abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65967710
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:37 schreef macca728 het volgende:

[..]

100x in vorige topics

de test in de METRO is afgelopen

wie heeft het nou over bus en tram
Ik heb het over bus en tram. Als ze in Rotterdam klaar zijn met testen, zoals jij beweerd, waarom is de strippenkaart dan nog steeds geldig in bus en tram.
pi_65967726
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:36 schreef snowgoon het volgende:

[..]

ja leuk toch! Van Rotterdam naar Amsterdam reizen en het station niet verlaten, dat zullen veel mensen gaan doen
lulkoek want er zijn geen of nauwelijks poortjes, 1/3 c Snowgoon

En de rest chip ik wel met de metro of bus
pi_65967790
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:39 schreef macca728 het volgende:

[..]

lulkoek want er zijn geen of nauwelijks poortjes, 1/3 c Snowgoon

En de rest chip ik wel met de metro of bus
jaja. Dat gaat ook echt niet opvallen in het somputersysteem als je alleen maar op 1 station in en uit checkt
pi_65967887
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:41 schreef snowgoon het volgende:

[..]

jaja. Dat gaat ook echt niet opvallen in het somputersysteem als je alleen maar op 1 station in en uit checkt
oh ik ben verplicht heel Nederland rond te reizen ? Mag ik nog wel van R'dam Lombardijen naar R'dam Blaak reizen of moet je minimale afstand reizen ?

Nieuwe regel ?
pi_65967935
quote:

[..]

ik mag mijn vriendin ook niet meer elke week ophalen, anders wordt mijn chipkaart geblokkeerd ?
pi_65967958
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:43 schreef macca728 het volgende:

[..]

oh ik ben verplicht heel Nederland rond te reizen ? Mag ik nog wel van R'dam Lombardijen naar R'dam Blaak reizen of moet je minimale afstand reizen ?

Nieuwe regel ?
Kun je nou echt niet lezen of wil je het niet?
Ik heb het over 1 station. Niet over 1 stad.
pi_65967977
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

ik mag mijn vriendin ook niet meer elke week ophalen, anders wordt mijn chipkaart geblokkeerd ?
Hoe kom je daar nou weer bij

En herhaling:
Nog steeds geen uitleg waarom men in Rotterdam nog met strippenkaart kan reizen in Bus en Tram en ook nog geen uitleg waaruit blijkt dat je moet uit en in checken bij trein overstap.

Als je zo overtuigd bent van je gelijk, dan moet dat toch ergens op gebasseerd zijn. Waarom kun je niet een linkje geven naar een duidelijke bron daarover?
pi_65968047
quote:

[..]

Dit mag niet ? kaart geblokkeerd
Het mag wel ? in-uitchecken zelfde station zoveel ik wil
pi_65968837
dus als ik Snowgoon goed begrijp

Ik ga van Rotterdam CS naar Schiphol.

Ik mag dus via Amsterdam CS reizen ? zonder bij te betalen voor het stuk Schiphol-Amsterdam
pi_65968903
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:47 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dit mag niet ? kaart geblokkeerd
Het mag wel ? in-uitchecken zelfde station zoveel ik wil
Stel eens een duidelijke vraag. Hier kan ik niks mee.
pi_65968965
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:04 schreef macca728 het volgende:
dus als ik Snowgoon goed begrijp

Ik ga van Rotterdam CS naar Schiphol.

Ik mag dus via Amsterdam CS reizen ? zonder bij te betalen voor het stuk Schiphol-Amsterdam
We waren het er al over eens dat de NS niet kan controleren welke route jij neemt zolang je niet uitcheckt. Waarom begin je hier dan weer over?
pi_65969013
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:06 schreef snowgoon het volgende:

[..]

We waren het er al over eens dat de NS niet kan controleren welke route jij neemt zolang je niet uitcheckt. Waarom begin je hier dan weer over?
even duidelijk stellen.
pi_65969155
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

even duidelijk stellen.
Owja. Jij moet iets 1249798374 keer horen voordat je het opslaat in jee geheugen....

Ik probeer het nog maar eens,
Nog steeds geen uitleg waarom men in Rotterdam nog met strippenkaart kan reizen in Bus en Tram en ook nog geen uitleg waaruit blijkt dat je moet uit en in checken bij trein overstap.

Als je zo overtuigd bent van je gelijk, dan moet dat toch ergens op gebasseerd zijn. Waarom kun je niet een linkje geven naar een duidelijke bron daarover?
pi_65985321
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C98D0FD5F8760D.html
quote:
De invoering van de chipkaart in de Rotterdamse metro heeft geleid tot een flinke afname van het zwartrijden. Het percentage zwartrijders ligt volgens de RET nu iets onder de vijf. Voor de invoering van de chipkaart reed meer dan acht procent zonder kaartje. De RET streeft naar minder dan vier procent.
Nou Macca, kom maar met je opmerkingen dat het zwartrijden compleet gestopt zou worden.
Er is niemand die dat gezegd heeft, maar veel mensen denken dat.
  donderdag 12 februari 2009 @ 15:35:41 #190
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_65988292
Opmerkingen
- k vind dat het RET naar 0% moet streven. Het maakt niet uit of het haalbaar is.
- Voor een gesloten systeem werkt dit om zwartrijden tegen te gaan. Daar is iedereen het wel over eens. Nu de NS nog zover krijgen
- 1 probleem met deze uitspraak: "het percentage ligt nu iets onder de 5$". Hoe tellen ze een zwartrijder die ze niet hebben gepakt? Kunnen ze niet dus die 5% is niet te onderbouwen met cijfers. Op basis van toegenomen inkomsten zou je misschien een uitspraak kunnen maken over zwartrijders maar daar zit veel ruis in: bijvoorbeeld seizoensinvloeden en toename aantal niet zwartrijdende reizigers zou je daar uit moeten halen.

Nee. Zulke uitspraken zijn leuk voor het management. Meer niet.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  donderdag 12 februari 2009 @ 16:02:18 #191
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65989436
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 15:35 schreef wdn het volgende:
Opmerkingen
- k vind dat het RET naar 0% moet streven. Het maakt niet uit of het haalbaar is.
- Voor een gesloten systeem werkt dit om zwartrijden tegen te gaan. Daar is iedereen het wel over eens. Nu de NS nog zover krijgen
- 1 probleem met deze uitspraak: "het percentage ligt nu iets onder de 5$". Hoe tellen ze een zwartrijder die ze niet hebben gepakt? Kunnen ze niet dus die 5% is niet te onderbouwen met cijfers. Op basis van toegenomen inkomsten zou je misschien een uitspraak kunnen maken over zwartrijders maar daar zit veel ruis in: bijvoorbeeld seizoensinvloeden en toename aantal niet zwartrijdende reizigers zou je daar uit moeten halen.

Inderdaad, leuk voor het management.

En Snowgoon...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_65991342
Die 5% is natuurlijk ook een grap, als we weten dat eerst oude van dagen moesten betalen om te reizen en nu gratis in rotterdam mogen reizen. Nederlanders kennende gaan ze dan opeens wat meer reizen. Eerst reisde er 100 mensen waarvan 8 zwart, nu door de gratis reizenden ouderen misschien wel 120, nog steeds 8 zwart maar het percentage zwartrijders zakt dan ook.

Altijd leuk die statistiek.
  donderdag 12 februari 2009 @ 16:53:56 #193
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_65991595
Wat ze bedoelen is "van 5% van de reizigers die gecontroleerd zijn is gebleken dat ze zwart rijden en voor ingaan van de OV chip kaart was dit percentage 8%". Dat is iets heel anders.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_65991870
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 14:08 schreef snowgoon het volgende:
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C98D0FD5F8760D.html
[..]

Nou Macca, kom maar met je opmerkingen dat het zwartrijden compleet gestopt zou worden.
Er is niemand die dat gezegd heeft, maar veel mensen denken dat.
Er is er maar 1 die dit zei en dat ben jij.
Zwartrijden zou bijna onmogelijk worden.

Ik vind 5% erg veel bij een gesloten systeem en zoals gezegd bij bussen en treinen zal dit ongetwijfeld hoger worden.

Ook zou ik graag weten hoe de RET aan dit cijfer komt.
Ik reis elke dag met de metro en ben nog geen controleur IN de metro tegengekomen of een controlepost bij de poortjes

Ook vind ik het raar dat de laatste week continu politie rondloopt op station Beurs.
Die waren er anders nooit.
pi_65992061
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 16:53 schreef wdn het volgende:
Wat ze bedoelen is "van 5% van de reizigers die gecontroleerd zijn is gebleken dat ze zwart rijden en voor ingaan van de OV chip kaart was dit percentage 8%". Dat is iets heel anders.
Het was toch hoger dat percentage ? 10% ofzo
pi_65992226
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 15:35 schreef wdn het volgende:
Opmerkingen

Ik vind ook dat je bij een GESLOTEN SYSTEEM moet streven naar 0%
Dit is niet haalbaar blijkbaar, want mede door de aanwezigheid van zoveel RET ers en politie zullen zwartrijders een tijdje afgeschrikt worden.

Als de RET weer normale diensten gaat draaien komen die zwartrijders weer terug. Zeker als alle mogelijkheden van zwartrijden met de chipkaart weer ingeburgerd zijn
pi_65992382
http://www.nu.nl/economie(...)al-zwartrijders.html

. Echte cijfers hebben we pas rond maart, als het landelijk onderzoek naar zwartrijden is uitgevoerd

OH is de chipkaart landelijk ingevoerd ?
Hoezo heeft de RET pas in maart echte cijfers ? Rijden ze ook in Amsterdam ?

De reizigers geven de chipkaart gemiddeld een 6,5.
  donderdag 12 februari 2009 @ 18:05:00 #198
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65994070
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 17:11 schreef macca728 het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)al-zwartrijders.html

. Echte cijfers hebben we pas rond maart, als het landelijk onderzoek naar zwartrijden is uitgevoerd

OH is de chipkaart landelijk ingevoerd ?
Hoezo heeft de RET pas in maart echte cijfers ? Rijden ze ook in Amsterdam ?

De reizigers geven de chipkaart gemiddeld een 6,5.
Voor al dat geld en al die voorbereidingstijd is dat wel een heel laag cijfer.

Zijn de consumentenclubs trouwens al weer aan de praat met de OV-bedrijven?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_65994309
nee

er valt weinig te praten als ondanks de nadelen de chipkaart gewoon ingevoerd wordt
pi_65994579
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 18:12 schreef macca728 het volgende:
nee

er valt weinig te praten als ondanks de nadelen de chipkaart gewoon ingevoerd wordt
Vertel eens, wat voor een rampen spelen er zich nu af in de Rotterdamse metro door de invoering van de ov chipkaart?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')