jeanpierre:quote:Het is geen nieuw topic waard en dit is het meest toepasselijke dat ik kon vinden voor het bericht dat er - in alle stilte kennelijk - twee DM '90 zijn overgegaan naar Syntus, de 3448 en 3449. Het is een permanente overdracht (m.a.w. Syntus huurt niet van NS zoals Veolia met de 3446 en 3447, maar least ze van NSFS), aangezien Syntus ze vernummert in de eigen nummerserie, als 60 en 61.
In ieder geval is de revisie van Linten begonnen; hetzelfde bericht repte erover dat de 22 in Stendal staat. Dat heeft er wellicht zijdelings mee te maken.
quote:Zowel de revisie als de uitgebreide kwartierdienst staan in principe los van de lease van 2 extra DM'90. Voor de kwartierdienst is geen extra materieel nodig, omdat de uitbreiding tussen de spitsen plaatsvindt.
De twee extra buffels zijn erbij gekomen om de (veelvuldige) calamiteiten op het traject Arnhem - Winterswijk op te vangen. Het is de bedoeling dat 1 stel in Zevenaar komt te staan en 1 in Arnhem (beide met machinist), zodat bij een (grote) verstoring in de treindienst er direct op het drukste deel een trein ingezet kan worden. Als in 2010 de verbeteringen op Arnhem - Winterswijk door ProRail zijn gerealiseerd (en naar de verwachting de reizigersaantallen verder stijgen), zullen de stellen gebruikt worden de treindienst te versterken. De extra stellen en de uitbreiding van de kwartierdienst wordt mede gefinancierd door de opdrachtgevers.
groet, Jean-Pierre
(betrokken geweest bij de gesprekken om dit alles te financieren)
Enig idee wat voor revisie? Ik neem aan zaken als de dieselmotoren o.i.d.?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op SOMDA het volgende:
Broek53:
[..]
jeanpierre:
[..]
ach als je dan nog op tijd kan rijden ;Dquote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:08 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Enig idee wat voor revisie? Ik neem aan zaken als de dieselmotoren o.i.d.?
Valt mij trouwens op dat er een paar Linten zijn die op één dieselmotor draaien. Pas dan valt het je op dat het best wel rustige stelletjes zijn
Dat is hier toch net zo?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:27 schreef Ofyles2 het volgende:
In Londen rijdt nauwelijks een trein meer na de sneeuwbuien afgelopen dagen.
In ieder geval worden in Nederland maatregelen genomen om de dienstregeling te waarborgen. Een enkele trein is vertraagd of wordt eruit genomen, maar in ieder geval neemt de NS maatregelen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:38 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Dat is hier toch net zo?
Bij wijze van spreken één sneeuwvlokje en heel Nederland ligt plat qua verkeer
Test thalys heeft al ver over de 300 gereden op de HSLzuid hoorquote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:39 schreef dennistd het volgende:
ik vind dat ding er nou niet echt uitzien als een hogesnelheidstrein, best knap
Hier in Nederland zal er wel nooit een maximum snelheid getest gaan worden, het maximale is 160 volgens mij (bij horst-sevenum dacht ik als testtraject), en een uitzondering hiervoor is natuurlijk veeeeel te gevaarlijk
ja, op de hslquote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Test thalys heeft al ver over de 300 gereden op de HSLzuid hoor
nee, maar 180 ofzo is ook al leuk natuurlijkquote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
onder 1500 of 1800 Volt zal er niet snel zomaar ff iets 300 gaan knallen denk ik
mja, maar volgens mij zijn alle stellen toch maar voor 140 toegelaten? harder mogen ze toch nergens..quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
Bij de afnameproefritten moeten de stellen minimaal 176 km/h rijden willen ze voor 160 km/h toegelaten worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |