abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66253785
Chill, net te horen gekregen dat ik komende week achter de bar kan gaan staan in Risoul. Dus ben even snel spullen aan het pakken, en morgen om 6 uur de bus

Hoef ik godzijdank geen carnaval te gaan vieren
  vrijdag 20 februari 2009 @ 00:02:21 #252
72282 360sjors
King of the Hill
pi_66261118
http://www.snow-forecast.com/resorts/Kirchberg/6day/mid

Het wordt wat frisjes voor de tijd van het jaar, maar iedere dag een vers poederlaagje. Dat wordt weer oldskool sprayen yeahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh. Zelfs tijdens de voorjaarsvakantie zijn er onbekende (en zodoende onbereden) plekjes gelukkig. Hoop alleen dat de sneeuwlaag een beetje stabiel is...

Later dudes!
pi_66270294
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 00:02 schreef 360sjors het volgende:
http://www.snow-forecast.com/resorts/Kirchberg/6day/mid

Het wordt wat frisjes voor de tijd van het jaar, maar iedere dag een vers poederlaagje. Dat wordt weer oldskool sprayen yeahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh. Zelfs tijdens de voorjaarsvakantie zijn er onbekende (en zodoende onbereden) plekjes gelukkig. Hoop alleen dat de sneeuwlaag een beetje stabiel is...

Later dudes!
1 cm erbij kan je zowat als niets beschouwen, Snow Forecast is niet mega accuraat.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:28:07 #254
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_66270416
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:25 schreef Flaccid het volgende:

[..]

1 cm erbij kan je zowat als niets beschouwen, Snow Forecast is niet mega accuraat.
Snow forecast kun je hooguit 2 dagen van te voren op zien óf het gaat sneeuwen, maar die centimeters kloppen meestal voor geen meter.
Age of fruity enlightenment!
pi_66271202
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:28 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Snow forecast kun je hooguit 2 dagen van te voren op zien óf het gaat sneeuwen, maar die centimeters kloppen meestal voor geen meter.
Inderdaad. Er zijn veel betere websites die je informatie geven. Ik gebruik MeteoCiel voor mijn gebiedje in Frankrijk altijd.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:03:34 #256
72282 360sjors
King of the Hill
pi_66271820
Lullo's, het boeit natuurlijk geen fuck of er 1 of 3 cm sneeuwval wordt voorspeld. Het verschil tussen 1 en 15 cm is al wat substantieler. Punt is dat het de komende week gestaag blijft vallen. Ongeacht wat er op welke website wordt voorspeld.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:52:41 #257
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_66273605
verse sneeuw is altijd goed.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:44:25 #258
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_66277842
Seauw, zojuist even telefonisch bevestigd. Van 28 feb t/m 7 maart zit ik met m'n vriendin nog een week in Grindelwald
pi_66280174
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:03 schreef 360sjors het volgende:
Lullo's, het boeit natuurlijk geen fuck of er 1 of 3 cm sneeuwval wordt voorspeld. Het verschil tussen 1 en 15 cm is al wat substantieler. Punt is dat het de komende week gestaag blijft vallen. Ongeacht wat er op welke website wordt voorspeld.
True
  vrijdag 20 februari 2009 @ 21:10:07 #260
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_66292793
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 20:13 schreef Basje_B het volgende:
Heb ik voor 75% zeker besloten dat ik die blauwe jas wil van Analog heb je hem niet meer in M komakie. :-(
Dude!

Daar had je het 2 maanden geleden ofzo al over. Hij is net vorige week besteld...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 20 februari 2009 @ 21:12:07 #261
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_66292872
Ik gebruik altijd Snowforecast en wetter.at en werken bij elkaar goed.
Geven ook vaak hetzelfde weer
Maar die centimeters kloppen idd voor geen meter
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  zaterdag 21 februari 2009 @ 08:17:19 #262
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_66306469
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 21:10 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dude!

Daar had je het 2 maanden geleden ofzo al over. Hij is net vorige week besteld...

Je kent het wel he. Recessie.... iedereen blijft op centen zitten

Is L heel groot?
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  zaterdag 21 februari 2009 @ 18:06:36 #263
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_66319441
hey peeps... net weer terug uit kaltenbach

was echt weer top dit jaar... in tegenstelling tot vorig jaar veel sneeuw en koud!
3 zonnige dagen gehad en de rest mistig en wit

veel off piste geboard
veel op mn bek gegaan.
maar heel veel plezier gehad!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  zaterdag 21 februari 2009 @ 22:47:25 #264
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_66327360
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 08:17 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Je kent het wel he. Recessie.... iedereen blijft op centen zitten

Is L heel groot?
Ehm niet bizar groot.
Normaal zeg maar. Zoals Burton ook ongeveer zit denk ik
  zondag 22 februari 2009 @ 10:34:08 #265
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_66334445
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 22:47 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ehm niet bizar groot.
Normaal zeg maar. Zoals Burton ook ongeveer zit denk ik
nog nooit burton jas gehad.

Gister me board opnieuw bestickerd. zal eens foto's posten
kwam er ook achter dat al scheur(tje) in topsheet heb. sticker overheen om verder scheuren te voorkomen
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  zondag 22 februari 2009 @ 13:17:54 #266
202334 Dwyrin
Powered by espresso
pi_66337830

Gisteren teruggekomen uit La Plagne, perfect weer & prima sneeuw gehad. Over 3 weken ga ik weer
pi_66338463
quote:
Op zondag 22 februari 2009 13:17 schreef Dwyrin het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Gisteren teruggekomen uit La Plagne, perfect weer & prima sneeuw gehad. Over 3 weken ga ik weer
Eerste pic is sweet man! Wist niet dat La Plagne zo breed was
pi_66340222
quote:
Op zondag 22 februari 2009 13:17 schreef Dwyrin het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

mooi hoor
  zondag 22 februari 2009 @ 14:52:22 #269
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_66340705
[newbiemode]
Ik zag zo gauw ff geen faq, want dit soort vragen worden vast vaak gesteld. Maar ik ben niet van plan om de vragen te stellen en vervolgens nooit meer weder te keren hoor...
Kort gezegd. Ik ben Noor, 24 jaar, woon nabij Leiden. Skiën heb ik op mn 8e jaar geleerd en sinds die tijd tot mijn 21e elk jaar gedaan in het Zwarte Woud.
[newbiemode/]

Dus..

Een jaar of vijf terug heb ik in Duitsland privé snowboardles gehad. Twee dagen een uurtje. Ik pikte het aardig op. Sinds die tijd heb ik het niet meer gedaan eigenlijk. Ik wilde gaan lessen in Snowworld Zoetermeer en ik probeer er eigenlijk nog achter te komen of ik dan het beste mijn eigen spullen mee kan brengen of dat het gemakkelijker te leren is met softboots en dito bindingen op board.

Ik heb een snowboard. Een aantal jaren geleden van m'n ouders gekregen. Het is een freeride board. Het is in het midden wat smaller. Het merk is F2/K2 (ik twijfel, hij ligt nu bij mn ouders nog) Nidecker Escape,de bindingen zijn geschikt voor hardboots. Ik gebruik daarvoor mijn skischoenen.
Ik hoor her en der verschillende ervaringen. De winkel waar het board vandaan komt zei dat het per persoon verschilt, dat ik de bouw wel heb om genoeg kracht te zetten op dit board.
Andere mensen zeggen weer dat het gemakkelijker is om te leren met softboots en dito bindingen.
What say you?

[ Bericht 0% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 22-02-2009 16:25:37 ]
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 22 februari 2009 @ 22:58:01 #270
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_66356959
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:34 schreef Basje_B het volgende:

[..]

nog nooit burton jas gehad.

Gister me board opnieuw bestickerd. zal eens foto's posten
kwam er ook achter dat al scheur(tje) in topsheet heb. sticker overheen om verder scheuren te voorkomen
Een scheurtje in de topsheet ga je niet tegen met een sticker hoor....
Maar ach, goeie verzekering doet wonderen en het wil niet zeggen dat het gelijk gaat doorscheuren.

enne. Ik denk dat het gewoon een gemiddelde grootte is.
Je kunt hem altijd bestellen en weer terug sturen alls hij te groot is
  zondag 22 februari 2009 @ 23:01:30 #271
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_66357096
quote:
Op zondag 22 februari 2009 14:52 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[newbiemode]
Ik zag zo gauw ff geen faq, want dit soort vragen worden vast vaak gesteld. Maar ik ben niet van plan om de vragen te stellen en vervolgens nooit meer weder te keren hoor...
Kort gezegd. Ik ben Noor, 24 jaar, woon nabij Leiden. Skiën heb ik op mn 8e jaar geleerd en sinds die tijd tot mijn 21e elk jaar gedaan in het Zwarte Woud.
[newbiemode/]

Dus..

Een jaar of vijf terug heb ik in Duitsland privé snowboardles gehad. Twee dagen een uurtje. Ik pikte het aardig op. Sinds die tijd heb ik het niet meer gedaan eigenlijk. Ik wilde gaan lessen in Snowworld Zoetermeer en ik probeer er eigenlijk nog achter te komen of ik dan het beste mijn eigen spullen mee kan brengen of dat het gemakkelijker te leren is met softboots en dito bindingen op board.

Ik heb een snowboard. Een aantal jaren geleden van m'n ouders gekregen. Het is een freeride board. Het is in het midden wat smaller. Het merk is F2/K2 (ik twijfel, hij ligt nu bij mn ouders nog) Nidecker Escape,de bindingen zijn geschikt voor hardboots. Ik gebruik daarvoor mijn skischoenen.
Ik hoor her en der verschillende ervaringen. De winkel waar het board vandaan komt zei dat het per persoon verschilt, dat ik de bouw wel heb om genoeg kracht te zetten op dit board.
Andere mensen zeggen weer dat het gemakkelijker is om te leren met softboots en dito bindingen.
What say you?
Hang dat oude board aan de muur (nostalgie) en ga gewoon voor softboots.
Ik geef al 6 jaar snowboardles en iedereen die op hardboots rijdt wordt door ons wel op softboots gepraat. Ik heb er alleen maar positieve reacties op gehoord.

Softboots zijn comfortabeler en het is makkelijker te leren. Er gaat een wereld voor je open.

Iedereen die wat anders zegt stop ik persoonlijk met zijn kop in de poeder! ( )
  zondag 22 februari 2009 @ 23:01:49 #272
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_66357114
Btw, de kans is groot dat we volgend jaar Union bindingen hebben
  maandag 23 februari 2009 @ 00:40:42 #273
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_66360011
Het blijft trouwens maar sneeuwen hier :S
Zo veel dat het gewoon irritant is met les geven. Nooit gedacht dat ik dat zou zeggen. Aangezien ik geen vrij heb en dus geen poeder kan rijden maakt het dus niet
Leuk als je een paar leerlingen hebt die een beetje willen poeder rijden, maar btje jammer als ze tot hun middel weg zakken en dus niet vooruit komen
  maandag 23 februari 2009 @ 10:12:21 #274
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_66365736
quote:
Op maandag 23 februari 2009 00:40 schreef Komakie het volgende:
Het blijft trouwens maar sneeuwen hier :S
Zo veel dat het gewoon irritant is met les geven. Nooit gedacht dat ik dat zou zeggen. Aangezien ik geen vrij heb en dus geen poeder kan rijden maakt het dus niet
Leuk als je een paar leerlingen hebt die een beetje willen poeder rijden, maar btje jammer als ze tot hun middel weg zakken en dus niet vooruit komen
ik heb dus vorige week voor het eerst echt poeder proberen te rijden.... ging nog best wel goed moet ik zeggen... vooral veel op je achterste been leunen

maar het is bij jou weer vrijdag begonnen en niet meer opgehouden?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 23 februari 2009 @ 12:00:02 #275
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_66368913
ligt er dus iig genoeg sneeuw als ik volgende week in gerlos ben
  maandag 23 februari 2009 @ 14:32:26 #276
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_66373760
Ik hoop dat er eind van deze week of volgende week ook nog sneeuw gaat vallen in Grindelwald want anders is de verse pow die er nu is gevallen toch al verspoord.
pi_66378962
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:01 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hang dat oude board aan de muur (nostalgie) en ga gewoon voor softboots.
Ik geef al 6 jaar snowboardles en iedereen die op hardboots rijdt wordt door ons wel op softboots gepraat. Ik heb er alleen maar positieve reacties op gehoord.

Softboots zijn comfortabeler en het is makkelijker te leren. Er gaat een wereld voor je open.

Iedereen die wat anders zegt stop ik persoonlijk met zijn kop in de poeder! ( )
Op hardboots gaat er ook een wereld voor je open (klik), de een is niet perse beter dan de ander

Trouwens hoeft dat Nidecker board niet op de muur te hangen, want volgens mij kunnen daar gewoon softbootbindingen op
pi_66381030
quote:
Op maandag 23 februari 2009 17:06 schreef Friskist het volgende:

[..]

Op hardboots gaat er ook een wereld voor je open (klik), de een is niet perse beter dan de ander

Trouwens hoeft dat Nidecker board niet op de muur te hangen, want volgens mij kunnen daar gewoon softbootbindingen op
Knap dat ze dat kunnen hoor maar ik vindt het persoonlijk niet om aan te zien.

Is er iemand wel eens in Montana Snowcenter geweest? Zit over een 1 1/2 maand in die centerparcs daar en zag dat het er naast ligt dus was benieuwd of het wat is.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_66383695
Ik ga misschien volgende week ook richting Gerlos
Bah heb vanmorgen een gloednieuwe 08-09 Riot aan mn neus voorbij zien gaan.
Hij was in de uitverkoop voor ¤249 (zieke korting, ik snap het ook niet..) en iemand was me net voor.

Wanneer ga jij ze in de uitverkoop gooien Komakie??

Hier trouwens een linkje met de volledige 2010 lineup van bataleon + hun 'officieele' beschrijving:
http://www.tackyworld.com/snowboard/imagecollection/?id=10935
  maandag 23 februari 2009 @ 19:31:10 #280
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_66383739
quote:
Op maandag 23 februari 2009 10:12 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

ik heb dus vorige week voor het eerst echt poeder proberen te rijden.... ging nog best wel goed moet ik zeggen... vooral veel op je achterste been leunen

maar het is bij jou weer vrijdag begonnen en niet meer opgehouden?
jep
het sneeuwt nog steeds. Iets minder dan gisteren, maar nog steeds regelmatig.
Morgen nog, dan wordt het beter.
  maandag 23 februari 2009 @ 19:32:13 #281
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_66383776
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:00 schreef Fugie het volgende:
ligt er dus iig genoeg sneeuw als ik volgende week in gerlos ben
Ehm.... ja

Alleen de poeder is al verspoord door ondertekende
  maandag 23 februari 2009 @ 19:42:13 #282
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_66384147
quote:
Op maandag 23 februari 2009 17:06 schreef Friskist het volgende:

[..]

Kweenie hoor, maar dat doen ze niet met de gemiddelde hardboot plankjes. Dat zijn speciaal gemaakte planken (merk SWOARD ofzo)
Met een gewone F2 (bijv) gaat dat je niet lukken.

Op softboots heb je veel meer mogelijkheden. Hardboots zijn lekker om te carven. De rest is ruk. met softboots zijn korte bochten, poeder, freestyle enzo beter. Daarnaast kun je met softboots ook carven. Anders en minder extreem dan met hardboots, maar het gaat erg goed.

Geef me 1 reden om hardboots te rijden. Anders dan langs poortjes knallen dan....
pi_66384757
quote:
Op maandag 23 februari 2009 19:42 schreef Komakie het volgende:

[..]

Kweenie hoor, maar dat doen ze niet met de gemiddelde hardboot plankjes. Dat zijn speciaal gemaakte planken (merk SWOARD ofzo)
Met een gewone F2 (bijv) gaat dat je niet lukken.

Op softboots heb je veel meer mogelijkheden. Hardboots zijn lekker om te carven. De rest is ruk. met softboots zijn korte bochten, poeder, freestyle enzo beter. Daarnaast kun je met softboots ook carven. Anders en minder extreem dan met hardboots, maar het gaat erg goed.

Geef me 1 reden om hardboots te rijden. Anders dan langs poortjes knallen dan....
Ik probeerde alleen te zeggen dat het ene soort board niet beter is dan het andere. Een softboot board is idd beter om mee te beginnen, maar alpine boards zijn dan weer beter voor het carven.

Echte carvers moeten dus nooit gaan overstappen op softboots omdat ze daarmee het normale niveau gewoon niet mee kunnen evenaren. Softboots zijn allround, hardboots zijn om te carven, maar dat maakt ze niet meteen slechter dan softboots.

Maar ik wilde dus niet zeggen dat hardboots beter zijn ofzo alleen dat het niet perse logisch is om over te stappen op softboots.

btw kan ook wel met f2 boardjes: klik
  maandag 23 februari 2009 @ 20:28:11 #284
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_66386080
quote:
Op maandag 23 februari 2009 19:32 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ehm.... ja

Alleen de poeder is al verspoord door ondertekende
het in januari al verse poeder gereden, hele bergen voor mine mine mine.
  maandag 23 februari 2009 @ 23:37:29 #285
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_66393070
quote:
Op maandag 23 februari 2009 18:10 schreef MarcoD het volgende:
Is er iemand wel eens in Montana Snowcenter geweest? Zit over een 1 1/2 maand in die centerparcs daar en zag dat het er naast ligt dus was benieuwd of het wat is.
Het is een korte baan en het is behoorlijk aan de prijs.
Ik woon in Eindhoven (vlakbij Westerhoven) maar ga er nooit heen, rijd altijd naar Landgraaf voor indoor.
  maandag 23 februari 2009 @ 23:46:27 #286
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_66393387
Euh okee, ik moet dan denk ik eens naar een winkeltje. Kijken of ik de bindingen kan vervangen en dan op zoek naar softboots. Ik doe vaak dingen net ff anders, gewoon omdat ik ik ben. Maar ik ga niet moeilijk doen als het gemakkelijker kan. Wellicht is het idd gemakkelijker te leren met softboots. Kan ik ook meteen mn board laten keuren enzo.
stiekem werd ik een beetje verliefd op een aantal andere boards toen ik een beetje zat te klikken op linkjes. Zoals Nidecker Elle
pi_66400782
iemand die nog softboot bindingen heeft liggen voor maat 46 schoenen? Trek net m'n board uit de tas en zie dat m'n oude bindingen kapot zijn bij de backplate... Tijdens het vervoer gebeurd blijkbaar... Geen zin om nieuwe aan te schaffen (kan niet echt shops vinden in de buurt van Alkmaar), dus als iemand nog een setje tweedehand heeft liggen, stuur me maar een berichtje. (Den Haag, Amsterdam regio (of in de buurt van Alkmaar dus)). Thnx
pi_66401479
Wat voor merk zijn die bindingen? Sommige merken geven namelijk garantie op baseplates (dat bedoel je denk) volgens mij (burton iig)
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_66401795
nee, het is echt de backplate die gebarsten is. Waarschijnlijk hebben de gasten op een van de luchthavens er flink mee gegooid en is tie op de bindingen geland (ik weet 't, had gewoon netjes de bindingen er af moeten halen maja). Dus nee, geen garantie. En het is helaas te lang geleden om het op de vliegmaatschappij te verhalen....
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:27:52 #290
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_66402114
sorry hoor, maar "Ik doe vaak dingen net ff anders, gewoon omdat ik ik ben."
daar krijg ik dus echt braakneigingen van
  dinsdag 24 februari 2009 @ 12:11:21 #291
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_66403813
Morgen mijn board halen en kijken of ze nog een leuke jas hebben bij duijvesteijn. De sale voor leden is nog deze week dus hopelijk valt er nog wat te scoren tegen een zacht prijsje
  dinsdag 24 februari 2009 @ 12:16:15 #292
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_66404009
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:27 schreef FlowDesign het volgende:
sorry hoor, maar "Ik doe vaak dingen net ff anders, gewoon omdat ik ik ben."
daar krijg ik dus echt braakneigingen van

Ga je gang
Duss....

Deze zomer wil ik dan dus gaan lessen. Volgend winterseizoen wil ik dan weer naar het goede oude Zwarte Woud. 't Is misschien niet van de hele lange pistes en de beste plekjes, maar wel gezellig en over het algemeen niet stervensdruk. Ennuh... geen lawinegevaar zowat.
Vraagje: ik had tot nu toe nooit een helm, maar ik zie het steeds meer. Ik heb veel merken gezien. Wat is een goed merk en ook betaalbaar?(lees: niet boven 100 euri)
Kom ik bij mijn volgende vraag: Nidecker Elle zou, zogezegd, voor beginners zijn. Is het dan zo dat als je eenmaal een beetje advanced bent, je dan een ander board zou moeten gaan aanschaffen? Salomon Lotus wordt trouwens minder expliciet als beginnersboard omschreven...

[ Bericht 10% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 24-02-2009 13:47:01 (edit) ]
pi_66409183
Komakie: Hoe is de sneeuw in Gerlos in april? En gaat het in april nog steeds hard los daar in de apres ski?
pi_66410792
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 12:16 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ga je gang
Duss....

Deze zomer wil ik dan dus gaan lessen. Volgend winterseizoen wil ik dan weer naar het goede oude Zwarte Woud. 't Is misschien niet van de hele lange pistes en de beste plekjes, maar wel gezellig en over het algemeen niet stervensdruk. Ennuh... geen lawinegevaar zowat.
Vraagje: ik had tot nu toe nooit een helm, maar ik zie het steeds meer. Ik heb veel merken gezien. Wat is een goed merk en ook betaalbaar?(lees: niet boven 100 euri)
Kom ik bij mijn volgende vraag: Nidecker Elle zou, zogezegd, voor beginners zijn. Is het dan zo dat als je eenmaal een beetje advanced bent, je dan een ander board zou moeten gaan aanschaffen? Salomon Lotus wordt trouwens minder expliciet als beginnersboard omschreven...
Ik zou gewoon bindingen met softboots kopen en op je eigen board zetten. Dan kan je later eventueel toch nog een andere plank kopen.

Misschien dat de Escape je wel gewoon bevalt. Het is alleen wel een boardercross snowboard, dus ik denk wat stijver en minder vergevingsgezind. Maar je moet maar zien
  dinsdag 24 februari 2009 @ 19:23:06 #295
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_66418302
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 15:28 schreef Friskist het volgende:

[..]

Ik zou gewoon bindingen met softboots kopen en op je eigen board zetten. Dan kan je later eventueel toch nog een andere plank kopen.

Misschien dat de Escape je wel gewoon bevalt. Het is alleen wel een boardercross snowboard, dus ik denk wat stijver en minder vergevingsgezind. Maar je moet maar zien
Ja, ik denk dat ik dat maar doe. Dan ga ik naar de les en kijk ik hoe het gaat. Mocht het dan nog steeds niet bevallen... 't Is wel zo dat dit board niet de nieuwste meer is. Ik heb hem toendertijd tweedehands bij een sportzaak gekocht (onze vaste sportzaak in Leiden). Er zat toen al een overdwarse kras op, dus ik kan hiermee nog ff aankloten en dan in de toekomst...
  dinsdag 24 februari 2009 @ 20:52:14 #296
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_66421344
quote:
Op maandag 23 februari 2009 19:57 schreef Friskist het volgende:

[..]

Ik probeerde alleen te zeggen dat het ene soort board niet beter is dan het andere. Een softboot board is idd beter om mee te beginnen, maar alpine boards zijn dan weer beter voor het carven.

Echte carvers moeten dus nooit gaan overstappen op softboots omdat ze daarmee het normale niveau gewoon niet mee kunnen evenaren. Softboots zijn allround, hardboots zijn om te carven, maar dat maakt ze niet meteen slechter dan softboots.

Maar ik wilde dus niet zeggen dat hardboots beter zijn ofzo alleen dat het niet perse logisch is om over te stappen op softboots.

btw kan ook wel met f2 boardjes: klik
Ik heb nooit gezegd dat het slechter is dan softboots. Ik heb alleen gezegd dat er een wereld voor je open gaat als je van hardboots komt. Tot nu toe heb ik alleen maar positieve reacties gehad van de mensen die zijn over gestapt.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 20:58:12 #297
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_66421528
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:18 schreef Bertjeee het volgende:
nee, het is echt de backplate die gebarsten is. Waarschijnlijk hebben de gasten op een van de luchthavens er flink mee gegooid en is tie op de bindingen geland (ik weet 't, had gewoon netjes de bindingen er af moeten halen maja). Dus nee, geen garantie. En het is helaas te lang geleden om het op de vliegmaatschappij te verhalen....
wtf is een backplate
  dinsdag 24 februari 2009 @ 21:10:20 #298
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_66421915
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 14:46 schreef berent het volgende:
Komakie: Hoe is de sneeuw in Gerlos in april? En gaat het in april nog steeds hard los daar in de apres ski?
Hoe moet ik weten hoe de sneeuw over anderhalve maand is

Apres ski is trouwens dan niet meer zo aanwezig. Meeste echte apres ski kroegjes zijn dicht vlak voordat het seizoen over is.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 21:11:17 #299
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_66421947
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 15:28 schreef Friskist het volgende:

[..]

Goed board om op te leren boarden
  dinsdag 24 februari 2009 @ 21:35:12 #300
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_66422888
btw, er is zo veel sneeuw gevallen dat ik tot me bovenbenen in de poeder stond vanmiddag.... in het funpark

Vanmorgen gingen de liften een half uur later open aangezien ze de sneeuw niet konden verwerken
Gelijk als eerste de krummbach (aka zwarte 6) gedaan. Fuckin hell! gewoon tot halverwege je kuiten in de poeder. Op een gisteravond geprepareerde piste. Te lekker gewoon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')