SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie hebben er allemaal welke draagdoek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Webkim op 29-01-2009 09:55:07 ]DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
Ik ook!quote:
Lief he, zo'n kleintje met d'r koppie tegen je borstquote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:26 schreef cattie het volgende:
Fee heb ik nu elke dag wel in de draagdoek, en dan zittend (FWCC). Volgens de beschrijving kan dat al vanaf dag 1. Liggend lukt me namelijk niet zo goed, ze verdwijnt dan zowat in de doek en ik ben dan bang dat ze geen adem meer krijgt.
Bedankt voor de tips! Ik ga het eens proberen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:14 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Lief he, zo'n kleintje met d'r koppie tegen je borst![]()
Voor geen adem hoef je niet bang te zijn. Moeder natuur heeft babies uitgerust met een schattig neusje dat niet zo snel vacuuüm zuigt tegen je borstBovendien kunnen ze hun hoofdje zelf al een beetje wegdraaien.
Bij hele kleintjes als Fee kun je als je ze met FWCC draagt een spuugdoekje of molton inleggertje in de stof bij de nek vouwen, als extra steuntje.
Als ze te diep in de doek ligt kun je de 'kuil' in de doek iets minder diep maken, Fee wat meer naar voren leggen en evt. het overschot aan stof onder je borsten wegwerken (afhankelijk van de knoopmethode die je gebruikt).
Janou, dan moetie maar wakker blijvenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:19 schreef Macka66 het volgende:
Lief freecell!
Tja, bewegende slapende hoofdjes zijn blijkbaar erg verontrustend. p_iglet kreeg op de draagdoekwandeling zelfs van ervaren draagsters nog allerlei goedbedoelde bezorgde opmerkingen over het bungelende hoofd van slapende Pepijn (van bijna anderhalf)
Zo gruwel, wat heb ik me daar toen aan geergerd, het was vast allemaal goed bedoeld en bezorgd enzo.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:19 schreef Macka66 het volgende:
Lief freecell!
Tja, bewegende slapende hoofdjes zijn blijkbaar erg verontrustend. p_iglet kreeg op de draagdoekwandeling zelfs van ervaren draagsters nog allerlei goedbedoelde bezorgde opmerkingen over het bungelende hoofd van slapende Pepijn (van bijna anderhalf)
Ja, precies en die is dan al een jaar geweestquote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:26 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Zo gruwel, wat heb ik me daar toen aan geergerd, het was vast allemaal goed bedoeld en bezorgd enzo.
Maar het kwam op mijn over alsof ik mijn kind half vermoorde. Nouals het hem geirriteerd had dan was hij er vast wel wakker van geworden...
Zo het en der, onder andere bij diverse mensen hier op het forumquote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:44 schreef ik80 het volgende:
Waar kan je een beetje mooie doeken online bestellen?
Ik ben ook wel benieuwdquote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:06 schreef Nijna het volgende:
Als ze gewassen en droog enzo zijn dan ben ik wel benieuwd naar een actiefoto Grijs.
Wat een leuk statieportret!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:39 schreef owlet het volgende:
Twee tegelijk heb ik een keer gedaan, toen Avalon hangerig werd terwijl Ronja op mijn rug sliep. Avalon ging dus in een snelle soort van FWCC op mijn buik, Ronja zat in een SHBC op mijn rug.
[ afbeelding ]
Echt voor herhaling vatbaar is het niet en anders moet het in ieder geval met een nette FWCC en een rucksack daarover.
Maar één dragen en de ander in de wagen gaat toch beter![]()
Ronja vind het de normaalste zaak van de wereld dat haar zusje in de doek zit, maar ze komt wel vaak vragen of ze zelf ook weer even mag. En soms is dat ook gewoon handiger, met name in het OV. Een wagen met een baby is makkelijker in en uit de trein te tillen dan een wagen met een peuter en met Ronja veilig op mijn rug hoef ik ook niet bang te zijn voor peuterdrift op gevaarlijke plekken.
Daarnaast vind ik rugdragen echt veel prettiger dan buikdragen. Zelfs als er zo'n tien kilo verschil tussen zit. Liever vijftien op mijn rug dan vijf op mijn buik.
En dat brengt me weer bij een vraag die ik al een tijdje wil stellen: wie weet een goede tip om het rugkruis bij een FWCC mooi laag te krijgen.
Ik heb snel last van omhoog kruipende schouderbanden en ik denk dat dat komt doordat het kruis bij mij altijd tussen mijn schouderbladen loopt. Ik heb hem liever wat lager, anders ga ik vrij snel krom lopen.
Rucksack, dat lukt zeker met jou doek.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:29 schreef freecell het volgende:
Die sandwichfoto is wel geweldig
Mijn doek is nèt te kort voor de 'normale' rugknopen, dus ik moet creatief zijn. Of heeft er nog iemand een goede knoop voor een redelijk korte doek voor op de rug?
Lengte doek: een FWCC kan nèt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |