Tnx! Is inderdaad de Blanda van de Ikeaquote:Op donderdag 23 april 2009 22:49 schreef Chell het volgende:
Die bolletjes zijn echt leukIs dat nou met zo'n Ikea schaal gedaan?
Prachtigquote:Op vrijdag 24 april 2009 14:37 schreef Vlitsie het volgende:
Ik kom ook weer eens wat showen.
Deze taartjes staan nu allemaal in een feestartikelen winkel waarmee ik ga samenwerken. Heel spannend![]()
. Dus deze zijn gevuld met piepschuim...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Iedereen is hier trouwens lekker bezig, keep up the good work!
Dan maar even hier, want dan is het meer ontopicquote:Op dinsdag 28 april 2009 11:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
Een taartje voor m'n schoonmoeder bij wie we zo op visite gaan. Ik ben zowaar redelijk tevreden.. Nu maar hopen dat m'n schoonmoeder (ik noem d'r gewoon bij d'r naam, normaal) er blij mee is.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tips zijn welkom!!
Ik gebruik marsepein om te bekleden en fondant voor alles wat hard moet worden (de lettertjes, de strik, de vlinder). Fondant koop ik gewoon kant en klaar bij de webshop, zelf maken is me te veel gedoe! Ik vind het al zo vervelend dat je moet vullen en botercrème maken en zo.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:44 schreef SiTu het volgende:
[..]
Dan maar even hier, want dan is het meer ontopic
Gebruik jij nou marsepein of fondant? En als je fondant gebruik, maak je die zelf?
Ah, alletwee kan natuurlijk ookquote:Op dinsdag 28 april 2009 11:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik gebruik marsepein om te bekleden en fondant voor alles wat hard moet worden (de lettertjes, de strik, de vlinder). Fondant koop ik gewoon kant en klaar bij de webshop, zelf maken is me te veel gedoe! Ik vind het al zo vervelend dat je moet vullen en botercrème maken en zo..
Ik heb nog lang niet alles wat ik zou willen hoor.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:55 schreef SiTu het volgende:
[..]
Ah, alletwee kan natuurlijk ookIk heb nog 2kg marsepein staan, die moet eerst maar eens op. Stiekem vind ik die ook lekkerder.
Jij hebt al een behoorlijke basisuitrusting he? Die ga ik tegen de tijd dat ik jarig ben ook maar eens flink uitbreidenZijn er nog dingen die absoluut onmisbaar zijn?
Zo'n vlindertje, snij je dat nou zelf uit?
berg vragen, maar het begint bij mij weer te kriebelen na die mooie voorbeeldjes![]()
Creatiefquote:Op dinsdag 28 april 2009 12:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik heb nog lang niet alles wat ik zou willen hoor.. Die stippen heb ik bijvoorbeeld uitgestoken met de dop van een lege Labello (goed schoongemaakt natuurlijk). Heb je al een smoother en een sugargun? Die gebruik ik echt bij elke taart. Ook heb ik een handig modeleersetje van de webshop waar ik veel gebruik van maak, vooral het mesje.
Het vlindertje heb ik uitgestoken en daarna op een karton gevouwen in V-vorm laten drogen.
Nou, en dat laatste vermijden is me wel wat waard!quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:01 schreef Maneki.Neko het volgende:
Iets slapper nog zou ik zeggen. Maar wel heel fijn zó te pakkken en niet eerst een half uur met kleverige handen en alles onder de poedersuiker stoeien
Jupquote:Op dinsdag 28 april 2009 11:21 schreef SiTu het volgende:
[..]
PrachtigGa je taarten op bestelling voor ze maken dan?
Ja de taartzaag zit ik ook nog over te twijfelen, maar biscuitmix doe ik maar even wel voor t gemakquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb de 20 cm kom van Action (veel goedkoper!), en die zet ik er gewoon een half uur in omdat er 4 eieren ingaan.
Ik zag trouwens dat je een taartzaag en biscuitmix wilde bestellen, maar het kan ook prima zonder hoor! Wel leuk dat je het ook gaat proberen!!
Ik gebruik ook alles wat ik tegenkom om in de keuken en omstreken voor figuurtjes in mijn taart. De dop van een fles prik werkt ook goed om klein rondjes mee uit te steken. En om hele kleine rondjes uit te steken heb ik wel eens mijn ring gebruiktquote:Op dinsdag 28 april 2009 12:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik heb nog lang niet alles wat ik zou willen hoor.. Die stippen heb ik bijvoorbeeld uitgestoken met de dop van een lege Labello (goed schoongemaakt natuurlijk). Heb je al een smoother en een sugargun? Die gebruik ik echt bij elke taart. Ook heb ik een handig modeleersetje van de webshop waar ik veel gebruik van maak, vooral het mesje.
Het vlindertje heb ik uitgestoken en daarna op een karton gevouwen in V-vorm laten drogen.
Niet panieken! Doe rustig, komt allemaal goed. Mixen zijn idd makkelijk te doenquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:42 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ja de taartzaag zit ik ook nog over te twijfelen, maar biscuitmix doe ik maar even wel voor t gemakmaar ik zit de topics terug te lezen en de paniek begint al toe te slaan
hoelang je de botercreme moet mixen en hoe dun je de fondant uit moet rollen en kan dat op een granieten werkblad of moet je het dan invetten? En die botercreme, doe je dat als een laag tussen de cake of tussen de cake en de rolfondant? En indien het laatste, blijft die rolfondant er dan wel netjes op liggen of gaat ie schuiven?
Help
Voor de hele kleine rondjes op mijn stippencupcakes gebruik ik altijd rietjes! Werk ook primaquote:Op dinsdag 28 april 2009 23:11 schreef Poezebeest het volgende:
[..]
Ik gebruik ook alles wat ik tegenkom om in de keuken en omstreken voor figuurtjes in mijn taart. De dop van een fles prik werkt ook goed om klein rondjes mee uit te steken. En om hele kleine rondjes uit te steken heb ik wel eens mijn ring gebruikt
Ik krijg ze niet mooi naast elkaar en de volgende laag is helemaal een kriem. En er zijn lusjes afgebroken omdat ik ze zo wilde manouvreren dat ze bleven zitten. En die laatste kreeg ik ook niet mooi. Eigenlijk één groot dramaquote:Op zaterdag 2 mei 2009 08:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Huishoudfolie is bij mij ook de enige manier waarop ik het voor elkaar krijg!
Wat was er mis met je strik?
Volgens mij hebben ze nu bij Ikea een taartzaag te koop! Kijk hier maar eens... LINKquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:42 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ja de taartzaag zit ik ook nog over te twijfelen,
Oh gaaf, thanks! Ik ga maandag toch naar IKEA dus dan kijk ik er meteen even naar.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:15 schreef pronkjewail het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze nu bij Ikea een taartzaag te koop! Kijk hier maar eens... LINK
Ikea heeft trouwens meer taartversieringsspullen! Oa leuke matjes om onder je taart te leggen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |