abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 23 april 2009 @ 22:49:50 #251
95752 crew  Chell
Kluns
pi_68321309
Die bolletjes zijn echt leuk Is dat nou met zo'n Ikea schaal gedaan?
  vrijdag 24 april 2009 @ 08:05:31 #252
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68326547
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:49 schreef Chell het volgende:
Die bolletjes zijn echt leuk Is dat nou met zo'n Ikea schaal gedaan?
Tnx! Is inderdaad de Blanda van de Ikea
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_68333045
yes, ik heb mijn spulletjes binnen!! Vanmiddag moet ik werken maar morgen ga ik beginnen. Ik wil eigenlijk ook proberen van die toefjes icing te maken, heb al verschillende recepten ervan gelezen maar wordt die icing ook stevig zodat je makkelijk 4 of meer cupcakes langs elkaar kunt zetten in een doosje. Ik wil ook proberen kapsels te maken om een klein taartje te maken. En cupcakes natuurlijk, liefst verschillende smaken en verschillende kleuren icing, of versierseltjes erop.....
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_68337528
Ik kom ook weer eens wat showen .

Deze taartjes staan nu allemaal in een feestartikelen winkel waarmee ik ga samenwerken. Heel spannend . Dus deze zijn gevuld met piepschuim...

Iedereen is hier trouwens lekker bezig, keep up the good work!
  vrijdag 24 april 2009 @ 16:33:44 #255
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68341436
Wow, die zeemeermintaart is echt super!!!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_68342471
Heel mooi Vlits, vooral die onderste vind ik leuk, ik hou wel van dat eenvoudige.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_68353309
Mooi hoor Vlits! Leuk zo'n samenwerking!
En Lips jij ook helemaal verslaafd. Ik zit ook elke keer een 'excuus' te verzinnen om een taart te bakken
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  zaterdag 25 april 2009 @ 22:45:31 #258
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_68379104
Vlitsie, wauw!

En ik weet wat ik fout deed bij mijn vorige kapsels, namelijk de bloem er niet goed genoeg doorheen roeren! Nu heb ik het goed gezeefd en met de garde voorzichtig geroerd en mijn bol is goed gelukt!
Maandag bekleden, zolang kan ik hem toch wel bewaren?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:13:06 #259
252239 SiTu
Als je eens wist...
pi_68452803
Als ik muffins wil versieren, kan ik er beter geen natriumbicarbonaat ingooien he?
Of snijden jullie de koppen eraf?
Ik wil ze overigens vullen met slagroom + beetje melk met saroma bananenpudding door er met een appelboor een gaatje in te prikken. Stom plan?
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:21:58 #260
252239 SiTu
Als je eens wist...
pi_68453123
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 14:37 schreef Vlitsie het volgende:
Ik kom ook weer eens wat showen .

Deze taartjes staan nu allemaal in een feestartikelen winkel waarmee ik ga samenwerken. Heel spannend . Dus deze zijn gevuld met piepschuim...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Iedereen is hier trouwens lekker bezig, keep up the good work!
Prachtig Ga je taarten op bestelling voor ze maken dan?
pi_68453760
Een taartje voor m'n schoonmoeder bij wie we zo op visite gaan. Ik ben zowaar redelijk tevreden. . Nu maar hopen dat m'n schoonmoeder (ik noem d'r gewoon bij d'r naam, normaal) er blij mee is.

Tips zijn welkom!!
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:42:05 #262
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_68453817
tips?
niks tips, hij's echt tof
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:44:29 #263
252239 SiTu
Als je eens wist...
pi_68453891
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
Een taartje voor m'n schoonmoeder bij wie we zo op visite gaan. Ik ben zowaar redelijk tevreden. . Nu maar hopen dat m'n schoonmoeder (ik noem d'r gewoon bij d'r naam, normaal) er blij mee is.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Tips zijn welkom!!
Dan maar even hier, want dan is het meer ontopic
Gebruik jij nou marsepein of fondant? En als je fondant gebruik, maak je die zelf?
pi_68454166
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:44 schreef SiTu het volgende:

[..]

Dan maar even hier, want dan is het meer ontopic
Gebruik jij nou marsepein of fondant? En als je fondant gebruik, maak je die zelf?
Ik gebruik marsepein om te bekleden en fondant voor alles wat hard moet worden (de lettertjes, de strik, de vlinder). Fondant koop ik gewoon kant en klaar bij de webshop, zelf maken is me te veel gedoe! Ik vind het al zo vervelend dat je moet vullen en botercrème maken en zo. .
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:55:56 #265
252239 SiTu
Als je eens wist...
pi_68454315
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:51 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik gebruik marsepein om te bekleden en fondant voor alles wat hard moet worden (de lettertjes, de strik, de vlinder). Fondant koop ik gewoon kant en klaar bij de webshop, zelf maken is me te veel gedoe! Ik vind het al zo vervelend dat je moet vullen en botercrème maken en zo. .
Ah, alletwee kan natuurlijk ook Ik heb nog 2kg marsepein staan, die moet eerst maar eens op. Stiekem vind ik die ook lekkerder.
Jij hebt al een behoorlijke basisuitrusting he? Die ga ik tegen de tijd dat ik jarig ben ook maar eens flink uitbreiden Zijn er nog dingen die absoluut onmisbaar zijn?
Zo'n vlindertje, snij je dat nou zelf uit?
berg vragen, maar het begint bij mij weer te kriebelen na die mooie voorbeeldjes
pi_68454590
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:55 schreef SiTu het volgende:

[..]

Ah, alletwee kan natuurlijk ook Ik heb nog 2kg marsepein staan, die moet eerst maar eens op. Stiekem vind ik die ook lekkerder.
Jij hebt al een behoorlijke basisuitrusting he? Die ga ik tegen de tijd dat ik jarig ben ook maar eens flink uitbreiden Zijn er nog dingen die absoluut onmisbaar zijn?
Zo'n vlindertje, snij je dat nou zelf uit?
berg vragen, maar het begint bij mij weer te kriebelen na die mooie voorbeeldjes
Ik heb nog lang niet alles wat ik zou willen hoor. . Die stippen heb ik bijvoorbeeld uitgestoken met de dop van een lege Labello (goed schoongemaakt natuurlijk). Heb je al een smoother en een sugargun? Die gebruik ik echt bij elke taart. Ook heb ik een handig modeleersetje van de webshop waar ik veel gebruik van maak, vooral het mesje.
Het vlindertje heb ik uitgestoken en daarna op een karton gevouwen in V-vorm laten drogen.
  dinsdag 28 april 2009 @ 12:11:31 #267
252239 SiTu
Als je eens wist...
pi_68454939
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:02 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik heb nog lang niet alles wat ik zou willen hoor. . Die stippen heb ik bijvoorbeeld uitgestoken met de dop van een lege Labello (goed schoongemaakt natuurlijk). Heb je al een smoother en een sugargun? Die gebruik ik echt bij elke taart. Ook heb ik een handig modeleersetje van de webshop waar ik veel gebruik van maak, vooral het mesje.
Het vlindertje heb ik uitgestoken en daarna op een karton gevouwen in V-vorm laten drogen.
Creatief
Ik heb nog niets qua gereedschap, op wat goedkope vormpjes na, maar tegen de zomer zijn er veel verjaardagen (waaronder die van mij dus, handig qua financiën ), dus dan 'mag' ik het van mezelf.

Ik had er bijvoorbeeld niet aan gedacht een sugargun te kopen, die mag nu ook op het lijstje
Verder wil ik die smoother, een basissetje, tylose, wat uitstekertjes, wat meer kleurstofjes en misschien zo'n patroonroller/mat. Maar dat laat mijn budget niet toe atm
  dinsdag 28 april 2009 @ 13:49:29 #268
94046 PM-girl
pi_68458376
Erg leuk die rode taart!

Ik wil eigen ook af van het zelf fondant maken en fondant bestellen. Maar smaakt dat ergens naar?

Ik heb deze gisteren gemaakt voor mijn nichtje, ik denk dat ik de volgende keer de poedersuiker maar moet zeven
*
  dinsdag 28 april 2009 @ 14:33:21 #269
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68460220
Leuke taarten weer dames!
PM, fondant smaakt wat zoetig met een zurige ondertoon, als je niet lang genoeg gekneed hebt. Ik vind het wel lekker, het is niet zo`n overduidelijke smaakmaker als bijvoorbeeld marsepein
Mijn cakejes van afgelopen zondag
Saartje
  dinsdag 28 april 2009 @ 14:35:09 #270
94046 PM-girl
pi_68460308
Zurige ondersmaak? Dat klinkt viezer dan het is waarschijnlijk!
Leuke cakejes!
*
  dinsdag 28 april 2009 @ 14:37:34 #271
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68460394
Het klinkt vies ja maar op de taart proef je daar niets van terug. Je zou het gewoon eens moeten proberen eigenlijk.
Ik persoonlijk vind marsepein wel veel fijner om mee te werken, het is wat steviger. Fondant is echt zácht, als je dat verkeerd oppakt scheurt en loopt het meteen uit.
Saartje
  dinsdag 28 april 2009 @ 14:58:33 #272
94046 PM-girl
pi_68461200
Ik lust geen marsepein, de mmf is ook niet heerlijk, maar wel te eten.
Is de rolfondant qua stevigheid te vergelijken met mmf?
*
  dinsdag 28 april 2009 @ 15:01:04 #273
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68461297
Iets slapper nog zou ik zeggen. Maar wel heel fijn zó te pakkken en niet eerst een half uur met kleverige handen en alles onder de poedersuiker stoeien
Saartje
  dinsdag 28 april 2009 @ 15:03:47 #274
94046 PM-girl
pi_68461402
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 15:01 schreef Maneki.Neko het volgende:
Iets slapper nog zou ik zeggen. Maar wel heel fijn zó te pakkken en niet eerst een half uur met kleverige handen en alles onder de poedersuiker stoeien
Nou, en dat laatste vermijden is me wel wat waard!
*
pi_68472787
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:21 schreef SiTu het volgende:

[..]

Prachtig Ga je taarten op bestelling voor ze maken dan?
Jup .

@ de rest: superleuke taartjes en cakejes allemaal weer!
  dinsdag 28 april 2009 @ 22:00:00 #276
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_68477925
TVP, ik wil volgende week een moederdagtaart versieren dus ik zal mijn eerste probeersels hier posten vrijdag ga ik wat spulletjes bestellen en dan maandag een testbaksel maken om te kijken of het lukt.

Ik heb nog wel een vraagje: ik ga bij ikea die ronde kommen halen, een van 20 cm maar ik wil ook een kleinere. Hoelang en hoe warm zetten jullie de cakes in de oven als jullie ze in die vormen doen?
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_68479336
Ik heb de 20 cm kom van Action (veel goedkoper!), en die zet ik er gewoon een half uur in omdat er 4 eieren ingaan.

Ik zag trouwens dat je een taartzaag en biscuitmix wilde bestellen, maar het kan ook prima zonder hoor! Wel leuk dat je het ook gaat proberen!!
  dinsdag 28 april 2009 @ 22:42:59 #278
148689 Muis006
pi_68479892
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb de 20 cm kom van Action (veel goedkoper!), en die zet ik er gewoon een half uur in omdat er 4 eieren ingaan.

Ik zag trouwens dat je een taartzaag en biscuitmix wilde bestellen, maar het kan ook prima zonder hoor! Wel leuk dat je het ook gaat proberen!!
Ja de taartzaag zit ik ook nog over te twijfelen, maar biscuitmix doe ik maar even wel voor t gemak maar ik zit de topics terug te lezen en de paniek begint al toe te slaan hoelang je de botercreme moet mixen en hoe dun je de fondant uit moet rollen en kan dat op een granieten werkblad of moet je het dan invetten? En die botercreme, doe je dat als een laag tussen de cake of tussen de cake en de rolfondant? En indien het laatste, blijft die rolfondant er dan wel netjes op liggen of gaat ie schuiven?

Help
pi_68481088
Geen paniek!

Taartzaag vind ik wel echt heel erg handig! Zonder geklooi in nog geen 2 min je taart mooi door midden. Biscuitmix ook, heb het wel eens zelf proberen te maken maar was niet zo lekker als de biscuitmix. Maar ik ben ook wel een beetje van het makkelijke hoor

Botercreme hoef je niet heel lang te mixen, als alles maar door elkaar heen zit. Zorg er wel voor dat alles op kamertemperatuur is anders is het erg lastig! De botercreme gebruik je als je het kapsel hebt gevuld om oneffenheden weg te werken en te zorgen dat de marsepein/fondant blijft plakken. Je kunt het als vulling gebruiken maar ik vind dat nooit zo lekker.

Op deleukstetaarten staat heel veel info! Is voor mij wel een beetje de bijbel

Vergeet ik nog te melden dat jullie weer mooie taartjes en cupcakes hebben gemaakt!
pi_68481177
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:02 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik gebruik ook alles wat ik tegenkom om in de keuken en omstreken voor figuurtjes in mijn taart. De dop van een fles prik werkt ook goed om klein rondjes mee uit te steken. En om hele kleine rondjes uit te steken heb ik wel eens mijn ring gebruikt
pi_68481339
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:42 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Ja de taartzaag zit ik ook nog over te twijfelen, maar biscuitmix doe ik maar even wel voor t gemak maar ik zit de topics terug te lezen en de paniek begint al toe te slaan hoelang je de botercreme moet mixen en hoe dun je de fondant uit moet rollen en kan dat op een granieten werkblad of moet je het dan invetten? En die botercreme, doe je dat als een laag tussen de cake of tussen de cake en de rolfondant? En indien het laatste, blijft die rolfondant er dan wel netjes op liggen of gaat ie schuiven?

Help
Niet panieken! Doe rustig, komt allemaal goed. Mixen zijn idd makkelijk te doen Botercreme op hoogste snelheid mixen tot hij mooi romig is en niet stukjes etc heeft. Fondant niet te dun en niet te dik uitrollen, je merkt het vanzelf. Geen cm dik, maar ook geen 2 mm.. Als hij niet scheurt als je hem oppakt is het goed denk ik maar altijd Ik vet het blad altijd in, kan met poedersuiker (vind ik niet zo heel fijn meer), maar ook met Bakspray (zon rode) of Crisco.

Taart bakken en daarna omdraaien, rechte/platte kant boven. Dan doorsnijden met zagende beweging, niet helemaal in een keer maar half in en dan rond. Stokjes in lagen prikken zodat je ze weer precies op elkaar kunt leggen voor ee rechte taart. Dijkje botercreme spuiten op onderste laag en daarbinnen vullen, niet hogr dan het dijkje. Alle lagen herhalen. Daarna met botercreme afsmeren (liefst met paletmes) zodat je mooie gladde taart hebt. Dan in koelkast zetten en fondant kneden en uitrollen, gewoon ruim genoeg nemen, dan wordt de taart altijd mooier dan als het maar net past. Moet in iedergeval twee keer de hoogte en een keer de doorsnede van de taart zijn. Taart uit koeling halen, nog even met een warm! paletmes erlangs voor extra gladheid. Daarna fondant optillen met deegroller of armen en dan zo gelijk mogelijk over de taart draperen, niet teveel schuiven en trekken want de botercreme plakt en dan scheurt de fondant. Moet dus in een keer ongeveer het midden in het midden en dan niet aankomen. Bovenkant smootheren en dan aan de zijkanten beginnen. Met je handen kommetjes maken en dan langzamerhand naar benedne, niet duwen.trekken maar voorzichtig de plooien wegdrukken naar beneden, niet opzij. Daarna met een scherp mesje rondom afsnijden. Eventueel toefjes botercreme aan de zijkant als randje om een lelijk randje te verbloemen of anders een randje fondant als het allemaal niet gelukt is, maar komt vast wel goed

Zetm op!
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:30:57 #282
148689 Muis006
pi_68481840
Wow, bedankt voor de heldere uitleg! Als ik mijn spullen binnen heb (moet op mijn loon wachten om te kunnen bestellen) lees ik het allemaal nog een keer door. En ik denk dat ik dit topic openzet als ik aan de slag ga, mocht ik het niet meer weten
pi_68491767
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:11 schreef Poezebeest het volgende:

[..]

Ik gebruik ook alles wat ik tegenkom om in de keuken en omstreken voor figuurtjes in mijn taart. De dop van een fles prik werkt ook goed om klein rondjes mee uit te steken. En om hele kleine rondjes uit te steken heb ik wel eens mijn ring gebruikt
Voor de hele kleine rondjes op mijn stippencupcakes gebruik ik altijd rietjes! Werk ook prima
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_68491796
Ik heb gisteren een verjaardagstaart gedecoreerd, maar vond hem niet mooi genoeg geworden. Gelukkig is de verjaardag pas over twee weken (ik was van plan hem in te vriezen), dus heb ik nog genoeg tijd om een nieuwe te maken. Nu zal ik deze dus helaas zelf aan moeten snijden...
A balanced diet is a cookie in each hand
  woensdag 29 april 2009 @ 21:21:58 #285
94046 PM-girl
pi_68512142
Over dat invriezen, kan dat met (mm)fondant en al?
En met elke vulling?

En hoe lang kan dat bewaard blijven in de vriezer? En hoe lang van tevoren ontdooi je dan weer?
En pak je de taart in als je hem in de vriezer zet?
*
  woensdag 29 april 2009 @ 22:47:49 #286
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68515045
Ik heb één taart ingevroren. Gewoon na het maken in een taartdoos en dan in de vriezer. Heb 'm een dag van tevoren er uit gehaald. Gaat prima!
Miauw
pi_68574511
Ik heb letter-tappits gekocht! Volgende week 'moet' ik weer taart maken dus kan ik er lekker mee aan de slag. Ben benieuwd!
I found myself alone,
pi_68575663
Eén tip: van te voren even oefenen, met die tappits. .
pi_68576174
Waar kun je een taartdoos kopen? (niet online) Bij action iig niet. Xenos, Blokker, Marskramer, Hema ook niet.
Denk volgend weekend een taart maken. Met kant en klare fondant.
pi_68576269
Misschien dat je bij een bakker meer geluk hebt? Anders zou ik het ook echt niet weten!
pi_68577624
Tip voor de tappits: Doe een stukje huishoudfolie tussen de marsepein/fondant en de tappits. Werkt bij mij erg goed! Blijft niets aan de tappits plakken.

Heeft iemand tips om een mooie strik te maken? Die van vandaag was niet helemaal zoals ik wilde.
pi_68583581
Huishoudfolie is bij mij ook de enige manier waarop ik het voor elkaar krijg!

Wat was er mis met je strik?
pi_68584761
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 08:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Huishoudfolie is bij mij ook de enige manier waarop ik het voor elkaar krijg!

Wat was er mis met je strik?
Ik krijg ze niet mooi naast elkaar en de volgende laag is helemaal een kriem. En er zijn lusjes afgebroken omdat ik ze zo wilde manouvreren dat ze bleven zitten. En die laatste kreeg ik ook niet mooi. Eigenlijk één groot drama Maar waarschijnlijk biedt oefening kunst.
pi_68586283
Bedankt voor de tips! Ik ga eens met huishoudfolie aan de slag.
I found myself alone,
pi_68590858
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:42 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Ja de taartzaag zit ik ook nog over te twijfelen,
Volgens mij hebben ze nu bij Ikea een taartzaag te koop! Kijk hier maar eens... LINK
Ikea heeft trouwens meer taartversieringsspullen! Oa leuke matjes om onder je taart te leggen...
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:21:18 #296
148689 Muis006
pi_68590980
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:15 schreef pronkjewail het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze nu bij Ikea een taartzaag te koop! Kijk hier maar eens... LINK
Ikea heeft trouwens meer taartversieringsspullen! Oa leuke matjes om onder je taart te leggen...
Oh gaaf, thanks! Ik ga maandag toch naar IKEA dus dan kijk ik er meteen even naar.
pi_68592480
Dat ziet er idd uit als een taartzaag, wat grappig dat IKEA dat heeft!
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 2 mei 2009 @ 17:17:09 #298
95752 crew  Chell
Kluns
pi_68593793
Goede tip! *IKEA op de To Do list zet*
  zaterdag 2 mei 2009 @ 17:19:18 #299
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_68593857
Ze hebben bij ikea sowieso veel leuk taartenspul zag ik op de site
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zaterdag 2 mei 2009 @ 18:12:17 #300
148689 Muis006
pi_68595302
Ze hebben hem niet in Ehv.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')