1 cm erbij kan je zowat als niets beschouwen, Snow Forecast is niet mega accuraat.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 00:02 schreef 360sjors het volgende:
http://www.snow-forecast.com/resorts/Kirchberg/6day/mid
Het wordt wat frisjes voor de tijd van het jaar, maar iedere dag een vers poederlaagje. Dat wordt weer oldskool sprayen yeahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh. Zelfs tijdens de voorjaarsvakantie zijn er onbekende (en zodoende onbereden) plekjes gelukkig. Hoop alleen dat de sneeuwlaag een beetje stabiel is...
Later dudes!
Snow forecast kun je hooguit 2 dagen van te voren op zien óf het gaat sneeuwen, maar die centimeters kloppen meestal voor geen meter.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:25 schreef Flaccid het volgende:
[..]
1 cm erbij kan je zowat als niets beschouwen, Snow Forecast is niet mega accuraat.
Inderdaad. Er zijn veel betere websites die je informatie geven. Ik gebruik MeteoCiel voor mijn gebiedje in Frankrijk altijd.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:28 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Snow forecast kun je hooguit 2 dagen van te voren op zien óf het gaat sneeuwen, maar die centimeters kloppen meestal voor geen meter.
Truequote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:03 schreef 360sjors het volgende:
Lullo's, het boeit natuurlijk geen fuck of er 1 of 3 cm sneeuwval wordt voorspeld. Het verschil tussen 1 en 15 cm is al wat substantieler. Punt is dat het de komende week gestaag blijft vallen. Ongeacht wat er op welke website wordt voorspeld.
Dude!quote:Op donderdag 19 februari 2009 20:13 schreef Basje_B het volgende:
Heb ik voor 75% zeker besloten dat ik die blauwe jas wil van Analog heb je hem niet meer in M komakie. :-(
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:10 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dude!
Daar had je het 2 maanden geleden ofzo al over. Hij is net vorige week besteld...
Ehm niet bizar groot.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 08:17 schreef Basje_B het volgende:
[..]
![]()
Je kent het wel he. Recessie.... iedereen blijft op centen zitten![]()
Is L heel groot?
nog nooit burton jas gehad.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 22:47 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ehm niet bizar groot.
Normaal zeg maar. Zoals Burton ook ongeveer zit denk ik
Eerste pic is sweet man! Wist niet dat La Plagne zo breed wasquote:Op zondag 22 februari 2009 13:17 schreef Dwyrin het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gisteren teruggekomen uit La Plagne, perfect weer & prima sneeuw gehad. Over 3 weken ga ik weer
quote:Op zondag 22 februari 2009 13:17 schreef Dwyrin het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gisteren teruggekomen uit La Plagne, perfect weer & prima sneeuw gehad. Over 3 weken ga ik weer
Een scheurtje in de topsheet ga je niet tegen met een sticker hoor....quote:Op zondag 22 februari 2009 10:34 schreef Basje_B het volgende:
[..]
nog nooit burton jas gehad.
Gister me board opnieuw bestickerd. zal eens foto's posten
kwam er ook achter dat al scheur(tje) in topsheet heb.sticker overheen om verder scheuren te voorkomen
Hang dat oude board aan de muur (nostalgie) en ga gewoon voor softboots.quote:Op zondag 22 februari 2009 14:52 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[newbiemode]
Ik zag zo gauw ff geen faq, want dit soort vragen worden vast vaak gesteld. Maar ik ben niet van plan om de vragen te stellen en vervolgens nooit meer weder te keren hoor...
Kort gezegd. Ik ben Noor, 24 jaar, woon nabij Leiden. Skiën heb ik op mn 8e jaar geleerd en sinds die tijd tot mijn 21e elk jaar gedaan in het Zwarte Woud.
[newbiemode/]
Dus..
Een jaar of vijf terug heb ik in Duitsland privé snowboardles gehad. Twee dagen een uurtje. Ik pikte het aardig op. Sinds die tijd heb ik het niet meer gedaan eigenlijk. Ik wilde gaan lessen in Snowworld Zoetermeer en ik probeer er eigenlijk nog achter te komen of ik dan het beste mijn eigen spullen mee kan brengen of dat het gemakkelijker te leren is met softboots en dito bindingen op board.
Ik heb een snowboard. Een aantal jaren geleden van m'n ouders gekregen. Het is een freeride board. Het is in het midden wat smaller. Het merk is F2/K2 (ik twijfel, hij ligt nu bij mn ouders nog) Nidecker Escape,de bindingen zijn geschikt voor hardboots. Ik gebruik daarvoor mijn skischoenen.
Ik hoor her en der verschillende ervaringen. De winkel waar het board vandaan komt zei dat het per persoon verschilt, dat ik de bouw wel heb om genoeg kracht te zetten op dit board.
Andere mensen zeggen weer dat het gemakkelijker is om te leren met softboots en dito bindingen.
What say you?
ik heb dus vorige week voor het eerst echt poeder proberen te rijden.... ging nog best wel goed moet ik zeggen... vooral veel op je achterste been leunenquote:Op maandag 23 februari 2009 00:40 schreef Komakie het volgende:
Het blijft trouwens maar sneeuwen hier :S
Zo veel dat het gewoon irritant is met les geven. Nooit gedacht dat ik dat zou zeggen. Aangezien ik geen vrij heb en dus geen poeder kan rijden maakt het dus niet
Leuk als je een paar leerlingen hebt die een beetje willen poeder rijden, maar btje jammer als ze tot hun middel weg zakken en dus niet vooruit komen
Op hardboots gaat er ook een wereld voor je open (klik), de een is niet perse beter dan de anderquote:Op zondag 22 februari 2009 23:01 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hang dat oude board aan de muur (nostalgie) en ga gewoon voor softboots.
Ik geef al 6 jaar snowboardles en iedereen die op hardboots rijdt wordt door ons wel op softboots gepraat. Ik heb er alleen maar positieve reacties op gehoord.
Softboots zijn comfortabeler en het is makkelijker te leren. Er gaat een wereld voor je open.
Iedereen die wat anders zegt stop ik persoonlijk met zijn kop in de poeder! ()
Knap dat ze dat kunnen hoor maar ik vindt het persoonlijk niet om aan te zien.quote:Op maandag 23 februari 2009 17:06 schreef Friskist het volgende:
[..]
Op hardboots gaat er ook een wereld voor je open (klik), de een is niet perse beter dan de ander![]()
Trouwens hoeft dat Nidecker board niet op de muur te hangen, want volgens mij kunnen daar gewoon softbootbindingen op
jepquote:Op maandag 23 februari 2009 10:12 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ik heb dus vorige week voor het eerst echt poeder proberen te rijden.... ging nog best wel goed moet ik zeggen... vooral veel op je achterste been leunen
maar het is bij jou weer vrijdag begonnen en niet meer opgehouden?
Ehm.... jaquote:Op maandag 23 februari 2009 12:00 schreef Fugie het volgende:
ligt er dus iig genoeg sneeuw als ik volgende week in gerlos ben
Kweenie hoor, maar dat doen ze niet met de gemiddelde hardboot plankjes. Dat zijn speciaal gemaakte planken (merk SWOARD ofzo)quote:Op maandag 23 februari 2009 17:06 schreef Friskist het volgende:
[..]
Op hardboots gaat er ook een wereld voor je open (klik), de een is niet perse beter dan de ander![]()
Trouwens hoeft dat Nidecker board niet op de muur te hangen, want volgens mij kunnen daar gewoon softbootbindingen op
Ik probeerde alleen te zeggen dat het ene soort board niet beter is dan het andere. Een softboot board is idd beter om mee te beginnen, maar alpine boards zijn dan weer beter voor het carven.quote:Op maandag 23 februari 2009 19:42 schreef Komakie het volgende:
[..]
Kweenie hoor, maar dat doen ze niet met de gemiddelde hardboot plankjes. Dat zijn speciaal gemaakte planken (merk SWOARD ofzo)
Met een gewone F2 (bijv) gaat dat je niet lukken.
Op softboots heb je veel meer mogelijkheden. Hardboots zijn lekker om te carven. De rest is ruk. met softboots zijn korte bochten, poeder, freestyle enzo beter. Daarnaast kun je met softboots ook carven. Anders en minder extreem dan met hardboots, maar het gaat erg goed.
Geef me 1 reden om hardboots te rijden. Anders dan langs poortjes knallen dan....
het in januari al verse poeder gereden, hele bergen voor mine mine mine.quote:Op maandag 23 februari 2009 19:32 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ehm.... ja
Alleen de poeder is al verspoord door ondertekende
Het is een korte baan en het is behoorlijk aan de prijs.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:10 schreef MarcoD het volgende:
Is er iemand wel eens in Montana Snowcenter geweest? Zit over een 1 1/2 maand in die centerparcs daar en zag dat het er naast ligt dus was benieuwd of het wat is.
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:27 schreef FlowDesign het volgende:
sorry hoor, maar "Ik doe vaak dingen net ff anders, gewoon omdat ik ik ben."
daar krijg ik dus echt braakneigingen van
Ik zou gewoon bindingen met softboots kopen en op je eigen board zetten. Dan kan je later eventueel toch nog een andere plank kopen.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:16 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ga je gang![]()
Duss....
Deze zomer wil ik dan dus gaan lessen. Volgend winterseizoen wil ik dan weer naar het goede oude Zwarte Woud. 't Is misschien niet van de hele lange pistes en de beste plekjes, maar wel gezellig en over het algemeen niet stervensdruk. Ennuh... geen lawinegevaar zowat.
Vraagje: ik had tot nu toe nooit een helm, maar ik zie het steeds meer. Ik heb veel merken gezien. Wat is een goed merk en ook betaalbaar?(lees: niet boven 100 euri)
Kom ik bij mijn volgende vraag: Nidecker Elle zou, zogezegd, voor beginners zijn. Is het dan zo dat als je eenmaal een beetje advanced bent, je dan een ander board zou moeten gaan aanschaffen? Salomon Lotus wordt trouwens minder expliciet als beginnersboard omschreven...
Ja, ik denk dat ik dat maar doe. Dan ga ik naar de les en kijk ik hoe het gaat. Mocht het dan nog steeds niet bevallen... 't Is wel zo dat dit board niet de nieuwste meer is. Ik heb hem toendertijd tweedehands bij een sportzaak gekocht (onze vaste sportzaak in Leiden). Er zat toen al een overdwarse kras op, dus ik kan hiermee nog ff aankloten en dan in de toekomst...quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:28 schreef Friskist het volgende:
[..]
Ik zou gewoon bindingen met softboots kopen en op je eigen board zetten. Dan kan je later eventueel toch nog een andere plank kopen.
Misschien dat de Escape je wel gewoon bevalt. Het is alleen wel een boardercross snowboard, dus ik denk wat stijver en minder vergevingsgezind. Maar je moet maar zien
Ik heb nooit gezegd dat het slechter is dan softboots. Ik heb alleen gezegd dat er een wereld voor je open gaat als je van hardboots komt. Tot nu toe heb ik alleen maar positieve reacties gehad van de mensen die zijn over gestapt.quote:Op maandag 23 februari 2009 19:57 schreef Friskist het volgende:
[..]
Ik probeerde alleen te zeggen dat het ene soort board niet beter is dan het andere. Een softboot board is idd beter om mee te beginnen, maar alpine boards zijn dan weer beter voor het carven.
Echte carvers moeten dus nooit gaan overstappen op softboots omdat ze daarmee het normale niveau gewoon niet mee kunnen evenaren. Softboots zijn allround, hardboots zijn om te carven, maar dat maakt ze niet meteen slechter dan softboots.
Maar ik wilde dus niet zeggen dat hardboots beter zijn ofzoalleen dat het niet perse logisch is om over te stappen op softboots.
btw kan ook wel met f2 boardjes: klik
wtf is een backplatequote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:18 schreef Bertjeee het volgende:
nee, het is echt de backplate die gebarsten is. Waarschijnlijk hebben de gasten op een van de luchthavens er flink mee gegooid en is tie op de bindingen geland (ik weet 't, had gewoon netjes de bindingen er af moeten halen maja). Dus nee, geen garantie. En het is helaas te lang geleden om het op de vliegmaatschappij te verhalen....
Hoe moet ik weten hoe de sneeuw over anderhalve maand isquote:Op dinsdag 24 februari 2009 14:46 schreef berent het volgende:
Komakie: Hoe is de sneeuw in Gerlos in april? En gaat het in april nog steeds hard los daar in de apres ski?
Goed board om op te leren boardenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:28 schreef Friskist het volgende:
[..]
Ik zou gewoon bindingen met softboots kopen en op je eigen board zetten. Dan kan je later eventueel toch nog een andere plank kopen.
Misschien dat de Escape je wel gewoon bevalt. Het is alleen wel een boardercross snowboard, dus ik denk wat stijver en minder vergevingsgezind. Maar je moet maar zien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |