quote:Cellblock - Utrecht
RSI:The Attraction - Rotterdam
Backside540 - Dordrecht
Burnside - Deventer
De Skihut - Scheveningen
Duijvestein - Zoetermeer, Landgraaf & Den Haag (2x)
Euro funcenter - Zevenkamp, Alblasserdam & Oostvoorne
Forties - Bergen op Zoom & Roosendaal
Siem de Jong - Delft
Downtown - Den Bosch
quote:
quote:Nederland
Snowworld - Zoetermeer & Landgraaf
Skidome - Rucphen
Snowplanet - Spaarnwoude
Montana-snowcenter - Westerhoven
Snowdome - Den Haag
Belgi�
Skicasablanca - 's Gravenzeel
Snowvalley - Peer
Ice-mountain - Komen
Duitsland
Allrounder - Neuss
Alpincenter - Bottrop
quote:
quote:Komakie - Thomas
Stats: 192,95,11,1982
Board: Lib Tech T.Rice BTX 161.5, Rome Flag 163, Volkl Selecta 163, Burton Baron ES 164
Binding: Burton Triad, Burton Cartel
Boot: Burton Driver X
Goggle: Anon Realm Tokyo, Anon Realm Birds of Prey
Protectie: Red Hi-Fi Pinstripe (helm), Dainese Backprotector
Audio: Skullcandy GI Camo, Skullcandy Hesh Green, iPod Classic 60
Basje B - Bas
Stats: 175, 78, 41, 1984
Board: Burton - Shaun White 155 (FS)/ Bataleon - Evil Twin 155 (FS)
Binding: Burton Cartel/ Bataleon The Allies
Schoen: 32 Lashed
Goggle: Dragon DX/ Electric EG1
Protectie: Backprotector
Gstyles - Gijs
Stats: 183, 79, 43, '79
Board: Burton Baron 157
Binding: Burton Mission (black)
Schoen: Salomon Maori
Goggle: Sinner
Protectie: None
Holyjoe - Sietze
Stats: 182, 86, 43, '75
Board: Burton Omen 168 (FR)
Binding: Burton Cartel
Schoen: Burton Rulers
Goggle: Oakley Wisdom
Protectie: Red Tantrum (helm), Dakine butt-protector
GenesiZ - Mark
Stats: 179, 85, 44,5, '83
Board: F2 Gothic (FR)
Binding: Burton Cartel '05
Schoen: Burton Hail
Protectie: Red Hifi (helm) + speakers
Rnej - Rene
Stats: 192,110,45,'83
Board: Rome Flag 160
Binding: Burton P1 Wingtip
Schoen: burton driver X
Goggle: Anon Realm
Protectie: Red Hi-Fi (helm), Ufo Plast Backprotector, Icetools Crashpant
Audio: Skullcandy TI, iPod classic 80 en iPhone 3g 16gb
Forumgek - Matthijs
Stats: 172, 66, 39, '87
Board: Sapient - Identity 151 (FS)
Binding: Rome 390
Schoen: 32 - lashed
Goggle: Dragon DXS
Protectie: None
Kneusteun - Teun
Stats: 186cm, 83kg, 9,5, 1986
Boards: Capita foto fetish 158, Bataleon evil twin 155
Binding: Ride Beta mvvmnt's blue, drake F50, SP spfly
Boots: 32's 306 , forum explorer
Goggle: Spy orbit, Spy soldier
Protectie: is voor de verstandige mensch
Audio: Sony Mdr-v700, AKG k414p
FlowDesign - Floris
Stats: 185cm, 73kg, 43 (10,5), 1982
Boards: Lib-Tech SkateBanana 156BTX (2009)
Binding: Burton P1 Wingtips (2007)
Schoen: Burton Moto (2008)
Goggle: Anon Helix (2 lenzen)
Protectie: Burton Audex Headphones Basic
Unioz - Marc
Stats: 185cm,75kg,mt.46,1990
Board: Bataleon Goliath 161W
Binding: Burton P1
Schoen: Northwave Freedom
Goggle: Uvex Tomahawk
Protectie: Red Hi-Fi helm
VerrekteZakHooi - Frits
Stats: 191cm, 80kg, 44.5 (11.5), 1984
Boards: K2 Darkstar 161 (2008)
Binding: Burton Custom (2009)
Schoen: Burton H.O.D. (2008)
Goggle: Sinner
Shilizous_88 - Ivo
Stats: 187, 75, 44, '78
Board: Burton Baron 161, Forum Destroyer 155
Binding: Forum Arena, Ride RX
Schoen: 32 laced
Goggle: Adidas Yodai
Protectie: Dainese fun helmet, Dainese rugbeschermer, Dainese polsbeschermers, Dainese
impactshorts
Rafiki, KJ
Stats: 201cm, 100kg, 12, 1981
Boards: Ride Yukon 172, Lib Tech TRS BTX 167
Binding: Burton Mission 07
Boots: Burton Ruler
Goggle: Oakley Crowbar
Protectie: Scott Holt
Sounds: Ipod Nano
NoComment, Joost
Stats: 180cm, 70kg, 10, 1983
Board: Burton Supermodel X 160
Binding: Burton Triad
Boots: Burton SL-10
Goggle: Oakley O-frame
Protectie: Dainese fun helmen & backprotector
MarcoD, Marco
Stats: 186cm, 85kg, 12, 1987
Board: Burton King 162
Binding: Burton Custom
Boots: Burton Moto
Goggle: Electric EG1s
Protectie: Dainese Shiel7 Backprotector
BarraCurpaCuda - Freek
Stats: 188,75,44,'84
Board: Marko board FTW! 160
Binding: Sims Recoil Bindings
Schoen: Salomon Maori
Goggle: sinner / oakley voor mooi weer
Protectie: Protec B2 , booster el cheapo Crashpant
Fiama - Allard
Stats: 189cm, 82kg, 11, 1988
Board: Lib Tech Skate Banana 159 (2008)
Binding: Flux Team Target (2008)
Boots: Ride nog wat(2008)
Goggle: Anon Figment (2008)
Protectie: Smith Holt White helmet (2008)
Fugie - Chris
Stats: 1.87 cm, 80kg, 12, 1985
Board: Burton King 2008 162
Binding: Burton Mission
Boot: Salomon Maori
Goggle: Een simpele
Flaccid - Jeroen
Stats: 1.90 cm, 76kg, 1991
Board: Rossignol Butane 155cm
Binding: Burton Custom
Boot: nog geen eigen.
Goggle: Oxbow
Gloves: Level Star of Burton Rider
Protectie: R.E.D. Trace helm
Bram van Lith
Stats: 1.96 cm, 90kg, 1985
Board: Burton Frontier 166, Jeenyus rental 161, Skate banana 2008 159.
Binding: Burton Cartel, Drake F60
Boot: Burton driver X
Gloves: Burton ?.. zoek nog nieuwe
Protectie: R.E.D. Trace (helm), demon skeleton vest
Bolter
Stats: 1.83 cm, 73kg, 1985
Board: F2 Real Gold 160 (FR)
Binding: F2 Spyro gold/white
Boot: Burton Shaun White 2007 Khaki/Black
Goggle: Oakley A-Frame
Gloves: Barts nog wat
Protectie: Giro audiohelm, Backprotector
Berent
Stats: 1.75m 70kg 1985
Board: Elan Prodigy 154, Idiom Select 156
Binding: Elan nogiets, Burton Triad
Boot: 32 Lashed
Goggle: Quicksilver iets, Anon Figment
Bescherming: Red Trace, Dainese backprotector
Gloves: Burton Approach, Burton Pipe
quote:[Centraal] Snowboard topic deel 01
[Centraal] Snowboard topic deel 02
[Centraal] Snowboard topic deel 03
[Centraal] Snowboard topic deel 04
[Centraal] Snowboard topic deel 05
[Centraal] Snowboard topic deel 06
[Centraal] Snowboard topic deel 07
[Centraal] Snowboard topic deel 08
[Centraal] Snowboard topic deel 09
[Centraal] Snowboard topic deel 10
[Centraal] Snowboard topic deel 11
[Centraal] Snowboard topic deel 12
[Centraal] Snowboard topic deel 14
[Centraal] Snowboard topic deel 15
[Centraal] Snowboard topic deel 16
[Centraal] Snowboard topic deel 17
[Centraal] Snowboard topic deel 18
[Centraal] Snowboard topic deel 19
[Centraal] Snowboard topic deel 20
[Centraal] Snowboard topic deel 21
[Centraal] Snowboard topic deel 22
[Centraal] Snowboard topic deel 24
[Centraal] Snowboard topic deel 25
[Centraal] Snowboard topic deel 26
[Centraal] Snowboard topic deel 27
[Centraal] Snowboard topic deel 28
[Centraal] Snowboard topic deel 29
[Centraal] Snowboard topic deel 30
[Centraal] Snowboard topic deel 31
[Centraal] Snowboard topic deel 32
[Centraal] Snowboard topic deel 33
[Centraal] Snowboard topic deel 34
[Centraal] Snowboard topic deel 35
[Centraal] Snowboard topic deel 36
[Centraal] Snowboard topic deel 37
[Centraal] Snowboard topic deel 38
[Centraal] Snowboard topic deel 39
[Centraal] Snowboard topic deel 40
[Centraal] Snowboard topic deel 41
[Centraal] Snowboard topic deel 42
[Centraal] Snowboard topic deel 43
[Centraal] Snowboard topic deel 44
[Centraal] Snowboard topic deel 45
[Centraal] Snowboard topic deel 46
[Centraal] Snowboard topic deel 47
[Centraal] Snowboard topic deel 48
[Centraal] Snowboard topic deel 49
[Centraal] Snowboard topic deel 50 - [i]*Jubileum
Topic*
[Centraal] Snowboard topic deel 51
[Centraal] Snowboard topic deel 52
[Centraal] Snowboard topic deel 53
[Centraal] Snowboard topic deel 54
[Centraal] Snowboard topic deel 55
[Centraal] Snowboard topic deel 56
[Centraal] Snowboard topic deel 57
[Centraal] Snowboard topic deel 58
[Centraal] Snowboard topic deel 59
[Centraal] Snowboard topic deel 60
[Centraal] Snowboard topic deel 61
[Centraal] Snowboard topic deel 62
[Centraal] Snowboard topic deel 63
[Centraal] Snowboard topic deel 64
[Centraal] Snowboard topic deel 65
[Centraal] Snowboard topic deel 66
[Centraal] Snowboard topic deel 67
[Centraal] Snowboard topic deel 68
[Centraal] Snowboard topic deel 69
[Centraal] Snowboard topic Deel 75
quote:Op maandag 19 januari 2009 14:07 schreef FlowDesign het volgende:
Voor hen die geen WePowder Gids of account hebben en dus niet weten welk nummer bij welk gebied hoort bij de sneeuwvoorspellingen, hier staat de overzichtskaart waar je dat op kunt zoeken![]()
http://www.wepowder.com/downloadables/overzichtskaart.pdf
quote:Op maandag 19 januari 2009 15:05 schreef herr_heinrich het volgende:
Beste Boarders!
Ik ben een paar keer wezen boarden in landgraaf en wil graag een eigen board bindingen en boots kopen om wat serieuzer te gaan boarden. Ik heb al wat rondgekeken en ik moet als ik het goed doorheb voor een freeride board kiezen. Ik wil gewoon lekker de piste af kunnen en misschien wat meer het funpark in gaan maar (nog) geen gekke dingen doen.
Ik heb wat rondgekeken op blue tomato en zag daar setjes van boards met bindingen er bij staan:
F2 - FTWO
TNT 150 08/09 + Bdg Mondo LT M
Atomic
Vantage 153 + Straight Shot 08/09
Ik wil er (nog) niet teveel geld aan uitgeven dus heb gekeken voor de wat goedkopere planken. Is het de moeite om een van deze te kopen of adviseren jullie me om er toch wat meer aan uit te geven?
Ik ben trouwens 1.75 hoog en weeg 65 kilo met schoenmaat 42. Ik heb gekeken voor boards rond de 1.50.
quote:Een aantal zaken zijn al wel duidelijk; er komt heel veel sneeuw (en regen), het gaat heel hard waaien, de temperatuur gaat op vrijdag fors omhoog (mogelijk stijgt het nulgradenniveau tot boven de 2700 meter) en op zaterdag in de loop van de dag weer onderuit. De oorzaak van dit alles is een straalstroom die te noordelijk ligt, wat te zien is op dit kaartje. Trek je de rode lijn door dan kom je ten noorden van de Alpen uit. Het gevolg is dat het warmtefront dat op vrijdag volgt geen koude lucht ten noorden van de straalstroom richting de Alpen duwt, maar juist de warme lucht ten zuiden van de straalstroom. Het gaat vuurwerk opleveren, maar op vrijdag ook regen tot grote hoogte in delen van de Alpen. Of de poeder daadwerkelijk zo heet wordt opgediend moet de komende dagen blijken.
bron: www.wepowder.nl
Ik heb ooit 2 paar handschoenen van protest gehad,quote:Op maandag 19 januari 2009 16:51 schreef OldJeller het volgende:
Even een vraagje, en deze is ongetwijfeld al eens voorbij gekomen en de mensen die geregeld op een board staan hebben hier ongetwijfeld antwoord op.
Wat zijn goed handschoenen, als je met die handschoenen best veel in contact komt met sneeuw?
Veel handschoenen laten op een gegeven moment wel water door, maar zijn er handschoenen die echt goed waterdicht zijn?
Aan wat voor handschoenen moet ik dan denken (merk) en in welke prijscategorie?
Vaak in Landgraaf en andere indoor banen, en misschien dit jaar nog op wintersport, maar dat kan ook goed pas volgend seizoen worden.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:12 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Herr_heinrich?! Als je je board nog niet voor deze winter wil gaan gebruiken, maar voor de volgende, dan kun je beter even wachten met het aanschaffen van je spullen en wachten tot de zomer. Dan zijn er eigenlijk altijd ook wel wat betere planken (van het afgelopen seizoen) te koop met flinke korting (30%-50%) en daar een keuze uit maken. Of wil je al heel vaak in Landgraaf gaan boarden in de zomer?
Ik heb gevraagd of de verzendafdeling (:') ) er wat mooie stickers voor je bij doet. Zo niet, moet je het ff laten weten, dan stuur ik er wel wat na als ik begin feb ff in Nederland benquote:Op zondag 18 januari 2009 17:02 schreef Bramvanlith het volgende:
Goeie pics, ben jalours...
Anyway, nog wel een vakantie geboekt in Maart, weet de bestemming nog niet precies iig richting Swiss..
Daarnaast wat besteld bij Gnarly, de rest is aan jou komakie... Afhankelijk van de service heb je der een klant bij.... heb je misschien ook nog wat mooie stickers
Ik ben niet zo'n Little London ganger. Hang hier eigenlijk bijna niet rond in de kroeg.quote:Op zondag 18 januari 2009 19:46 schreef MaCk- het volgende:
heey grappig,
Ik heb Yannick vorig jaar ontmoet in Gerlos. Ik speel basketball met zijn broertje.
We hebben vorig jaar met een paar gasten uit mn team Gerlos onveilig gemaakt.
Mn zusje heeft daar trouwens ook les gegeven.
Wordt er nog een beetje gefeest in de Little London?
De nieuwe Rome handschoenen schijnen heel goed te zijn. Leren handschoenen werken sowieso veel beter. Bijna iedereen van ons loopt met de Rome dingen.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:51 schreef OldJeller het volgende:
Even een vraagje, en deze is ongetwijfeld al eens voorbij gekomen en de mensen die geregeld op een board staan hebben hier ongetwijfeld antwoord op.
Wat zijn goed handschoenen, als je met die handschoenen best veel in contact komt met sneeuw?
Veel handschoenen laten op een gegeven moment wel water door, maar zijn er handschoenen die echt goed waterdicht zijn?
Aan wat voor handschoenen moet ik dan denken (merk) en in welke prijscategorie?
Thanks. Heb het toegevoegd.quote:Op maandag 19 januari 2009 20:40 schreef MarcoD het volgende:
Ik heb je toegevoegd, zal het aangepastte bestandje mailen naar FlowDesign.
Ik heb de topic links geupdate berent toegevoegd en wepowder.nl toegevoegd aan de links en bij mezelf een backprotector toegevoegt.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:06 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Thanks. Heb het toegevoegd.![]()
Was alleen een wijziging van Berent toch? Verder niks aangepast?
Donequote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:53 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik heb de topic links geupdate berent toegevoegd en wepowder.nl toegevoegd aan de links en bij mezelf een backprotector toegevoegD.
Bij een zaak langsgaan waar ze Bataleon verkopen?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:18 schreef MaCk- het volgende:
TVP
[ afbeelding ]
Weet iemand toevallig waar ik wat bataleon stickers kan scoren?? (Komakie misschien??)
Ik heb al een aantal keer gemaild met bataleon europe en blue-tomato, maar tot nu toe weinig stickers in mn brievenbus...
Heb je nu ook al een verzend afdeling?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 02:39 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik heb gevraagd of de verzendafdeling (:') ) er wat mooie stickers voor je bij doet. Zo niet, moet je het ff laten weten, dan stuur ik er wel wat na als ik begin feb ff in Nederland ben
Hey Komakie, ik wil dat weekend ook je kant op komen. ehb je dus meer plekjes....quote:Op dinsdag 20 januari 2009 18:55 schreef wees het volgende:
Hej Komakie, we wilden laatste weekend van Januari naar Gerlos komen (vrijdag tot zondag) maar het zoeken naar verblijf lukt niet zo. 't allemaal of vol of ze hebben alleen de vrijdag. Heb jij wellicht nog een tip.
Alvast bedankt.
PS.
Ben je er al achter hoe het zit met het slijpen van Liptech's?
Rotterdam Agency is de importeur/dealer van Bataleon.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:18 schreef MaCk- het volgende:
TVP
[ afbeelding ]
Weet iemand toevallig waar ik wat bataleon stickers kan scoren?? (Komakie misschien??)
Ik heb al een aantal keer gemaild met bataleon europe en blue-tomato, maar tot nu toe weinig stickers in mn brievenbus...
Nog even en we zijn een multinationalquote:Op dinsdag 20 januari 2009 18:53 schreef Bramvanlith het volgende:
[..]
Heb je nu ook al een verzend afdeling?het moet niet gekker worden
hmmm lekker weekend.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 18:55 schreef wees het volgende:
Hej Komakie, we wilden laatste weekend van Januari naar Gerlos komen (vrijdag tot zondag) maar het zoeken naar verblijf lukt niet zo. 't allemaal of vol of ze hebben alleen de vrijdag. Heb jij wellicht nog een tip.
Alvast bedankt.
PS.
Ben je er al achter hoe het zit met het slijpen van Liptech's?
Lucky bastardquote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:14 schreef Komakie het volgende:
Vandaag echt dikke poeder gevallen.
Ze voorspelden niet zo heel veel. Iets van 20cm maar er is gewoon bijna een halve meter gevallen en morgen gaat het gewoon weer lekker verder
Enige nadeel is wel dat er gelijk lawinestufe 4 is
Er is me ook door de school verboden om off piste te gaan. Tenminste, serieus offpiste
Naast de pistes is natuurlijk niet zo'n probleem.
Ik heb een freeride groepje deze week dus de hele dag alleen maar poeder pakken. Zoveel mogelijk. Gewoon s'ochtends al gezegd "jongens, ik wou vandaag gaan carven en jibben, maar die les schrap ik voor vandaag. We gaan poeder rijden"
Morgen me Selecta maar weer eens meenemen. Net nog ff me stance wat veranderd omdat hij de vorige keer niet zo lekker reed. Meest brede stand is toch altijd het lekkerste
Sorry?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:36 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Lucky bastard, moet nog 1 1/2 week wachten
mja er is in ieder geval vers bijgevallen
!
Snap ik, in iedergeval thanks voor de tip, ik heb ze gemaild.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:58 schreef Komakie het volgende:
[..]
Rotterdam Agency is de importeur/dealer van Bataleon.
Misschien kun je het eens aan hun vragen.
Wij hebben ook nog wel wat stickers, maar niet zo heel veel meer en ik moet ook nog wat overhouden voor de bestellingen
Begrijp me niet verkeerd, maar als ik overal stickers naar toe blijf opsturen blijf ik bezig....
Daar heb ik natuurlijk al gekeken......quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:08 schreef Komakie het volgende:
[..]
hmmm lekker weekend.
Iedereen (ook nog wat bekenden van mij) wil ineens dat weekend naar Gerlos komen. Hebben ze aangegeven dat dan de liftkaarten gratis zijn ofzo
Je kunt natuurlijk ff op de website van Gerlos kijken. Anders de VVV van Gerlos bellen.
http://www.gerlos.at/de/gerlos/winter/index_zimmer&submenu=zimmer&template=fremd&modul=Zimmerliste.html?fremdsource=http://feratel2.concentrator.net/a2t2/tosc.asp?OC%3DZELL%26RG%3DDN%26ID%3D1000123%26CF%3DWINTER%26FC%3DHO%26FN%3DSRCH
Daar kun je misschien ff kijken wat er nog vrij is...
Volgens mij is het telefoonnummer van de VVV van Gerlos 0043/(0)5284/5244-0
aar dat weet ik niet zeker...
Je kunt je BTX boards gewoon laten slijpen/waxen door een machine. Doen ze prima
Damn, net waar wij heen gaan (Fiesch ligt in OberWallis) is nu niet zo veel gevallen als ik gehoopt hadquote:De afgelopen 72 uur viel er 10-90 cm vers in de Alpen. Grote winnaar was regio #4. Met name de Haute Savoie en Unterwallis scoorden goed met gemiddeld 70-90 cm vers boven de 1800 meter. In oberwallis bleef de neerslag relatuef gezien beperkt. Ten oosten van Sierre viel er 20-50 cm op 1800 meter hoogte. De regio's #5, #6 en #8 deden goede zaken met 30-60 cm vers en zelfs de regio's #2, #3 en #7 deden goede zaken met 20-50 cm. En de resterende regio's #9 en #1? Daar is het net begonnen met sneeuwen. #9 gaat er stevig van langs krijgen. Het vliegveld van Bolzano werd vanmiddag al gesloten. Met 70-150 cm vers op 1800 meter gaat dit de grote winnaar worden van het 11e poederalert. Hoewel de bewoners dat waarschijnlijk heel anders ervaren. Uit voorzorg is men dinsdag al begonnen met het ruimen van de oude sneeuwlagen op de daken om instortingsgevaar tegen te gaan.In tegenstelling tot de lichte en koude sneeuw die wij tijdens het 10e poederalert aantroffen zal deze sneeuw veel warmer en daardoor zwaarder vallen. Woensdag ook nog 20-40 cm in #1.
wat is jibben?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:14 schreef Komakie het volgende:
Ik heb een freeride groepje deze week dus de hele dag alleen maar poeder pakken. Zoveel mogelijk. Gewoon s'ochtends al gezegd "jongens, ik wou vandaag gaan carven en jibben, maar die les schrap ik voor vandaag. We gaan poeder rijden"
Jij hebt een prorider-account?quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:58 schreef MarcoD het volgende:
In regio 1 zit Saalbach Hinterglemm.
@komakie ik bedoelde het niet vervelend ofzo hoor.
Jep, regio 4 omvat:quote:Op woensdag 21 januari 2009 14:34 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Jij hebt een prorider-account?Wat is regio 4 dan?
Haal je strijkijzer gewoon bij een 2ehandswinkel, heb je het er na 1 waxbeurt uit.quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:52 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Dalijk nog ff waxspulletjes kopen om zelf te kunnen waxen. Set bestaande uit een strijkijzer, hotwax, schraper en harde polijstspons kost iets van 72 euro. Dus na 4 of 5 keer waxen heb je het al terugverdiendBovendien blijft hotwax die je zelf aanbrengt 3 keer zo lang zitten als de wax van een machine, die is er na 1 dag al af.
Persoonlijk vind ik 90cm neuschnee helemaal niet zo positief. Bij ons is 50 ongeveer gevallen en dat is al fuckin zwaar. Je moet echt al wel stijl gaan wil je daar goed vanaf komen en dan is het lawine gevaar ook wel erg hoog...quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:52 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Damn, net waar wij heen gaan (Fiesch ligt in OberWallis) is nu niet zo veel gevallen als ik gehoopt hadHoop dat er nog wel veel gaat vallen de komende dagen en volgende week wanneer we daar zijn zal het ook nog onrustig weer zijn dus ook dan nog goede kans op sneeuw. Pow here we come!
![]()
Dalijk nog ff waxspulletjes kopen om zelf te kunnen waxen. Set bestaande uit een strijkijzer, hotwax, schraper en harde polijstspons kost iets van 72 euro. Dus na 4 of 5 keer waxen heb je het al terugverdiendBovendien blijft hotwax die je zelf aanbrengt 3 keer zo lang zitten als de wax van een machine, die is er na 1 dag al af.
@komakie: Jij hebt wel een account van WePowder toch? Is regio #4 Saalbach-Hinterglemm?
was ook niet als vervelend opgevangen. kweenie, zat een grapje in verborgen, maar ik weet zelf niet eens meer hoe het nou zatquote:Op woensdag 21 januari 2009 12:58 schreef MarcoD het volgende:
In regio 1 zit Saalbach Hinterglemm.
@komakie ik bedoelde het niet vervelend ofzo hoor.
Vertel mij wat. Vandaag weer 4 afdalingen gedaan om van te dromen. Lekker me Selecta mee genomen om fijn buiten te spelen. Heerlijkquote:Op donderdag 22 januari 2009 12:34 schreef FlowDesign het volgende:
Damn! Zit net even wat webcambeelden te bekijken, wat een prachtige dag in de Alpen! Heerlijke verse poeder en bluebird, beter kan niet!Zit ik hier nog op m'n werk
Goeie shitquote:Op donderdag 22 januari 2009 16:57 schreef Bramvanlith het volgende:
Alle spullen zijn aangekomen komakie, thanks voor de service... (ookal was het je verzend afdeling)
Ik geloof van wel ja.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:55 schreef MaCk- het volgende:
Voor degene die een half uurtje over hebben, hier een film tip:
http://freecaster.tv/1000009_1006398
Notes van Factor Films. Een film met de beste noorse boarders van het moment, waaronder een aantal bataleon team riders zoals Andy Gidlund, Gulli Gudmondson en nog een paar. In iedergeval een hoop bataleon boards te zien!
Op freecaster.tv kun je volgens mij ook de X-Games live zien via een webcast.
haha ik was 2 weken terug nog in st johann me pa lag in het krankenhaus daarquote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:16 schreef Fugie het volgende:
kirchberg kitbuhel was wel tofZeker de verse poeder was mooi
beetje jammer dat mijn auto nog wel in st johann staat
Kan je die schoenen enzo niet gewoon een middag passen? Dat scheelt al met boarden en je heb geen last van mensen zonder verstand?! En je weet wat je niet wil/ wel wil en wat je lekker vindt zitten.!quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:17 schreef Chicolate het volgende:
Schoenen die niet pasten verkocht, nu maar eens op zoek naar nieuwe. Misschien volgende week naar Telstar, schijnt een soort bazar ofzo te zijn?
St Johann, hey daar ben ik ook wel eens geweest.
Waarom moest je hem daar laten?quote:Op maandag 26 januari 2009 16:36 schreef Fugie het volgende:
ik vlieg waarschijnlijk deze week nog naar innsbruck om mijn auto op te halen
Misschien kun je dat aan Dieter Althaus vragen?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:27 schreef OldJeller het volgende:
Ik zie trouwens in de OP bij "Our Gear" dat heel veel mensen hier bescherming dragen.. een helm, iets voor de rug, of bescherming in de broek, etc..
is dat omdat jullie allerlei gevaarlijk stunts uithalen, of is het sowieso verstandiger om als snowboarder om iets voor je hoofd of rug te dragen? Wanneer is het "nodig" ?
Ik doe zelf geen stunts, maar draag wel een helm en kniebeschermers sinds dit jaar. Ook als je niet stunt val je nog wel eens lelijk (zeker op ijsplaten) en ik heb wat weefsel in mn knie dat permanent ongevoelig is geworden, te vaak op gevallen. Of je valt achterover, op je hoofd, kan je een leuke hersenschudding bezorgen als er toevallig een klomp ijs achter je ligt. Het dragen van bescherming was deels nodig, en deels een veiliger gevoelquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:27 schreef OldJeller het volgende:
Ik zie trouwens in de OP bij "Our Gear" dat heel veel mensen hier bescherming dragen.. een helm, iets voor de rug, of bescherming in de broek, etc..
is dat omdat jullie allerlei gevaarlijk stunts uithalen, of is het sowieso verstandiger om als snowboarder om iets voor je hoofd of rug te dragen? Wanneer is het "nodig" ?
Als ik gewoon ga boarden dan draag ik m'n bescherming meestal niet, dus is meer voor als ik het park in ga of andere dingen van plan ben waarbij ik de kans mezelf te slopen vergroot.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:27 schreef OldJeller het volgende:
Ik heb wel bescherming, maar ik heb het niet vaak om/opquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:27 schreef OldJeller het volgende:
Komakie!quote:Op woensdag 28 januari 2009 02:04 schreef Komakie het volgende:
Niemand heeft nog wat gezegd over me mooie jas
Mooie jas.quote:Op woensdag 28 januari 2009 02:04 schreef Komakie het volgende:
Niemand heeft nog wat gezegd over me mooie jas
hmmmm goeie tip, maar of hij is op te volgen...quote:Op woensdag 28 januari 2009 19:46 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Pff, wat een kutzooi. Weet nog niet eens zeker of ik volgend jaar kan gaan snowboarden. Als het kan dan zal het toch voorzichtig aan doen worden met een pin in m'n bot dat aardig uitsteekt aan de bovenkant. Ik moet in ieder geval niet op m'n knieen vallen dan.Tip aan anderen: als je je scheenbeen breekt, zorg dan dat je een mooie breuk voor elkaar krijgt
Het was ook met voetbal gebeurd, een paar weken voordat ik zou gaan voor dit jaarquote:Op donderdag 29 januari 2009 01:01 schreef Komakie het volgende:
[..]
hmmmm goeie tip, maar of hij is op te volgen...
het is niet zo als ik val van "ohw hey dat wordt een beenbreuk, laat ik maar zo en zo vallen, dan is het tenminste een mooie"
sorry btje flauw...
Dat is echt kut.quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:38 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Het was ook met voetbal gebeurd, een paar weken voordat ik zou gaan voor dit jaar
Ik heb dus afgelopen jaar freeski's gekocht en ik ben er behoorlijk van onder de indruk. Denk dat ik dit jaar zelfs in Zoetermeer wat verder ga trainen, met name op achteruit skien enzo. Dat is toch wel moeilijker dan fakie. De basis had ik overigens in 30 minuten wel te pakken, het is behoorlijk simpel om te leren in het begin. Heb van mijn 6daagse pas dit jaar 5 dagen geskied. Moet ik er wel bij vertellen dat er alleen hardpack lag.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:44 schreef GenesiZ het volgende:
TVP met een eigen fotootje. Gister teruggekomen van Hochkrimml (gerlosplatte) maar nog geen zin om een hele tekst te schrijven
Best veel sneeuw, jammer dat mijn geplande bocht voor de camera niet lukte.
[ afbeelding ]
Mijn negatieve relaas over de ET neem ik btw weer terug, na nog weekje erop geboard te hebben met betere pistes is het echt een fijn boardje. Op ijs hapt hij nog steeds aan de hielkant na verschillende stances te hebben geprobeerd maar hij gaat volgende week naar de shop om een grote beurt te krijgen dus ik hoop dat het daarna opgelost is.
Nog even een klein puntje, ik wil volgend jaar ook gaan leren skieën. Ik vindt het er ook wel erg gaaf uit zien hoe sommige gasten de berg af komen storten, dus wil dat ook maar gaan leren. Heb ik weer wat de doen op de piste als ik 's middags geen zin meer heb om te boarden
Het is echt leuker op hardpack. Je moet op je board toch behoorlijk opletten, als je 1 kant kwijt bent lig je om. Op je ski's til je gewoon die ski op en zet je hem weer neer. Je kunt zoveel speelser rijden, zonder dat je jezelf in gevaar brengt.quote:Op zondag 1 februari 2009 14:03 schreef GenesiZ het volgende:
Gelukkig, ik wordt niet uitgescholden. Harde pistes lijken mij ook leuker met ski's dan met een board, boarden doe ik dan lekker in de poeder.
Heb deze week mezelf wel eindelijk aangeleerd om een 180 op de piste te doen, een noseslide op de piste en op een box en fatsoenlijk fakie rijden. Tis niet zo speciaal, maar voor mij wel
Je moet freeski's nemen. Veel geschikter voor ex-snowboarders. Alleen niet overal te huur. Ik heb ze gewoon gekocht met 50% korting.quote:Op zondag 1 februari 2009 14:29 schreef Fugie het volgende:
Grappig, ik zat deze vakantie ook te denken om nog een dagje skies te huren
Ik heb 10 jaar geskiet, maar sinds de carveski niet meer. Maar ik denk dat ik binnenkort ook eens in zoetermeer een setje skies ga huren om te kijken hoe het is
Kan na afgelopen vakantie wel redelijk switch rijden, alleen bospaadjes zijn nog niet echt makkelijk.
Eerst maar eens kijken of ik het nog kan. Ik verwacht dat ik het vrij snel weer te pakken heb.quote:Op zondag 1 februari 2009 14:30 schreef XL het volgende:
[..]
Je moet freeski's nemen. Veel geschikter voor ex-snowboarders. Alleen niet overal te huur. Ik heb ze gewoon gekocht met 50% korting.
Dat is geen misselijke scheur. Die kant lijkt (nog) wel in orde...quote:Op maandag 2 februari 2009 20:15 schreef Schuifpui het volgende:
Gisteren terug gekomen uit La Plagne, aan het begin van de week echt super veel poeder. Paar keer vol op m'n bek gegaan en vast gezeten in de tiefschnee. Is nog best lastig om er uit te komen als je verder dan je middel in de sneeuw staat.![]()
Verder nog een hele vreemde scheur in m'n nieuwe board, al na drie dagen. Het zit aan de zijkant, voor m'n voorste binding en aan de bovenkant. Die dag er voor was ik wel gevallen op zo'n hobbel piste en bleef m'n board in zo'n hobbel steken, toen stond er redelijk wat spanning op het board. 's Avonds heb ik het toen nog gechecked, maar er was niets te zien. De volgende dag zat er op eens zo'n scheur in. De bovenste laag is nog heel, maar er zit wel een bobbel in, vlak daar onder zit dan de scheur. Ik weet niet of het echt door de core heen zit. Iemand een idee hoe zoiets kan komen en of dat vaker voorkomt. Het is trouwens een K2 Eldorado.![]()
En een plaatje van de scheur:
Klik
Ik heb er de rest van de week gewoon mee geboard, wel goed in de gaten gehouden natuurlijk. Vrijdag eerst maar eens naar duyvestein terug, eens kijken wat ze er daarvan zeggen. Anders idd de verzekering bellen. De kant ziet er prima uit, het lijkt ook helemaal niet diep door te lopen, maar ik heb geen idee hoe het er binnen in uit ziet. Qua stijfheid e.d. voel ik het ook niet echt verder.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:22 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is geen misselijke scheur. Die kant lijkt (nog) wel in orde...
Ik zou het voorleggen aan mijn verzekering, maar in principe kun je denk ik wel blijven boarden... tot je kant om zeep is. Dat zal wel niet zo lang meer duren
heeft zo'n sticker geen negatief effect op de buigbaarheid van je board?quote:Op maandag 2 februari 2009 23:07 schreef NoComment het volgende:
Sjors heeft ook wel al wat boards vergoed gehad van de verzekering. Beide boards kern doormidden, hoe krijgt ie het voor mekaar
Ben er over aan het denken om m'n board wat op te leuken met wat stickers, want zo'n witte Supermodel X is toch eigenlijk wel een beetje kaal.. Eens ff kijken waar ik wat leuks kan scoren
Ben terug uit Iran trouwens, 7 weken offshore geweestNu snel dat examen mogen doen voor m'n motorrijbewijs en motor kopen
dat ligt aan de opdruk... als er een olifant op zit dan wel...quote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:26 schreef Soohr het volgende:
[..]
heeft zo'n sticker geen negatief effect op de buigbaarheid van je board?
Deze vraag is toch niet serieus hoop ik hè?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:26 schreef Soohr het volgende:
[..]
eigenlijk welquote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:12 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Deze vraag is toch niet serieus hoop ik hè?
Hey handige info, ik was eigenlijk van plan om mijn helm vol met stickers te plakken (zodra ik leuke stickers gevonden had). Stond nergens bij dat het niet kon namelijk?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:10 schreef FlowDesign het volgende:
Dat is omdat er geen lijm (en ook geen verf) op helmen mag komen omdat deze kunnen inbijten waardoor de helm minder stevig wordt.
Duckttape, Pur, Kit... kies maar ietsquote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:36 schreef Flaccid het volgende:
Ik heb een aardige videocam die ik op de een of andere manier aan mijn helm wil mounten. Heb een burton trace. Er zit onder de camera zon schroefdraad. Weet iemand iets?
Ik denk eerlijk gezegd dat het bij wintersporthelmen niet zo boeiend is hoor. Ik praatte voornamelijk over motorhelmen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:38 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Hey handige info, ik was eigenlijk van plan om mijn helm vol met stickers te plakken (zodra ik leuke stickers gevonden had). Stond nergens bij dat het niet kon namelijk?
Ik las/hoorde net dat ik een o'neill campack heb gewonnenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:36 schreef Flaccid het volgende:
Ik heb een aardige videocam die ik op de een of andere manier aan mijn helm wil mounten. Heb een burton trace. Er zit onder de camera zon schroefdraad. Weet iemand iets?
Is dat zon bullet cam? Waar gewonnen? Ik wil ook!!quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:44 schreef r0bbie1988 het volgende:
[..]
Ik las/hoorde net dat ik een o'neill campack heb gewonnen, de cam die daarbij zit kan je vast maken aan je goggle.
Nasty!quote:Op maandag 2 februari 2009 20:15 schreef Schuifpui het volgende:
Gisteren terug gekomen uit La Plagne, aan het begin van de week echt super veel poeder. Paar keer vol op m'n bek gegaan en vast gezeten in de tiefschnee. Is nog best lastig om er uit te komen als je verder dan je middel in de sneeuw staat.![]()
Verder nog een hele vreemde scheur in m'n nieuwe board, al na drie dagen. Het zit aan de zijkant, voor m'n voorste binding en aan de bovenkant. Die dag er voor was ik wel gevallen op zo'n hobbel piste en bleef m'n board in zo'n hobbel steken, toen stond er redelijk wat spanning op het board. 's Avonds heb ik het toen nog gechecked, maar er was niets te zien. De volgende dag zat er op eens zo'n scheur in. De bovenste laag is nog heel, maar er zit wel een bobbel in, vlak daar onder zit dan de scheur. Ik weet niet of het echt door de core heen zit. Iemand een idee hoe zoiets kan komen en of dat vaker voorkomt. Het is trouwens een K2 Eldorado.![]()
En een plaatje van de scheur:
Klik
ehm.... nee.....quote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:26 schreef Soohr het volgende:
[..]
Je kunt best stickers plakken op je helm. Verven enzo is wat minder verstandig.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:38 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Hey handige info, ik was eigenlijk van plan om mijn helm vol met stickers te plakken (zodra ik leuke stickers gevonden had). Stond nergens bij dat het niet kon namelijk?
Pro's vallen niet, duhquote:Op woensdag 4 februari 2009 15:03 schreef Komakie het volgende:
[..]
Je kunt best stickers plakken op je helm. Verven enzo is wat minder verstandig.
Je denkt toch niet dat al die pro's hun helm vol plakken met stickers op het moment dat het niet zou kunnen he...
Heb je Travis Rice bij de Slope Style van de X games gezien???quote:
of Cheryl Maasquote:Op woensdag 4 februari 2009 15:18 schreef Komakie het volgende:
[..]
Heb je Travis Rice bij de Slope Style van de X games gezien???
toch maar wel?quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:28 schreef Basje_B het volgende:
Trouwens net terug uit Mayrhofen.
Mooi weer gehad. Laatste dag veel wind.
Verder lekker lopen rippen. Lib-Tech mag blijven. ;-)
Nog dingen gezien Komakie die we moeten weten...? nieuwe technologie ofzo...
Is Troyan gloves niet iets voor je. Pipe gloves van en zijn echt relaxed.
Dude, het was sarcastisch.quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:18 schreef Komakie het volgende:
[..]
Heb je Travis Rice bij de Slope Style van de X games gezien???
Moest gewoon tering wennen dat weer plat board had.quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:46 schreef Komakie het volgende:
[..]
toch maar wel?
Waarom zijn nu je gedachten veranderd?
Nog dingen gezien die we moeten weten.... Dat wij alleen maar vette dingen verkopen?
Maar serieus, niet echt heel veel. Burton komt weer met tig duuzend boards aanzetten. De meeste zijn niet boeiend. Ze gaan wel meer met het rocker systeem doen.
Bijna elk merk heeft wel iets met rocker, maar toch ben ik van mening dat het systeem van Lib Tech het vetste is, omdat het net iets anders is dan de rest. De andere rockers lijken erg veel op elkaar.
De kleding viel me in het algemeen een beetje tegen. Ik had heel veel felle kleuren verwacht, maar dat viel mee. Er zijn een hoop merken die behoudender zijn dan verwacht.
Bij de o'neill webshop stond er zon banner dat ze 5 campacks weggaven, het enigste wat je moest doen was een filmpje opsturen bij hun youtube channel dat je zin gaf in wintersport (wel zelf gemaakt natuurlijk).quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:04 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Is dat zon bullet cam? Waar gewonnen? Ik wil ook!!Lijkt me echt super vet!
http://vimeo.com/3070525 Dit is wat ik nu heb. Note: Camera dus in hand houden.
Ik zei toch dat je er ff aan moest wennen en het een kans moet geven?quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:09 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Moest gewoon tering wennen dat weer plat board had.
Maar gaat weer lekker nu. Niet overdreven onstabiel op hoge snelheid en jibben e.d gaat oke.
Volgend jaar maar weer kijken of het Bataleon word of niet.
Nope, wel een mooiere vrouw dan dit jaar trouwens...quote:Geen naakte mannen dit jaar op de Love?
Moeten er eerst eens wat plaatjes op internet van verschijnen. Ze staan zelfs nog niet op de site van Analog zelf.quote:Knal maar snel je nieuwe stuff op je site. Kunnen we even bestellen.....![]()
Zag ik nou goed dat je door Elm Comp. heen bent?
Thomas, Gerlos is ook Noordalpen toch? Hoe is de weersvoorspelling daar?quote:Korte en middellange termijn: 14e poederalert is ON..
Het laag Olander zorgt voor een zuidelijke stroming. Zoals gebruikelijk zorgt dat voor sneeuw aan de zuidkant en fohn aan de noordkant van de Alpen. Het drama aan de noordkant van de Alpen gaat dus nog even door. Leuker kan ik het niet maken, makkelijker wel. Ga daar naartoe waar de sneeuw valt. Poederrijden is linksom of rechtsom een keuze. Maak je eenmaal die keuze dan val je uiteindelijk altijd met je neus in de....... Gisternacht overkwam het ons weer. Midden in de nacht reden we wederom door een tunnel van de noordalpen naar de zuidalpen. was het aan de noordkant warm (nul graden op 1500 meter hoogwinter en midden in de nacht is warm) aan de zuidkant lag er sneeuw op de bomen en wees de thermometer opeens min 8 aan. Het blijft me nog steeds verbazen, maar het is o zo heerlijk om te weten dat er wederom gescoord wordt.
Westalpen (#4, #5 en #6)
Tussen fohn en sneeuw. Regio #6 gaat zeker nieuwe freshies krijgen. Ook de meest oostelijk en westelijk gelegen gebieden van regio #5 kunnen op vers rekenen. Maar de verschillen zijn groot. In de Haute Tarentaise en Haute Maurienne zal de sneeuwgrens rond de 800-1200 meter schommelen. In de vooralpen van de regio #5 zal tijdens momenten van sneeuw de sneeuwgrens rond de 1200-1700 meter liggen. Tijdens momenten van Fohn zal het nulgradenniveau tussen de 1400 en 2100 meter schommelen. Regio 4 zal in begisel weinig sneeuw zien en zal last hebben van de fohn die opsteekt, vanaf zaterdag gaat het ook hier sneeuwen.
Zuidalpen (#7, #8 en #9)
Donderdag passeert het eerste zwakke front. Het zorgt aan de zuidkant voor 5-20 cm vers. Interessant wordt het vanaf de nacht van vrijdag op zaterdag. Net als begin deze week gaat er heel veel sneeuw vallen aan de zuidkant van de Alpen. Tot en met zondag blijft het intensief sneeuwen in de zuidalpen, waarbij de sneeuwgrens schommelt tussen de 700 en 1200 meter. (klik op het plaatje links voor een vergroting) Het nulgradenniveau zal rond de 1000 tot 1500 meter schommelen. Reken op 30-120 cm vers gedurende de gehele periode.
Noordalpen (#1, #2 en #3)
In de nacht van woensdag op donderdag begint het hier wederom stevig te fohnen. Niet alleen neemt de wind toe. Ook stijgt de temperatuur fors. In grote delen schommelt het nulgradenniveau tussen de 16000 en 2300 meter. Naar verwachting zal woensdag de fohnstorm inzakken. Onderschat een fohnstorm niet, het zorgt voor ongelukken op de wegen, het ontstaan van nieuwe triebschnee en het is een sneeuwvreter. Mooier kan ik het niet maken, want het vreet letterlijk de sneeuw op zonder dat je er erg in hebt. Slechts in de meest zuidelijke dalen van Tirol kunnen de wolken tot over de Alpenhoofdkam geraken en daar voor nieuwe lagen verse sneeuw zorgen. In de loop van zaterdag dan uiteindelijk ook wat vers voor de noordkant. Tot en met maandag dan wat verse sneeuw hier. Ze kunnen het er goed gebruiken!
Lange termijn; even afwachten..
Het blijft even afwachten. Voor komend weekend is helder: go south... Morgen meer. Zelf sta ik morgen in de poeder van een totaal onbekend gebiedje. Vandaag stonden we ook al in zo'n pareltje. Een enkel liftje erbij en het is er helemaal de bom....(ssssstttttttttttt). Vanaf vrijdagavond ben ik in Disentis om daar als tailguide te fungeren tijdens de snowsafety camps. De eerste live preview van very limited wePowder shirts en hoodies.
Ik dacht al dat het behoorlijk klote zou zijn in Gerlos door die föhnstorm... die houdt ook nog een paar dagen aan ben ik bang. Morgen misschien zelfs regen in de dalen en pas in de loop van volgende week kans op wat nieuwe sneeuw.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:06 schreef Komakie het volgende:
Ik ben weer net terug in Gerlos
Het is hier binnen een week wel matig geworden. Liften vandaag dicht door hevige wind en veel te warm...
Gisteren alle shit voor 2010 gezien en al het nodige besteld. Dragon goggles worden ook weer aangevuld. Een aantal dezelfde modellen weer beschikbaar, een aantal nieuwe ter vervanging van niet meer verkrijgbare
We gaan Nixon horloges doen. Daarnaast toch nog maar eens gekeken naar Lib Tech en Gnu. Gaan we toch weer proberen. Sessions is al besteld.
Verder nog uitzoeken voor Analog, Ragwear, Neff, Bataleon, enzo
Vette merken weer hoor.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:06 schreef Komakie het volgende:
Ik ben weer net terug in Gerlos
Het is hier binnen een week wel matig geworden. Liften vandaag dicht door hevige wind en veel te warm...
Gisteren alle shit voor 2010 gezien en al het nodige besteld. Dragon goggles worden ook weer aangevuld. Een aantal dezelfde modellen weer beschikbaar, een aantal nieuwe ter vervanging van niet meer verkrijgbare
We gaan Nixon horloges doen. Daarnaast toch nog maar eens gekeken naar Lib Tech en Gnu. Gaan we toch weer proberen. Sessions is al besteld.
Verder nog uitzoeken voor Analog, Ragwear, Neff, Bataleon, enzo
Vanaf morgen weer kans op sneeuw. Eventueel regen en zondag wordt het weer kouder en gaat het sneeuwen. Dat is wat ik overal hoor...quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:27 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Ik dacht al dat het behoorlijk klote zou zijn in Gerlos door die föhnstorm... die houdt ook nog een paar dagen aan ben ik bang. Morgen misschien zelfs regen in de dalen en pas in de loop van volgende week kans op wat nieuwe sneeuw.![]()
Anon moet je ook wel net kunnen krijgen. Vooral is dat we met Dragon een super goeie deal hebben kunnen maken waardoor we zonder financieel risico veel kunnen aanbieden. Maar dan moet je wel wat voor ze over hebben. Vandaar dat ze exclusief zijn bij ons. Vanaf de lente ook zonnebrillenquote:Voor je webshop zou ik ook nog Anon goggles toevoegen. Anon Helix met spiegellens en extra oranje lens kun je al voor ¤ 60 verkopen. Voor een Dragon met extra lens moet je toch al gauw 90 euro neertellen. Trust me, die Anons zul je veel verkopen![]()
Lib Tech en Gnu bordjes uiteraard gewoon doen! Maar alleen de BTX modellen. Alles wat rocker heeft verkoopt als een tierelier. Kijk maar eens bij Hotzone op de site, de BTX boards waren binnen no-time uitverkocht en alle MTX bordjes blijven ze mee zitten.
en terechtquote:In Fiesch heb ik vorige week 2 banana's gezien waarvan eentje van dit jaar en ik kreeg van zo'n gast die daar in de Tipi achter de bar stond nog een compliment over m'n skatebanaan: "Cooles board!!" (spreek uit met Switscherdeutsch accent)
Tja wat is prijzig. Ik zit hier met de prijslijst voor me en er zit er 1 tussen van 1500 euro maar ook 1 van 69 euro.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 18:38 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Vette merken weer hoor.
Nixon horloges zijn mooi maar wel prijzig.
Ragwear? nog noit van gehoord...... wat doen ze?
Is gewoon service die ze moeten leveren vanuit het merk. Het heeft niet zo veel met de winkel te doen. Bijna elke winkel wil tegenwoordig wel meewerken aan dit soort dingen. Anders ben je ook niet goed bezig denk ik....quote:Op vrijdag 6 februari 2009 19:04 schreef Schuifpui het volgende:
Zo net m'n board teruggebracht naar Duyvestein, krijg ws een nieuwe.![]()
Die gast boog m'n board nog ff flink en toen was het wel goed te zien dat ie bij die scheur meer boog dat de rest. Kraakte ook nog eens enorm, dacht echt dat ie helemaal zou afbreken.![]()
Prima service daar trouwens.
Die wil ik al 3 jaar, maar is echt te duurquote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:15 schreef Komakie het volgende:
Ik vind van Nixon trouwens de Rotolog echt vet
[ afbeelding ]
Alleen de gouden is nog fouter en nog vetter
Wel 300 euro....
Ja heb je gelijk in. Er was ook nog wat met m'n binding, was een deel verloren tijdens het boarden, dat hebben ze ook gratis gefixed, terwijl ik het niet daar heb gekocht. Maar het ging allemaal veel makkelijker dan ik had verwacht. Ik had wel wat vragen verwacht, ook omdat m'n board er sowieso vrij slecht uit zag voor één weekje boarden, behoorlijk kras op de onderkant en bovenkant was ook niet echt netjes meer door skiers bij liften.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:16 schreef Komakie het volgende:
[..]
Is gewoon service die ze moeten leveren vanuit het merk. Het heeft niet zo veel met de winkel te doen. Bijna elke winkel wil tegenwoordig wel meewerken aan dit soort dingen. Anders ben je ook niet goed bezig denk ik....
Dan heb je gewoon mazzel dat hij stuk is gegaan en krijg je weer een nieuwe waarmee je opnieuw kunt beginnenquote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:10 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ja heb je gelijk in. Er was ook nog wat met m'n binding, was een deel verloren tijdens het boarden, dat hebben ze ook gratis gefixed, terwijl ik het niet daar heb gekocht. Maar het ging allemaal veel makkelijker dan ik had verwacht. Ik had wel wat vragen verwacht, ook omdat m'n board er sowieso vrij slecht uit zag voor één weekje boarden, behoorlijk kras op de onderkant en bovenkant was ook niet echt netjes meer door skiers bij liften.
Dat is normaal volgens mij. Mijn board is ook een weekje gebruikt en heeft meerdere, vrije diepe krassen op de onderkant (hoop dat ze die met gewoon waxen wegkrijgen), een paar krassen op de bovenkant en dr zijn 'hapjes' uit de print aan de bovenkant. De eerste keer een kras ontdekken, dat was echt niet leukquote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:10 schreef Schuifpui het volgende:
ook omdat m'n board er sowieso vrij slecht uit zag voor één weekje boarden, behoorlijk kras op de onderkant en bovenkant was ook niet echt netjes meer door skiers bij liften.
Krassen krijg je meestal wel, maar ik had een hele nare. Wie verstopt er nou ook een grote steen onder de sneeuw.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:50 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Dat is normaal volgens mij. Mijn board is ook een weekje gebruikt en heeft meerdere, vrije diepe krassen op de onderkant (hoop dat ze die met gewoon waxen wegkrijgen), een paar krassen op de bovenkant en dr zijn 'hapjes' uit de print aan de bovenkant. De eerste keer een kras ontdekken, dat was echt niet leuk.
Ik had de foto gezien ja. Die zag er een stuk erger uit dan mijn krassen. Maar opvullen, dat hoort gewoon bij een grote beurt, of niet dan? Ga hem dinsdag (nadat ik een uurtje geboard heb in Uithof Den Haag) denk ik wegbrengen voor een beurt. En het lijkt erop dat ik roest krijg op de randen?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:43 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Krassen krijg je meestal wel, maar ik had een hele nare. Wie verstopt er nou ook een grote steen onder de sneeuw.![]()
Maareh, met waxen ga je dat niet weg krijgen, wax is heel zacht. Dat moet gewoon worden opgevuld om weg te krijgen.
Tijdens een grote beurt vullen ze hem ook op ja, maar dat is anders dan waxen.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 19:01 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik had de foto gezien ja. Die zag er een stuk erger uit dan mijn krassen. Maar opvullen, dat hoort gewoon bij een grote beurt, of niet dan? Ga hem dinsdag (nadat ik een uurtje geboard heb in Uithof Den Haag) denk ik wegbrengen voor een beurt. En het lijkt erop dat ik roest krijg op de randen?Hij was droog toen ik hem wegzette.
Ja dat weet ik wel, maar misschien had ik hem dan alleen laten waxenquote:Op zaterdag 7 februari 2009 19:24 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Tijdens een grote beurt vullen ze hem ook op ja, maar dat is anders dan waxen.
Gewoon laten opvullen. Blijft het weer prima zitten.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:50 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Dat is normaal volgens mij. Mijn board is ook een weekje gebruikt en heeft meerdere, vrije diepe krassen op de onderkant (hoop dat ze die met gewoon waxen wegkrijgen), een paar krassen op de bovenkant en dr zijn 'hapjes' uit de print aan de bovenkant. De eerste keer een kras ontdekken, dat was echt niet leuk.
eigenlijk hetzelfde als je telefoonquote:Op zondag 8 februari 2009 14:33 schreef Fugie het volgende:
mijn board zit vol krassen enzo
het zuigt, maar het is een gebruiksvoorwerp
precies, en ik ben toch een lompe boer dus ik doe niet eens moeite om het erg netjes te houdenquote:Op zondag 8 februari 2009 14:37 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
eigenlijk hetzelfde als je telefoon
ik ga a.s. vrijdag!
weekje kaltenbach
Rosmalen: Van Gent http://www.vangentsurfensnow.com/index.phpquote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:53 schreef King-Kong het volgende:
Heeft er iemand ervaring? Zo ja, is dat een goede ervaring?
MOgelijke adressen? Het liefst in de buurt van den bosch.
Ik ook alles bij biggelaarquote:Op zondag 8 februari 2009 17:15 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Rosmalen: Van Gent http://www.vangentsurfensnow.com/index.php
Eindhoven: Intersport Biggelaar www.intersport.nl/pages/locations.html?city=Eindhoven
Bij die laatste komt het meeste van mijn gear vandaan. Altijd prima geholpen. Die eerste geen ervaring mee.
Uhh 90 graden voor het normale werk, en alles minder dan 90 voor rails enzo toch (liefst compleet weggeslepen??)?quote:Op zondag 8 februari 2009 16:20 schreef Snowbiker het volgende:
hee lui,
ik zit nu nog op school (6vwo) en ga er volgend jaar een jaartje tussenuit. Ik wil naar Amerika/Canada (liefst Monashees ... dat is zooo'n vet gebied) om daar in het winterseizoen snowboard les te gaan geven. Heb al ff vluchtig beetje gekeken en het is sowieso mogelijk. Mijn vraag of er mensen zijn die ook zoiets hebben gedaan (of in Europa gewoon), ik wil graag wat meer info van mensen met ervaring hierin.
en nog een vraag, ik heb een burton custom 08, net 1 week gebruik (i love it) maar nu slijpen, ik kan nergens vinden wat de ideale stand is ... hoe hebben jullie het? kan zelf wel slijpen
laters
Hoe krijg je het voor elkaar dat je boots zeiknat worden binnenin? Alleen door het zweet of ook door sneeuw dat er in komt?quote:Op zondag 8 februari 2009 20:31 schreef MarcoD het volgende:
Nu een vraag,
in de afgelopen week zijn me boots behoorlijk nat geworden (zeg maar zeiknat) en pension waar we zaten had geen bootdrogers.
Dus hoe houden jullie je boots wel of niet droog dan?
Sneeuw OP je boots aan de buitenkant mag niet echt de oorzaak zijn dat ze nat worden. Mijn broek heeft elastiek bij de pijpen die goed sluit om de bovenkanten van mijn boots. Dan blijft de sneeuw in elk geval UIT mijn boots ook al sta ik in 1mtr sneeuw :-)quote:Op zondag 8 februari 2009 21:37 schreef MarcoD het volgende:
Denk zweet + smeltende sneeuw op de boots, het was vorige vakantie iig een stuk minder erg.
Probeer het sneeuw zoveel mogelijk van me boots te houden maar toch worden ze nat.
En daarnaast was er niet echt verwarming in het spullen hok.
Dat lijkt me niet echt een probleem eerlijk gezegd.quote:En om ze in de kamer op kachel te zetten ging me net wat te ver.
Dat heb ik ook en die zitten er ook omheen, denk dat het meer het smeltende sneeuw was wat op 1 of andere manier boot in kan lopen.quote:Op zondag 8 februari 2009 21:55 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Sneeuw OP je boots aan de buitenkant mag niet echt de oorzaak zijn dat ze nat worden. Mijn broek heeft elastiek bij de pijpen die goed sluit om de bovenkanten van mijn boots. Dan blijft de sneeuw in elk geval UIT mijn boots ook al sta ik in 1mtr sneeuw :-)
[..]
Dat lijkt me niet echt een probleem eerlijk gezegd.
quote:Op zondag 8 februari 2009 17:15 schreef _Arthur het volgende:
Rosmalen: Van Gent http://www.vangentsurfensnow.com/index.php
Eindhoven: Intersport Biggelaar www.intersport.nl/pages/locations.html?city=Eindhoven
Bij die laatste komt het meeste van mijn gear vandaan. Altijd prima geholpen. Die eerste geen ervaring mee.
Ik ben afgelopen maanden toch regelmatig bij de Biggelaar geweest en ik wil niet zeggen dat het een slechte zaak is en ze zijn ook erg vriendelijk en behulpzaam... Maaarrrr... die gasten weten echt heel weinig van snowboarden af. Ze vertellen je gewoon dikke BS alsof het de waarheid is. Heel veel onzin verkooppraat.quote:
Nja... op zich waren we wel van plan om van te voren te boeken maar een echte last-mminute boeken daar waar de pow ligt lijkt me op zich ook wel een plan.quote:Op maandag 9 februari 2009 18:07 schreef MarcoD het volgende:
En je gaat niet van te voren boeken? Want dan zou ik het gewoon afwachten waar die week de verse pow ligt.
Kun je niet gewoon opmeten onder welke hoek dat ie nu geslepen is?quote:Op maandag 9 februari 2009 18:36 schreef Snowbiker het volgende:
ik weet hoe ik moet slijpen, maar ik wil graag de aantal graden weten waarop een burton custom is geslepen... vond het vorige keer namelijk zo super, dat ik wil proberen dat weer zo te krijgen (kan natuurlijk nooit helemaal omdat het fabriek geslepen was, maar affijn)
Opzich moet dat kunnen, het valt net buiten de schoolvakanties hier in nederland en voorzover ik kan zien ook buiten schoolvakanties van duitsland en belgië. Als je dan +- een week van te voren gaat kijken waar de sneeuw verwacht wordt (of waar net vers gevallen is) en dan gaat zoeken.quote:Op maandag 9 februari 2009 18:44 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Nja... op zich waren we wel van plan om van te voren te boeken maar een echte last-mminute boeken daar waar de pow ligt lijkt me op zich ook wel een plan.
De boards uit een fabriek zijn gewoon 90 graden geslepen onder een rechte hoek, zodat je hem zelf naar je wensen aan kan passen...quote:Op maandag 9 februari 2009 18:36 schreef Snowbiker het volgende:
ik weet hoe ik moet slijpen, maar ik wil graag de aantal graden weten waarop een burton custom is geslepen... vond het vorige keer namelijk zo super, dat ik wil proberen dat weer zo te krijgen (kan natuurlijk nooit helemaal omdat het fabriek geslepen was, maar affijn)
Het voordeel van op locatie huren is dat je makkelijk terug kan gaan als er iets mis is. In de prijs zal je het echter wel merken. Qua helmen heb ik pas ervaring met 1 ding, maar ik weet zeker dat er hier iemand is die je verder kan helpen!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:05 schreef Metwo het volgende:
Hey All,
Zoals jullie misschien wel kunnen zien ben ik hier nieuw, dus HELLO :-D.
In maart ga ik voor het eerst op wintersport in Frankrijk. Vorig jaar heb ik snowboardles gehad in Zoetermeer. maar inmiddels al 8 maanden niet meer geboard dus dat gaat leuk worden haha. Waarschijnlijk ga ik daarom in Frankrijk toch nog lessen volgen.
vraagje:
- Het dragen van een helm lijkt mij een goed idee. Wat is jullie ervaring met de Sinner helm en goggle??? ik heb deze een paar minuten op gehad , tevens ook andere duurdere merken geprobeerd maar geen één zit echt lekker.
- Is het voordeliger om in NL je spullen te huren en op locatie af te halen? of kan je ook op locatie spullen huren? scheelt dit erg in prijs?
Alvast bedankt
Over helm en goggle:quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:05 schreef Metwo het volgende:
vraagjes:
- Het dragen van een helm lijkt mij een goed idee. Wat is jullie ervaring met de Sinner helm en goggle??? ik heb deze een paar minuten op gehad , tevens ook andere duurdere merken geprobeerd maar geen één zit echt lekker.
In NL huren en op locatie afhalen? Dan bedoel je waarschijnlijk dat je het bij je reis bijboekt. Dat zou ik zelf nooit doen want dan heb je geen flauw idee wat je gaat krijgen. Misschien moet je dan naar een baggerzaak met ouwe troep en dan baal je. Beter huur je het voor wat meer centen op locatie, dan zie je ook direct waar je voor betaalt.quote:- Is het voordeliger om in NL je spullen te huren en op locatie af te halen? of kan je ook op locatie spullen huren? scheelt dit erg in prijs?
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:23 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Over helm en goggle:
Handig is het om deze samen te kopen zodat je weet dat ze goed op elkaar aansluiten met de pasvorm.
Sinner goggles zijn relatief goedkoop. Ik weet niet of je die ook hebt met dubbel glas maar ik kan je verzekeren, geef liever iets meer geld uit aan een goggle zodat je dubbel glas hebt dan dat je de goedkoopste neemt. Die gaan nml. beslaan en dan wil je na een paar dagen alsnog een nieuwe dure![]()
Je kunt bijv. een Anon Helix met dubbelglas en 2 vervanginslenzen (1 oranje en 1 gespiegeld) kopen voor ¤ 60.
[..]
In NL huren en op locatie afhalen? Dan bedoel je waarschijnlijk dat je het bij je reis bijboekt. Dat zou ik zelf nooit doen want dan heb je geen flauw idee wat je gaat krijgen. Misschien moet je dan naar een baggerzaak met ouwe troep en dan baal je. Beter huur je het voor wat meer centen op locatie, dan zie je ook direct waar je voor betaalt.
Waarom nou zo'n negatieve lading over je bericht? Cheer upquote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:45 schreef Snowbiker het volgende:
het is wel heel erg lastig om precies de hoek op te meten, praktisch gezien onmogelijk. en nee ze hebben em ook niet onder 90 graden geslepen, lijkt me zeer apart als ze dat doen, want je "hapt" dan heel snel (je kent het wel, gewoon op vlakkere stukken, ff niet goed opletten, geen bochtjes maken, en je "hapt")
ik slijp het wel op me eigen manier, iig bedankt
Ik weet zeker dat ze onder 90 graden slijpen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:45 schreef Snowbiker het volgende:
het is wel heel erg lastig om precies de hoek op te meten, praktisch gezien onmogelijk. en nee ze hebben em ook niet onder 90 graden geslepen, lijkt me zeer apart als ze dat doen, want je "hapt" dan heel snel (je kent het wel, gewoon op vlakkere stukken, ff niet goed opletten, geen bochtjes maken, en je "hapt")
Dude, happen doe je als je rutscht.. niet als je aan het carven bent... Hoe rechter de hoek, hoe beter je kan carven... Je slijpt je kanten om beter te kunnen carven (aan te passen aan jou rijstijl)quote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:45 schreef Snowbiker het volgende:
Sinner zou ik niet doen. Ik heb één jaar zo'n goggle gehad (leuk ouders die denken een leuk cadeau te gevenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:05 schreef Metwo het volgende:
90 graden is standaard. Ik gebruik dat ook altijd. Op het moment dat je scherper gaat (dus minder dan 90) krijg je wel een agressiever board. Bij minder juist minder agressief.quote:Op zondag 8 februari 2009 16:20 schreef Snowbiker het volgende:
hee lui,
ik zit nu nog op school (6vwo) en ga er volgend jaar een jaartje tussenuit. Ik wil naar Amerika/Canada (liefst Monashees ... dat is zooo'n vet gebied) om daar in het winterseizoen snowboard les te gaan geven. Heb al ff vluchtig beetje gekeken en het is sowieso mogelijk. Mijn vraag of er mensen zijn die ook zoiets hebben gedaan (of in Europa gewoon), ik wil graag wat meer info van mensen met ervaring hierin.
en nog een vraag, ik heb een burton custom 08, net 1 week gebruik (i love it) maar nu slijpen, ik kan nergens vinden wat de ideale stand is ... hoe hebben jullie het? kan zelf wel slijpen
laters
Meer dan 90 graden dusquote:Op zondag 8 februari 2009 20:31 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Uhh 90 graden voor het normale werk, en alles minder dan 90 voor rails enzo toch (liefst compleet weggeslepen??)?
Ik heb bootwarmers. Die werken prima. Hoewel dan de bovenkant van je schoen nog vaak koud is en soms zelfs niet helemaal droog.quote:Nu een vraag,
in de afgelopen week zijn me boots behoorlijk nat geworden (zeg maar zeiknat) en pension waar we zaten had geen bootdrogers.
Dus hoe houden jullie je boots wel of niet droog dan?
Boards worden altijd op 90 graden geslepen. Behalve hardboots wil nog wel eens verschillen.quote:Op maandag 9 februari 2009 18:36 schreef Snowbiker het volgende:
Een Sinner helm kan niet slecht zijn. Die dingen worden niet toegelaten als ze niet aan bepaalde eisen voldoen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:05 schreef Metwo het volgende:
Hey All,
Zoals jullie misschien wel kunnen zien ben ik hier nieuw, dus HELLO :-D.
In maart ga ik voor het eerst op wintersport in Frankrijk. Vorig jaar heb ik snowboardles gehad in Zoetermeer. maar inmiddels al 8 maanden niet meer geboard dus dat gaat leuk worden haha. Waarschijnlijk ga ik daarom in Frankrijk toch nog lessen volgen.
vraagje:
- Is het voordeliger om in NL je spullen te huren en op locatie af te halen? of kan je ook op locatie spullen huren? scheelt dit erg in prijs?
Alvast bedankt
Scherp opgemerkt. Kleding is vrijwel zelfde kleur.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:06 schreef Komakie het volgende:
btw,
hoezo Santa Cruz kopieert volgend seizoen ff een jas/broek combi van Analog van dit seizoen.
Santa Cruz
[ afbeelding ]
Analog
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
O'Neill
dat ziet een blinde nog welquote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:42 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Scherp opgemerkt. Kleding is vrijwel zelfde kleur.
En zo'n verkoper bij de Biggelaar (Eindhoven) maar vol blijven houden tegen mij dat dat rocker toch niet mainstream zou worden enzo... jaja... echt verstand van zaken hebben ze daar. Doe me een lol en ga lekker joggingbroeken verkopenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:38 schreef Basje_B het volgende:
ISPO is weer geweest!!!![]()
http://onboardsnowboardin(...)n-show-at-ispo-2009/
http://onboardsnowboardin(...)d-gear-from-ispo-09/
http://onboardsnowboardin(...)ear-on-show-at-ispo/
Thirtytwo Outerwear!!!!
Het is inderdaad een TrueTwinquote:Op woensdag 11 februari 2009 11:32 schreef Basje_B het volgende:
[ afbeelding ]
Heels here staat onder op.
Is dit board dan TwinTip anders heb je toch een regular en goofy versie nodig......
of zit ik te pitten?
Dat is een BOA-systeem en persoonlijk ben ik er geen fan van. Dan zou ik liever het speedlacing systeem van Burton (Die ik al heb, naar volle teveredenheid) of Northwave hebben.quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:26 schreef DrukVout het volgende:
Ik zit stiekem een beetje te kijken naar eigen boots en zelfs misschien een eigen plank.
Maar nu zag ik het weekend een systeem om niet meer te veteren maar met een ijzerdraad en draaisysteem.
Je draait aan een soort wieltje waardoor je alles aan trekt. Als je het wieltje naar voren trekt gaat alles los.
Is dat een beetje handig? En stevig? Of raden jullie andere schoenen aan?
Kloptquote:En daarnaast de maat. Het moet toch zo zitten dat als je rechtop staat dat je tenen net tegen de voorkant aankomen en als je door je knieen gaat dat je dat niet meer hebt?
Thanx!quote:Op woensdag 11 februari 2009 13:42 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Dat is een BOA-systeem en persoonlijk ben ik er geen fan van. Dan zou ik liever het speedlacing systeem van Burton (Die ik al heb, naar volle teveredenheid) of Northwave hebben.
[..]
KloptMaar ook de breedte en de hoogte van de schoen is belangrijk.
Vandaag 4 uur lang op stap geweest voor een helm en goggle, vier winkels later dacht ik dan eindelijk de helm voor mijn "groot hoofd zoals de verkoper dat keihard zei!' gevonden te hebben. Het zat goed, maar was volgens de verkoper te groot :quote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:59 schreef Komakie het volgende:
[..]
Een Sinner helm kan niet slecht zijn. Die dingen worden niet toegelaten als ze niet aan bepaalde eisen voldoen.
Een Sinner goggle kan wel, maar dan wil je geen geld uit geven en heb je iets minimaals. Dat wil zeggen, je hebt een bril op je kop die je beschermt tegen zon en glinsteringen, maar daar is alles mee gezegd. Het heeft geen erg contrastvergrotend vermogen, het beslaat sneller, etc.
*kuch* Gnarly heeft goede goggles voor een redelijke prijs...*kuch*
Spullen huren op lokatie. Je kunt altijd terug en vaak zijn de spullen daar beter dan hier. Mits je naar een goede winkel gaat...
Je gaat er ook op rijden of issie voor aan de muur?quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:43 schreef kensei het volgende:
Hoi allemaal.
Gister even de laatste hand gelegd aan de custom paint job van mijn trash boardje![]()
Orgineel wassie helemaal wit (santa cruz decal), daarna helemaal zilver gemaakt, en nu met roze eroverheen + uninc sticker
Yep, in de voorjaarsvakantie nog, daarna wil ik een bataleon halenquote:Op woensdag 11 februari 2009 20:11 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Je gaat er ook op rijden of issie voor aan de muur?
Ben benieuwd of die verf er langer dan 2 afdalinkjes op blijft zitten.quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:19 schreef kensei het volgende:
Yep, in de voorjaarsvakantie nog, daarna wil ik een bataleon halen
Ik weet wel zeker van wel, ik heb er al 2 weken mee geboard nadat ik hem zilver had gemaakt, en die verf zit er ook nog prima op. De decal heeft geen glad oppervlak dus de verf hecht er heel goed aan, anders was ik er ook niet aan begonnenquote:Op woensdag 11 februari 2009 21:22 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ben benieuwd of die verf er langer dan 2 afdalinkjes op blijft zitten.
Druk op je voorhoofd is inderdaad irritant, ook last van. Heb zelf een Dainese helm (fun helmet geloof ik) die wel aardig zit. Weet niet of je die al op hebt gehad?quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:53 schreef Metwo het volgende:
[..]
Vandaag 4 uur lang op stap geweest voor een helm en goggle, vier winkels later dacht ik dan eindelijk de helm voor mijn "groot hoofd zoals de verkoper dat keihard zei!' gevonden te hebben. Het zat goed, maar was volgens de verkoper te groot :het was ook het enige model waarvan ik geen druk op mijn voorhoofd voelde.
Blijkbaar heb ik dus een bol voorhoofd en ja enorm veel haar.![]()
Helaas heb ik nu nog steeds geen helm, nu zoek ik een uvex helm zwart maat M/L. wat je aan de achterkant kan verstellen.
[ afbeelding ]
Hebben trouwens meer van jullie het probleem gehad dat het zo drukt op je voorhoofd? maar weer wijd is aan de achterkant en zijkanten?
@ Komakie : De dragon DX polka clash/lonized is inderdaad super!!
Net zo gaar als de schoenen in de Uithof? Mijn sportschoenen waren nog stijver, dat ding was zo'n 3 jaar oudquote:Op donderdag 12 februari 2009 15:59 schreef Fugie het volgende:
gister in zoetermeer op zon huurboardje gestaan, die dingen zijn echt te gaar
Had zon ding ook gezien op samenkopen laatst. Post je bevindingen maar, eventueel met filmpje!quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:12 schreef Soohr het volgende:
Gisteren is er bij mij thuis een switchboard afgeleverd,
een snowboardstep zeg maar,
mooi net op tijd om zaterdag mee te nemen, in de auto die ik vrijdagmiddag bij de dealer kan op halen,
ook net op tijd
zal ik doen,quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:25 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Had zon ding ook gezien op samenkopen laatst. Post je bevindingen maar, eventueel met filmpje!
die avatarquote:Op donderdag 12 februari 2009 16:12 schreef Soohr het volgende:
Gisteren is er bij mij thuis een switchboard afgeleverd,
een snowboardstep zeg maar,
mooi net op tijd om zaterdag mee te nemen, in de auto die ik vrijdagmiddag bij de dealer kan op halen,
ook net op tijd
Dat heb ik vorig jaar al gezegd. Iedere fabrikant komt met rocker. Al is het maar puur om het feit dat Lib Tech een super succes heeft. Of het nou werkt of niet... (ja het werkt, maar het gaat ff om het principe dat ze door het succes rocker gaan gebruiken)quote:Op woensdag 11 februari 2009 00:39 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
En zo'n verkoper bij de Biggelaar (Eindhoven) maar vol blijven houden tegen mij dat dat rocker toch niet mainstream zou worden enzo... jaja... echt verstand van zaken hebben ze daar. Doe me een lol en ga lekker joggingbroeken verkopen
Lib Tech heeft geen rocker maar Banana. Voor het gemak wordt het maar rocker genoemd, maar het is wel degelijk iets anders. Banana geeft gewoon nog iets meer aan je rocker. Draaien gaat nog makkelijker, pressen gaat nog makkelijker, etc. Nog meer vrijheid, blijheid dan met rocker.quote:Op woensdag 11 februari 2009 00:44 schreef FlowDesign het volgende:
Overigens wel echt veel vette shit daar op de ISPODie boots van 32 zien er echt goed uit
![]()
Ondanks dat bijna alle merken nu dus ook rocker op hun boards hebben, hebben alle boards van Mervin (LibTech, Gnu, Roxy) wel nog steeds het voordeel dat die Magnetraction hebben. Dat hebben anderen dan weer niet.
Ik vraag me ook af wie welke vorm van rocker heeft toegepast. De rocker van K2 is bijvoorbeeld heel anders dan die van LibTech. Die van K2 is namelijk volledig plat tussen de voeten en loopt pas omhoog na de voeten. Terwijl de LibTech rocker heeft tussen de voeten en dan na de voeten recht is. Persoonlijk leek de rocker van LibTech mij van het begin af aan al fijner omdat je dan je draaipunt tussen je voeten hebt.
Het is een twintip. Eigenlijk is het gewoon dezelfde plank als de Skatebanana.quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:32 schreef Basje_B het volgende:
[ afbeelding ]
Heels here staat onder op.
Is dit board dan TwinTip anders heb je toch een regular en goofy versie nodig......
of zit ik te pitten?
*kuch ik heb hem nog...*kuch*quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:53 schreef Metwo het volgende:
[..]
Vandaag 4 uur lang op stap geweest voor een helm en goggle, vier winkels later dacht ik dan eindelijk de helm voor mijn "groot hoofd zoals de verkoper dat keihard zei!' gevonden te hebben. Het zat goed, maar was volgens de verkoper te groot :het was ook het enige model waarvan ik geen druk op mijn voorhoofd voelde.
Blijkbaar heb ik dus een bol voorhoofd en ja enorm veel haar.![]()
Helaas heb ik nu nog steeds geen helm, nu zoek ik een uvex helm zwart maat M/L. wat je aan de achterkant kan verstellen.
[ afbeelding ]
Hebben trouwens meer van jullie het probleem gehad dat het zo drukt op je voorhoofd? maar weer wijd is aan de achterkant en zijkanten?
@ Komakie : De dragon DX polka clash/lonized is inderdaad super!!
Welke zit je aan te denken?quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:19 schreef kensei het volgende:
[..]
Yep, in de voorjaarsvakantie nog, daarna wil ik een bataleon halen
ehm... niet dus.quote:Op donderdag 12 februari 2009 13:48 schreef FlowDesign het volgende:
Komakie is denk ik lekker poeder aan het scoren in Gerlos... ik kan ook niet wachten om nog een week te gaan... over 2 weekjes
Gnu’s Park Pickle - an asymmetric sidecut (deeper heelside radius).quote:Op donderdag 12 februari 2009 17:46 schreef Komakie het volgende:
[..]
Het is een twintip. Eigenlijk is het gewoon dezelfde plank als de Skatebanana.
Maar dan nog, als het een twintip is, zitten je hakken als nog aan de andere kant wanneer je goofy staat
Sterkte!quote:Op donderdag 12 februari 2009 17:53 schreef Komakie het volgende:
[..]
ehm... niet dus.
Helaas is de oma van me vriendin overleden dus we zijn naar huis voor de begravenis.
Dan is poeder rijden ff niet belangrijk meer. Jammer want de sneeuw was eigenlijk wel perfect hoorde ik vandaag.
Gisteravond naar huis gereden. Nog sneeuwstorm onderweg gehad bij Frankfurt.
Nu gaan we zaterdag weer terug. Middenin het eerste weekend van de krokusvakantieMaar ja, moeten zondag weer les geven...
Gecondoleerd.quote:Op donderdag 12 februari 2009 17:53 schreef Komakie het volgende:
[..]
ehm... niet dus.
Helaas is de oma van me vriendin overleden dus we zijn naar huis voor de begravenis.
Dan is poeder rijden ff niet belangrijk meer. Jammer want de sneeuw was eigenlijk wel perfect hoorde ik vandaag.
Nu gaan we zaterdag weer terug. Middenin het eerste weekend van de krokusvakantieMaar ja, moeten zondag weer les geven...
Ik dacht laat ik even een plaatje makenquote:Op donderdag 12 februari 2009 17:46 schreef Komakie het volgende:
[..]
Het is een twintip. Eigenlijk is het gewoon dezelfde plank als de Skatebanana.
Maar dan nog, als het een twintip is, zitten je hakken als nog aan de andere kant wanneer je goofy staat
Gecondoleerd manquote:Op donderdag 12 februari 2009 17:53 schreef Komakie het volgende:
[..]
ehm... niet dus.
haha nice paint skillsquote:Op donderdag 12 februari 2009 18:30 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Ik dacht laat ik even een plaatje maken![]()
[ afbeelding ]
om eerlijk te zijn moest ik er ook ff over nadenken maar ik zag die kleine GNU logo's in spiegelbeeld zeg maar en toen viel het kwartjequote:Op donderdag 12 februari 2009 21:10 schreef Basje_B het volgende:
[..]
haha nice paint skills
Had het toch goed bedacht!!!!
doe die thermo dan uitquote:Op donderdag 12 februari 2009 21:12 schreef Basje_B het volgende:
Ben hard op zoek naar een wat dunnere jas voor warme dagen.
Heb nu een soort Puff maar die tering warm. -15 en dan thermo en jas is nog warm hebben.
Hoe dik is die Analog komakie? Zit er toch zwaar aan te denken.
[style modus]
Die blauwe met zwarte broek?
[style modus]
Waarschijnlijk "The Jam" ik heb in de voorjaarsvakantie de mogelijkheid om hem uit te testen, als hij bevalt ga ik hem halen.quote:
dan word je ziek. Thermo houd je lichaam droog.quote:Op donderdag 12 februari 2009 21:33 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
doe die thermo dan uit![]()
Als het echt warm is heb ik altijd alleen maar een katoenen T-shirt onder m'n jas aan. Maar meestal een t-shirt en een dunne trui
Gewoon een shell zoeken dus ipv een compleet bontgevoerde jas :-)quote:Op vrijdag 13 februari 2009 09:16 schreef Basje_B het volgende:
Nee zo'n thermo zit relaxed dus zoek dun jasje.
Is dat op alles? Bv ook goggles? Zoek nog een nieuwe namelijk.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 14:03 schreef paffiedan het volgende:
ThanksEn ja, ik ben toch wel een Flowpersoon.. vind ik zelf net iets fijner.
Vandaag nog even in westerhoven bij montana geweest, niet op de piste, alleen in de winkel. Daar is nu verbouwingsuitverkoop, korting vandaag is 33%, morgen 34% enz.
Huisgenoot heeft een Forum Eddie Wall (154) gekocht, incl Burton Custom bindingen, leuk setje, zeker als er zoveel korting overheen gaat
quote:Op zondag 15 februari 2009 01:47 schreef FlowDesign het volgende:
Vanmiddag even bij Gunneman in Eindhoven geweest, ze hadden weer nieuw speelgoed binnen:
Bamboo-core snowboards van Indigo, kost maar 960 euroZit weinig camber op, zijn bijna plat. Maar de spring die erop zit is echt ongelovelijk. Heb 'm even geflext in de winkel en hij "snapt" echt zo hard terug. Dat zal echt enorm veel pop geven
![]()
En een nieuwe navigatie jas van O'neill met GPS-systeem met display in de mouw en knopjes op de schouder enzo
Navigatiejas van O'neill? Wat mag dat kosten?quote:Op zondag 15 februari 2009 03:36 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Foto's en bevindingen alstublieft.B-)
En soms omhoog hequote:Op zondag 15 februari 2009 13:20 schreef KneusTeun het volgende:
Leyp navigatie op je snowboard jas, wijst die dan gewoon altijd omlaag?
Het is een all weather jacket zeg maar. Hij is dus niet zo heel dik, maar je krijgt het er ook niet zomaar koud in. Zeker niet vergelijkbaar met een downjacket of iets wat er op lijkt...quote:Op donderdag 12 februari 2009 21:12 schreef Basje_B het volgende:
Ben hard op zoek naar een wat dunnere jas voor warme dagen.
Heb nu een soort Puff maar die tering warm. -15 en dan thermo en jas is nog warm hebben.
Hoe dik is die Analog komakie? Zit er toch zwaar aan te denken.
[style modus]
Die blauwe met zwarte broek?
[style modus]
Goeie keuzequote:Op donderdag 12 februari 2009 21:53 schreef kensei het volgende:
[..]
Waarschijnlijk "The Jam" ik heb in de voorjaarsvakantie de mogelijkheid om hem uit te testen, als hij bevalt ga ik hem halen.
Nou dat hoeft ook niet direct. Ik heb heel vaak t- shirts aan gehad en het nooit koud gehad of ziek geweest.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 09:16 schreef Basje_B het volgende:
[..]
dan word je ziek. Thermo houd je lichaam droog.
Katoenen t-shirt word nat en als ik dan me jas uit doe om kei hard te apres-skieen word ik verkouden
Nee zo'n thermo zit relaxed dus zoek dun jasje.
Het zijn best ok bindingen hoor. Zeker de nieuwe flows zijn niet slecht. Ik vind ze nog steeds te duur, maar ze zijn een heel stuk lichter en meer responsive gewordenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 12:47 schreef KneusTeun het volgende:
je plankje bindingen
Maar als je van flow houd dan zullen ze wel tof zijn.
Heb gisteren niks gekocht. Ik had al een nieuwe jas en broek van O'neill en ik hoef geen navigatie op m'n jasquote:Op zondag 15 februari 2009 03:36 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Foto's en bevindingen alstublieft.
Of heb je hem niet gekocht?
Mischien wel meer responsive, maar toch is de strap binding nog steeds het fijnst.quote:Op maandag 16 februari 2009 00:08 schreef Komakie het volgende:
[..]
Het zijn best ok bindingen hoor. Zeker de nieuwe flows zijn niet slecht. Ik vind ze nog steeds te duur, maar ze zijn een heel stuk lichter en meer responsive geworden
Tuurlijk, ik ben ook een strap man.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:27 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Mischien wel meer responsive, maar toch is de strap binding nog steeds het fijnst.
Das natuurlijk mijn ervaring, maar ik snap dat sommige mensen veel plezier hebben van hun flows.
die heeft geen BTXquote:Op maandag 16 februari 2009 20:06 schreef paffiedan het volgende:
@FlowDesign:
Die indigo's heb ik ook zien liggen, zien er wel erg bruut uit, maar net zo duur als de vapor helaas.
Goede tip? Gunneman Westerhoven (ja, die waar de korting nu is) heeft als het goed is nog 1 vapor staan, voor 2/3 van het geld nu.
hehe leuk stukjequote:Op maandag 16 februari 2009 20:06 schreef paffiedan het volgende:
Hmm, deze hier al langs geweest? Vond hem op de site van Bataleon.
Early in the season
I was ridin clean and steezin
On my Evil Twin Im leanin,
spinnin, grabbin, stompin, claimin
till I noticed somethin crazy
thought my eyes were gettin lazy
thought my brain was goin loco
too much schnapps in my hot coco?
NO.......
Everywhere I looked
I saw fruit, bananas.
From the slopes to the steeps
I saw fruit, bananas.
From the pow to the park
I saw fruit, bananas.
The kids
The girls
The guys, bananas.
Next thing I knew
Im at the bottom of the park
Waitin in the lift line
kinda thirsty feelin parched.
Noticed somethin kinda funny
I knew my ET was money
But a whole "FRUIT" crew starin?
I knew what they were thinkin-
Did I make the right decision?
Or make just another trendy buy.
I just grinned & kept my mouth shut
But then, I got stuck...
Hold up, wait a sec
Should I believe what my ears hear
& my eyes see?
3 riders on bananas
sittin next to & ask me...
Whats the deal?
Hows it feel?
Hows it ride?
Is it hype?
I only had one thing to say
TBT 4 Life!!!
hehe grappig hequote:Op woensdag 18 februari 2009 00:05 schreef paffiedan het volgende:
Heb helaas zelf nog niet de kans gehad om op een banana te staan, komende wintersport wel eens even proberen
Net terug van de vriezer in Landgraaf, leuk omdat we met 2 bataleons waren, minder leuk omdat het stikte van slalomvoer...toch jammer op dinsdag. Maargoed, maandag misschien Oostenrijk
edit:
zit ik net aan mn bindingen te schroeven, valt me dit op:
[ afbeelding ]
Ik vind t echt jammer dat die sticker waar dat opstaat niet waterbestendig is, die viel er best snel afquote:Op woensdag 18 februari 2009 23:45 schreef Komakie het volgende:
Ik vind die van Lib Tech ook mooi.
Made in the USA, near Canada
1 cm erbij kan je zowat als niets beschouwen, Snow Forecast is niet mega accuraat.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 00:02 schreef 360sjors het volgende:
http://www.snow-forecast.com/resorts/Kirchberg/6day/mid
Het wordt wat frisjes voor de tijd van het jaar, maar iedere dag een vers poederlaagje. Dat wordt weer oldskool sprayen yeahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh. Zelfs tijdens de voorjaarsvakantie zijn er onbekende (en zodoende onbereden) plekjes gelukkig. Hoop alleen dat de sneeuwlaag een beetje stabiel is...
Later dudes!
Snow forecast kun je hooguit 2 dagen van te voren op zien óf het gaat sneeuwen, maar die centimeters kloppen meestal voor geen meter.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:25 schreef Flaccid het volgende:
[..]
1 cm erbij kan je zowat als niets beschouwen, Snow Forecast is niet mega accuraat.
Inderdaad. Er zijn veel betere websites die je informatie geven. Ik gebruik MeteoCiel voor mijn gebiedje in Frankrijk altijd.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:28 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Snow forecast kun je hooguit 2 dagen van te voren op zien óf het gaat sneeuwen, maar die centimeters kloppen meestal voor geen meter.
Truequote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:03 schreef 360sjors het volgende:
Lullo's, het boeit natuurlijk geen fuck of er 1 of 3 cm sneeuwval wordt voorspeld. Het verschil tussen 1 en 15 cm is al wat substantieler. Punt is dat het de komende week gestaag blijft vallen. Ongeacht wat er op welke website wordt voorspeld.
Dude!quote:Op donderdag 19 februari 2009 20:13 schreef Basje_B het volgende:
Heb ik voor 75% zeker besloten dat ik die blauwe jas wil van Analog heb je hem niet meer in M komakie. :-(
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:10 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dude!
Daar had je het 2 maanden geleden ofzo al over. Hij is net vorige week besteld...
Ehm niet bizar groot.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 08:17 schreef Basje_B het volgende:
[..]
![]()
Je kent het wel he. Recessie.... iedereen blijft op centen zitten![]()
Is L heel groot?
nog nooit burton jas gehad.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 22:47 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ehm niet bizar groot.
Normaal zeg maar. Zoals Burton ook ongeveer zit denk ik
Eerste pic is sweet man! Wist niet dat La Plagne zo breed wasquote:Op zondag 22 februari 2009 13:17 schreef Dwyrin het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gisteren teruggekomen uit La Plagne, perfect weer & prima sneeuw gehad. Over 3 weken ga ik weer
quote:Op zondag 22 februari 2009 13:17 schreef Dwyrin het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gisteren teruggekomen uit La Plagne, perfect weer & prima sneeuw gehad. Over 3 weken ga ik weer
Een scheurtje in de topsheet ga je niet tegen met een sticker hoor....quote:Op zondag 22 februari 2009 10:34 schreef Basje_B het volgende:
[..]
nog nooit burton jas gehad.
Gister me board opnieuw bestickerd. zal eens foto's posten
kwam er ook achter dat al scheur(tje) in topsheet heb.sticker overheen om verder scheuren te voorkomen
Hang dat oude board aan de muur (nostalgie) en ga gewoon voor softboots.quote:Op zondag 22 februari 2009 14:52 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[newbiemode]
Ik zag zo gauw ff geen faq, want dit soort vragen worden vast vaak gesteld. Maar ik ben niet van plan om de vragen te stellen en vervolgens nooit meer weder te keren hoor...
Kort gezegd. Ik ben Noor, 24 jaar, woon nabij Leiden. Skiën heb ik op mn 8e jaar geleerd en sinds die tijd tot mijn 21e elk jaar gedaan in het Zwarte Woud.
[newbiemode/]
Dus..
Een jaar of vijf terug heb ik in Duitsland privé snowboardles gehad. Twee dagen een uurtje. Ik pikte het aardig op. Sinds die tijd heb ik het niet meer gedaan eigenlijk. Ik wilde gaan lessen in Snowworld Zoetermeer en ik probeer er eigenlijk nog achter te komen of ik dan het beste mijn eigen spullen mee kan brengen of dat het gemakkelijker te leren is met softboots en dito bindingen op board.
Ik heb een snowboard. Een aantal jaren geleden van m'n ouders gekregen. Het is een freeride board. Het is in het midden wat smaller. Het merk is F2/K2 (ik twijfel, hij ligt nu bij mn ouders nog) Nidecker Escape,de bindingen zijn geschikt voor hardboots. Ik gebruik daarvoor mijn skischoenen.
Ik hoor her en der verschillende ervaringen. De winkel waar het board vandaan komt zei dat het per persoon verschilt, dat ik de bouw wel heb om genoeg kracht te zetten op dit board.
Andere mensen zeggen weer dat het gemakkelijker is om te leren met softboots en dito bindingen.
What say you?
ik heb dus vorige week voor het eerst echt poeder proberen te rijden.... ging nog best wel goed moet ik zeggen... vooral veel op je achterste been leunenquote:Op maandag 23 februari 2009 00:40 schreef Komakie het volgende:
Het blijft trouwens maar sneeuwen hier :S
Zo veel dat het gewoon irritant is met les geven. Nooit gedacht dat ik dat zou zeggen. Aangezien ik geen vrij heb en dus geen poeder kan rijden maakt het dus niet
Leuk als je een paar leerlingen hebt die een beetje willen poeder rijden, maar btje jammer als ze tot hun middel weg zakken en dus niet vooruit komen
Op hardboots gaat er ook een wereld voor je open (klik), de een is niet perse beter dan de anderquote:Op zondag 22 februari 2009 23:01 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hang dat oude board aan de muur (nostalgie) en ga gewoon voor softboots.
Ik geef al 6 jaar snowboardles en iedereen die op hardboots rijdt wordt door ons wel op softboots gepraat. Ik heb er alleen maar positieve reacties op gehoord.
Softboots zijn comfortabeler en het is makkelijker te leren. Er gaat een wereld voor je open.
Iedereen die wat anders zegt stop ik persoonlijk met zijn kop in de poeder! ()
Knap dat ze dat kunnen hoor maar ik vindt het persoonlijk niet om aan te zien.quote:Op maandag 23 februari 2009 17:06 schreef Friskist het volgende:
[..]
Op hardboots gaat er ook een wereld voor je open (klik), de een is niet perse beter dan de ander![]()
Trouwens hoeft dat Nidecker board niet op de muur te hangen, want volgens mij kunnen daar gewoon softbootbindingen op
jepquote:Op maandag 23 februari 2009 10:12 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ik heb dus vorige week voor het eerst echt poeder proberen te rijden.... ging nog best wel goed moet ik zeggen... vooral veel op je achterste been leunen
maar het is bij jou weer vrijdag begonnen en niet meer opgehouden?
Ehm.... jaquote:Op maandag 23 februari 2009 12:00 schreef Fugie het volgende:
ligt er dus iig genoeg sneeuw als ik volgende week in gerlos ben
Kweenie hoor, maar dat doen ze niet met de gemiddelde hardboot plankjes. Dat zijn speciaal gemaakte planken (merk SWOARD ofzo)quote:Op maandag 23 februari 2009 17:06 schreef Friskist het volgende:
[..]
Op hardboots gaat er ook een wereld voor je open (klik), de een is niet perse beter dan de ander![]()
Trouwens hoeft dat Nidecker board niet op de muur te hangen, want volgens mij kunnen daar gewoon softbootbindingen op
Ik probeerde alleen te zeggen dat het ene soort board niet beter is dan het andere. Een softboot board is idd beter om mee te beginnen, maar alpine boards zijn dan weer beter voor het carven.quote:Op maandag 23 februari 2009 19:42 schreef Komakie het volgende:
[..]
Kweenie hoor, maar dat doen ze niet met de gemiddelde hardboot plankjes. Dat zijn speciaal gemaakte planken (merk SWOARD ofzo)
Met een gewone F2 (bijv) gaat dat je niet lukken.
Op softboots heb je veel meer mogelijkheden. Hardboots zijn lekker om te carven. De rest is ruk. met softboots zijn korte bochten, poeder, freestyle enzo beter. Daarnaast kun je met softboots ook carven. Anders en minder extreem dan met hardboots, maar het gaat erg goed.
Geef me 1 reden om hardboots te rijden. Anders dan langs poortjes knallen dan....
het in januari al verse poeder gereden, hele bergen voor mine mine mine.quote:Op maandag 23 februari 2009 19:32 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ehm.... ja
Alleen de poeder is al verspoord door ondertekende
Het is een korte baan en het is behoorlijk aan de prijs.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:10 schreef MarcoD het volgende:
Is er iemand wel eens in Montana Snowcenter geweest? Zit over een 1 1/2 maand in die centerparcs daar en zag dat het er naast ligt dus was benieuwd of het wat is.
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:27 schreef FlowDesign het volgende:
sorry hoor, maar "Ik doe vaak dingen net ff anders, gewoon omdat ik ik ben."
daar krijg ik dus echt braakneigingen van
Ik zou gewoon bindingen met softboots kopen en op je eigen board zetten. Dan kan je later eventueel toch nog een andere plank kopen.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:16 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ga je gang![]()
Duss....
Deze zomer wil ik dan dus gaan lessen. Volgend winterseizoen wil ik dan weer naar het goede oude Zwarte Woud. 't Is misschien niet van de hele lange pistes en de beste plekjes, maar wel gezellig en over het algemeen niet stervensdruk. Ennuh... geen lawinegevaar zowat.
Vraagje: ik had tot nu toe nooit een helm, maar ik zie het steeds meer. Ik heb veel merken gezien. Wat is een goed merk en ook betaalbaar?(lees: niet boven 100 euri)
Kom ik bij mijn volgende vraag: Nidecker Elle zou, zogezegd, voor beginners zijn. Is het dan zo dat als je eenmaal een beetje advanced bent, je dan een ander board zou moeten gaan aanschaffen? Salomon Lotus wordt trouwens minder expliciet als beginnersboard omschreven...
Ja, ik denk dat ik dat maar doe. Dan ga ik naar de les en kijk ik hoe het gaat. Mocht het dan nog steeds niet bevallen... 't Is wel zo dat dit board niet de nieuwste meer is. Ik heb hem toendertijd tweedehands bij een sportzaak gekocht (onze vaste sportzaak in Leiden). Er zat toen al een overdwarse kras op, dus ik kan hiermee nog ff aankloten en dan in de toekomst...quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:28 schreef Friskist het volgende:
[..]
Ik zou gewoon bindingen met softboots kopen en op je eigen board zetten. Dan kan je later eventueel toch nog een andere plank kopen.
Misschien dat de Escape je wel gewoon bevalt. Het is alleen wel een boardercross snowboard, dus ik denk wat stijver en minder vergevingsgezind. Maar je moet maar zien
Ik heb nooit gezegd dat het slechter is dan softboots. Ik heb alleen gezegd dat er een wereld voor je open gaat als je van hardboots komt. Tot nu toe heb ik alleen maar positieve reacties gehad van de mensen die zijn over gestapt.quote:Op maandag 23 februari 2009 19:57 schreef Friskist het volgende:
[..]
Ik probeerde alleen te zeggen dat het ene soort board niet beter is dan het andere. Een softboot board is idd beter om mee te beginnen, maar alpine boards zijn dan weer beter voor het carven.
Echte carvers moeten dus nooit gaan overstappen op softboots omdat ze daarmee het normale niveau gewoon niet mee kunnen evenaren. Softboots zijn allround, hardboots zijn om te carven, maar dat maakt ze niet meteen slechter dan softboots.
Maar ik wilde dus niet zeggen dat hardboots beter zijn ofzoalleen dat het niet perse logisch is om over te stappen op softboots.
btw kan ook wel met f2 boardjes: klik
wtf is een backplatequote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:18 schreef Bertjeee het volgende:
nee, het is echt de backplate die gebarsten is. Waarschijnlijk hebben de gasten op een van de luchthavens er flink mee gegooid en is tie op de bindingen geland (ik weet 't, had gewoon netjes de bindingen er af moeten halen maja). Dus nee, geen garantie. En het is helaas te lang geleden om het op de vliegmaatschappij te verhalen....
Hoe moet ik weten hoe de sneeuw over anderhalve maand isquote:Op dinsdag 24 februari 2009 14:46 schreef berent het volgende:
Komakie: Hoe is de sneeuw in Gerlos in april? En gaat het in april nog steeds hard los daar in de apres ski?
Goed board om op te leren boardenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:28 schreef Friskist het volgende:
[..]
Ik zou gewoon bindingen met softboots kopen en op je eigen board zetten. Dan kan je later eventueel toch nog een andere plank kopen.
Misschien dat de Escape je wel gewoon bevalt. Het is alleen wel een boardercross snowboard, dus ik denk wat stijver en minder vergevingsgezind. Maar je moet maar zien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |