Vond het een interessant artikel en er wordt goed uitgelegd waarom krachttraining nuttig is voor vrouwen die willen afvallen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:55 schreef waht het volgende:
Voor de geïnteresseerde, in de laatste uitgave van het blad Krachttraining staat een artikel genaamd
Krachttraining als middel bij afslanken en gewichtsbehoud (PDF)
[..]
Hier nog wat leesvoer speciaal voor vrouwen, de hele website is speciaal voor vrouwen die willen afvallen, sterker willen worden etc.
http://www.stumptuous.com/lies-in-the-gym
Valt wel mee denk ik hoor. Het is volgens mij eerder dat vrouwen krachttraining gewoon niet zo léuk vinden.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:41 schreef everlast08 het volgende:
Jammer dat veel vrouwen bij krachttraining meteen denken dat ze er als de Hulk uit gaan zien (maar dat is dus onmogelijk zonder extra middelen en zeer zware training)
Kan je niet gaan bodypumpen? Da`s met gewichten.quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:19 schreef Klare het volgende:
Krachttraining lijkt me best leuk alleen durf ik dat niet op de sportschool. In dat gedeelte staan allemaal brede mannen vol bewondering naar zichzelf in de spiegel te kijken. En dan kom ik er als klein dikkertje tussen staan. Zou me echt verschrikklijk ongemakkelijk voelen. Correctie, ik heb het een keer geprobeerd en voelde me ook verschrikkelijk ongemakkelijk. Zou het ook nut hebben als ik thuis wat met van die kleine gewichtetjes ga oefenen (die van 2/3 kilo) of is dat zonde van m'n tijd? Ik doe nu 2x per week aan bodycombat en wil daar nog 1 keer bodyattack naast gaan doen. En dan zelf met gewichten oefenen. Nuttig?
als ik op lage intensiteit cardio doe ga ik ook altijd half dood van verveling, mis ik inderdaad die "rush" en kom ik helemaal vermoeid en verveeld van dat ding af.. Nee, doe mij maar lekker intensief bezig zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:40 schreef Q_Orianka het volgende:
Trouwens, maandag ging weer 10 minuten op de crosstrainer (na 30 minuten hardlopen) en opeens ging ik steeds sneller en sneller en ik zag dat mijn hartslag 175 was. Na 10 minuten ging ik langzaam afremmen en toen had ik echt een boost en dacht de hele tijd: "Whoa. Wow! WAUW!![]()
" Damn, that felt good! Normaal ga ik op een slakkentempo maar nu... En toen ik op de fiets naar huis ging, had ik superveel energie!
De volgende dag wilde ik het weer voelen en ging ik 20 minuten op de crosstrainer. Ik had daarvoor gegoogled over de juiste hartslag tijdens cardio om af te vallen. Wat ik maandag deed was 86%. Er stond dat je je hartslag tussen 50-70% van je maximale hartslag moet houden. Dat bleef in mijn hoofd spoken en ik ging steeds tussen de 148 en 160. Ik kreeg geen boost.
Na afloop was ik juist heel erg moe en naar huis fietsen was niet fijnTerwijl ik wel genoeg at
Was de bedoeling. Maar die les is zo gewild dat je er dankzij een 'vaste' lijst gewoon niet in komt.quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:50 schreef Chav het volgende:
[..]
Kan je niet gaan bodypumpen? Da`s met gewichten.
Kan ik wel begrijpen ja, zeker als je daar in je eentje aan het trainen bent. Misschien een keer samen met een vriend/vriendin doen?quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:19 schreef Klare het volgende:
Krachttraining lijkt me best leuk alleen durf ik dat niet op de sportschool. In dat gedeelte staan allemaal brede mannen vol bewondering naar zichzelf in de spiegel te kijken. En dan kom ik er als klein dikkertje tussen staan. Zou me echt verschrikklijk ongemakkelijk voelen. Correctie, ik heb het een keer geprobeerd en voelde me ook verschrikkelijk ongemakkelijk.
Met van die kleine gewichtjes oefenen kan je wel doen, maar dat is dan een vorm van cardio en geen krachttraining.quote:Zou het ook nut hebben als ik thuis wat met van die kleine gewichtetjes ga oefenen (die van 2/3 kilo) of is dat zonde van m'n tijd? Ik doe nu 2x per week aan bodycombat en wil daar nog 1 keer bodyattack naast gaan doen. En dan zelf met gewichten oefenen. Nuttig?
quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:19 schreef Klare het volgende:
Krachttraining lijkt me best leuk alleen durf ik dat niet op de sportschool. In dat gedeelte staan allemaal brede mannen vol bewondering naar zichzelf in de spiegel te kijken. En dan kom ik er als klein dikkertje tussen staan. Zou me echt verschrikklijk ongemakkelijk voelen. Correctie, ik heb het een keer geprobeerd en voelde me ook verschrikkelijk ongemakkelijk. Zou het ook nut hebben als ik thuis wat met van die kleine gewichtetjes ga oefenen (die van 2/3 kilo) of is dat zonde van m'n tijd? Ik doe nu 2x per week aan bodycombat en wil daar nog 1 keer bodyattack naast gaan doen. En dan zelf met gewichten oefenen. Nuttig?
Het zal best maar ze zitten wel steeds via de spioegel naar je ass te loeren als je op de powerplate met je reet naar achter staat :pquote:Op woensdag 11 maart 2009 23:54 schreef zquing het volgende:
[..]
De meeste mannen die bezig zijn met zichzelf zijn veel te druk om zich bezig te houden met de anderen die daar zijn. Maar anders begin je toch bij de machines en wanneer je je beter op je gemak voelt steeds meer een beetje richting de losse gewichten.
Verder zullen de meeste mensen die bezig zijn met gewichten gewoon aardig zijn hoor![]()
Herkenbaarquote:Op donderdag 12 maart 2009 08:41 schreef Chav het volgende:
[..]
Het zal best maar ze zitten wel steeds via de spioegel naar je ass te loeren als je op de powerplate met je reet naar achter staat :p
Het ligt bij mijn sportschool heel erg aan het tijdstip. Vroeg in de middag haast geen krachtpatsers maar savonds na het eten staat het vol.
quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:19 schreef Klare het volgende:
Ik doe nu 2x per week aan bodycombat en wil daar nog 1 keer bodyattack naast gaan doen. En dan zelf met gewichten oefenen. Nuttig?
Bij mij op de sportschool lopen ook een paar mensen met overgewicht rond en die staan daar maar mooi te zweten ipv te zeiken dat ze te dik zijn en er vervolgens niks aan te doenquote:Op donderdag 12 maart 2009 09:08 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
![]()
Je hoeft je overigens niet te schamen hoor. Zie het zo: schaamt een mus zich tegenover een adelaar omdat ze een mus is? Je moet je zelf niet vergelijken met mannen die hun hele ziel en zaligheid hebben gelegd in het opbouwen van spieren. Jij hebt je eigen doelen.
Wil je dan dat er geen man naar je kijkt?quote:Op donderdag 12 maart 2009 08:41 schreef Chav het volgende:
Het zal best maar ze zitten wel steeds via de spioegel naar je ass te loeren als je op de powerplate met je reet naar achter staat :p
Jawel, ik ben eigenlijk diep bedroefd dat ze niet allemaal fluiten en sissen en niet om me heen staan. Hoe durven ze alleen naar hun eigen spieren te kijken ipv naar mij!quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:54 schreef waht het volgende:
[..]
Wil je dan dat er geen man naar je kijkt?
Pilatessen schijnt goed te helpen. Moet ook nog steeds écht beginnenquote:Op donderdag 12 maart 2009 09:37 schreef Miss_S het volgende:
Dit is het topic voor tips voor een goddelijk lichaam.......dus nu vraag ik me af om een beetje een mooi buikje te krijgen (geen sixpack gewoon iets strakker) hoe vaak moet je buikspieroefeningen doen?
Ik heb ergens nog een dvdtje liggen die 30 minuten duurt en dat is ab bootcamp, zat te denken omdat 3x in de week te gaan doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |