Verrassend...ze hebben nu soms al moeilijkheden om de treinen op tijd te laten rijden... als je dit wil doen moet je een dedicated spoorlijn hebben.quote:
Exact.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik zie het zo voor me, komt je die trap op rennen
"Huh!?!"
Ah, dan zijn ze dus gewoon bezig met testritten.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:12 schreef JDude het volgende:
Desbetreffende Thalys staat hier al bijna een half uur voor de deur geparkeerd (iets ten oosten van station Breda).
quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:03 schreef James1988 het volgende:
JDude, je bedoelt op dat kopspoor tussen het station en de Kapittelweg? Dan weet ik waar jij ongeveer woont werkt
Ben ik blij dat ik in Hengelo dr uit moetquote:Op donderdag 29 januari 2009 11:03 schreef dennistd het volgende:
Seinstoring tussen Enschede en Hengelo: 60 minuten vertraging volgens NS
Met de bus ben je er in 15-20 minuten, das een keer zo lang als de trein, maar toch echt geen 60 minuten
Reken maar dat je de bus niet kan nemen, al eens eerder gehad in Enschede, stonden toen zo'n 100-200 mensen op bus 9 te wachtenquote:Op donderdag 29 januari 2009 11:03 schreef dennistd het volgende:
Seinstoring tussen Enschede en Hengelo: 60 minuten vertraging volgens NS
Met de bus ben je er in 15-20 minuten, das een keer zo lang als de trein, maar toch echt geen 60 minuten
mja, maar inmiddels rijden er ook extra bussenquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:03 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Reken maar dat je de bus niet kan nemen, al eens eerder gehad in Enschede, stonden toen zo'n 100-200 mensen op bus 9 te wachten. Dus ik ben lekker warm in de trein gaan zitten staan..
In 2010 zijn de aanpassingen bij utrecht en s'herthogenbosch ook nog niet klaar. Dat duurt nog wel tot 2015quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:36 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Verrassend...ze hebben nu soms al moeilijkheden om de treinen op tijd te laten rijden... als je dit wil doen moet je een dedicated spoorlijn hebben.
quote:Sporen in Den Bosch
Deze capaciteitsuitbreiding maakt onder andere de 10 minutendienst tussen Amsterdam en Eindhoven mogelijk (van 4 naar 6 intercity’s) vanaf december 2012.
mja, interessant, maar wat heeft de gemiddelde reiziger eraan dat er zo'n oorzaak vermeld wordt?quote:Tussen Breda en Roosendaal rijden minder treinen door een defecte lijmlas.
Op teletekst staat nu herstelwerkzaamhedenquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
mja, interessant, maar wat heeft de gemiddelde reiziger eraan dat er zo'n oorzaak vermeld wordt?
na even googelen: dit is een lijmlas
[ afbeelding ]
ns.nlquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Op teletekst staat nu herstelwerkzaamheden
Tevens ook dat er om logistieke redenen minder treinen van en naar schiphol gaan..
ook al zo'n leuke melding, maar wat heeft de reiziger hier nu aan?quote:De beperkingen rond Hoofddorp rangeerproces zijn voorbij.
Idioot trouwens.. als je naar de actuele vertrektijden kijkt op schiphol nu is het echt een onregelmatige gatenkaas, niet alleen bepaalde series vallen uit, echt overal iets..quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
ns.nl
[..]
ook al zo'n leuke melding, maar wat heeft de reiziger hier nu aan?
laat ze er dan van maken:
"Doorr een rangeerprobleem rijden er minder treinen"
Ze zijn toch niet op tijd klaar? Dikke rode streep dusquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:27 schreef Palmboom313 het volgende:
http://www.acturail.nl/acturail/
Hey rijden al treinen op de HSL ofzo
Was er een treintje uitgehobbeld?quote:
Geen idee, maar bijvoorbeeld een defect wissel op Hoofddorp Opstel kan al voor heel wat problemen zorgen.quote:
nouja, ik moest lijmlas al googelen (ik had al wel door dat het een las tussen sporen was, maar wat precies...)quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat gezanik ook iedere keer. Word je niet geïnformeerd, is het niet goed, word je zo uitgebreid mogelijk geïnformeerd, WEER wat te zeiken. Stelletje Nederlanders
quote:Tussen Almelo en Hengelo rijden minder treinen door een defect spoor.
Tsja, met de trein drugs vervoeren is niet zo heel erg handig, de pakkans is volgens mij veel groter dan met de auto.quote:In de internationale trein van Oldenzaal naar Bad Bentheim zijn vanmorgen twee drugsdealers aangehouden.
De mannen hadden voor 80.000 euro aan hasj, een kilo heroïne en een halve kilo cocaïne bij zich. Tegen een van de mannen bestaat een aanhoudingsbevel. De aanhouding vanmorgen leidde naar een huis in Hamburg waar nog een hoeveelheid cocaïne en 40.000 euro drugsgeld is gevonden. In Hamburg is nog een derde man aangehouden.
Ik ben ook een keer naar Duitsland geweest met die internationale trein. Werd me tas ook doorzocht in Bentheim toen we stil stonden..quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:29 schreef dennistd het volgende:
[..]
Tsja, met de trein drugs vervoeren is niet zo heel erg handig, de pakkans is volgens mij veel groter dan met de auto.
En de trein van Oldenzaal naar Bentheim is trouwens ook gaan rijden zie ik
Treinsurfers kunnen alles.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[somda-nerd]
Volgens mij kan je helemaal niet met de internationale trein van Oldenzaal naar Bad bentheim reizen
[/somda-nerd]
quote:Komend weekeinde rijden er geen treinen tussen Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal. Dat heeft ProRail donderdag laten weten.
Mocht ook wel eens tijd wordenquote:Weekeinde geen treinen tussen Amsterdam en Utrecht
In het weekeinde wordt het laatste deel gerepareerd van de schade die medio november vorig jaar ontstond door een gekantelde goederentrein. Tegelijkertijd worden ook andere werkzaamheden uitgevoerd. „We doen nu alles in één keer, zodat de treinreizigers maar één keer hinder ondervinden”, aldus een woordvoerster.
Na het weekeinde kunnen treinen op het traject weer op normale snelheid rijden en kunnen alle zes de sporen weer in gebruik worden genomen. Sinds de ontsporing van de goederentrein waren er sporen buiten gebruik.
Nee, maar zo'n beetje heel Noord-Holland wordt dus alweer afgesneden als optie voor een rondje. Scheelt: Daar ben ik vorige week al een paar keer naartoe geweestquote:Op donderdag 29 januari 2009 17:37 schreef Duvel het volgende:
Want je wilde nét naar een van die kutstations tussen Amsterdam en Utrecht dit weekend?
Dus daar mag ik me niet over opwinden of zo?quote:Op donderdag 29 januari 2009 17:41 schreef Duvel het volgende:
Ja, is er een weekend (behalve rond kerst) dat je nog eens gewoon zónder werkzaamheden door Nederland kunt reizen?
De verhalen over 'den zuinige Hollander' kunnen we nu inruilen voor 'den gierige Belg'. Is het die prutsers teveel gevraagd om de TRAXX volledig goed te keuren?quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Beneluxen moet je mijden als de pest
denk hetquote:Op donderdag 29 januari 2009 18:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De verhalen over 'den zuinige Hollander' kunnen we nu inruilen voor 'den gierige Belg'. Is het die prutsers teveel gevraagd om de TRAXX volledig goed te keuren?
Bedankt voor de tip, ik heb hem als bookmark.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:27 schreef Palmboom313 het volgende:
http://www.acturail.nl/acturail/
Hey rijden al treinen op de HSL ofzo
Dan was het een kortstondige staking. De prikacties van DB zijn in ieder geval net afgelopen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 18:09 schreef von_Preussen het volgende:
Zo mensen, ik heb het gehaald, met slechts 5 minuten vertraging. In Noord-Duitsland heb ik iig geen staking of wat dan ook gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |