abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65994669
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 15:35 schreef wdn het volgende:
Opmerkingen
- k vind dat het RET naar 0% moet streven. Het maakt niet uit of het haalbaar is.
- Voor een gesloten systeem werkt dit om zwartrijden tegen te gaan. Daar is iedereen het wel over eens. Nu de NS nog zover krijgen
- 1 probleem met deze uitspraak: "het percentage ligt nu iets onder de 5$". Hoe tellen ze een zwartrijder die ze niet hebben gepakt? Kunnen ze niet dus die 5% is niet te onderbouwen met cijfers. Op basis van toegenomen inkomsten zou je misschien een uitspraak kunnen maken over zwartrijders maar daar zit veel ruis in: bijvoorbeeld seizoensinvloeden en toename aantal niet zwartrijdende reizigers zou je daar uit moeten halen.

Nee. Zulke uitspraken zijn leuk voor het management. Meer niet.
- Ik zou graag op een lekker tropisch eiland wonen en nooit meer werken. Maar aangezien ik weet dat dat niet realiseerbaar is, neem ik ook genoegen met een leuk huis in Nederland en een leuke baan.
- Controle houden en kijken hoeveel mensen een kaartje hebben. Lijkt me niet zo'n probleem om dat te onderzoeken.
En 5% vind jij geen cijfer? Wat zou het anders zijn als je absolute cijfers zou krijgen?
pi_65994827
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 16:48 schreef Basp1 het volgende:
Die 5% is natuurlijk ook een grap, als we weten dat eerst oude van dagen moesten betalen om te reizen en nu gratis in rotterdam mogen reizen. Nederlanders kennende gaan ze dan opeens wat meer reizen. Eerst reisde er 100 mensen waarvan 8 zwart, nu door de gratis reizenden ouderen misschien wel 120, nog steeds 8 zwart maar het percentage zwartrijders zakt dan ook.

Altijd leuk die statistiek.


Alles verzinnen om maar te blijven zeiken op de chipkaart
pi_65995145
wat betekent dit dan

. Echte cijfers hebben we pas rond maart, als het landelijk onderzoek naar zwartrijden is uitgevoerd
pi_65995320
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 18:41 schreef macca728 het volgende:
wat betekent dit dan

. Echte cijfers hebben we pas rond maart, als het landelijk onderzoek naar zwartrijden is uitgevoerd
Dat ze pas in maart betere cijfers hebben dan nu.
pi_65995353
wat voor landelijk onderzoek ?
  donderdag 12 februari 2009 @ 18:54:20 #206
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65995466
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 18:41 schreef macca728 het volgende:
wat betekent dit dan

. Echte cijfers hebben we pas rond maart, als het landelijk onderzoek naar zwartrijden is uitgevoerd
Hadden ze dat niet beter vóór de invoering kunnen doen? Dan had je de regio Rotterdam ook mee kunnen nemen terwijl dat nu, door de chipkaart, niet meer gaat.

Maar ja, ze hadden wel meer dingen beter eerst kunnen doen...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_65995545
ik vraag me af waarom men dat landelijk onderzoek af moet wachten.

Het gaat toch om het aantal zwartrijders in de Rotterdamse metro ?
pi_65995574
Overigens opvallend, de reizigers geven de chipkaart een 6,5
bij de invoering was dat nog 6,7

http://www.nu.nl/economie(...)al-zwartrijders.html
http://www.nu.nl/algemeen(...)er-ov-chipkaart.html
pi_65995707
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 18:54 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Hadden ze dat niet beter vóór de invoering kunnen doen? Dan had je de regio Rotterdam ook mee kunnen nemen terwijl dat nu, door de chipkaart, niet meer gaat.

Maar ja, ze hadden wel meer dingen beter eerst kunnen doen...
Hoezo kan de regio Rotterdam nu niet worden meegenomen?
pi_65995743
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 18:56 schreef macca728 het volgende:
ik vraag me af waarom men dat landelijk onderzoek af moet wachten.

Het gaat toch om het aantal zwartrijders in de Rotterdamse metro ?
Dat onderzoek in maart blijkbaar niet, dat gaat over de landelijke cijfers.
pi_65995804
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 18:57 schreef macca728 het volgende:
Overigens opvallend, de reizigers geven de chipkaart een 6,5
bij de invoering was dat nog 6,7

http://www.nu.nl/economie(...)al-zwartrijders.html
http://www.nu.nl/algemeen(...)er-ov-chipkaart.html
Verdomd zeg, de reizigers hebben niet precies dezelfde cijfers gegeven als vorige keer. Schandalig!
pi_65995841
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:04 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Verdomd zeg, de reizigers hebben niet precies dezelfde cijfers gegeven als vorige keer. Schandalig!
Je zou verwachten dat na de vlekkeloze invoering de cijfers omhoog gaan.
pi_65995875
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:03 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dat onderzoek in maart blijkbaar niet, dat gaat over de landelijke cijfers.
dus als het landelijk is afgenomen, ligt dat aan de chipkaart ?
Ik ben benieuwd naar die cijfers
  donderdag 12 februari 2009 @ 19:08:55 #214
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_65995971
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 18:24 schreef snowgoon het volgende:

[..]

- Ik zou graag op een lekker tropisch eiland wonen en nooit meer werken. Maar aangezien ik weet dat dat niet realiseerbaar is, neem ik ook genoegen met een leuk huis in Nederland en een leuke baan.
Onzinnige vergelijking vind je niet zelf? Het hoort een doel op zich te zijn voor enig OV om zwartrijden naar 0 te brengen. Is verder geen discussie voor nodig. Punt.
quote:
- Controle houden en kijken hoeveel mensen een kaartje hebben. Lijkt me niet zo'n probleem om dat te onderzoeken.
En 5% vind jij geen cijfer? Wat zou het anders zijn als je absolute cijfers zou krijgen?
Nee, 5% is zelfstandig geen cijfer om ook maar iets op te baseren.

Zoals gesteld: 5% is het percentage aan reizigers dat is gecontroleerd dat zwart bleek te rijden. Enige andere conclusie die je wilt trekken op basis van dit cijfer is GISWERK. En ja, ik ben een data-analist.

Er vanuitgaande dat het systeem gesloten (aanname!) is dien je te weten hoeveel personen in en uitchecken. hoeveel keer de poorten onterecht zijn opengegaan, hoe vaak daarvan toch een betaalde exit was en nog wat meer zaken.

Nogmaals: als de stelling is dat sinds de invoering het aantal zwartrijders van 8 naar 5% is gegaan is dat bericht onvoldoende om als een steekhoudend argument te gebruiken. Zoals met al deze cijfers: men heeft totaal geen inzicht in het totaal van de overtredingen als je niet kunt weten dat je alle overtredingen pakt.

Stel(!) we veronderstellen dat de cijfers inderdaad een 3% afname in zwartrijders betreft dan mag je daar nog steeds niet een andere maand tegenoverstellen zonder te achterhalen wat die afname veroorzaakt.
Wie zegt dat de notoire zwartrijder niet op dit moment op zoek is naar een methode om zwart te kunnen rijden. Je kunt over zwartrijden pas uitspraken doen als er veel meer maanden naast elkaar kunt leggen. 1 maand is zeker te weinig.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_65996293
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:08 schreef wdn het volgende:

[..]

Onzinnige vergelijking vind je niet zelf? Het hoort een doel op zich te zijn voor enig OV om zwartrijden naar 0 te brengen. Is verder geen discussie voor nodig. Punt.
[..]

Nee, 5% is zelfstandig geen cijfer om ook maar iets op te baseren.

Zoals gesteld: 5% is het percentage aan reizigers dat is gecontroleerd dat zwart bleek te rijden. Enige andere conclusie die je wilt trekken op basis van dit cijfer is GISWERK. En ja, ik ben een data-analist.

Er vanuitgaande dat het systeem gesloten (aanname!) is dien je te weten hoeveel personen in en uitchecken. hoeveel keer de poorten onterecht zijn opengegaan, hoe vaak daarvan toch een betaalde exit was en nog wat meer zaken.

Nogmaals: als de stelling is dat sinds de invoering het aantal zwartrijders van 8 naar 5% is gegaan is dat bericht onvoldoende om als een steekhoudend argument te gebruiken. Zoals met al deze cijfers: men heeft totaal geen inzicht in het totaal van de overtredingen als je niet kunt weten dat je alle overtredingen pakt.

Stel(!) we veronderstellen dat de cijfers inderdaad een 3% afname in zwartrijders betreft dan mag je daar nog steeds niet een andere maand tegenoverstellen zonder te achterhalen wat die afname veroorzaakt.
Wie zegt dat de notoire zwartrijder niet op dit moment op zoek is naar een methode om zwart te kunnen rijden. Je kunt over zwartrijden pas uitspraken doen als er veel meer maanden naast elkaar kunt leggen. 1 maand is zeker te weinig.
Zo kun je blijven zeiken. Als ze zouden zeggen dat ze het naar 0 willen, dan zou iemand anders weer gaan klagen dat het idealistische idioten zijn die geen oog hebben voor de realiteit. Macca denkt nu al dat 0% het plan was en loopt te mopperen dat ze dat niet halen.

Een zwartrijder kan ook gewoon meegaan met iemand zonder dat de poortjes extra openen. Of op 1 van de stations zonder poortjes zijn ingestapt. Dus exacte cijfers kan men niet geven.

Dit onderzoek wordt ook niet gepresenteerd als HET onderzoek naar het effect op zwartrijden. Sterker nog, er wordt duidelijk bij gezegd dat dit een voorlopig steekproef is.

Prima dat jij allerlei eisen stelt aan waar het RET naar moet streven en hoevaak en wanneer ze onderzoek doen. Maar wees niet teleurgsteld als ze aan die eisen niet voldoen.
pi_65996396
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

dus als het landelijk is afgenomen, ligt dat aan de chipkaart ?
Ik ben benieuwd naar die cijfers
Waar zie jij iemand zeggen dat de landelijke cijfers samenhangen met de OV chipkaart?
pi_65996405
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:08 schreef wdn het volgende:

[..]

Onzinnige vergelijking vind je niet zelf? Het hoort een doel op zich te zijn voor enig OV om zwartrijden naar 0 te brengen. Is verder geen discussie voor nodig. Punt.
[..]

Nee, 5% is zelfstandig geen cijfer om ook maar iets op te baseren.

Zoals gesteld: 5% is het percentage aan reizigers dat is gecontroleerd dat zwart bleek te rijden. Enige andere conclusie die je wilt trekken op basis van dit cijfer is GISWERK. En ja, ik ben een data-analist.

Er vanuitgaande dat het systeem gesloten (aanname!) is dien je te weten hoeveel personen in en uitchecken. hoeveel keer de poorten onterecht zijn opengegaan, hoe vaak daarvan toch een betaalde exit was en nog wat meer zaken.

Nogmaals: als de stelling is dat sinds de invoering het aantal zwartrijders van 8 naar 5% is gegaan is dat bericht onvoldoende om als een steekhoudend argument te gebruiken. Zoals met al deze cijfers: men heeft totaal geen inzicht in het totaal van de overtredingen als je niet kunt weten dat je alle overtredingen pakt.

Stel(!) we veronderstellen dat de cijfers inderdaad een 3% afname in zwartrijders betreft dan mag je daar nog steeds niet een andere maand tegenoverstellen zonder te achterhalen wat die afname veroorzaakt.
Wie zegt dat de notoire zwartrijder niet op dit moment op zoek is naar een methode om zwart te kunnen rijden. Je kunt over zwartrijden pas uitspraken doen als er veel meer maanden naast elkaar kunt leggen. 1 maand is zeker te weinig.
Helemaal gelijk, het is een steekproef van 24000/300000 ritten = 0.08 %
dus niet ter zake doenend als steekproef.

Tweede argument is dat er nu veel RET ers en politie op de been is. Dat gaat verminderen en daarme het zwartrijden weer vermeerderen. Ook inderdaad als men gewend is aan de chipkaart en men weet hoe je zwart moet rijden
pi_65996426
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

Je zou verwachten dat na de vlekkeloze invoering de cijfers omhoog gaan.
Ik ben blij dat je inziet dat de invoering goed is gegaan.
En waarom de cijfers niet omhoog gaan, geen idee. Ik denk dat mensen nog moeten wennen. En dat kan wel even duren.
pi_65996434
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:19 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Waar zie jij iemand zeggen dat de landelijke cijfers samenhangen met de OV chipkaart?
waarom wil de heer Peters van de RET de landelijke cijfers afwachten ?
pi_65996880
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:20 schreef macca728 het volgende:

[..]

waarom wil de heer Peters van de RET de landelijke cijfers afwachten ?
Ik denk dat bij dat onderzoek in maar uitgebreider onderzoek wordt gedaan en dat dit onderzoek een snelle steekproef was.
quote:
,,We hebben nog geen keiharde cijfers, maar we hebben sterk de indruk dat het meer dan gehalveerd is,’’ zegt directeur Pedro Peters van de RET.

De openbaar vervoerder komt in maart met de jaarlijkse rapportage. ,,We denken dat het zwart rijden in de metro dan zal zijn gedaald naar tussen de vier en vijf procent.’’ Nu ligt dat cijfer op 8,5. Dagelijks worden in de ondergrondse in de Maasstad zo’n 300.000 ritten gemaakt. Dat aantal is gelijk gebleven, stelt de RET.
pi_65996920
het is een steekproef van 24000/300000 ritten = 0.08 %
dus niet ter zake doenend als steekproef.
pi_65997193
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:34 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik denk dat bij dat onderzoek in maar uitgebreider onderzoek wordt gedaan en dat dit onderzoek een snelle steekproef was.
[..]


En wat is dan de relatie met de OV chipkaart. Is die ook landelijk ingevoerd ?
pi_65997233
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:35 schreef macca728 het volgende:
het is een steekproef van 24000/300000 ritten = 0.08 %
dus niet ter zake doenend als steekproef.
Toen het AD een middagje onderzoek deed op een station om te zien hoeveel mensen de kaart gebruikten, vond je de cijfers prima.
Nu er een veel beter onderzoek is maar met een uitkomst die jou niet bevalt, ga je ineens de onderzoeksmethode.

Wat een hypocriet ventje ben je toch.
  donderdag 12 februari 2009 @ 19:43:55 #224
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65997266
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:01 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Hoezo kan de regio Rotterdam nu niet worden meegenomen?
Lees mijn post nog maar eens...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_65997323
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:43 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Lees mijn post nog maar eens...
Als ik een reactie niet begrijp lees ik 'm nog een keer door. En als ik 'm dan nog niet begrijp, dan ga ik vragen wat men bedoeld.
Dus leg eens gewoon uit waarom Rotterdam nu niet meegenomen kan worden in een onderzoek in maart.
  donderdag 12 februari 2009 @ 19:55:18 #226
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65997785
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:45 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Als ik een reactie niet begrijp lees ik 'm nog een keer door. En als ik 'm dan nog niet begrijp, dan ga ik vragen wat men bedoeld.
Dus leg eens gewoon uit waarom Rotterdam nu niet meegenomen kan worden in een onderzoek in maart.
Omdat de cijfers van de chipkaart niet betrouwbaar zijn. Als je in een bus/trein/tram/metro zit gaat het chipkaartsysteem er van uit dat je daar alleen kan zijn met een geldig pasje, dus 'wit reist'. De enige manier om zwart rijden te achterhalen kan door controle (van controleurs/conducteurs) en dat zijn dus momentopnames binnen een heel andere tijdspanne.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_65998190
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:55 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Omdat de cijfers van de chipkaart niet betrouwbaar zijn. Als je in een bus/trein/tram/metro zit gaat het chipkaartsysteem er van uit dat je daar alleen kan zijn met een geldig pasje, dus 'wit reist'. De enige manier om zwart rijden te achterhalen kan door controle (van controleurs/conducteurs) en dat zijn dus momentopnames binnen een heel andere tijdspanne.
De cijfers van de chipkaart zijn niet gebruikt, want dan zou je zien dat er geen zwartrijders zijn.
Uit het artikel van Nu.nl
quote:
De RET peilde in de tien dagen voor de afschaffing van de strippenkaart 28.000 reizigers, in de tien daarop volgende dagen nog eens 24.000.
pi_65998535
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 18:21 schreef snowgoon het volgende:


Vertel eens, wat voor een rampen spelen er zich nu af in de Rotterdamse metro door de invoering van de ov chipkaart?
Ik ben heel benieuwd ook naar de nieuwe cijfers hoevele mens nu weer hun geld hebben teurg moeten vragen omdat ze vergaten uit te checken/ de apparatuur niet werkte.

Dat is toch een belachelijk iets dat als electronsiche apparatuur niet werkt, je als consument zelf achter aan moet om maar je teveel betaald geld terug te krijgen. Dan doen OV bedrijven ook nog alsof je ze moet danken op je knieen dat ze dat ook nog doen. Het lijkt gvd wel een omgekeerde wereld. Als we dan ook nog eens zien dat als je geld van je kaart terug wilt hebben je 2.50 adminsatratie kosten mag betalen, waarom betalen ovbedrijven dan ook geen admininstratie kosten voor degene waarbij de apparatuur aantoonbaar niet werkte, net alsof consumenten voor niets die adminstratie doen.
pi_65998602
Invoering chipkaart vermindert aantal zwartrijders

de tien daarop volgende dagen nog eens 24.000

cijfers van de chipkaart zijn wel gebruikt, want na invoering van de chipkaartverplichting, dus na 29-01 is er een steekproef gehouden
  donderdag 12 februari 2009 @ 20:21:41 #230
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65998867
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:04 schreef snowgoon het volgende:

[..]

De cijfers van de chipkaart zijn niet gebruikt, want dan zou je zien dat er geen zwartrijders zijn.
Uit het artikel van Nu.nl
[..]


&
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:55 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Omdat de cijfers van de chipkaart niet betrouwbaar zijn. Als je in een bus/trein/tram/metro zit gaat het chipkaartsysteem er van uit dat je daar alleen kan zijn met een geldig pasje, dus 'wit reist'. De enige manier om zwart rijden te achterhalen kan door controle (van controleurs/conducteurs) en dat zijn dus momentopnames binnen een heel andere tijdspanne.
Je kan met de chipkaart dus geen zwartrijders meten, enkel met controles (en die geven een vertekend beeld, want slechts sporadisch)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_65999055
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:21 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

&
[..]

Je kan met de chipkaart dus geen zwartrijders meten, enkel met controles (en die geven een vertekend beeld, want slechts sporadisch)
En er zijn dus controles uitgevoerd.
pi_65999101
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:21 schreef Stupendous76 het volgende:

Je kan met de chipkaart dus geen zwartrijders meten, enkel met controles (en die geven een vertekend beeld, want slechts sporadisch)
Met een goede steekproef is het heus wel met een grote betrouwbaarheid te zeggen. Maar mijn statistiek is helemaal weg in mijn geheugen. Je hoeft in ieder geval geen 100% controle uit te voren om door middel van een steekproef een heel goede voorspelling te doen.
pi_65999205
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:14 schreef macca728 het volgende:
Invoering chipkaart vermindert aantal zwartrijders

de tien daarop volgende dagen nog eens 24.000

cijfers van de chipkaart zijn wel gebruikt, want na invoering van de chipkaartverplichting, dus na 29-01 is er een steekproef gehouden
Hoe moeilijk te begrijpen is dit?

Je gaat op verschillende stations staan. Vraagt 24 duizend mensen hun vervoersbewijs te laten zien. Bijna 1200 mensen blijken geen geldig vervoersbewijs te hebben. Conclusie ongeveer 5% van de mensen reist zwart.
pi_65999281
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Met een goede steekproef is het heus wel met een grote betrouwbaarheid te zeggen. Maar mijn statistiek is helemaal weg in mijn geheugen. Je hoeft in ieder geval geen 100% controle uit te voren om door middel van een steekproef een heel goede voorspelling te doen.
nee 10% toch om representatief te zijn
pi_65999319
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd ook naar de nieuwe cijfers hoevele mens nu weer hun geld hebben teurg moeten vragen omdat ze vergaten uit te checken/ de apparatuur niet werkte.

Dat is toch een belachelijk iets dat als electronsiche apparatuur niet werkt, je als consument zelf achter aan moet om maar je teveel betaald geld terug te krijgen. Dan doen OV bedrijven ook nog alsof je ze moet danken op je knieen dat ze dat ook nog doen. Het lijkt gvd wel een omgekeerde wereld. Als we dan ook nog eens zien dat als je geld van je kaart terug wilt hebben je 2.50 adminsatratie kosten mag betalen, waarom betalen ovbedrijven dan ook geen admininstratie kosten voor degene waarbij de apparatuur aantoonbaar niet werkte, net alsof consumenten voor niets die adminstratie doen.
Ja tuurlijk joh. Niets heeft geregistreerd dat ik ergens was of wat ik gedaan heb, maar toch moet ik automatisch geld terug krijgen
Ja het is zeer vervelend dat het zo gaat, maar dat zijn de risico's die men loopt met de invoering van een dergelijk systeem.
pi_65999368
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee 10% toch om representatief te zijn
De kijkcijfers voor TV worden gemeten bij 1600 mensen. 0,1 promile van de Nederlandse bevolking.
pi_65999498
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:33 schreef snowgoon het volgende:

[..]

De kijkcijfers voor TV worden gemeten bij 1600 mensen. 0,1 promile van de Nederlandse bevolking.
ja maar daar is de afwijking dus groter

Volgens jouw redenering kan de 5% een afwijking hebben van -5+5 procent

dus 0% zwartrijders of 10% zwartrijders

wat ik al zei, zon steekproef zegt niets
pi_65999531
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:32 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ja tuurlijk joh. Niets heeft geregistreerd dat ik ergens was of wat ik gedaan heb, maar toch moet ik automatisch geld terug krijgen
Ja het is zeer vervelend dat het zo gaat, maar dat zijn de risico's die men loopt met de invoering van een dergelijk systeem.
men ? de reiziger dus
pi_65999606
los van die steekproef

door de aanwezigheid van zoveel RET ers en politie zullen zwartrijders een tijdje afgeschrikt worden.

Als de RET weer normale diensten gaat draaien komen die zwartrijders weer terug. Zeker als alle mogelijkheden van zwartrijden met de chipkaart weer ingeburgerd zijn

Dit is toch zo logisch als wat
pi_65999703
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:32 schreef snowgoon het volgende:

Ja tuurlijk joh. Niets heeft geregistreerd dat ik ergens was of wat ik gedaan heb, maar toch moet ik automatisch geld terug krijgen
Ja het is zeer vervelend dat het zo gaat, maar dat zijn de risico's die men loopt met de invoering van een dergelijk systeem.
Hoezo heeft niets geregistreed, de checkin is altjd wel geregistreerd anders zou je ook zonder er ooit geweest te zijn dat geld terug moeten kunnen vorderen.

Maar leuk dat je het weer met zo'n dooddoener af doet. Dat zijn de risico's die men loopt met de invoering van een electronisch systeem. Waarom krijgen consumenten geen adminstratiekosten vergoed als dat systeem (apparatuurfalen) fouten maakt, maar mogen consumenten wel administratiekosten betalen als men het geld van die kaart af wilt halen. Net alsof alle voordelen van het systeem bij de vervoerders komen te liggen en de consument door deze bedrijven als voetveeg gebruikt worden.
pi_65999906
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee 10% toch om representatief te zijn
Smaakt je duim goed?

Hoe groter de groep hoe minder percentage preoven die gedaan moeten worden om een geod beeld te krijgen.

Volgens mij moeten wij bij een partij van 1000 stuks op 4 willekeurige stuks metingen verrichten en dan hebben we statisch gezien genoeg gemeten. Dat is dus dan maar 0.4% en ik verwacht dat het met zulke hoeveeheden reizigers een nog veel kleiner percentage zal zijn
pi_65999912
bij de NS straks wordt je reis geregistreerd, dus ook evt vertragingen van de trein.

Kijken of de NS alle persoonlijke chipkaart houders hun geld teruggeeft bij lange vertragingen
pi_65999989
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Smaakt je duim goed?

Hoe groter de groep hoe minder percentage preoven die gedaan moeten worden om een geod beeld te krijgen.

Volgens mij moeten wij bij een partij van 1000 stuks op 4 willekeurige stuks metingen verrichten en dan hebben we statisch gezien genoeg gemeten. Dat is dus dan maar 0.4% en ik verwacht dat het met zulke hoeveeheden reizigers een nog veel kleiner percentage zal zijn
haha Statistiek is ook lang geleden voor me.

Hou je wel rekening met het foutpercentage, dat kan aardig wat % schelen. Afwijkingen
pi_66000008
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Smaakt je duim goed?

Hoe groter de groep hoe minder percentage preoven die gedaan moeten worden om een geod beeld te krijgen.

Volgens mij moeten wij bij een partij van 1000 stuks op 4 willekeurige stuks metingen verrichten en dan hebben we statisch gezien genoeg gemeten. Dat is dus dan maar 0.4% en ik verwacht dat het met zulke hoeveeheden reizigers een nog veel kleiner percentage zal zijn
los van die steekproef

door de aanwezigheid van zoveel RET ers en politie zullen zwartrijders een tijdje afgeschrikt worden.

Als de RET weer normale diensten gaat draaien komen die zwartrijders weer terug. Zeker als alle mogelijkheden van zwartrijden met de chipkaart weer ingeburgerd zijn

Dit is toch zo logisch als wat.
pi_66001883
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:36 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja maar daar is de afwijking dus groter

Volgens jouw redenering kan de 5% een afwijking hebben van -5+5 procent

dus 0% zwartrijders of 10% zwartrijders

wat ik al zei, zon steekproef zegt niets
Daar is hypocrietje weer!

Toen het AD een veel kleinschaliger onderzoek had heb ik je nooit zien zeuren over de meet methode
pi_66002143
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoezo heeft niets geregistreed, de checkin is altjd wel geregistreerd anders zou je ook zonder er ooit geweest te zijn dat geld terug moeten kunnen vorderen.

Maar leuk dat je het weer met zo'n dooddoener af doet. Dat zijn de risico's die men loopt met de invoering van een electronisch systeem. Waarom krijgen consumenten geen adminstratiekosten vergoed als dat systeem (apparatuurfalen) fouten maakt, maar mogen consumenten wel administratiekosten betalen als men het geld van die kaart af wilt halen. Net alsof alle voordelen van het systeem bij de vervoerders komen te liggen en de consument door deze bedrijven als voetveeg gebruikt worden.
De checkout is nooit geregistreerd. Dus hoe moet de RET weten of en waar de reiziger heeft uitgecheckt?
Daarbij is ook nog helemaal niet duidelijk of alle 200.000 mensen niet werkende apparatuur zijn tegengekomen. Er zullen vast ook wel een aantal gevallen zijn waar de reiziger niet heeft uitgecheckt.

Dat de reiziger wel administratiekosten moet betalen is denk ik meer als soort "afschrikking" om het niet te aantrekkelijk te maken om saldo terug te vragen. Daarbij zijn de administratiekosten voor de RET heel wat duidelijker te definieren dan de administratiekosten van de reiziger.
Maar iets van een tegoedbon ofzo bij echt weigerende apparatuur zou ik niet verkeerd vinden maar ook niet noodzakelijk.
pi_66002169
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:45 schreef macca728 het volgende:
bij de NS straks wordt je reis geregistreerd, dus ook evt vertragingen van de trein.

Kijken of de NS alle persoonlijke chipkaart houders hun geld teruggeeft bij lange vertragingen
Ik zie het al voor me. Mensen die nog rustig op het station een kopje koffie gaan drinken en dan zeggen dat ze vertraging hadden
pi_66002547
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 21:40 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik zie het al voor me. Mensen die nog rustig op het station een kopje koffie gaan drinken en dan zeggen dat ze vertraging hadden
Wat ben je toch een mongool he
pi_66002770
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 21:39 schreef snowgoon het volgende:

[..]

De checkout is nooit geregistreerd. Dus hoe moet de RET weten of en waar de reiziger heeft uitgecheckt?
Daarbij is ook nog helemaal niet duidelijk of alle 200.000 mensen niet werkende apparatuur zijn tegengekomen. Er zullen vast ook wel een aantal gevallen zijn waar de reiziger niet heeft uitgecheckt.

Dat de reiziger wel administratiekosten moet betalen is denk ik meer als soort "afschrikking" om het niet te aantrekkelijk te maken om saldo terug te vragen. Daarbij zijn de administratiekosten voor de RET heel wat duidelijker te definieren dan de administratiekosten van de reiziger.
Maar iets van een tegoedbon ofzo bij echt weigerende apparatuur zou ik niet verkeerd vinden maar ook niet noodzakelijk.
Dus men moet mij afschrikken om mijn geld terug te vragen bij een falende vervoerder.

Falende apparatuur kan men zo zien in het systeem. Reiziger hebben ook administratiekosten, misschien moeilijk te definieren, nou hier dan: zelfde tarief als de vervoerder hanteert.

Los van het geld, als de apparatuur hapert, moet de vervoerder de kaart deblokkeren.
Ik kan niet zomaar verder reizen, maar dat snap jij blijkbaaar niet.
pi_66002797
Gaat Qbuzz straks ook al haar personeel inzetten om de mensen te helpen bij de OV chipkaart ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')