ICKquote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:15 schreef dennistd het volgende:
In de categorie raad de plaat:
[ afbeelding ]
1. wat is dit?
2. waar is dit?
3. waarom was 1 op plaats 2?
4. wanneer was 1 voor het laatst 'in dienst'?
bijna, het was spoor 10quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Het Koninklijk rijtuig op spoor 9 (?) van Utrecht Centraal
toch handig dat ze van te voren weten dat er een sein storing isquote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
Vanochtend voor acht uur stond de aankondiging van een seinstoring die om 9 uur op dat traject zou beginnen al op teletekst
nee, ik bedoel: waarom kwam ie op utrecht?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:29 schreef Peterselieman het volgende:
Het zaakje moest kopmaken, waardoor het rijtuig naar positie 2 ging?
dat kloptquote:Laatste inzet zal 16 juni 2007 zijn geweest. De opening van de Betuweroute.
Hij noemt geen bron, maar het zou me totaal niet verbazen.quote:Adler schreef:
Het vogelbekdier dat momenteel wordt getest in Velim is daar al ontspoord![]()
![]()
Het heeft nog lang geduurd.
Nu moeten ze de testen voortzetten met een half stel.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:48 schreef James1988 het volgende:
Gespot bij de zuiderburen:
[..]
Hij noemt geen bron, maar het zou me totaal niet verbazen.
Prutsers daar, bij AnsaldoSloterdijk
Hopelijk werken de Denen meequote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
AnsaldoAlkmaar gaat binnenkort wel op de fles
Waarom zou je het niet gewoon bij Velaro's laten?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:37 schreef James1988 het volgende:
NS Hispeed over een paar maanden: "Zeg ehm, Siemens, wij hebben treinen nodig, zo snel mogelijk... we hebben interesse in Venturio, bouw er daar maar 6 van. In de tussentijd willen we ook nog 6 Velaro's hebben zodat we alvast kunnen gaan rijden."
helemaal juistquote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:37 schreef Peterselieman het volgende:
Het was een ritje na een onderhoudsbeurt. Er werd gereden van Watergraafsmeer naar Utrecht Daalsedijk en om die locatie te bereiken, moet je kopmaken bij Utrecht Centraal.
nu.nlquote:Op station Lombardijen in Rotterdam is dinsdagmiddag door nog onbekende oorzaak een trein door het stootblok geschoten.
Niemand raakte gewond. Het treinverkeer is wel stilgelegd, zo meldde een politiewoordvoerder.
Nee hoor, ICE-T's waar nu zo veel gezanik mee is, dat zijn (ook) Venturio's.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:07 schreef James1988 het volgende:
Venturio is nog een concept-cartrain, maar ik vind 'm wel errug mooi
zou het weer een sprinter zijn? zou me niks verbazen eerlijk gezegd....quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Siemens_Venturioquote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee hoor, ICE-T's waar nu zo veel gezanik mee is, dat zijn (ook) Venturio's.
Conceptquote:Siemens Venturio is a concept intercity and interregional train from Siemens.[1]
Hmnz. Geen 1500 V dus zo te zien?quote:The Venturio concept is intended for top speeds between 160 km/h and 250 km/h, train lengths of 3-9 (originally 3-12) cars, and optional active tilting. The design allows for the installment of various kinds of traction equipment, such as 3 kV DC, 15 kV 16.7 Hz AC and 25 kV 50 Hz AC electric, or diesel-electric.
Wat ik hieruit opmaak is dat de Venturio juist is ontwikkeld vanuit de ICE TD, en ze hebben meegeboden met de ICE-T maar dat hebben ze verloren.quote:The Venturio concept was developed from the ICE TD high-speed DMUs for Deutsche Bahn, which were produced by a consortium under the leadership of Siemens. The company offered the Venturio in a tender for a second batch of the related ICE T high-speed EMUs, but, but another bid won in 2002.
jeanpierre:quote:Het is geen nieuw topic waard en dit is het meest toepasselijke dat ik kon vinden voor het bericht dat er - in alle stilte kennelijk - twee DM '90 zijn overgegaan naar Syntus, de 3448 en 3449. Het is een permanente overdracht (m.a.w. Syntus huurt niet van NS zoals Veolia met de 3446 en 3447, maar least ze van NSFS), aangezien Syntus ze vernummert in de eigen nummerserie, als 60 en 61.
In ieder geval is de revisie van Linten begonnen; hetzelfde bericht repte erover dat de 22 in Stendal staat. Dat heeft er wellicht zijdelings mee te maken.
quote:Zowel de revisie als de uitgebreide kwartierdienst staan in principe los van de lease van 2 extra DM'90. Voor de kwartierdienst is geen extra materieel nodig, omdat de uitbreiding tussen de spitsen plaatsvindt.
De twee extra buffels zijn erbij gekomen om de (veelvuldige) calamiteiten op het traject Arnhem - Winterswijk op te vangen. Het is de bedoeling dat 1 stel in Zevenaar komt te staan en 1 in Arnhem (beide met machinist), zodat bij een (grote) verstoring in de treindienst er direct op het drukste deel een trein ingezet kan worden. Als in 2010 de verbeteringen op Arnhem - Winterswijk door ProRail zijn gerealiseerd (en naar de verwachting de reizigersaantallen verder stijgen), zullen de stellen gebruikt worden de treindienst te versterken. De extra stellen en de uitbreiding van de kwartierdienst wordt mede gefinancierd door de opdrachtgevers.
groet, Jean-Pierre
(betrokken geweest bij de gesprekken om dit alles te financieren)
Enig idee wat voor revisie? Ik neem aan zaken als de dieselmotoren o.i.d.?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op SOMDA het volgende:
Broek53:
[..]
jeanpierre:
[..]
ach als je dan nog op tijd kan rijden ;Dquote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:08 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Enig idee wat voor revisie? Ik neem aan zaken als de dieselmotoren o.i.d.?
Valt mij trouwens op dat er een paar Linten zijn die op één dieselmotor draaien. Pas dan valt het je op dat het best wel rustige stelletjes zijn
Dat is hier toch net zo?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:27 schreef Ofyles2 het volgende:
In Londen rijdt nauwelijks een trein meer na de sneeuwbuien afgelopen dagen.
In ieder geval worden in Nederland maatregelen genomen om de dienstregeling te waarborgen. Een enkele trein is vertraagd of wordt eruit genomen, maar in ieder geval neemt de NS maatregelen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:38 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Dat is hier toch net zo?
Bij wijze van spreken één sneeuwvlokje en heel Nederland ligt plat qua verkeer
Test thalys heeft al ver over de 300 gereden op de HSLzuid hoorquote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:39 schreef dennistd het volgende:
ik vind dat ding er nou niet echt uitzien als een hogesnelheidstrein, best knap
Hier in Nederland zal er wel nooit een maximum snelheid getest gaan worden, het maximale is 160 volgens mij (bij horst-sevenum dacht ik als testtraject), en een uitzondering hiervoor is natuurlijk veeeeel te gevaarlijk
ja, op de hslquote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Test thalys heeft al ver over de 300 gereden op de HSLzuid hoor
nee, maar 180 ofzo is ook al leuk natuurlijkquote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
onder 1500 of 1800 Volt zal er niet snel zomaar ff iets 300 gaan knallen denk ik
mja, maar volgens mij zijn alle stellen toch maar voor 140 toegelaten? harder mogen ze toch nergens..quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
Bij de afnameproefritten moeten de stellen minimaal 176 km/h rijden willen ze voor 160 km/h toegelaten worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |