En wat is dan de relatie met de OV chipkaart. Is die ook landelijk ingevoerd ?quote:Op donderdag 12 februari 2009 19:34 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik denk dat bij dat onderzoek in maar uitgebreider onderzoek wordt gedaan en dat dit onderzoek een snelle steekproef was.
[..]
Toen het AD een middagje onderzoek deed op een station om te zien hoeveel mensen de kaart gebruikten, vond je de cijfers prima.quote:Op donderdag 12 februari 2009 19:35 schreef macca728 het volgende:
het is een steekproef van 24000/300000 ritten = 0.08 %
dus niet ter zake doenend als steekproef.
Lees mijn post nog maar eens...quote:Op donderdag 12 februari 2009 19:01 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoezo kan de regio Rotterdam nu niet worden meegenomen?
Als ik een reactie niet begrijp lees ik 'm nog een keer door. En als ik 'm dan nog niet begrijp, dan ga ik vragen wat men bedoeld.quote:Op donderdag 12 februari 2009 19:43 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Lees mijn post nog maar eens...
Omdat de cijfers van de chipkaart niet betrouwbaar zijn. Als je in een bus/trein/tram/metro zit gaat het chipkaartsysteem er van uit dat je daar alleen kan zijn met een geldig pasje, dus 'wit reist'. De enige manier om zwart rijden te achterhalen kan door controle (van controleurs/conducteurs) en dat zijn dus momentopnames binnen een heel andere tijdspanne.quote:Op donderdag 12 februari 2009 19:45 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als ik een reactie niet begrijp lees ik 'm nog een keer door. En als ik 'm dan nog niet begrijp, dan ga ik vragen wat men bedoeld.
Dus leg eens gewoon uit waarom Rotterdam nu niet meegenomen kan worden in een onderzoek in maart.
De cijfers van de chipkaart zijn niet gebruikt, want dan zou je zien dat er geen zwartrijders zijn.quote:Op donderdag 12 februari 2009 19:55 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Omdat de cijfers van de chipkaart niet betrouwbaar zijn. Als je in een bus/trein/tram/metro zit gaat het chipkaartsysteem er van uit dat je daar alleen kan zijn met een geldig pasje, dus 'wit reist'. De enige manier om zwart rijden te achterhalen kan door controle (van controleurs/conducteurs) en dat zijn dus momentopnames binnen een heel andere tijdspanne.
quote:De RET peilde in de tien dagen voor de afschaffing van de strippenkaart 28.000 reizigers, in de tien daarop volgende dagen nog eens 24.000.
Ik ben heel benieuwd ook naar de nieuwe cijfers hoevele mens nu weer hun geld hebben teurg moeten vragen omdat ze vergaten uit te checken/ de apparatuur niet werkte.quote:Op donderdag 12 februari 2009 18:21 schreef snowgoon het volgende:
Vertel eens, wat voor een rampen spelen er zich nu af in de Rotterdamse metro door de invoering van de ov chipkaart?
"e:Op donderdag 12 februari 2009 20:04 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De cijfers van de chipkaart zijn niet gebruikt, want dan zou je zien dat er geen zwartrijders zijn.
Uit het artikel van Nu.nl
[..]
Je kan met de chipkaart dus geen zwartrijders meten, enkel met controles (en die geven een vertekend beeld, want slechts sporadisch)quote:Op donderdag 12 februari 2009 19:55 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Omdat de cijfers van de chipkaart niet betrouwbaar zijn. Als je in een bus/trein/tram/metro zit gaat het chipkaartsysteem er van uit dat je daar alleen kan zijn met een geldig pasje, dus 'wit reist'. De enige manier om zwart rijden te achterhalen kan door controle (van controleurs/conducteurs) en dat zijn dus momentopnames binnen een heel andere tijdspanne.
En er zijn dus controles uitgevoerd.quote:Op donderdag 12 februari 2009 20:21 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
&
[..]
Je kan met de chipkaart dus geen zwartrijders meten, enkel met controles (en die geven een vertekend beeld, want slechts sporadisch)
Met een goede steekproef is het heus wel met een grote betrouwbaarheid te zeggen. Maar mijn statistiek is helemaal weg in mijn geheugen. Je hoeft in ieder geval geen 100% controle uit te voren om door middel van een steekproef een heel goede voorspelling te doen.quote:Op donderdag 12 februari 2009 20:21 schreef Stupendous76 het volgende:
Je kan met de chipkaart dus geen zwartrijders meten, enkel met controles (en die geven een vertekend beeld, want slechts sporadisch)
Hoe moeilijk te begrijpen is dit?quote:Op donderdag 12 februari 2009 20:14 schreef macca728 het volgende:
Invoering chipkaart vermindert aantal zwartrijders
de tien daarop volgende dagen nog eens 24.000
cijfers van de chipkaart zijn wel gebruikt, want na invoering van de chipkaartverplichting, dus na 29-01 is er een steekproef gehouden
nee 10% toch om representatief te zijnquote:Op donderdag 12 februari 2009 20:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Met een goede steekproef is het heus wel met een grote betrouwbaarheid te zeggen. Maar mijn statistiek is helemaal weg in mijn geheugen. Je hoeft in ieder geval geen 100% controle uit te voren om door middel van een steekproef een heel goede voorspelling te doen.
Ja tuurlijk joh. Niets heeft geregistreerd dat ik ergens was of wat ik gedaan heb, maar toch moet ik automatisch geld terug krijgenquote:Op donderdag 12 februari 2009 20:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd ook naar de nieuwe cijfers hoevele mens nu weer hun geld hebben teurg moeten vragen omdat ze vergaten uit te checken/ de apparatuur niet werkte.
Dat is toch een belachelijk iets dat als electronsiche apparatuur niet werkt, je als consument zelf achter aan moet om maar je teveel betaald geld terug te krijgen. Dan doen OV bedrijven ook nog alsof je ze moet danken op je knieen dat ze dat ook nog doen. Het lijkt gvd wel een omgekeerde wereld. Als we dan ook nog eens zien dat als je geld van je kaart terug wilt hebben je 2.50 adminsatratie kosten mag betalen, waarom betalen ovbedrijven dan ook geen admininstratie kosten voor degene waarbij de apparatuur aantoonbaar niet werkte, net alsof consumenten voor niets die adminstratie doen.
De kijkcijfers voor TV worden gemeten bij 1600 mensen. 0,1 promile van de Nederlandse bevolking.quote:Op donderdag 12 februari 2009 20:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee 10% toch om representatief te zijn
ja maar daar is de afwijking dus groterquote:Op donderdag 12 februari 2009 20:33 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De kijkcijfers voor TV worden gemeten bij 1600 mensen. 0,1 promile van de Nederlandse bevolking.
men ? de reiziger dusquote:Op donderdag 12 februari 2009 20:32 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ja tuurlijk joh. Niets heeft geregistreerd dat ik ergens was of wat ik gedaan heb, maar toch moet ik automatisch geld terug krijgen
Ja het is zeer vervelend dat het zo gaat, maar dat zijn de risico's die men loopt met de invoering van een dergelijk systeem.
Hoezo heeft niets geregistreed, de checkin is altjd wel geregistreerd anders zou je ook zonder er ooit geweest te zijn dat geld terug moeten kunnen vorderen.quote:Op donderdag 12 februari 2009 20:32 schreef snowgoon het volgende:
Ja tuurlijk joh. Niets heeft geregistreerd dat ik ergens was of wat ik gedaan heb, maar toch moet ik automatisch geld terug krijgen
Ja het is zeer vervelend dat het zo gaat, maar dat zijn de risico's die men loopt met de invoering van een dergelijk systeem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |