Misschien mag er in de toekomst 160 km/h gereden worden en dan heb je alvast de stellen er voorquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
mja, maar volgens mij zijn alle stellen toch maar voor 140 toegelaten? harder mogen ze toch nergens..
GTW's zijn toegelaten voor 140 km/h, dus dan hebben ze idd bijna 155 km/h moeten halen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:18 schreef Wadloper het volgende:
Was dat bij de GTW's ook zo eigenlijk, dat ze 176 km/u moesten halen?
Mij staat bij dat ze een kleine 155 km/u hebben gehaald
gewoon een nieuwer motortje er in en hopsa! dan halen ze die 200 ook welquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Misschien mag er in de toekomst 160 km/h gereden worden en dan heb je alvast de stellen er voor
[..]
GTW's zijn toegelaten voor 140 km/h, dus dan hebben ze idd bijna 155 km/h moeten halen.
Okequote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
GTW's zijn toegelaten voor 140 km/h, dus dan hebben ze idd bijna 155 km/h moeten halen.
Nee Van Fleppenstein, zo eenvoudig gaat dat gewoon niet. Echt niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
gewoon een nieuwer motortje er in en hopsa! dan halen ze die 200 ook welalleen als je dat nou wil
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:23 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Oke
Niet dat ze het nu nog zo snel halen... met dat gerommel aan die motoren![]()
*Heeft heimwee naar beginperiode: Lekker wegknallen en dan voor het viaduct weer stilstaan omdat je te snel ging![]()
![]()
Dat is jammergenoeg niet meer het geval nee, al halen sommige mcn's de toerenbegrenser er nog wel eens afquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:23 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Oke
Niet dat ze het nu nog zo snel halen... met dat gerommel aan die motoren![]()
*Heeft heimwee naar beginperiode: Lekker wegknallen en dan voor het viaduct weer stilstaan omdat je te snel ging![]()
![]()
geeft niks.. des te sneller is het kapot en moeten er nieuwere motortjes inquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is jammergenoeg niet meer het geval nee, al halen sommige mcn's de toerenbegrenser er nog wel eens af
Mja, maar dat kan je wel merken inderdaad.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is jammergenoeg niet meer het geval nee, al halen sommige mcn's de toerenbegrenser er nog wel eens af
mDDM kan toch ook 160 halen?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:26 schreef Duvel het volgende:
VIRM, ICM(m), ICRm, E1600/E1700/E1800: allemaal toegelaten met 160km/u. Alleen laat de ATB het je niet rijden, maar dat is een detail. De bovenleiding vormt ook een beperking. Door de hoge stromen is die vrij zwaar uitgevoerd en is de opdrukkracht van de pantograaf ook vrij hoog, waardoor het lastig is om er met hoge snelheid onderdoor te rijden. De moderne systemen op Asd-Ut moeten geloof ik 200km/u aankunnen.
je weet toch .. dat op die motoren MAXIMAAL is bezuinigt?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:27 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Mja, maar dat kan je wel merken inderdaad.
Maar zo leuk als ze waren in het begin, zijn ze niet meer. Heb ook het idee dat sommige motoren het niet lang meer gaan houden, af en toe hoor je toch een raar geluid uit die motorkamer komen (hele hoge piep aldoor) en van buiten klinken ze ook al niet echt gezond meer
Had een bekende machinist inderdaad al een mooie opmerking over toen ik een stukje met hem meekeek (ik stond achter de cabine, buiten de deur en hij had voor mij de deur open laten staan zodat we alsnog konden praten):quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
Onderhoud mag ook niets kosten he
Veolia motoren zijn ook afgeknepen heb ik begrepen van een machinistquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je weet toch .. dat op die motoren MAXIMAAL is bezuinigt?
stap maar eens in een Veolia stel.. die klinken 10x beter
Ze glijden wel, vooral als het motregentquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
Zo opgejaagd worden de treinen in het noorden toch niet?
Nooit last van gehad. En die slinger is er al bijna een half jaar geleden uit gehaaldquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:51 schreef Wadloper het volgende:
Hehe
Bij Grijpskerk is trouwens die slinger die in de overweg zat verholpen. Is een stuk beter zo!
Laatst pas echt gezienquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nooit last van gehad. En die slinger is er al bijna een half jaar geleden uit gehaald
dan nog klinken ze beterquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:35 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Veolia motoren zijn ook afgeknepen heb ik begrepen van een machinist
Met een TGV hebben ze in NL is een keer rond de 200 km/h gereden, was begin jaren 90 als proef en ook beetje promotie stunt volgens mij.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:53 schreef dennistd het volgende:
[..]
nee, maar 180 ofzo is ook al leuk natuurlijk
Richting Duitsland bedoel je?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:00 schreef Wadloper het volgende:
Wat ik mij trouwens afvraag:
Hoe gaat de route van de Bentheimer Eisenbahn eigenlijk vanaf Coevorden Heege? Gaat deze via Zl ofzo?
Jaquote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Richting Duitsland bedoel je?
Deze week zijn er grensoverschrijdende proefritten voor zover ik weet: Amsterdam - Brussel v.v.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:51 schreef Fixers het volgende:
Vanmorgen, zo rond kwart voor zeven, wederom een Thalys op Breda. Ze wilden me niet eens even naar Brussel brengen, 'k moest gewoon met de IC en de zuurstik via Roosendaal.
Doet me wel dagen waar die Hispeed lounge op Breda voor dient: koffiekamer voor testpersoneel.
wat dacht je van naar bentheim?quote:
Rechtstreeks he. Er ligt vanaf Coevorden een dieselspoor naar Bentheimquote:
Oke, jammer dat ze niet via Zwolle gaanquote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Rechtstreeks he. Er ligt vanaf Coevorden een dieselspoor naar Bentheim
Er gebeurt niet eens ietsquote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:02 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Oke, jammer dat ze niet via Zwolle gaan![]()
Voor Fles zijn verzameling:
http://www.ivw.nl/Images/(...)ll_tcm247-234641.pdf
ik denk dat het hierbij blijft aangezien de fabriek failliet is (of in elk geval geen treinen meer bouwt)quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar nou we het toch over die Protos hebben...
Rijdt dat ding nou inmiddels ook al eens ergens anders ter wereld? Of blijft het bij deze 5 of 6 stellen?
Volgens mij was dat toen de NS 150 jaar bestonden. Toen kwam er inderdaad een TGV naar Nederland. Verder een omgebouwde Koploper tot NOS-studio. ICE-demonstratie op Utrecht CS erbij. Etc.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:08 schreef sander89 het volgende:
Met een TGV hebben ze in NL is een keer rond de 200 km/h gereden, was begin jaren 90 als proef en ook beetje promotie stunt volgens mij.
Een V is voor de vervanging van een defecte Protos, de ander is er als versterkingquote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag trouwens deze week weer een paar Veetjes op de valleilijn... Dit wordt net zo'n kansloos verhaal als de SM90, alleen dan nog veel sneller?![]()
volgens mij hebben de prothosjes nogal veel panne?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Vet![]()
Nou AnsaldoNieuweschans nog
Ik zag trouwens deze week weer een paar Veetjes op de valleilijn... Dit wordt net zo'n kansloos verhaal als de SM90, alleen dan nog veel sneller?![]()
En dan een foto van de versiering van het gebouw er bijquote:Op de dag van het voorval krijgt de machinist op spoor 423 door middel van het seinbeeld
geel in sein 1354 toestemming om naar spoor 425 te rijden. Tijdens het rijden naar spoor
425 wordt de aandacht van de machinist getrokken door de versiering van een kantoorgebouw nabij het station Amsterdam Zuid (afbeelding 6). De machinist rijdt hierdoor
verder door dan gebruikelijk om de versiering te bekijken. De machinist neemt het stootjuk
op het eind van spoor 425 pas waar als hij het tot op ongeveer 10 meter genaderd is. Hij zet
een snelremming in, maar kan niet voorkomen dat de trein met een harde klap tegen het
stootjuk botst. De trein schuift circa 10 meter over het stootjuk en komt tot stilstand. Direct
na de botsing plaatst de machinist een alarmoproep en neemt contact op met de
treindienstleider om daarna de trein te verlaten.
Dat rapport is opgesteld door de Inspectie van Verkeer en Waterstaat, niet door de NSquote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:33 schreef Brembo het volgende:
[..]
En dan een foto van de versiering van het gebouw er bij, wat een prutsers bij de NS
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |