Sowieso zijn Amsterdammers altijd prutsers geweest wat techniek betreft.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 09:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
leuk! maar geheid dat t hier weer de budget versie moet wordenmet alle gevolgen van dien
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 03:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Sowieso zijn Amsterdammers altijd prutsers geweest wat techniek betreft.
quote:Vierte Runde im Tarifstreit
Bahn und Gewerkschaften verhandeln wieder
Die Deutsche Bahn sowie die Gewerkschaften Transnet und GDBA sind erneut zu Tarifverhandlungen zusammengekommen. Arbeitgeber und Gewerkschaftsvertreter äußerten sich vor Beginn optimistisch über Fortschritte bei den Gesprächen. Nach der Vorlage eines weiteren verbesserten Angebots am gestrigen Abend sei man auf einem guten Weg, sagte Bahn-Personalvorstand Norbert Hansen.
Die Vorsitzenden der Gewerkschaften Alexander Kirchner (Transnet) und Klaus-Dieter Hommel (GDBA) hatten das Angebot gestern als "Grundlage für Verhandlungen, aber nicht als ausreichend" bezeichnet.
Erhöhung nicht mehr an Unternehmenserfolg gekoppelt
Das Angebot über insgesamt 18 Monate sieht laut Kirchner für die rund 140.000 Beschäftigten eine Entgelterhöhung von zunächst zwei Prozent ab Februar 2009 vor, im Januar 2010 soll es weitere 2,5 Prozent geben. Hinzu kommt eine Einmalzahlung im Dezember von 400 Euro. Die Forderung, die Erhöhung an den Unternehmenserfolg zu koppeln, habe die Bahn fallen gelassen. Mit dem Angebot seien die Verhandlungen "ein Stück weiter gekommen", sagte Kirchner. Das Angebot sehe auch Verbesserungen bei der Arbeitszeit vor, dies müsse aber noch genauer geprüft werden.
Gewerkschaften drohen mit Warnstreiks
Die Gewerkschaften hatten mit weiteren Warnstreiks ab Montag gedroht, falls die Bahn nicht weit genug auf die Gewerkschaften zugehe. Bereits am Donnerstag hatten sich etwa 400 Mitarbeiter in mehreren Städten an einem zeitweiligen Ausstand beteiligt, um den Druck auf die Arbeitgeberseite zu erhöhen.
Lokführergewerkschaft führt separate Gespräche
Das Angebot wurde auch der parallel verhandelnden Gewerkschaft Deutscher Lokomotivführer (GDL) vorgelegt. Sie führt für etwa 12.000 Lokführer separate Tarifverhandlungen, die ebenfalls heute weitergeführt werden sollen. Auch die GDL fordert bessere Arbeitszeiten, wollen anders als Transnet und GDBA aber nur 6,5 Prozent höhere Löhne.
ze lijken ook zo veel op mat64 he! :|quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:15 schreef Duvel het volgende:
Ze doen alsof de Hondekoppen nu pas buiten dienst worden gesteld!
Oh wacht! Telegraaf!
Ze hebben wel een foto van mat'54 maar bedoelen natuurlijk mat'64quote:Op zaterdag 31 januari 2009 15:33 schreef James1988 het volgende:
Gespot in de Telegraaf, klein stukje over hondekoppen en SLeT:
[ afbeelding ]
(Ja, ik lees Telegraaf, proefabo)
Waarom zouden ze mat'64 bedoelen als ze zeggen dat de trein vanaf de jaren vijftig rondreed?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:22 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ze hebben wel een foto van mat'54 maar bedoelen natuurlijk mat'64. Daarbij is de SLT nog niet eens indienst, dus wat te toegevoegde waarde van dit nieuwsbericht
nog 22 en dan is het feest?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Two thousand nine hundred and seventy eight
Dank je!quote:
Plank? Achter een schot op zolder bedoel je!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Komtie nou mee hoorIedereen zit te smachen om wat foto's, heeft hij ineens nog van alles op de plank liggen. SCHANDE!!
Er zal waarschijnlijk wel een pint op genomen worden jaquote:
Zoals op ieder bordjequote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er zal waarschijnlijk wel een pint op genomen worden jaZoals wel vaker trouwens.
Gave platen Duvel!!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 18:11 schreef Duvel het volgende:
EEN DUVEL FOTOSPECIALTM
Maasvlakte Marauder, deel 1
Zag vandaag de 7109 die mee terug ging met de Vdm-shuttle. Die heeft vrijwel alle groene hekjes nog.quote:In het open veld even buiten Breda klikken we eerst de Tilburg-shuttle, trein 50073 met -90 op de klok, op de weg terug naar de Maasvlakte West. Tractie wordt verzorgd door de ACTS 7108, een van de nieuwere loks type G1206 bij ACTS. De lok is ondertussen overigens ontdaan van haar groene hekjes.
Is een cross-platform overstap en wordt doorgaans niet om zeep geholpen, maar als een van beide treinen te laat is of bij gepruts door prorail dan kan het je wel eens +30 opleveren. Beter pak je de 3500 vanuit Ut, heb je in ieder geval nog een (kleine) kans op ICRm tot Ehvquote:Op zondag 1 februari 2009 16:46 schreef dennistd het volgende:
Is de overstap van de 800 uit Utrecht op de 1900 naar Venlo te halen in Eindhoven?
Hij is 4 minuten, maar er zijn aansluiting van 5 minuten die je niet haalt en van 1 minuut die je wel haalt.
Stimmt, zag m gisteren voorbijkomen, zie o.a. deze foto.quote:Op zondag 1 februari 2009 17:00 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Zag vandaag de 7109 die mee terug ging met de Vdm-shuttle. Die heeft vrijwel alle groene hekjes nog.
Overigens is deze hier maar 1 week geweest, en is alweer omgeruild voor een ander (volgens RR spots voor de MRCE Dispolok)
Bedankt, als de mat'54 386 een beetje op tijd is morgen neem ik de 3539, en anders toch de 841 maar gokken.quote:Op zondag 1 februari 2009 17:23 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Is een cross-platform overstap en wordt doorgaans niet om zeep geholpen, maar als een van beide treinen te laat is of bij gepruts door prorail dan kan het je wel eens +30 opleveren. Beter pak je de 3500 vanuit Ut, heb je in ieder geval nog een (kleine) kans op ICRm tot Ehv
Oh, de QQ doet het weer. Niet. kutsite.quote:
Met een beetje mazzel kan er een DD-AR gekaapt, opgeblazen en gesloopt worden ja. Ik eis ICM en liever nog ICMm.quote:Op zondag 1 februari 2009 20:18 schreef von_Preussen het volgende:
Met een beetje mazzel kan je in de DD-AR de reis maken, ik zag er vandaag eentje rijden tussen Deventer en Almelo.
Ehm, het wat?quote:Op zondag 1 februari 2009 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Duuf wanneer gaan we eens naar het MuMa? Zug?
Ik ook.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:16 schreef James1988 het volgende:
Heeft iemand hier al eens van Siemens' Venturio gehoord? Dit is een concept voor hogesnelheidstreinen die tot 250 km/h zouden kunnen halen. Mocht AnsaldoBreda failliet gaan (DSB annuleer je order nou eens!!!) dan kan NS Hispeed altijd nog deze stellen bestellen... 't is dan niet voor het eerst dat ze een concept kiezen
[ afbeelding ]
Ik vind 'm mooi.
Is niet alles mooier dan dat vogelbekdier?quote:Op zondag 1 februari 2009 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Veel mooier dan dat vogelbekdier.
jawelquote:Op zondag 1 februari 2009 22:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
Is niet alles mooier dan dat vogelbekdier?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |