Groningen - Leeuwarden misschien nog wel, maar de rest zie ik het niet echt gebeurenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nou, groningen - leeuwarden is toch op zich ook best de moeite?
meteen dubbelsporing maken
des te meer reden om leeuwarden - groniningen te waslijnen!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:46 schreef Peterselieman het volgende:
De rest niet nee en zelfs Groningen - Heerenveen zou eerst een dieselbaanvak moeten worden.
Doetinchem-Winterswijk en Winterswijk - Zuthpen ook niet. Zevenaar - Doetinchem zie ik nog wel gebeuren.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
ik denk nog wel eventjes hoor, denk aan de noordelijke lijnen...
enschede-zwolle en de maaslijn zie ik nog wel een keer geelektrificeerd worden, maar die lijnen in het noorden lijken me niet
Professioneel!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 14:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Letterlijk gehoord op Rotterdam CS
"Dames en heren, de Internationale trein uit Brussel en Antwerpen was al vertraagd Gelach op de achtegrond... <stilte> maar staat nu met technische problemen stil bij Rotterdam lombardijen en is daarbij nog meer vertraagd dus"
Goedkoper en makkelijker in exploitatie is de gehele lijn Zevenaar - Winterswijk te electrificeren. Anders moet je in Doetinchem overschakelen van Elektrisch naar Diesel en kan je de lijn niet als een geheel exploiteren.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:32 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Doetinchem-Winterswijk en Winterswijk - Zuthpen ook niet. Zevenaar - Doetinchem zie ik nog wel gebeuren.
Ze gaan er bijna uit, wees maar niet bang. Overigens zijn de Belgen er van overtuigd dat het allemaal komt doordat ondeskundige Nederlandse machinisten die dingen de soep in draaien.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:43 schreef James1988 het volgende:
Nja, bij NS/ProRail zien ze de bui al wel weer hangen... de Benelux is gewoon een baggerverbinding geworden, helaas. Achterlijke Belgen met hun 11.8'jes. Onderhoud die krengen nou eens!
We gaan het morgen weer eens uit testen, de vorige keer ging het in 1 keer goedquote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze gaan er bijna uit, wees maar niet bang. Overigens zijn de Belgen er van overtuigd dat het allemaal komt doordat ondeskundige Nederlandse machinisten die dingen de soep in draaien.
Arriva kan ook zo wat nieuwe motor wagens er tussen hangen!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:07 schreef dennistd het volgende:
Nouja, Syntus moet toch een keer nieuw materieel hebben, die lintjes hebben een levensduur van 15 jaar dacht ik, niet zo heel lang iig
als syntus al mag blijven rijden. Maar goed dat zien we later pasquote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Arriva kan ook zo wat nieuwe motor wagens er tussen hangen!![]()
en ben benieuwd wat voor ellende we strax terug krijgen voor linten
die blijven wel..quote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:20 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
als syntus al mag blijven rijden. Maar goed dat zien we later pas
Valt wel mee, zit steeds vaker in die desbetreffende series.quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vorige week sprong ik in Obdam in een VIRMdat kwam me toch ook vrij bijzonder voor
ATB op de HSL dus?quote:Minister Eurlings onderzoekt alsnog of de HSL-Zuid tijdelijk een bestaand beveiligingssysteem kan gebruiken. De lijn is uitgerust met ERTMS, het nieuwe verplichte Europese veiligheidssysteem, maar dat werkt nog niet naar behoren.
Daardoor rijden nog geen snelle treinen van Amsterdam naar Parijs, terwijl het spoor al bijna twee jaar klaar is. De NS, de Belgische en de Franse spoorwegen hebben er in 2005 vergeefs voor gepleit om naast ERTMS voor de zekerheid een bestaand systeem in te bouwen.
Eurlings zegt niet wanneer er snelle treinen gaan rijden, maar dat gebeurt zeker niet voor het eind van het jaar.
Klopt. Maar wellicht het Franse beveiligingssysteem? Dat snapt de Thalys toch al.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 23:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
ATB op de HSL dus?
Volgens mij kon dat niet ivm de wisselstroom...
lijkt me dan het meest waarschijnlijk, aangezien de v250 dat ook snapt (tenminste, volgens wikipedia)quote:Op vrijdag 30 januari 2009 23:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klopt. Maar wellicht het Franse beveiligingssysteem? Dat snapt de Thalys toch al.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |