Basp1 | woensdag 11 februari 2009 @ 15:56 |
![]() De vorige topics vind je hier: Consumentenclubs stappen uit overleg OV-chipkaart #10 Extra informatie: wikipedia over de ov-chipkaart wikipedia over de oyster-kaart (in gebruik in Londen) wikipedia over de octopus-kaart (in gebruik in Hong Kong) NS website met hopenlijk het up to date verhaal van de NS De website van TLS het samenwerkingsverband om de ov-chipkaart in te voeren project website van TLS? Een website om klachten over de ov-chipkaart te melden De Rover (Reizigers overleg) website De rover webstie om klachten over de ov-chipkaat te melden (en pluimen uit te delen) OP De OP vind je hier. Voeg wel steeds een link naar het net gesloten topic toe, onderaan bij "[NWS] Huidige reeks" (in de Wiki dus en dan kopiëren naar FOK!). quote: [ Bericht 59% gewijzigd door Basp1 op 11-02-2009 19:20:11 ] | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 16:09 |
quote:Waarom zou je via een omweg reizen als je niet het station uitgaat? | |
wdn | woensdag 11 februari 2009 @ 16:26 |
Omdat daar iemand staat die je iets wil geven? ![]() Deed ik wel vaker vroeger. | |
Basp1 | woensdag 11 februari 2009 @ 16:40 |
quote:In het voorbeeld was het om bossche bollen te halen. ![]() Soms zelfs om sneller te zijn omdat sommige overstappen totaal niet aansluiten. Met het nieuwe systeem van betaal per kilometer mag je omdat je sneller kan zijn door een omweg te maken oko meer gaan betalen. Hoe wil de NS dit eigenlijk gaan doen als er weer eens werk in uitvoering is en de reiziger verplicht moet omreizen. ![]() | |
wdn | woensdag 11 februari 2009 @ 16:43 |
quote:Ik heb een perfect voorbeeld gevonden. Route: Roermond -> Susteren -> Sittard. Het is sneller om met de intercity van Roermond naar Sittard te gaan en dan de stoptrein terug naar Susteren te nemen dan om in Roermond uit de intercity te stappen en daar de stoptrein naar Susteren te nemen. In Sittard rijdt de stoptrein 2 minuten later weg dan de intercity aankomt. In Roermond moet je 20 minuten wachten op de stoptrein. | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 16:48 |
quote:Net zoals nu. Toestaan dat men omreist. NS zal, waarschijnlijk, altijd de kortste route gebruiken. Want het is niet na te gaan welke route iemand neemt. Als je bijvoorbeeld op Utrecht opstap zijn er verschillende manieren om naar Amsterdam te gaan. Bij bus en tram is duidelijker welke route men neemt. | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 16:50 |
quote:Oke, begrijpelijk. Wat veranderd er dan aan de situatie als de OV chipkaart wordt ingevoerd? | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 18:09 |
quote:simpel, als je op saldo reist betaal je meer, als je met een kaartje reist op je chipkaart moet je ongeveer hetzelfde betalen. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 18:11 |
quote:mag je meer gaan betalen, net als bij bussen en trams en bij vertragingen. Geniaal systeem toch voor de OV vervoerders, bij storingen en vertragingen gewoon de passagier laten dokken. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 18:14 |
wat in het vorige topic ook gezegd, in Rotterdam betaal je nu vaak veel meer, omdat bussen omwegen maken en je betaalt per afstand. bv in Ridderkerk heb je 4 lijndiensten naar Rotterdam, allemaal 4 strippen, maar voor de langzaamste (met de meeste omwegen) ga je het meeste betalen. | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 18:26 |
quote:Als je op saldo reist en station Sittard niet verlaat, betaal je niks extra's. | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 18:27 |
quote:Wat een lulkoek. Waaruit blijkt dat je bij de NS extra moet gaan betalen als er werkzaamheden zijn en je moet omreizen? | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 18:28 |
quote:Als je op saldo reist, betaal je per km. Dus betaal je meer, ook instaptarief evt. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 18:30 |
quote:onzin, je moet overal in en uitchecken, doe je dat niet, reis je gewoon zwart. Waarbij ik aanneem dat Susteren het eindpunt is van genoemde reis Roermond-Sittard Dan moet je bij Sittard uitchecken en weer inchecken, doe je dat niet reis je zwart. | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 18:45 |
quote:En hoe kan de NS zien welke route je reist? | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 18:46 |
quote:Zolang je ingecheckt bent, kun je overal heen reizen en reis je nooit zwart. Dus een omweg is geen enkel probleem als je op saldo reist. De NS kan toch niet zien of je van Nijmegen naar Utrecht gaat via Arnhem of Den Bosch. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 18:54 |
quote:Dat blijft zwartrijden. Maar in dit vb wil iemand eerst naar Sittard en dan terug. Als hij in Sittard niet in en uitcheckt en hij krijgt controle net na Sittard, dan is hij wel de lul. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 18:56 |
quote:in- en uitchecken is verpllicht. Blijf je in de trein zelf maakt het uiteraard niet uit. Alleen betaal je evt een extra instaptarief. Ik neem aan dat we uitgaan van mensen die betalen voor hun reis | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 18:58 |
quote:Dus volgens jou kan ik inchecken in Rotterdam, reizen naar Amsterdam, vervolgens weer terug naar Rotterdam en dan krijg ik geen vragen als ik op de terugweg ben. Dan check ik uit in Rotterdam, heb ik voor niets gerezen. En jij denkt serieus dat dit kan ? | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 19:02 |
quote:Ja. Zolang je maar niet uitcheckt in Amsterdam kun je gewoon weer terug naar Rotterdam. Leg jij maar eens uit waarom dat niet kan als je op saldo reist. Gerezen ![]() | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 19:02 |
quote:Oftewel, de NS kan niet in de gaten houden welke route je reist. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 19:04 |
quote:Ja is Rotterdams haha Omdat als ik controle krijg op de terugweg, ik maar uit moet leggen hoe het komt dat ik in Rotterdam ben ingecheckt en dan in de trein zit, richting de plaats waar ik ingecheckt ben. Met zwartrijden kan het ja, dat kan nu ook zonder kaartje. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 19:06 |
quote:Nee als je zwartrijdt niet. Dat dat makkelijker is geworden met de chipkaart ipv moeilijker heb ik al eerder gezegd, maar dat was toen niet zo volgens sommige | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 19:11 |
quote: ![]() Hoe kan de NS zien welke route je neemt? De NS kan toch niet weten of via Den Bosch naar Utrecht gaat of via Arnhem. Of zit er een GPS op de OV chipkaart? | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 19:13 |
quote:nee dat kan de NS niet weten nee Als je niet betaalt, reis je toch zwart ? of niet ? | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 19:14 |
quote:Dan leg je uit dat je de verkeerde trein had en weer terug gaat en geen tijd had om uit en in te checken. Overigens, zie de conducteur wel waar je bent ingecheckt? | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 19:15 |
quote:Zolang je ingecheckt bent, heb je toch al betaald. Of niet? | |
Schenkstroop | woensdag 11 februari 2009 @ 19:17 |
Wie heeft nou voor de ontwikkeling van dat Ov ding betaald eigenlijk? | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 19:18 |
quote:De OV bedrijven en de overheid. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 19:19 |
quote:waarom zou de conducteur niet kunnen zien waar je ingecheckt bent ? Je betaalt sowieso pas als je uitcheckt. Bij inchecken betaal je in feite alleen een borg. Maar je heb gelijk als je zegt dat de NS dat niet kan zien. Toch blijft misbruik misbruik en zwartrijden zwartrijden. Wie zegt trouwens dat de NS reizen op saldo gaat invoeren. Precies om de redenen die jij aangeeft zal ik het nooit doen als bedrijf zijnde. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 19:20 |
quote:en de reiziger natuurlijk ![]() | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 19:23 |
quote:Goh, voor iemand die andere keren altijd de meest bizarre verhalen verzint om misbruik te maken van de kaart en loopt te klagen dat verschillende voordelen van de strippenkaart niet meer gebruikt kunnen worden, ben je nu ineens wel pietje precies zeg. Wat is er veranderd aan je? De NS zelf zegt dat ze op saldo reizen in gaan voeren. Vandaag nog aan bod geweest in deze discussie. En er zullen maar weinig mensen zijn die van Rotterdam naar Rotterdam reizen via Amsterdam. Dus dat 'nadeel' zullen ze wel vrede mee hebben. Net zoals de OV bedrijven er vrede mee hadden dat je binnen een uur gratis terug kon reizen met een strippenkaart. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 19:26 |
quote:Ik denk dat dat onmogelijk is. Dat kan alleen bij een gesloten systeem en dat wordt het bij de NS sowieso al niet. | |
Basp1 | woensdag 11 februari 2009 @ 19:26 |
quote:En nu ook te vinden in de uitgebreide OP met meer linkjes en een wiki verwijziging zodat iedereen deze nog kan aanvullen. ![]() ![]() | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 19:29 |
quote:Wie is er veranderd ? Ik heb in elk geval nooit zwart gereist. Als ik heen en weer ga met de strippenkaart is daar niets strafbaars aan, omdat de strippen gewoon zoveel tijd geldig zijn. Jij wil nu opeens gaan zwartreizen, wat eerst volgens jou bijna onmogelijk zou worden. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 19:30 |
quote:complimenten !!! ![]() ![]() ![]() | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 19:32 |
quote:Net zoals het niet strafbaar is om binnen een uur terug te gaan, is het ook niet strafbaar om rondjes te rijden zolang je ingecheckt bent. Dat jij dat niet wilt snappen, wil nog niet zeggen dat zwartrijden is. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 19:34 |
quote:Dat is wel strafbaar omdat je verplicht bent in en uit te checken bij elke overstap. Doe je dat niet, reis je zwart | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 19:38 |
quote:Waar staat het dat je bij de NS bij elke overstap opnieuw in moet inchecken? Dat wil zeggen dat, alhoewel je trein aan het andere kant van het perron staat, je eerste naar een poortje moet gaan om in en uit te checken ![]() | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 19:40 |
quote:Dus ????? Wat is het verschil met overstappen van ene tram naar andere tram of bus ??? Of van de ene metro naar de andere ? | |
wdn | woensdag 11 februari 2009 @ 19:44 |
quote:Klopt. Nog sterker: zoals de NS het nu wil kan de conducteur niet eens zien dat je langer onderweg bent tenzij ze tussen Sittard en Susteren controleren (is een rit van 3 minuten ofzo ![]() macca: je moet in- en uitchecken als je het perron verlaat. Staat de trein dus aan de overkant heb je "mazzel" ![]() quote:Met dit statement ben ik het eens. Dit systeem is ook bedacht als een gesloten systeem (Londen kent geen zuilen ![]() | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 19:45 |
quote:De poortjes bij de metro staan ook bij de stations uitgang. Als je op Rotterdam beurs overstapt naar een andere metro, ga je dan ook eerst naar buiten om uit te checken en dan weer naar binnen om in te checken? Voor iemand die zo liep te zeuren dat in en uit checken zoveel tijd kost, is het wel bizar dat je nu ineens verzint dat mensen die overstappen in metro of trein extra moeten gaan in en uit checken. | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 19:47 |
quote:Komen de poortjes bij de perrons en niet bij de in/uit gangen? | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 19:47 |
quote:Nee je moet in- en uitchecken bij elke overstap als je op saldo reist. Hetzelfde heb je nu bij een overstap van de ene naar de andere tram. Of naar bus, metro etc Ik ben het overigens eens met jullie dat je dat makkelijk kan omzeilen bij de trein. Eigenlijk ook in bus en tram. Buschauffeurs gaan heus niet kijken of iedereen zijn chipkaart precies over dat ding heenhaalt. Ik heb altijd gezegd dat zwartrijden makkelijker zou worden met chipkaart. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 19:48 |
quote:Dat weet toch niemand nog. Sowieso komen er zuilen bij de meeste stations, ik neem aan per perron ja. Zo was het bij de proef in Rotterdam althans ook. Maar het zou overal wel anders worden vrees ik | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 19:54 |
quote:En waaruit blijkt dat zwartrijden makkelijker wordt? Leg eens uit. De bus-chauffeurs kunnen horen én zien of iemand zijn kaart activeert. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 19:56 |
quote:Uit de door jou geschetste voorbeelden ? Ja buschauffeurs kunnen dat zien en horen. Dus ? Nou zien. bij trams gaat dat sowieso niet op, omdat de apparaten door de hele tram heen staan. In Rotterdam en Den Haag dan, in Amsterdam wellicht moeilijker | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 20:04 |
quote:Dus het is voor de buschauffeur erg duidelijk als iemand doorloopt zonder in te checken. De chipkaart automaten staan net zo goed door de trams als de strippenkaart automaten door de tram staan. Dus er veranderd niets aan die situatie. Maar toch wordt zwartrijden makkelijker volgens jou, leg eens uit hoe dan. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 20:07 |
quote:Heb je zelf gedaan bij de trein. Buschauffeurs gaan echt niet heel de dag kijken en luisteren of iedereen incheckt. Jij hebt zeker nooit de strippenkaartautomaten voorin de bus meegemaakt. Die waren binnen een jaar weg, omdat het aantal zwartrijders sterk steeg. | |
Schenkstroop | woensdag 11 februari 2009 @ 20:13 |
quote:En hoe was de verdeling, 50-50 ? | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 20:14 |
quote:eerder 10-90 | |
Schenkstroop | woensdag 11 februari 2009 @ 20:17 |
10% OV en 90% betaald overheid bedoel je ? | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 20:19 |
quote:ja | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 20:19 |
quote:Nogmaals dan: ZOLANG JE INGECHECKT BENT, BEN JE NIET AAN HET ZWARTRIJDEN! Een rondje treinrijden is een maas in het systeem van de OV chipkaart zoals terug rijden binnen een uur een maas in het strippenkaart systeem was. Owja, buschauffeurs gaan wel de hele dag stempelen en abbo's controleren, maar niet in de gaten houden of iemand incheckt ![]() | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 20:19 |
quote:Bron? Artikel waar dat uit blijkt? | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 20:22 |
quote:ja hoor, ga jij maar rondjes rijden. nee, uit eigen ervaring meegemaakt in Parijs, ik heb daar nooit ingecheckt, nooit een probleem gehad. Als jij in Londen bent geweest heb je mischien hetzelfde meegemaakt. Ze hielden ook niet bij of iedereen wel stempelde in de stempelautomaat recht voor hun neus, dus waarom wel bij het inchecken dat volgens jou nog veel sneller gaat ook | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 20:22 |
quote:zie openingstopic | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 20:23 |
quote:bron ? | |
Freeflyer | woensdag 11 februari 2009 @ 20:29 |
tvp | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 20:35 |
quote:Waar wil je een bron voor hebben? Naast de bus rijden is het het de taak van de chauffeurs om te controleren of diegene die instappen een geldig vervoersbewijs hebben ![]() | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 20:36 |
quote:Kun je wat specifieker zijn. | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 20:38 |
quote:Je hebt nooit ingecheckt in Parijs? Hoe ben je daar dan door de poortjes gekomen? Ik heb in Londen en Parijs alleen maar met een dagkaart gereisd, dus ik weet niet hoe het daar gaat met rondjes rijden en geldigheid van de kaart. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 20:38 |
quote:staat alles toch | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 20:38 |
quote:Als daar alles al staat, waarom kom je hier dan nog vragen stellen ![]() | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 20:40 |
quote:in bus Snowgoon. Waarom laat elke buschauufeur mij en mijn vriendin door dan staan weinig poortjes. Oh dus je heb geen ervaring daar. Alleen met een dagkaart, dat verklaart een hoop | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 20:41 |
quote:Ik reageer op andere vragen of situaties en natuurlijk de onzin van sommige fokkers | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 20:42 |
quote:Wat bazel je nou weer allemaal? Er is soms echt geen touw aan vast te knopen welke kant je nu weer opgaat. Ik had het over treinreizen in Nederland. Waarom begin jij dan ineens over busrijden in Parijs ![]() | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 20:43 |
quote:Oftewel, je hebt geen bron hoe de investering voor de chipkaart is verdeeld tussen overheid en OV bedrijven. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 20:44 |
lul niet man, we hadden het over zwartrijden. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 20:45 |
quote:buschauffeur in trein ofzo ? Wat lul je nou, als je je eigen weer heb vastgeluld ga je weer schelden | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 20:48 |
Je zit eerst 3 pagina's te neuzelen dat je heel Nederland door kan met de trein als je maar incheckt en daarna zeg je dat zwartrijden niet makkelijker wordt. Je wilt zelfs overstappen van de ene naar de andere trein zonder in- en uit te checken. En dan weet je hoe de chipkaart werkt ? | |
Stupendous76 | woensdag 11 februari 2009 @ 20:48 |
quote:Dat plaatje maakt de OP helemaal af ![]() Oh ja, Susteren ligt tussen Roermond en Sittard in... | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 20:51 |
quote:ja Snowgoon is nog aan het rondjes rijden tussen Roermond en Susteren hahaha | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 20:55 |
dus als je van Roermond via Sittard naar Susteren wil, moet je bij Sittard uitchecken en vervolgens weer inchecken anders rij je zwart. Niets geen mazen van het systeem, je overtreedt gewoon de wet. En ja dat kan je 99/100 keer ongestraft doen Als je op saldo reist | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 21:00 |
quote:Nee van Rotterdam naar Rotterdam, via Amsterdam maar dat station niet verlaten. Waarvan jij denkt dat veel mensen dat gaan doen ![]() | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:01 |
quote:hoezo kan ik het station niet verlaten ? Staan er poortjes ? Stap ik wel een halte eerder uit haha | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 21:01 |
quote:Ik heb mezelf niet vastgeluld en ik loop nergens te schelden ![]() En waar heb ik het over een buschauffeur in een trein? | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:02 |
quote:Snowgoon mee eens ? | |
Stupendous76 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:02 |
quote:Met andere woorden: het via een ander station reizen (zoals nu heel simpel met een kaartje wel kan) wordt zeer waarschijnlijk een duel tussen rennen om uit- en in- te checken (als dat al kan binnen een zo korte tijd) en/of zwartrijden. Betaal je dan ook 2x het starttarief? | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:03 |
quote:als je langer dan 35 min reist wel ja | |
Stupendous76 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:04 |
quote:Die Snowgoon toch, heel niet in de gaten dat in de begintijd van de OV-jaarkaart voor studenten toen menig koeriersbedrijf is begonnen, want de studenten hadden vrij reizen. Als de winst hoger ligt dan de boete (die je misschien niet eens krijgt), is het vrij goed voorspelbaar wat er gaat gebeuren. | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 21:05 |
quote:Ik zeg toch niet dat je dat station niet kunt verlaten ![]() Weet je niet meer welke situatie jij schetste: quote:Dus nogmaals, ja dat kan zolang je niet uitcheckt in Amsterdam. Enige wat je dan betaald is instaptarief. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:06 |
quote: | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 21:06 |
quote:En wat heeft dat allemaal met deze discussie te maken? | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 21:07 |
quote:Waaruit blijkt dat je bij de NS ook elke 35 minuten een instaptarief betaald? | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:07 |
quote:dus zwartrijden wordt makkelijker ? En ja niet betalen wat je gereist heb, ook al is dat technisch mogelijk blijft zwartrijden | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 21:08 |
quote:Je hoeft niet in en uit te checken als je overstapt van trein naar trein. | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 21:09 |
quote:Het is net zo zwartrijden als met een strippenkaart binnen een uur terug gaan. Maas in de mogelijkheden. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:09 |
quote:Waaruit blijkt dat niet dan ? Krijgen we ook nog een een apart km tarief en instaptarief voor de NS ? Ter jouwe info Ik kan u wel informeren over de berekende prijzen per kilometer en het instaptarief voor de OV-Chipkaart. Het instap tarief is ¤ 0.75 per rit en ¤ 0.11 cent per kilometer. Een overstap moet binnen 35 minuten gedaan worden anders berekend het systeem opnieuw het instaptarief | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:09 |
quote:LUL NIET, dat moet je wel, op saldo reizen | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 21:09 |
quote:Zegt diegene die niet wist dat de NS op saldo reizen gaat invoeren ![]() | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:10 |
quote:nee want ik heb wel betaald voor de reis dan, de strippen zijn 1,5 geldig na stempel. LULKOEK dus | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:11 |
quote:Quote graag ? waar ik dat zeg | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 21:11 |
quote:Dus als je uit een trein stap en de volgende trein staat aan de andere kant van het perron, moet je eerst naar de hal om uit te checken, in te checken en dan weer terug naar het perron ![]() Nee dat is heel logisch hoor ![]() | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:11 |
quote:Hoe gaat SNowgoon overstappen van de ene tram naar de andere ? | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:12 |
quote:JA LOGISCH HE Jij was zo enthousiast over de chipkaart | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 21:13 |
quote: quote: ![]() | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:14 |
quote:nou ? weet jij dat zeker dan. | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 21:15 |
quote: ![]() Wat een fantast ben je toch Van de NS site: quote:Nergens staat dat je ook in en uit moet checken als je van trein wisselt. http://www.ns.nl/cs/Satel(...)-met-ov-chipkaart-id | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 21:16 |
quote:De NS zegt het de laatste tijd in al zijn persberichten over de OV chipkaart ![]() Maar dat zullen ze zeker wel liegen dan ![]() | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 21:16 |
quote:Ik heb het niet over trams, ik heb het over TREINEN! Daar zitten geen in en uit check poortjes naast de treindeur. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:17 |
quote:DUS IK begin in Rotterdam en ik eindig mijn reis in Rotterdam Kosten 0 euro. Ja hoor je heb gelijk | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:17 |
quote:Hoe ga je nou overstapen van de ene naar de andere tram ? | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 21:18 |
quote:Geen 0 euro, instaptarief weet je nog. En waarom zou je van Rotterdam naar Amsterdam reizen, het station niet uitgaan en dan weer terug? | |
#ANONIEM | woensdag 11 februari 2009 @ 21:18 |
quote:Dan moet je die reis wel binnen 35 minuten hebben afgerond ![]() Trouwens, voor trams met een open instapregime (lijn 5/16/24 in Amsterdam) geldt nu al hetzelfde. [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2009 21:19:37 ] | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 21:18 |
quote:Nou je stapt de ene tram uit, de ander in. Moet ik zelf uitleggen hoe je van tram wisselt? | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 21:20 |
http://www.ov-chipkaart.n(...)ipkaart/overstappen/quote:Ik herhaal: quote:En nogmaals: quote:Vooruit, nog 1 keer voor Macca quote: | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:21 |
quote:Zonder in en uit te checken he, want aan het begin van de reis check je in en aan het eind check je uit Nou goed lezen Snowgoon, als je instapt in de trein BEGINT je reis als je uitstapt EINDIGT je reis als je overstapt en weer instapt BEGINT je volgende reis. Zo werkt de chipkaart, vraag maar aan de NS, want zo zien die een reis van jou. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:23 |
Je kan het wel 1000x citeren maar als je niet uitcheckt bij een overstap kan je inderdaad heel Nederland rond. GRAAG QUOTE VAN DE NS WANT DE OV CHIPKAART SERVICE ZIT ER WEL MEER NAAST ZIE VOORGAANDE TOPICS | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 21:24 |
quote:Jij bent echt onmogelijk he! Wil je het gewoon niet snappen of wil je het perse oneens zijn met mij? | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 21:25 |
quote:Ik heb je die NS quote al gegeven. Quote jij nou eens waar staat dat je bij overstappen met de trein ook in en uit moet checken. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:26 |
quote:quote is van OV chipkaart site, niet van NS site | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 21:27 |
quote:Ik heb van beide sites gequote. Kom jij nou eens met een bron van jouw beweringen. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:28 |
De OV-chipkaart wordt in fases ingevoerd in Nederland. De regio Rotterdam heeft eind 2005 het spits afgebeten, waar u in eerste instantie in de metro met de OV-chipkaart kon reizen. Vanaf juli 2007 ook met de tram en bus van de RET. In de Amsterdamse regio wordt de OV-chipkaart sinds 2007 gebruikt in de metro en sinds eind 2008 ook in tram en bus. Per 29 januari 2009 is de OV-chipkaart in de metro van Rotterdam het enige betaalmiddel. http://www.ov-chipkaart.nl/allesoverdeov-chipkaart/waarreizen/ Van dezelfde site, juli wordt dus niet juli voor de RET | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:29 |
quote:oh dus je bron bestaat niet, ok | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 21:31 |
quote: ![]() En dat uit het toetsenbord van iemand die geen enkele bron geeft ![]() Loop je nou constant te zieken of ben je gewoon ontzettend dom? | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 21:32 |
quote:Owjee. Een fout op de site. Dan is meteen alles aan die site fout natuurlijk ![]() Wanneer wordt het dan wel ingevoerd in tram en bus? | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:34 |
1 ??? http://www.ov-chipkaart.n(...)zen/waartegebruiken/ Connexxion ????? in Rotterdam ????? waar dan is al een jaar Qbuzz Overigens stuurt de OV chipkaartservice mij nog steeds het telnr van Connexxion en niet van Q buzz | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:36 |
1 foutje ? http://www.ov-chipkaart.n(...)enopladen/vastevoet/ http://www.ov-chipkaart.n(...)nopladen/saldoladen/ | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:37 |
U kunt op uw OV-chipkaart een saldo laden of een reisproduct, zoals een enkele reis of abonnement. De makkelijkste manier om dat te doen, is via de webwinkel. HAHAHAAHAH oh daarom staan de mensen in de rij voor het loket. Wat een mongolen, je kan toch alles bij de webwinkel kopen | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 21:39 |
Schandalig zeg wat een fouten allemaal. Compleet onbetrouwbaar.... | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 21:41 |
quote:Dat mensen niet weten dat er een webwinkel is, kun je de OV chipkaart toch niet kwalijk nemen? Ow wacht, jij geeft natuurlijk de OV chipkaart van alles de schuld... | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:41 |
Nog meer bronnen voor fouten ? Jij quote ervan anders | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:43 |
quote:graag bron waar ik mijn abonnement kan kopen online | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 21:44 |
Doe je al aan sparen Macca? http://www.retsparen.nl/pages/sparen.aspx | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 21:46 |
quote:Er staat duidelijk dat je online alleen nog saldo op kunt laden. Abbo komt vast nog wel. Trouwens wel een goed voordeel he van die chipkaart! Hoef je niet meer naar de sigarenboer ![]() | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:47 |
quote:tuurlijk Snowgoon, lekker voordelig. Ik reis elke dag en ik heb al 900 punten. Ik heb nog 1,5 maand voor de resterende 9100 punten. https://www.ov-chipkaart.(...)phalen/ophaalpunten/ zo 9 verkooppunten en ik kan mijn abonnement voor Rotterdam ook ophalen in de bus van Connexxion bij Amsterdam. Leuke site man, echt leuk | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:49 |
https://www.ov-chipkaart.nl/algemeen/productvoorwaarden/ hier weer een link voor je SNowgoon, dagkaarten. Te laden op de persoonlijke en anonieme OV-chipkaart ( a 7,50) | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 21:50 |
quote:Kun je niet lezen ofzo? Staat toch duidelijk onderscheid tussen regio amsterdam en rotterdam. | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 21:51 |
quote:Kom nou eens met een bron waaruit blijkt dat je bij de NS moet in en uit checken als je overstapt. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:53 |
quote:Je mist weer de punchline he Waar zijn je tientallen verkooppunten Ik kan dus in Rotterdam op liefst 7 plaatsen mijn abonnement kopen, wow | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:54 |
quote:Toeristen konden toch makkelijk dagkaarten kopen. Betaalde jij ook 7,50 extra voor je dagkaart in Londen | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 21:55 |
quote:Achgossie... Wat erg voor je ![]() | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 21:57 |
quote:Je loopt gewoon te zieken he. Je wilt het gewoon niet snappen en ziet overal nadelen. De voordelen negeer je compleet, alleen maar zeiken over dingen die niet snapt of die niet wilt snappen. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:57 |
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)/zo-ziet-kaart-eruit | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 21:58 |
quote:Nu nog een bron waaruit blijkt dat je bij overstappen van trein naar trein ook moet in en uit checken. Waarom kun je daar nog steeds geen bron van geven als je het zo zeker weet? | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:58 |
quote:Nee ik reageer op jou. Oh dit is voordeel voor de incidentele reiziger. Los van het feit dat er geen hout van klopt van die OV chipkaart site | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 21:59 |
Tussen juni 2006 en augustus 2008 hebben wij de OV-chipkaart intensief getest in de regio Rotterdam. De vele dingen die we daarvan hebben geleerd, worden in vervolgtesten in praktijk gebracht Oh dus ze zijn nu klaar met testen in Rotterdam? Nee snowgoon de vervolgtesten zijn nu ergens anders | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 22:00 |
quote:Als je bewust dingen verkeerd gaat lezen dan staan er inderdaad veel fouten. Als je normaal begrijpend kunt lezen en goed (dus niet selectief) onthoud wat er staat, is die site prima. De incidentele reiziger (toerist) hoeft geen anoniem of persoonlijke kaart (a 7,50) te kopen om een dagkaart te kunnen gebruiken. Als je nog steeds denkt dat dat het geval is, wil je het echt niet snappen en dan loop je bewust de discussie te saboteren. | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 22:02 |
quote:Als Rotterdam al uitgetest is, waarom wordt de strippenkaart dan nog in de Rotterdamse bus en tram geaccepteerd? En nog steeds geen bron waaruit blijkt dat je uit en in moet checken als je van trein wisselt... | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 22:02 |
quote:Nee ik citeer een zeer betrouwbare bron Ja ik weet ook beter, maar geef het even door aan de OV chipkaartsite. Die citeer jij namelijk om je gelijk te halen | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 22:03 |
quote:http://www.ns.nl/cs/Satel(...)/zo-ziet-kaart-eruit | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 22:06 |
Check in: aan het begin van uw reis houdt u uw OV-chipkaart tegen het scherm van een poortje of losse kaartlezer, die u herkent aan het OV- chipkaart logo. Daarna gaat het poortje open of geeft de kaartlezer een bevestigingssignaal. Reizen: gewoon, zoals u gewend bent Check uit: aan het eind van uw reis houdt u opnieuw uw OV-chipkaart opnieuw voor de kaartlezer. Voor de NS is reizen een enkele reis. Als er poortjes c.q zuilen komen bij elk perron, wat in Rotterdam het geval was tijdens de test is dit ook logisch. Dan kan je niet meer overstappen zonder IN en UIT te checken | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 22:06 |
quote:http://www.ret.nl/service(...)-2-3-dagenkaart.aspx quote:Dus geen persoonlijke of anonieme kaart nodig. En nog steeds geen bron waaruit blijkt dat je uit en in moet checken als je van trein wisselt... | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 22:07 |
quote:Daar staat nergens dat je tijdens overstappen uit en in moet checken. En daar staat ook niets waaruit blijkt dat Rotterdam klaar is met testen en ook geen uitleg waarom er dan nog steeds met strippenkaart in de bus en tram gereisd kan worden. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 22:08 |
ja lieve Snowgoon iik kan ook citeren RET 2 en 3 dagen: te laden op de persoonlijke en anonieme OV-chipkaart OV chipkaart site en RET site spreken elkaar toch tegen dan | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 22:08 |
quote:Dat staat er helemaal niet! Overstappen is halverwege de reis. Geen begin of eindpunt. Waarom loop je elke discussie te saboteren door dingen bewust verkeerd uit te leggen? | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 22:10 |
quote:Uiteindelijk heeft de site van de vervoerder gelijk. Dat had je ook kunnen opmaken uit het feit dat de OV chipkaart regelmatig voor meer informatie verwijst naar de site van de vervoerder. Maar ik kan me voorstellen dat dat voor jou moeilijk te begrijpen is. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 22:10 |
quote:Waar staat dat je gewoon mag overstappen. In Rotterdam stonden er poortjes OP HET PERRON Hoe wil je overstappen zonder UIT TE CHECKEN. http://www.ov-chipkaart.nl/algemeen/contact/ voor al je vragen | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 22:12 |
quote:Oh dus alle informatie die op de OV chipkaart site staat moet ik dus dubbel checken bij de site van de vervoerder ? Ik wel, jij kan gewoon citeren als je het uitkomt | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 22:13 |
quote:Ja hoor Snowgoon, je hebt gelijk. | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 22:14 |
quote:De situatie op Rotterdamse metro's is niet vergelijkbaar met de situatie bij de NS! ![]() NS en RET zijn twee verschillende bedrijven ![]() Hoe moeilijk kan het zijn ![]() En ook nog steeds geen verklaring waarom Rotterdam uitgetest is maar nog wel met strippenkaart gereis kan worden in tram en bus. ![]() | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 22:14 |
quote:Hehe... Snap je het eindelijk... | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 22:14 |
nee meneer de conducteur, ik mag over de poortjes heen springen, want ik moet overstappen. Ja hoor jongen, dat begrijp ik. | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 22:15 |
quote:Nee niet alle. Vervoers specifieke informatie over welke producten er zijn bijvoorbeeld. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 22:15 |
quote:Ja jij bent immers de expert die dagelijks met de chipkaart reist en alles vraagt aan het beschikbare personeel. | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 22:16 |
quote:Zie je het al voor je. Over de volle 300 meter van het perron poortjes, aan beide kanten van het perron ![]() Je snapt het niet en je wilt het ook niet snappen he! | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 22:16 |
quote: ![]() Waar blijkt dat nou weer uit? | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 22:18 |
quote:Oh humor heb je niet ? Hoe ga je dan door bij een overstap ? | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 22:18 |
Op deze pagina vindt u informatie over aktuele aanbiedingen en akties rondom de OV-chipkaart. Er zijn momenteel geen acties http://www.ov-chipkaart.nl/nieuws/acties/ | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 22:21 |
quote:Gewoon van de ene kant van het perron naar de andere kant van het perron gaan. Want er komen op de NS perrons geen poortjes. Dat is praktisch ook niet mogelijk omdat het teveel ruimte in zou nemen en het zou loeiduur worden als op alle perrons aan beide kanten poortjes zouden komen. Moet je eens voorstellen hoe dat gaat met 14 perrons in Amsterdam. 14 keer 20, 280 poortjes op een station. En dan ben ik nog aan de voorzichtige kant. Als ze de poortjes alleen bij de uitgang plaatsen heb je er hooguit 50 nodig, en dan ben ik aan de ruime kant. Dat hoef ik toch niet nog 987347899 keer uit te leggen voordat je dat snapt he? | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 22:22 |
quote:Leg nou eens uit waarom Rotterdam uitgetest is maar nog steeds met strippenkaart gereisd kan worden in bus en tram. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 22:25 |
quote:Nee maar bij 1/3 komen wel poortjes. Bij de test werd wel elk perron van poortjes voorzien. Dat zal bij elk station anders zijn ja. Maar als je pech heb moet je er wel door. Nou 14x200, niet elk station i zo groot als Amsterdam hoor hahaha | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 22:28 |
quote:DE TEST WAS IN DE METRO. DIE BEGON IN 2005 EN EINDIGDE PER 29-01-09. Net als in Amsterdamse metro, alleen dat is uitgesteld vanwege toestemming DNB Oer herkauwen gesproken, bel dhr Pedro Peters even op, misschien geloof je hem | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 22:30 |
quote:Dus nogmaals, waar staat dat je bij overstappen uit en in moet checken? Dat staat nergens, je hebt er geen bron voor, je kunt het niet logisch verklaren. Waarom blijf je daar dan zo aan vasthouden? | |
Stupendous76 | woensdag 11 februari 2009 @ 22:31 |
quote: quote: | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 22:32 |
quote:En de invoering van de OV chipkaart in tram en bus hoeft helemaal niet getest te worden ![]() Nog steeds geen uitleg waarom er nog steeds met strippenkaart in bus en tram gereisd kan worden. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 22:32 |
In 2012 is de chipkaart landelijk ingevoerd overal. God, hoeveel topics zouden er nog komen , nieuw Fokrecord hahaha | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 22:33 |
quote:Ik denk dat de NS dat voor lief neemt. Net zoals de OV bedrijven het met strippenkaart terug reizen binnen een uur voor lief nemen. | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 22:34 |
quote:Als jij simpele vragen blijft ontwijken en uitleg perse niet wilt snappen, zullen dat nog veel topics zijn. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 22:35 |
quote:Yes gratis OV !!!!!!! Oh nee, instaptarief !!!! YES !!!!!!! Grote besparing voor macca en co ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 22:35 |
quote:haha, hoe heet je in 2012 dan ? | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 22:36 |
quote:ja leuk toch! Van Rotterdam naar Amsterdam reizen en het station niet verlaten, dat zullen veel mensen gaan doen ![]() | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 22:37 |
quote: 100x in vorige topics de test in de METRO is afgelopen en de test in ROTTERDAM bij NS ook wie heeft het nou over bus en tram | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 22:38 |
quote:Snowgoon. Nog steeds geen uitleg waarom men in Rotterdam nog met strippenkaart kan reizen in Bus en Tram en ook nog geen uitleg waaruit blijkt dat je moet uit en in checken bij trein overstap. Als je zo overtuigd bent van je gelijk, dan moet dat toch ergens op gebasseerd zijn. Waarom kun je niet een linkje geven naar een duidelijke bron daarover? | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 22:39 |
quote:Ik heb het over bus en tram. Als ze in Rotterdam klaar zijn met testen, zoals jij beweerd, waarom is de strippenkaart dan nog steeds geldig in bus en tram. | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 22:39 |
quote:lulkoek want er zijn geen of nauwelijks poortjes, 1/3 c Snowgoon En de rest chip ik wel met de metro of bus | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 22:41 |
quote:jaja. Dat gaat ook echt niet opvallen in het somputersysteem als je alleen maar op 1 station in en uit checkt ![]() | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 22:43 |
quote:oh ik ben verplicht heel Nederland rond te reizen ? Mag ik nog wel van R'dam Lombardijen naar R'dam Blaak reizen of moet je minimale afstand reizen ? Nieuwe regel ? | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 22:44 |
quote:ik mag mijn vriendin ook niet meer elke week ophalen, anders wordt mijn chipkaart geblokkeerd ? | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 22:45 |
quote:Kun je nou echt niet lezen of wil je het niet? Ik heb het over 1 station. Niet over 1 stad. | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 22:45 |
quote:Hoe kom je daar nou weer bij ![]() En herhaling: Nog steeds geen uitleg waarom men in Rotterdam nog met strippenkaart kan reizen in Bus en Tram en ook nog geen uitleg waaruit blijkt dat je moet uit en in checken bij trein overstap. Als je zo overtuigd bent van je gelijk, dan moet dat toch ergens op gebasseerd zijn. Waarom kun je niet een linkje geven naar een duidelijke bron daarover? | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 22:47 |
quote:Dit mag niet ? kaart geblokkeerd Het mag wel ? in-uitchecken zelfde station zoveel ik wil | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 23:04 |
dus als ik Snowgoon goed begrijp Ik ga van Rotterdam CS naar Schiphol. Ik mag dus via Amsterdam CS reizen ? zonder bij te betalen voor het stuk Schiphol-Amsterdam | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 23:05 |
quote:Stel eens een duidelijke vraag. Hier kan ik niks mee. | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 23:06 |
quote:We waren het er al over eens dat de NS niet kan controleren welke route jij neemt zolang je niet uitcheckt. Waarom begin je hier dan weer over? | |
macca728 | woensdag 11 februari 2009 @ 23:07 |
quote:even duidelijk stellen. | |
snowgoon | woensdag 11 februari 2009 @ 23:10 |
quote:Owja. Jij moet iets 1249798374 keer horen voordat je het opslaat in jee geheugen.... Ik probeer het nog maar eens, Nog steeds geen uitleg waarom men in Rotterdam nog met strippenkaart kan reizen in Bus en Tram en ook nog geen uitleg waaruit blijkt dat je moet uit en in checken bij trein overstap. Als je zo overtuigd bent van je gelijk, dan moet dat toch ergens op gebasseerd zijn. Waarom kun je niet een linkje geven naar een duidelijke bron daarover? | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 14:08 |
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C98D0FD5F8760D.htmlquote:Nou Macca, kom maar met je opmerkingen dat het zwartrijden compleet gestopt zou worden. Er is niemand die dat gezegd heeft, maar veel mensen denken dat. | |
wdn | donderdag 12 februari 2009 @ 15:35 |
Opmerkingen ![]() - k vind dat het RET naar 0% moet streven. Het maakt niet uit of het haalbaar is. - Voor een gesloten systeem werkt dit om zwartrijden tegen te gaan. Daar is iedereen het wel over eens. Nu de NS nog zover krijgen ![]() - 1 probleem met deze uitspraak: "het percentage ligt nu iets onder de 5$". Hoe tellen ze een zwartrijder die ze niet hebben gepakt? Kunnen ze niet dus die 5% is niet te onderbouwen met cijfers. Op basis van toegenomen inkomsten zou je misschien een uitspraak kunnen maken over zwartrijders maar daar zit veel ruis in: bijvoorbeeld seizoensinvloeden en toename aantal niet zwartrijdende reizigers zou je daar uit moeten halen. Nee. Zulke uitspraken zijn leuk voor het management. Meer niet. | |
Stupendous76 | donderdag 12 februari 2009 @ 16:02 |
quote:Inderdaad, leuk voor het management. En Snowgoon... | |
Basp1 | donderdag 12 februari 2009 @ 16:48 |
Die 5% is natuurlijk ook een grap, als we weten dat eerst oude van dagen moesten betalen om te reizen en nu gratis in rotterdam mogen reizen. Nederlanders kennende gaan ze dan opeens wat meer reizen. Eerst reisde er 100 mensen waarvan 8 zwart, nu door de gratis reizenden ouderen misschien wel 120, nog steeds 8 zwart maar het percentage zwartrijders zakt dan ook. Altijd leuk die statistiek. | |
wdn | donderdag 12 februari 2009 @ 16:53 |
Wat ze bedoelen is "van 5% van de reizigers die gecontroleerd zijn is gebleken dat ze zwart rijden en voor ingaan van de OV chip kaart was dit percentage 8%". Dat is iets heel anders. | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 16:59 |
quote:Er is er maar 1 die dit zei en dat ben jij. Zwartrijden zou bijna onmogelijk worden. Ik vind 5% erg veel bij een gesloten systeem en zoals gezegd bij bussen en treinen zal dit ongetwijfeld hoger worden. Ook zou ik graag weten hoe de RET aan dit cijfer komt. Ik reis elke dag met de metro en ben nog geen controleur IN de metro tegengekomen of een controlepost bij de poortjes Ook vind ik het raar dat de laatste week continu politie rondloopt op station Beurs. Die waren er anders nooit. | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 17:04 |
quote:Het was toch hoger dat percentage ? 10% ofzo | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 17:08 |
quote:Ik vind ook dat je bij een GESLOTEN SYSTEEM moet streven naar 0% Dit is niet haalbaar blijkbaar, want mede door de aanwezigheid van zoveel RET ers en politie zullen zwartrijders een tijdje afgeschrikt worden. Als de RET weer normale diensten gaat draaien komen die zwartrijders weer terug. Zeker als alle mogelijkheden van zwartrijden met de chipkaart weer ingeburgerd zijn | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 17:11 |
http://www.nu.nl/economie(...)al-zwartrijders.html . Echte cijfers hebben we pas rond maart, als het landelijk onderzoek naar zwartrijden is uitgevoerd OH is de chipkaart landelijk ingevoerd ? Hoezo heeft de RET pas in maart echte cijfers ? Rijden ze ook in Amsterdam ? De reizigers geven de chipkaart gemiddeld een 6,5. | |
Stupendous76 | donderdag 12 februari 2009 @ 18:05 |
quote:Voor al dat geld en al die voorbereidingstijd is dat wel een heel laag cijfer. Zijn de consumentenclubs trouwens al weer aan de praat met de OV-bedrijven? | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 18:12 |
nee er valt weinig te praten als ondanks de nadelen de chipkaart gewoon ingevoerd wordt | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 18:21 |
quote:Vertel eens, wat voor een rampen spelen er zich nu af in de Rotterdamse metro door de invoering van de ov chipkaart? | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 18:24 |
quote:- Ik zou graag op een lekker tropisch eiland wonen en nooit meer werken. Maar aangezien ik weet dat dat niet realiseerbaar is, neem ik ook genoegen met een leuk huis in Nederland en een leuke baan. - Controle houden en kijken hoeveel mensen een kaartje hebben. Lijkt me niet zo'n probleem om dat te onderzoeken. En 5% vind jij geen cijfer? Wat zou het anders zijn als je absolute cijfers zou krijgen? | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 18:30 |
quote: ![]() Alles verzinnen om maar te blijven zeiken op de chipkaart | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 18:41 |
wat betekent dit dan . Echte cijfers hebben we pas rond maart, als het landelijk onderzoek naar zwartrijden is uitgevoerd | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 18:48 |
quote:Dat ze pas in maart betere cijfers hebben dan nu. | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 18:49 |
wat voor landelijk onderzoek ? | |
Stupendous76 | donderdag 12 februari 2009 @ 18:54 |
quote:Hadden ze dat niet beter vóór de invoering kunnen doen? Dan had je de regio Rotterdam ook mee kunnen nemen terwijl dat nu, door de chipkaart, niet meer gaat. Maar ja, ze hadden wel meer dingen beter eerst kunnen doen... | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 18:56 |
ik vraag me af waarom men dat landelijk onderzoek af moet wachten. Het gaat toch om het aantal zwartrijders in de Rotterdamse metro ? | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 18:57 |
Overigens opvallend, de reizigers geven de chipkaart een 6,5 bij de invoering was dat nog 6,7 http://www.nu.nl/economie(...)al-zwartrijders.html http://www.nu.nl/algemeen(...)er-ov-chipkaart.html | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 19:01 |
quote:Hoezo kan de regio Rotterdam nu niet worden meegenomen? | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 19:03 |
quote:Dat onderzoek in maart blijkbaar niet, dat gaat over de landelijke cijfers. | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 19:04 |
quote:Verdomd zeg, de reizigers hebben niet precies dezelfde cijfers gegeven als vorige keer. Schandalig! | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 19:05 |
quote:Je zou verwachten dat na de vlekkeloze invoering de cijfers omhoog gaan. | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 19:06 |
quote:dus als het landelijk is afgenomen, ligt dat aan de chipkaart ? Ik ben benieuwd naar die cijfers | |
wdn | donderdag 12 februari 2009 @ 19:08 |
quote:Onzinnige vergelijking vind je niet zelf? Het hoort een doel op zich te zijn voor enig OV om zwartrijden naar 0 te brengen. Is verder geen discussie voor nodig. Punt. quote:Nee, 5% is zelfstandig geen cijfer om ook maar iets op te baseren. Zoals gesteld: 5% is het percentage aan reizigers dat is gecontroleerd dat zwart bleek te rijden. Enige andere conclusie die je wilt trekken op basis van dit cijfer is GISWERK. En ja, ik ben een data-analist. Er vanuitgaande dat het systeem gesloten (aanname!) is dien je te weten hoeveel personen in en uitchecken. hoeveel keer de poorten onterecht zijn opengegaan, hoe vaak daarvan toch een betaalde exit was en nog wat meer zaken. Nogmaals: als de stelling is dat sinds de invoering het aantal zwartrijders van 8 naar 5% is gegaan is dat bericht onvoldoende om als een steekhoudend argument te gebruiken. Zoals met al deze cijfers: men heeft totaal geen inzicht in het totaal van de overtredingen als je niet kunt weten dat je alle overtredingen pakt. Stel(!) we veronderstellen dat de cijfers inderdaad een 3% afname in zwartrijders betreft dan mag je daar nog steeds niet een andere maand tegenoverstellen zonder te achterhalen wat die afname veroorzaakt. Wie zegt dat de notoire zwartrijder niet op dit moment op zoek is naar een methode om zwart te kunnen rijden. Je kunt over zwartrijden pas uitspraken doen als er veel meer maanden naast elkaar kunt leggen. 1 maand is zeker te weinig. | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 19:17 |
quote:Zo kun je blijven zeiken. Als ze zouden zeggen dat ze het naar 0 willen, dan zou iemand anders weer gaan klagen dat het idealistische idioten zijn die geen oog hebben voor de realiteit. Macca denkt nu al dat 0% het plan was en loopt te mopperen dat ze dat niet halen. Een zwartrijder kan ook gewoon meegaan met iemand zonder dat de poortjes extra openen. Of op 1 van de stations zonder poortjes zijn ingestapt. Dus exacte cijfers kan men niet geven. Dit onderzoek wordt ook niet gepresenteerd als HET onderzoek naar het effect op zwartrijden. Sterker nog, er wordt duidelijk bij gezegd dat dit een voorlopig steekproef is. Prima dat jij allerlei eisen stelt aan waar het RET naar moet streven en hoevaak en wanneer ze onderzoek doen. Maar wees niet teleurgsteld als ze aan die eisen niet voldoen. | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 19:19 |
quote:Waar zie jij iemand zeggen dat de landelijke cijfers samenhangen met de OV chipkaart? | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 19:20 |
quote:Helemaal gelijk, het is een steekproef van 24000/300000 ritten = 0.08 % dus niet ter zake doenend als steekproef. Tweede argument is dat er nu veel RET ers en politie op de been is. Dat gaat verminderen en daarme het zwartrijden weer vermeerderen. Ook inderdaad als men gewend is aan de chipkaart en men weet hoe je zwart moet rijden | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 19:20 |
quote:Ik ben blij dat je inziet dat de invoering goed is gegaan. En waarom de cijfers niet omhoog gaan, geen idee. Ik denk dat mensen nog moeten wennen. En dat kan wel even duren. | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 19:20 |
quote:waarom wil de heer Peters van de RET de landelijke cijfers afwachten ? | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 19:34 |
quote:Ik denk dat bij dat onderzoek in maar uitgebreider onderzoek wordt gedaan en dat dit onderzoek een snelle steekproef was. quote: | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 19:35 |
het is een steekproef van 24000/300000 ritten = 0.08 % dus niet ter zake doenend als steekproef. | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 19:42 |
quote:En wat is dan de relatie met de OV chipkaart. Is die ook landelijk ingevoerd ? | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 19:43 |
quote:Toen het AD een middagje onderzoek deed op een station om te zien hoeveel mensen de kaart gebruikten, vond je de cijfers prima. Nu er een veel beter onderzoek is maar met een uitkomst die jou niet bevalt, ga je ineens de onderzoeksmethode. Wat een hypocriet ventje ben je toch. | |
Stupendous76 | donderdag 12 februari 2009 @ 19:43 |
quote:Lees mijn post nog maar eens... | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 19:45 |
quote:Als ik een reactie niet begrijp lees ik 'm nog een keer door. En als ik 'm dan nog niet begrijp, dan ga ik vragen wat men bedoeld. Dus leg eens gewoon uit waarom Rotterdam nu niet meegenomen kan worden in een onderzoek in maart. | |
Stupendous76 | donderdag 12 februari 2009 @ 19:55 |
quote:Omdat de cijfers van de chipkaart niet betrouwbaar zijn. Als je in een bus/trein/tram/metro zit gaat het chipkaartsysteem er van uit dat je daar alleen kan zijn met een geldig pasje, dus 'wit reist'. De enige manier om zwart rijden te achterhalen kan door controle (van controleurs/conducteurs) en dat zijn dus momentopnames binnen een heel andere tijdspanne. | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 20:04 |
quote:De cijfers van de chipkaart zijn niet gebruikt, want dan zou je zien dat er geen zwartrijders zijn. Uit het artikel van Nu.nl quote: | |
Basp1 | donderdag 12 februari 2009 @ 20:13 |
quote:Ik ben heel benieuwd ook naar de nieuwe cijfers hoevele mens nu weer hun geld hebben teurg moeten vragen omdat ze vergaten uit te checken/ de apparatuur niet werkte. Dat is toch een belachelijk iets dat als electronsiche apparatuur niet werkt, je als consument zelf achter aan moet om maar je teveel betaald geld terug te krijgen. Dan doen OV bedrijven ook nog alsof je ze moet danken op je knieen dat ze dat ook nog doen. Het lijkt gvd wel een omgekeerde wereld. Als we dan ook nog eens zien dat als je geld van je kaart terug wilt hebben je 2.50 adminsatratie kosten mag betalen, waarom betalen ovbedrijven dan ook geen admininstratie kosten voor degene waarbij de apparatuur aantoonbaar niet werkte, net alsof consumenten voor niets die adminstratie doen. | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 20:14 |
Invoering chipkaart vermindert aantal zwartrijders de tien daarop volgende dagen nog eens 24.000 cijfers van de chipkaart zijn wel gebruikt, want na invoering van de chipkaartverplichting, dus na 29-01 is er een steekproef gehouden | |
Stupendous76 | donderdag 12 februari 2009 @ 20:21 |
quote:& quote:Je kan met de chipkaart dus geen zwartrijders meten, enkel met controles (en die geven een vertekend beeld, want slechts sporadisch) | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 20:26 |
quote:En er zijn dus controles uitgevoerd. | |
Basp1 | donderdag 12 februari 2009 @ 20:27 |
quote:Met een goede steekproef is het heus wel met een grote betrouwbaarheid te zeggen. Maar mijn statistiek is helemaal weg in mijn geheugen. Je hoeft in ieder geval geen 100% controle uit te voren om door middel van een steekproef een heel goede voorspelling te doen. | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 20:29 |
quote:Hoe moeilijk te begrijpen is dit? Je gaat op verschillende stations staan. Vraagt 24 duizend mensen hun vervoersbewijs te laten zien. Bijna 1200 mensen blijken geen geldig vervoersbewijs te hebben. Conclusie ongeveer 5% van de mensen reist zwart. | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 20:31 |
quote:nee 10% toch om representatief te zijn | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 20:32 |
quote:Ja tuurlijk joh. Niets heeft geregistreerd dat ik ergens was of wat ik gedaan heb, maar toch moet ik automatisch geld terug krijgen ![]() Ja het is zeer vervelend dat het zo gaat, maar dat zijn de risico's die men loopt met de invoering van een dergelijk systeem. | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 20:33 |
quote:De kijkcijfers voor TV worden gemeten bij 1600 mensen. 0,1 promile van de Nederlandse bevolking. | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 20:36 |
quote:ja maar daar is de afwijking dus groter Volgens jouw redenering kan de 5% een afwijking hebben van -5+5 procent dus 0% zwartrijders of 10% zwartrijders wat ik al zei, zon steekproef zegt niets | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 20:36 |
quote:men ? de reiziger dus | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 20:38 |
los van die steekproef door de aanwezigheid van zoveel RET ers en politie zullen zwartrijders een tijdje afgeschrikt worden. Als de RET weer normale diensten gaat draaien komen die zwartrijders weer terug. Zeker als alle mogelijkheden van zwartrijden met de chipkaart weer ingeburgerd zijn Dit is toch zo logisch als wat | |
Basp1 | donderdag 12 februari 2009 @ 20:40 |
quote:Hoezo heeft niets geregistreed, de checkin is altjd wel geregistreerd anders zou je ook zonder er ooit geweest te zijn dat geld terug moeten kunnen vorderen. Maar leuk dat je het weer met zo'n dooddoener af doet. Dat zijn de risico's die men loopt met de invoering van een electronisch systeem. Waarom krijgen consumenten geen adminstratiekosten vergoed als dat systeem (apparatuurfalen) fouten maakt, maar mogen consumenten wel administratiekosten betalen als men het geld van die kaart af wilt halen. Net alsof alle voordelen van het systeem bij de vervoerders komen te liggen en de consument door deze bedrijven als voetveeg gebruikt worden. | |
Basp1 | donderdag 12 februari 2009 @ 20:45 |
quote:Smaakt je duim goed? ![]() Hoe groter de groep hoe minder percentage preoven die gedaan moeten worden om een geod beeld te krijgen. Volgens mij moeten wij bij een partij van 1000 stuks op 4 willekeurige stuks metingen verrichten en dan hebben we statisch gezien genoeg gemeten. Dat is dus dan maar 0.4% en ik verwacht dat het met zulke hoeveeheden reizigers een nog veel kleiner percentage zal zijn | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 20:45 |
bij de NS straks wordt je reis geregistreerd, dus ook evt vertragingen van de trein. Kijken of de NS alle persoonlijke chipkaart houders hun geld teruggeeft bij lange vertragingen | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 20:47 |
quote:haha Statistiek is ook lang geleden voor me. Hou je wel rekening met het foutpercentage, dat kan aardig wat % schelen. Afwijkingen | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 20:48 |
quote:los van die steekproef door de aanwezigheid van zoveel RET ers en politie zullen zwartrijders een tijdje afgeschrikt worden. Als de RET weer normale diensten gaat draaien komen die zwartrijders weer terug. Zeker als alle mogelijkheden van zwartrijden met de chipkaart weer ingeburgerd zijn Dit is toch zo logisch als wat. | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 21:33 |
quote:Daar is hypocrietje weer! Toen het AD een veel kleinschaliger onderzoek had heb ik je nooit zien zeuren over de meet methode ![]() | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 21:39 |
quote:De checkout is nooit geregistreerd. Dus hoe moet de RET weten of en waar de reiziger heeft uitgecheckt? Daarbij is ook nog helemaal niet duidelijk of alle 200.000 mensen niet werkende apparatuur zijn tegengekomen. Er zullen vast ook wel een aantal gevallen zijn waar de reiziger niet heeft uitgecheckt. Dat de reiziger wel administratiekosten moet betalen is denk ik meer als soort "afschrikking" om het niet te aantrekkelijk te maken om saldo terug te vragen. Daarbij zijn de administratiekosten voor de RET heel wat duidelijker te definieren dan de administratiekosten van de reiziger. Maar iets van een tegoedbon ofzo bij echt weigerende apparatuur zou ik niet verkeerd vinden maar ook niet noodzakelijk. | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 21:40 |
quote:Ik zie het al voor me. Mensen die nog rustig op het station een kopje koffie gaan drinken en dan zeggen dat ze vertraging hadden ![]() | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 21:49 |
quote:Wat ben je toch een mongool he | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 21:55 |
quote:Dus men moet mij afschrikken om mijn geld terug te vragen bij een falende vervoerder. Falende apparatuur kan men zo zien in het systeem. Reiziger hebben ook administratiekosten, misschien moeilijk te definieren, nou hier dan: zelfde tarief als de vervoerder hanteert. Los van het geld, als de apparatuur hapert, moet de vervoerder de kaart deblokkeren. Ik kan niet zomaar verder reizen, maar dat snap jij blijkbaaar niet. | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 21:56 |
Gaat Qbuzz straks ook al haar personeel inzetten om de mensen te helpen bij de OV chipkaart ? | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 21:57 |
blijkbaar heb ik hier gelijk, want geen reactie van Snowgoon door de aanwezigheid van zoveel RET ers en politie zullen zwartrijders een tijdje afgeschrikt worden. Als de RET weer normale diensten gaat draaien komen die zwartrijders weer terug. Zeker als alle mogelijkheden van zwartrijden met de chipkaart weer ingeburgerd zijn Dit is toch zo logisch als wat. | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 22:08 |
quote:Achja, als iemand even niet reageert dan heeft Macca gelijk ![]() Dan heb ik dus gelijk wat betreft het proeftuin zijn van Rotterdam. Want jij kunt nog steeds niet uitleggen waarom er nog steeds met strippenkaart in bus en tram gereisd kan worden terwijl Rotterdam allang geen testgebied meer is. En je kunt ook niet aangeven waar staat dat wanneer je tussen 2 treinen overstapt, je uit en in moet checken. Bij beide zaken blijf ondanks meermale verzoek om verheldering zwaar in gebreke, dus dan heb ik gelijk volgens jouw denkwijze ![]() | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 22:09 |
quote: ![]() Wordt je altijd zo snel kwaad als iemand je redenatie aan gort schiet ![]() | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 22:11 |
quote:Je haalt weer twee zaken door elkaar hypocrietje. Geld terug krijgen omdat het uitchecken niet goed is gegaan, is gratis voor jou. Geld terug krijgen dat je zelf op de kaart hebt gestort kost 2,50. Tuurlijk joh, als 1 automaat het niet doet, dan moet de kaart geblokkeerd worden ![]() ![]() ![]() | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 22:12 |
quote:Toe maar, ze hebben zelfs de politie ingezet tijdens de invoering van de chipkaart ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jij haalt ook alles uit de kast he hypocrietje! | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 22:17 |
quote:weet je wel hoe het systeem werkt mongool ? Als je verkeerd uitcheckt door een SYSTEEMFOUT wordt je kaart geblokkeerd. Dan ben je 4 euro kwijt, DUS KOST JOU GELD | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 22:19 |
quote:LEZEN LEZEN LEZEN er staat deze wek elke dag politie bij station Beurs = feit voorheen geen politie = feit dus zwartrijders worden afgeschrokken, ook door de RETers , die er nog steeds massaal staan. Wat begrijp je daar niet aan ? | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 22:20 |
quote:heb je de NS al gebeld met je vraag over dat overstappen ? Ik namelijk wel | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 22:20 |
quote:Zeg dan meteen wat het antwoord was Hypocrietje. | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 22:20 |
heb je de RET al gebeld de test is afgelopen in de Rotterdamse metro, dat is voor iedereen duidelijk behalve voor jou | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 22:23 |
quote:Het Rotterdamse openbaar vervoer bestaat niet alleen uit de metro ![]() | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 22:26 |
quote: ![]() | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 22:28 |
quote:Waarom zou ik 'm bellen? En wat was het antwoord van de NS wat betreft het uit en in checken bij overstappen? | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 22:29 |
quote: omdat je NIEMAND gelooft hier, mag je zelf bellen. | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 22:29 |
quote:Voor iemand die zeer kritisch kijkt naar de OV chipkaart, heb je er wel verdomd veel moeite mee dat iemand anders kritisch is tegenover jou ![]() | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 22:30 |
![]() ![]() quote: | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 22:30 |
quote:Ik weet het antwoord al. Maar ik wil weten wat ze tegen jou zeiden. Kleine moeite toch om dat antwoord te geven als jij gelijk hebt ![]() | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 22:31 |
quote:Snel naar bed dan maar. Vergeet je knuffels niet ![]() | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 22:31 |
quote:Heb je de NS gebeld ? | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 22:33 |
quote:Ik hoef de NS niet te bellen hoor. Ik weet het antwoord al Hypocrietje. ![]() | |
Stupendous76 | donderdag 12 februari 2009 @ 22:34 |
quote:Er zijn nog wel verstandige reacties hier ![]() | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 22:35 |
quote:Ah dus je vind ook je eigen reacties minder verstandig dan die opmerking. Veelzeggend. | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 22:37 |
quote: ![]() | |
Stupendous76 | donderdag 12 februari 2009 @ 22:38 |
quote: ![]() | |
macca728 | donderdag 12 februari 2009 @ 22:39 |
kunnen we geen Snowgoon vrij topic openen. Dat kan Snowgoon gewoon hier blijven posten | |
snowgoon | donderdag 12 februari 2009 @ 22:52 |
quote:Geef gewoon eens antwoord op mijn vragen. Waarom doe je zo moeilijk? Wil je alleen maar een discussie voeren waarin jij altijd gelijk hebt ofzo? | |
macca728 | vrijdag 13 februari 2009 @ 07:07 |
Groot artikel vandaag in het AD, misschien kan iemand het inscannen ? Reiziger vaak duurder uit met de chipkaaart. Rover en de Consumenetenbond pleiten voor een ONAFHANKELIJK onderzoek naar de gestegen prijzen door invoering van de chipkaart Tevens zijn er veel problemen met haperende software waardoor er vaak teveel wordt afgeschreven. Er wordt een vergelijking gemaakt met de supermarkt, waarbij je elke keer je 'bon 'goed moet kon controleren of de RET er niet te veel afschrijft. Helaas kan je iets minder makkelijk je geld terugvragen ! | |
snowgoon | vrijdag 13 februari 2009 @ 09:14 |
quote:Ze hebben de induk ![]() Het is zeer makkelijk na te gaan hoeveel met strippenkaart betaald moest worden en hoeveel met de chipkaart. En laten de mensen die minder betalen ook van zich horen? Een discussie voeren met "indruk" terwijl je een feit kunt maken van die indruk... Het moet niet gekker worden. [ Bericht 1% gewijzigd door snowgoon op 13-02-2009 10:00:26 ] | |
Stupendous76 | vrijdag 13 februari 2009 @ 15:45 |
quote: | |
Basp1 | vrijdag 13 februari 2009 @ 16:12 |
quote:Was dat niet 1 van de redenen dat de OV consumenten clubs uit dit overleg gestapt waren. ![]() Maar nu mag er geen discussie meer over gevoerd worden. Befehl ist befehl, wij als bestuurders en beleidsmakers doen toch wat we zelf willen het ov is er totaal niet voor de consumenten maar alleen maar voor prestigeuze wethouders en een TLS die gewoon een slecht doordacht systeem willen doordrukken. | |
macca728 | vrijdag 13 februari 2009 @ 16:53 |
quote:De reden is dat de chipkaart sowieso per 29-02-09 werd ingevoerd, problemen of niet. Tarieven zijn helemaal niet veranderd vanwege de chipkaart, dus dat is onzin wat jij zegt | |
macca728 | vrijdag 13 februari 2009 @ 16:55 |
quote:En dan zeg je van mij hypocriet. In het Ad stonden er nog 2 pagina's achter met concrete voorbeelden. Niet iedereen gaat kijken hoe zijn ritje kost hoor Snowgoon, zoals ook een hoop mensen hun kassabon weggooien. | |
macca728 | vrijdag 13 februari 2009 @ 16:57 |
er blijkt in elk geval ondubbelzinnig uit dat de problemen voor invoering, ook na invoering nog steeds aanwezig zijn. De software en hardware geven teveel foutmeldingen, waar de reiziger het slachtoffer van is. De reden waarom belangenorganisaties uit het overleg zijn gestapt. | |
Basp1 | vrijdag 13 februari 2009 @ 17:57 |
quote:Ow is dat echt de enigste reden dat de conusmenten organisateis uit het overleg zijng estapt, in de links die tegenwoordig in de OP staan geeft ROVER de door jou genoemde reden toch echt niet dat als reden op op. ![]() quote:Van een zone systeem naar een kilometertarief is helmaal geen verandering. Damn wat voor plaat beton heb jij voor je hoofd zitten. ![]() Verder is het dan nog discutabel dat er tussen rotterdam en amsterdam straks 10% verschil in de kilometer prijs komt te zitten. Waren de zone's in amsterdam groter of kleiner dan in rotterdam dat het die 10% verschil rechtvaardigd? | |
macca728 | vrijdag 13 februari 2009 @ 18:03 |
quote:Laat ik het anders formuleren volgens de vervoerders zijn er geen tariefsverhogingen ingevoerd door invoering van de chipkaart. In Amsterdam waren de zones blijkbaar kleiner, waardoor de km prijs inderdaad hoger kan liggen. Ik zeg trouwens niet dat de tarieven hetzelfde zijn gebleven, dat is wat de vervoerders zeggen. Dat het duurder is geworden heb ik al vaker gezegd [ Bericht 10% gewijzigd door macca728 op 13-02-2009 18:11:24 ] | |
macca728 | vrijdag 13 februari 2009 @ 18:07 |
quote: De consumentenorganisaties wilden discussieren over de problemen en een oplossing daarvoor. Daarvoor was uitstel van verplicht reizen met de chipkaart nodig en daar viel niet over te praten | |
macca728 | vrijdag 13 februari 2009 @ 18:09 |
quote:Ik las even te snel toen ik vanavond thuiskwam, vandaar de verwarring ![]() We zijn het verder eens ![]() | |
snowgoon | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:15 |
quote:Ik kan m voorstellen dat die discussie al 10tallen keren is gevoerd. En als er dan figuren bij zitten als Macca kun je die discussie nog 10tallen keren voeren maar kom je niet verder. Logisch dat je dan op een gegeven moment de discussie niet meer gaat voeren. | |
snowgoon | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:17 |
quote:Uitzoeken hoeveel je ritje kost is geen enkele moeite. Daar hoef je je kassabon echt niet voor te bewaren. Gewoon op internet uitzoeken, de RET heeft een hele handige site daarvoor. En hoeveel het met strippen koste is ook na te gaan. Dus als je dan moeite doet om kritiek te leveren, onderbouw het dan zoveel mogelijk met feiten en niet met indrukken. En tja, de vervoerders hebben gezegd dat het voor sommige mensen duurder zou worden en voor anderen goedkoper. Als je dan alleen maar gaat zoeken naar mensen voor wie het duurder wordt... | |
snowgoon | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:22 |
quote:Dus aan de ene kant loop je te klagen dat het te lang duurt, aan de andere kant loop je te klagen dat er niet naar de consumenten organisaties wordt geluisterd ![]() | |
macca728 | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:41 |
quote: ZIe het AD vandaag, voor de MEESTE mensen wordt het duurder. De consumentenbond en Rover willen daar een onafhankelijk onderzoek. Dat onderzoek kan inderdaad zo aantonen of het duurder is voor de mensen. De voorbeelden staan genoemd in het AD. | |
macca728 | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:42 |
quote:IK ??? Kan je nou eens normaal discussie voeren of niet ? | |
macca728 | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:44 |
quote:Er komen klachten binnen, tamelijk veel blijkbaar anders heeft het geen nieuwswaarde. Hoe mensen het in godsnaam kunnen nakijken op internet is mij ook volslagen onduidelijk als je geen persoonlijke chipkaart heb of als je geen internet heb | |
snowgoon | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:45 |
quote:Ja jij ja. Je wilt toch niet zeggen dat jij nooit hebt geklaagd dat de ze consumenten organisaties negeren én dat het allemaal te lang duurt. | |
macca728 | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:48 |
quote:Discussie gaat daar niet eens over en ik reageerde niet op jou Graag ook citaat van mij, dat het te lang duurde | |
snowgoon | vrijdag 13 februari 2009 @ 20:00 |
quote:Ach komop zeg. Het AD maakte er zelfs een bericht van dat men zwart kon rijden. En als je dat bericht dan goed las, bleek het alleen te gaan als je een kaart had die de studenten die nog geen OV chipkaart hadden, kregen... Dus de nieuwswaarde hoeft echt niet zo hoog te zijn voordat ze er een artikel van maken. | |
snowgoon | vrijdag 13 februari 2009 @ 20:01 |
quote:En geven ze ook voorbeelden van reizen waarbij het juist goedkoper is geworden of kijken ze alleen maar naar de variaties waarbij het duurder is geworden? Ik gok het laatste. | |
Stupendous76 | vrijdag 13 februari 2009 @ 20:12 |
quote:Als het voor de meeste mensen duurder wordt, is het voor enkelen automatisch goedkoper ![]() quote: ![]() | |
snowgoon | vrijdag 13 februari 2009 @ 20:18 |
quote:Tja, ik heb onlangs bij willekeurige 6 trajecten in Amsterdam bekeken wat goedkoper was, chipkaart of strippenkaart. En daar was in 5 gevallen de chipkaart toch echt stukken goedkoper. Dus misschien kun jij even voorbeelden geven waar het duurder is geworden. Moet geen probleem zijn toch? | |
macca728 | vrijdag 13 februari 2009 @ 20:21 |
quote:zie het AD | |
macca728 | vrijdag 13 februari 2009 @ 20:23 |
quote:dus als ik 6 trajecten bekijk waarvan er 5 duurder zijn heb ik gelijk ? Stukken goedkoper ? Graag prijzen van strippenkaart en chipkaart van die trajecten |