ze moeten het vermelden. Gehard plantaardig vet of gehydrogeneerd vet (andere naam voor zelfde bewerking) zijn allebei fout. Verder mijd ik glucose/fructosestroop. Zo, 90% van alle lekkere dingen zijn voor mij verboden.quote:Op woensdag 11 maart 2009 09:55 schreef cyclechick het volgende:
[..]
dat is wel een goed idee, inderdaad. Dat ik geen lekkere dingen met gehard vet mag eten. Maar staat dat overal op de verpakking?
heeft hiermee te makenquote:Op woensdag 11 maart 2009 10:02 schreef cyclechick het volgende:
Waarom glucose en fructosestroop dan?
Fructose heeft juist een lage glycemische index, waardoor men een tijd lang dacht dat het goed was. Fructose zorgt niet voor een verhoging van de insulinespiegel, maar wordt door de lever verwerkt. Een beetje (20-50 gram per dag) fructose kunnen we hebben, nu krijgen we met een beetje slecht eten meer dan 200 gram binnen. En dat kan de lever niet aan.quote:
Het voordeel van kleine borsten is wel dat je heel slank oogt.quote:Op woensdag 11 maart 2009 10:25 schreef Sugar het volgende:
De juf is minder gespierd in armen en schouders, ze ziet er wat zachter uit, wel slank, hoor. En vrouwelijk, want zij heeft wél borsten die er echt euhm, zíjn. Mijne zijn gekrompen en het was al niet zo veel.
Dat gevoel herken ik dan weer wel. Ik ben van een D naar een B-cup gegaan en eigenlijk ben ik daar wel blij mee. Mijn bovenlichaam is en lijkt nu veel slanker. Daarentegen klopt het inderdaad dat mijn taille rechter lijkt te zijn. Gelukkig is dat op te lossen met een goede bh en de juiste kleding.quote:Op woensdag 11 maart 2009 10:36 schreef Sugar het volgende:
Vind ik juist niet. Mijn middel lijkt daardoor juist dikker, vind ik.
quote:
Helaas Pindakaas, gele m&m`s kan (en wil) ik nooit uit mn leven bannenquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:59 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Die zitten vol met geharde vetten
![]()
Mijn daglijstje
o. weetabix met melk
t. yoghurt met frambozen
t. choco snack-a-jack
l. zuurkook met 2 aardappelen + 3 kleine worstjes
t. suikervrije lolly
t. appel + kiwi
l. tosti denk ik
Hier nog wat leesvoer speciaal voor vrouwen, de hele website is speciaal voor vrouwen die willen afvallen, sterker willen worden etc.quote:Conclusie
Er wordt veel onderzoek gedaan naar de effecten van beweeg- en voedingsinterventies
op onder meer de lichaamsamenstelling, gewicht, vetmassa, vetvrije massa en de ruststofwisseling. In het kader van dit artikel zijn drie studies behandeld die zich met dit vraagstuk bezighouden, zij het vanuit verschillende invalshoeken. In alle drie de studies is voor de invulling van de krachttraining gebruik gemaakt van 8-10 herhalingen per set of 70-80% van het 1RM. Hieruit blijkt dat krachttraining, voornamelijk in combinatie met een verhoogd aandeel eiwit in de voeding, een zeer belangrijk onderdeel vormt van een
interventie die gericht is op het verminderen van de hoeveelheid lichaamsvet en tegelijkertijd het behoud van spiermassa en daarmee het op peil houden van de russtofwisseling nastreeft. Per slot van rekening is de ruststofwisseling verantwoordelijk voor -70% van het dagelijkse energiegebruik. Dit speelt niet alleen een belangrijke rol bij het nastreven van een bepaald gewicht (of beter gezegd: een bepaalde lichaamssamenstelling), maar ook bij het behoud van dit gewicht op de lange termijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |