abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport vrijdag 30 januari 2009 @ 12:29:18 #76
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65562651
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 12:26 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nou, groningen - leeuwarden is toch op zich ook best de moeite?

meteen dubbelsporing maken
Groningen - Leeuwarden misschien nog wel, maar de rest zie ik het niet echt gebeuren
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 januari 2009 @ 12:46:05 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65563166
De rest niet nee en zelfs Groningen - Heerenveen zou eerst een dieselbaanvak moeten worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65564182
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 12:46 schreef Peterselieman het volgende:
De rest niet nee en zelfs Groningen - Heerenveen zou eerst een dieselbaanvak moeten worden.
des te meer reden om leeuwarden - groniningen te waslijnen!

kunnen de overgebleven spurtjes mooi op t nog te bouwen stuk groningen - heerenveen
pi_65564647
Tja, in Zutphen hebben ze wel een verhoogde brug aangelegd zodat daaronder nog een waslijn past, maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren eigenlijk...
pi_65564683
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 12:21 schreef dennistd het volgende:

[..]

ik denk nog wel eventjes hoor, denk aan de noordelijke lijnen...
enschede-zwolle en de maaslijn zie ik nog wel een keer geelektrificeerd worden, maar die lijnen in het noorden lijken me niet
Doetinchem-Winterswijk en Winterswijk - Zuthpen ook niet. Zevenaar - Doetinchem zie ik nog wel gebeuren.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 14:36:31 #81
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65567102
Letterlijk gehoord op Rotterdam CS
"Dames en heren, de Internationale trein uit Brussel en Antwerpen was al vertraagd Gelach op de achtegrond... <stilte> maar staat nu met technische problemen stil bij Rotterdam lombardijen en is daarbij nog meer vertraagd dus"
  Redactie Sport vrijdag 30 januari 2009 @ 14:57:49 #82
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65567787
Vanmiddag even een slagje Enschede-Glanerbrug gedaan. Op station De Eschmarke staat nu een met een vuilniszak afgeplakt bordje, en een bordje mist. Oftewel: zoek maar uit waar je bent
Glanerbrug klopte wel dit keer
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 30 januari 2009 @ 14:58:59 #83
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65567840
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Letterlijk gehoord op Rotterdam CS
"Dames en heren, de Internationale trein uit Brussel en Antwerpen was al vertraagd Gelach op de achtegrond... <stilte> maar staat nu met technische problemen stil bij Rotterdam lombardijen en is daarbij nog meer vertraagd dus"
Professioneel!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 januari 2009 @ 15:43:01 #84
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65569562
Nja, bij NS/ProRail zien ze de bui al wel weer hangen... de Benelux is gewoon een baggerverbinding geworden, helaas. Achterlijke Belgen met hun 11.8'jes. Onderhoud die krengen nou eens!
pi_65569986
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:32 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Doetinchem-Winterswijk en Winterswijk - Zuthpen ook niet. Zevenaar - Doetinchem zie ik nog wel gebeuren.
Goedkoper en makkelijker in exploitatie is de gehele lijn Zevenaar - Winterswijk te electrificeren. Anders moet je in Doetinchem overschakelen van Elektrisch naar Diesel en kan je de lijn niet als een geheel exploiteren.

Zitten de maatschappijen als Syntus/Ariva/Veolia wel te wachten op elektrificatie
Velios is natuurlijk ideaal, motorbak vervangen en we rijden elektrisch .
  Redactie Sport vrijdag 30 januari 2009 @ 16:07:47 #86
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65570408
Nouja, Syntus moet toch een keer nieuw materieel hebben, die lintjes hebben een levensduur van 15 jaar dacht ik, niet zo heel lang iig
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65570674
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 15:43 schreef James1988 het volgende:
Nja, bij NS/ProRail zien ze de bui al wel weer hangen... de Benelux is gewoon een baggerverbinding geworden, helaas. Achterlijke Belgen met hun 11.8'jes. Onderhoud die krengen nou eens!
Ze gaan er bijna uit, wees maar niet bang. Overigens zijn de Belgen er van overtuigd dat het allemaal komt doordat ondeskundige Nederlandse machinisten die dingen de soep in draaien.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 30 januari 2009 @ 16:43:35 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65571764
Klopt, dat lees ik vaak op HGBTF. Dat die dingen veel meer kilometers maken dan andere HLE's, en dat ze oud zijn, daar denken ze niet bij na of dat wordt afgewimpeld als zijnde onbelangrijk.

Als de 11.8 eruitgaat, wat krijgen we dan terug? Traxx en/of de HSL? Ik vind de 11.8 ergens wel bij de BNL passen, die loc heeft ook wel wat uitstraling als hij aan komt rijden, vind ik dan. Ook al is het een onbetrouwbare kutloc.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 16:44:02 #89
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_65571778
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 16:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ze gaan er bijna uit, wees maar niet bang. Overigens zijn de Belgen er van overtuigd dat het allemaal komt doordat ondeskundige Nederlandse machinisten die dingen de soep in draaien.
We gaan het morgen weer eens uit testen, de vorige keer ging het in 1 keer goed .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_65572722
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 16:07 schreef dennistd het volgende:
Nouja, Syntus moet toch een keer nieuw materieel hebben, die lintjes hebben een levensduur van 15 jaar dacht ik, niet zo heel lang iig
Arriva kan ook zo wat nieuwe motor wagens er tussen hangen!


en ben benieuwd wat voor ellende we strax terug krijgen voor linten
pi_65572962
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 17:12 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Arriva kan ook zo wat nieuwe motor wagens er tussen hangen!


en ben benieuwd wat voor ellende we strax terug krijgen voor linten
als syntus al mag blijven rijden. Maar goed dat zien we later pas
  vrijdag 30 januari 2009 @ 17:51:27 #92
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_65573788
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  Redactie Sport vrijdag 30 januari 2009 @ 17:55:16 #93
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65573887
Zo, wat fotootjes van vandaag:

Plan V 443
Wachtend op wat komend gaat, spoor 1 te Enschede


DM'90 3428
Stoptrein naar Zwolle, te Enschede Drienerlo


Plan V 833
Stoptrein naar Apeldoorn, te Enschede Drienerlo


Plan V Onbekend
Stoptrein naar Enschede, te Enschede Drienerlo


ICM Onbekend
Intercity naar Enschede, te Enschede Drienerlo


ICM Onbekend
Leeg naar Enschede tbv de pendel, te Enschede Drienerlo


Talent PEG onbekend
Te Glanerbrug


Talent DB Regio onbekend
Te Glanerbrug

De andere foto's van vandaag

[ Bericht 2% gewijzigd door dennistd op 30-01-2009 20:47:05 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65575403
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 17:20 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

als syntus al mag blijven rijden. Maar goed dat zien we later pas
die blijven wel..
pi_65575490
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vorige week sprong ik in Obdam in een VIRM dat kwam me toch ook vrij bijzonder voor
Valt wel mee, zit steeds vaker in die desbetreffende series.
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  Redactie Sport vrijdag 30 januari 2009 @ 19:42:34 #96
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65576974
Overigens mijn ervaring met het interieur van de PEG-talent en de DB-talent:
de PEG-talent heeft qua stoelen veel weg van de Arriva Spurts, en zitten redelijk
de DB-regio zit als een houten plank, waarbij de rugleuning bijna recht is en ook bijna haaks op het zitvlak zit
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 30 januari 2009 @ 23:20:53 #97
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65583792
quote:
Minister Eurlings onderzoekt alsnog of de HSL-Zuid tijdelijk een bestaand beveiligingssysteem kan gebruiken. De lijn is uitgerust met ERTMS, het nieuwe verplichte Europese veiligheidssysteem, maar dat werkt nog niet naar behoren.

Daardoor rijden nog geen snelle treinen van Amsterdam naar Parijs, terwijl het spoor al bijna twee jaar klaar is. De NS, de Belgische en de Franse spoorwegen hebben er in 2005 vergeefs voor gepleit om naast ERTMS voor de zekerheid een bestaand systeem in te bouwen.

Eurlings zegt niet wanneer er snelle treinen gaan rijden, maar dat gebeurt zeker niet voor het eind van het jaar.
ATB op de HSL dus?
Volgens mij kon dat niet ivm de wisselstroom...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 30 januari 2009 @ 23:27:17 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65583992
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 23:20 schreef dennistd het volgende:

[..]

ATB op de HSL dus?
Volgens mij kon dat niet ivm de wisselstroom...
Klopt. Maar wellicht het Franse beveiligingssysteem? Dat snapt de Thalys toch al.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport vrijdag 30 januari 2009 @ 23:32:46 #99
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65584122
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 23:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

Klopt. Maar wellicht het Franse beveiligingssysteem? Dat snapt de Thalys toch al.
lijkt me dan het meest waarschijnlijk, aangezien de v250 dat ook snapt (tenminste, volgens wikipedia)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 31 januari 2009 @ 00:55:00 #100
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65586374
TVM-430 op de HSL-Zuid? Dat moet ik zien. Ik verwacht niet dat dat er ooit komt, dit i.v.m. Europese regels en wensen m.b.t. ERTMS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')