ICKquote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:15 schreef dennistd het volgende:
In de categorie raad de plaat:
[ afbeelding ]
1. wat is dit?
2. waar is dit?
3. waarom was 1 op plaats 2?
4. wanneer was 1 voor het laatst 'in dienst'?
bijna, het was spoor 10quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Het Koninklijk rijtuig op spoor 9 (?) van Utrecht Centraal
toch handig dat ze van te voren weten dat er een sein storing isquote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
Vanochtend voor acht uur stond de aankondiging van een seinstoring die om 9 uur op dat traject zou beginnen al op teletekst
nee, ik bedoel: waarom kwam ie op utrecht?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:29 schreef Peterselieman het volgende:
Het zaakje moest kopmaken, waardoor het rijtuig naar positie 2 ging?
dat kloptquote:Laatste inzet zal 16 juni 2007 zijn geweest. De opening van de Betuweroute.
Hij noemt geen bron, maar het zou me totaal niet verbazen.quote:Adler schreef:
Het vogelbekdier dat momenteel wordt getest in Velim is daar al ontspoord![]()
![]()
Het heeft nog lang geduurd.
Nu moeten ze de testen voortzetten met een half stel.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:48 schreef James1988 het volgende:
Gespot bij de zuiderburen:
[..]
Hij noemt geen bron, maar het zou me totaal niet verbazen.
Prutsers daar, bij AnsaldoSloterdijk
Hopelijk werken de Denen meequote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
AnsaldoAlkmaar gaat binnenkort wel op de fles
Waarom zou je het niet gewoon bij Velaro's laten?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:37 schreef James1988 het volgende:
NS Hispeed over een paar maanden: "Zeg ehm, Siemens, wij hebben treinen nodig, zo snel mogelijk... we hebben interesse in Venturio, bouw er daar maar 6 van. In de tussentijd willen we ook nog 6 Velaro's hebben zodat we alvast kunnen gaan rijden."
helemaal juistquote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:37 schreef Peterselieman het volgende:
Het was een ritje na een onderhoudsbeurt. Er werd gereden van Watergraafsmeer naar Utrecht Daalsedijk en om die locatie te bereiken, moet je kopmaken bij Utrecht Centraal.
nu.nlquote:Op station Lombardijen in Rotterdam is dinsdagmiddag door nog onbekende oorzaak een trein door het stootblok geschoten.
Niemand raakte gewond. Het treinverkeer is wel stilgelegd, zo meldde een politiewoordvoerder.
Nee hoor, ICE-T's waar nu zo veel gezanik mee is, dat zijn (ook) Venturio's.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:07 schreef James1988 het volgende:
Venturio is nog een concept-cartrain, maar ik vind 'm wel errug mooi
zou het weer een sprinter zijn? zou me niks verbazen eerlijk gezegd....quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Siemens_Venturioquote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee hoor, ICE-T's waar nu zo veel gezanik mee is, dat zijn (ook) Venturio's.
Conceptquote:Siemens Venturio is a concept intercity and interregional train from Siemens.[1]
Hmnz. Geen 1500 V dus zo te zien?quote:The Venturio concept is intended for top speeds between 160 km/h and 250 km/h, train lengths of 3-9 (originally 3-12) cars, and optional active tilting. The design allows for the installment of various kinds of traction equipment, such as 3 kV DC, 15 kV 16.7 Hz AC and 25 kV 50 Hz AC electric, or diesel-electric.
Wat ik hieruit opmaak is dat de Venturio juist is ontwikkeld vanuit de ICE TD, en ze hebben meegeboden met de ICE-T maar dat hebben ze verloren.quote:The Venturio concept was developed from the ICE TD high-speed DMUs for Deutsche Bahn, which were produced by a consortium under the leadership of Siemens. The company offered the Venturio in a tender for a second batch of the related ICE T high-speed EMUs, but, but another bid won in 2002.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |