abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67951895
Ik was dit hele topic kwijt!

Als ik het zo zie wil ik wel weer aan de slag, maar op het moment zit ik zo krap bij kas dat ik me maar even bij goedkope hobby's houd. Dat, en van lezen kom je minder aan Maar ik krijg er wel weer zin in zo, dus.
Sanity is (not) statistical
pi_67963023
De verjaardagstaart voor mijn papa. .

Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_67963804
zoo lief!!
And It Hurts With Every HeartBeat
  zondag 12 april 2009 @ 23:24:01 #204
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_67964366
Wat een dotje
Saartje
pi_68011057
man, ik ben nu al helemaal gegrepen door het cupcakes-maken-en-versieren-virus. Ik heb afeglopen weekend voor het eerste cupcakes gemakt en ze waren heerlijk, zo lekker en luchtig!! Had ik niet verwacht, wel gehoopt natuurlijk. Eigenlijk wilde ik wachten tot deze week, dan zou ik ergens voedingsmiddelenkleurstof kunnen kopen voor de botercreme, maar ik kon weer niet wachten. Nou j, zo waren ze ook heerlijk. Waar kan ik trouwens die kleurstoffen kopen, niet online maar zo in een winkel of drogist ofzo?
Taartjes (kleintjes dan hé) lijken me ook wel tof om te maken, ik heb op diesite leukste taarten.nl ofzoiets gekeken en de dingen die ze daar hadden maar die tijd komt nog wel.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_68011593
Devils and Dust, wat een mooi taartje! Vind de kleurcombinatie zo erg stijlvol
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:53 schreef sieske het volgende:
Waar kan ik trouwens die kleurstoffen kopen, niet online maar zo in een winkel of drogist ofzo?
Kleurstoffen kun je online kopen, onder andere bij deleukstetaarten.nl. Maar vaak kun je ze ook vinden bij Chinese Toko's etc. En naar mijn eigen ervaring was het daar goedkoper.

Ik ben vandaag aan de slag geweest met de restjes fondant in alle kleuren van de regenboog die ik nog had liggen. En dit is het resultaat:

A balanced diet is a cookie in each hand
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:35:47 #207
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68012457
Wat schattig!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_68036800
Alle papiertjes van m'n cupcakes laten los Ze blijven als het ware niet aan de cakejes 'plakken', maar gaan wijduit staan. Iemand tips om dit te voorkomen?
pi_68048258
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:48 schreef Taartje het volgende:
Alle papiertjes van m'n cupcakes laten los Ze blijven als het ware niet aan de cakejes 'plakken', maar gaan wijduit staan. Iemand tips om dit te voorkomen?
Ooit gelezen dat het zou helpen om een plank op je cakejes te leggen als ze uit de oven komen, zodat ze in de vorm gedrukt worden en ook plat worden, zodat ze makkelijker te decoreren zijn.

Ik heb er meer tips voor gelezen, maar kan me ze even niet meer herinneren.
pi_68066467
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:48 schreef Taartje het volgende:
Als ze uit de oven komen, DIRECT (kort) een zware plank (bijv snijplank) op. Je cupcakes niet met iets van metaal uit de vorm halen en ook niet aan het papiertje trekken maar met een sateprikker doen. Gewoon in het midden steken van de cupcake, eruit tillen en op het aanrecht zetten.
Daarna geen loslatende papiertjes meer gehad!

Wat ik zelf trouwens het liefst doe is mijn cakejes bakken in een siliconenvorm (los bakken dus) en ze daarna presenteren in een mooi en schoon cupcake papiertje
  vrijdag 17 april 2009 @ 20:50:22 #211
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_68121426
Ik heb een tietentaart gemaakt voor mijn broer:
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 17 april 2009 @ 20:51:14 #212
94046 PM-girl
pi_68121457
Tessie en Chell, wat een leuke resultaten van de workshop! Leuk is he, in Den Bosch! Ik werd erg hebberig van alles wat daar te krijgen is!

D and D, erg mooi stijlvol taartje!

Taartje, wat leuk die cakes!
*
pi_68127396
Haha, sorry, maar ik vind dat briefje van 20 in een taart echt ranzig. Weet je wel hoeveel bacterien daarop zitten?

Of ben ik de enige die daar aan denkt?
  vrijdag 17 april 2009 @ 23:25:14 #214
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68128242
Wat een pronte borsten
Saartje
  zaterdag 18 april 2009 @ 09:33:36 #215
94046 PM-girl
pi_68133607
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:05 schreef Maeghan het volgende:
Haha, sorry, maar ik vind dat briefje van 20 in een taart echt ranzig. Weet je wel hoeveel bacterien daarop zitten?

Of ben ik de enige die daar aan denkt?
Och,sleezy was 'ie toch al!
*
  zaterdag 18 april 2009 @ 21:29:24 #216
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_68151083
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 09:33 schreef PM-girl het volgende:

[Haha, sorry, maar ik vind dat briefje van 20 in een taart echt ranzig. Weet je wel hoeveel bacterien daarop zitten?

Of ben ik de enige die daar aan denkt? ]

Och,sleezy was 'ie toch al!

Nogal ja, haha.

Hele toffe taart, juist lekker hoerig met dat geld erin
Bitzjes and hoows!
Big mouth strikes again
pi_68171458
Leuke taart PM girl!
@DaD; hoe maak je die mooie randjes op die strik? Heb je een sugargun of rol je ze gewoon?

Ik heb ook een taart gemaakt voor de verjaardag van mijn moeder. Dat ding heeft me bloed zweet en tranen gekost... alles ging mis (taart ging helemaal stuk met doorsnijden en de vulling wilde niet stollen en er zit nog ergens een gat in het marsepein)
Met botercreme en marsepein afwerking heb ik hem nog kunnen redden. Hij smaakte wel goed trouwens

Afijn, hier het resultaat (datt vlekje is poedersuiker vermengd met Crisco, ik kreeg het er niet meer af)
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_68172002
Wow wat een mooie taart LeNeHe! Hoe krijg je die bloemetjes er nou zo in ´gestempeld´? (sorry als het een domme vraag is, maar ik weet er nog zo goed als nix vanaf...)
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_68173388
Mooi LeNeHe! Stijlvol. Ik heb aan m'n huisgenootje die nu in Canada zit gevraagd om daar te kijken naar impressiematten, want de winkels schijnen daar vol te liggen met decoratiedingen.

Ik maak die sliertjes aan de lussen inderdaad met een sugargun, dat ding is ideaal.
  zondag 19 april 2009 @ 20:42:36 #220
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68182466
Ik heb vrijdag ook weer zitten freubelen met fondant! Zie hier; de Pinguintaart

Gevuld met vanillebotercreme en viervruchtenjam. Hij was erg lekker!!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_68183363
Mooie taarten weer!

Ik heb laatst een taart met fondant bekleed ipv marsepein. Vond het wel wat plakkeriger om mee te werken en ik heb gedecoreerd met marsepein want met fondant ging voor geen meter. Qua smaak vind ik de fondant lekkerder, het is niet zo overheersend als marsepein.
pi_68217901
Dank voor de complimenten De sugargun staat op mijn verlanglijstje.

@Tessie; dat zijn speciale matten (waar DaD het over heeft). Je rolt je marsepein eerst dun uit, dan insmeren met Crisco en dan op de mat leggen en nog een keer met je roller er overheen gaan. Et voila! Een mooie afdruk blijft over.

Lips; leuk taartje!

O ja! Ik heb weer 2 opdrachten! Mag zelf verzinnen welke versiering
I found myself alone,
pi_68231933
@ tessy: die'bloemetjes lkrijg je erin gestempeld met een impressiemat, die kun je online bestellen bij detaartenfee.nl. Ze hebben daar ontzettend veel leuke dingen, bij deleukstetaarten ook
De taart is trouwens geweldig mooi, echt te zonde om op te eten. Wat is trouwens het verschil tussen fondant en marsepein?

[ Bericht 4% gewijzigd door sieske op 21-04-2009 13:06:03 ]
pi_68234287
Sieske: het verschil tussen fondant en marsepein is dat fondant zonder amandelen wordt gemaakt. Fondant is dus eigenlijk gewoon kneedbare suikerpasta. Daarom is fondant witter en zoeter dan marsepein, dat van amandelen wordt gemaakt.

Leuke taart Lips!

Naar aanleiding van jullie positieve verhalen over dulce de leche, ben ik er ook naar op zoek gegaan. Helaas geen AH XL in de buurt, maar vandaag heb ik het gevonden bij de Emté. Gemaakt in Argentinie, merk: Mijn Oma
pi_68234325
LeNeHe helemaal vergeten: wat een mooie taart!!

Wat ik me dan wel afvraag, als je het patroon in je fondant/marsepein hebt gerold, en je legt het over de taart, gaan de afbeeldingen dan niet vervormen wanneer je de fondant/marsepein strak over de taart gaat leggen?
pi_68234514
wat een mooie taarten staan hier toch in knap hoor
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 21 april 2009 @ 14:19:44 #227
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_68237380
Ik heb mijn eerste opdracht binnen
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_68240876
Muck, gefeliciteerd!
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:24:11 #229
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68241556
voor Muck
Miauw
pi_68245090
Bedankt voor de uitleg over de impressiematten.

En Muck wat goed!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 21 april 2009 @ 21:35:43 #231
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68252581
Ik wordt een beetje weemoedig van kapsels Het wil bij mij maar niet...

Sowieso ben ik bij ieder kapsel bang dat het niet lekker is (of niet gaar, of te gaar, of te nat, of te droog...) dus eigenlijk wil ik de kapsels niet gebruiken voor taarten die ik weg geef. Ieder kapsel wat ik geproefd heb was echter prima van structuur en smaak. Niet allemaal perfect maar absoluut goed genoeg.

Nu ben ik bolletjes aan het maken en hier gaat het weer fout... Bij de 20 cm kwam er een enorme bult op waaronder het deeg niet gaarde (bovenkant was dichtgeschroeid). Heb een gat gemaakt in het dichtgeschroeide en het is wel redelijk goed gekomen, maar dus met hindernissen.

Eerst maakte ik het deeg gewoon met bloem, nu met Soeziemix (verhoudingen van felicitaartjes). Waarom blijft het mis gaan

En nou heb ik net ook nog m'n arm verbrand aan de oven

Lips is ff niet blij...
Miauw
pi_68252900
@ Taartje: je moet niet te hard duwen met je roller en ook bij het op de taart doen niet te hard trekken aan je marsepein, dan komt het wel goed.

Muck: Gefeliciteerd en veel succes! Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Lips
Ik gebruik altijd de mix van De Leukste taarten shop, geen problemen mee gehad tot nu toe.
I found myself alone,
pi_68253225
Ik heb ook geen problemen met m'n kapsels, ik maak ze gewoon met zelfrijzend bakmeel, suiker, eieren. Misschien eens checken of de temperatuur van je oven wel klopt met een thermometer?
pi_68254673
Of je temperatuur stapsgewijs op laten lopen tot iets minder hoog, aangezien de bovenkant te snel gaart?
  woensdag 22 april 2009 @ 08:09:49 #235
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68260434
Bedankt voor jullie medeleven!! M'n arm doet nog steeds pijn

Ik laat de temperatuur altijd wel oplopen, maar misschien begin ik dan toch te hoog (150 graden hetelucht). Zal het vanavond (ofzo ) eens proberen vanaf 125 graden.
Miauw
  woensdag 22 april 2009 @ 08:11:37 #236
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68260455
Ander probleem trouwens wat ik heb... Mijn Blanda schaal geeft zwart af :S
Er zit bovenaan een randje en uit dat randje (lijkt wel een omvouwrand) komt dus zwart... Iemand dat ook gehad en wat moet ik er mee??

Miauw
pi_68261637
Ik wilde je doorverwijzen naar het forum van deleukstetaarten, omdat ik meende dat iemand daar dezelfde vraag stelde, maar blijkbaar ben jij dat. .

Het klinkt als vet of zo, en ik weet dat je rvs perfect vetvrij krijgt met een stukje keukenpapier met citroensap. Verder zou ik het niet weten!
  woensdag 22 april 2009 @ 09:28:47 #238
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68261819
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik wilde je doorverwijzen naar het forum van deleukstetaarten, omdat ik meende dat iemand daar dezelfde vraag stelde, maar blijkbaar ben jij dat. .

Het klinkt als vet of zo, en ik weet dat je rvs perfect vetvrij krijgt met een stukje keukenpapier met citroensap. Verder zou ik het niet weten!
Lol, ja dat was ik ook
Maar dat kan ik wel eens proberen ja!
Miauw
pi_68264619
yes, ik heb mijn eerste megapakket besteld bij deleukstetaarten. Morgen of overmorgen binnen denk ik en dan .......bakken, bakken en nog eens bakken
  woensdag 22 april 2009 @ 11:22:04 #240
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68265114
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:07 schreef sieske het volgende:
yes, ik heb mijn eerste megapakket besteld bij deleukstetaarten. Morgen of overmorgen binnen denk ik en dan .......bakken, bakken en nog eens bakken
leuk!!!
Miauw
  woensdag 22 april 2009 @ 21:38:40 #241
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68284569
Ik heb vandaag m'n eerste bolletje bekleed!! Gevult met een laag botercreme (mix) met een beetje framboosranja en een beetje vanille erdoor en een kleine laag viervruchtenjam. Afgesmeerd met 1/1 botercreme.

Miauw
pi_68284594
wat cute en mooie kleuren ook zo samen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_68284987
Lief bolletje Lekker lentig, mooi hoor.

Hier staan momenteel kapsels uit te dampen voor een (ijs)bergtaart voor iemand die terugkomt na 4 maanden wintersport-werkvakantie uit de Franse alpen
pi_68285186
Leuk Lips!

Ik heb een geweldige bakpan van 19 cm doorsnee en 9 cm hoogte gekocht, dus daar ga ik volgende week een taartje mee maken. Ik denk roze-met-witte-stippen.
pi_68286411
Wow, wat een leuke taarten komen er voorbij. Ik krijg weer bakkriebels!
  donderdag 23 april 2009 @ 08:04:57 #246
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68293184
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
Leuk Lips!

Ik heb een geweldige bakpan van 19 cm doorsnee en 9 cm hoogte gekocht, dus daar ga ik volgende week een taartje mee maken. Ik denk roze-met-witte-stippen.
Vind ik ook super, een felle kleur met witte stippen! Ik wil 'm gaan maken met een knalblauwe ondergrond
Miauw
  donderdag 23 april 2009 @ 09:56:31 #247
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_68295449
Ik ben helemaal nieuw met taarten decoreren/cupcakes. Ik maak ze al heel lang, maar nooit eerder met marsepein en andere heerlijke laagjes.
Nu mijn vraag. Kun je niet ergens starterspakketen kopen?
Ik bedoel, met kleustoffen, marsepijn, botercreme dat soort dingen?
En welk boek raden jullie mij aan? Ik heb er inmiddels een stuk of 13 maar geen van allen doet het 'em.
Big mouth strikes again
  donderdag 23 april 2009 @ 10:48:18 #248
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68297068
Heartwork, ik geloof niet dat er echt starterspakketten zijn. Wel kan je op deleukstetaartenshop.nl doosjes kopen met verschillende kleuren kleurstof, zelf heb ik deze gekocht klik.

Een boek gebruik ik niet. Ik heb een workshop gedaan en haal verder tips en trucs hier en op www.deleukstetaarten.nl/forum

Succes met deze verslavende hobby!
Miauw
pi_68319142
heartwork; op deze website kun je starterspakketten vinden; klik hier
I found myself alone,
  donderdag 23 april 2009 @ 22:22:33 #250
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68320181
Heb vandaag alweer een taart gedecoreerd Kan er niet meer mee ophouden!

Een bolletje van 20 cm gevuld met frambozen/vanillebotercreme (zelfde als bolletje van gisteren) en een laag aardbeienjam. Hij is voor m'n schoonouders, ga 'm morgen brengen!

Miauw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')