abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 12:36:41 #1
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_65240512
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op Draagdoeken
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |12 | 13| 14 |15 | 16 | 17 | 18 |19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij Mamatoto
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen

Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes.

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Hoe je een doek soepel krijgt: vingerhaken (filmpje)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Webkim op 29-01-2009 09:55:07 ]
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 20 januari 2009 @ 12:37:30 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_65240532
Zo

Ik heb zin in de meet volgende week
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 12:42:59 #3
141844 Macka66
pi_65240682
De servicepost mag wmb niet ontbreken

Topic voor komende draagdoekmeets:
Draagdoekmeets Zwolle 7 feb. Den Haag 1 feb.

En leuke afgeprijsde dragers bij Voedingskleding.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 20 januari 2009 @ 12:49:05 #4
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65240838
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 12:37 schreef Troel het volgende:
Zo

Ik heb zin in de meet volgende week
Ik ook!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 12:57:19 #5
141844 Macka66
pi_65241051
Voor (o.a.) owlet en mijzelf: Retro, back to the seventies!

Ellaroo Elsa, Medely Rio, de Waard Taverne
pi_65241072
Wil ik eigenlijk gaan oefenen met rugdragen vandaag..ligt de doek nog in de auto van m'n man (die dus ermee weg is..)
Dan me maar eerst inlezen erin
pi_65241083
Haha Macka, lijkt sprekend op een de waard tent inderdaad!
pi_65241321
Macka dat lijkt inderdaad enorm
Fake it till you make it...
pi_65241324
Ik vind ze mooi van lelijkheid
Saartje
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:06:10 #10
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_65241341
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 13:14:25 #11
141844 Macka66
pi_65241625
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:26 schreef cattie het volgende:
Fee heb ik nu elke dag wel in de draagdoek, en dan zittend (FWCC). Volgens de beschrijving kan dat al vanaf dag 1. Liggend lukt me namelijk niet zo goed, ze verdwijnt dan zowat in de doek en ik ben dan bang dat ze geen adem meer krijgt.
Lief he, zo'n kleintje met d'r koppie tegen je borst
Voor geen adem hoef je niet bang te zijn. Moeder natuur heeft babies uitgerust met een schattig neusje dat niet zo snel vacuuüm zuigt tegen je borst Bovendien kunnen ze hun hoofdje zelf al een beetje wegdraaien.
Bij hele kleintjes als Fee kun je als je ze met FWCC draagt een spuugdoekje of molton inleggertje in de stof bij de nek vouwen, als extra steuntje.
Als ze te diep in de doek ligt kun je de 'kuil' in de doek iets minder diep maken, Fee wat meer naar voren leggen en evt. het overschot aan stof onder je borsten wegwerken (afhankelijk van de knoopmethode die je gebruikt).
pi_65241765
terugvind doeken
pi_65243043
FWCC is toch de knoopmethode met de banden kruislings zeg maar?
Ik heb Merel ook meestal rechtop voor me, vindt ze zelf het fijnst. Het probleem wat ik nog vaak heb, is dat ik haar zo hoog mogelijk probeer te knopen, maar dat ze dan uiteindelijk toch naar beneden zakt. Hoe los ik dit op? Vaak merk ik dat de buitenste gekruiste band (due die helemaal bovenop zit) te los zit, maar als ik 'm strakker wil maken zit het ook niet goed.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 14:10:24 #14
141844 Macka66
pi_65243824
Fuente, probeer het eens met de band in het begin om je borst aan te leggen en dan naar beneden te duwen ipv de band meteen om de buik aan te leggen. En verder spanning in de banden houden tijdens het knopen.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:17:03 #15
108648 cattie
lieve moeder
pi_65244108
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:14 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Lief he, zo'n kleintje met d'r koppie tegen je borst
Voor geen adem hoef je niet bang te zijn. Moeder natuur heeft babies uitgerust met een schattig neusje dat niet zo snel vacuuüm zuigt tegen je borst Bovendien kunnen ze hun hoofdje zelf al een beetje wegdraaien.
Bij hele kleintjes als Fee kun je als je ze met FWCC draagt een spuugdoekje of molton inleggertje in de stof bij de nek vouwen, als extra steuntje.
Als ze te diep in de doek ligt kun je de 'kuil' in de doek iets minder diep maken, Fee wat meer naar voren leggen en evt. het overschot aan stof onder je borsten wegwerken (afhankelijk van de knoopmethode die je gebruikt).
Bedankt voor de tips! Ik ga het eens proberen.
pi_65244132
Thnx Macka, ga er straks weer mee aan de slag!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65250260
TVP
Toffe de Waard

Zo plukte TARA Leander net van mijn rug af na het boodschappen doen
Nadeel: hij was dus op mijn rug in slaap gevallen en als hij op mijn rug zit lijkt hij nog héél klein, dus niemand geloofd dat mijn hummel van 5+ maanden ouder is dan max. 3 maand.

Ik heb dus 2x de opmerking gekregen dat zijn hoofdje geen steun meer had en wiebelde.
Ik heb beide mensen vriendelijk bedankt en verteld dat zijn hoofdje thuis ook al geen steun had omdat hij zijn koppie prima rechtop kan houden.
Het was ook niet zo dat hij met zijn mond open achterover hing oid, hij bobde gewoon bij elke stap van links naar rechts met zijn koppie.
pi_65250420
aah..in diepe slaap Heerlijk zeg!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_65251161
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:47 schreef TearSong het volgende:
aah..in diepe slaap Heerlijk zeg!
Ja
En met zijn beentjes nog gespreid
pi_65251623
Aahh liefff
  † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 17:19:13 #21
141844 Macka66
pi_65251799
Lief freecell!
Tja, bewegende slapende hoofdjes zijn blijkbaar erg verontrustend. p_iglet kreeg op de draagdoekwandeling zelfs van ervaren draagsters nog allerlei goedbedoelde bezorgde opmerkingen over het bungelende hoofd van slapende Pepijn (van bijna anderhalf)
pi_65252451
Lief Freecell!
Ik baal vandaag echt dat m'n doek in de auto ligt
Lotte heeft vanaf vanmiddag een bui dat ze niets wil
Nu zit ze op schoot d'r knuffel in d'r mond te stoppen, dat wil blijkbaar wel
pi_65252465
Ahw freecell
pi_65255288
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 17:19 schreef Macka66 het volgende:
Lief freecell!
Tja, bewegende slapende hoofdjes zijn blijkbaar erg verontrustend. p_iglet kreeg op de draagdoekwandeling zelfs van ervaren draagsters nog allerlei goedbedoelde bezorgde opmerkingen over het bungelende hoofd van slapende Pepijn (van bijna anderhalf)
Janou, dan moetie maar wakker blijven
Het was niet dat het slaapjestijd was oid, dus dan mag hij het helemaal zelf weten als hij wil gaan bungelen
pi_65261490
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 17:19 schreef Macka66 het volgende:
Lief freecell!
Zo gruwel, wat heb ik me daar toen aan geergerd, het was vast allemaal goed bedoeld en bezorgd enzo.
Maar het kwam op mijn over alsof ik mijn kind half vermoorde. Nouals het hem geirriteerd had dan was hij er vast wel wakker van geworden...
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:44:34 #26
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_65262424
Waar kan je een beetje mooie doeken online bestellen?
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:46:14 #27
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_65262499
Vandaag zijn Margot en Simon bezorgd!! Ze moeten eerst een nachtje in bad en dan gewassen worden, dus helaas heb ik ze nog niet kunnen dragen (alleen even heel snel om te voelen, natuurlijk ). Margot is nog rozer dan ik dacht, wel erg mooi! Ze voelden direct al zacht en soepel, wel een verschil met de Ulli en Anna (waarvan ik nooit gedacht had dat ze zo soepel en zacht konden worden als ze nu zijn).

Webkim, wil je mijn gegevens aanpassen? De tricotslen is naar mijn zusje, dus die heb ik niet meer:
Grijs:: Storchenwiege Ulli 4.6 / Storchenwiege Anna 4.6 / Néobulle Margot 4,5m / Néobulle Simon 3,5m
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_65262969
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 21:26 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Zo gruwel, wat heb ik me daar toen aan geergerd, het was vast allemaal goed bedoeld en bezorgd enzo.
Maar het kwam op mijn over alsof ik mijn kind half vermoorde. Nouals het hem geirriteerd had dan was hij er vast wel wakker van geworden...
Ja, precies en die is dan al een jaar geweest
Bij mij als verzachtende omstandigheid voor mijn critici: Ze zien Leander zijn bene/voeten niet omdat mijn armen daarvoor hangen en dan lijkt hij ook wel aandoenlijk klein. In ieder geval zo klein dat hij nog hoofdsteun nodig heeft. En dan is het wel logisch.
Maar dan nog, hij zat niet keihard te huilen, hij bungelde tevreden in slaap
pi_65263003
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 21:44 schreef ik80 het volgende:
Waar kan je een beetje mooie doeken online bestellen?
Zo het en der, onder andere bij diverse mensen hier op het forum
Ik heb zelf een hele mooie van slingomama
pi_65263471
Als ze gewassen en droog enzo zijn dan ben ik wel benieuwd naar een actiefoto Grijs .
pi_65263658
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:06 schreef Nijna het volgende:
Als ze gewassen en droog enzo zijn dan ben ik wel benieuwd naar een actiefoto Grijs .
Ik ben ook wel benieuwd
pi_65263753
Ik heb voor rugdragen momenteel trouwens een hele rare knoop die wel lekker zit en draagt!
Ik doe Leander op mijn rug, doek erover. Doek over mijn schouders naar voren, direct onder mijn oksels weer naar achteren (dus zonder kruis) en dan 1 flap onder zijn konje over zijn benen en 1 flap onder zijn benen door en dan voor knopen. Soms met een Tibetan. Gaat prima

edit: ik heb trouwens een fietstasbandje (mini sjorbandje) en als er ergens iets losser gaat zitten dan de bedoeling en ik onderweg ben en geen gelegenheid/zin/tijd heb om opnieuw te knopen, gooi ik die er ergens omheen. Heb ik het tot nu toe altijd mee kunnen oplossen
pi_65263958
Macka!nIk krijg spontaan zin in camperen

Wat een lieve foto, freecell!

Ooooh dat stomme commentaar als het gaat om bungelende hoofdjes... Vanmiddag begon er ook weer iemand in de trein aan Ronja te plukken. Nou, als ze last zou hebben van haar bungelende hoofd dan zou er wel wakker van worden lijkt me Een peuter van een dikke meter lang knoop je niet zo makkelijk meer zo dat er nog stof over het hoofd te trekken is
  † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 22:29:23 #34
141844 Macka66
pi_65264642
owlet, draag je nu twee kinderen tegelijk? En hoe vindt Ronja het dat er nu een zusje is dat in de doek gaat?
pi_65264724
Lijkt me lastig inderdaad, haha.
Bij Leander kįn het nog wel, maar dan wordt hij heel boos, want hij wil kijken.
De volgende keer knoop ik hem gewoon met zijn armen eruit (tot zijn oksels zeg maar) kijken wat ze dan doen
pi_65265227
Twee tegelijk heb ik een keer gedaan, toen Avalon hangerig werd terwijl Ronja op mijn rug sliep. Avalon ging dus in een snelle soort van FWCC op mijn buik, Ronja zat in een SHBC op mijn rug.

Echt voor herhaling vatbaar is het niet en anders moet het in ieder geval met een nette FWCC en een rucksack daarover.
Maar één dragen en de ander in de wagen gaat toch beter

Ronja vind het de normaalste zaak van de wereld dat haar zusje in de doek zit, maar ze komt wel vaak vragen of ze zelf ook weer even mag. En soms is dat ook gewoon handiger, met name in het OV. Een wagen met een baby is makkelijker in en uit de trein te tillen dan een wagen met een peuter en met Ronja veilig op mijn rug hoef ik ook niet bang te zijn voor peuterdrift op gevaarlijke plekken.

Daarnaast vind ik rugdragen echt veel prettiger dan buikdragen. Zelfs als er zo'n tien kilo verschil tussen zit. Liever vijftien op mijn rug dan vijf op mijn buik.

En dat brengt me weer bij een vraag die ik al een tijdje wil stellen: wie weet een goede tip om het rugkruis bij een FWCC mooi laag te krijgen.
Ik heb snel last van omhoog kruipende schouderbanden en ik denk dat dat komt doordat het kruis bij mij altijd tussen mijn schouderbladen loopt. Ik heb hem liever wat lager, anders ga ik vrij snel krom lopen.
pi_65267083
Wat mooi zo samen
Bep en ik houden van de parrot-carry Lekker hoog zodat ze alles kan zien
Saartje
pi_65268162
Ik had mijn Baby vanmiddag ook op mijn rug geparkeerd, maar vond er eigenlijk geen drol aan.. Hij wilde steeds naar papiertjes graaien die op mijn werkplek lagen en ging de hele tijd zowat staan in de doek.
Heb ik 'm maar in bed gelegd

Waarschijnlijk doe ik gewoon iets niet goed, of moet hij eraan wennen..
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_65268227
Ik vond er eerst ook absoluut niets aan, maar ben nu toch wel helemaal om hoor Het is een kwestie van wennen, voor allebei
Saartje
  † In Memoriam † woensdag 21 januari 2009 @ 00:02:25 #40
141844 Macka66
pi_65268607
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:39 schreef owlet het volgende:
Twee tegelijk heb ik een keer gedaan, toen Avalon hangerig werd terwijl Ronja op mijn rug sliep. Avalon ging dus in een snelle soort van FWCC op mijn buik, Ronja zat in een SHBC op mijn rug.
[ afbeelding ]

Echt voor herhaling vatbaar is het niet en anders moet het in ieder geval met een nette FWCC en een rucksack daarover.
Maar één dragen en de ander in de wagen gaat toch beter

Ronja vind het de normaalste zaak van de wereld dat haar zusje in de doek zit, maar ze komt wel vaak vragen of ze zelf ook weer even mag. En soms is dat ook gewoon handiger, met name in het OV. Een wagen met een baby is makkelijker in en uit de trein te tillen dan een wagen met een peuter en met Ronja veilig op mijn rug hoef ik ook niet bang te zijn voor peuterdrift op gevaarlijke plekken.

Daarnaast vind ik rugdragen echt veel prettiger dan buikdragen. Zelfs als er zo'n tien kilo verschil tussen zit. Liever vijftien op mijn rug dan vijf op mijn buik.

En dat brengt me weer bij een vraag die ik al een tijdje wil stellen: wie weet een goede tip om het rugkruis bij een FWCC mooi laag te krijgen.
Ik heb snel last van omhoog kruipende schouderbanden en ik denk dat dat komt doordat het kruis bij mij altijd tussen mijn schouderbladen loopt. Ik heb hem liever wat lager, anders ga ik vrij snel krom lopen.
Wat een leuk statieportret!
En herkenbaar, dat de oudste de doek min of meer herontdekt.

Wat betreft de FWCC denk ik dat er geen mooi laag is. De kruising zal altijd tusssen je schouderbladen komen (is denk ik inherent aan de verhoudingen van het menselijk lichaam). Het enige dat je kunt doen is de banden op je rug goed uitspreiden, strak houden tijdens het knopen en de schouders sandwichen na afknopen. Dat laatste zou toch moeten helpen tegen het opkruipen.
  † In Memoriam † woensdag 21 januari 2009 @ 00:05:37 #41
141844 Macka66
pi_65268708
Maneki, nog even en Bep zit op je hoofd
pi_65268742
Normaal zit ze niet zo hoog hoor
En voorop zo hoog lukt helemaal niet, dan kan ik niet meer voorbij haar sloopkogel kijken
Saartje
pi_65272932
zo. wij gaan rugdragen oefenen, ik heb bedacht te starten met beer. die's natuurlijk een stuk lichter en groter dan selene, edoch beter beer die valt dan selene

we gaan oefenen met vanaf bed, en omdat ik het meest vertrouwd ben met de rekbare doek, ook eerst de rekbare doek en gewoon de methode die daarin staat. resultaten volgen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_65273063
Nog eventjes voor de meet. Dan doe ik ook even vragen om goed te kunnen rugdragen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_65273081
Ik had me gister ook voorgenomen om vandaag eens te oefenen met rugdragen; ben benieuwd of ik zover kom
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_65273122
Ik had gister Jen echt in een hele goede knoop zitten, als ik haar zo op mn rug krijg is er niets aan het handje...
pi_65273794
Macka, bedankt voor je antwoord Sandwichen doe ik inderdaad al maar dat lost het niet echt op. Het is ook niet zo zeer opkruipen als wel dat een beetje druk op mijn monnikkapsspier al snel vervelend voelt. Om dat helemaal te voorkomen moet de doek wel heel ver opzij getrokken worden en dat schiet weer terug bij het bewegen.

Maar goed, ze kan steeds vaker op mijn rug en dan heb ik nergens last van
pi_65274387
Die sandwichfoto is wel geweldig

Mijn doek is nčt te kort voor de 'normale' rugknopen, dus ik moet creatief zijn. Of heeft er nog iemand een goede knoop voor een redelijk korte doek voor op de rug?

Lengte doek: een FWCC kan nčt.
pi_65274398
wat is sandwichen?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_65274549
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:29 schreef freecell het volgende:
Die sandwichfoto is wel geweldig

Mijn doek is nčt te kort voor de 'normale' rugknopen, dus ik moet creatief zijn. Of heeft er nog iemand een goede knoop voor een redelijk korte doek voor op de rug?

Lengte doek: een FWCC kan nčt.
Rucksack, dat lukt zeker met jou doek.
pi_65274943
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:29 schreef simmu het volgende:
wat is sandwichen?
de doek dubbelvouwen op je schouders
pi_65275638
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:34 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Rucksack, dat lukt zeker met jou doek.
hmmm, nčt. Of ik doe iets verkeerd
Kom je ook naar Zwolle?
pi_65276134
Volgens mij gebruikt een rucksack het minste stof van alle rugdraagmethodes op misschien torsodragen na.
Als een FWCC net lukt dan zou een BWCC ook toch wel moeten lukken, laat staan een rucksack. Althans, ik heb het idee dat een FWCC meer stof gebruikt dan een BWCC of een SCBC.

De basis van een rucksack (doek om het kind, over je shouders naar voren, onder je oksels naar achter en geknoopt onder de billen) gebruikt het minste stof. Afhankelijk van de lengte van je doek kan de knoop dat steeds ingewikkelder maken. Bijvoorbeeld door de doek weer naar voren te halen voor de knoop, tibetaans af te knopen, onder de beentjes te kruisen, een knoop op je borst te maken voor je de doek naar achter haalt, etc.
pi_65276548
Ik heb idd ook het idee dat een BWCC minder stof kost dan een FWCC, wat heel raar is want het is dezelfde knoop alleen achterstevoren.
Al duurt het bij mij wel even voor ik een BWCC optimaal strak heb, dat kost me toch meestal echt wel een paar keer extra aanspannen. Maar dat ligt ongetwijfeld aan mijn beperkte knooptechniek
pi_65276873
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:28 schreef p_iglet het volgende:
Ik heb idd ook het idee dat een BWCC minder stof kost dan een FWCC, wat heel raar is want het is dezelfde knoop alleen achterstevoren.
Ik kan me voorstellen dat bij een FWCC je borsten ook meetellen terwijl die bij een BWCC vrij blijven en dus geen doek verbruiken.
pi_65277145
Bij een BWCC blijven mijn borsten ook niet vrij hoor... Daar lopen die kruisbanden keurig overheen..
pi_65277323
Ja en voor mijn borsten heb ik een meter extra nodig.
pi_65277567
Heeft er hier iemand een fleececover???
pi_65281283
Ow is dįt een rucksack
Dat kan ik wel inderdaad, maar op den duur gaat dat altijd zo zakken....
pi_65290273
Vandaag weer even een wandeling gemaakt met doek en Lotte. Dit keer over mijn jas heen (op m'n buik) geknoopt maar dat was niet echt een succes. Heb een Gaastra jas (vrij glad) en toen ik Lotte eruit haalde omdat ze het zat was, schoof ik haar er zo uit..
Vraag me dan af of ze zo stevig gezeten heeft
Echt leuk vond ze het niet helemaal geloof ik, maar ze was ook al vrij moe.

Wordt wel tijd om het rugdragen te oefenen, misschien Mr Jummy maar als slachtoffer gebruiken

M'n schoonmoeder en ik gaan samen een Mei Tai maken!
Project zal nog wel even gaan duren denk ik, eerst op zoek naar goede stof. Als hij ooit af is laat ik wel even foto's zien
pi_65292462
onze EllaRoo LaRae is binnen en hij is mooi!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_65296498
Foto!!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_65296681
Vandaag poging gedaan tot rugdragen; mislukt
Van het weekend maar eens proberen op de rug te knopen met assistentie van vriendlief; zonder lukt iig nog niet
(Mijn rug is ook zo breed; en Amber nog zo klein! )
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_65297201
Arthur is er!

Er rijden auto's op!
SPOILER
Hardloper.
IG @webkim
pi_65297546
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:13 schreef Llewella het volgende:
Vandaag poging gedaan tot rugdragen; mislukt
Van het weekend maar eens proberen op de rug te knopen met assistentie van vriendlief; zonder lukt iig nog niet
(Mijn rug is ook zo breed; en Amber nog zo klein! )
Dat probleem heb ik ook

Webkim hijs mooi! maar ben toch ook wel benieuwd hoe hij eruit ziet met Thomas erin
SPOILER
  woensdag 21 januari 2009 @ 21:38:24 #66
35189 Troel
scherp en bot
pi_65297634
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 21:26 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Ruben is er ook zo eentje hoor

Soms vraag ik me af of het nou echt lekker hangt zo met je nek, ik krijg al last als ik er alleen maar naar kijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65297722
gefeliciteerd webkim. ik vind 't er BIJzonder goed uitzien allemaal.
pi_65298108
Hij ziet er mooi uit webkim!! Lief met die koetjes!! En de shop ziet er erg goed uit!
Amber Mae
pi_65298365
Gefeliciteerd webkim! Ziet er heel profi uit en Arthur is mooi
Saartje
pi_65299899
Arthur Wat mooi!

En mooie webshop hoor
Sara
Merel
Ukje
pi_65299950
Hij is echt mooi Webkim. Leuk ook dat het zo uniek is.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † woensdag 21 januari 2009 @ 22:44:49 #72
141844 Macka66
pi_65300255
Dubbel gefeliciteerd, Webkim
  woensdag 21 januari 2009 @ 23:27:11 #73
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_65302226
Arthur is echt mooi!
En gefeliciteerd met je webshop
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_65303472
Mooooooi ja!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_65306622
Arthur is mooi zeg!
Lekker vrolijk!
pi_65306938
Arthur is mooi webkim!
En je webshop ziet er goed uit
  donderdag 22 januari 2009 @ 09:04:20 #77
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65307148
Wow! Arthur is mooi!!
En de webshop ziet er goed uit!
SPOILER
Mag ik ff roepen dat dragen over een winterjas helemaal niet leuk is!
Gister eli ff in een rucksack geknoopt, beetje sjorren, zat niet lekker. schiet die doek onder zijn kont uit, en hangt hij nog mar onder 1 schouder aan mijn rug geplakt! (de andere arm zat in de doek)
Doodeng!
en soweiso, op de bovenkant van mijn jas zitten knopen, dus dan moet de doek aan de binnenkant daarvan, want erop doet zeer en er buiten kan niet, want dan zekt het van mn schouders af...
maar, als je alles zo moet oprollen, krijg je weer drukpunten, en je voelt gewoon niet goed wat je doet. Grmbl
ik vind dat het weer warmer moet worden zoadat ik een dunnere jas aankan waar geen knopen op de schouders zitten.
(En nee, ik wil geen nieuwe jas kopen voor de winter )
pi_65307175
yay voor arthur en webshop!
pi_65307203
Davinia, ik stem voor warmer weer... Hopelijk laat dat niet heel lang op zich wachten...
  donderdag 22 januari 2009 @ 09:10:26 #80
108648 cattie
lieve moeder
pi_65307263
Arthur is leuk!
Davina, ik ben ook voor warmer weer! (Ivm nog wat zwangerschapskilo's kan ik Fee niet over mijn jas dragen, maar alleen er onder. Zij is wel lekker warm daardoor, maar voor mij is het wat frisjes...)
Ik heb gisteren nog weer een poging gedaan om Fee liggend te dragen, maar ik krijg haar niet lekker in de doek en ze gaat huilen. Zittend dragen gaat wel prima, dus daar houden we het nu maar even bij.
pi_65308490
Cattie, Merel houdt ook niet van liggen in de doek, dus ik heb haar bijna altijd rechtop. Gaat prima. Kan ik steeds haar hoofdje kussen
Sara
Merel
Ukje
pi_65308577
Arthur Dat printje is zó mijn smaak
En Hoera voor de BabyBij webshop

En ik ben ook voor warmer weer!! Niet alleen voor het dragen, maar ik heb het gewoon koud
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_65308625
Webkim, je webshop ziet er echt super uit!!
  donderdag 22 januari 2009 @ 10:18:40 #84
108648 cattie
lieve moeder
pi_65309033
Fee in de doek!

Beetje crappy zelfportret helaas. Betere foto volgt nog!

[ Bericht 6% gewijzigd door cattie op 22-01-2009 10:33:48 ]
pi_65309372
Even in de webshop gluren zo

En ik draag in de winter geen jas, maar een wollen vest. Dat is warm genoeg met zo'n kruikje op je buik of rug en het glijdt niet.
pi_65309800
Wat een klein droppie in de doek!
pi_65311642
Ik heb een draagjas van iemand overgenomen... (moet nog even betalen en zij moet nog versturen) Ik ben helemaal blij, heerlijk voor straks op de wintersport. Ik zat al helemaal hoe ik dat ging doen met Jen en de slee in de bus.
pi_65311942
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 11:42 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb een draagjas van iemand overgenomen... (moet nog even betalen en zij moet nog versturen) Ik ben helemaal blij, heerlijk voor straks op de wintersport. Ik zat al helemaal hoe ik dat ging doen met Jen en de slee in de bus.
Oeh, die DIY met roze inzet van 'hiernaast'?
Hardloper.
IG @webkim
pi_65313034

Deze dus.
pi_65313181
Oeh!
Supermooi!
pi_65313279
Ja en mijn skibroek is ook bruin, dus dat gaat helemaal goedkomen.

Ik ben blij!
  donderdag 22 januari 2009 @ 12:42:39 #92
35189 Troel
scherp en bot
pi_65313677
Ik knoop zonder moeite over mijn winterjas Maar hebd an ook wel lekker veel lengte aan mijn doek zitten (mijn rode doek heb ik al tijden niet meer gebruikt, die past niet over mijn jas heen )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65314131
Ik vind millefiori heel goed bij jullie passen, Cattie!

Ticootje wat leuk! Een draagjas is echt onwijs prettig, nooit gedacht dat het zo fijn zou zijn

Speciaal voor k_i_m:

Het paars is gelukkig echt paars maar doordat de tegendraad wit is wordt de felheid wat afgezwakt. Grijs zou ik het echter niet willen noemen.

Ze zijn nog te koop via de sondermodellehoek op didymos.de dus mocht je er een willen dan zou ik snel zijn. Ik had hem twee dagen na de paypalbetaling in huis.
pi_65315025
De theedoekdoek.
  donderdag 22 januari 2009 @ 13:20:51 #95
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65315045
Die jas ziet er wel erg stoer uit!
Leuk!
pi_65315318
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:20 schreef Ticootje het volgende:
De theedoekdoek.
Dat is het echt ja!
pi_65315681
Neem je m mee? Ik wil m wel even in het echt zien.
pi_65315741

Kan ik iemand hier nog een plezier doen met een instructie DVD en/of boekje van didymos?
pi_65315829
Owlet, jij wilde mijn rolletjes hebben voor op het kdv, toch? Ik heb ze gewassen voor je.
De neusspray heb ik zelf moeten gebruiken omdat de kolf en ik niet meer zulke goede vriendjes zijn...
pi_65315905
Oh de rolletjes! Helemaal vergeten maar het is niet meer nodig want mevrouw is uit zichzelf meer op haar rug gaan slapen.
En voor de neusspray heb ik nu een recept van de gyn gekregen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')