abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 april 2009 @ 11:00:42 #176
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_67752971
quote:
Op maandag 6 april 2009 09:08 schreef Lips het volgende:

[..]

Tnx!! Ik vind het idee ook zeker wel leuk, alleen de afwerking dus niet
Het blauw is stiekem groen trouwens
Ik heb als hartje suikerparels gebruikt (klik), met de achterkant van een penseel een 'deukje' gemaakt en daar die parel ingeduwd.
Maakt niet uit, ik ben toch kleurenblind
Ah, dat zijn van die kanonharde balletjes of niet?
quote:
Einde van de week staat het volgende project al weer te wachten. Is het wel mogelijk om witte fondant met kleurstof zwart te krijgen? Lees overal dat zwart zo moeilijk is...
Ik wil een strik gaan maken met een zwart biesje, maar heb geen kleipistool. Is dit op een andere manier te doen of kan ik het beste een kleipistool gaan regelen?
Hmm, ik hoor weleens dat ze Norrit gebruiken om witte fondant zwart te maken, maar zelf heb ik er geen ervaring mee...
Biesjes snijd ik gewoon zelf met een scherp mesje of ik knip ze met een heel fijn schaartje
Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik een extreem vaste hand door laboratoriumwerk, en daar komt ook dat schaartje vandaan trouwens. Vlijmscherp (je knipt er rustig mee door dunne botjes) en een mooie lange, smalle punt
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  maandag 6 april 2009 @ 12:12:35 #177
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_67755278
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:00 schreef Muck het volgende:
Maakt niet uit, ik ben toch kleurenblind
Ah, dat zijn van die kanonharde balletjes of niet?
Lol, dan maakt het idd niet uit
Zijn die balletjes ja, zien er wel leuk uit als versiering vond ik.
quote:
Hmm, ik hoor weleens dat ze Norrit gebruiken om witte fondant zwart te maken, maar zelf heb ik er geen ervaring mee...
Biesjes snijd ik gewoon zelf met een scherp mesje of ik knip ze met een heel fijn schaartje
Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik een extreem vaste hand door laboratoriumwerk, en daar komt ook dat schaartje vandaan trouwens. Vlijmscherp (je knipt er rustig mee door dunne botjes) en een mooie lange, smalle punt
Dat vind ik zo'n vies idee, norrit...
Opzich moet een heel dun biesje snijden nog wel lukken denk ik. Heb ook al zitten denken om een spuitzakje te maken van bakpapier ofzo. Fondant heel even (10 sec) in de magnetron en dan zo een biesje spuiten.
Ik ga vanavond of morgen gewoon eens zitten proberen!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_67791674
quote:
Op maandag 6 april 2009 09:08 schreef Lips het volgende:
Einde van de week staat het volgende project al weer te wachten. Is het wel mogelijk om witte fondant met kleurstof zwart te krijgen?
Jep, Sugarflair - Max Concentrate Paste Colour BLACK EXTRA moet je dan hebben

dinsdag 7 april 2009 @ 13:32:11 #179
112545 Muck
pi_67791831
ziet er best tof uit eigenlijk
  dinsdag 7 april 2009 @ 14:36:29 #180
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_67794186
Ik heb 't gisteren geprobeerd met mijn zwart van Wilton, maar die is grijs/paarsig gebleven...
Toch maar een keer kant en klaar zwart bestellen of inderdaad die zwart!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_67795818
Sowieso bevallen de Sugarflairkleurstoffen me beter dan die van Wilton!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_67844681
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
Sowieso bevallen de Sugarflairkleurstoffen me beter dan die van Wilton!
Mij ook! Met WIlton blijf ik kleur toevoegen en kneden. Gister marsepein zwart gemaakt met die extra black van Sugarflair van het plaatje hierboven, ging supergoed en werd echt mooi zwart.
Deze week nog een taart maken en volgende week weer eentje!
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_67880634
Of ik een kont kon maken, met een Lincoln-logo er op?
Kon best Alleen was dit wel de laatste keer dat ik met fondant werkte, die zooi scheurt onder je handen! Dus nu heeft ze een beetje cellulitus her en der
Maar wel een strng met print

Saartje
pi_67886431
HEEEEEL LEUK!!!
And It Hurts With Every HeartBeat
  vrijdag 10 april 2009 @ 12:23:31 #185
112545 Muck
pi_67892466
Ik vind hem tof!
  vrijdag 10 april 2009 @ 19:16:54 #186
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_67903980
Ik kom even heel trots m'n eigen verjaardagstaart showen
Het werd een paarse met een witte strik met grijze biesjes....

Hij is gevuld met een laag speculoosbotercreme en een laag viervruchtenjam. Afgesmeerd met 1/1 botercreme. Hij was erg lekker!!
Miauw
pi_67906930
Ik zie geen witte strik met grijze biesjes, maar ik vind 'm wel mooi. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_67908085
Maneki.Neko; leuk gelukt die kont Ik vind marsepein ook fijner om mee te werken (en lekkerder smaken).
Morgen staat er weer een taart op het programma. Van de taartjes eerder deze week heb ik helaas geen foto's gemaakt. Maar ik kreeg (van een bakker) te horen dat ze errug lekker en goed waren! Dat is altijd een leuk compliment )

En Lips; ook een leuke die van jou. Heb je die kikkertjes zelf geboetseerd? Knap zeg, ik ben al blij dat ik roosjes kan maken
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_67908862
Morgen frobeldagje hier Tien dames in totaal. Helaas hebben er drie afgezegd, waren met zijn 13en En van workshopgever is het nog niet zeker dat ze komt. ik ben benieuwd!
  zaterdag 11 april 2009 @ 10:25:08 #190
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_67918750
Ja zelf geboetseerd via de how to van het forum van de leukste taarten klik . Ik kan ook helemaal niet boetseren maar met deze how to lijkt het niet mis te kunnen

Nouwk, ik hoop dat het vandaag toch allemaal een beetje loopt en dat je workshopgever komt!
Miauw
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 11 april 2009 @ 20:42:33 #191
95752 crew  Chell
Kluns
pi_67933469

Mijn allereerste taartje

Vandaag gemaakt bij de workshop
pi_67933514
Wat een lief taartje Chell
Saartje
pi_67934189
Ohh leuk topic dit!
Ik was ook bij de taartenworkshop, en ik heb deze hysterische taart gemaakt:

Vond het echt super leuk om te doen, ga het zeker vaker doen!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_67934874
Ziet er leuk uit Chelle n Tessie! Waar waren jullie geweest?
pi_67934983
Bij de Taartwinkel in Den Bosch, was ook super gezellig
pi_67935264
Leuk! Ik ga daar ook binnenkort, heb er zin in!
  Hoofdredactie Fotografie zondag 12 april 2009 @ 11:45:26 #197
95752 crew  Chell
Kluns
pi_67944794
Het is er echt heel tof Poezebeest Ik wil er nog wel een keer een workshop gaan doen

En nu wil ik natuurlijk meteen allemaal dingen kopen enzo, ik vraag me alleen echt heel erg af hoe vaak ik zoiets ga doen.....
pi_67944847
Hoe lang kan je marsepein en die kleurstoffen eigenlijk bewaren? En waar kopen jullie alle spulletjes?
  zondag 12 april 2009 @ 12:14:11 #199
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_67945427
Mijn take two. De eerste was met zwarte fondant maar die lukte op de een of andere manier maar niet. Deze is met limecurd vulling, volgende keer een dunnere laag botercreme, maar hij smaakte ook wel goed eigenlijk. Foto is een beetje slecht, met de telefoon genomen.

Ik vond het maken echt super leuk trouwens.
pi_67949222
quote:
Op zondag 12 april 2009 11:45 schreef Chell het volgende:
Het is er echt heel tof Poezebeest Ik wil er nog wel een keer een workshop gaan doen

En nu wil ik natuurlijk meteen allemaal dingen kopen enzo, ik vraag me alleen echt heel erg af hoe vaak ik zoiets ga doen.....
Ik heb in het begin best veel taarten gemaakt, maar die moest ik ook zelf opeten en dat was toch niet zo heel bevorderlijk voor de lijn en het kwam op een gegeven moment mijn neus uit. Nu maak ik bij vooral voor anderen een taartje, als iemand jarig is of er is iets anders leuks. De reacties zijn erg leuk van mensen als ze een vrolijk taartje krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')