abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 11:15:20 #201
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65685687
In de categorie raad de plaat:

1. wat is dit?
2. waar is dit?
3. waarom was 1 op plaats 2?
4. wanneer was 1 voor het laatst 'in dienst'?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 3 februari 2009 @ 11:16:44 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65685714
Het Koninklijk rijtuig op spoor 9 (?) van Utrecht Centraal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65685727
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:15 schreef dennistd het volgende:
In de categorie raad de plaat:
[ afbeelding ]
1. wat is dit?
2. waar is dit?
3. waarom was 1 op plaats 2?
4. wanneer was 1 voor het laatst 'in dienst'?
ICK
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 11:19:05 #204
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65685782
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Het Koninklijk rijtuig op spoor 9 (?) van Utrecht Centraal
bijna, het was spoor 10
nu vraag 3 en 4 nog
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 11:29:29 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65686101
Het zaakje moest kopmaken, waardoor het rijtuig naar positie 2 ging?
Laatste inzet zal 16 juni 2007 zijn geweest. De opening van de Betuweroute.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65687162
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
Vanochtend voor acht uur stond de aankondiging van een seinstoring die om 9 uur op dat traject zou beginnen al op teletekst
toch handig dat ze van te voren weten dat er een sein storing is

kunnen ze hem ook sneller verhelpen
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 12:06:03 #207
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65687405
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:29 schreef Peterselieman het volgende:
Het zaakje moest kopmaken, waardoor het rijtuig naar positie 2 ging?
nee, ik bedoel: waarom kwam ie op utrecht?
en trouwens, hij ging geduwd(!) weer terug
quote:
Laatste inzet zal 16 juni 2007 zijn geweest. De opening van de Betuweroute.
dat klopt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 12:37:02 #208
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65688287
Het was een ritje na een onderhoudsbeurt. Er werd gereden van Watergraafsmeer naar Utrecht Daalsedijk en om die locatie te bereiken, moet je kopmaken bij Utrecht Centraal.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 februari 2009 @ 12:48:29 #209
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65688584
Gespot bij de zuiderburen:
quote:
Adler schreef:
Het vogelbekdier dat momenteel wordt getest in Velim is daar al ontspoord
Het heeft nog lang geduurd.
Nu moeten ze de testen voortzetten met een half stel.
Hij noemt geen bron, maar het zou me totaal niet verbazen.

Prutsers daar, bij AnsaldoSloterdijk
pi_65689128
Al bijna (!) een jaar oud:

Bron
So we just called him Fred too
pi_65690030
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 12:48 schreef James1988 het volgende:
Gespot bij de zuiderburen:
[..]

Hij noemt geen bron, maar het zou me totaal niet verbazen.

Prutsers daar, bij AnsaldoSloterdijk

tis toch werkelijk briljant..

ik zeg.. TYPE AFKEURING
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:37:25 #212
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65690144
NS Hispeed over een paar maanden: "Zeg ehm, Siemens, wij hebben treinen nodig, zo snel mogelijk... we hebben interesse in Venturio, bouw er daar maar 6 van. In de tussentijd willen we ook nog 6 Velaro's hebben zodat we alvast kunnen gaan rijden."

pi_65690193
doe dat nu maar.. want met Ansaldogroningen wordt t niks
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 13:41:30 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65690262
AnsaldoAlkmaar gaat binnenkort wel op de fles
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65690302
moet onze Fles dat niet even regelen dan?
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:46:07 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65690423
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
AnsaldoAlkmaar gaat binnenkort wel op de fles
Hopelijk werken de Denen mee
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:52:11 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65690617
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:37 schreef James1988 het volgende:
NS Hispeed over een paar maanden: "Zeg ehm, Siemens, wij hebben treinen nodig, zo snel mogelijk... we hebben interesse in Venturio, bouw er daar maar 6 van. In de tussentijd willen we ook nog 6 Velaro's hebben zodat we alvast kunnen gaan rijden."

Waarom zou je het niet gewoon bij Velaro's laten? Die zijn mooier, sneller en ook meer toegelaten in NL dan venturio's toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:07:04 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65691081
Venturio is nog een concept-cartrain, maar ik vind 'm wel errug mooi
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 14:07:06 #219
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65691083
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 12:37 schreef Peterselieman het volgende:
Het was een ritje na een onderhoudsbeurt. Er werd gereden van Watergraafsmeer naar Utrecht Daalsedijk en om die locatie te bereiken, moet je kopmaken bij Utrecht Centraal.
helemaal juist
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:12:59 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65691295
quote:
Op station Lombardijen in Rotterdam is dinsdagmiddag door nog onbekende oorzaak een trein door het stootblok geschoten.

Niemand raakte gewond. Het treinverkeer is wel stilgelegd, zo meldde een politiewoordvoerder.
nu.nl
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:13:44 #221
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65691323
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:07 schreef James1988 het volgende:
Venturio is nog een concept-cartrain, maar ik vind 'm wel errug mooi
Nee hoor, ICE-T's waar nu zo veel gezanik mee is, dat zijn (ook) Venturio's.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 14:19:42 #222
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65691538
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

nu.nl
zou het weer een sprinter zijn? zou me niks verbazen eerlijk gezegd....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 14:20:49 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65691578
Op Lombardijen is toch maar 1 stootblok te vinden? De rest van de sporen is toch doorgaand?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 14:25:25 #224
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65691748
@ dennistd: Morgen kun je de Traxx in Enschede platen
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:55:55 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65692888
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee hoor, ICE-T's waar nu zo veel gezanik mee is, dat zijn (ook) Venturio's.
http://en.wikipedia.org/wiki/Siemens_Venturio
quote:
Siemens Venturio is a concept intercity and interregional train from Siemens.[1]
Concept
quote:
The Venturio concept is intended for top speeds between 160 km/h and 250 km/h, train lengths of 3-9 (originally 3-12) cars, and optional active tilting. The design allows for the installment of various kinds of traction equipment, such as 3 kV DC, 15 kV 16.7 Hz AC and 25 kV 50 Hz AC electric, or diesel-electric.
Hmnz. Geen 1500 V dus zo te zien?
quote:
The Venturio concept was developed from the ICE TD high-speed DMUs for Deutsche Bahn, which were produced by a consortium under the leadership of Siemens. The company offered the Venturio in a tender for a second batch of the related ICE T high-speed EMUs, but, but another bid won in 2002.
Wat ik hieruit opmaak is dat de Venturio juist is ontwikkeld vanuit de ICE TD, en ze hebben meegeboden met de ICE-T maar dat hebben ze verloren.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 15:12:16 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65693510
Dat bij Rotterdam viel genoeg mee. Was een goederentreintje dat bij Rotterdam Stadion een stootjuk ietsje opschoof, meer niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 15:30:06 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65694192
Ik lees net op SOMDA het volgende:

Broek53:
quote:
Het is geen nieuw topic waard en dit is het meest toepasselijke dat ik kon vinden voor het bericht dat er - in alle stilte kennelijk - twee DM '90 zijn overgegaan naar Syntus, de 3448 en 3449. Het is een permanente overdracht (m.a.w. Syntus huurt niet van NS zoals Veolia met de 3446 en 3447, maar least ze van NSFS), aangezien Syntus ze vernummert in de eigen nummerserie, als 60 en 61.

In ieder geval is de revisie van Linten begonnen; hetzelfde bericht repte erover dat de 22 in Stendal staat. Dat heeft er wellicht zijdelings mee te maken.
jeanpierre:
quote:
Zowel de revisie als de uitgebreide kwartierdienst staan in principe los van de lease van 2 extra DM'90. Voor de kwartierdienst is geen extra materieel nodig, omdat de uitbreiding tussen de spitsen plaatsvindt.
De twee extra buffels zijn erbij gekomen om de (veelvuldige) calamiteiten op het traject Arnhem - Winterswijk op te vangen. Het is de bedoeling dat 1 stel in Zevenaar komt te staan en 1 in Arnhem (beide met machinist), zodat bij een (grote) verstoring in de treindienst er direct op het drukste deel een trein ingezet kan worden. Als in 2010 de verbeteringen op Arnhem - Winterswijk door ProRail zijn gerealiseerd (en naar de verwachting de reizigersaantallen verder stijgen), zullen de stellen gebruikt worden de treindienst te versterken. De extra stellen en de uitbreiding van de kwartierdienst wordt mede gefinancierd door de opdrachtgevers.
groet, Jean-Pierre
(betrokken geweest bij de gesprekken om dit alles te financieren)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 15:32:57 #228
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65694309
Zo, hierbij dan mijn foto's van gisteren. Het reisje ging van Enschede via Utrecht, Eindhoven, Venlo en Nijmegen weer naar Enschede.


SGMm 2973
Met LED-verlichting als sprinter naar Utrecht, te Utrecht Centraal


16/17/1800 locs 1739
Onderweg om het koninklijk rijtuig na onderhoud weer naar de HTMU-loods te brengen, te Utrecht Centraal


ICRm Koninklijk rijtuig
Na onderhoud onderweg naar Utrecht Daalse Dijk, te Utrecht Centraal


Historisch 386
Na ATB-keuring onderweg van Leidschendam naar Utrecht Daalse Dijk, te Utrecht Centraal


Historisch 386
Na ATB-keuring onderweg van Leidschendam naar Utrecht Daalse Dijk, te Utrecht Centraal


SLT 2402
Onderweg naar Amersfoort, te Utrecht


Elektrisch 111 141
Stoptrein uit Hamm (D), te Venlo


DM'90 3445
Stoptrein naar Apeldoorn, te Zutphen


16/17/1800 locs 1749
Met ICRm als intercity naar Roosendaal, te Zutphen


LINT 41/H 36
Stoptrein naar Oldenzaal, te Zutphen

Alle foto's vind je hier
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65694971
Mooie platen , ik wacht wel nog even tot warmer word voordat ik weer naar Duitsland op de motor om wat foto's te schieten.
............................
pi_65695730
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op SOMDA het volgende:

Broek53:
[..]

jeanpierre:
[..]
Enig idee wat voor revisie? Ik neem aan zaken als de dieselmotoren o.i.d.?
Valt mij trouwens op dat er een paar Linten zijn die op één dieselmotor draaien. Pas dan valt het je op dat het best wel rustige stelletjes zijn
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 16:13:38 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65695907
Ik denk een algehele revisie. De stelletjes hebben niet het eeuwige leven he
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 februari 2009 @ 17:36:58 #232
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65698926
Druk geweest Dennis
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65700627
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 16:08 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Enig idee wat voor revisie? Ik neem aan zaken als de dieselmotoren o.i.d.?
Valt mij trouwens op dat er een paar Linten zijn die op één dieselmotor draaien. Pas dan valt het je op dat het best wel rustige stelletjes zijn
ach als je dan nog op tijd kan rijden ;D

gaat je motortje stuk.. dan pak je toch de andere
pi_65702545
Vandaag opeens in Den Bosch:
http://twitpic.com/1ba5g
pi_65703211
waar ICE's overal opduiken
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 19:26:56 #236
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65703476
Gisteren aan het begin van de middag kwam mij er ook nog een tegemoet toen ik onderweg was van utrecht naar eindhoven
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:27:46 #237
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65703506
Overigens vraag ik me af wat het nut van derde stroomrails in Groot-Brittanië is. In Londen rijdt nauwelijks een trein meer na de sneeuwbuien afgelopen dagen.

De vervoerders zullen binnenkort het probleem oplossen, wellicht door weer een tariefverhoging van 7 à 8 procent erdoor te drukken.

Britten en spoorwegen:
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:30:47 #238
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65703603
Oh, ik zie net dat een paar maanden geleden (14 sep 2008) het Zweedse snelheidsrecord voor treinen verbeterd is naar 303 km/h. Niet met een X2000 overigens, maar gewoon met een X50 stel, die in de normale dienst tot 200 km/h rijden.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:38:20 #239
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65703818
Die trein zal vast wel een kantelbaksysteem hebben.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:38:30 #240
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65703828
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:27 schreef Ofyles2 het volgende:
In Londen rijdt nauwelijks een trein meer na de sneeuwbuien afgelopen dagen.
Dat is hier toch net zo?
Bij wijze van spreken één sneeuwvlokje en heel Nederland ligt plat qua verkeer
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 19:39:37 #241
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65703866
ik vind dat ding er nou niet echt uitzien als een hogesnelheidstrein, best knap
Hier in Nederland zal er wel nooit een maximum snelheid getest gaan worden, het maximale is 160 volgens mij (bij horst-sevenum dacht ik als testtraject), en een uitzondering hiervoor is natuurlijk veeeeel te gevaarlijk
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:41:38 #242
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65703940
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:38 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Dat is hier toch net zo?
Bij wijze van spreken één sneeuwvlokje en heel Nederland ligt plat qua verkeer
In ieder geval worden in Nederland maatregelen genomen om de dienstregeling te waarborgen. Een enkele trein is vertraagd of wordt eruit genomen, maar in ieder geval neemt de NS maatregelen.

Een heel ander contrast met België die bij uitstek niet winterproof is.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:41:59 #243
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65703951
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:39 schreef dennistd het volgende:
ik vind dat ding er nou niet echt uitzien als een hogesnelheidstrein, best knap
Hier in Nederland zal er wel nooit een maximum snelheid getest gaan worden, het maximale is 160 volgens mij (bij horst-sevenum dacht ik als testtraject), en een uitzondering hiervoor is natuurlijk veeeeel te gevaarlijk
Test thalys heeft al ver over de 300 gereden op de HSLzuid hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65704034
gewoon alle overwegen vervangen voor tunnels
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 19:51:10 #245
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65704279
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Test thalys heeft al ver over de 300 gereden op de HSLzuid hoor
ja, op de hsl
maar ik bedoel meer een virm of icm die ze eens even voluit laten knallen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:52:54 #246
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65704341
onder 1500 of 1800 Volt zal er niet snel zomaar ff iets 300 gaan knallen denk ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 19:53:55 #247
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65704374
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
onder 1500 of 1800 Volt zal er niet snel zomaar ff iets 300 gaan knallen denk ik
nee, maar 180 ofzo is ook al leuk natuurlijk
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 20:13:19 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65705060
Bij de afnameproefritten moeten de stellen minimaal 176 km/h rijden willen ze voor 160 km/h toegelaten worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 20:17:36 #249
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65705219
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
Bij de afnameproefritten moeten de stellen minimaal 176 km/h rijden willen ze voor 160 km/h toegelaten worden
mja, maar volgens mij zijn alle stellen toch maar voor 140 toegelaten? harder mogen ze toch nergens..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:18:35 #250
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65705247
Was dat bij de GTW's ook zo eigenlijk, dat ze 176 km/u moesten halen?
Mij staat bij dat ze een kleine 155 km/u hebben gehaald
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')