quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:43 schreef Nouwk het volgende:
@ PM-girl, een kapsel dat zo luchtig is hoeft niet per se te lang gemixt te zijn. Wat wel belangrijk is om even nadat je ongeveer 10 minuten op hoge snelheid hebt gemixt, nog even twee minuten op een lage stand te mixen. Zo mix je de lucht er weer uit maar hou je een luchtig beslag
@ Soares, leukHoe vond ie um?
@ Poezebeest, je puzzelplaatje kun je even in de vriezer leggen, dan breekt hij niet
quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:07 schreef Poezebeest het volgende:
Poezebeest heeft geen diepvries....
Dat vind ik te veel gedoe, eerst splitsen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:28 schreef ColdFeet het volgende:
10 minuten op hoge snelheid mixen?![]()
Ik maak biscuit met afzonderlijk geklopt eiwit en -dooiers, die ik dan envelopeer met bloem&maizena. In maak biscuit echt in 3 minuten, en dan is het perfect luchtig!
ja!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:59 schreef Taartje het volgende:
_aurum_, wat een schattig taartje! Smaakte hij net zo goed als hij eruit ziet?
Ik geloof dat ik de middelste heb, de kleine is wel heel erg 1-haps vond ik.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:32 schreef Poezebeest het volgende:
Ik heb nooit een excuus nodig om een taartje te kunnen bakken, hihi.
PZE; Heb je de kleine bol van de Ikea gekocht? Die is namelijk fijn van formaat, dan heb je niet meteen zo'n joekel van een taart die op moet. Komen 4 stukjes uit en dat vind ik voor zelfconsumptie meer dan voldoende.
Ok, bedanktquote:
Lief! Maar enige ervaring tot nu toe is met taarten is uit pakjes, dus vrees dat er nog wel wat mislukkingen kunnen ontstaan.quote:Op zondag 22 februari 2009 14:25 schreef Poezebeest het volgende:
Moed verzamelen is niet nodig, gewoon doen! Wat kan er nou mis gaan?
ik zal even het stukje uit het vorige deeltje voor je opzoeken, maar het kwam erop neer dat het blikje van elkaar geklapt is en ik met tweedegraads brandwonden zitquote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:09 schreef PM-girl het volgende:
Wat zou er dan gebeuren Muck, als je het blikje opwarmt?
O, dat heb ik even gemistquote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:24 schreef Muck het volgende:
[..]
ik zal even het stukje uit het vorige deeltje voor je opzoeken, maar het kwam erop neer dat het blikje van elkaar geklapt is en ik met tweedegraads brandwonden zit
Ok! Het is toch een leuke verzameling geworden zo!quote:Op zondag 1 maart 2009 21:09 schreef missy_c het volgende:
Het was de bedoeling dat het allemaal strikjes werden zoals de eerste linksboven
Maar het lukte me niet meer zo goed.. dus ging ik maar iets anders ermee doen..hahaha..
Het was een kadootje voor verjaardag van een vriendin.
Ik maak voor a.s. zondag een ajax taartquote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:24 schreef Poezebeest het volgende:
Worden er geen taartjes meer gebakken?
Het zijn een soort stempeltjes, die je in de marsepein/fondant op je taart drukt. Door precies over de lijntjes die achterblijven te spuiten, worden al je versieringen hetzelfde, je hoeft in feite alleen nog maar over te trekkenquote:Op donderdag 26 februari 2009 14:41 schreef Nouwk het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar je laatste punt
Ik ga volgende week naar Den Bosch! Ik ben ook erg benieuwd wat we allemaal gaan doen, ik heb voor de icing workshop gekozen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:50 schreef Chell het volgende:
Bij de Taartwinkel in Den Bosch gaan we het doen. En ik denk een boltaart of basistaart-workshop (kweenie psies, ik regel het niet). In ieder geval marsepein of fondant kleuren en dan decoreren enzo, oh en de taart vullen ook natuurlijk (en dan in de juiste volgorde ook nog ;-))
Eerst de buitenrandjes\ omtrek doen en daarna pas inkleuren. Meer tips heb ik zo niet...quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:50 schreef Taartje het volgende:
Decoreert iemand van jullie ook wel eens koekjes? Ik wil morgen een poging gaan wagen met royal icing en vroeg me af of jullie nog tips hebben!
Wat zijn gepasteuriseerde eiwitten dan? Ik heb nu 1 bakje eiwitpoeder gekocht, dat samen met suiker en water icing wordt. Maar ook dat poeder koop je niet zomaar overal.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:11 schreef Taartje het volgende:
Royal icing is helemaal niet moeilijk om te maken. Het recept dat ik heb gebruikt voor mijn koekjes bestaat uit (heul veul) poedersuiker, gepasteuriseerde eiwitten en een beetje citroensap. Weet de verhoudingen zo niet precies, maar als je wilt kan ik het even voor je opzoeken!
Hier kun je je niet versierde baksels showenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:47 schreef sgattie het volgende:
Ik ga hazelnoot chocolade cakejes bakken vanavond!..Akelig lekkerrrrrr
Je kunt vers eiwit gebruiken, maar dat wordt vaak afgeraden ivm bacterien etc. Gepasteuriseerde eiwitten zijn heel kort heel erg verwarmd, zodat je van die bacterien geen last meer hebt. Vroeger werd het verkocht bij de AH, maar nu helaas niet meer. Heb de mijne gehaald bij de Sligro, een voedselgroothandel. Het zit in een soort melkpak en ze hebben pakken van 1 en van 2 liter.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:55 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Wat zijn gepasteuriseerde eiwitten dan? Ik heb nu 1 bakje eiwitpoeder gekocht, dat samen met suiker en water icing wordt. Maar ook dat poeder koop je niet zomaar overal.
Kun je niet met vers eiwit iets doen?
thanksquote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:35 schreef Nouwk het volgende:
Even kijken op www.deleukstetaarten.nl/forum en dan Vind elkaar!Kun je profiel bekijken en zo ook naar topics met foto's gaan van de maaksters! Gefeliciteerd alsnog
heel simpel met een laagje aardbeienjam, en een laag botercreme (van de mix) met saromapuddingpoeder vanille. Was erg lekkerquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:46 schreef PM-girl het volgende:
Wat grappig dat gemeleerde effect! Hoe heb je hem gevuld?
Ik heb kant en klare dulce de leche gekocht, om eens te proberen. Ik ga straks cakejes bakken en dan opvullen met de creme.
Waarom maak je dat niet zelfquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:46 schreef PM-girl het volgende:
Wat grappig dat gemeleerde effect! Hoe heb je hem gevuld?
Ik heb kant en klare dulce de leche gekocht, om eens te proberen. Ik ga straks cakejes bakken en dan opvullen met de creme.
Dat kan de volgende keer. Ik zag het heel toevallig staan. En na het verhaal van Muck (?, toch?) ben ik een beetje huiverig geworden om het zelf te maken!quote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom maak je dat niet zelf![]()
Die kant en klare vond ik echt vies vergeleken met zelf maken. Er staat bij mij nu ook een blikje op het fornuis te kletteren (herrie te maken)
mwoah, ik heb nu een prachtig nieuw vel op mijn hand en je ziet er gelukkig haast niks meer vanquote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:26 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Dat kan de volgende keer. Ik zag het heel toevallig staan. En na het verhaal van Muck (?, toch?) ben ik een beetje huiverig geworden om het zelf te maken!
lolquote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:12 schreef Muck het volgende:
edit: dulce de leche maken he, niet mijn hand verbranden
preciesquote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
lol![]()
Als je zeker wilt weten dat er geen gekke dingen gebeuren dan moet je gewoon het blikje goed laten afkoelen. Dus je hoeft nergens bang voor te zijn
@ ANNE:quote:Boe!
Ik heb hier nog 1kg witte fondant liggen, en nog 250gr roze en nog aangebroken pakjes van 250gr groen (iets meer dan de helft van gebruikt, rood (nog bijna de volle 250gr), blauw (nog bijna de volle 250gr) en geel (iets meer dan de helft van gebruikt). Het is nog goed tot mei 2009.
De aangebroken zijn wel al redelijk hard, maar volgens mij is er wel een manier om dat weer zacht te krijgen?
Als iemand het wil hebben, graag, alleen mag je wel de verzendkosten betalen .
Iemand interesse?
Basis Pakketquote:Op zaterdag 21 maart 2009 19:12 schreef KitchenQueen het volgende:
[..]
@ ANNE:
Ik heb wel interesse!
Hoeveel kost het verzenden?
Okee, dank je!quote:Op maandag 23 maart 2009 15:57 schreef soares het volgende:
het zijn van die funky tappits...
heb ze zelf bij planet cake gehaald in rotterdam, maar ze zijn ook via de webshop te bestellen...
Geen intereses meer? Want anders pleur ik het wegquote:Op zaterdag 21 maart 2009 19:12 schreef KitchenQueen het volgende:
[..]
@ ANNE:
Ik heb wel interesse!
Hoeveel kost het verzenden?
Is het houdbaar tot en met mei, of tot mei? Als KitchenQueen niet wil heb ik namelijk wel interesse, maar ik weet niet of ik het zo snel opkrijg...quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:35 schreef Anne het volgende:
Mooi DaD!
[..]
Geen intereses meer? Want anders pleur ik het weg. (het staat mij een beetje in de weg, vandaar).
Dat moet ik even opzoekenquote:Op donderdag 26 maart 2009 08:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Is het houdbaar tot en met mei, of tot mei? Als KitchenQueen niet wil heb ik namelijk wel interesse, maar ik weet niet of ik het zo snel opkrijg...
Moscovisch gebruiken wij op het werk (banketbakkerij) sinds kort ook. Hiervoor hadden we Kaspanja, maar de Moscovisch is echt stukken beter. Niet te luchtig, perfect mixje voor kapsel.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:35 schreef Nouwk het volgende:
ik gebruik moscovisch mix, vind die ook errug lekker voor biscuit. Precies goed!Ongeveer tien minuutjes mixen, iig tot het goed lobbig is ipv vloeibaar. Altijd warme eitjes. Maar met die mixen moet je wel minimaal 10 minuten mixen hoor
En daarna de lucht er nog even uit en tis heerlijk.
Heb je iemand kunnen vinden die het wil hebben?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 13:33 schreef Anne het volgende:
Boe!
Ik heb hier nog 1kg witte fondant liggen, en nog 250gr roze en nog aangebroken pakjes van 250gr groen (iets meer dan de helft van gebruikt, rood (nog bijna de volle 250gr), blauw (nog bijna de volle 250gr) en geel (iets meer dan de helft van gebruikt). Het is nog goed tot mei 2009.
De aangebroken zijn wel al redelijk hard, maar volgens mij is er wel een manier om dat weer zacht te krijgen?
Als iemand het wil hebben, graag, alleen mag je wel de verzendkosten betalen.
Iemand interesse?
Wat een heerlijke site hequote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:14 schreef Lips het volgende:
Even heel trots melden dat ik net een enorme bestelling heb gedaan bij De Leukste Taartenshop!!!![]()
![]()
Zondag viert m'n oma haar verjaardag en wil een taart voor haar maken!
Hmm, ik heb nog geen mail dat het verstuurd is...quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:18 schreef Appelperenstroop het volgende:
[..]
Wat een heerlijke site he
Gisteren spulletjes besteld, vandaag mailtje dat het op de bus was. Morgen in huis
Dat probleem heb ik op mijn werk ook jaquote:Op donderdag 2 april 2009 22:03 schreef Lips het volgende:
ik heb een electrische oven op magnetron formaat en een hetelucht oven in m'n fornhuis. Dat kleintje is dus op één of andere manier geen succes. Ben wel blij dat ik nu een goed kapsel heb voor het taartje voor m'n oma
Hoop voor je dat je niet te veel collega's hebtIk zit nog te twijfelen of ik zelf iets maar als traktatie, bij ons op kantoor is het nadeel dat het aantal aanwezige collega's varieert tussen 20 en 60...
ik zit nog in tweestrijd. Zelf maken resulteert misschien wel in een opdrachtje... dus vanuit dat oogpunt is het wel interessant... Ik denk er nog even over na!quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:06 schreef Muck het volgende:
[..]
Dat probleem heb ik op mijn werk ook ja
Of we zijn met een paar man aanwezig, of het zijn er gelijk een heleboel...
Op mijn verjaardag heb ik gewoon een paar rollen chocolate chip cookies meegenomen, ik vond het wel best
quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik durf nog niet eens opdrachtjes aan..
wat leukquote:Op zaterdag 4 april 2009 14:11 schreef PM-girl het volgende:
Ik ben gevraagd een workshopje te gevenVoor achtjarigen
Tnx!! Ik vind het idee ook zeker wel leuk, alleen de afwerking dus nietquote:Op zondag 5 april 2009 22:58 schreef Muck het volgende:
Ik vind hem wel heel tof Lips
Mooie kleurtjes vooral. Dat gemarmerde in combinatie met dat zachte blauw vind ik erg lief
Wat heb je als hartje voor de bloemetjes op de zijkant gebruikt als ik vragen mag?
Maakt niet uit, ik ben toch kleurenblindquote:Op maandag 6 april 2009 09:08 schreef Lips het volgende:
[..]
Tnx!! Ik vind het idee ook zeker wel leuk, alleen de afwerking dus niet
Het blauw is stiekem groen trouwens
Ik heb als hartje suikerparels gebruikt (klik), met de achterkant van een penseel een 'deukje' gemaakt en daar die parel ingeduwd.
Hmm, ik hoor weleens dat ze Norrit gebruiken om witte fondant zwart te maken, maar zelf heb ik er geen ervaring mee...quote:Einde van de week staat het volgende project al weer te wachten. Is het wel mogelijk om witte fondant met kleurstof zwart te krijgen? Lees overal dat zwart zo moeilijk is...
Ik wil een strik gaan maken met een zwart biesje, maar heb geen kleipistool. Is dit op een andere manier te doen of kan ik het beste een kleipistool gaan regelen?
Lol, dan maakt het idd niet uitquote:Op maandag 6 april 2009 11:00 schreef Muck het volgende:
Maakt niet uit, ik ben toch kleurenblind
Ah, dat zijn van die kanonharde balletjes of niet?
Dat vind ik zo'n vies idee, norrit...quote:Hmm, ik hoor weleens dat ze Norrit gebruiken om witte fondant zwart te maken, maar zelf heb ik er geen ervaring mee...
Biesjes snijd ik gewoon zelf met een scherp mesje of ik knip ze met een heel fijn schaartje
Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik een extreem vaste hand door laboratoriumwerk, en daar komt ook dat schaartje vandaan trouwens. Vlijmscherp (je knipt er rustig mee door dunne botjes) en een mooie lange, smalle punt
Jep, Sugarflair - Max Concentrate Paste Colour BLACK EXTRA moet je dan hebbenquote:Op maandag 6 april 2009 09:08 schreef Lips het volgende:
Einde van de week staat het volgende project al weer te wachten. Is het wel mogelijk om witte fondant met kleurstof zwart te krijgen?
Mij ook! Met WIlton blijf ik kleur toevoegen en kneden. Gister marsepein zwart gemaakt met die extra black van Sugarflair van het plaatje hierboven, ging supergoed en werd echt mooi zwart.quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
Sowieso bevallen de Sugarflairkleurstoffen me beter dan die van Wilton!
Ik heb in het begin best veel taarten gemaakt, maar die moest ik ook zelf opeten en dat was toch niet zo heel bevorderlijk voor de lijn en het kwam op een gegeven moment mijn neus uit. Nu maak ik bij vooral voor anderen een taartje, als iemand jarig is of er is iets anders leuks. De reacties zijn erg leuk van mensen als ze een vrolijk taartje krijgen.quote:Op zondag 12 april 2009 11:45 schreef Chell het volgende:
Het is er echt heel tof PoezebeestIk wil er nog wel een keer een workshop gaan doen
En nu wil ik natuurlijk meteen allemaal dingen kopen enzo, ik vraag me alleen echt heel erg af hoe vaak ik zoiets ga doen.....
Kleurstoffen kun je online kopen, onder andere bij deleukstetaarten.nl. Maar vaak kun je ze ook vinden bij Chinese Toko's etc. En naar mijn eigen ervaring was het daar goedkoper.quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:53 schreef sieske het volgende:
Waar kan ik trouwens die kleurstoffen kopen, niet online maar zo in een winkel of drogist ofzo?
Ooit gelezen dat het zou helpen om een plank op je cakejes te leggen als ze uit de oven komen, zodat ze in de vorm gedrukt worden en ook plat worden, zodat ze makkelijker te decoreren zijn.quote:Op woensdag 15 april 2009 12:48 schreef Taartje het volgende:
Alle papiertjes van m'n cupcakes laten losZe blijven als het ware niet aan de cakejes 'plakken', maar gaan wijduit staan. Iemand tips om dit te voorkomen?
Als ze uit de oven komen, DIRECT (kort) een zware plank (bijv snijplank) op. Je cupcakes niet met iets van metaal uit de vorm halen en ook niet aan het papiertje trekken maar met een sateprikker doen. Gewoon in het midden steken van de cupcake, eruit tillen en op het aanrecht zetten.quote:Op woensdag 15 april 2009 12:48 schreef Taartje het volgende:
Alle papiertjes van m'n cupcakes laten losZe blijven als het ware niet aan de cakejes 'plakken', maar gaan wijduit staan. Iemand tips om dit te voorkomen?
Och,sleezy was 'ie toch al!quote:Op vrijdag 17 april 2009 23:05 schreef Maeghan het volgende:
Haha, sorry, maar ik vind dat briefje van 20 in een taart echt ranzig. Weet je wel hoeveel bacterien daarop zitten?![]()
Of ben ik de enige die daar aan denkt?
Nogal ja, haha.quote:Op zaterdag 18 april 2009 09:33 schreef PM-girl het volgende:
[Haha, sorry, maar ik vind dat briefje van 20 in een taart echt ranzig. Weet je wel hoeveel bacterien daarop zitten?
Of ben ik de enige die daar aan denkt? ]
Och,sleezy was 'ie toch al!
Lol, ja dat was ik ookquote:Op woensdag 22 april 2009 09:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik wilde je doorverwijzen naar het forum van deleukstetaarten, omdat ik meende dat iemand daar dezelfde vraag stelde, maar blijkbaar ben jij dat..
Het klinkt als vet of zo, en ik weet dat je rvs perfect vetvrij krijgt met een stukje keukenpapier met citroensap. Verder zou ik het niet weten!
quote:Op woensdag 22 april 2009 11:07 schreef sieske het volgende:
yes, ik heb mijn eerste megapakket besteld bij deleukstetaarten. Morgen of overmorgen binnen denk ik en dan .......bakken, bakken en nog eens bakken
Vind ik ook super, een felle kleur met witte stippen! Ik wil 'm gaan maken met een knalblauwe ondergrondquote:Op woensdag 22 april 2009 21:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
Leuk Lips!
Ik heb een geweldige bakpan van 19 cm doorsnee en 9 cm hoogte gekocht, dus daar ga ik volgende week een taartje mee maken. Ik denk roze-met-witte-stippen.
Tnx! Is inderdaad de Blanda van de Ikeaquote:Op donderdag 23 april 2009 22:49 schreef Chell het volgende:
Die bolletjes zijn echt leukIs dat nou met zo'n Ikea schaal gedaan?
Prachtigquote:Op vrijdag 24 april 2009 14:37 schreef Vlitsie het volgende:
Ik kom ook weer eens wat showen.
Deze taartjes staan nu allemaal in een feestartikelen winkel waarmee ik ga samenwerken. Heel spannend![]()
. Dus deze zijn gevuld met piepschuim...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Iedereen is hier trouwens lekker bezig, keep up the good work!
Dan maar even hier, want dan is het meer ontopicquote:Op dinsdag 28 april 2009 11:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
Een taartje voor m'n schoonmoeder bij wie we zo op visite gaan. Ik ben zowaar redelijk tevreden.. Nu maar hopen dat m'n schoonmoeder (ik noem d'r gewoon bij d'r naam, normaal) er blij mee is.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tips zijn welkom!!
Ik gebruik marsepein om te bekleden en fondant voor alles wat hard moet worden (de lettertjes, de strik, de vlinder). Fondant koop ik gewoon kant en klaar bij de webshop, zelf maken is me te veel gedoe! Ik vind het al zo vervelend dat je moet vullen en botercrème maken en zo.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:44 schreef SiTu het volgende:
[..]
Dan maar even hier, want dan is het meer ontopic
Gebruik jij nou marsepein of fondant? En als je fondant gebruik, maak je die zelf?
Ah, alletwee kan natuurlijk ookquote:Op dinsdag 28 april 2009 11:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik gebruik marsepein om te bekleden en fondant voor alles wat hard moet worden (de lettertjes, de strik, de vlinder). Fondant koop ik gewoon kant en klaar bij de webshop, zelf maken is me te veel gedoe! Ik vind het al zo vervelend dat je moet vullen en botercrème maken en zo..
Ik heb nog lang niet alles wat ik zou willen hoor.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:55 schreef SiTu het volgende:
[..]
Ah, alletwee kan natuurlijk ookIk heb nog 2kg marsepein staan, die moet eerst maar eens op. Stiekem vind ik die ook lekkerder.
Jij hebt al een behoorlijke basisuitrusting he? Die ga ik tegen de tijd dat ik jarig ben ook maar eens flink uitbreidenZijn er nog dingen die absoluut onmisbaar zijn?
Zo'n vlindertje, snij je dat nou zelf uit?
berg vragen, maar het begint bij mij weer te kriebelen na die mooie voorbeeldjes![]()
Creatiefquote:Op dinsdag 28 april 2009 12:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik heb nog lang niet alles wat ik zou willen hoor.. Die stippen heb ik bijvoorbeeld uitgestoken met de dop van een lege Labello (goed schoongemaakt natuurlijk). Heb je al een smoother en een sugargun? Die gebruik ik echt bij elke taart. Ook heb ik een handig modeleersetje van de webshop waar ik veel gebruik van maak, vooral het mesje.
Het vlindertje heb ik uitgestoken en daarna op een karton gevouwen in V-vorm laten drogen.
Nou, en dat laatste vermijden is me wel wat waard!quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:01 schreef Maneki.Neko het volgende:
Iets slapper nog zou ik zeggen. Maar wel heel fijn zó te pakkken en niet eerst een half uur met kleverige handen en alles onder de poedersuiker stoeien
Jupquote:Op dinsdag 28 april 2009 11:21 schreef SiTu het volgende:
[..]
PrachtigGa je taarten op bestelling voor ze maken dan?
Ja de taartzaag zit ik ook nog over te twijfelen, maar biscuitmix doe ik maar even wel voor t gemakquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb de 20 cm kom van Action (veel goedkoper!), en die zet ik er gewoon een half uur in omdat er 4 eieren ingaan.
Ik zag trouwens dat je een taartzaag en biscuitmix wilde bestellen, maar het kan ook prima zonder hoor! Wel leuk dat je het ook gaat proberen!!
Ik gebruik ook alles wat ik tegenkom om in de keuken en omstreken voor figuurtjes in mijn taart. De dop van een fles prik werkt ook goed om klein rondjes mee uit te steken. En om hele kleine rondjes uit te steken heb ik wel eens mijn ring gebruiktquote:Op dinsdag 28 april 2009 12:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik heb nog lang niet alles wat ik zou willen hoor.. Die stippen heb ik bijvoorbeeld uitgestoken met de dop van een lege Labello (goed schoongemaakt natuurlijk). Heb je al een smoother en een sugargun? Die gebruik ik echt bij elke taart. Ook heb ik een handig modeleersetje van de webshop waar ik veel gebruik van maak, vooral het mesje.
Het vlindertje heb ik uitgestoken en daarna op een karton gevouwen in V-vorm laten drogen.
Niet panieken! Doe rustig, komt allemaal goed. Mixen zijn idd makkelijk te doenquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:42 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ja de taartzaag zit ik ook nog over te twijfelen, maar biscuitmix doe ik maar even wel voor t gemakmaar ik zit de topics terug te lezen en de paniek begint al toe te slaan
hoelang je de botercreme moet mixen en hoe dun je de fondant uit moet rollen en kan dat op een granieten werkblad of moet je het dan invetten? En die botercreme, doe je dat als een laag tussen de cake of tussen de cake en de rolfondant? En indien het laatste, blijft die rolfondant er dan wel netjes op liggen of gaat ie schuiven?
Help
Voor de hele kleine rondjes op mijn stippencupcakes gebruik ik altijd rietjes! Werk ook primaquote:Op dinsdag 28 april 2009 23:11 schreef Poezebeest het volgende:
[..]
Ik gebruik ook alles wat ik tegenkom om in de keuken en omstreken voor figuurtjes in mijn taart. De dop van een fles prik werkt ook goed om klein rondjes mee uit te steken. En om hele kleine rondjes uit te steken heb ik wel eens mijn ring gebruikt
Ik krijg ze niet mooi naast elkaar en de volgende laag is helemaal een kriem. En er zijn lusjes afgebroken omdat ik ze zo wilde manouvreren dat ze bleven zitten. En die laatste kreeg ik ook niet mooi. Eigenlijk één groot dramaquote:Op zaterdag 2 mei 2009 08:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Huishoudfolie is bij mij ook de enige manier waarop ik het voor elkaar krijg!
Wat was er mis met je strik?
Volgens mij hebben ze nu bij Ikea een taartzaag te koop! Kijk hier maar eens... LINKquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:42 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ja de taartzaag zit ik ook nog over te twijfelen,
Oh gaaf, thanks! Ik ga maandag toch naar IKEA dus dan kijk ik er meteen even naar.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:15 schreef pronkjewail het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze nu bij Ikea een taartzaag te koop! Kijk hier maar eens... LINK
Ikea heeft trouwens meer taartversieringsspullen! Oa leuke matjes om onder je taart te leggen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |