abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66940157
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 13:55 schreef waht het volgende:
Voor de geïnteresseerde, in de laatste uitgave van het blad Krachttraining staat een artikel genaamd
Krachttraining als middel bij afslanken en gewichtsbehoud (PDF)
[..]

Hier nog wat leesvoer speciaal voor vrouwen, de hele website is speciaal voor vrouwen die willen afvallen, sterker willen worden etc.
http://www.stumptuous.com/lies-in-the-gym
Vond het een interessant artikel en er wordt goed uitgelegd waarom krachttraining nuttig is voor vrouwen die willen afvallen.
Jammer dat veel vrouwen bij krachttraining meteen denken dat ze er als de Hulk uit gaan zien (maar dat is dus onmogelijk zonder extra middelen en zeer zware training)

Die site die is trouwens erg leuk, informatief en zeker ook grappig - idd een aanrader
Float like a butterfly, sting like a bee.
  woensdag 11 maart 2009 @ 17:45:22 #177
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66942164
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:41 schreef everlast08 het volgende:

Jammer dat veel vrouwen bij krachttraining meteen denken dat ze er als de Hulk uit gaan zien (maar dat is dus onmogelijk zonder extra middelen en zeer zware training)
Valt wel mee denk ik hoor. Het is volgens mij eerder dat vrouwen krachttraining gewoon niet zo léuk vinden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 11 maart 2009 @ 18:19:38 #178
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_66943272
Krachttraining lijkt me best leuk alleen durf ik dat niet op de sportschool. In dat gedeelte staan allemaal brede mannen vol bewondering naar zichzelf in de spiegel te kijken. En dan kom ik er als klein dikkertje tussen staan. Zou me echt verschrikklijk ongemakkelijk voelen. Correctie, ik heb het een keer geprobeerd en voelde me ook verschrikkelijk ongemakkelijk. Zou het ook nut hebben als ik thuis wat met van die kleine gewichtetjes ga oefenen (die van 2/3 kilo) of is dat zonde van m'n tijd? Ik doe nu 2x per week aan bodycombat en wil daar nog 1 keer bodyattack naast gaan doen. En dan zelf met gewichten oefenen. Nuttig?
  woensdag 11 maart 2009 @ 18:27:59 #179
142151 Q_Orianka
Help spread the suffering!
pi_66943551
Ik las net in de Grazia over Tracey Anderson, die verantwoordelijk voor het lijf van Madonna en Gwyneth Paltrow. Ze adviseerde om niet meer dan gewichtjes van 1,5 kg te gebruiken omdat zware gewichten je "massief" zouden maken. Right...
Sarcasm. Because arguing with stupid people isn't nearly as much fun.
  woensdag 11 maart 2009 @ 18:40:15 #180
142151 Q_Orianka
Help spread the suffering!
pi_66944022
Trouwens, maandag ging weer 10 minuten op de crosstrainer (na 30 minuten hardlopen) en opeens ging ik steeds sneller en sneller en ik zag dat mijn hartslag 175 was. Na 10 minuten ging ik langzaam afremmen en toen had ik echt een boost en dacht de hele tijd: "Whoa. Wow! WAUW! " Damn, that felt good! Normaal ga ik op een slakkentempo maar nu... En toen ik op de fiets naar huis ging, had ik superveel energie!

De volgende dag wilde ik het weer voelen en ging ik 20 minuten op de crosstrainer. Ik had daarvoor gegoogled over de juiste hartslag tijdens cardio om af te vallen. Wat ik maandag deed was 86%. Er stond dat je je hartslag tussen 50-70% van je maximale hartslag moet houden. Dat bleef in mijn hoofd spoken en ik ging steeds tussen de 148 en 160. Ik kreeg geen boost.

Na afloop was ik juist heel erg moe en naar huis fietsen was niet fijn Terwijl ik wel genoeg at
Sarcasm. Because arguing with stupid people isn't nearly as much fun.
  woensdag 11 maart 2009 @ 18:50:34 #181
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_66944410
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 18:19 schreef Klare het volgende:
Krachttraining lijkt me best leuk alleen durf ik dat niet op de sportschool. In dat gedeelte staan allemaal brede mannen vol bewondering naar zichzelf in de spiegel te kijken. En dan kom ik er als klein dikkertje tussen staan. Zou me echt verschrikklijk ongemakkelijk voelen. Correctie, ik heb het een keer geprobeerd en voelde me ook verschrikkelijk ongemakkelijk. Zou het ook nut hebben als ik thuis wat met van die kleine gewichtetjes ga oefenen (die van 2/3 kilo) of is dat zonde van m'n tijd? Ik doe nu 2x per week aan bodycombat en wil daar nog 1 keer bodyattack naast gaan doen. En dan zelf met gewichten oefenen. Nuttig?
Kan je niet gaan bodypumpen? Da`s met gewichten.
In me Burberry......
pi_66944499
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 18:40 schreef Q_Orianka het volgende:
Trouwens, maandag ging weer 10 minuten op de crosstrainer (na 30 minuten hardlopen) en opeens ging ik steeds sneller en sneller en ik zag dat mijn hartslag 175 was. Na 10 minuten ging ik langzaam afremmen en toen had ik echt een boost en dacht de hele tijd: "Whoa. Wow! WAUW! " Damn, that felt good! Normaal ga ik op een slakkentempo maar nu... En toen ik op de fiets naar huis ging, had ik superveel energie!

De volgende dag wilde ik het weer voelen en ging ik 20 minuten op de crosstrainer. Ik had daarvoor gegoogled over de juiste hartslag tijdens cardio om af te vallen. Wat ik maandag deed was 86%. Er stond dat je je hartslag tussen 50-70% van je maximale hartslag moet houden. Dat bleef in mijn hoofd spoken en ik ging steeds tussen de 148 en 160. Ik kreeg geen boost.

Na afloop was ik juist heel erg moe en naar huis fietsen was niet fijn Terwijl ik wel genoeg at
als ik op lage intensiteit cardio doe ga ik ook altijd half dood van verveling, mis ik inderdaad die "rush" en kom ik helemaal vermoeid en verveeld van dat ding af.. Nee, doe mij maar lekker intensief bezig zijn.
Ik ben er trouwens nog steeds van overtuidg dat je net zo goed op hogere hartslag kan trainen. In verhouding is het aandeel vet dat je verbrandt dat niet zo hoog, maar in absolute getallen zal het hetzelfde zijn (of iets meer) en daarbij nog meer KH. Totaal dus ook meer Kcal.
Maargoed, daar zijn de meningen over verdeeld..
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_66944607
Ik zou eigenlijk gaan zwemmen vanavond (als in, over 5 min de deur uit) maar durf niet in mijn eentje, lekker laf T zwemmaatje is ziek en die kerel die lesgeeft (het is aqua triathlon) is zo;n tiran (wel goed hoor) en ik ken de rest van de groep nog helemaal niet.. Maar er is ook totalbody, soort bodypump, iig met veel gewichtjes/dynabans.. Dus ik kan ook dat gaan doen, dan heb ik alsnog wel gesport, alleen niet gezwommen
pi_66944984
Lijstje:

O: 3 mini broodjes (wit ohjee) met philadelphia, jam
L: 2 meergranenpannekoeken (beetje jam/honing
T: koffie verkeerd
T: 2 meergranenpannekoeken (beetje honing)
D: wokgroente & magere beefburger
S: total body dan maar
T: Hmmm wat zullen we eens doen hier? Yoghurt ofzo denk ik
pi_66947092
Ik heb vandaag de hele dag lopen eten maar heb uiteindelijk 1100 kcal gehad

O: 2 crackertjes met lightjam, 300 ml karnemelk met een eetlepel lijnzaad
T: rauwe wortel, 2 crackers met lightjam
L: kopje soep, 150 ml karnemelk, 1 boterham met chocoladehagel
T: smoothie met 1/4 appel, 1/4 banaan en yoghurt
D: 2 zalmburgertjes, 1 schep rijst
T: 1 boterham met magere leverpastei, 2 crackers met lightjam

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2009 20:14:01 ]
  woensdag 11 maart 2009 @ 20:32:10 #186
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_66947789
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 18:50 schreef Chav het volgende:

[..]

Kan je niet gaan bodypumpen? Da`s met gewichten.
Was de bedoeling. Maar die les is zo gewild dat je er dankzij een 'vaste' lijst gewoon niet in komt.
  woensdag 11 maart 2009 @ 20:32:56 #187
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_66947819
Wat zijn jullie allemaal goed bezig met eten

Ik:

O: 1 broodje met boter en ananasjam, 1 glas melk
T: halve panpizza hawaii zonder ham en extra ananas (was nog van gister en dan vind ik t zonde om weg
te gooien... en een glas melk
T: kop thee zonder suiker
D: Een megabak sla (sla, komkommer, lenteui, tomaat. Dressing: olie,zout en citroensap) en pas zometeen
melk (misschien met Benco chococorrels erin )

Misschien vanavond nog een bakkie yoghurt of een boterham, vind het wel weinig.
In me Burberry......
pi_66949572
Vandaag was een niet zo heel geweldig dagje. Het begon goed, maar eindigde bagger en heb toch weer honger nu

O: 3 rijstwafels met slankie
T: smoothie van 1 banaan, 1 kiwi, 3 ijsblokjes en een scheut magere yoghurt
L: 3 rijstwafels appelstroop
T: klein stukje kruimelvlaai
T: appel
T: stroopwafel
D: halve chinese loempia, witte rijst met wat Tjap Tjoy en een héél klein schepje babi pangang

ben niet heel tevreden, maar was een rare drukke dag.

Morgen weer beter opletten en vrijdag weer hardlopen Die laatste 6 kg zijn er zó vanaf, hoop ik
Ja doei.
pi_66952490
Ik vind het wel meevallen Moblo! Overdag was wel heel weinig, dus qua kcal kon je het taartje wel hebben.
Weet alleen niet hoe gezond het avondeten is?
pi_66954353
quote:
Krachttraining lijkt me best leuk alleen durf ik dat niet op de sportschool. In dat gedeelte staan allemaal brede mannen vol bewondering naar zichzelf in de spiegel te kijken. En dan kom ik er als klein dikkertje tussen staan. Zou me echt verschrikklijk ongemakkelijk voelen. Correctie, ik heb het een keer geprobeerd en voelde me ook verschrikkelijk ongemakkelijk.
Kan ik wel begrijpen ja, zeker als je daar in je eentje aan het trainen bent. Misschien een keer samen met een vriend/vriendin doen?
quote:
Zou het ook nut hebben als ik thuis wat met van die kleine gewichtetjes ga oefenen (die van 2/3 kilo) of is dat zonde van m'n tijd? Ik doe nu 2x per week aan bodycombat en wil daar nog 1 keer bodyattack naast gaan doen. En dan zelf met gewichten oefenen. Nuttig?
Met van die kleine gewichtjes oefenen kan je wel doen, maar dat is dan een vorm van cardio en geen krachttraining.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 11 maart 2009 @ 23:54:51 #191
122997 zquing
Drama Junk
pi_66955632
quote:

De meeste mannen die bezig zijn met zichzelf zijn veel te druk om zich bezig te houden met de anderen die daar zijn. Maar anders begin je toch bij de machines en wanneer je je beter op je gemak voelt steeds meer een beetje richting de losse gewichten.

Verder zullen de meeste mensen die bezig zijn met gewichten gewoon aardig zijn hoor
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_66959193
Mijn darmen protesteren meteen tegen chinees, fijn!

Vandaag weer een frisse nieuwe dag met het volgende frisse lijstje:

O: 3 rijstwafels met slankie
T: banaansmoothie
L: 2 volkorenboterhammen pindakaas en een rijstwafel appelstroop
T: appel (2x)
D: pasta met 'rauwe' kastanjechamps heel dun gesneden, met wat peterselie en knoflook en citroensap
Ja doei.
  donderdag 12 maart 2009 @ 08:41:09 #193
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_66959204
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 23:54 schreef zquing het volgende:

[..]

De meeste mannen die bezig zijn met zichzelf zijn veel te druk om zich bezig te houden met de anderen die daar zijn. Maar anders begin je toch bij de machines en wanneer je je beter op je gemak voelt steeds meer een beetje richting de losse gewichten.

Verder zullen de meeste mensen die bezig zijn met gewichten gewoon aardig zijn hoor
Het zal best maar ze zitten wel steeds via de spioegel naar je ass te loeren als je op de powerplate met je reet naar achter staat :p

Het ligt bij mijn sportschool heel erg aan het tijdstip. Vroeg in de middag haast geen krachtpatsers maar savonds na het eten staat het vol.
In me Burberry......
pi_66959663
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 08:41 schreef Chav het volgende:

[..]

Het zal best maar ze zitten wel steeds via de spioegel naar je ass te loeren als je op de powerplate met je reet naar achter staat :p

Het ligt bij mijn sportschool heel erg aan het tijdstip. Vroeg in de middag haast geen krachtpatsers maar savonds na het eten staat het vol.
Herkenbaar

Ik ga er vanaf vandaag weer heel goed voor Ik ga zelfs aankomend weekend mijn best doen (weekend weg) om die laatste kilo eraf te krijgen.

Plan van aanpak: twee keer in de week hardlopen en een keer in de week sportschool (ik ga ook weer kracht doen).
Meer fruit, minder andere tussendoortjes. Ik neem ook weer een boterham minder bij de lunch, want op drie boterhammen kan ik net zo goed leven als op vier.

Ik moet alleen mezelf even zien te motiveren om de chocolade te laten staan .
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:08:09 #195
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66959757
quote:
Ik doe nu 2x per week aan bodycombat en wil daar nog 1 keer bodyattack naast gaan doen. En dan zelf met gewichten oefenen. Nuttig?

Je hoeft je overigens niet te schamen hoor. Zie het zo: schaamt een mus zich tegenover een adelaar omdat ze een mus is? Je moet je zelf niet vergelijken met mannen die hun hele ziel en zaligheid hebben gelegd in het opbouwen van spieren. Jij hebt je eigen doelen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_66960602
Dit is het topic voor tips voor een goddelijk lichaam.......dus nu vraag ik me af om een beetje een mooi buikje te krijgen (geen sixpack gewoon iets strakker) hoe vaak moet je buikspieroefeningen doen?
Ik heb ergens nog een dvdtje liggen die 30 minuten duurt en dat is ab bootcamp, zat te denken omdat 3x in de week te gaan doen.
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:43:12 #197
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_66960755
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:08 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Je hoeft je overigens niet te schamen hoor. Zie het zo: schaamt een mus zich tegenover een adelaar omdat ze een mus is? Je moet je zelf niet vergelijken met mannen die hun hele ziel en zaligheid hebben gelegd in het opbouwen van spieren. Jij hebt je eigen doelen.
Bij mij op de sportschool lopen ook een paar mensen met overgewicht rond en die staan daar maar mooi te zweten ipv te zeiken dat ze te dik zijn en er vervolgens niks aan te doen Ik zal er nevernooit niet raar naar kijken. Die mannen zijn ook niet zo geboren.
In me Burberry......
pi_66961100
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 08:41 schreef Chav het volgende:
Wil je dan dat er geen man naar je kijkt?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:56:33 #199
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_66961142
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:54 schreef waht het volgende:

[..]

Wil je dan dat er geen man naar je kijkt?
Jawel, ik ben eigenlijk diep bedroefd dat ze niet allemaal fluiten en sissen en niet om me heen staan. Hoe durven ze alleen naar hun eigen spieren te kijken ipv naar mij!
In me Burberry......
pi_66961167
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:37 schreef Miss_S het volgende:
Dit is het topic voor tips voor een goddelijk lichaam.......dus nu vraag ik me af om een beetje een mooi buikje te krijgen (geen sixpack gewoon iets strakker) hoe vaak moet je buikspieroefeningen doen?
Ik heb ergens nog een dvdtje liggen die 30 minuten duurt en dat is ab bootcamp, zat te denken omdat 3x in de week te gaan doen.
Pilatessen schijnt goed te helpen. Moet ook nog steeds écht beginnen
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')