abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 20:20:39 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65705331
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:17 schreef dennistd het volgende:

[..]

mja, maar volgens mij zijn alle stellen toch maar voor 140 toegelaten? harder mogen ze toch nergens..
Misschien mag er in de toekomst 160 km/h gereden worden en dan heb je alvast de stellen er voor
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:18 schreef Wadloper het volgende:
Was dat bij de GTW's ook zo eigenlijk, dat ze 176 km/u moesten halen?
Mij staat bij dat ze een kleine 155 km/u hebben gehaald
GTW's zijn toegelaten voor 140 km/h, dus dan hebben ze idd bijna 155 km/h moeten halen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65705416
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Misschien mag er in de toekomst 160 km/h gereden worden en dan heb je alvast de stellen er voor
[..]

GTW's zijn toegelaten voor 140 km/h, dus dan hebben ze idd bijna 155 km/h moeten halen.
gewoon een nieuwer motortje er in en hopsa! dan halen ze die 200 ook wel alleen als je dat nou wil
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:23:15 #253
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65705449
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
GTW's zijn toegelaten voor 140 km/h, dus dan hebben ze idd bijna 155 km/h moeten halen.
Oke
Niet dat ze het nu nog zo snel halen... met dat gerommel aan die motoren
*Heeft heimwee naar beginperiode: Lekker wegknallen en dan voor het viaduct weer stilstaan omdat je te snel ging
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:23:31 #254
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65705458
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:22 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

gewoon een nieuwer motortje er in en hopsa! dan halen ze die 200 ook wel alleen als je dat nou wil
Nee Van Fleppenstein, zo eenvoudig gaat dat gewoon niet. Echt niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65705487
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:23 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Oke
Niet dat ze het nu nog zo snel halen... met dat gerommel aan die motoren
*Heeft heimwee naar beginperiode: Lekker wegknallen en dan voor het viaduct weer stilstaan omdat je te snel ging
!

doe mij toch t waslijn model GTW maar :p
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 20:25:33 #256
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65705553
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:23 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Oke
Niet dat ze het nu nog zo snel halen... met dat gerommel aan die motoren
*Heeft heimwee naar beginperiode: Lekker wegknallen en dan voor het viaduct weer stilstaan omdat je te snel ging
Dat is jammergenoeg niet meer het geval nee, al halen sommige mcn's de toerenbegrenser er nog wel eens af
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65705613
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is jammergenoeg niet meer het geval nee, al halen sommige mcn's de toerenbegrenser er nog wel eens af
geeft niks.. des te sneller is het kapot en moeten er nieuwere motortjes in
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:26:54 #258
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65705621
VIRM, ICM(m), ICRm, E1600/E1700/E1800: allemaal toegelaten met 160km/u. Alleen laat de ATB het je niet rijden, maar dat is een detail. De bovenleiding vormt ook een beperking. Door de hoge stromen is die vrij zwaar uitgevoerd en is de opdrukkracht van de pantograaf ook vrij hoog, waardoor het lastig is om er met hoge snelheid onderdoor te rijden. De moderne systemen op Asd-Ut moeten geloof ik 200km/u aankunnen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:27:04 #259
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65705627
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is jammergenoeg niet meer het geval nee, al halen sommige mcn's de toerenbegrenser er nog wel eens af
Mja, maar dat kan je wel merken inderdaad.
Maar zo leuk als ze waren in het begin, zijn ze niet meer. Heb ook het idee dat sommige motoren het niet lang meer gaan houden, af en toe hoor je toch een raar geluid uit die motorkamer komen (hele hoge piep aldoor) en van buiten klinken ze ook al niet echt gezond meer
pi_65705641
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:26 schreef Duvel het volgende:
VIRM, ICM(m), ICRm, E1600/E1700/E1800: allemaal toegelaten met 160km/u. Alleen laat de ATB het je niet rijden, maar dat is een detail. De bovenleiding vormt ook een beperking. Door de hoge stromen is die vrij zwaar uitgevoerd en is de opdrukkracht van de pantograaf ook vrij hoog, waardoor het lastig is om er met hoge snelheid onderdoor te rijden. De moderne systemen op Asd-Ut moeten geloof ik 200km/u aankunnen.
mDDM kan toch ook 160 halen?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 20:28:34 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65705719
Onderhoud mag ook niets kosten he
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65705907
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:27 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Mja, maar dat kan je wel merken inderdaad.
Maar zo leuk als ze waren in het begin, zijn ze niet meer. Heb ook het idee dat sommige motoren het niet lang meer gaan houden, af en toe hoor je toch een raar geluid uit die motorkamer komen (hele hoge piep aldoor) en van buiten klinken ze ook al niet echt gezond meer
je weet toch .. dat op die motoren MAXIMAAL is bezuinigt?

stap maar eens in een Veolia stel.. die klinken 10x beter
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:34:33 #263
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65705999
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
Onderhoud mag ook niets kosten he
Had een bekende machinist inderdaad al een mooie opmerking over toen ik een stukje met hem meekeek (ik stond achter de cabine, buiten de deur en hij had voor mij de deur open laten staan zodat we alsnog konden praten):
We hadden geen zand meer, en de GTW gleed nogal erg...

Zegt ie zo: 'We hebben geen zand meer'
Ik: 'Ohja? Hoe kan je dat zien?'
Hij: 'Zien niet, maar merken wel, we glijden vrij veel... Maar ach, een draaistel is natuurlijk goedkoper dan een zakje zand'
Ik:
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:35:54 #264
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65706077
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:32 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

je weet toch .. dat op die motoren MAXIMAAL is bezuinigt?

stap maar eens in een Veolia stel.. die klinken 10x beter
Veolia motoren zijn ook afgeknepen heb ik begrepen van een machinist
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 20:38:21 #265
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65706178
Zo opgejaagd worden de treinen in het noorden toch niet?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:41:17 #266
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65706310
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
Zo opgejaagd worden de treinen in het noorden toch niet?
Ze glijden wel, vooral als het motregent
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 20:43:08 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65706401
Tsja, als de elektronica bij Zwaagwesteinde richting Leeuwarden op glad spoor niet ingrijpt, dan lijkt het net alsof er gewoon een bak uit het spoor getild wordt door de kracht die er uit het Motorpack komt
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:51:08 #268
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65706863
Hehe

Bij Grijpskerk is trouwens die slinger die in de overweg zat verholpen. Is een stuk beter zo!
pi_65706880
Vanmorgen, zo rond kwart voor zeven, wederom een Thalys op Breda. Ze wilden me niet eens even naar Brussel brengen, 'k moest gewoon met de IC en de zuurstik via Roosendaal.

Doet me wel dagen waar die Hispeed lounge op Breda voor dient: koffiekamer voor testpersoneel.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 20:53:02 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65706963
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:51 schreef Wadloper het volgende:
Hehe

Bij Grijpskerk is trouwens die slinger die in de overweg zat verholpen. Is een stuk beter zo!
Nooit last van gehad. En die slinger is er al bijna een half jaar geleden uit gehaald
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:54:08 #271
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65707025
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nooit last van gehad. En die slinger is er al bijna een half jaar geleden uit gehaald
Laatst pas echt gezien
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:00:10 #272
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65707381
Wat ik mij trouwens afvraag:

Hoe gaat de route van de Bentheimer Eisenbahn eigenlijk vanaf Coevorden Heege? Gaat deze via Zl ofzo?
pi_65707547
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:35 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Veolia motoren zijn ook afgeknepen heb ik begrepen van een machinist
dan nog klinken ze beter
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:04:05 #274
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65707610
Recente plaatjes uit januari 2009:


Dieselloc 6416 met de lege buizentrein ri. On


Idem, wachten voor een stoptonend sein


E-loc 1603, houtafvaltrein ri. Vdm


ICM-IV 4241 te Groningen
pi_65707878
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:53 schreef dennistd het volgende:

[..]

nee, maar 180 ofzo is ook al leuk natuurlijk
Met een TGV hebben ze in NL is een keer rond de 200 km/h gereden, was begin jaren 90 als proef en ook beetje promotie stunt volgens mij.
Artikel staat op een website van een internationale NS machinist, alleen kan de website jammer genoeg niet meer vinden.
............................
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 21:25:38 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65708878
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:00 schreef Wadloper het volgende:
Wat ik mij trouwens afvraag:

Hoe gaat de route van de Bentheimer Eisenbahn eigenlijk vanaf Coevorden Heege? Gaat deze via Zl ofzo?
Richting Duitsland bedoel je?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:26:33 #277
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65708916
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Richting Duitsland bedoel je?
Ja
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:34:41 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65709391
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:51 schreef Fixers het volgende:
Vanmorgen, zo rond kwart voor zeven, wederom een Thalys op Breda. Ze wilden me niet eens even naar Brussel brengen, 'k moest gewoon met de IC en de zuurstik via Roosendaal.

Doet me wel dagen waar die Hispeed lounge op Breda voor dient: koffiekamer voor testpersoneel.
Deze week zijn er grensoverschrijdende proefritten voor zover ik weet: Amsterdam - Brussel v.v.

Over die ICE: die zag ik op m.ns.nl staan toen ik in Ht op het perron kwam... er werd de hele tijd omgeroepen dat de IC naar Rsd van spoor 7 zou vertrekken (zoals gebruikelijk). Toen ik op m.ns.nl keek stond de ICE er bij als extra trein, maar er stond geen spoor vermeld. Ik vermoed dat hij zo rond 17.25 binnenkwam te spoor 7?


Over het VK: wel ironisch dat het land waar de trein is uitgevonden, er zoveel gedonder mee heeft. Nog ironischer is dat NS daar de hoogste klantwaardering krijgt, hoger dan de Britse maatschappijen
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 21:52:46 #279
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65710579
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:26 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Ja
wat dacht je van naar bentheim?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 22:00:44 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65711032
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:26 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Ja
Rechtstreeks he. Er ligt vanaf Coevorden een dieselspoor naar Bentheim
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:02:57 #281
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65711151
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Rechtstreeks he. Er ligt vanaf Coevorden een dieselspoor naar Bentheim
Oke, jammer dat ze niet via Zwolle gaan

Voor Fles zijn verzameling:

http://www.ivw.nl/Images/(...)ll_tcm247-234641.pdf
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 22:04:09 #282
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65711220
De lijn uitgetekend:
linkie
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:12:17 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65711779
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:02 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Oke, jammer dat ze niet via Zwolle gaan

Voor Fles zijn verzameling:

http://www.ivw.nl/Images/(...)ll_tcm247-234641.pdf
Er gebeurt niet eens iets
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:12:28 #284
148385 Wadloper
Noorderling
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:14:21 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65711911
Maar nou we het toch over die Protos hebben...

Rijdt dat ding nou inmiddels ook al eens ergens anders ter wereld? Of blijft het bij deze 5 of 6 stellen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 22:17:45 #286
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65712131
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar nou we het toch over die Protos hebben...

Rijdt dat ding nou inmiddels ook al eens ergens anders ter wereld? Of blijft het bij deze 5 of 6 stellen?
ik denk dat het hierbij blijft aangezien de fabriek failliet is (of in elk geval geen treinen meer bouwt)
de proto-protos en de 5033 die al tijden kapot is gaan wel naar de fabriek om daarom omgebouwd/gerepareerd te worden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 22:19:26 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65712248
Bouwen ze daar de Protos om tot een GTW?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:20:16 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65712285
Vet

Nou AnsaldoNieuweschans nog

Ik zag trouwens deze week weer een paar Veetjes op de valleilijn... Dit wordt net zo'n kansloos verhaal als de SM90, alleen dan nog veel sneller?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65712664
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:08 schreef sander89 het volgende:
Met een TGV hebben ze in NL is een keer rond de 200 km/h gereden, was begin jaren 90 als proef en ook beetje promotie stunt volgens mij.
Volgens mij was dat toen de NS 150 jaar bestonden. Toen kwam er inderdaad een TGV naar Nederland. Verder een omgebouwde Koploper tot NOS-studio. ICE-demonstratie op Utrecht CS erbij. Etc.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:29:06 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65712829
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Inleveren die hap
Fap ze.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:30:29 #291
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65712891
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag trouwens deze week weer een paar Veetjes op de valleilijn... Dit wordt net zo'n kansloos verhaal als de SM90, alleen dan nog veel sneller?
Een V is voor de vervanging van een defecte Protos, de ander is er als versterking
pi_65713981
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Vet

Nou AnsaldoNieuweschans nog

Ik zag trouwens deze week weer een paar Veetjes op de valleilijn... Dit wordt net zo'n kansloos verhaal als de SM90, alleen dan nog veel sneller?
volgens mij hebben de prothosjes nogal veel panne?
pi_65715936
quote:
Op de dag van het voorval krijgt de machinist op spoor 423 door middel van het seinbeeld
geel in sein 1354 toestemming om naar spoor 425 te rijden. Tijdens het rijden naar spoor
425 wordt de aandacht van de machinist getrokken door de versiering van een kantoorgebouw nabij het station Amsterdam Zuid (afbeelding 6). De machinist rijdt hierdoor
verder door dan gebruikelijk om de versiering te bekijken. De machinist neemt het stootjuk
op het eind van spoor 425 pas waar als hij het tot op ongeveer 10 meter genaderd is. Hij zet
een snelremming in, maar kan niet voorkomen dat de trein met een harde klap tegen het
stootjuk botst. De trein schuift circa 10 meter over het stootjuk en komt tot stilstand. Direct
na de botsing plaatst de machinist een alarmoproep en neemt contact op met de
treindienstleider om daarna de trein te verlaten.
En dan een foto van de versiering van het gebouw er bij , wat een prutsers bij de NS .
  woensdag 4 februari 2009 @ 07:39:38 #294
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_65720602
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:33 schreef Brembo het volgende:

[..]

En dan een foto van de versiering van het gebouw er bij , wat een prutsers bij de NS .
Dat rapport is opgesteld door de Inspectie van Verkeer en Waterstaat, niet door de NS
pi_65720679
Op de valreep nog een paar foto's:


Dieselloc 6416 op de terugweg vanaf Veendam naar Onnen


DM'90 als vervangend materieel vanuit Zl, is met 3 stellen ook weer terug gegaan


5811 met de Vdm-shuttle, januari 2009. Gemaakt te Haren


Idem, 5811 maar dan van de achterkant
pi_65720806
Topic is bijna vol trouwens
pi_65720810
Spannend!
pi_65720813
Nog een paar!
pi_65720814
En de een na laatste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')