abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66189271
Taarten en cupcakes decoreren
Taarten en cupcakes decoreren #2 - Met spacende cake!
Taarten en cupcakes decoreren #3 - met kant en klare kapsels
Taarten en cupcakes decoreren #4
Taarten en cupcakes decoreren #5
Taarten en cupcakes decoreren #6

cup-cake [kuhp-keyk]
1. a small cake, the size of an individual portion, baked in a cup-shaped mold.

Enkele voorbeelden van internet:

Basis cupcakerecept:
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.

Zo moet het níet:

En zo moet het wél:

Veel bak- en decoreerplezier!
pi_66189398
Ik gooide hem dicht, krijg alleen die fotootjes niet zo mooi naast elkaar als in het vorige topic.

Laatste reacties:
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 09:43 schreef Nouwk het volgende:
@ PM-girl, een kapsel dat zo luchtig is hoeft niet per se te lang gemixt te zijn. Wat wel belangrijk is om even nadat je ongeveer 10 minuten op hoge snelheid hebt gemixt, nog even twee minuten op een lage stand te mixen. Zo mix je de lucht er weer uit maar hou je een luchtig beslag

@ Soares, leuk Hoe vond ie um?

@ Poezebeest, je puzzelplaatje kun je even in de vriezer leggen, dan breekt hij niet
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:07 schreef Poezebeest het volgende:
Poezebeest heeft geen diepvries....
pi_66189582
10 minuten op hoge snelheid mixen?
Ik maak biscuit met afzonderlijk geklopt eiwit en -dooiers, die ik dan envelopeer met bloem&maizena. In maak biscuit echt in 3 minuten, en dan is het perfect luchtig!
pi_66189736
Ik maak biscuit met behulp van een mix. Mix, eieren en water en dan mixen maar. Ik mix nooit precies 10 min, maar die van mij is tot nu toe altijd lekker luchtig geweest. Ik heb laatst zelf mix gemaakt met bloem enzo, maar die werd niet zo lekker luchtig als de mix en het was best wat werk. Ik hou het dus lekker bij de mix.
pi_66189844
ik gebruik moscovisch mix, vind die ook errug lekker voor biscuit. Precies goed! Ongeveer tien minuutjes mixen, iig tot het goed lobbig is ipv vloeibaar. Altijd warme eitjes. Maar met die mixen moet je wel minimaal 10 minuten mixen hoor En daarna de lucht er nog even uit en tis heerlijk.
pi_66189973
Nouwk, ben je nog bij de Taartwinkel langs geweest?
pi_66190072
Nee, we zaten half 4 in de auto, maar dikke files dus hebben half 6 niet gered
pi_66190212
Da's jammer!
pi_66191322
Terug Vind Taart!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:16:20 #10
47758 LeeHarveyOswald
la derecha oprime y la izquier
pi_66191361
* insert Look, cupcakes plaatje hier
pi_66191719
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:28 schreef ColdFeet het volgende:
10 minuten op hoge snelheid mixen?
Ik maak biscuit met afzonderlijk geklopt eiwit en -dooiers, die ik dan envelopeer met bloem&maizena. In maak biscuit echt in 3 minuten, en dan is het perfect luchtig!
Dat vind ik te veel gedoe, eerst splitsen. . Ik klop dus gewoon in een warmwaterbad.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_66193412
Komende zaterdag vertrek ik voor een paar dagen naar New York, en aangezien het taarten decoreren daar nog populairder is dan hier, leek het me wel leuk om daar wat inkopen te doen. Iemand enig idee in welke winkels ik bakspulletjes zou kunnen vinden?
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_66193565
Gaaf Taartje! Ben heel benieuwd met welke spulletjes je allemaal terug komt!
pi_66193750
Ik zou je geen antwoord kunnen geven, maar ik ben wel heel jaloers op je, Taartje!
pi_66195509
Ik heb er al ontzettend veel zin in. En heb zojuist vanalles gevonden op de website van Macy's, kijk nou:
http://www1.macys.com/catalog/product/index.ognc?ID=257219&CategoryID=31838
pi_66197529
hij vond het geweldig!!!

ga dit weekend weer maken... nu is een andere vriend jarig... nu ga ik de BH wat meer versieren...
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_66225094
Ik heb die ronde kom van ikea gekocht, nu nog een goed excuus om een taartje te maken. Als de planning klopt kan ik binnen 48 uur een knalroze geboortetaartje voor mijn nichtje maken.
pi_66225839
Soares: geweldige tietentaart!

Haha, PZE, misschien moet je dan alvast een kapsel bakken, ben je er helemaal klaar voor wanneer het zover mocht zijn!

Gebruiken julile wel eens trempeersiroop? Ben benieuwd of dat echt een hoop verschil maakt. Het lijkt me dat het je zo beperkt ik je keuze voor vullingen, omdat je rekening moet houden met de smaak van de siroop. Of valt dat wel mee? !
pi_66232812
Ik heb nooit een excuus nodig om een taartje te kunnen bakken, hihi.
PZE; Heb je de kleine bol van de Ikea gekocht? Die is namelijk fijn van formaat, dan heb je niet meteen zo'n joekel van een taart die op moet. Komen 4 stukjes uit en dat vind ik voor zelfconsumptie meer dan voldoende.

Ik heb ook nog nooit getrempeerd, lijkt mij niet lekker, dus ook nog nooit over nagedacht om dat te gaan doen.
pi_66267283
Dit was een stukje van mijn eerste taartje:

Gevuld met zwitserse room en bosbessenjam en afgesmeerd met botercreme
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_66285300
_aurum_, wat een schattig taartje! Smaakte hij net zo goed als hij eruit ziet?
pi_66285362
Leuk _aurum_, ik vind de combinatie van het blanke kapsel met de paarse jam erg mooi.
pi_66289837
Vandaag weer een taart gemaakt, had deze week al gepuzzeld en het plaatje kwam mooi van de folie af.
De clowntjes aan de zijkant zijn van de Xenos. De taart is gevuld met slagroom en kersenvulling en bekleedt met marsepein.

*fotootjes weg*

[ Bericht 35% gewijzigd door Poezebeest op 21-02-2009 17:23:51 ]
pi_66292727
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:59 schreef Taartje het volgende:
_aurum_, wat een schattig taartje! Smaakte hij net zo goed als hij eruit ziet?
ja!

Het was het kleinste bakvormpje wat je kan halen bij de hema. Met al die vulling en marsepein was ik bang dat 't te machtig zou worden.

En een klein taartje is makkelijker bekleden natuurlijk
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_66293160
Wat mooi, poezebeest! Goed gelukt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66315874
Mooie taartjes weer hier!
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:32 schreef Poezebeest het volgende:
Ik heb nooit een excuus nodig om een taartje te kunnen bakken, hihi.
PZE; Heb je de kleine bol van de Ikea gekocht? Die is namelijk fijn van formaat, dan heb je niet meteen zo'n joekel van een taart die op moet. Komen 4 stukjes uit en dat vind ik voor zelfconsumptie meer dan voldoende.

Ik geloof dat ik de middelste heb, de kleine is wel heel erg 1-haps vond ik.
pi_66316707
Ik heb een taartvormpje van 12 cm doorsnede En ik vroeg me af hoelang je biscuit dan moet bakken?
pi_66321593
ik denk een minuut of 20
pi_66327016
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:35 schreef _aurum_ het volgende:
ik denk een minuut of 20
Ok, bedankt Maar als het niet lukt is het natuurlijk ook geen ramp, zo'n klein bakvormpje is zo weer gevuld
Ik was sowieso van plan er minimaal 2 te maken.
pi_66327389
Ik ga morgen aan de slagom de taart voor m`n dochters verjaardag te maken. Heb hem al helemaal in m`n hoofd
Saartje
pi_66327495
Even een tvp, wil ook een taart bakken. Eerst moed verzamelen..
pi_66339956
Moed verzamelen is niet nodig, gewoon doen! Wat kan er nou mis gaan?
pi_66364451
Na een tijdje mee te hebben gelezen, ga ik het vandaag zelf erop wagen. Maar ik ga voor de cupcakes. Klein beginnen, Maar nu vroeg ik mij af. Bij die cupcakes die toefjes is dat gewoon slagroom of gebruik je hier iets anders voor?
Soul shine, it's better than sunshine, it's better than moonshine, damn sure better than rain!
pi_66367481
Yeah mijn eerste portie mmf is gelukt:) Tenminste het smaakt lekker...
Maar wat een plakzooi zeg, ik dacht even dit gaat nooit goedkomen.. Ben denk ik iets te snel begonnen met de hand te gaan kneden..
Soul shine, it's better than sunshine, it's better than moonshine, damn sure better than rain!
pi_66368344
ik ben nog steeds bang om mmf te maken... en missc komt het ook wel omdat ik gewoon dol ben op marsepijn...
pi_66374740
Ik gebruik ook alleen maar marsepein, vind dat gewoon lekker en kom daar goed mee uit de voeten.
pi_66377395
Ik lust geen marsepein, wordt er zo misselijk van. Dus ik was blij met deze oplossing.
Ze zien er heerlijk uit, nu nog maar afwachten hoe ze smaken.
Al zijn ze wel heel klein. Volgende keer maak ik gewoon beslag voor 12 en verdeel het over 6...
pi_66378829
heb je een foto gemaakt?
pi_66378956
Om je vraag nog te beantwoorden: die toef is vaak geen (aangevette) slagroom maar botercreme En foto's! Zowel als de taart voor de dochter als de CC's
pi_66379086
ik heb ook nog cc gemaakt... met mijn buurmeisjevan 7 samen...

kleintjes met een vulling van mokka en choco ganache
4 grote met choco ganache vulling en een lekkere toef mokka
en 5 hot pink glazuur met jam vulling

ff foto zoeken
pi_66379100
Voor volgende keer, met zo'n toef doen.. Ik heb wel foto's, maar moet die nog op de computer zetten en dan ook nog even uitzoeken hoe ik ze hier kan plaatsen... Foto's volgen dus nog..
pi_66379771

tadaaaaa
pi_66382739
Toffe plaatjes!

Binnenkort wil ik een taart maken voor een jarige vriendin, als verrassing. Als ik nou een chocolade taart bak, is het dan teveel als ik er ook nog chocholade opsmeer? Of kan ik dan beter een ander kleurtje glazuur nemen?

Btw: hoe maak ik lekkere glazuur? Iemand een simpel receptje?
pi_66382851
quote:
Op zondag 22 februari 2009 14:25 schreef Poezebeest het volgende:
Moed verzamelen is niet nodig, gewoon doen! Wat kan er nou mis gaan?
Lief! Maar enige ervaring tot nu toe is met taarten is uit pakjes, dus vrees dat er nog wel wat mislukkingen kunnen ontstaan.
pi_66383279
Je hebt ook biscuitmixen die heeeerlijk zijn hoor.. Chocotaart met ganache overgieten (choco+slagroom) is goed te doen hoor. Een frisse of fruitige vulling (of caramel.. jum..) is dan erg lekker!
pi_66384981
Mmmm, ziet er lekker uit Soares!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 14:19:34 #47
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_66408213
Nouwk, bedankt voor je reactie!
Ik denk dat ik ook vergeten ben de eieren in warm water te leggen, dat kan ook een oorzaak zijn.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_66408885
Wat gezellig Soares!
pi_66470499
*Schopt het topic* Leef! Leef!

Zo meteen wordt er hier een taartje, of nouja twee dan, er zit een meptaartje bij, opgehaald Plus nog fototje van de taart van mijn moeder's 50ste verjaardag en een disneytaart.. Met een gewonde donald, die een nachtje met de kat bijna niet overleefd had.. Maar ach, een beetje mislukt is ook mooi

Edit: Ze waren er heel blij mee, meisje was helemaal beduusd haha, wat schattig!

[ Bericht 4% gewijzigd door Nouwk op 26-02-2009 09:27:38 ]
pi_66480193
Ja! Er zit weer leven in! Ik ben weer terug uit New York, leven in de brouwerij!

Leuke taartjes Nouwk! De geboetseerde Disneyfiguurtjes zijn echt heel mooi geworden. Hoe lang ben je daar nu mee bezig, per figuurtje?

Ik ben in New York naar de Sugarroom (www.sugarroom.com) gweest, en die winkel is echt ge-wel-dig. Kasten en wanden vol met alles wat je kunt bedenken op het gebied van taarten decoreren. En veel voordeliger dan in NL. Ben dan ook even flink los gegaan! De buit:

* Emmertje rolfondant
* Schrijfstiften in verschillende kleuren
* Pakket met 12 potjes kleurstof, alle kleuren van de regenboog
* Ronde springvorm, extra hoog
* Uitsteker om strikken te maken
* Smoother
* Tylose
* Sjablonen om in fondant te drukken, zodat alle spuitversieringen hetzelfde worden

Rolfondant zorgde nog voor wat gedoe bij de grens: ik moest de strenge douanemevrouw eerst heel goed uitleggen wat er toch in dat emmertje zat, vervolgens werden er twee chemische tests o.i.d mee uitgevoerd, voordat ik door mocht lopen. Potje tylose, toch ook vrij verdacht wit poeder werd niet opgemerkt. Dat dan weer wel haha. Eerste taart om met m'n nieuwe spulletjes te gaan versieren staat in de oven, heb er zin in!
pi_66480890
Ik ben vooral benieuwd naar je laatste punt
  vrijdag 27 februari 2009 @ 13:23:50 #52
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_66517085
Ik heb inmiddels contact gehad met Friesche vlag, en die hebben sowieso nog nooit gehoord van Dulce de Leche, maar na even zoeken op internet, raden ze mensen toch ten strengste af om het te maken door blikjes te verwarmen
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 14:09:09 #53
94046 PM-girl
pi_66518705
Wat zou er dan gebeuren Muck, als je het blikje opwarmt?
*
  vrijdag 27 februari 2009 @ 14:24:59 #54
112545 Muck
pi_66519396
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 14:09 schreef PM-girl het volgende:
Wat zou er dan gebeuren Muck, als je het blikje opwarmt?
ik zal even het stukje uit het vorige deeltje voor je opzoeken, maar het kwam erop neer dat het blikje van elkaar geklapt is en ik met tweedegraads brandwonden zit

edit: vanaf hier
  vrijdag 27 februari 2009 @ 14:25:56 #55
94046 PM-girl
pi_66519436
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 14:24 schreef Muck het volgende:

[..]

ik zal even het stukje uit het vorige deeltje voor je opzoeken, maar het kwam erop neer dat het blikje van elkaar geklapt is en ik met tweedegraads brandwonden zit
O, dat heb ik even gemist
Jeetje, dat is niet tof! Sterkte ermee!
*
  vrijdag 27 februari 2009 @ 14:39:33 #56
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_66520014
tvp-tje
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_66526574
pi_66531672
Ziet er smakelijk uit, Soares!
pi_66531749
Ik kwam tijd tekort om de bovenste nog van roosjes te voorzien
Maar hij was lekker en daar gaat het om
Saartje
pi_66532618
Leuk Maneki! Ik hou van stapeltaarten, durf het zelf nog niet aan, eerst wat meer oefenen.
Hoe heb je die rand (dat gevlochten gebeuren zegmaar) gedaan?

Muck; beterschap met je brandwonden! Balen zeg.
Is het geen optie om die kant en klare Dulce de Leche (met blauw en wit in een glazen pot) te gebruiken om te vullen of vergelijk ik nu appels met peren?
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_66538011
Kijk vaak mee.. leuke taartjes..
Heb zelf wel pogingen gewaagt, maar ik word er niet erg handig in.

eerste en laatste creatie met marsepein
Life is short, eat dessert first.
pi_66538051
Soares: Ziet er lekker uit!
Maneki: Leuke taarten!
Missy-C: Ziet er ook erg lekker uit!

Muck: Heb je nog veel last van je hand of gaat het wel alweer beter? In ieder geval veel beterschap!
Ze hebben bij de AH dulce de leche in potten staan bij de zoetwaren, naast de bebogeen. Ik heb me er echter nog niet aan durven te wagen omdat ik bang ben dat het tegen valt.

Mijn creatie van vandaag:

Gevuld met een laag bokkenpootjescreme en bonbonbloc-creme. Was alleen even vergeten dat je slagroom die niet goed is afgekoeld niet stijf geklopt krijgt
Diegene waarvoor de taart is wilde hem niet bedekt hebben met marsepein, was m te machtig. Dus botercreme en nougatine-nootjes erop en voor de kleurtjes en de leuk toch wat marsepein erbij.

Weet iemand trouwens hoe ik er voor kan zorgen dat de "draad" die uit de sugarcraftgun komt niet zo rafelig is? Of moet ik de marsepein gewoon goed zacht kneden?
  zondag 1 maart 2009 @ 20:50:26 #63
94046 PM-girl
pi_66594215
Geweldige taartjes hierboven zeg!
Missy C, wat vind je zelf niet goed gelukt aan je cakejes? Ik vind ze er mooi uitzien.
*
pi_66595076
Het was de bedoeling dat het allemaal strikjes werden zoals de eerste linksboven
Maar het lukte me niet meer zo goed.. dus ging ik maar iets anders ermee doen..hahaha..
Het was een kadootje voor verjaardag van een vriendin.
Life is short, eat dessert first.
  zondag 1 maart 2009 @ 21:10:28 #65
94046 PM-girl
pi_66595142
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:09 schreef missy_c het volgende:
Het was de bedoeling dat het allemaal strikjes werden zoals de eerste linksboven
Maar het lukte me niet meer zo goed.. dus ging ik maar iets anders ermee doen..hahaha..
Het was een kadootje voor verjaardag van een vriendin.
Ok! Het is toch een leuke verzameling geworden zo!
*
pi_66656488
Het is een beetje stil hierzo! Worden er geen taartjes meer gebakken? Ik ga voor vrijdag een theepot proberen te maken en voor zaterdag een bloemenmandje... Resultaat zal snel hier volgen.
pi_66668680
Ik moet weer eens een bestelling plaatsen bij de Leukste taarten ofzo, mijn voorraad marsepein en versierdingen zijn op en mijn tijd ook een beetje

Poezebeest; succes! Ben benieuwd naar de resultaten!
I found myself alone,
pi_66696456
Leuke taartjes heb ik weer voorbij zien komen
Varkentjescupcakes
Die van jou zie ik niet poezebeest?

Deze taart is voor een vriend van me die bijna jarig is. (Hier was ie net klaar dus zat nog onder de poedersuiker)

pi_66700121
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:24 schreef Poezebeest het volgende:
Worden er geen taartjes meer gebakken?
Ik maak voor a.s. zondag een ajax taart
pi_66731589
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:41 schreef Nouwk het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar je laatste punt
Het zijn een soort stempeltjes, die je in de marsepein/fondant op je taart drukt. Door precies over de lijntjes die achterblijven te spuiten, worden al je versieringen hetzelfde, je hoeft in feite alleen nog maar over te trekken
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 5 maart 2009 @ 18:54:13 #71
95752 crew  Chell
Kluns
pi_66737351
Ik ga 11 april een workshop doen Ik ben aangestoken door een vriendin van me, die echt prachtige dingen maakt en nu gaan we met een groep meiden dus zo'n workshop doen.

Ik ben echt heeeeel benieuwd of het me een beetje lukt. Ik was vroeger altijd degene met de meest rommelige knutselwerkjes bij handvaardigheid, maar het lijkt me zo tof om te kunnen!
pi_66747069
Wat voor een workshop en waar??
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 5 maart 2009 @ 23:50:56 #73
95752 crew  Chell
Kluns
pi_66750612
Bij de Taartwinkel in Den Bosch gaan we het doen. En ik denk een boltaart of basistaart-workshop (kweenie psies, ik regel het niet). In ieder geval marsepein of fondant kleuren en dan decoreren enzo, oh en de taart vullen ook natuurlijk (en dan in de juiste volgorde ook nog ;-))
  vrijdag 6 maart 2009 @ 14:11:23 #74
94046 PM-girl
pi_66765727
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 23:50 schreef Chell het volgende:
Bij de Taartwinkel in Den Bosch gaan we het doen. En ik denk een boltaart of basistaart-workshop (kweenie psies, ik regel het niet). In ieder geval marsepein of fondant kleuren en dan decoreren enzo, oh en de taart vullen ook natuurlijk (en dan in de juiste volgorde ook nog ;-))
Ik ga volgende week naar Den Bosch! Ik ben ook erg benieuwd wat we allemaal gaan doen, ik heb voor de icing workshop gekozen.
*
pi_66792721
Wat leuk! Ik ga op 18 april een workshop doen in Den Bosch, volgens mij ga ik puzzelen :-)
pi_66803505
Ik.. ga niet.. En ben wel jaloers!
pi_66813479
pi_66816053
nice!!!
pi_66840873
Mooie Ajaxtaart!

Ik heb gisteren een verjaardagstaart gedecoreerd, maar ben helaas vergeten een foto te maken. Had zo'n kant en klaar kapsel van de AH gehaald. Een beetje valsgespeeld dus, maar het scheelt wel stress als het binnen twee uurtjes klaar moet zijn
  zondag 8 maart 2009 @ 22:13:42 #80
112545 Muck
pi_66841776
Leuk gedaan trusten
pi_66863219

kokoscakes met frambozen erin en chocoglazuur
pi_66864032
Mooie taart Trusten!

Ziet er erg lekker uit Soares, krijg er gewoon trek van...
pi_66938107
Decoreert iemand van jullie ook wel eens koekjes? Ik wil morgen een poging gaan wagen met royal icing en vroeg me af of jullie nog tips hebben!
pi_66938473
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:50 schreef Taartje het volgende:
Decoreert iemand van jullie ook wel eens koekjes? Ik wil morgen een poging gaan wagen met royal icing en vroeg me af of jullie nog tips hebben!
Eerst de buitenrandjes\ omtrek doen en daarna pas inkleuren. Meer tips heb ik zo niet...
pi_66991890
Net een klein boltaartje gemaakt met zo'n sierrandje. Dat is nog best moeilijk zeg. Zal van 't weekend de foto uploaden, heb nu geen zin meer
I found myself alone,
pi_67000013
Gisteren wat geexperimenteerd met royal icing. De hartjes vind ik best goed gelukt, het groene glazuur was achteraf gezien een beetje te dik. Het duurde allemaal ook iets langer dan ik had verwacht, dus let niet teveel op de creaties die ik in mijn verveling heb gemaakt (groene klodder enzo... )

pi_67002108
Lief
pi_67003274
Ik vind ze leuk Taartje
pi_67018741
Leuk Taartje, ziet er vrolijk uit!

Hier mijn mini-boltaartje, gevuld met dulce de leche. Gemaakt voor een collega. Oordeel: 'Dit is errug lekker'

En ik heb pas ook koekjes gebakken en versierd met icing (daarna konden ze de prullenbak in: veel te droog )

O ja, en mijn meest recente bestelling van de leukste taarten webshop
I found myself alone,
  zaterdag 14 maart 2009 @ 15:24:57 #90
94046 PM-girl
pi_67040463
De workshop was leuk! Veel geleerd ook, uiteindelijk lukte het me om mooie bloemetjes te spuiten.
Tenzij ik een makkelijk (met makkelijk aan te komen ingrediënten) recept vind, ga ik wel aan de kant en klaar icing.
*
pi_67041191
Ik ga hazelnoot chocolade cakejes bakken vanavond!..Akelig lekkerrrrrr
Ik zeg ik hou der van
pi_67041932
Royal icing is helemaal niet moeilijk om te maken. Het recept dat ik heb gebruikt voor mijn koekjes bestaat uit (heul veul) poedersuiker, gepasteuriseerde eiwitten en een beetje citroensap. Weet de verhoudingen zo niet precies, maar als je wilt kan ik het even voor je opzoeken!
  zaterdag 14 maart 2009 @ 16:55:59 #93
94046 PM-girl
pi_67043220
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 16:11 schreef Taartje het volgende:
Royal icing is helemaal niet moeilijk om te maken. Het recept dat ik heb gebruikt voor mijn koekjes bestaat uit (heul veul) poedersuiker, gepasteuriseerde eiwitten en een beetje citroensap. Weet de verhoudingen zo niet precies, maar als je wilt kan ik het even voor je opzoeken!
Wat zijn gepasteuriseerde eiwitten dan? Ik heb nu 1 bakje eiwitpoeder gekocht, dat samen met suiker en water icing wordt. Maar ook dat poeder koop je niet zomaar overal.
Kun je niet met vers eiwit iets doen?
*
pi_67043300
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 15:47 schreef sgattie het volgende:
Ik ga hazelnoot chocolade cakejes bakken vanavond!..Akelig lekkerrrrrr
Hier kun je je niet versierde baksels showen
[Centraal] Zelfgemaakt gebak #2
pi_67049009
ik show mijn niet versierde dingetjes ook hier... is dat erg?
  zaterdag 14 maart 2009 @ 20:16:06 #96
94046 PM-girl
pi_67049270
Wat een geweldige cursusruimte was het trouwens in Den Bosch! Helemaal PIP-studio-achtig ingericht! Super vrolijk. En een goed uitgeruste taartbak keuken zeg, wauw!
*
  zondag 15 maart 2009 @ 21:16:24 #97
94046 PM-girl
pi_67083030
Moest eigenlijk zwart-wit worden, maar op den duur was ik ook blij met grijs! Er moet nog een randje onderaan gespoten worden.
*
  zondag 15 maart 2009 @ 22:40:22 #98
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_67086333
Netjes PM
Saartje
pi_67093888
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 16:55 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Wat zijn gepasteuriseerde eiwitten dan? Ik heb nu 1 bakje eiwitpoeder gekocht, dat samen met suiker en water icing wordt. Maar ook dat poeder koop je niet zomaar overal.
Kun je niet met vers eiwit iets doen?
Je kunt vers eiwit gebruiken, maar dat wordt vaak afgeraden ivm bacterien etc. Gepasteuriseerde eiwitten zijn heel kort heel erg verwarmd, zodat je van die bacterien geen last meer hebt. Vroeger werd het verkocht bij de AH, maar nu helaas niet meer. Heb de mijne gehaald bij de Sligro, een voedselgroothandel. Het zit in een soort melkpak en ze hebben pakken van 1 en van 2 liter.

Heb het voor het eerst gebruikt bij de koekjes en vond het een groot succes. Met zo'n 10 seconden mixen heb je al super stevig schuim!
pi_67141666
Ik heb 't elders al gepost ; mijn lief en ik gaan trouwen

Alleen zie ik 't niet zo zitten om zelf mijn bruidstaart te maken. Iets met stresslevels enzo

Kan iemand mij een goede betaalbare taartenmaker aanraden in de buurt van Schiedam?

Ik heb taart nodig voor ongeveer 75 man.
pi_67142764
Even kijken op www.deleukstetaarten.nl/forum en dan Vind elkaar! Kun je profiel bekijken en zo ook naar topics met foto's gaan van de maaksters! Gefeliciteerd alsnog
pi_67146442
ik heb waarschijnlijk mijn eerste opdracht binnen... Joepppieee
pi_67150900
Ben bezig met de voorbereidingen voor een zwangerschapsverloftaart voor volgende week woensdag
pi_67151048
Zet'm op allemaal Ik ga voor vrijdag bonbons maken Heb er zin in!
pi_67151303
Wat leuk Soares! Veel succes ermee!

Trusten en Nouwk, veel plezier en succes met de taart en bonbons (lijkt me ook leuk om eens te doen).
I found myself alone,
pi_67161021
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:35 schreef Nouwk het volgende:
Even kijken op www.deleukstetaarten.nl/forum en dan Vind elkaar! Kun je profiel bekijken en zo ook naar topics met foto's gaan van de maaksters! Gefeliciteerd alsnog
thanks
  vrijdag 20 maart 2009 @ 23:15:31 #107
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_67257262
Ik heb woensdag een taart gemaakt voor mijn jarige lief
Hij moest wel stoer worden, dus heb ik er maar wat gereedschap op gegooid
Saartje
  zaterdag 21 maart 2009 @ 11:46:08 #108
94046 PM-girl
pi_67265061
Wat grappig dat gemeleerde effect! Hoe heb je hem gevuld?

Ik heb kant en klare dulce de leche gekocht, om eens te proberen. Ik ga straks cakejes bakken en dan opvullen met de creme.
*
  zaterdag 21 maart 2009 @ 12:09:52 #109
112545 Muck
pi_67265543
Wat een toffe taart Maneki
pi_67267159
Boe!

Ik heb hier nog 1kg witte fondant liggen, en nog 250gr roze en nog aangebroken pakjes van 250gr groen (iets meer dan de helft van gebruikt, rood (nog bijna de volle 250gr), blauw (nog bijna de volle 250gr) en geel (iets meer dan de helft van gebruikt). Het is nog goed tot mei 2009.
De aangebroken zijn wel al redelijk hard, maar volgens mij is er wel een manier om dat weer zacht te krijgen?

Als iemand het wil hebben, graag, alleen mag je wel de verzendkosten betalen .

Iemand interesse?
pi_67267215
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 11:46 schreef PM-girl het volgende:

Ik heb kant en klare dulce de leche gekocht, om eens te proberen. Ik ga straks cakejes bakken en dan opvullen met de creme.
heel simpel met een laagje aardbeienjam, en een laag botercreme (van de mix) met saromapuddingpoeder vanille. Was erg lekker
Saartje
pi_67268354
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 11:46 schreef PM-girl het volgende:

Waarom maak je dat niet zelf

Die kant en klare vond ik echt vies vergeleken met zelf maken. Er staat bij mij nu ook een blikje op het fornuis te kletteren (herrie te maken )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:26:20 #113
94046 PM-girl
pi_67268393
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Waarom maak je dat niet zelf

Die kant en klare vond ik echt vies vergeleken met zelf maken. Er staat bij mij nu ook een blikje op het fornuis te kletteren (herrie te maken )
Dat kan de volgende keer. Ik zag het heel toevallig staan. En na het verhaal van Muck (?, toch?) ben ik een beetje huiverig geworden om het zelf te maken!
*
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:12:56 #114
112545 Muck
pi_67269323
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:26 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Dat kan de volgende keer. Ik zag het heel toevallig staan. En na het verhaal van Muck (?, toch?) ben ik een beetje huiverig geworden om het zelf te maken!
mwoah, ik heb nu een prachtig nieuw vel op mijn hand en je ziet er gelukkig haast niks meer van
ik heb het daarna ook doodleuk weer gedaan en dat ging prima

edit: dulce de leche maken he, niet mijn hand verbranden
pi_67269851
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:12 schreef Muck het volgende:

edit: dulce de leche maken he, niet mijn hand verbranden
lol

Als je zeker wilt weten dat er geen gekke dingen gebeuren dan moet je gewoon het blikje goed laten afkoelen. Dus je hoeft nergens bang voor te zijn
  zaterdag 21 maart 2009 @ 16:12:03 #116
112545 Muck
pi_67270527
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

lol

Als je zeker wilt weten dat er geen gekke dingen gebeuren dan moet je gewoon het blikje goed laten afkoelen. Dus je hoeft nergens bang voor te zijn
precies

En altijd zorgen dat er genoeg water in het pannetje staat.
Oh, en als je helemaal zeker wilt zijn dat het niet van elkaar klapt, kun je van tevoren ook alvast een gaatje in het dekseltje maken.
pi_67274554
quote:
Boe!

Ik heb hier nog 1kg witte fondant liggen, en nog 250gr roze en nog aangebroken pakjes van 250gr groen (iets meer dan de helft van gebruikt, rood (nog bijna de volle 250gr), blauw (nog bijna de volle 250gr) en geel (iets meer dan de helft van gebruikt). Het is nog goed tot mei 2009.
De aangebroken zijn wel al redelijk hard, maar volgens mij is er wel een manier om dat weer zacht te krijgen?

Iemand interesse?
@ ANNE:

Ik heb wel interesse!
Hoeveel kost het verzenden?
Liever vragen naar de langste weg dan een antwoord dat je stil doet staan.
pi_67275591

heb twee verjaardagen gehad...
pi_67287659
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 19:12 schreef KitchenQueen het volgende:

[..]

@ ANNE:

Ik heb wel interesse!
Basis Pakket
0 - 10 kg ¤ 6,75

Ik heb ook nog wat van dat biscuitmix gevonden, dat duw ik er ook nog wel bij in.
Mocht je nog steeds interesse hebben, PM dan maar even je adres!
pi_67303975
Ik heb er ook weer een paar gemaakt:

Ik ben blij dat de hello kitty op hello kitty leek, 't was de eerste keer dus dan is 't tricky
pi_67327120
Soares en Anne, wat een mooie taarten zeg! En die Hello Kitty is zeker heel erg goed gelukt. Waren de ontvangers tevreden?
Soares, hoe heb je de letters gemaakt? Vind het lettertype echt super leuk, vrolijker en spontaner dan de meeste uitstekers!
pi_67327301
het zijn van die funky tappits...

heb ze zelf bij planet cake gehaald in rotterdam, maar ze zijn ook via de webshop te bestellen...
pi_67327339
quote:
Op maandag 23 maart 2009 15:57 schreef soares het volgende:
het zijn van die funky tappits...

heb ze zelf bij planet cake gehaald in rotterdam, maar ze zijn ook via de webshop te bestellen...
Okee, dank je!
pi_67330528
hier moet ik ff tvpen voor wanneer ik wat meer tijd heb
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_67330913
Tvp'tje!
pi_67395042

Gevuld met chocopasta en viervruchtenjam, afgesmeerd met botercrème.
pi_67395667
Waauw, die is mooi ! Wat is dat, heb je zelf bruin gekleurd of chocofondant?
pi_67397298
Nee, zelf gekleurd. . Dank!
pi_67409118
Mooi DaD!
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 19:12 schreef KitchenQueen het volgende:

[..]

@ ANNE:

Ik heb wel interesse!
Geen intereses meer? Want anders pleur ik het weg . (het staat mij een beetje in de weg, vandaar).
pi_67409399
Mooi hoor DaD...
pi_67419275
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 21:35 schreef Anne het volgende:
Mooi DaD!
[..]

Geen intereses meer? Want anders pleur ik het weg . (het staat mij een beetje in de weg, vandaar).
Is het houdbaar tot en met mei, of tot mei? Als KitchenQueen niet wil heb ik namelijk wel interesse, maar ik weet niet of ik het zo snel opkrijg...
pi_67419298
DevilsAndDust ze worden bij jou alsmaar mooier!
pi_67421667
Anne, als de mensen voor mij geen interesse meer hebben hoor ik het graag, we hebben 11 april een frobelmiddag met minimaal zo'n 12 dames waaronder een aantal nieuwe mensen, dus dan zou het hier ook van pas kunnen komen!
pi_67430356
omg jullie taarten en zo zijn zoooo mooi!!
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_67444746
ik heb even een vraag je he
heb net het beslag uit de OP gemaakt maar het lijkt me nogal veel dus ik vroeg me af of je het ook in kunt vriezen?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_67444908
Eerst bakken en dan invriezen gaat beter
Saartje
pi_67444933
oke tnx!
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zaterdag 28 maart 2009 @ 14:14:55 #138
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_67492954
Ik heb vanmorgen mijn allereerste taart bekleed. Heb een workshop gedaan en dit is het resultaat:

Ben stiekem wel trots Had verwacht dat het lastiger zou zijn. Vind het zo leuk dat ik nu thuis ook taarten wil gaan maken!! Heb alleen nog geen slachtoffers om ze voor te maken en alles zelf opeten lijkt me niet zo'n succes

Op korte termijn maar eens gaan shoppen!!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_67500291
Goedzo, mooi stak hoor We want more! Er staan bij mij nu bonbons.. Ik ben beniuewd.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 21:49:16 #140
231280 ScrapHead
The opposite of faith is fear!
pi_67505164

[ Bericht 100% gewijzigd door ScrapHead op 28-03-2009 21:49:34 ]
There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
  zondag 29 maart 2009 @ 13:41:27 #141
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_67516794
Vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier
Maken jullie biscuitdeeg zelf of met behulp van een mix? En moet je bij botercreme altijd iets van een mix kopen?
Wanneer je een vulling maakt van bijv. mascarpone, doe je dat dan ook aan de buitenkant of gebruik je daar dan weet botercreme of jam voor?? (of maakt het allemaal niks uit )
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_67517145
Ik maak m'n biscuitdeeg gewoon zelf, gaat goed. Eieren, suiker en zelfrijzend bakmeel of gewoon bloem met maizena. Ik smeer alleen maar af met botercrème, en daar kun je sowieso beter geen mix voor gebruiken aangezien daar water in gaat. Dan loop je kans dat het marsepein gaat smelten. Botercrème om mee af te smeren maak je heel simpel van gelijke delen roomboter en poedersuiker. Mascarpone heb ik nog nooit gebruikt in een taart.
pi_67517586
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 08:33 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Is het houdbaar tot en met mei, of tot mei? Als KitchenQueen niet wil heb ik namelijk wel interesse, maar ik weet niet of ik het zo snel opkrijg...
Dat moet ik even opzoeken . Kom ik op terug!
pi_67520750

voor de lekker

1 met witte chocomouse bosbessen siroop en witte tintel choco

en 1 met banketbakkersroom choco stukken en mocca
pi_67524937

Gevuld met BC extra en kersenvlaaivulling. Jammer dat Mylo niet wilde wat ik wilde en ik te weinig tijd had om dit te verbeteren.

Gevuld met zwitsers room met aardbeien en een laag aardbeienyoghurt-mousse met witte chocolade room.

Vuurtoren taartje: espresso biscuit met baileys crème en een laag caffe late room

Eendjes taartje: choco biscuit met malibu crème met stukjes chocola en een laag chocomousse

Schelpjes taartje: vanille biscuit met rozencrème en zwitsers room met verse aardbeien.

Schelp taartje: vanille biscuit met champagne crème en een laag aardbeienyoghurt-mousse met witte choco room.
pi_67552868
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:35 schreef Nouwk het volgende:
ik gebruik moscovisch mix, vind die ook errug lekker voor biscuit. Precies goed! Ongeveer tien minuutjes mixen, iig tot het goed lobbig is ipv vloeibaar. Altijd warme eitjes. Maar met die mixen moet je wel minimaal 10 minuten mixen hoor En daarna de lucht er nog even uit en tis heerlijk.
Moscovisch gebruiken wij op het werk (banketbakkerij) sinds kort ook. Hiervoor hadden we Kaspanja, maar de Moscovisch is echt stukken beter. Niet te luchtig, perfect mixje voor kapsel.

Onlangs wat meegenomen naar huis, en ga deze week expirimenteren met kapsel!
Heb wat spulletjes online besteld om wat fijne taarten te maken, dus alsnog even wachten op de postbode.
Hondenpis en kattenstront
Vind men beide op de grond
Vogelschijt dat is berucht
Want dat komt vallend uit de lucht
  dinsdag 31 maart 2009 @ 21:18:00 #147
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_67592073
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:33 schreef Anne het volgende:
Boe!

Iemand interesse?
Heb je iemand kunnen vinden die het wil hebben?
Miauw
  dinsdag 31 maart 2009 @ 22:14:04 #148
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_67594474
Even heel trots melden dat ik net een enorme bestelling heb gedaan bij De Leukste Taartenshop!!!

Zondag viert m'n oma haar verjaardag en wil een taart voor haar maken!
Miauw
pi_67597216
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:14 schreef Lips het volgende:
Even heel trots melden dat ik net een enorme bestelling heb gedaan bij De Leukste Taartenshop!!!

Zondag viert m'n oma haar verjaardag en wil een taart voor haar maken!
Wat een heerlijke site he
Gisteren spulletjes besteld, vandaag mailtje dat het op de bus was. Morgen in huis
Hondenpis en kattenstront
Vind men beide op de grond
Vogelschijt dat is berucht
Want dat komt vallend uit de lucht
pi_67597522
Zet 'm op! Ik morgen aan de bonbons met tobleronemousse en hemelse modder..
  woensdag 1 april 2009 @ 11:36:22 #151
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_67606518
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:18 schreef Appelperenstroop het volgende:

[..]

Wat een heerlijke site he
Gisteren spulletjes besteld, vandaag mailtje dat het op de bus was. Morgen in huis
Hmm, ik heb nog geen mail dat het verstuurd is...
Ga vanavond kapsels maken heb ik besloten!!

[edit] oh wacht, ik zie nu pas dat jij gisteren nog hebt gepost

Vraagje: als je strikken maakt, of andere 'versiersels', zijn die dan nog eetbaar of wordt het echt decoratie? De dingen die je gewoon op de taart 'plakt' kan je natuurlijk gewoon eten, maar als het echt hard wordt kan ik me voorstellen dat dat niet zo'n goed idee is...

[ Bericht 12% gewijzigd door Lips op 01-04-2009 11:52:02 ]
Miauw
pi_67611197
Strikken en andere decoraties kunnen gewoon gegeten worden. Het is alleen vrij hard.
pi_67614547

een geboorte taartje... gevuld met witte chocolade mouse en witte smurfen knetter chocolade
afgesmeerd met frambozenbotercreme

verjaardag van me nichtje

witte chocolademousse met witte toblerone, en gewonen chocolade mousse met gewone toblerone

beide weer afgesmeerd met frambozenbotercreme
  woensdag 1 april 2009 @ 21:23:25 #154
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_67626666
Ik heb m'n allereerste kapsel nu in de oven staan. Ik vond dat het best lastig was om de bloem en maizena door het eiersuikermengsel te spatelen. Duurde best lang en hoop maar dat alle klontjes eruit zijn... Is dat altijd zo lastig or is it just me??

Ik heb toch wel een paar vraagjes;
Stinkt biscuitdeeg altijd zo? Er komt nu een beetje een weeïge eierlucht uit m'n oven...
Ik heb 't kapsel zondag pas nodig dus wilde het invriezen. Nu is het zo dat ik niet meer lang genoeg wakker blijf tot het kapsel is afgekoeld. Wat kan ik het beste doen? En moet ik 'm in een zak ofzo doen dalijk?
Miauw
  woensdag 1 april 2009 @ 21:33:07 #155
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_67627006
en toen was de bovenkant verbrand

stond pas op 180 graden (heb op laten lopen) en nu dus de bovenkant verbrand. VERDOMME!!
Miauw
  donderdag 2 april 2009 @ 21:08:08 #156
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_67657573
Wordt een beetje eentonig topic zo met mijn 3e post op rij

nadat gisteren m'n eerste kapsel iets te donker was en vandaag het kapsel niet echt gerezen was, ben ik m'n andere oven maar eens gaan gebruiken. Dat is een hetelucht oven en zowaar, het kapsel is er perfect uitgekomen!!!
Vandaag was m'n bestelling ook binnen! Dus zondag ga ik aan 't versieren
Miauw
pi_67659263
wat voor oven heb je nog meer dan?

bij mij mislukken ze eigenlijk nooit... maar wij hebben dan ook een hete lucht oven...

maar goed oefening baart kunst

ik ben bijna jarig en ga op me werk trakteren met mini cuppies met royal icing in verschillende kleurtjes
niet te moeilijk maar toch zit het er leuk uit...
  donderdag 2 april 2009 @ 22:03:48 #158
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_67659366
ik heb een electrische oven op magnetron formaat en een hetelucht oven in m'n fornhuis. Dat kleintje is dus op één of andere manier geen succes. Ben wel blij dat ik nu een goed kapsel heb voor het taartje voor m'n oma

Hoop voor je dat je niet te veel collega's hebt Ik zit nog te twijfelen of ik zelf iets maar als traktatie, bij ons op kantoor is het nadeel dat het aantal aanwezige collega's varieert tussen 20 en 60...
Miauw
pi_67659811
ik werk in een supermarkt... en ik ga trakteren op een zaterdag

dus mensen zat... maar goed dat ik het leuk vind
  vrijdag 3 april 2009 @ 14:06:08 #160
112545 Muck
pi_67676333
quote:
Op donderdag 2 april 2009 22:03 schreef Lips het volgende:
ik heb een electrische oven op magnetron formaat en een hetelucht oven in m'n fornhuis. Dat kleintje is dus op één of andere manier geen succes. Ben wel blij dat ik nu een goed kapsel heb voor het taartje voor m'n oma

Hoop voor je dat je niet te veel collega's hebt Ik zit nog te twijfelen of ik zelf iets maar als traktatie, bij ons op kantoor is het nadeel dat het aantal aanwezige collega's varieert tussen 20 en 60...
Dat probleem heb ik op mijn werk ook ja
Of we zijn met een paar man aanwezig, of het zijn er gelijk een heleboel...
Op mijn verjaardag heb ik gewoon een paar rollen chocolate chip cookies meegenomen, ik vond het wel best
  vrijdag 3 april 2009 @ 14:57:55 #161
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_67677784
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:06 schreef Muck het volgende:

[..]

Dat probleem heb ik op mijn werk ook ja
Of we zijn met een paar man aanwezig, of het zijn er gelijk een heleboel...
Op mijn verjaardag heb ik gewoon een paar rollen chocolate chip cookies meegenomen, ik vond het wel best
ik zit nog in tweestrijd. Zelf maken resulteert misschien wel in een opdrachtje... dus vanuit dat oogpunt is het wel interessant... Ik denk er nog even over na!
Miauw
pi_67678871
Ik durf nog niet eens opdrachtjes aan. .
pi_67681801
en die van jou zijn zooooooo mooi...

mijne zijn bobbelig en niet mooi glad...

ik trakteer niet heel bijzonder hor..

mini cupcakes met een mini toefje royal icing en sprinkels...
pi_67689600
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik durf nog niet eens opdrachtjes aan. .
Jij moet echt aan de opdrachtjes! Jij maakt hele mooie baksels
I found myself alone,
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:27:58 #165
94046 PM-girl
pi_67689636
Ha, daar is weer een boezemcake! Ik wil er volgende week 1 maken, ik heb de kleine ronde schaaltje van Ikea in gedachten als bakvormpjes. Vullen jullie die bollen halverwege, of op een andere manier gezien de kleine maat?
*
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:34:18 #166
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_67689866
Ik heb een bestelling voor eind volgende week. Een kont moet het worden
PM, ik snij ze twee keer door en vul ze gewoon, zie je niets van
Saartje
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:44:30 #167
94046 PM-girl
pi_67690288
Een kontkeek! Harig of babylike?

En zo een klein bolletje twee keer doorsnijden, wow, dat gaat mij niet lukken denk ik!
*
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:24:05 #168
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67691732
250 cc slagroom slaan, pure chocolade au bain marie smelten met wat grand marnier en boter.
Gesmolten chocolade door de slagroom enveloperen.
Met de massa je taart bedekken en met een paletmes uitstrijken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:25:58 #169
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_67691800
1 keer snijden ook goed PM, laagje jam smeren en iets van room of vruchtjes er op
Klinkt goed Piet!
Saartje
  zaterdag 4 april 2009 @ 14:11:30 #170
94046 PM-girl
pi_67703164
Ik ben gevraagd een workshopje te geven Voor achtjarigen
*
  zaterdag 4 april 2009 @ 14:48:14 #171
112545 Muck
pi_67703934
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:11 schreef PM-girl het volgende:
Ik ben gevraagd een workshopje te geven Voor achtjarigen
wat leuk
  zaterdag 4 april 2009 @ 17:07:39 #172
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_67706914
Wat gaaf Meteen doen
Ik krijg ineens allemaal bestellingen van alle kanten
Saartje
  zondag 5 april 2009 @ 22:39:11 #173
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_67743300
Vandaag de taart voor m'n jarige oma gemaakt maar ben niet zo tevreden
Ik vond dat het wel ging met een houten deegroller, maar dat is niet zo'n succes... Fondant bleef erg plakken en er kwamen scheuren en zwakke plekken in het fondant (ik denk tenminste dat dat door de roller kwam). Beetje chagrijnig van die *****deegroller, fondant ligt niet mooi strak over de taart en het fondant wou niet meer wat ik wou dus ik vind de letters ook niet mooi. Toch twee foto's van m'n projectje

Miauw
  zondag 5 april 2009 @ 22:58:47 #174
112545 Muck
pi_67744051
Ik vind hem wel heel tof Lips
Mooie kleurtjes vooral. Dat gemarmerde in combinatie met dat zachte blauw vind ik erg lief
Wat heb je als hartje voor de bloemetjes op de zijkant gebruikt als ik vragen mag?
  maandag 6 april 2009 @ 09:08:14 #175
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_67750208
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:58 schreef Muck het volgende:
Ik vind hem wel heel tof Lips
Mooie kleurtjes vooral. Dat gemarmerde in combinatie met dat zachte blauw vind ik erg lief
Wat heb je als hartje voor de bloemetjes op de zijkant gebruikt als ik vragen mag?
Tnx!! Ik vind het idee ook zeker wel leuk, alleen de afwerking dus niet
Het blauw is stiekem groen trouwens
Ik heb als hartje suikerparels gebruikt (klik), met de achterkant van een penseel een 'deukje' gemaakt en daar die parel ingeduwd.

Einde van de week staat het volgende project al weer te wachten. Is het wel mogelijk om witte fondant met kleurstof zwart te krijgen? Lees overal dat zwart zo moeilijk is...
Ik wil een strik gaan maken met een zwart biesje, maar heb geen kleipistool. Is dit op een andere manier te doen of kan ik het beste een kleipistool gaan regelen?
Miauw
  maandag 6 april 2009 @ 11:00:42 #176
112545 Muck
pi_67752971
quote:
Op maandag 6 april 2009 09:08 schreef Lips het volgende:

[..]

Tnx!! Ik vind het idee ook zeker wel leuk, alleen de afwerking dus niet
Het blauw is stiekem groen trouwens
Ik heb als hartje suikerparels gebruikt (klik), met de achterkant van een penseel een 'deukje' gemaakt en daar die parel ingeduwd.
Maakt niet uit, ik ben toch kleurenblind
Ah, dat zijn van die kanonharde balletjes of niet?
quote:
Einde van de week staat het volgende project al weer te wachten. Is het wel mogelijk om witte fondant met kleurstof zwart te krijgen? Lees overal dat zwart zo moeilijk is...
Ik wil een strik gaan maken met een zwart biesje, maar heb geen kleipistool. Is dit op een andere manier te doen of kan ik het beste een kleipistool gaan regelen?
Hmm, ik hoor weleens dat ze Norrit gebruiken om witte fondant zwart te maken, maar zelf heb ik er geen ervaring mee...
Biesjes snijd ik gewoon zelf met een scherp mesje of ik knip ze met een heel fijn schaartje
Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik een extreem vaste hand door laboratoriumwerk, en daar komt ook dat schaartje vandaan trouwens. Vlijmscherp (je knipt er rustig mee door dunne botjes) en een mooie lange, smalle punt
  maandag 6 april 2009 @ 12:12:35 #177
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_67755278
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:00 schreef Muck het volgende:
Maakt niet uit, ik ben toch kleurenblind
Ah, dat zijn van die kanonharde balletjes of niet?
Lol, dan maakt het idd niet uit
Zijn die balletjes ja, zien er wel leuk uit als versiering vond ik.
quote:
Hmm, ik hoor weleens dat ze Norrit gebruiken om witte fondant zwart te maken, maar zelf heb ik er geen ervaring mee...
Biesjes snijd ik gewoon zelf met een scherp mesje of ik knip ze met een heel fijn schaartje
Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik een extreem vaste hand door laboratoriumwerk, en daar komt ook dat schaartje vandaan trouwens. Vlijmscherp (je knipt er rustig mee door dunne botjes) en een mooie lange, smalle punt
Dat vind ik zo'n vies idee, norrit...
Opzich moet een heel dun biesje snijden nog wel lukken denk ik. Heb ook al zitten denken om een spuitzakje te maken van bakpapier ofzo. Fondant heel even (10 sec) in de magnetron en dan zo een biesje spuiten.
Ik ga vanavond of morgen gewoon eens zitten proberen!
Miauw
pi_67791674
quote:
Op maandag 6 april 2009 09:08 schreef Lips het volgende:
Einde van de week staat het volgende project al weer te wachten. Is het wel mogelijk om witte fondant met kleurstof zwart te krijgen?
Jep, Sugarflair - Max Concentrate Paste Colour BLACK EXTRA moet je dan hebben

dinsdag 7 april 2009 @ 13:32:11 #179
112545 Muck
pi_67791831
ziet er best tof uit eigenlijk
  dinsdag 7 april 2009 @ 14:36:29 #180
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_67794186
Ik heb 't gisteren geprobeerd met mijn zwart van Wilton, maar die is grijs/paarsig gebleven...
Toch maar een keer kant en klaar zwart bestellen of inderdaad die zwart!
Miauw
pi_67795818
Sowieso bevallen de Sugarflairkleurstoffen me beter dan die van Wilton!
pi_67844681
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
Sowieso bevallen de Sugarflairkleurstoffen me beter dan die van Wilton!
Mij ook! Met WIlton blijf ik kleur toevoegen en kneden. Gister marsepein zwart gemaakt met die extra black van Sugarflair van het plaatje hierboven, ging supergoed en werd echt mooi zwart.
Deze week nog een taart maken en volgende week weer eentje!
I found myself alone,
pi_67880634
Of ik een kont kon maken, met een Lincoln-logo er op?
Kon best Alleen was dit wel de laatste keer dat ik met fondant werkte, die zooi scheurt onder je handen! Dus nu heeft ze een beetje cellulitus her en der
Maar wel een strng met print

Saartje
pi_67886431
HEEEEEL LEUK!!!
  vrijdag 10 april 2009 @ 12:23:31 #185
112545 Muck
pi_67892466
Ik vind hem tof!
  vrijdag 10 april 2009 @ 19:16:54 #186
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_67903980
Ik kom even heel trots m'n eigen verjaardagstaart showen
Het werd een paarse met een witte strik met grijze biesjes....

Hij is gevuld met een laag speculoosbotercreme en een laag viervruchtenjam. Afgesmeerd met 1/1 botercreme. Hij was erg lekker!!
Miauw
pi_67906930
Ik zie geen witte strik met grijze biesjes, maar ik vind 'm wel mooi. .
pi_67908085
Maneki.Neko; leuk gelukt die kont Ik vind marsepein ook fijner om mee te werken (en lekkerder smaken).
Morgen staat er weer een taart op het programma. Van de taartjes eerder deze week heb ik helaas geen foto's gemaakt. Maar ik kreeg (van een bakker) te horen dat ze errug lekker en goed waren! Dat is altijd een leuk compliment )

En Lips; ook een leuke die van jou. Heb je die kikkertjes zelf geboetseerd? Knap zeg, ik ben al blij dat ik roosjes kan maken
I found myself alone,
pi_67908862
Morgen frobeldagje hier Tien dames in totaal. Helaas hebben er drie afgezegd, waren met zijn 13en En van workshopgever is het nog niet zeker dat ze komt. ik ben benieuwd!
  zaterdag 11 april 2009 @ 10:25:08 #190
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_67918750
Ja zelf geboetseerd via de how to van het forum van de leukste taarten klik . Ik kan ook helemaal niet boetseren maar met deze how to lijkt het niet mis te kunnen

Nouwk, ik hoop dat het vandaag toch allemaal een beetje loopt en dat je workshopgever komt!
Miauw
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 11 april 2009 @ 20:42:33 #191
95752 crew  Chell
Kluns
pi_67933469

Mijn allereerste taartje

Vandaag gemaakt bij de workshop
pi_67933514
Wat een lief taartje Chell
Saartje
pi_67934189
Ohh leuk topic dit!
Ik was ook bij de taartenworkshop, en ik heb deze hysterische taart gemaakt:

Vond het echt super leuk om te doen, ga het zeker vaker doen!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_67934874
Ziet er leuk uit Chelle n Tessie! Waar waren jullie geweest?
pi_67934983
Bij de Taartwinkel in Den Bosch, was ook super gezellig
pi_67935264
Leuk! Ik ga daar ook binnenkort, heb er zin in!
  Hoofdredactie Fotografie zondag 12 april 2009 @ 11:45:26 #197
95752 crew  Chell
Kluns
pi_67944794
Het is er echt heel tof Poezebeest Ik wil er nog wel een keer een workshop gaan doen

En nu wil ik natuurlijk meteen allemaal dingen kopen enzo, ik vraag me alleen echt heel erg af hoe vaak ik zoiets ga doen.....
pi_67944847
Hoe lang kan je marsepein en die kleurstoffen eigenlijk bewaren? En waar kopen jullie alle spulletjes?
  zondag 12 april 2009 @ 12:14:11 #199
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_67945427
Mijn take two. De eerste was met zwarte fondant maar die lukte op de een of andere manier maar niet. Deze is met limecurd vulling, volgende keer een dunnere laag botercreme, maar hij smaakte ook wel goed eigenlijk. Foto is een beetje slecht, met de telefoon genomen.

Ik vond het maken echt super leuk trouwens.
pi_67949222
quote:
Op zondag 12 april 2009 11:45 schreef Chell het volgende:
Het is er echt heel tof Poezebeest Ik wil er nog wel een keer een workshop gaan doen

En nu wil ik natuurlijk meteen allemaal dingen kopen enzo, ik vraag me alleen echt heel erg af hoe vaak ik zoiets ga doen.....
Ik heb in het begin best veel taarten gemaakt, maar die moest ik ook zelf opeten en dat was toch niet zo heel bevorderlijk voor de lijn en het kwam op een gegeven moment mijn neus uit. Nu maak ik bij vooral voor anderen een taartje, als iemand jarig is of er is iets anders leuks. De reacties zijn erg leuk van mensen als ze een vrolijk taartje krijgen.
pi_67951895
Ik was dit hele topic kwijt!

Als ik het zo zie wil ik wel weer aan de slag, maar op het moment zit ik zo krap bij kas dat ik me maar even bij goedkope hobby's houd. Dat, en van lezen kom je minder aan Maar ik krijg er wel weer zin in zo, dus.
Sanity is (not) statistical
pi_67963023
De verjaardagstaart voor mijn papa. .

pi_67963804
zoo lief!!
  zondag 12 april 2009 @ 23:24:01 #204
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_67964366
Wat een dotje
Saartje
pi_68011057
man, ik ben nu al helemaal gegrepen door het cupcakes-maken-en-versieren-virus. Ik heb afeglopen weekend voor het eerste cupcakes gemakt en ze waren heerlijk, zo lekker en luchtig!! Had ik niet verwacht, wel gehoopt natuurlijk. Eigenlijk wilde ik wachten tot deze week, dan zou ik ergens voedingsmiddelenkleurstof kunnen kopen voor de botercreme, maar ik kon weer niet wachten. Nou j, zo waren ze ook heerlijk. Waar kan ik trouwens die kleurstoffen kopen, niet online maar zo in een winkel of drogist ofzo?
Taartjes (kleintjes dan hé) lijken me ook wel tof om te maken, ik heb op diesite leukste taarten.nl ofzoiets gekeken en de dingen die ze daar hadden maar die tijd komt nog wel.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_68011593
Devils and Dust, wat een mooi taartje! Vind de kleurcombinatie zo erg stijlvol
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:53 schreef sieske het volgende:
Waar kan ik trouwens die kleurstoffen kopen, niet online maar zo in een winkel of drogist ofzo?
Kleurstoffen kun je online kopen, onder andere bij deleukstetaarten.nl. Maar vaak kun je ze ook vinden bij Chinese Toko's etc. En naar mijn eigen ervaring was het daar goedkoper.

Ik ben vandaag aan de slag geweest met de restjes fondant in alle kleuren van de regenboog die ik nog had liggen. En dit is het resultaat:

dinsdag 14 april 2009 @ 17:35:47 #207
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68012457
Wat schattig!
Miauw
pi_68036800
Alle papiertjes van m'n cupcakes laten los Ze blijven als het ware niet aan de cakejes 'plakken', maar gaan wijduit staan. Iemand tips om dit te voorkomen?
pi_68048258
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:48 schreef Taartje het volgende:
Alle papiertjes van m'n cupcakes laten los Ze blijven als het ware niet aan de cakejes 'plakken', maar gaan wijduit staan. Iemand tips om dit te voorkomen?
Ooit gelezen dat het zou helpen om een plank op je cakejes te leggen als ze uit de oven komen, zodat ze in de vorm gedrukt worden en ook plat worden, zodat ze makkelijker te decoreren zijn.

Ik heb er meer tips voor gelezen, maar kan me ze even niet meer herinneren.
pi_68066467
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:48 schreef Taartje het volgende:
Als ze uit de oven komen, DIRECT (kort) een zware plank (bijv snijplank) op. Je cupcakes niet met iets van metaal uit de vorm halen en ook niet aan het papiertje trekken maar met een sateprikker doen. Gewoon in het midden steken van de cupcake, eruit tillen en op het aanrecht zetten.
Daarna geen loslatende papiertjes meer gehad!

Wat ik zelf trouwens het liefst doe is mijn cakejes bakken in een siliconenvorm (los bakken dus) en ze daarna presenteren in een mooi en schoon cupcake papiertje
  vrijdag 17 april 2009 @ 20:50:22 #211
94046 PM-girl
pi_68121426
Ik heb een tietentaart gemaakt voor mijn broer:
*
  vrijdag 17 april 2009 @ 20:51:14 #212
94046 PM-girl
pi_68121457
Tessie en Chell, wat een leuke resultaten van de workshop! Leuk is he, in Den Bosch! Ik werd erg hebberig van alles wat daar te krijgen is!

D and D, erg mooi stijlvol taartje!

Taartje, wat leuk die cakes!
*
pi_68127396
Haha, sorry, maar ik vind dat briefje van 20 in een taart echt ranzig. Weet je wel hoeveel bacterien daarop zitten?

Of ben ik de enige die daar aan denkt?
  vrijdag 17 april 2009 @ 23:25:14 #214
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68128242
Wat een pronte borsten
Saartje
  zaterdag 18 april 2009 @ 09:33:36 #215
94046 PM-girl
pi_68133607
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:05 schreef Maeghan het volgende:
Haha, sorry, maar ik vind dat briefje van 20 in een taart echt ranzig. Weet je wel hoeveel bacterien daarop zitten?

Of ben ik de enige die daar aan denkt?
Och,sleezy was 'ie toch al!
*
  zaterdag 18 april 2009 @ 21:29:24 #216
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_68151083
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 09:33 schreef PM-girl het volgende:

[Haha, sorry, maar ik vind dat briefje van 20 in een taart echt ranzig. Weet je wel hoeveel bacterien daarop zitten?

Of ben ik de enige die daar aan denkt? ]

Och,sleezy was 'ie toch al!

Nogal ja, haha.

Hele toffe taart, juist lekker hoerig met dat geld erin
Bitzjes and hoows!
Big mouth strikes again
pi_68171458
Leuke taart PM girl!
@DaD; hoe maak je die mooie randjes op die strik? Heb je een sugargun of rol je ze gewoon?

Ik heb ook een taart gemaakt voor de verjaardag van mijn moeder. Dat ding heeft me bloed zweet en tranen gekost... alles ging mis (taart ging helemaal stuk met doorsnijden en de vulling wilde niet stollen en er zit nog ergens een gat in het marsepein)
Met botercreme en marsepein afwerking heb ik hem nog kunnen redden. Hij smaakte wel goed trouwens

Afijn, hier het resultaat (datt vlekje is poedersuiker vermengd met Crisco, ik kreeg het er niet meer af)
I found myself alone,
pi_68172002
Wow wat een mooie taart LeNeHe! Hoe krijg je die bloemetjes er nou zo in ´gestempeld´? (sorry als het een domme vraag is, maar ik weet er nog zo goed als nix vanaf...)
pi_68173388
Mooi LeNeHe! Stijlvol. Ik heb aan m'n huisgenootje die nu in Canada zit gevraagd om daar te kijken naar impressiematten, want de winkels schijnen daar vol te liggen met decoratiedingen.

Ik maak die sliertjes aan de lussen inderdaad met een sugargun, dat ding is ideaal.
  zondag 19 april 2009 @ 20:42:36 #220
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68182466
Ik heb vrijdag ook weer zitten freubelen met fondant! Zie hier; de Pinguintaart

Gevuld met vanillebotercreme en viervruchtenjam. Hij was erg lekker!!
Miauw
pi_68183363
Mooie taarten weer!

Ik heb laatst een taart met fondant bekleed ipv marsepein. Vond het wel wat plakkeriger om mee te werken en ik heb gedecoreerd met marsepein want met fondant ging voor geen meter. Qua smaak vind ik de fondant lekkerder, het is niet zo overheersend als marsepein.
pi_68217901
Dank voor de complimenten De sugargun staat op mijn verlanglijstje.

@Tessie; dat zijn speciale matten (waar DaD het over heeft). Je rolt je marsepein eerst dun uit, dan insmeren met Crisco en dan op de mat leggen en nog een keer met je roller er overheen gaan. Et voila! Een mooie afdruk blijft over.

Lips; leuk taartje!

O ja! Ik heb weer 2 opdrachten! Mag zelf verzinnen welke versiering
I found myself alone,
pi_68231933
@ tessy: die'bloemetjes lkrijg je erin gestempeld met een impressiemat, die kun je online bestellen bij detaartenfee.nl. Ze hebben daar ontzettend veel leuke dingen, bij deleukstetaarten ook
De taart is trouwens geweldig mooi, echt te zonde om op te eten. Wat is trouwens het verschil tussen fondant en marsepein?

[ Bericht 4% gewijzigd door sieske op 21-04-2009 13:06:03 ]
pi_68234287
Sieske: het verschil tussen fondant en marsepein is dat fondant zonder amandelen wordt gemaakt. Fondant is dus eigenlijk gewoon kneedbare suikerpasta. Daarom is fondant witter en zoeter dan marsepein, dat van amandelen wordt gemaakt.

Leuke taart Lips!

Naar aanleiding van jullie positieve verhalen over dulce de leche, ben ik er ook naar op zoek gegaan. Helaas geen AH XL in de buurt, maar vandaag heb ik het gevonden bij de Emté. Gemaakt in Argentinie, merk: Mijn Oma
pi_68234325
LeNeHe helemaal vergeten: wat een mooie taart!!

Wat ik me dan wel afvraag, als je het patroon in je fondant/marsepein hebt gerold, en je legt het over de taart, gaan de afbeeldingen dan niet vervormen wanneer je de fondant/marsepein strak over de taart gaat leggen?
pi_68234514
wat een mooie taarten staan hier toch in knap hoor
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 21 april 2009 @ 14:19:44 #227
112545 Muck
pi_68237380
Ik heb mijn eerste opdracht binnen
pi_68240876
Muck, gefeliciteerd!
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:24:11 #229
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68241556
voor Muck
Miauw
pi_68245090
Bedankt voor de uitleg over de impressiematten.

En Muck wat goed!
  dinsdag 21 april 2009 @ 21:35:43 #231
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68252581
Ik wordt een beetje weemoedig van kapsels Het wil bij mij maar niet...

Sowieso ben ik bij ieder kapsel bang dat het niet lekker is (of niet gaar, of te gaar, of te nat, of te droog...) dus eigenlijk wil ik de kapsels niet gebruiken voor taarten die ik weg geef. Ieder kapsel wat ik geproefd heb was echter prima van structuur en smaak. Niet allemaal perfect maar absoluut goed genoeg.

Nu ben ik bolletjes aan het maken en hier gaat het weer fout... Bij de 20 cm kwam er een enorme bult op waaronder het deeg niet gaarde (bovenkant was dichtgeschroeid). Heb een gat gemaakt in het dichtgeschroeide en het is wel redelijk goed gekomen, maar dus met hindernissen.

Eerst maakte ik het deeg gewoon met bloem, nu met Soeziemix (verhoudingen van felicitaartjes). Waarom blijft het mis gaan

En nou heb ik net ook nog m'n arm verbrand aan de oven

Lips is ff niet blij...
Miauw
pi_68252900
@ Taartje: je moet niet te hard duwen met je roller en ook bij het op de taart doen niet te hard trekken aan je marsepein, dan komt het wel goed.

Muck: Gefeliciteerd en veel succes! Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Lips
Ik gebruik altijd de mix van De Leukste taarten shop, geen problemen mee gehad tot nu toe.
I found myself alone,
pi_68253225
Ik heb ook geen problemen met m'n kapsels, ik maak ze gewoon met zelfrijzend bakmeel, suiker, eieren. Misschien eens checken of de temperatuur van je oven wel klopt met een thermometer?
pi_68254673
Of je temperatuur stapsgewijs op laten lopen tot iets minder hoog, aangezien de bovenkant te snel gaart?
  woensdag 22 april 2009 @ 08:09:49 #235
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68260434
Bedankt voor jullie medeleven!! M'n arm doet nog steeds pijn

Ik laat de temperatuur altijd wel oplopen, maar misschien begin ik dan toch te hoog (150 graden hetelucht). Zal het vanavond (ofzo ) eens proberen vanaf 125 graden.
Miauw
  woensdag 22 april 2009 @ 08:11:37 #236
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68260455
Ander probleem trouwens wat ik heb... Mijn Blanda schaal geeft zwart af :S
Er zit bovenaan een randje en uit dat randje (lijkt wel een omvouwrand) komt dus zwart... Iemand dat ook gehad en wat moet ik er mee??

Miauw
pi_68261637
Ik wilde je doorverwijzen naar het forum van deleukstetaarten, omdat ik meende dat iemand daar dezelfde vraag stelde, maar blijkbaar ben jij dat. .

Het klinkt als vet of zo, en ik weet dat je rvs perfect vetvrij krijgt met een stukje keukenpapier met citroensap. Verder zou ik het niet weten!
  woensdag 22 april 2009 @ 09:28:47 #238
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68261819
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik wilde je doorverwijzen naar het forum van deleukstetaarten, omdat ik meende dat iemand daar dezelfde vraag stelde, maar blijkbaar ben jij dat. .

Het klinkt als vet of zo, en ik weet dat je rvs perfect vetvrij krijgt met een stukje keukenpapier met citroensap. Verder zou ik het niet weten!
Lol, ja dat was ik ook
Maar dat kan ik wel eens proberen ja!
Miauw
pi_68264619
yes, ik heb mijn eerste megapakket besteld bij deleukstetaarten. Morgen of overmorgen binnen denk ik en dan .......bakken, bakken en nog eens bakken
  woensdag 22 april 2009 @ 11:22:04 #240
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68265114
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:07 schreef sieske het volgende:
yes, ik heb mijn eerste megapakket besteld bij deleukstetaarten. Morgen of overmorgen binnen denk ik en dan .......bakken, bakken en nog eens bakken
leuk!!!
Miauw
  woensdag 22 april 2009 @ 21:38:40 #241
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68284569
Ik heb vandaag m'n eerste bolletje bekleed!! Gevult met een laag botercreme (mix) met een beetje framboosranja en een beetje vanille erdoor en een kleine laag viervruchtenjam. Afgesmeerd met 1/1 botercreme.

Miauw
pi_68284594
wat cute en mooie kleuren ook zo samen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_68284987
Lief bolletje Lekker lentig, mooi hoor.

Hier staan momenteel kapsels uit te dampen voor een (ijs)bergtaart voor iemand die terugkomt na 4 maanden wintersport-werkvakantie uit de Franse alpen
pi_68285186
Leuk Lips!

Ik heb een geweldige bakpan van 19 cm doorsnee en 9 cm hoogte gekocht, dus daar ga ik volgende week een taartje mee maken. Ik denk roze-met-witte-stippen.
pi_68286411
Wow, wat een leuke taarten komen er voorbij. Ik krijg weer bakkriebels!
  donderdag 23 april 2009 @ 08:04:57 #246
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68293184
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
Leuk Lips!

Ik heb een geweldige bakpan van 19 cm doorsnee en 9 cm hoogte gekocht, dus daar ga ik volgende week een taartje mee maken. Ik denk roze-met-witte-stippen.
Vind ik ook super, een felle kleur met witte stippen! Ik wil 'm gaan maken met een knalblauwe ondergrond
Miauw
  donderdag 23 april 2009 @ 09:56:31 #247
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_68295449
Ik ben helemaal nieuw met taarten decoreren/cupcakes. Ik maak ze al heel lang, maar nooit eerder met marsepein en andere heerlijke laagjes.
Nu mijn vraag. Kun je niet ergens starterspakketen kopen?
Ik bedoel, met kleustoffen, marsepijn, botercreme dat soort dingen?
En welk boek raden jullie mij aan? Ik heb er inmiddels een stuk of 13 maar geen van allen doet het 'em.
Big mouth strikes again
  donderdag 23 april 2009 @ 10:48:18 #248
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68297068
Heartwork, ik geloof niet dat er echt starterspakketten zijn. Wel kan je op deleukstetaartenshop.nl doosjes kopen met verschillende kleuren kleurstof, zelf heb ik deze gekocht klik.

Een boek gebruik ik niet. Ik heb een workshop gedaan en haal verder tips en trucs hier en op www.deleukstetaarten.nl/forum

Succes met deze verslavende hobby!
Miauw
pi_68319142
heartwork; op deze website kun je starterspakketten vinden; klik hier
I found myself alone,
  donderdag 23 april 2009 @ 22:22:33 #250
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68320181
Heb vandaag alweer een taart gedecoreerd Kan er niet meer mee ophouden!

Een bolletje van 20 cm gevuld met frambozen/vanillebotercreme (zelfde als bolletje van gisteren) en een laag aardbeienjam. Hij is voor m'n schoonouders, ga 'm morgen brengen!

Miauw
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 23 april 2009 @ 22:49:50 #251
95752 crew  Chell
Kluns
pi_68321309
Die bolletjes zijn echt leuk Is dat nou met zo'n Ikea schaal gedaan?
  vrijdag 24 april 2009 @ 08:05:31 #252
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68326547
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:49 schreef Chell het volgende:
Die bolletjes zijn echt leuk Is dat nou met zo'n Ikea schaal gedaan?
Tnx! Is inderdaad de Blanda van de Ikea
Miauw
pi_68333045
yes, ik heb mijn spulletjes binnen!! Vanmiddag moet ik werken maar morgen ga ik beginnen. Ik wil eigenlijk ook proberen van die toefjes icing te maken, heb al verschillende recepten ervan gelezen maar wordt die icing ook stevig zodat je makkelijk 4 of meer cupcakes langs elkaar kunt zetten in een doosje. Ik wil ook proberen kapsels te maken om een klein taartje te maken. En cupcakes natuurlijk, liefst verschillende smaken en verschillende kleuren icing, of versierseltjes erop.....
pi_68337528
Ik kom ook weer eens wat showen .

Deze taartjes staan nu allemaal in een feestartikelen winkel waarmee ik ga samenwerken. Heel spannend . Dus deze zijn gevuld met piepschuim...

Iedereen is hier trouwens lekker bezig, keep up the good work!
  vrijdag 24 april 2009 @ 16:33:44 #255
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68341436
Wow, die zeemeermintaart is echt super!!!
Miauw
pi_68342471
Heel mooi Vlits, vooral die onderste vind ik leuk, ik hou wel van dat eenvoudige.
pi_68353309
Mooi hoor Vlits! Leuk zo'n samenwerking!
En Lips jij ook helemaal verslaafd. Ik zit ook elke keer een 'excuus' te verzinnen om een taart te bakken
I found myself alone,
  zaterdag 25 april 2009 @ 22:45:31 #258
94046 PM-girl
pi_68379104
Vlitsie, wauw!

En ik weet wat ik fout deed bij mijn vorige kapsels, namelijk de bloem er niet goed genoeg doorheen roeren! Nu heb ik het goed gezeefd en met de garde voorzichtig geroerd en mijn bol is goed gelukt!
Maandag bekleden, zolang kan ik hem toch wel bewaren?
*
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:13:06 #259
252239 SiTu
Als je eens wist...
pi_68452803
Als ik muffins wil versieren, kan ik er beter geen natriumbicarbonaat ingooien he?
Of snijden jullie de koppen eraf?
Ik wil ze overigens vullen met slagroom + beetje melk met saroma bananenpudding door er met een appelboor een gaatje in te prikken. Stom plan?
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:21:58 #260
252239 SiTu
Als je eens wist...
pi_68453123
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 14:37 schreef Vlitsie het volgende:
Ik kom ook weer eens wat showen .

Deze taartjes staan nu allemaal in een feestartikelen winkel waarmee ik ga samenwerken. Heel spannend . Dus deze zijn gevuld met piepschuim...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Iedereen is hier trouwens lekker bezig, keep up the good work!
Prachtig Ga je taarten op bestelling voor ze maken dan?
pi_68453760
Een taartje voor m'n schoonmoeder bij wie we zo op visite gaan. Ik ben zowaar redelijk tevreden. . Nu maar hopen dat m'n schoonmoeder (ik noem d'r gewoon bij d'r naam, normaal) er blij mee is.

Tips zijn welkom!!
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:42:05 #262
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_68453817
tips?
niks tips, hij's echt tof
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:44:29 #263
252239 SiTu
Als je eens wist...
pi_68453891
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
Een taartje voor m'n schoonmoeder bij wie we zo op visite gaan. Ik ben zowaar redelijk tevreden. . Nu maar hopen dat m'n schoonmoeder (ik noem d'r gewoon bij d'r naam, normaal) er blij mee is.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Tips zijn welkom!!
Dan maar even hier, want dan is het meer ontopic
Gebruik jij nou marsepein of fondant? En als je fondant gebruik, maak je die zelf?
pi_68454166
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:44 schreef SiTu het volgende:

[..]

Dan maar even hier, want dan is het meer ontopic
Gebruik jij nou marsepein of fondant? En als je fondant gebruik, maak je die zelf?
Ik gebruik marsepein om te bekleden en fondant voor alles wat hard moet worden (de lettertjes, de strik, de vlinder). Fondant koop ik gewoon kant en klaar bij de webshop, zelf maken is me te veel gedoe! Ik vind het al zo vervelend dat je moet vullen en botercrème maken en zo. .
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:55:56 #265
252239 SiTu
Als je eens wist...
pi_68454315
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:51 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik gebruik marsepein om te bekleden en fondant voor alles wat hard moet worden (de lettertjes, de strik, de vlinder). Fondant koop ik gewoon kant en klaar bij de webshop, zelf maken is me te veel gedoe! Ik vind het al zo vervelend dat je moet vullen en botercrème maken en zo. .
Ah, alletwee kan natuurlijk ook Ik heb nog 2kg marsepein staan, die moet eerst maar eens op. Stiekem vind ik die ook lekkerder.
Jij hebt al een behoorlijke basisuitrusting he? Die ga ik tegen de tijd dat ik jarig ben ook maar eens flink uitbreiden Zijn er nog dingen die absoluut onmisbaar zijn?
Zo'n vlindertje, snij je dat nou zelf uit?
berg vragen, maar het begint bij mij weer te kriebelen na die mooie voorbeeldjes
pi_68454590
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:55 schreef SiTu het volgende:

[..]

Ah, alletwee kan natuurlijk ook Ik heb nog 2kg marsepein staan, die moet eerst maar eens op. Stiekem vind ik die ook lekkerder.
Jij hebt al een behoorlijke basisuitrusting he? Die ga ik tegen de tijd dat ik jarig ben ook maar eens flink uitbreiden Zijn er nog dingen die absoluut onmisbaar zijn?
Zo'n vlindertje, snij je dat nou zelf uit?
berg vragen, maar het begint bij mij weer te kriebelen na die mooie voorbeeldjes
Ik heb nog lang niet alles wat ik zou willen hoor. . Die stippen heb ik bijvoorbeeld uitgestoken met de dop van een lege Labello (goed schoongemaakt natuurlijk). Heb je al een smoother en een sugargun? Die gebruik ik echt bij elke taart. Ook heb ik een handig modeleersetje van de webshop waar ik veel gebruik van maak, vooral het mesje.
Het vlindertje heb ik uitgestoken en daarna op een karton gevouwen in V-vorm laten drogen.
  dinsdag 28 april 2009 @ 12:11:31 #267
252239 SiTu
Als je eens wist...
pi_68454939
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:02 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik heb nog lang niet alles wat ik zou willen hoor. . Die stippen heb ik bijvoorbeeld uitgestoken met de dop van een lege Labello (goed schoongemaakt natuurlijk). Heb je al een smoother en een sugargun? Die gebruik ik echt bij elke taart. Ook heb ik een handig modeleersetje van de webshop waar ik veel gebruik van maak, vooral het mesje.
Het vlindertje heb ik uitgestoken en daarna op een karton gevouwen in V-vorm laten drogen.
Creatief
Ik heb nog niets qua gereedschap, op wat goedkope vormpjes na, maar tegen de zomer zijn er veel verjaardagen (waaronder die van mij dus, handig qua financiën ), dus dan 'mag' ik het van mezelf.

Ik had er bijvoorbeeld niet aan gedacht een sugargun te kopen, die mag nu ook op het lijstje
Verder wil ik die smoother, een basissetje, tylose, wat uitstekertjes, wat meer kleurstofjes en misschien zo'n patroonroller/mat. Maar dat laat mijn budget niet toe atm
  dinsdag 28 april 2009 @ 13:49:29 #268
94046 PM-girl
pi_68458376
Erg leuk die rode taart!

Ik wil eigen ook af van het zelf fondant maken en fondant bestellen. Maar smaakt dat ergens naar?

Ik heb deze gisteren gemaakt voor mijn nichtje, ik denk dat ik de volgende keer de poedersuiker maar moet zeven
*
  dinsdag 28 april 2009 @ 14:33:21 #269
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68460220
Leuke taarten weer dames!
PM, fondant smaakt wat zoetig met een zurige ondertoon, als je niet lang genoeg gekneed hebt. Ik vind het wel lekker, het is niet zo`n overduidelijke smaakmaker als bijvoorbeeld marsepein
Mijn cakejes van afgelopen zondag
Saartje
  dinsdag 28 april 2009 @ 14:35:09 #270
94046 PM-girl
pi_68460308
Zurige ondersmaak? Dat klinkt viezer dan het is waarschijnlijk!
Leuke cakejes!
*
  dinsdag 28 april 2009 @ 14:37:34 #271
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68460394
Het klinkt vies ja maar op de taart proef je daar niets van terug. Je zou het gewoon eens moeten proberen eigenlijk.
Ik persoonlijk vind marsepein wel veel fijner om mee te werken, het is wat steviger. Fondant is echt zácht, als je dat verkeerd oppakt scheurt en loopt het meteen uit.
Saartje
  dinsdag 28 april 2009 @ 14:58:33 #272
94046 PM-girl
pi_68461200
Ik lust geen marsepein, de mmf is ook niet heerlijk, maar wel te eten.
Is de rolfondant qua stevigheid te vergelijken met mmf?
*
  dinsdag 28 april 2009 @ 15:01:04 #273
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68461297
Iets slapper nog zou ik zeggen. Maar wel heel fijn zó te pakkken en niet eerst een half uur met kleverige handen en alles onder de poedersuiker stoeien
Saartje
  dinsdag 28 april 2009 @ 15:03:47 #274
94046 PM-girl
pi_68461402
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 15:01 schreef Maneki.Neko het volgende:
Iets slapper nog zou ik zeggen. Maar wel heel fijn zó te pakkken en niet eerst een half uur met kleverige handen en alles onder de poedersuiker stoeien
Nou, en dat laatste vermijden is me wel wat waard!
*
pi_68472787
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:21 schreef SiTu het volgende:

[..]

Prachtig Ga je taarten op bestelling voor ze maken dan?
Jup .

@ de rest: superleuke taartjes en cakejes allemaal weer!
  dinsdag 28 april 2009 @ 22:00:00 #276
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_68477925
TVP, ik wil volgende week een moederdagtaart versieren dus ik zal mijn eerste probeersels hier posten vrijdag ga ik wat spulletjes bestellen en dan maandag een testbaksel maken om te kijken of het lukt.

Ik heb nog wel een vraagje: ik ga bij ikea die ronde kommen halen, een van 20 cm maar ik wil ook een kleinere. Hoelang en hoe warm zetten jullie de cakes in de oven als jullie ze in die vormen doen?
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_68479336
Ik heb de 20 cm kom van Action (veel goedkoper!), en die zet ik er gewoon een half uur in omdat er 4 eieren ingaan.

Ik zag trouwens dat je een taartzaag en biscuitmix wilde bestellen, maar het kan ook prima zonder hoor! Wel leuk dat je het ook gaat proberen!!
  dinsdag 28 april 2009 @ 22:42:59 #278
148689 Muis006
pi_68479892
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb de 20 cm kom van Action (veel goedkoper!), en die zet ik er gewoon een half uur in omdat er 4 eieren ingaan.

Ik zag trouwens dat je een taartzaag en biscuitmix wilde bestellen, maar het kan ook prima zonder hoor! Wel leuk dat je het ook gaat proberen!!
Ja de taartzaag zit ik ook nog over te twijfelen, maar biscuitmix doe ik maar even wel voor t gemak maar ik zit de topics terug te lezen en de paniek begint al toe te slaan hoelang je de botercreme moet mixen en hoe dun je de fondant uit moet rollen en kan dat op een granieten werkblad of moet je het dan invetten? En die botercreme, doe je dat als een laag tussen de cake of tussen de cake en de rolfondant? En indien het laatste, blijft die rolfondant er dan wel netjes op liggen of gaat ie schuiven?

Help
pi_68481088
Geen paniek!

Taartzaag vind ik wel echt heel erg handig! Zonder geklooi in nog geen 2 min je taart mooi door midden. Biscuitmix ook, heb het wel eens zelf proberen te maken maar was niet zo lekker als de biscuitmix. Maar ik ben ook wel een beetje van het makkelijke hoor

Botercreme hoef je niet heel lang te mixen, als alles maar door elkaar heen zit. Zorg er wel voor dat alles op kamertemperatuur is anders is het erg lastig! De botercreme gebruik je als je het kapsel hebt gevuld om oneffenheden weg te werken en te zorgen dat de marsepein/fondant blijft plakken. Je kunt het als vulling gebruiken maar ik vind dat nooit zo lekker.

Op deleukstetaarten staat heel veel info! Is voor mij wel een beetje de bijbel

Vergeet ik nog te melden dat jullie weer mooie taartjes en cupcakes hebben gemaakt!
pi_68481177
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:02 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik gebruik ook alles wat ik tegenkom om in de keuken en omstreken voor figuurtjes in mijn taart. De dop van een fles prik werkt ook goed om klein rondjes mee uit te steken. En om hele kleine rondjes uit te steken heb ik wel eens mijn ring gebruikt
pi_68481339
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:42 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Ja de taartzaag zit ik ook nog over te twijfelen, maar biscuitmix doe ik maar even wel voor t gemak maar ik zit de topics terug te lezen en de paniek begint al toe te slaan hoelang je de botercreme moet mixen en hoe dun je de fondant uit moet rollen en kan dat op een granieten werkblad of moet je het dan invetten? En die botercreme, doe je dat als een laag tussen de cake of tussen de cake en de rolfondant? En indien het laatste, blijft die rolfondant er dan wel netjes op liggen of gaat ie schuiven?

Help
Niet panieken! Doe rustig, komt allemaal goed. Mixen zijn idd makkelijk te doen Botercreme op hoogste snelheid mixen tot hij mooi romig is en niet stukjes etc heeft. Fondant niet te dun en niet te dik uitrollen, je merkt het vanzelf. Geen cm dik, maar ook geen 2 mm.. Als hij niet scheurt als je hem oppakt is het goed denk ik maar altijd Ik vet het blad altijd in, kan met poedersuiker (vind ik niet zo heel fijn meer), maar ook met Bakspray (zon rode) of Crisco.

Taart bakken en daarna omdraaien, rechte/platte kant boven. Dan doorsnijden met zagende beweging, niet helemaal in een keer maar half in en dan rond. Stokjes in lagen prikken zodat je ze weer precies op elkaar kunt leggen voor ee rechte taart. Dijkje botercreme spuiten op onderste laag en daarbinnen vullen, niet hogr dan het dijkje. Alle lagen herhalen. Daarna met botercreme afsmeren (liefst met paletmes) zodat je mooie gladde taart hebt. Dan in koelkast zetten en fondant kneden en uitrollen, gewoon ruim genoeg nemen, dan wordt de taart altijd mooier dan als het maar net past. Moet in iedergeval twee keer de hoogte en een keer de doorsnede van de taart zijn. Taart uit koeling halen, nog even met een warm! paletmes erlangs voor extra gladheid. Daarna fondant optillen met deegroller of armen en dan zo gelijk mogelijk over de taart draperen, niet teveel schuiven en trekken want de botercreme plakt en dan scheurt de fondant. Moet dus in een keer ongeveer het midden in het midden en dan niet aankomen. Bovenkant smootheren en dan aan de zijkanten beginnen. Met je handen kommetjes maken en dan langzamerhand naar benedne, niet duwen.trekken maar voorzichtig de plooien wegdrukken naar beneden, niet opzij. Daarna met een scherp mesje rondom afsnijden. Eventueel toefjes botercreme aan de zijkant als randje om een lelijk randje te verbloemen of anders een randje fondant als het allemaal niet gelukt is, maar komt vast wel goed

Zetm op!
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:30:57 #282
148689 Muis006
pi_68481840
Wow, bedankt voor de heldere uitleg! Als ik mijn spullen binnen heb (moet op mijn loon wachten om te kunnen bestellen) lees ik het allemaal nog een keer door. En ik denk dat ik dit topic openzet als ik aan de slag ga, mocht ik het niet meer weten
pi_68491767
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:11 schreef Poezebeest het volgende:

[..]

Ik gebruik ook alles wat ik tegenkom om in de keuken en omstreken voor figuurtjes in mijn taart. De dop van een fles prik werkt ook goed om klein rondjes mee uit te steken. En om hele kleine rondjes uit te steken heb ik wel eens mijn ring gebruikt
Voor de hele kleine rondjes op mijn stippencupcakes gebruik ik altijd rietjes! Werk ook prima
pi_68491796
Ik heb gisteren een verjaardagstaart gedecoreerd, maar vond hem niet mooi genoeg geworden. Gelukkig is de verjaardag pas over twee weken (ik was van plan hem in te vriezen), dus heb ik nog genoeg tijd om een nieuwe te maken. Nu zal ik deze dus helaas zelf aan moeten snijden...
  woensdag 29 april 2009 @ 21:21:58 #285
94046 PM-girl
pi_68512142
Over dat invriezen, kan dat met (mm)fondant en al?
En met elke vulling?

En hoe lang kan dat bewaard blijven in de vriezer? En hoe lang van tevoren ontdooi je dan weer?
En pak je de taart in als je hem in de vriezer zet?
*
  woensdag 29 april 2009 @ 22:47:49 #286
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68515045
Ik heb één taart ingevroren. Gewoon na het maken in een taartdoos en dan in de vriezer. Heb 'm een dag van tevoren er uit gehaald. Gaat prima!
Miauw
pi_68574511
Ik heb letter-tappits gekocht! Volgende week 'moet' ik weer taart maken dus kan ik er lekker mee aan de slag. Ben benieuwd!
I found myself alone,
pi_68575663
Eén tip: van te voren even oefenen, met die tappits. .
pi_68576174
Waar kun je een taartdoos kopen? (niet online) Bij action iig niet. Xenos, Blokker, Marskramer, Hema ook niet.
Denk volgend weekend een taart maken. Met kant en klare fondant.
pi_68576269
Misschien dat je bij een bakker meer geluk hebt? Anders zou ik het ook echt niet weten!
pi_68577624
Tip voor de tappits: Doe een stukje huishoudfolie tussen de marsepein/fondant en de tappits. Werkt bij mij erg goed! Blijft niets aan de tappits plakken.

Heeft iemand tips om een mooie strik te maken? Die van vandaag was niet helemaal zoals ik wilde.
pi_68583581
Huishoudfolie is bij mij ook de enige manier waarop ik het voor elkaar krijg!

Wat was er mis met je strik?
pi_68584761
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 08:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Huishoudfolie is bij mij ook de enige manier waarop ik het voor elkaar krijg!

Wat was er mis met je strik?
Ik krijg ze niet mooi naast elkaar en de volgende laag is helemaal een kriem. En er zijn lusjes afgebroken omdat ik ze zo wilde manouvreren dat ze bleven zitten. En die laatste kreeg ik ook niet mooi. Eigenlijk één groot drama Maar waarschijnlijk biedt oefening kunst.
pi_68586283
Bedankt voor de tips! Ik ga eens met huishoudfolie aan de slag.
I found myself alone,
pi_68590858
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:42 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Ja de taartzaag zit ik ook nog over te twijfelen,
Volgens mij hebben ze nu bij Ikea een taartzaag te koop! Kijk hier maar eens... LINK
Ikea heeft trouwens meer taartversieringsspullen! Oa leuke matjes om onder je taart te leggen...
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:21:18 #296
148689 Muis006
pi_68590980
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:15 schreef pronkjewail het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze nu bij Ikea een taartzaag te koop! Kijk hier maar eens... LINK
Ikea heeft trouwens meer taartversieringsspullen! Oa leuke matjes om onder je taart te leggen...
Oh gaaf, thanks! Ik ga maandag toch naar IKEA dus dan kijk ik er meteen even naar.
pi_68592480
Dat ziet er idd uit als een taartzaag, wat grappig dat IKEA dat heeft!
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 2 mei 2009 @ 17:17:09 #298
95752 crew  Chell
Kluns
pi_68593793
Goede tip! *IKEA op de To Do list zet*
  zaterdag 2 mei 2009 @ 17:19:18 #299
112545 Muck
pi_68593857
Ze hebben bij ikea sowieso veel leuk taartenspul zag ik op de site
  zaterdag 2 mei 2009 @ 18:12:17 #300
148689 Muis006
pi_68595302
Ze hebben hem niet in Ehv.
pi_68597816
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 18:12 schreef Muis006 het volgende:
Ze hebben hem niet in Ehv.
Jammer, maar scheelt mij wel een ritje