abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 15:12:16 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65693510
Dat bij Rotterdam viel genoeg mee. Was een goederentreintje dat bij Rotterdam Stadion een stootjuk ietsje opschoof, meer niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 15:30:06 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65694192
Ik lees net op SOMDA het volgende:

Broek53:
quote:
Het is geen nieuw topic waard en dit is het meest toepasselijke dat ik kon vinden voor het bericht dat er - in alle stilte kennelijk - twee DM '90 zijn overgegaan naar Syntus, de 3448 en 3449. Het is een permanente overdracht (m.a.w. Syntus huurt niet van NS zoals Veolia met de 3446 en 3447, maar least ze van NSFS), aangezien Syntus ze vernummert in de eigen nummerserie, als 60 en 61.

In ieder geval is de revisie van Linten begonnen; hetzelfde bericht repte erover dat de 22 in Stendal staat. Dat heeft er wellicht zijdelings mee te maken.
jeanpierre:
quote:
Zowel de revisie als de uitgebreide kwartierdienst staan in principe los van de lease van 2 extra DM'90. Voor de kwartierdienst is geen extra materieel nodig, omdat de uitbreiding tussen de spitsen plaatsvindt.
De twee extra buffels zijn erbij gekomen om de (veelvuldige) calamiteiten op het traject Arnhem - Winterswijk op te vangen. Het is de bedoeling dat 1 stel in Zevenaar komt te staan en 1 in Arnhem (beide met machinist), zodat bij een (grote) verstoring in de treindienst er direct op het drukste deel een trein ingezet kan worden. Als in 2010 de verbeteringen op Arnhem - Winterswijk door ProRail zijn gerealiseerd (en naar de verwachting de reizigersaantallen verder stijgen), zullen de stellen gebruikt worden de treindienst te versterken. De extra stellen en de uitbreiding van de kwartierdienst wordt mede gefinancierd door de opdrachtgevers.
groet, Jean-Pierre
(betrokken geweest bij de gesprekken om dit alles te financieren)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 15:32:57 #228
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65694309
Zo, hierbij dan mijn foto's van gisteren. Het reisje ging van Enschede via Utrecht, Eindhoven, Venlo en Nijmegen weer naar Enschede.


SGMm 2973
Met LED-verlichting als sprinter naar Utrecht, te Utrecht Centraal


16/17/1800 locs 1739
Onderweg om het koninklijk rijtuig na onderhoud weer naar de HTMU-loods te brengen, te Utrecht Centraal


ICRm Koninklijk rijtuig
Na onderhoud onderweg naar Utrecht Daalse Dijk, te Utrecht Centraal


Historisch 386
Na ATB-keuring onderweg van Leidschendam naar Utrecht Daalse Dijk, te Utrecht Centraal


Historisch 386
Na ATB-keuring onderweg van Leidschendam naar Utrecht Daalse Dijk, te Utrecht Centraal


SLT 2402
Onderweg naar Amersfoort, te Utrecht


Elektrisch 111 141
Stoptrein uit Hamm (D), te Venlo


DM'90 3445
Stoptrein naar Apeldoorn, te Zutphen


16/17/1800 locs 1749
Met ICRm als intercity naar Roosendaal, te Zutphen


LINT 41/H 36
Stoptrein naar Oldenzaal, te Zutphen

Alle foto's vind je hier
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65694971
Mooie platen , ik wacht wel nog even tot warmer word voordat ik weer naar Duitsland op de motor om wat foto's te schieten.
............................
pi_65695730
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op SOMDA het volgende:

Broek53:
[..]

jeanpierre:
[..]
Enig idee wat voor revisie? Ik neem aan zaken als de dieselmotoren o.i.d.?
Valt mij trouwens op dat er een paar Linten zijn die op één dieselmotor draaien. Pas dan valt het je op dat het best wel rustige stelletjes zijn
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 16:13:38 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65695907
Ik denk een algehele revisie. De stelletjes hebben niet het eeuwige leven he
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 februari 2009 @ 17:36:58 #232
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65698926
Druk geweest Dennis
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65700627
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 16:08 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Enig idee wat voor revisie? Ik neem aan zaken als de dieselmotoren o.i.d.?
Valt mij trouwens op dat er een paar Linten zijn die op één dieselmotor draaien. Pas dan valt het je op dat het best wel rustige stelletjes zijn
ach als je dan nog op tijd kan rijden ;D

gaat je motortje stuk.. dan pak je toch de andere
pi_65702545
Vandaag opeens in Den Bosch:
http://twitpic.com/1ba5g
pi_65703211
waar ICE's overal opduiken
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 19:26:56 #236
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65703476
Gisteren aan het begin van de middag kwam mij er ook nog een tegemoet toen ik onderweg was van utrecht naar eindhoven
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:27:46 #237
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65703506
Overigens vraag ik me af wat het nut van derde stroomrails in Groot-Brittanië is. In Londen rijdt nauwelijks een trein meer na de sneeuwbuien afgelopen dagen.

De vervoerders zullen binnenkort het probleem oplossen, wellicht door weer een tariefverhoging van 7 à 8 procent erdoor te drukken.

Britten en spoorwegen:
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:30:47 #238
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65703603
Oh, ik zie net dat een paar maanden geleden (14 sep 2008) het Zweedse snelheidsrecord voor treinen verbeterd is naar 303 km/h. Niet met een X2000 overigens, maar gewoon met een X50 stel, die in de normale dienst tot 200 km/h rijden.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:38:20 #239
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65703818
Die trein zal vast wel een kantelbaksysteem hebben.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:38:30 #240
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65703828
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:27 schreef Ofyles2 het volgende:
In Londen rijdt nauwelijks een trein meer na de sneeuwbuien afgelopen dagen.
Dat is hier toch net zo?
Bij wijze van spreken één sneeuwvlokje en heel Nederland ligt plat qua verkeer
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 19:39:37 #241
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65703866
ik vind dat ding er nou niet echt uitzien als een hogesnelheidstrein, best knap
Hier in Nederland zal er wel nooit een maximum snelheid getest gaan worden, het maximale is 160 volgens mij (bij horst-sevenum dacht ik als testtraject), en een uitzondering hiervoor is natuurlijk veeeeel te gevaarlijk
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:41:38 #242
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65703940
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:38 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Dat is hier toch net zo?
Bij wijze van spreken één sneeuwvlokje en heel Nederland ligt plat qua verkeer
In ieder geval worden in Nederland maatregelen genomen om de dienstregeling te waarborgen. Een enkele trein is vertraagd of wordt eruit genomen, maar in ieder geval neemt de NS maatregelen.

Een heel ander contrast met België die bij uitstek niet winterproof is.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:41:59 #243
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65703951
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:39 schreef dennistd het volgende:
ik vind dat ding er nou niet echt uitzien als een hogesnelheidstrein, best knap
Hier in Nederland zal er wel nooit een maximum snelheid getest gaan worden, het maximale is 160 volgens mij (bij horst-sevenum dacht ik als testtraject), en een uitzondering hiervoor is natuurlijk veeeeel te gevaarlijk
Test thalys heeft al ver over de 300 gereden op de HSLzuid hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65704034
gewoon alle overwegen vervangen voor tunnels
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 19:51:10 #245
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65704279
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Test thalys heeft al ver over de 300 gereden op de HSLzuid hoor
ja, op de hsl
maar ik bedoel meer een virm of icm die ze eens even voluit laten knallen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:52:54 #246
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65704341
onder 1500 of 1800 Volt zal er niet snel zomaar ff iets 300 gaan knallen denk ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 19:53:55 #247
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65704374
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
onder 1500 of 1800 Volt zal er niet snel zomaar ff iets 300 gaan knallen denk ik
nee, maar 180 ofzo is ook al leuk natuurlijk
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 20:13:19 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65705060
Bij de afnameproefritten moeten de stellen minimaal 176 km/h rijden willen ze voor 160 km/h toegelaten worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 20:17:36 #249
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65705219
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
Bij de afnameproefritten moeten de stellen minimaal 176 km/h rijden willen ze voor 160 km/h toegelaten worden
mja, maar volgens mij zijn alle stellen toch maar voor 140 toegelaten? harder mogen ze toch nergens..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:18:35 #250
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65705247
Was dat bij de GTW's ook zo eigenlijk, dat ze 176 km/u moesten halen?
Mij staat bij dat ze een kleine 155 km/u hebben gehaald
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')