Weten we dat ook weerquote:Het lijkt een beetje op een aprilmop en laat nogal wat vragen open. De energie-overdracht lijkt op die bij de weinig succesvolle magneetzweefbaan, maar de tram is gewoon uit de vloot van Halle. dus zal de aandrijving wel via motoren zijn. Dan houdt je weinig meer over dan een met de tram mee bewegende transformator. Of je zoiets met succes in straten, waar ook ander verkeer gebruik van maakt, kunt toepassen vraag ik mij af.
Het idee om stroomtoevoer voor trams via contacten in het straatoppervlak te laten plaatsvinden dateert overigens uit 1897. Een Frans boek uit 1902 beschrijft al vijf systemen, allemaal toegepast. De argumenten waren toen ook al dezelfde; bijna onzichtbaar en volmaakt veilig, want de contacten konden alleen stroom voeren als er zich een tram boven bevond. Niettemin zijn er legio anecdotes over paarden die, door ervaring wijs, heel voorzichtig over de glimmende metalen plaatjes heen stapten. Of het toen ook een succes was blijft de vraag. Het was zeer onderhoudsintensief, maar het laatste trambedrijf (Wolverhampton) deed er pas in 1921 afstand van.
Of je er notoire dwarsliggers mee tot rust brengt betwijfel ik ook. Die vinden wel weer andere argumenten, zoals stralingsrisico.
huh?quote:Op donderdag 29 januari 2009 19:45 schreef James1988 het volgende:
Koploper op Zwolle - Rsd? Dat komt ook niet vaak voor
Zit nu trouwens weer in een Benelux, Shl - Ddr. En dit is een heel rare:
Bs - reeks rijtuigen - Bd - 11.8
En de rijtuigen zijn niet gemoderniseerd, alleen een stickertje op de buitenkant!
nog wat extra verd en je hebt weer frambozen lolliesquote:Op donderdag 29 januari 2009 19:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Een van de mooiste plaatjes van 2008 als tvp:
[ link | afbeelding ]
ÖBB 1016 023 als Werbelok "Kyoto-Express" met Regional Express 1502 van Schwarzach St.Veit naar Innsbruck Hbf passeert het Noord-Oostenrijkse Wilder Kaiser gebergte nabij Kitzbühel in Oostenrijk.
ala ICM ?quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:23 schreef James1988 het volgende:
Net nog eens gekeken, de B'tjes van die Benelux waren qua interieur gelijk aan ICRm, maar dan voorzien van Hispeed-kleuren aan de buitenkant. Oranje stoelen.
Vaag, da's bij de Benelux altijd blauw...
Dat is de reservestam waarschijnlijk geweest.quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:23 schreef James1988 het volgende:
Net nog eens gekeken, de B'tjes van die Benelux waren qua interieur gelijk aan ICRm, maar dan voorzien van Hispeed-kleuren aan de buitenkant. Oranje stoelen.
Vaag, da's bij de Benelux altijd blauw...
Vorige week sprong ik in Obdam in een VIRMquote:Op donderdag 29 januari 2009 21:33 schreef Lemjur het volgende:
Vanochtend een Koploper tegengekomen op station Hoogkarspel.
Ik heb er net zo goed de schurft in.quote:Op donderdag 29 januari 2009 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus daar mag ik me niet over opwinden of zo?
Testritten om te kijken of ze het volhouden om langdurig belast te wordenquote:Op donderdag 29 januari 2009 22:19 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat hebben ze in enschede te zoeken daar? Daar staat toch geen goederentrein klaar om opgehaald te worden?
Gedeelde kut is halve kut. Heb je nog niks aan dus.quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb er net zo goed de schurft in.
langdurig?quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:27 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Testritten om te kijken of ze het volhouden om langdurig belast te worden
Ze gaan het hele land door, zo zijn ze al in Groningen en Friesland geweest:quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
langdurig?Een ritje naar Enschede?
![]()
![]()
Aah jonge tochquote:Op donderdag 29 januari 2009 22:33 schreef Roi het volgende:
Kan weer niet vanaf Muiderpoort zaterdag. Station is 1 minuut hier vandaan! Nu moet ik een half uur eerder opstaan omdat ik naar CS moet fietsen.
Waar moet je heen?quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:33 schreef Roi het volgende:
Kan weer niet vanaf Muiderpoort zaterdag. Station is 1 minuut hier vandaan! Nu moet ik een half uur eerder opstaan omdat ik naar CS moet fietsen.
Nieuwe locs, maar de sluitseinen doen het niet?quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:32 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ze gaan het hele land door, zo zijn ze al in Groningen en Friesland geweest:
[ afbeelding ]
Traxx-locs te Groningen
maar je bedoelt natuurlijk Eisenbahnknotenpunkthinundherschieberquote:Op donderdag 29 januari 2009 22:37 schreef Socios het volgende:
Eisenbahnknotenpunktgesellschaftsführer.
Mja, ze gaan morgen in Enschede in 8 minuten kopmaken, dus dat gaat heel lastig worden danquote:Op donderdag 29 januari 2009 22:51 schreef Fixers het volgende:
[..]
Als ze dan toch doelloos rondcrossen, hang er dan gelijk een zuurstok achter...
Ik weet het niet, heb het niet gevraagdquote:Op donderdag 29 januari 2009 22:51 schreef Fixers het volgende:
[..]
Nieuwe locs, maar de sluitseinen doen het niet?
Utrecht Centraalquote:Op donderdag 29 januari 2009 22:39 schreef bork het volgende:
[..]
Waar moet je heen?
Je kan ook met de tram naar WTC
Kan gewoon hoor volgens NSquote:
Bestaat al een aantal jaar:quote:Op donderdag 29 januari 2009 18:26 schreef bork het volgende:
Tram zonder bovenleiding
http://www.vk.tv/tram
Zal wel met de verstoringen rond Schiphol te maken gehad hebben.quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:47 schreef brandsrus het volgende:
Ik zag vandaag een VIRM staan op Leeuwarden op spoor 4 omstreeks 13:00 uur, heeft hij een slag gemaakt waar normaal een ICM rijdt?
Is dat ook contactloos dan? Ik meen me te herinneren dat daar een soort van derde rail is toegepast?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 00:13 schreef Cothen het volgende:
[..]
Bestaat al een aantal jaar:
[ afbeelding ]
Ik las het ook maar in de Volkskrant hoor, d8 leuke tvp verder niks, zijken doe je maar op somdaquote:Op vrijdag 30 januari 2009 08:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is dat ook contactloos dan? Ik meen me te herinneren dat daar een soort van derde rail is toegepast?
gewoon een diesel motor er in hopsa! contactlozer wordt t nietquote:Op vrijdag 30 januari 2009 08:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is dat ook contactloos dan? Ik meen me te herinneren dat daar een soort van derde rail is toegepast?
Hork! Het is "zeiken", dus met een korte ei. En ik kan het weten, want ik ben specialist.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 08:16 schreef bork het volgende:
[..]
Ik las het ook maar in de Volkskrant hoor, d8 leuke tvp verder niks, zijken doe je maar op somda![]()
niet?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 08:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hork! Het is "zeiken", dus met een korte ei. En ik kan het weten, want ik ben specialist.
En ik kom niet op Somda.
happerdehap, echt niet?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 08:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hork! Het is "zeiken", dus met een korte ei. En ik kan het weten, want ik ben specialist.
En ik kom niet op Somda.
Vroeger was alles beter.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 09:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch altijd een beetje jammer, die verwoede, maar vergeefse pogingen tot rellen hier
Bombardier heeft/is bezig een tram te ontwikkelen die zijn stroom via inductie haalt (zelfde als koken op een koude plaat). Amsterdam toont al intresse.quote:Op donderdag 29 januari 2009 18:29 schreef Ofyles2 het volgende:
Is niet eens zo heel nieuw. In Bordeaux rijden trams die hun stroom van de derde rail halen.
Overigens wordt de spanning alleen ingeschakeld als de tram erover heen rijdt, maar er waren in den beginne nog hinderlijke kinderziektes.
leuk! maar geheid dat t hier weer de budget versie moet wordenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 09:12 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Bombardier heeft/is bezig een tram te ontwikkelen die zijn stroom via inductie haalt (zelfde als koken op een koude plaat). Amsterdam toont al intresse.
Vandaar dat Amsterdam intresse heeft, als het maar goedkoop is.. Typisch Nederlandse instellingquote:Op vrijdag 30 januari 2009 09:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
leuk! maar geheid dat t hier weer de budget versie moet wordenmet alle gevolgen van dien
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 09:12 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Bombardier heeft/is bezig een tram te ontwikkelen die zijn stroom via inductie haalt (zelfde als koken op een koude plaat). Amsterdam toont al intresse.
Vind dat eigenlijk wel mooi, dat de Moderators hier nooit hoeven in te grijpenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 09:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch altijd een beetje jammer, die verwoede, maar vergeefse pogingen tot rellen hier
Dat is pas spuit 1199!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Vind dat eigenlijk wel mooi, dat de Moderators hier nooit hoeven in te grijpen
En om het ontopic te houden nog maar een filmpje (eigenlijk TVP)
Traxx doet de Benelux, en gaat met de Prio's (quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:45 schreef SpeedyRich het volgende:
Die traxx loc's worden toch voor de HSL gebruikt ?
Jezus, alweerquote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Vind dat eigenlijk wel mooi, dat de Moderators hier nooit hoeven in te grijpen
En om het ontopic te houden nog maar een filmpje (eigenlijk TVP)
ik denk nog wel eventjes hoor, denk aan de noordelijke lijnen...quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
hoelang zou er dan nog diesel tractie zijn bij het reizigers vervoer? B)
Wel jammer.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
ik denk nog wel eventjes hoor, denk aan de noordelijke lijnen...
enschede-zwolle en de maaslijn zie ik nog wel een keer geelektrificeerd worden, maar die lijnen in het noorden lijken me niet
nou, groningen - leeuwarden is toch op zich ook best de moeite?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
ik denk nog wel eventjes hoor, denk aan de noordelijke lijnen...
enschede-zwolle en de maaslijn zie ik nog wel een keer geelektrificeerd worden, maar die lijnen in het noorden lijken me niet
Groningen - Leeuwarden misschien nog wel, maar de rest zie ik het niet echt gebeurenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nou, groningen - leeuwarden is toch op zich ook best de moeite?
meteen dubbelsporing maken
des te meer reden om leeuwarden - groniningen te waslijnen!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:46 schreef Peterselieman het volgende:
De rest niet nee en zelfs Groningen - Heerenveen zou eerst een dieselbaanvak moeten worden.
Doetinchem-Winterswijk en Winterswijk - Zuthpen ook niet. Zevenaar - Doetinchem zie ik nog wel gebeuren.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
ik denk nog wel eventjes hoor, denk aan de noordelijke lijnen...
enschede-zwolle en de maaslijn zie ik nog wel een keer geelektrificeerd worden, maar die lijnen in het noorden lijken me niet
Professioneel!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 14:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Letterlijk gehoord op Rotterdam CS
"Dames en heren, de Internationale trein uit Brussel en Antwerpen was al vertraagd Gelach op de achtegrond... <stilte> maar staat nu met technische problemen stil bij Rotterdam lombardijen en is daarbij nog meer vertraagd dus"
Goedkoper en makkelijker in exploitatie is de gehele lijn Zevenaar - Winterswijk te electrificeren. Anders moet je in Doetinchem overschakelen van Elektrisch naar Diesel en kan je de lijn niet als een geheel exploiteren.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:32 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Doetinchem-Winterswijk en Winterswijk - Zuthpen ook niet. Zevenaar - Doetinchem zie ik nog wel gebeuren.
Ze gaan er bijna uit, wees maar niet bang. Overigens zijn de Belgen er van overtuigd dat het allemaal komt doordat ondeskundige Nederlandse machinisten die dingen de soep in draaien.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:43 schreef James1988 het volgende:
Nja, bij NS/ProRail zien ze de bui al wel weer hangen... de Benelux is gewoon een baggerverbinding geworden, helaas. Achterlijke Belgen met hun 11.8'jes. Onderhoud die krengen nou eens!
We gaan het morgen weer eens uit testen, de vorige keer ging het in 1 keer goedquote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze gaan er bijna uit, wees maar niet bang. Overigens zijn de Belgen er van overtuigd dat het allemaal komt doordat ondeskundige Nederlandse machinisten die dingen de soep in draaien.
Arriva kan ook zo wat nieuwe motor wagens er tussen hangen!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:07 schreef dennistd het volgende:
Nouja, Syntus moet toch een keer nieuw materieel hebben, die lintjes hebben een levensduur van 15 jaar dacht ik, niet zo heel lang iig
als syntus al mag blijven rijden. Maar goed dat zien we later pasquote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Arriva kan ook zo wat nieuwe motor wagens er tussen hangen!![]()
en ben benieuwd wat voor ellende we strax terug krijgen voor linten
die blijven wel..quote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:20 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
als syntus al mag blijven rijden. Maar goed dat zien we later pas
Valt wel mee, zit steeds vaker in die desbetreffende series.quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vorige week sprong ik in Obdam in een VIRMdat kwam me toch ook vrij bijzonder voor
ATB op de HSL dus?quote:Minister Eurlings onderzoekt alsnog of de HSL-Zuid tijdelijk een bestaand beveiligingssysteem kan gebruiken. De lijn is uitgerust met ERTMS, het nieuwe verplichte Europese veiligheidssysteem, maar dat werkt nog niet naar behoren.
Daardoor rijden nog geen snelle treinen van Amsterdam naar Parijs, terwijl het spoor al bijna twee jaar klaar is. De NS, de Belgische en de Franse spoorwegen hebben er in 2005 vergeefs voor gepleit om naast ERTMS voor de zekerheid een bestaand systeem in te bouwen.
Eurlings zegt niet wanneer er snelle treinen gaan rijden, maar dat gebeurt zeker niet voor het eind van het jaar.
Klopt. Maar wellicht het Franse beveiligingssysteem? Dat snapt de Thalys toch al.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 23:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
ATB op de HSL dus?
Volgens mij kon dat niet ivm de wisselstroom...
lijkt me dan het meest waarschijnlijk, aangezien de v250 dat ook snapt (tenminste, volgens wikipedia)quote:Op vrijdag 30 januari 2009 23:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klopt. Maar wellicht het Franse beveiligingssysteem? Dat snapt de Thalys toch al.
Gaat die V250 er ooit nog komen dan, denk je?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 23:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
lijkt me dan het meest waarschijnlijk, aangezien de v250 dat ook snapt (tenminste, volgens wikipedia)
Sowieso zijn Amsterdammers altijd prutsers geweest wat techniek betreft.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 09:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
leuk! maar geheid dat t hier weer de budget versie moet wordenmet alle gevolgen van dien
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 03:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Sowieso zijn Amsterdammers altijd prutsers geweest wat techniek betreft.
quote:Vierte Runde im Tarifstreit
Bahn und Gewerkschaften verhandeln wieder
Die Deutsche Bahn sowie die Gewerkschaften Transnet und GDBA sind erneut zu Tarifverhandlungen zusammengekommen. Arbeitgeber und Gewerkschaftsvertreter äußerten sich vor Beginn optimistisch über Fortschritte bei den Gesprächen. Nach der Vorlage eines weiteren verbesserten Angebots am gestrigen Abend sei man auf einem guten Weg, sagte Bahn-Personalvorstand Norbert Hansen.
Die Vorsitzenden der Gewerkschaften Alexander Kirchner (Transnet) und Klaus-Dieter Hommel (GDBA) hatten das Angebot gestern als "Grundlage für Verhandlungen, aber nicht als ausreichend" bezeichnet.
Erhöhung nicht mehr an Unternehmenserfolg gekoppelt
Das Angebot über insgesamt 18 Monate sieht laut Kirchner für die rund 140.000 Beschäftigten eine Entgelterhöhung von zunächst zwei Prozent ab Februar 2009 vor, im Januar 2010 soll es weitere 2,5 Prozent geben. Hinzu kommt eine Einmalzahlung im Dezember von 400 Euro. Die Forderung, die Erhöhung an den Unternehmenserfolg zu koppeln, habe die Bahn fallen gelassen. Mit dem Angebot seien die Verhandlungen "ein Stück weiter gekommen", sagte Kirchner. Das Angebot sehe auch Verbesserungen bei der Arbeitszeit vor, dies müsse aber noch genauer geprüft werden.
Gewerkschaften drohen mit Warnstreiks
Die Gewerkschaften hatten mit weiteren Warnstreiks ab Montag gedroht, falls die Bahn nicht weit genug auf die Gewerkschaften zugehe. Bereits am Donnerstag hatten sich etwa 400 Mitarbeiter in mehreren Städten an einem zeitweiligen Ausstand beteiligt, um den Druck auf die Arbeitgeberseite zu erhöhen.
Lokführergewerkschaft führt separate Gespräche
Das Angebot wurde auch der parallel verhandelnden Gewerkschaft Deutscher Lokomotivführer (GDL) vorgelegt. Sie führt für etwa 12.000 Lokführer separate Tarifverhandlungen, die ebenfalls heute weitergeführt werden sollen. Auch die GDL fordert bessere Arbeitszeiten, wollen anders als Transnet und GDBA aber nur 6,5 Prozent höhere Löhne.
ze lijken ook zo veel op mat64 he! :|quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:15 schreef Duvel het volgende:
Ze doen alsof de Hondekoppen nu pas buiten dienst worden gesteld!
Oh wacht! Telegraaf!
Ze hebben wel een foto van mat'54 maar bedoelen natuurlijk mat'64quote:Op zaterdag 31 januari 2009 15:33 schreef James1988 het volgende:
Gespot in de Telegraaf, klein stukje over hondekoppen en SLeT:
[ afbeelding ]
(Ja, ik lees Telegraaf, proefabo)
Waarom zouden ze mat'64 bedoelen als ze zeggen dat de trein vanaf de jaren vijftig rondreed?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:22 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ze hebben wel een foto van mat'54 maar bedoelen natuurlijk mat'64. Daarbij is de SLT nog niet eens indienst, dus wat te toegevoegde waarde van dit nieuwsbericht
nog 22 en dan is het feest?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Two thousand nine hundred and seventy eight
Dank je!quote:
Plank? Achter een schot op zolder bedoel je!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Komtie nou mee hoorIedereen zit te smachen om wat foto's, heeft hij ineens nog van alles op de plank liggen. SCHANDE!!
Er zal waarschijnlijk wel een pint op genomen worden jaquote:
Zoals op ieder bordjequote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er zal waarschijnlijk wel een pint op genomen worden jaZoals wel vaker trouwens.
Gave platen Duvel!!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 18:11 schreef Duvel het volgende:
EEN DUVEL FOTOSPECIALTM
Maasvlakte Marauder, deel 1
Zag vandaag de 7109 die mee terug ging met de Vdm-shuttle. Die heeft vrijwel alle groene hekjes nog.quote:In het open veld even buiten Breda klikken we eerst de Tilburg-shuttle, trein 50073 met -90 op de klok, op de weg terug naar de Maasvlakte West. Tractie wordt verzorgd door de ACTS 7108, een van de nieuwere loks type G1206 bij ACTS. De lok is ondertussen overigens ontdaan van haar groene hekjes.
Is een cross-platform overstap en wordt doorgaans niet om zeep geholpen, maar als een van beide treinen te laat is of bij gepruts door prorail dan kan het je wel eens +30 opleveren. Beter pak je de 3500 vanuit Ut, heb je in ieder geval nog een (kleine) kans op ICRm tot Ehvquote:Op zondag 1 februari 2009 16:46 schreef dennistd het volgende:
Is de overstap van de 800 uit Utrecht op de 1900 naar Venlo te halen in Eindhoven?
Hij is 4 minuten, maar er zijn aansluiting van 5 minuten die je niet haalt en van 1 minuut die je wel haalt.
Stimmt, zag m gisteren voorbijkomen, zie o.a. deze foto.quote:Op zondag 1 februari 2009 17:00 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Zag vandaag de 7109 die mee terug ging met de Vdm-shuttle. Die heeft vrijwel alle groene hekjes nog.
Overigens is deze hier maar 1 week geweest, en is alweer omgeruild voor een ander (volgens RR spots voor de MRCE Dispolok)
Bedankt, als de mat'54 386 een beetje op tijd is morgen neem ik de 3539, en anders toch de 841 maar gokken.quote:Op zondag 1 februari 2009 17:23 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Is een cross-platform overstap en wordt doorgaans niet om zeep geholpen, maar als een van beide treinen te laat is of bij gepruts door prorail dan kan het je wel eens +30 opleveren. Beter pak je de 3500 vanuit Ut, heb je in ieder geval nog een (kleine) kans op ICRm tot Ehv
Oh, de QQ doet het weer. Niet. kutsite.quote:
Met een beetje mazzel kan er een DD-AR gekaapt, opgeblazen en gesloopt worden ja. Ik eis ICM en liever nog ICMm.quote:Op zondag 1 februari 2009 20:18 schreef von_Preussen het volgende:
Met een beetje mazzel kan je in de DD-AR de reis maken, ik zag er vandaag eentje rijden tussen Deventer en Almelo.
Ehm, het wat?quote:Op zondag 1 februari 2009 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Duuf wanneer gaan we eens naar het MuMa? Zug?
Ik ook.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:16 schreef James1988 het volgende:
Heeft iemand hier al eens van Siemens' Venturio gehoord? Dit is een concept voor hogesnelheidstreinen die tot 250 km/h zouden kunnen halen. Mocht AnsaldoBreda failliet gaan (DSB annuleer je order nou eens!!!) dan kan NS Hispeed altijd nog deze stellen bestellen... 't is dan niet voor het eerst dat ze een concept kiezen
[ afbeelding ]
Ik vind 'm mooi.
Is niet alles mooier dan dat vogelbekdier?quote:Op zondag 1 februari 2009 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Veel mooier dan dat vogelbekdier.
jawelquote:Op zondag 1 februari 2009 22:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
Is niet alles mooier dan dat vogelbekdier?
mag het een keer ?quote:
Huh die zouden toch gesloopt worden???quote:Op zondag 1 februari 2009 16:21 schreef TrainGV het volgende:
@Zug-Chef: leuke foto's
http://www.flickr.com/photos/hvondelen/3243385111/
Ziet er wel gelikt uit, een Benelux Bs omgespoten in NS Hispeed Prio livery
Bron: http://www.martijnhaman.nl/highspeedalliance.htm:quote:In januari 2009 is stuurstandrijtuig 50 84 28-70 105-8 in de kleuren van NS hispeed gebracht. De omschildering is een initiatief van twee NedTrain-medewerkers om het éénjarig jubileum van de samenwerking tussen Hispeed en NedTrain Watergraafsmeer luister bij te zetten. De de omschildering is geheel in eigen tijd uitgevoerd, waarbij diverse collega's van NedTrain, Hispeed, NSR en diverse vrijwilligers uit de kenissenkring van de initiatiefnemers geholpen hebben. Het rijtuig is volledig inzetbaar, heeft onderhoud gehad en is hersteld van een storing in de hoogspanningsinstallatie.
Gast... het was op initiatief van NedTrain-medewerkers, die het in hun eigen vrije tijd deden.quote:Op maandag 2 februari 2009 00:50 schreef Cothen het volgende:
Een onzin omschildering voor een onzin reden.
Blijkbaar houdt zich men bij NS HiSpeed liever bezig met verven dan serieuze zaken. Nouja, past iig wel in lijn met de vingerververs van ProRail.
Niet zo zuur!quote:Op maandag 2 februari 2009 00:50 schreef Cothen het volgende:
Een onzin omschildering voor een onzin reden.
Blijkbaar houdt zich men bij NS HiSpeed liever bezig met verven dan serieuze zaken. Nouja, past iig wel in lijn met de vingerververs van ProRail.
Dan krijg je ICK met het overschot Railion1600-en op de stoppers.quote:Op maandag 2 februari 2009 15:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
je zal net zien dat de SLT ineens een grote storing heeft die ze nog niet bedacht hadden
is dat niet 6 uur voor een rondje?quote:Op maandag 2 februari 2009 15:06 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dan krijg je ICK met het overschot Railion1600-en op de stoppers.
(en de stopper Dordrecht - Rotterdam - Leiden - Schiphol - Hilversum - Utrecht wordt dan via de stopper Utrecht - Breda en de "sneltrein" Breda - Dordrecht doorgetrokken tot een gesloten lijn, om te voorkomen dat er omgelopen moet worden.
ns kennede kan dat primaquote:Op maandag 2 februari 2009 18:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Op zich niet bijzonder, maar als er een VIRM-VI als stopper fungeert:
De stopper Hoofddorp-Duivendrecht-Lelystad, oké. Maar de stopper Den Haag-Roosendaal is juist iets te rustig voor een IRM-VI.quote:
Welnee.. Daar kan je ook een ICE 3M voor gebruikenquote:Op maandag 2 februari 2009 19:34 schreef Ofyles2 het volgende:
De stopper Hoofddorp-Duivendrecht-Lelystad, oké. Maar de stopper Den Haag-Roosendaal is juist iets te rustig voor een IRM-VI.
Zoals vandaag in Ah, dames en heren zoals u weet heeft de stoptrein richting Zp technische problemen wij zullen daar gaan rijden als stoptrein tot station Zupthen. Met 7 of 8 bakken ICRm als gecamoufleerde intercityquote:Op maandag 2 februari 2009 18:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Op zich niet bijzonder, maar als er een VIRM-VI als stopper fungeert:
Wat is trouwens het nut van de koersdisplay aan de voorzijde? Geen hond die dat kan zien vanaf een afstandje lijkt me...quote:Op maandag 2 februari 2009 20:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Op maandag 2 februari 2009 is Siemens met de NSR SLT 2402 druk doende met diverse proefritten. Rond 17:30 wordt het langzaam donker en staat de nieuwste sprinter op het Amersfoortse spoor 9 te wachten op dingen die komen gaan.
Wedden dat een redneck en een rol duct tape ook genoeg zijnquote:Op maandag 2 februari 2009 21:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat gaat niet Fles, volgens mij zit er geen koppeling op de tussenbakken de ICE
De ICE's hebben ook koppelingen:quote:Op maandag 2 februari 2009 21:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat gaat niet Fles, volgens mij zit er geen koppeling op de tussenbakken de ICE
Ze hebben er rondjes mee gereden:quote:Op maandag 2 februari 2009 21:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Hmm ok, was het dan niet gewoon een overbrenging van dat ICE treinstel naar een of andere tentoonstelling?
Waarschijnlijk jaquote:Op maandag 2 februari 2009 21:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Hmm ok, was het dan niet gewoon een overbrenging van dat ICE treinstel naar een of andere tentoonstelling?
Leuke plaatquote:Op maandag 2 februari 2009 20:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Op maandag 2 februari 2009 is Siemens met de NSR SLT 2402 druk doende met diverse proefritten. Rond 17:30 wordt het langzaam donker en staat de nieuwste sprinter op het Amersfoortse spoor 9 te wachten op dingen die komen gaan.
Inleveren die hapquote:Op maandag 2 februari 2009 23:05 schreef Duvel het volgende:
N.B. Op verzoek zijn bepaade uitsnedes van deze foto verkrijgbaar.
Vandaag nog heerlijk naar huis gereisd met de stopper Amsterdam - Breukelen - Gouda (- Rotterdam), in een VIRM. Toen ik instapte hoorde ik een medereiziger ook een zucht van verlichting slaken: "Eindelijk een echte trein. Dit is vast een goedmakertje voor die brakke barrels van de laatste maanden" (DD-AR) Ik was het zowaar eens met een medereiziger eensquote:Op maandag 2 februari 2009 18:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Op zich niet bijzonder, maar als er een VIRM-VI als stopper fungeert:
Ja, zonder meer!quote:
Vanavond of zo.quote:
Juist jaquote:Utrecht Centraal-Amsterdam Centraal/Schiphol
Dinsdag 3 Februari 09:19
Oorzaak Tussen Utrecht Centraal en Breukelen rijden minder treinen door een seinstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een langere reistijd. De verstoring is naar verwachting 04 februari rond 6:55 uur verholpen.
Reisadvies
ICKquote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:15 schreef dennistd het volgende:
In de categorie raad de plaat:
[ afbeelding ]
1. wat is dit?
2. waar is dit?
3. waarom was 1 op plaats 2?
4. wanneer was 1 voor het laatst 'in dienst'?
bijna, het was spoor 10quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Het Koninklijk rijtuig op spoor 9 (?) van Utrecht Centraal
toch handig dat ze van te voren weten dat er een sein storing isquote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
Vanochtend voor acht uur stond de aankondiging van een seinstoring die om 9 uur op dat traject zou beginnen al op teletekst
nee, ik bedoel: waarom kwam ie op utrecht?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:29 schreef Peterselieman het volgende:
Het zaakje moest kopmaken, waardoor het rijtuig naar positie 2 ging?
dat kloptquote:Laatste inzet zal 16 juni 2007 zijn geweest. De opening van de Betuweroute.
Hij noemt geen bron, maar het zou me totaal niet verbazen.quote:Adler schreef:
Het vogelbekdier dat momenteel wordt getest in Velim is daar al ontspoord![]()
![]()
Het heeft nog lang geduurd.
Nu moeten ze de testen voortzetten met een half stel.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:48 schreef James1988 het volgende:
Gespot bij de zuiderburen:
[..]
Hij noemt geen bron, maar het zou me totaal niet verbazen.
Prutsers daar, bij AnsaldoSloterdijk
Hopelijk werken de Denen meequote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
AnsaldoAlkmaar gaat binnenkort wel op de fles
Waarom zou je het niet gewoon bij Velaro's laten?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:37 schreef James1988 het volgende:
NS Hispeed over een paar maanden: "Zeg ehm, Siemens, wij hebben treinen nodig, zo snel mogelijk... we hebben interesse in Venturio, bouw er daar maar 6 van. In de tussentijd willen we ook nog 6 Velaro's hebben zodat we alvast kunnen gaan rijden."
helemaal juistquote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:37 schreef Peterselieman het volgende:
Het was een ritje na een onderhoudsbeurt. Er werd gereden van Watergraafsmeer naar Utrecht Daalsedijk en om die locatie te bereiken, moet je kopmaken bij Utrecht Centraal.
nu.nlquote:Op station Lombardijen in Rotterdam is dinsdagmiddag door nog onbekende oorzaak een trein door het stootblok geschoten.
Niemand raakte gewond. Het treinverkeer is wel stilgelegd, zo meldde een politiewoordvoerder.
Nee hoor, ICE-T's waar nu zo veel gezanik mee is, dat zijn (ook) Venturio's.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:07 schreef James1988 het volgende:
Venturio is nog een concept-cartrain, maar ik vind 'm wel errug mooi
zou het weer een sprinter zijn? zou me niks verbazen eerlijk gezegd....quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Siemens_Venturioquote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee hoor, ICE-T's waar nu zo veel gezanik mee is, dat zijn (ook) Venturio's.
Conceptquote:Siemens Venturio is a concept intercity and interregional train from Siemens.[1]
Hmnz. Geen 1500 V dus zo te zien?quote:The Venturio concept is intended for top speeds between 160 km/h and 250 km/h, train lengths of 3-9 (originally 3-12) cars, and optional active tilting. The design allows for the installment of various kinds of traction equipment, such as 3 kV DC, 15 kV 16.7 Hz AC and 25 kV 50 Hz AC electric, or diesel-electric.
Wat ik hieruit opmaak is dat de Venturio juist is ontwikkeld vanuit de ICE TD, en ze hebben meegeboden met de ICE-T maar dat hebben ze verloren.quote:The Venturio concept was developed from the ICE TD high-speed DMUs for Deutsche Bahn, which were produced by a consortium under the leadership of Siemens. The company offered the Venturio in a tender for a second batch of the related ICE T high-speed EMUs, but, but another bid won in 2002.
jeanpierre:quote:Het is geen nieuw topic waard en dit is het meest toepasselijke dat ik kon vinden voor het bericht dat er - in alle stilte kennelijk - twee DM '90 zijn overgegaan naar Syntus, de 3448 en 3449. Het is een permanente overdracht (m.a.w. Syntus huurt niet van NS zoals Veolia met de 3446 en 3447, maar least ze van NSFS), aangezien Syntus ze vernummert in de eigen nummerserie, als 60 en 61.
In ieder geval is de revisie van Linten begonnen; hetzelfde bericht repte erover dat de 22 in Stendal staat. Dat heeft er wellicht zijdelings mee te maken.
quote:Zowel de revisie als de uitgebreide kwartierdienst staan in principe los van de lease van 2 extra DM'90. Voor de kwartierdienst is geen extra materieel nodig, omdat de uitbreiding tussen de spitsen plaatsvindt.
De twee extra buffels zijn erbij gekomen om de (veelvuldige) calamiteiten op het traject Arnhem - Winterswijk op te vangen. Het is de bedoeling dat 1 stel in Zevenaar komt te staan en 1 in Arnhem (beide met machinist), zodat bij een (grote) verstoring in de treindienst er direct op het drukste deel een trein ingezet kan worden. Als in 2010 de verbeteringen op Arnhem - Winterswijk door ProRail zijn gerealiseerd (en naar de verwachting de reizigersaantallen verder stijgen), zullen de stellen gebruikt worden de treindienst te versterken. De extra stellen en de uitbreiding van de kwartierdienst wordt mede gefinancierd door de opdrachtgevers.
groet, Jean-Pierre
(betrokken geweest bij de gesprekken om dit alles te financieren)
Enig idee wat voor revisie? Ik neem aan zaken als de dieselmotoren o.i.d.?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op SOMDA het volgende:
Broek53:
[..]
jeanpierre:
[..]
ach als je dan nog op tijd kan rijden ;Dquote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:08 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Enig idee wat voor revisie? Ik neem aan zaken als de dieselmotoren o.i.d.?
Valt mij trouwens op dat er een paar Linten zijn die op één dieselmotor draaien. Pas dan valt het je op dat het best wel rustige stelletjes zijn
Dat is hier toch net zo?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:27 schreef Ofyles2 het volgende:
In Londen rijdt nauwelijks een trein meer na de sneeuwbuien afgelopen dagen.
In ieder geval worden in Nederland maatregelen genomen om de dienstregeling te waarborgen. Een enkele trein is vertraagd of wordt eruit genomen, maar in ieder geval neemt de NS maatregelen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:38 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Dat is hier toch net zo?
Bij wijze van spreken één sneeuwvlokje en heel Nederland ligt plat qua verkeer
Test thalys heeft al ver over de 300 gereden op de HSLzuid hoorquote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:39 schreef dennistd het volgende:
ik vind dat ding er nou niet echt uitzien als een hogesnelheidstrein, best knap
Hier in Nederland zal er wel nooit een maximum snelheid getest gaan worden, het maximale is 160 volgens mij (bij horst-sevenum dacht ik als testtraject), en een uitzondering hiervoor is natuurlijk veeeeel te gevaarlijk
ja, op de hslquote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Test thalys heeft al ver over de 300 gereden op de HSLzuid hoor
nee, maar 180 ofzo is ook al leuk natuurlijkquote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
onder 1500 of 1800 Volt zal er niet snel zomaar ff iets 300 gaan knallen denk ik
mja, maar volgens mij zijn alle stellen toch maar voor 140 toegelaten? harder mogen ze toch nergens..quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
Bij de afnameproefritten moeten de stellen minimaal 176 km/h rijden willen ze voor 160 km/h toegelaten worden
Misschien mag er in de toekomst 160 km/h gereden worden en dan heb je alvast de stellen er voorquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
mja, maar volgens mij zijn alle stellen toch maar voor 140 toegelaten? harder mogen ze toch nergens..
GTW's zijn toegelaten voor 140 km/h, dus dan hebben ze idd bijna 155 km/h moeten halen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:18 schreef Wadloper het volgende:
Was dat bij de GTW's ook zo eigenlijk, dat ze 176 km/u moesten halen?
Mij staat bij dat ze een kleine 155 km/u hebben gehaald
gewoon een nieuwer motortje er in en hopsa! dan halen ze die 200 ook welquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Misschien mag er in de toekomst 160 km/h gereden worden en dan heb je alvast de stellen er voor
[..]
GTW's zijn toegelaten voor 140 km/h, dus dan hebben ze idd bijna 155 km/h moeten halen.
Okequote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
GTW's zijn toegelaten voor 140 km/h, dus dan hebben ze idd bijna 155 km/h moeten halen.
Nee Van Fleppenstein, zo eenvoudig gaat dat gewoon niet. Echt niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
gewoon een nieuwer motortje er in en hopsa! dan halen ze die 200 ook welalleen als je dat nou wil
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:23 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Oke
Niet dat ze het nu nog zo snel halen... met dat gerommel aan die motoren![]()
*Heeft heimwee naar beginperiode: Lekker wegknallen en dan voor het viaduct weer stilstaan omdat je te snel ging![]()
![]()
Dat is jammergenoeg niet meer het geval nee, al halen sommige mcn's de toerenbegrenser er nog wel eens afquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:23 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Oke
Niet dat ze het nu nog zo snel halen... met dat gerommel aan die motoren![]()
*Heeft heimwee naar beginperiode: Lekker wegknallen en dan voor het viaduct weer stilstaan omdat je te snel ging![]()
![]()
geeft niks.. des te sneller is het kapot en moeten er nieuwere motortjes inquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is jammergenoeg niet meer het geval nee, al halen sommige mcn's de toerenbegrenser er nog wel eens af
Mja, maar dat kan je wel merken inderdaad.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is jammergenoeg niet meer het geval nee, al halen sommige mcn's de toerenbegrenser er nog wel eens af
mDDM kan toch ook 160 halen?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:26 schreef Duvel het volgende:
VIRM, ICM(m), ICRm, E1600/E1700/E1800: allemaal toegelaten met 160km/u. Alleen laat de ATB het je niet rijden, maar dat is een detail. De bovenleiding vormt ook een beperking. Door de hoge stromen is die vrij zwaar uitgevoerd en is de opdrukkracht van de pantograaf ook vrij hoog, waardoor het lastig is om er met hoge snelheid onderdoor te rijden. De moderne systemen op Asd-Ut moeten geloof ik 200km/u aankunnen.
je weet toch .. dat op die motoren MAXIMAAL is bezuinigt?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:27 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Mja, maar dat kan je wel merken inderdaad.
Maar zo leuk als ze waren in het begin, zijn ze niet meer. Heb ook het idee dat sommige motoren het niet lang meer gaan houden, af en toe hoor je toch een raar geluid uit die motorkamer komen (hele hoge piep aldoor) en van buiten klinken ze ook al niet echt gezond meer
Had een bekende machinist inderdaad al een mooie opmerking over toen ik een stukje met hem meekeek (ik stond achter de cabine, buiten de deur en hij had voor mij de deur open laten staan zodat we alsnog konden praten):quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
Onderhoud mag ook niets kosten he
Veolia motoren zijn ook afgeknepen heb ik begrepen van een machinistquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je weet toch .. dat op die motoren MAXIMAAL is bezuinigt?
stap maar eens in een Veolia stel.. die klinken 10x beter
Ze glijden wel, vooral als het motregentquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
Zo opgejaagd worden de treinen in het noorden toch niet?
Nooit last van gehad. En die slinger is er al bijna een half jaar geleden uit gehaaldquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:51 schreef Wadloper het volgende:
Hehe
Bij Grijpskerk is trouwens die slinger die in de overweg zat verholpen. Is een stuk beter zo!
Laatst pas echt gezienquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nooit last van gehad. En die slinger is er al bijna een half jaar geleden uit gehaald
dan nog klinken ze beterquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:35 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Veolia motoren zijn ook afgeknepen heb ik begrepen van een machinist
Met een TGV hebben ze in NL is een keer rond de 200 km/h gereden, was begin jaren 90 als proef en ook beetje promotie stunt volgens mij.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:53 schreef dennistd het volgende:
[..]
nee, maar 180 ofzo is ook al leuk natuurlijk
Richting Duitsland bedoel je?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:00 schreef Wadloper het volgende:
Wat ik mij trouwens afvraag:
Hoe gaat de route van de Bentheimer Eisenbahn eigenlijk vanaf Coevorden Heege? Gaat deze via Zl ofzo?
Jaquote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Richting Duitsland bedoel je?
Deze week zijn er grensoverschrijdende proefritten voor zover ik weet: Amsterdam - Brussel v.v.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:51 schreef Fixers het volgende:
Vanmorgen, zo rond kwart voor zeven, wederom een Thalys op Breda. Ze wilden me niet eens even naar Brussel brengen, 'k moest gewoon met de IC en de zuurstik via Roosendaal.
Doet me wel dagen waar die Hispeed lounge op Breda voor dient: koffiekamer voor testpersoneel.
wat dacht je van naar bentheim?quote:
Rechtstreeks he. Er ligt vanaf Coevorden een dieselspoor naar Bentheimquote:
Oke, jammer dat ze niet via Zwolle gaanquote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Rechtstreeks he. Er ligt vanaf Coevorden een dieselspoor naar Bentheim
Er gebeurt niet eens ietsquote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:02 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Oke, jammer dat ze niet via Zwolle gaan![]()
Voor Fles zijn verzameling:
http://www.ivw.nl/Images/(...)ll_tcm247-234641.pdf
ik denk dat het hierbij blijft aangezien de fabriek failliet is (of in elk geval geen treinen meer bouwt)quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar nou we het toch over die Protos hebben...
Rijdt dat ding nou inmiddels ook al eens ergens anders ter wereld? Of blijft het bij deze 5 of 6 stellen?
Volgens mij was dat toen de NS 150 jaar bestonden. Toen kwam er inderdaad een TGV naar Nederland. Verder een omgebouwde Koploper tot NOS-studio. ICE-demonstratie op Utrecht CS erbij. Etc.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:08 schreef sander89 het volgende:
Met een TGV hebben ze in NL is een keer rond de 200 km/h gereden, was begin jaren 90 als proef en ook beetje promotie stunt volgens mij.
Een V is voor de vervanging van een defecte Protos, de ander is er als versterkingquote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag trouwens deze week weer een paar Veetjes op de valleilijn... Dit wordt net zo'n kansloos verhaal als de SM90, alleen dan nog veel sneller?![]()
volgens mij hebben de prothosjes nogal veel panne?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Vet![]()
Nou AnsaldoNieuweschans nog
Ik zag trouwens deze week weer een paar Veetjes op de valleilijn... Dit wordt net zo'n kansloos verhaal als de SM90, alleen dan nog veel sneller?![]()
En dan een foto van de versiering van het gebouw er bijquote:Op de dag van het voorval krijgt de machinist op spoor 423 door middel van het seinbeeld
geel in sein 1354 toestemming om naar spoor 425 te rijden. Tijdens het rijden naar spoor
425 wordt de aandacht van de machinist getrokken door de versiering van een kantoorgebouw nabij het station Amsterdam Zuid (afbeelding 6). De machinist rijdt hierdoor
verder door dan gebruikelijk om de versiering te bekijken. De machinist neemt het stootjuk
op het eind van spoor 425 pas waar als hij het tot op ongeveer 10 meter genaderd is. Hij zet
een snelremming in, maar kan niet voorkomen dat de trein met een harde klap tegen het
stootjuk botst. De trein schuift circa 10 meter over het stootjuk en komt tot stilstand. Direct
na de botsing plaatst de machinist een alarmoproep en neemt contact op met de
treindienstleider om daarna de trein te verlaten.
Dat rapport is opgesteld door de Inspectie van Verkeer en Waterstaat, niet door de NSquote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:33 schreef Brembo het volgende:
[..]
En dan een foto van de versiering van het gebouw er bij, wat een prutsers bij de NS
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |