abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 februari 2009 @ 22:35:49 #154
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_65639542
quote:
Op zondag 1 februari 2009 22:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
Dat is toch TE modern voor de NS !
mag het een keer ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  zondag 1 februari 2009 @ 22:41:35 #155
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65639752
Van mij wel hoor
  zondag 1 februari 2009 @ 23:19:16 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65641262
NikkelCobalt is even aan de slag gegaan met de Venturio:



Nice job, zo inzetten maar!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 februari 2009 @ 23:22:06 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65641372
Ik zou ze in deze kleurstelling wel op het Nederlandse spoor willen zien
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 1 februari 2009 @ 23:27:30 #158
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65641546
Kom op DSB, cancel je order bij AnsaldoBreda nou eens...
  zondag 1 februari 2009 @ 23:37:23 #159
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_65641817
quote:
Op zondag 1 februari 2009 16:21 schreef TrainGV het volgende:
@Zug-Chef: leuke foto's

http://www.flickr.com/photos/hvondelen/3243385111/

Ziet er wel gelikt uit, een Benelux Bs omgespoten in NS Hispeed Prio livery
Huh die zouden toch gesloopt worden??? Waarom dan omspuiten??
Same shit, different day
SC hopper present
  zondag 1 februari 2009 @ 23:58:34 #160
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65642452
Dit was een actie van een paar NedTrain-medewerkers:
quote:
In januari 2009 is stuurstandrijtuig 50 84 28-70 105-8 in de kleuren van NS hispeed gebracht. De omschildering is een initiatief van twee NedTrain-medewerkers om het éénjarig jubileum van de samenwerking tussen Hispeed en NedTrain Watergraafsmeer luister bij te zetten. De de omschildering is geheel in eigen tijd uitgevoerd, waarbij diverse collega's van NedTrain, Hispeed, NSR en diverse vrijwilligers uit de kenissenkring van de initiatiefnemers geholpen hebben. Het rijtuig is volledig inzetbaar, heeft onderhoud gehad en is hersteld van een storing in de hoogspanningsinstallatie.
Bron: http://www.martijnhaman.nl/highspeedalliance.htm:
pi_65643582
Een onzin omschildering voor een onzin reden.

Blijkbaar houdt zich men bij NS HiSpeed liever bezig met verven dan serieuze zaken. Nouja, past iig wel in lijn met de vingerververs van ProRail.
So we just called him Fred too
  maandag 2 februari 2009 @ 01:11:05 #162
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65643907
quote:
Op maandag 2 februari 2009 00:50 schreef Cothen het volgende:
Een onzin omschildering voor een onzin reden.

Blijkbaar houdt zich men bij NS HiSpeed liever bezig met verven dan serieuze zaken. Nouja, past iig wel in lijn met de vingerververs van ProRail.
Gast... het was op initiatief van NedTrain-medewerkers, die het in hun eigen vrije tijd deden.

Ik vind het alleen maar tof dat ze dat doen!
  maandag 2 februari 2009 @ 08:04:25 #163
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65645850
quote:
Op maandag 2 februari 2009 00:50 schreef Cothen het volgende:
Een onzin omschildering voor een onzin reden.

Blijkbaar houdt zich men bij NS HiSpeed liever bezig met verven dan serieuze zaken. Nouja, past iig wel in lijn met de vingerververs van ProRail.
Niet zo zuur!

BTW: dit (Cothen goes Gouda) zie ik net pas!

[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 02-02-2009 13:02:35 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65652118
nedtrain medewerkers met tijd teveel
  maandag 2 februari 2009 @ 13:21:40 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65653912
Van mij mogen ze heel veel tijd teveel hebben, en alle andere Bs'en ook zo behandelen
  maandag 2 februari 2009 @ 14:13:19 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65655590
Trouwens, hier bij 's-Hertogenbosch staat al de hele dag een gekoppeld treinstel geparkeerd: DDM + 1715 + DDM + 1716. Heeft eerst een hele tijd aan spoor 3 stilgestaan, en is toen naar een zijspoor verplaatst.

Vaag...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 februari 2009 @ 14:15:24 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65655657
Dat is DDM2/3 beter bekend als DD-AR. Wat dat in Den Bosch moet, is wel duidelijk. Het zit in de stoppers Breda - Utrecht en Tiel - Utrecht.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65655958
dubbeldeks stoppers
  maandag 2 februari 2009 @ 14:58:33 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65657124
Tsja, als plan V/T eruitgaat moet er wel iets anders komen hea.

SGMm / SLT zou van mij ook wel mogen hoor, NS
pi_65657272
zolang ze voorlopig maar even wat Planken achter houden

je zal net zien dat de SLT ineens een grote storing heeft die ze nog niet bedacht hadden
pi_65657460
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
je zal net zien dat de SLT ineens een grote storing heeft die ze nog niet bedacht hadden
Dan krijg je ICK met het overschot Railion1600-en op de stoppers.
(en de stopper Dordrecht - Rotterdam - Leiden - Schiphol - Hilversum - Utrecht wordt dan via de stopper Utrecht - Breda en de "sneltrein" Breda - Dordrecht doorgetrokken tot een gesloten lijn, om te voorkomen dat er omgelopen moet worden.
So we just called him Fred too
  maandag 2 februari 2009 @ 16:24:21 #172
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65660644
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:06 schreef Cothen het volgende:

[..]

Dan krijg je ICK met het overschot Railion1600-en op de stoppers.
(en de stopper Dordrecht - Rotterdam - Leiden - Schiphol - Hilversum - Utrecht wordt dan via de stopper Utrecht - Breda en de "sneltrein" Breda - Dordrecht doorgetrokken tot een gesloten lijn, om te voorkomen dat er omgelopen moet worden.
is dat niet 6 uur voor een rondje?

is 6x2x2 treinen nodig?
  Redactie Sport maandag 2 februari 2009 @ 18:17:43 #173
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65664466
Zo, vandaag even een rondje gemaakt het het koninklijke rijtuig en de 386 gespot.
Foto's volgens later vanavond
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 2 februari 2009 @ 18:59:22 #174
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65665900
quote:
Op maandag 2 februari 2009 14:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
dubbeldeks stoppers
Op zich niet bijzonder, maar als er een VIRM-VI als stopper fungeert:
pi_65667090
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:59 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Op zich niet bijzonder, maar als er een VIRM-VI als stopper fungeert:
ns kennede kan dat prima
  maandag 2 februari 2009 @ 19:34:18 #176
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65667347
quote:
Op maandag 2 februari 2009 19:28 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ns kennede kan dat prima
De stopper Hoofddorp-Duivendrecht-Lelystad, oké. Maar de stopper Den Haag-Roosendaal is juist iets te rustig voor een IRM-VI.
pi_65669379
quote:
Op maandag 2 februari 2009 19:34 schreef Ofyles2 het volgende:
De stopper Hoofddorp-Duivendrecht-Lelystad, oké. Maar de stopper Den Haag-Roosendaal is juist iets te rustig voor een IRM-VI.
Welnee.. Daar kan je ook een ICE 3M voor gebruiken
(één keer voorgekomen in mei 2005)
So we just called him Fred too
pi_65669510
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:59 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Op zich niet bijzonder, maar als er een VIRM-VI als stopper fungeert:
Zoals vandaag in Ah, dames en heren zoals u weet heeft de stoptrein richting Zp technische problemen wij zullen daar gaan rijden als stoptrein tot station Zupthen. Met 7 of 8 bakken ICRm als gecamoufleerde intercity .
Het eerste station (Ah-vp) berekent op max zes bakken, dus bij de laatste 1,5 bak konden de mensen gewoon even een meter naar beneden vallen .
pi_65669524

Op maandag 2 februari 2009 is Siemens met de NSR SLT 2402 druk doende met diverse proefritten. Rond 17:30 wordt het langzaam donker en staat de nieuwste sprinter op het Amersfoortse spoor 9 te wachten op dingen die komen gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 02-02-2009 20:30:32 ]
  Redactie Sport maandag 2 februari 2009 @ 20:28:49 #180
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65669724
Ik heb hem net gemist, toen ik van spoor 11/12 naar 14/15 liep om de 3500 te nemen om 11.52u... (in Utrecht uiteraard) Hij kwam daar binnen op spoor 10
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65669872
quote:
Op maandag 2 februari 2009 20:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Op maandag 2 februari 2009 is Siemens met de NSR SLT 2402 druk doende met diverse proefritten. Rond 17:30 wordt het langzaam donker en staat de nieuwste sprinter op het Amersfoortse spoor 9 te wachten op dingen die komen gaan.
Wat is trouwens het nut van de koersdisplay aan de voorzijde? Geen hond die dat kan zien vanaf een afstandje lijkt me...

Om nog even terug tekomen op de ICE, de Amerikanen houden er wel heel vreemde ideeën op na:
So we just called him Fred too
  maandag 2 februari 2009 @ 21:00:48 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65671193
Haal dan die ICE motorbak weg idd. Sommige mensen snappen er maar weinig van
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65671438
Dat gaat niet Fles, volgens mij zit er geen koppeling op de tussenbakken de ICE
  maandag 2 februari 2009 @ 21:08:20 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65671550
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat gaat niet Fles, volgens mij zit er geen koppeling op de tussenbakken de ICE
Wedden dat een redneck en een rol duct tape ook genoeg zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65672125
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat gaat niet Fles, volgens mij zit er geen koppeling op de tussenbakken de ICE
De ICE's hebben ook koppelingen:
So we just called him Fred too
pi_65672507
Hmm ok, was het dan niet gewoon een overbrenging van dat ICE treinstel naar een of andere tentoonstelling?
pi_65672841
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Hmm ok, was het dan niet gewoon een overbrenging van dat ICE treinstel naar een of andere tentoonstelling?
Ze hebben er rondjes mee gereden:


en electrisch op eigen kracht:

(let trouwens op beide pantografen die omhoog zijn)
So we just called him Fred too
  maandag 2 februari 2009 @ 21:37:00 #188
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65672848
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Hmm ok, was het dan niet gewoon een overbrenging van dat ICE treinstel naar een of andere tentoonstelling?
Waarschijnlijk ja Wat heeft een ICE-stel anders op een diesellijn in California te zoeken??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 2 februari 2009 @ 22:40:01 #189
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65675649
quote:
Op maandag 2 februari 2009 20:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Op maandag 2 februari 2009 is Siemens met de NSR SLT 2402 druk doende met diverse proefritten. Rond 17:30 wordt het langzaam donker en staat de nieuwste sprinter op het Amersfoortse spoor 9 te wachten op dingen die komen gaan.
Leuke plaat

[ Bericht 0% gewijzigd door Wadloper op 03-02-2009 10:20:59 ]
  maandag 2 februari 2009 @ 23:05:52 #190
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65676850
EEN DUVEL FOTOSPECIALTM

Maasvlakte Marauder, deel 2

Donateursrit (ook toegankelijk voor niet-donateurs zoals ik) van de Werkgroep 1501 op 9 september 1995.

We waren dus in Almere gebleven, en vervolgens werd koers gezet richting Delft. Op spoor 3 werd de trein stilgezet en werd weer een fotolijn getrokken zodat iedereen mooie platen kon schieten.

N.B. Op verzoek zijn bepaade uitsnedes van deze foto verkrijgbaar.

Na Delft werd op de Kijfhoek van loc gewisseld, waarbij maarliefst vier 2200'en voor de trein kwamen. Vanaf Kijfhoek werd via Barendrecht Vork de Havenspoorlijn bereikt. Bij RSC Waalhaven was de volgende fotostop gepland.


Vervolgens reden we, vier 2200'en nog steeds voorop (helaas niet met grote rookpluimen, de motoren waren al te warm) door naar de Botlek, waar en erg, erg mooie line-up was voorbereid! Op de achtergrond zie je nog net de Botlekbrug. Van de Botlekspoortunnel nog geen spoor ( ).


Kijk, zo zagen de 6400'en er uit toen ze nog nieuw waren. Dit is trouwens een andere kleur rood dan Railion hanteert (deze werd later roze).


Even verderop stond een 2200 van zijn weekendrust te genieten.


Twee 2200'en werden in de Botlek achtergelaten. De volgende fotostop was tussen Pernis en de Maasvlakte, waar gestopt werd langs de hoogspanningslijnen (150kV en 380kV). Hier nog geen teken van spoorverdubbeling of elektrificatie.


Wordt nog verder vervolgd!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 2 februari 2009 @ 23:06:44 #191
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65676882
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:05 schreef Duvel het volgende:

N.B. Op verzoek zijn bepaade uitsnedes van deze foto verkrijgbaar.
Inleveren die hap

En nu ga ik de rest van die post lezen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65678775
Leuk die ICR.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 00:20:18 #193
136283 knars
Teethgrinder
pi_65679711
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:59 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Op zich niet bijzonder, maar als er een VIRM-VI als stopper fungeert:
Vandaag nog heerlijk naar huis gereisd met de stopper Amsterdam - Breukelen - Gouda (- Rotterdam), in een VIRM. Toen ik instapte hoorde ik een medereiziger ook een zucht van verlichting slaken: "Eindelijk een echte trein. Dit is vast een goedmakertje voor die brakke barrels van de laatste maanden" (DD-AR) Ik was het zowaar eens met een medereiziger eens
  dinsdag 3 februari 2009 @ 00:24:54 #194
136283 knars
Teethgrinder
pi_65679836
...en zie ik daar Plan W rijtuigen?
  dinsdag 3 februari 2009 @ 07:58:28 #195
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65681790
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 00:24 schreef knars het volgende:
...en zie ik daar Plan W rijtuigen?
Ja, zonder meer!
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Inleveren die hap
Vanavond of zo.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 3 februari 2009 @ 08:58:44 #196
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65682508
Zojuist gespot bij NedTrain Tilburg: een tweetal oude rijtuigen (BD en C, kon de nummers niet goed zien) een een oude e-loc: 1216 of 1219 (zelfde excuus). Ik wist niet eens dat ze die nog hadden
pi_65683090
quote:
Utrecht Centraal-Amsterdam Centraal/Schiphol
Dinsdag 3 Februari 09:19
Oorzaak Tussen Utrecht Centraal en Breukelen rijden minder treinen door een seinstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een langere reistijd. De verstoring is naar verwachting 04 februari rond 6:55 uur verholpen.
Reisadvies
Juist ja
  dinsdag 3 februari 2009 @ 09:45:56 #198
136283 knars
Teethgrinder
pi_65683376
Daar ben ik dus net op tijd langsgesnord (8:58 vanaf Utrecht)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 11:03:59 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65685351
Vanochtend voor acht uur stond de aankondiging van een seinstoring die om 9 uur op dat traject zou beginnen al op teletekst
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 februari 2009 @ 11:05:14 #200
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65685390
Ze zullen wel een probleempje hebben gehad dat niet direct in de weg zat, maar later wel oplossing behoefte (blijkbaar was het op te lossen met een aanwijzing of zo).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 11:15:20 #201
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65685687
In de categorie raad de plaat:

1. wat is dit?
2. waar is dit?
3. waarom was 1 op plaats 2?
4. wanneer was 1 voor het laatst 'in dienst'?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 3 februari 2009 @ 11:16:44 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65685714
Het Koninklijk rijtuig op spoor 9 (?) van Utrecht Centraal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65685727
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:15 schreef dennistd het volgende:
In de categorie raad de plaat:
[ afbeelding ]
1. wat is dit?
2. waar is dit?
3. waarom was 1 op plaats 2?
4. wanneer was 1 voor het laatst 'in dienst'?
ICK
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 11:19:05 #204
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65685782
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Het Koninklijk rijtuig op spoor 9 (?) van Utrecht Centraal
bijna, het was spoor 10
nu vraag 3 en 4 nog
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')