abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 maart 2009 @ 10:01:30 #201
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66961265
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:37 schreef Miss_S het volgende:
Dit is het topic voor tips voor een goddelijk lichaam.......dus nu vraag ik me af om een beetje een mooi buikje te krijgen (geen sixpack gewoon iets strakker) hoe vaak moet je buikspieroefeningen doen?
Ik heb ergens nog een dvdtje liggen die 30 minuten duurt en dat is ab bootcamp, zat te denken omdat 3x in de week te gaan doen.
Waarom niet iedere dag na het opstaan een paar setjes doen (3x20 rechte buikspieren - 3x20 schuine buikspieren links en rechts) en dáárnaast nog 2-3x per week een minuut of 10? Dat is veel beter vol te houden dan een half uur buikspieroefeningen doen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_66961285
je moet ook trouwens het vet op de buik wel kwijtraken, en dat gebeurt niet door situps enzo
Dus ook cardio erbij is dan denk ik wel aan te raden.

Zelf doe ik weer hardlopen dus, want wil eerst die vetlaag op mn buik weg en kijk dan wel wat er onder zit
Ja doei.
  donderdag 12 maart 2009 @ 10:24:27 #203
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66961931
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:02 schreef motorbloempje het volgende:
je moet ook trouwens het vet op de buik wel kwijtraken, en dat gebeurt niet door situps enzo

Zelf doe ik weer hardlopen dus, want wil eerst die vetlaag op mn buik weg en kijk dan wel wat er onder zit
Het gekke is; iedereen zegt wel dat buikspieroefeningen pas zin hebben als het vet verdwenen is, maar míjn buikvet verdwijnt pas als ik oefeningen doe Misschien moet ik mijn lichaam na mijn dood maar schenken aan de wetenschap ofzo.
pi_66962117
quote:

Als je een sixpack wilt, moet je idd al je vet kwijtraken. Maar om een wat mooiere buik te krijgen is de combi van buikspieroefeningen en langzaam afvallen bij mij iig voldoende; niet dat het meteen razend strak is, maar je ziet echt wel het verschil tussen slappe flubberbuik en gespierde buik met een laagje vet.
pi_66966638
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 11:36 schreef Yel het volgende:
Kunnen snack a jacks kwaad? Heb n nieuwe verslaving ontdekt. Snack a Jacks Caramel.
Lekker!
60-80 kcal per stuk, en boordevol suiker maar weinig 'echte' voedingsstoffen. Ik zou ze als extraatje houden.

En ik vind krachttraing echt te saai om lang vol te houden . Begin vol goede moed, maar heb het na een kwartiertje wel weer gehad (ik doe het thuis met dumbells). Wat ik wel volhou: dagelijks buikspieren. Dat laatste heeft echt wel zin: ik doe er misschien niet zo vreselijk veel per dag (50 ofzo), maar mijn buik blijft wel in vorm. Eerder had ik op mijn huidige gewicht een uitgezakte buik, en nu valt het gewoon niet op dat ik ben aangekomen (6 kg, chocolade ahum), omdat alles in vorm is gebleven. Buikspieroefeningen en sporten
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_66967924
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:01 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Waarom niet iedere dag na het opstaan een paar setjes doen (3x20 rechte buikspieren - 3x20 schuine buikspieren links en rechts) en dáárnaast nog 2-3x per week een minuut of 10? Dat is veel beter vol te houden dan een half uur buikspieroefeningen doen.
Omdat ik die grond oefeningen echt niet lekker vind om te doen, daarom juist die dvd
pi_66967958
quote:

Daarvoor is het gewone sporten, maar er zit niet zoveel vet op mijn buik
pi_66970994
Hongerdag

Tot nu toe:
O- 2 rijstwafels met 30+kaas en lightjam, 1 cracker met lightjam
T- Smoothie karnemelk, halve banaan en halve appel
L- 2 boterhammen met 30+kaas en sla en 1 met dun suiker
T- 1 boterham met dun suiker
pi_66971246
iedereen aan de rijstwafels
Ja doei.
pi_66973485
heb als lunch overigens het volgende gemaakt, wat lekker was:

twee rijstwafels met daarop

twee eieren, scheut melk, peper, zout, wat champignons en wat prei, peper en zout en even ' scramblen' in de koekenpan
Ja doei.
  donderdag 12 maart 2009 @ 16:05:53 #211
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_66973561
Ik mag voorlopig ff geen buikspieroefeningen doen, heb net een navelpiercing laten zetten ( en )
In me Burberry......
pi_66973880
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 16:04 schreef motorbloempje het volgende:
heb als lunch overigens het volgende gemaakt, wat lekker was:

twee rijstwafels met daarop

twee eieren, scheut melk, peper, zout, wat champignons en wat prei, peper en zout en even ' scramblen' in de koekenpan
jummie klinkt goed
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_66973889
tvp.
pi_66974329
trouwens, wel maar een keer peper en zout
Ja doei.
pi_66974386
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 14:59 schreef motorbloempje het volgende:
iedereen aan de rijstwafels
Loze kcal
pi_66974538
maar wel lekker en weer 's wat anders dan mn knackebrod
Ja doei.
pi_66975747
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 18:19 schreef Klare het volgende:
Krachttraining lijkt me best leuk alleen durf ik dat niet op de sportschool. In dat gedeelte staan allemaal brede mannen vol bewondering naar zichzelf in de spiegel te kijken. En dan kom ik er als klein dikkertje tussen staan. Zou me echt verschrikklijk ongemakkelijk voelen. Correctie, ik heb het een keer geprobeerd en voelde me ook verschrikkelijk ongemakkelijk. Zou het ook nut hebben als ik thuis wat met van die kleine gewichtetjes ga oefenen (die van 2/3 kilo) of is dat zonde van m'n tijd? Ik doe nu 2x per week aan bodycombat en wil daar nog 1 keer bodyattack naast gaan doen. En dan zelf met gewichten oefenen. Nuttig?
Ik kan goed begrijpen dat het krachttrainingsgedeelte niet erg aantrekkelijk is voor vrouwen. Er wordt toch veel gekeken en veel vrouwen zijn er niet te vinden. Een oplossing is (zoals eerder gezegd) samen met een vriendin gaan. Of op daluren wanneer er minder mannen zijn. En HealthCity heeft aparte sportscholen voor alleen vrouwen. Thuis trainen kan ook; ideaal zou dan zijn om een paar "echte" dumbbells te kopen. Zoals deze (voorbeeld).
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 09:51 schreef Sugar het volgende:
Ja, misschien als ik dagelijks zou sporten, dat ik er dan nog wel wat af zou krijgen. Maar met normaal eten (gewoon slank) en 3 keer per week sporten gaat er nu niet meer zomaar echt wat af.

En ik train toch wel bijna altijd met 3 kilo in elke hand. Dat vind ik fijner dan met heel lichte. Mijn armen, borst en schouders zijn erg gespierd nu. Zo erg dat ik het in de spiegel van de sportschool echt een beetje té vond, maar de 'juf' bleef maar zeggen: móói!!!
Niks mis met een meisje waaraan je kunt zien dat ze "fit" is / veel sport. Heb ik liever dan tengere vrouwen: kun je tenminste mee stoeien zonder dat je bang bent dat ze iets breekt. Bij de Bodypump zie ik ook een paar van die "pittige dames" staan en dat is toch een stuk aantrekkelijker dan "slappe soepstengels", vind ik. En ik denk dat dat voor meer mannen geldt. M.a.w.: don't worry en doe gewoon waar je zin in hebt.
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 08:41 schreef Chav het volgende:

[..]

Het zal best maar ze zitten wel steeds via de spioegel naar je ass te loeren als je op de powerplate met je reet naar achter staat :p

[..]
Als je dan toch met je reet naar achteren staat, laat dat dan tijdens het squatten zijn.
Powerplate
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
--

M.b.t. borsten: s.v.p. niet te veel miepen over kleine borsten. Ook daar is niks mis mee en bovendien: iedereen wordt ouder en op een gegeven moment slaag jij nog voor de potloodtest terwijl anderen er al een heel etui onder kwijt kunnen...
pi_66975850
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 17:05 schreef Rigital het volgende:
Thuis trainen kan ook; ideaal zou dan zijn om een paar "echte" dumbbells te kopen. Zoals deze (voorbeeld).
Kan jij ergens vinden of daar 1 of 2 stangen bij zitten? Ik heb al een setje kleine dumbells, maar wil wat meer gewicht. En mn broertje wil ook wel gewichten hebben. Maar 1 stang heb je niet zo vreselijk veel aan.
  donderdag 12 maart 2009 @ 17:24:30 #219
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_66976374
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 17:05 schreef Rigital het volgende:

Als je dan toch met je reet naar achteren staat, laat dat dan tijdens het squatten zijn.
Powerplate
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe aan bodypump en bodyshape dus die squats zitten wel goed.
In me Burberry......
pi_66976996
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 17:08 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Kan jij ergens vinden of daar 1 of 2 stangen bij zitten? Ik heb al een setje kleine dumbells, maar wil wat meer gewicht. En mn broertje wil ook wel gewichten hebben. Maar 1 stang heb je niet zo vreselijk veel aan.
Ik vermoed dat het 2 dumbbells zijn (2 stangen), maar je zou ze voor de zekerheid even kunnen mailen of bellen.
pi_66977332
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 17:42 schreef Rigital het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het 2 dumbbells zijn (2 stangen), maar je zou ze voor de zekerheid even kunnen mailen of bellen.
Ik ga er wel langs denk ik. Vorige keer dat ik zo'n aanbieding zag (was toen bij de Aldi) was het maar 1 stang en ben ik toch maar voor de kleine gewichtjes gegaan.
pi_66977364
Ik ga vanavond attacken! en hard ook!
pi_66977549
In een rijstwafel zit geen reet hoor 22 kcal per stuk.

Ohja had even helemaal genoeg van de honger dus heb gewoon even alles gegeten waar ik zin in had met als resultaat dat ik nu 1600 kcal gehad heb vandaag

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2009 18:02:11 ]
pi_66977973
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 18:01 schreef heaven7 het volgende:
Maar je hebt er verder ook helemaal niets aan. Geen leuke vitamientjes of bouwstoffen waar je lichaam wat mee kan, het is enkel koolhydraten. Dus: loze kcal.
  donderdag 12 maart 2009 @ 18:27:23 #225
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66978331
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 18:01 schreef heaven7 het volgende:

Ohja had even helemaal genoeg van de honger dus heb gewoon even alles gegeten waar ik zin in had met als resultaat dat ik nu 1600 kcal gehad heb vandaag
Zit je nog mooi op schema om af te vallen.
pi_66979113
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 18:15 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Maar je hebt er verder ook helemaal niets aan. Geen leuke vitamientjes of bouwstoffen waar je lichaam wat mee kan, het is enkel koolhydraten. Dus: loze kcal.
Waarom moet alles nuttig zijn Gewoon een mager tussendoortje omdat het lekker is, is toch prima.
pi_66979127
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 18:27 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Zit je nog mooi op schema om af te vallen.
Helaas val ik niet af van 1600 kcal per dag. Denk ik tenminste, ik schommel altijd teveel heen en weer in mn kcalgebruik.
pi_66979224
Mijn eetlijstje, vandaag rond de 1200kcal

O: allbran met halfvolle melk en een peer
L: 2 geroosterde volkoren boterhammen met jam
T: optimel vanille vla
T: speculaasje, stukjes banaan, appel en peer
D: zuurkool met runderhamburger
T: 2 appeltjes met kaneel en beetje optimel vanille vla
pi_66979396
En mijn lijst:

O: 3 rijstwafels met slankie
T: banaansmoothie
L: 2 rijstwafels met daarop twee scrambled eggs met wat prei en champs
T: banaan
T: appel
D: pasta met 'rauwe' kastanjechamps heel dun gesneden, met wat peterselie en knoflook en citroensap

De rucola bij de pasta had een ranzige smaak dus die heb ik weg geflikkerd
Ja doei.
  donderdag 12 maart 2009 @ 19:02:40 #230
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_66979486
[..]

Ik kan goed begrijpen dat het krachttrainingsgedeelte niet erg aantrekkelijk is voor vrouwen. Er wordt toch veel gekeken en veel vrouwen zijn er niet te vinden. Een oplossing is (zoals eerder gezegd) samen met een vriendin gaan. Of op daluren wanneer er minder mannen zijn. En HealthCity heeft aparte sportscholen voor alleen vrouwen. Thuis trainen kan ook; ideaal zou dan zijn om een paar "echte" dumbbells te kopen. Zoals deze (voorbeeld).
[..]

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben gewoon overgevoelig op dat punt! Ik heb het weleens geprobeerd tussen de mannen te gaan staan maar dan schaam ik me gewoon voor m'n figuur. Suf want ik sta daar juist om daar om er wat aan te doen. Maar die 'echte' dumbells lijken me wel wat. Ik heb bij de bied de dvd van fitness voor dummies besteld. (of zoiets). Ga eens bekijken of daar goede oefeningen opstaan. Ik heb bij een vorige sportschool wel actief gebodypumpt dus weet wel waar ik op moet letten met houding enzo! En die buikspieroefeningen ga ik er ook maar ingooien! (het wordt nog wel een keer wat met mij )
  donderdag 12 maart 2009 @ 19:20:19 #231
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_66980131
Weet je wat heel lekker is en blijkbaar slank? Gegrilde paprika's met knoflook uit een potje van AH.
En de roze garnalen (diepvries) van euroshopper zijn ook heel mager!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_66981614
garnalen da's lang geleden
maar ze zijn ook wel duur...

misschien dat ik die ook bij mn verjaardag hossel, bij de sushi ofzo.. of 's middags in een salade...

later, als ik groot en rijk ben, ga ik echt zoveel lekkere en goede vis kopen en eten!
Ja doei.
pi_66981892
We zijn al groot (Ik word net iets eerder dan jij 24 ) Nu het rijke nog..

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2009 20:08:09 ]
  donderdag 12 maart 2009 @ 20:08:41 #234
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_66981915
Deze waren ¤ 2,38 per 250 gram. Valt wel mee!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_66982220
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:02 schreef Klare het volgende:
Maar die 'echte' dumbells lijken me wel wat. Ik heb bij de bied de dvd van fitness voor dummies besteld. (of zoiets). Ga eens bekijken of daar goede oefeningen opstaan. Ik heb bij een vorige sportschool wel actief gebodypumpt dus weet wel waar ik op moet letten met houding enzo! En die buikspieroefeningen ga ik er ook maar ingooien! (het wordt nog wel een keer wat met mij )
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Rechter kolom bevat per spier(groep) oefeningen die je ervoor kan doen (o.a. met je dumbbells of met je lichaamsgewicht).
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_66985841
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 17:42 schreef Rigital het volgende:

[..]

Je had gelijk, het zijn 2 stangen en mn broertje is er erg blij mee.
pi_66996730
Niet gewogen, wel 'gespiegeld' en op de een of andere manier vond ik dat 't er beter uit zag.
Strakker en slank! en dat willen we hebben natuurlijk.
Ook als ik mn buik niet inhoud zie je nu van die 'spier-inhammen', waar je normaal de inhammen ziet waaruit je op kunt maken dat men de buik inhoudt

Lijstje voor vandaag:

O: 1 rijstwafel, 2 knackebrod en 2 gekookte eitjes
T: fruitsels
L: 3 boterhammen slankie/appelstroop
T: fruitsels
T: boterham met appelstroop
S: half uur hardlopen
D: nasi met wat drooggebakken spekjes, geruld ei en groente. Pindasaus sla ik vandaag over

[ Bericht 4% gewijzigd door motorbloempje op 13-03-2009 08:24:41 ]
Ja doei.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 07:33:35 #238
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_66996742
Ziet eruit als een mager lijstje!

Ik heb net wentelteefjes op en dus een ontbijt van ongeveer 400 kcal. Maar lekker en een heel goede bodem, volgens mij.
pi_66997129
oh, ik vergat dat ik ook nog moet hardlopen, dus ik vrot er nog wel iets meer tussendoor, zodat ik niet zoals vorige keer met honger aan het hardlopen was
hatsikidee: aangepast
Ja doei.
pi_66997431
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 20:00 schreef motorbloempje het volgende:
garnalen da's lang geleden
maar ze zijn ook wel duur...

misschien dat ik die ook bij mn verjaardag hossel, bij de sushi ofzo.. of 's middags in een salade...

later, als ik groot en rijk ben, ga ik echt zoveel lekkere en goede vis kopen en eten!
lidl verkoopt ook garnalen, 1 kilo voor 10 euro, van die gamba's.. zijn erg goed te eten
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  vrijdag 13 maart 2009 @ 08:45:47 #241
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_66997545
Wat ik gek vind: die van euroshopper zijn 45 kcal per 100 gram, dat vind ik ook erg weinig, is flink minder dan andere garnalen van andere merken. Vreemd, toch?
pi_66997587
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 08:38 schreef progje het volgende:

[..]

lidl verkoopt ook garnalen, 1 kilo voor 10 euro, van die gamba's.. zijn erg goed te eten
Liever een kilo garnalen dan een kilo vlees
pi_67013807
en ik gaan zo hardlopen. Evy les 19 nog een keer, omdat we er echt weer even in moeten komen.

Is 5,6,7,8 minuten met iets van 2 minuten rust tussendoor. Wel hele dag stil gezeten dus hoop dat 't een beetje gaat. Even de stress van het hertentamen eruit lopen is wel fijn

Wel zo alvast even de nasi voorbereiden, zodat we na het hardlopen niet al te veel meer hoeven doen.

Lijstje is tot nu toe nog hetzelfde, op de herindeling van de boterhammen na (2 lunch, 2 tussendoor).

En ik heb ook liever garnalen dan vlees
Ja doei.
pi_67017108
welke oefeningen zijn het best om snel buikspieren te krijgen?
pi_67017116
buikspieroefeningen?
Ja doei.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 19:06:18 #246
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_67017490
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 18:52 schreef motorbloempje het volgende:
buikspieroefeningen?
pi_67017938
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 18:52 schreef p0wned het volgende:
welke oefeningen zijn het best om snel buikspieren te krijgen?
Met 'snel' bedoel je 4 maanden?

-Crunches
-Reverse crunches
-Straight leg crunches
-Air bike
-Variaties hierop
pi_67019069
Ik stem nog steeds voor pilates om buikspieren te kweken. Is ook goed voor je houding!
pi_67025330
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 19:58 schreef ColdFeet het volgende:
Ik stem nog steeds voor pilates om buikspieren te kweken. Is ook goed voor je houding!
Ik heb het boek dat je aanraadde besteld .
pi_67026623
Ben benieuwd wat je ervan vindt.
Alles goed lezen; hoe preciezer je de oefeningen uitvoert, hoe beter het resultaat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')