abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64732426

Van links naar rechts:
Achterste rij : Davy de Fauw, Willem Janssen, Dieter van Tornhout, Jan-Paul Saeijs, Sekou Cisse, Harry Gommans, Andres Oper, Kjell Knops en Jamaïque Vandamme.
Middelste rij: Hans Wiltenburg, Mark Weyts, Marcel Meeuwis, Edwin Linssen, Bram Castro, Przemyslaw Tyton, Cliff Mardulier, Marcel de Jong, Anouar Hadouir en Norbert Keulen.
Voorste rij: Ger Senden, Mark de Man, Boldizsar Bodor, Pa-Modou Kah, Raymond Atteveld, Martin Koopman, Jeanvion Yulu-Matondo, Vincent Lachambre, Ruud Vormer en Mark Luijpers.

Nieuwe spelers voor seizoen 2008-2009:
  • Kjell Knops (eigen jeugd)
  • Edwin Linssen (VVV Venlo)
  • Harry Gommans (Vitesse)
  • Mark de Man (Anderlecht)
  • Ruud Vormer (AZ)

Spelers die vertrokken na 2007-2008:
  • Frank van Kouwen (VVV Venlo)
  • Fatih Sonkaya (FC Porto, was gehuurd)
  • Bas Sibum (NEC, winterstop)
  • Elbakay Bouchiba (Al Wakra, winterstop)
  • Roland Lamah (LeMans, was gehuurd van Anderlecht)
  • Cheick Tiote (FC Twente, was gehuurd van Anderlecht)

DarkShine:
    West 7

TheGHunter:
    Theo Pickee Tribune, Vak 17

Schimpie:
    West, overal & nergens

planethugo:
    West 12

RD4:
    West 3

LeonH:
    Noord 11

Professional:
    West 12

Robjuhhh:
    West, overal & nergens

ZoneKill:
    Theo Pickee Tribune, Vak 18

Plato1980:
    Ergens op de Theo Pickée tribune

SuzukiSwift:
    Theo Pickee Tribune, Vak 13

[Roda JC I #36] Met meer wedstrijden dan punten...
    [Roda JC I #35] Zonder stoflongen richting middenmoot...
    [Roda JC | #30] Geel-Zwart lint richting de Kuip!
    [Roda JC | #29] Ut sjunste op de welt!
    [Roda JC | #28] Op naar de Kuip, beker halen!
    [Roda JC | #27] We are going for a European Tour!
    [Roda JC #26] We are Roda; Kaalheide is the place!
    [Roda JC #25] Wie wordt op Kaalhei vermoord?
    [Roda JC #24] VVV - Roda, Derby of streekduel?
    [Roda JC #23] Butcher is back in town
    [Centraal] Roda JC #22 Waar versterkingen noodzakelijk zijn
    [Centraal] Roda JC #21: Met Atte Europa in!
    [Centraal] Roda JC #20: Wij gaan Europa in!
    [Centraal] Roda JC #19 met De Fauw in de spits!
    [Centraal]Roda JC #18 Huub's Army on tour!
    [Centraal]Roda JC #17 KNVB weg ermee!
    [Centraal] Roda JC #16: Nieuw seizoen, nieuwe kansen!
    [Centraal] Roda JC #15 Huub's Yellow-Blacks Army!
    [Roda JC] Roda los mer joa [Deel 11]
    [Roda JC] Huuuuuuuuuuuuub! [Deel 10]
    [Roda JC] Op naar volgend seizoen! [Deel 9]
    [Roda JC]De Trots van het Zuiden[Deel 8]
    [Roda JC] De Trots van het Zuiden [Deel 7]
    [Roda JC] De Trots van het Zuiden [Deel 6]
    [Roda JC] De Trots van het Zuiden deeltje 5
    [Centraal] Roda JC [Topic 4]
    [Centraal] Trots van het Zuiden - Roda JC [Topic4]
    [Centraal]Trots van het Zuiden topic (Roda), # 3
    [Centraal] Trots van het Zuiden topic (Roda)
    Roda JC landskampioen 02/03, Deel II alweer
    Roda JC landskampioen 02/03

Ger Senden stopt ermee! [Roda JC: 1989 - 2008]
    Vriendin van Kah overleden in auto ongeval
    Dankbetuiging Roda JC
    Theo Pickée overleden

Roda JC
    West Side Ultras
    Roda World
    Koempel's Pleasure Dome
    Fanproject '98
    Rodafans Helden

• Competitieprogramma Roda JC 2008/2009

Roda verrast met aantrekken Delorge

De op vind je hier
  • pi_64732497
    Delorge top gast, voorbeeldig prof en speelde nog niet eens onaardig bij Ajax. Gaat het bij jullie wel maken
    ''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
    pi_64732585
    ben ook wel blij met Delorge, chronisch gebrek aan creativiteit dus ben benieuwd. Hopelijk is ie direct inzetbaar aangezien die al een hele tijd niet meer gespeeld heeft
    pi_64732930
    Was Delorge niet de man van het loopvermogen? Lijkt me een bruikbare kracht.
    pi_64733020
    Op L1 staat dat hij als rechtsback gaat spelen, maar volgens mij is hij toch echt een aanvallende middenvelder.
    We komen om in de middenvelders. En ik heb het idee dat er zeker nog wat mensen vertrekken.
      dinsdag 6 januari 2009 @ 17:11:31 #6
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_64735476
    Meeuwis zal wel vertrekken ben ik bang voor, hoop wel naar het buitenland want anders komen we hem nog tegen in de 2e seizoenshelft. Zul je altijd zien dat we dan verliezen...
      dinsdag 6 januari 2009 @ 17:58:14 #7
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_64737327
    Zo verwacht je niks, zo lopen er twee nieuwe spelers rond... Schijnbaar heeft het bestuur ook op de klok gekeken nu?
    Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
      dinsdag 6 januari 2009 @ 18:07:18 #8
    154193 TheYoung1
    Lief zijn loont nog steeds!!
    pi_64737641
    Meeuwis zal dan wel vertrekken. Waar komt dat geld anders ineens vandaan?
    Zo hebben ze niks, en zo hebben ze opeens 2 spelers vast kunnen leggen....Hmmmmm..

Maarrrrrrrr, wel goed. Vooral van Delorge verwacht ik wat. Hij zal zich, al is het dan "maar" bij Roda, zeker willen bewijzen.
    Die jongen van Anderlecht zegt me nog helemaal niks. We'll see.
    ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
    Patat, dat is het!!
    pi_64737939
    die van anderlecht zal vrijwel niets gekost hebben en Delorge is ook transfervrij en kon naar ADO en Roda, dan kiest de gemiddelde speler voor Roda, ADO heeft nog minder geld dan Roda
      dinsdag 6 januari 2009 @ 18:21:23 #10
    154193 TheYoung1
    Lief zijn loont nog steeds!!
    pi_64738169
    Oohw ok, kwist niet dat Delorge transfervrij was.

En heb ff wat gegoogled, Sutchuin is een verdedigende middenvelder die de plaats, hopelijk niet op de bank, van De Man moet overnemen.
    Volgens eigen zeggen had hij genoeg van het spelen in het 2de van Anderlecht. Hij wordt een talent genoemd....
    ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
    Patat, dat is het!!
      dinsdag 6 januari 2009 @ 18:46:34 #11
    60704 LeonH
    Fuck the Reputation Game!
    pi_64739043
    tvp
    11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
      dinsdag 6 januari 2009 @ 19:17:00 #13
    71199 Sjoerd102
    Oet Zjwame!!!
    pi_64740339
    quote:
    Gommans mag vertrekken bij Roda

Harrie Gommans mag vertrekken bij Roda JC. Trainer Van Veldhoven ziet geen toekomst voor Gommans bij Roda. Dat heeft hij de aanvaller dinsdag laten weten.

Aanvankelijk mocht Gommans alleen weg bij een verkoop. Roda vraagt 200.000 euro voor de speler. Voor dat bedrag werd hij afgelopen zomer overgenomen van Vitesse. Maar voor Roda JC is nu ook een verhuuroptie mogelijk.Roermondenaar Gommans kwam afgelopen zomer naar Roda op voordracht van Raymond Atteveld.
    bron: www.l1.nl
    Net efkes anges
      dinsdag 6 januari 2009 @ 19:54:19 #14
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_64742175
    Ik heb een vermoeden dat Roda nog niet is uitgeshopt...
    Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
      dinsdag 6 januari 2009 @ 20:53:19 #15
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_64745192
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 19:54 schreef DarkShine het volgende:
    Ik heb een vermoeden dat Roda nog niet is uitgeshopt...
    Laten we het hopen, ik wil in ieder geval een spits en als het enigszins kan ook nog een keeper.
    Giallo e nero è il tuo colore,
    giallo e nero Roda nel cuore.
      dinsdag 6 januari 2009 @ 21:11:30 #16
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_64745964
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 20:53 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Laten we het hopen, ik wil in ieder geval een spits en als het enigszins kan ook nog een keeper.
    Als Harry vertrekt vermoed ik dat er nog een spits komt. Dat Saeijs vertrekt lijkt me ook wel duidelijk, dat getouwtrek rondom een contract zie je wel vaker. Als JP dan een keer weg is zal achterin ook wel een versterking komen.

Op goal zullen we niks, maar dan ook helemaal niks, hoeven te verwachten. Roda heeft eigenlijk al een keeper teveel, maar dat is aan de andere kant ook weer logisch aangezien er in de jeugd geen behoorlijke stand-in is...
    Planning:
    -
    pi_64746092
    Ik verwacht dat Delorge het wel gaat waarmaken
      dinsdag 6 januari 2009 @ 21:17:41 #18
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_64746267
    Aldus Martin van Geel op L1 zou Delorge als rechtsback moeten beginnen bij Roda. Linssen is dus terug op de bank.
    Planning:
    -
    pi_64750175
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 21:17 schreef DarkShine het volgende:
    Aldus Martin van Geel op L1 zou Delorge als rechtsback moeten beginnen bij Roda. Linssen is dus terug op de bank.
    of bij eventueel vertrek van meeuwis kan linssen doorschuiven naar het middenveld en met de aanwinst van Anderlecht is het aantrekken van een middenvelder dan geen must, eerder een aanvaller, maar dan zal denk ik ook eerst harrie weg moeten
    pi_64752758
    slaat werkelijk nergens op om delorge als rechtsback te gaan gebruiken, laat 'm maar lekker aanvallend spelen. Verdedigen is een vak
    pi_64799596
    Addo naar Roda volgens voetbalzone.nl en Saeijs naar Southampton. Beide op huurbasis.
    Wel een goede versterking voor Roda. Nu nog een spits!

Forza Roda!
    pi_64800249
    Met huren schiet je dus werkelijk geen reet op.
    Addo is misschien een aanvulling, maar hij is echt niet slechter dan Saeijs. Over een half jaar is die weer weg en dan zit je weer met de gebakken peren.
      donderdag 8 januari 2009 @ 09:25:25 #23
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_64800288
    Addo komt voor PSV tekort, maar voor dit Roda is hij een welkome versterking. Nu inderdaad nog een spits en we hebben ons goed versterkt in de winterstop.
    pi_64800343
    Eens met Plato. Addo vind ik zeker een vooruitgang ipv Saeijs, alleen komt hij voor PSb idd te kort!!
    Heb veel vertrouwen in Addo bij Roda!
      donderdag 8 januari 2009 @ 09:29:59 #25
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_64800391
    Wat was ik blij dat Addo indertijd weg was...
    Planning:
    -
    pi_64800494
    In zijn eerste periode speelde die erg ongelukkig, volgens mij kreeg die toen ook 2 rode kaarten, waarvan 1 tegen PSV als ik het goed heb. Toen was het niet goed, en speelde hij ook voornamelijk als middenvelder.
    Aangezien we daar al 10 van hebben zal die in de verdediging gaan spelen, en daar is hij zeker een versterking.

Maar dan vraag ik me echt af, is Addo beter dan De Man?
      donderdag 8 januari 2009 @ 09:38:19 #27
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_64800610
    Woensdag 07-01-2009
    quote:
    Roda trekt Delorge aan
    TRANSFERS Belg zat bij Ajax op dood spoor Anderlecht-talent Sutchuin (19) ook naar Kerkrade

Delorge, die transfervrij overkwam van de Amsterdamse club, tekende voor 2,5 jaar. Sutchuin, voor wie een kleine vergoeding werd betaald, is voor 3,5 jaar vastgelegd.

Het tweetal trainde gisteren al mee met de selectie.

De transfer van Delorge, die ook in de belangstelling stond van ADO Den Haag, kwam in een sneltreinvaart tot stand. De 29-jarige Belg zat bij Ajax op een dood spoor en maakte vanaf begin dit seizoen geen deel meer uit van de selectie van het eerste team. „Enkele dagen geleden meldde Roda zich en daarna is het snel gegaan”, aldus Delorge. „Het was natuurlijk niet mijn doelstelling om bij het tweede team van Ajax te blijven hangen.

Als prof wil je wedstrijden spelen voor veel publiek. Daarom heb ik niet lang getwijfeld toen Roda aanklopte.

Ook al omdat ik tevreden was over de aanbieding die me werd gedaan.”

Delorge, die in het verleden ook speelde voor AA Gent, Coventry Ci- VOETBAL – Roda JC heeft zich per direct versterkt met Laurent Delorge en Arnaud Sutchuin. Het duo wordt overgenomen van respectievelijk Ajax en Anderlecht.

ty, Lierse SK, Anderlecht en ADO Den Haag, treft in Kerkrade een oude bekende.

Directeur voetbalzaken Martin van Geel haalde de middenvelder in 2007 naar Ajax, waar Van Geel destijds werkzaam was als technisch directeur. „Het zal best hebben meegespeeld, maar twee jaar geleden toonde Roda ook al interesse”, aldus Delorge, die is gehaald als vervanger voor de naar GBA vertrokken Mark de Man en zich moet richten op een positie van rechtsback of rechtermiddenvelder. „In het verleden heb ik een paar keer als rechtsback gespeeld, dus dat is niet nieuw voor me.

Aan die kant kan ik op meerdere plaatsen uit de voeten.”

Sutchuin, een verdedigende middenvelder, is gehaald met het oog op de toekomst. De 19-jarige Kameroener met een Belgisch paspoort maakte bij Anderlecht deel uit van het belofteteam. „Anderlecht is een grote club die veel spelers koopt”, aldus Sutchuin. „Het is voor jonge voetballers moeilijk daar door te breken. Ik ben dan ook blij met deze kans. De Nederlandse competitie is sterk en ideaal om je verder te ontwikkelen. Kijk naar jongens als Lamah, Tioté en eerder Sonko, Anastasiou en Soetaers, die ook vanuit Anderlecht hierheen kwamen. Zij zijn mijn voorbeelden.”

Bron: Limburgs Dagblad / Dagblad de Limburger
    quote:
    Adnan Secerovic traint mee

Adnan Secerovic traint de komende dagen mee met Roda JC. De bijna 17-jarige Bosniër werd in de zomer met medewerking van Arnold Hendriks vastgelegd, maar mag pas voor Roda uitkomen als hij 18 jaar is. Om hem te laten wennen aan zijn nieuwe omgeving is hij voor enige tijd te gast in Kerkrade. Secerovic komt nu nog uit voor Slaven Zivinice.

Planning:
    -
      donderdag 8 januari 2009 @ 09:38:39 #28
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_64800622
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 09:29 schreef DarkShine het volgende:
    Als ik het me goed herinner speelde Addo destijds vaak op het middenveld en dat is natuurlijk absoluut zijn positie niet.
      donderdag 8 januari 2009 @ 09:38:39 #29
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_64800623
    Donderdag 08-01-2009
    quote:
    Addo vervangt Saeijs bij Roda

Roda JC huurt Eric Addo voor de rest van dit seizoen van PSV. De 30-jarige Ghanees neemt de plaats in van Jan Paul Saeijs die door Roda wordt verhuurd aan Southampton. De Engelse club heeft ook een optie tot koop bedongen. Addo meldt zich pas na Roda-PSV (18 januari) in Kerkrade.

quote:
    Addo komt, Saeijs gaat
    Eric Addo komt de rest van dit seizoen uit voor Roda JC.

De 30-jarige Ghanees wordt gehuurd van PSV en komt als vervanger van Jan Paul Saeijs naar Kerkrade. De Hagenaar vertrekt op zijn beurt op huurbasis naar het Engelse Southampton.

Addo, die momenteel met PSV op trainingskamp is in het Spaanse La Manga, meldt zich pas op 19 januari bij Roda. Een dag eerder staat bij de hervatting van de competitie het duel Roda-PSV op het programma en de Eindhovense club wil zijn speler pas na die wedstrijd vrijgeven.

Het wordt Addo’s tweede termijn in Kerkrade. Tussen januari 2003 en januari 2004 kwam hij ook al eens op huurbasis uit voor de Limburgse club. De Ghanees speelt sinds 1999 voor PSV, maar slaagde er nooit in een vaste waarde te worden.

Dit seizoen startte hij vier keer in de basis en scoorde eenmaal.

Addo is na Laurent Delorge (Ajax) en Arnaud Sutchuin (Anderlecht) de derde aanwinst die Roda deze week presenteert.

Tegenover de komst van Eric Addo staat het vertrek van Jan Paul Saeijs. De 30-jarige verdediger leek terug te zullen keren naar ADO Den Haag, maar bereikte met zijn oude club geen overeenstemming over de duur van het contract.

Daarna meldde Southampton zich voor Saeijs. De Engelse ploeg, getraind door Jan Poortvliet, staat op de op één na laatste plaats in de Championship (het op één na hoogste niveau), waaruit drie teams degraderen. Southampton heeft ook een optie tot koop bedongen, maar die wordt alleen gelicht als de club erin slaagt zich te handhaven.

Saeijs kwam drie jaar geleden over van ADO Den Haag.

Roda JC vertrekt vandaag voor een driedaags trainingskamp naar Westkapelle. Harrie Gommans gaat niet mee naar Zeeland. De Roermondenaar heeft de afgelopen tijd geregeld aangegeven eventueel te willen uitzien naar een andere club, nu trainer Harm van Veldhoven de voorkeur geeft aan de andere spitsen. De technische staf wil alleen op pad met spelers die zich volledig focussen op Roda en wil voorkomen dat geruchten over een eventueel vertrek de aandacht afleiden.

Vandaar dat Gommans, die in de zomer overkwam van Vitesse en nog een drieënhalfjarig contract heeft, de komende dagen met het tweede team traint. De oefenwedstrijd die zaterdag als afsluiting van het trainingskamp op het programma stond bij Zulte-Waregem is afgelast.

Vriendschappelijke duels moeten in België altijd plaatsvinden onder goedkeuring van de voetbalbond.

Die heeft gisteren in verband met de slechte staat van de velden alle wedstrijden in het weekeinde geschrapt. Daardoor zal ook Racing Genk -VVV niet doorgaan.

Planning:
    -
    pi_64804912
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 09:29 schreef DarkShine het volgende:
    idd, mja aan andere kant, veel slechter als toen kan ie het nu niet doen
    pi_64805609
    hij begon toen goed maar hoe langer hij bleef, hoe slechter t werd. Maar hij zal t idd niet slechter dan Saeijs doen, die had dit seizoen weliswaar een periode waarin ie beter speelde maar daarna werd ie weer ouderwets ondhandig. Nu nog een rechtsback en een spits
    pi_64805793
    Lijkt me niet dat ze nog een rechtsback gaan halen als ze Delorge daadwerkelijk op die positie willen inzetten.
    pi_64805874
    dan komen ze na 2 wedstrijden erachter dat t toch een aanvallende middenvelder is en dan is er nog steeds geen back
    pi_64806260
    denk zolang harry niet weg is dat er ook geen spits zal komen...
      donderdag 8 januari 2009 @ 13:02:58 #35
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_64807183
    Stevens, nooit gedacht dat ik je nog eens zou bedanken!

Dat Roda eens informeert in Brussel naar tribuneklant/bankzitter Kruiswijk! Huur hem maar tot einde seizoen.
    Planning:
    -
    pi_64813005
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 13:02 schreef DarkShine het volgende:

Dat Roda eens informeert in Brussel naar tribuneklant/bankzitter Kruiswijk! Huur hem maar tot einde seizoen.
    gaat het nou definitief niet door met addo?
    pi_64814655
    quote:
    PSV werkt mee aan de verhuur van Eric Addo aan Roda JC. Dat heeft algemeen directeur Jan Reker donderdag bevestigd. Hoofdcoach Huub Stevens betreurt het om Addo te laten gaan, maar begrijpt de wens van de speler en misgunt het hem niet. “Jammer, want je verliest een professionele jongen”, zei Stevens in La Manga.

Eric Addo tijdens de training donderdagmorgen in La Manga. Eric Addo tijdens de training donderdagmorgen in La Manga.
    PSV
    “Ik vind het begrijpelijk”

“Het is een wens van Eric om meer speelminuten te maken”, aldus Stevens vanuit het trainingskamp in Spanje. “Ik vind het begrijpelijk. Hij zit al veel jaren bij PSV, maar kan niet de definitieve stap maken naar de basis. Ik vind het jammer als hij gaat, want je verliest daarmee een professionele jongen. Maar we misgunnen hem het niet en hebben behoorlijk wat alternatief op die positie.” Addo mag pas weg na 18 januari, omdat Stevens tot die tijd een slag om de arm wil houden. “Om de eenvoudige situatie dat we hier in La Manga niet compleet zijn. Ik wil altijd de optie hebben om hem terug te halen.” Stevens doelde onder meer op het ontbreken van Méndez en Salcido. De Mexicaan moet na het weekeinde opnieuw kort terug om een visum voor één van zijn kinderen rond te krijgen. PSV verwacht hem dan op woensdag weer terug in Eindhoven. “Pas dan heb ik in de groep weer beschikking over Salcido en vergeet ook niet dat we Funso Ojo erbij hebben gehaald.”
    PSV
    Reactie Addo volgt na middagtraining

Addo staat sinds 1999 onder contract bij PSV en werd in het verleden al eens eerder verhuurd aan Roda JC. De Ghanees is niet happy met zijn huidige situatie bij PSV en wil graag aan spelen toekomen. Zijn contract bij PSV loopt aan het einde van dit seizoen af. Addo wilde donderdagochtend nog niet reageren op een nieuwe huurperiode in Zuid-Limburg, maar zei na de middagtraining (die begint om 16.30 uur) wel met een reactie over zijn toekomst te geven. De verhuur is overigens nog niet rond, maar volgens algemeen directeur Jan Reker zijn alle partijen op dit moment in overleg.
    bron: psv.nl
    pi_64814772
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 13:02 schreef DarkShine het volgende:

Kruiswijk staat de laatste weken weer in de basis
    ''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
    pi_64814849
    Donk mag trouwens ook weg bij WBA, zou ook wel iets zijn om half jaartje te huren, al heb ik die steeds wel erg overschat gevonden
    pi_64827779
    Jullie zijn goed bezig met het team te versterken is ook wel nodig als de clubs om je heen dat ook doen.

(behalve wij maar dat wordt ook lastig , wellicht kunnen we Gommans terughalen maar of we daar wat aan hebben )
    pi_64828275
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 16:07 schreef planethugo het volgende:
    Donk mag trouwens ook weg bij WBA, zou ook wel iets zijn om half jaartje te huren, al heb ik die steeds wel erg overschat gevonden
    Ja vond hem ook altijd erg overschat, en daarbij is hij volgens mij op huurbasis van AZ naar WBA gegaan.
    pi_64829426
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 09:38 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Als ik het me goed herinner speelde Addo destijds vaak op het middenveld en dat is natuurlijk absoluut zijn positie niet.
    Ik meen dat hij op een gegeven moment zelfs als hangende rechtsbuiten speelde. Was niet echt een feest.
    "You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
    pi_64831141
    Dat schleefhoots!
      vrijdag 9 januari 2009 @ 08:02:55 #44
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_64839299
    Vrijdag 09-01-2009
    quote:
    Roeselare lonkt naar Gommans
    CONCREET Roda JC praat met Belgische hekkensluiter over spits

Roda JC is in gesprek met Roeselare over een transfer van Harrie Gommans. De 25-jarige spits mag vertrekken uit Kerkrade.

Gommans kwam in de zomer over van Vitesse en had onder trainer Raymond Atteveld aanvankelijk een basisplaats. Attevelds opvolgers Martin Koopman en Harm van Veldhoven kozen daarna voor andere spitsen. De Roermondenaar, die nog een 3,5 jarig contract heeft, is niet blij met zijn rol als reserve en staat niet negatief tegenover een vertrek. Maar dan alleen als het een goed alternatief betreft.

Clubs uit Denemarken, Spanje en Engeland zouden via tussenpersonen interesse hebben getoond, maar die werd nooit concreet. Dat is wel het geval bij Roeselare. De hekkensluiter uit de Belgische eerste klasse is nog op zoek naar een aanvaller. Daarvoor heeft de club het oog laten vallen op Gommans.

Dieter van Tornhout en Przemyslaw Tyton zijn gisteren niet meegegaan op trainingskamp. Van Tornhout is ziek en Tyton heeft opnieuw last van zijn knie waaraan hij eind vorig jaar is geopereerd.

quote:
    Eerste zege smaakt naar meer
    RODA-VROUWEN Trainer René Eijer over de eerste seizoenshelft van de eredivisionist

Op de laatste speeldag van 2008 kregen de voetbalsters van Roda JC eindelijk loon naar werken. FC Twente werd met 3-1 verslagen en daarmee boekte de ploeg van trainer René Eijer uit Thorn de eerste competitiezege in de eredivisie. Dat smaakt naar meer.

Afgelopen week startte het vrouwenvoetbalteam van Roda JC de voorbereidingen op de tweede competitiehelft.

,,Het leek net alsof er geen winterstop geweest was. De training verliep erg goed. De passing, het samenspel, de gedrevenheid van de meiden, het was gewoon geweldig,” meldt hoofdtrainer René Eijer enthousiast. Samen met assistent-trainer Patrick Otten (tevens trainer van satelietclub RKTSV, red.) debuteert het duo dit seizoen in de eredivisie voor vrouwen.

Als een leek stapte Eijer (46) afgelopen zomer in het vrouwenvoetbal.

De oud-profvoetballer van Sparta, VVV en Vitesse werkte na zijn actieve voetbalcarrière in 1993 bij de jeugd van Vitesse, Fortuna Sittard en PSV. Eijer vertrok naar het buitenland om aan de slag te gaan als assistent bondscoach bij de Verenigde Arabische Emiraten, werd trainer bij Al Jazeera Abu Dhabi en verzorgde clinics in Japan en Amerika.

Een mooi CV waar de trainer, in bezit van het diploma ‘coach betaald voetbal’, nu ook in het vrouwenvoetbal actief is. Op het eerste gezicht een vreemde keuze.

,,Collega's keken me ook vreemd aan. ‘Kom maar een keer meetrainen, dan draai je wel bij’, was mijn reactie. Al wist ook ik in het begin ook niet wat het vrouwenvoetbal voorstelde. Het leek me een uitdaging om bij Roda JC iets nieuws op te bouwen en de ploeg op niveau te brengen. Van niets iets te maken, zodat een nieuwe groep mee kan doen op eredivisie-niveau. Daarnaast vond ik het na een aantal jaren buitenland wel weer prettig dicht bij mijn gezin aan het werk te gaan”, aldus Eijer. ,,In het begin had ik wel moeite met de trainingen.

Moest toch stapjes terug doen.

Wat voor mij vanzelfsprekend was, bleek in de praktijk toch niet te lopen zoals ik dat graag zag. Ik was een trainer, die soms meer verlangde dan reëel was. Ja, dat heeft me wel eens gefrustreerd. Maar ik had te maken met meiden die van een amateurclub kwamen en ineens veel meer en anders moesten trainen bij een eredivisieclub. Langzaam zie je vooruitgang bij de ploeg.We maken progressie bij het positiespel en ook het baltempo gaat omhoog.” Volgens de oefenmeester is zijn ploeg een échte ‘knokploeg’. „Inzet en vechtersmentaliteit hebben we zeker. Natuurlijk, ik wil altijd winnen maar je moet ook realistisch zijn. Roda haakt voor het eerst aan in de eredivisie en dan mag je geen wonderen verwachten. In de eerste competitiehelft verloren we vooral door eigen stomme fouten en dat is flink balen. Door concentratieverlies in de verdediging en het niet benutten van doelkansen leden we onnodig verlies. Tóch voelde je gewoon dat we niet ver meer van een overwinning afzaten. De overwinning op FC Twente is dan ook een bevestiging van de gemaakte progressie en inzet door de groep.” Vooraf stond de buitenwacht sceptisch tegenover deelname van Roda JC in de eredivisie. Kwaliteitsarm werd de selectie genoemd, met ‘afdankertjes’ van FC Twente enWillem II.

Nederlagen met dubbele cijfers werden aangekondigd. ,,Ik ken die verhalen.

‘Afdankertjes’ heb ik ook genoemd tegen de groep. Als voorbeeld heb ik het NEC van Leen Looyen genoemd. Ook hij werkte destijds met een ploeg vol ‘afdankers’, maar haalde vervolgens wel Europees voetbal. Ik heb de meiden voorgehouden bij Roda te bewijzen dat de andere clubs een foute beslissing hebben genomen door ze te laten gaan.We staan dan nog wel op de laatste plaats, maar wanneer we de stijgende lijn doorzetten zullen we meer wedstrijden gaan winnen en niet als laatste eindigen.

Dat heeft de groep ook als doel gesteld.” Roda JC hervat 15 januari in Alkmaar de competitie.

Planning:
    -
    pi_64845832
    quote:
    PSV richt zich op Meeuwis als Méndez is vertrokken vrijdag 09 jan 2009 11:15uur
    Bij een vertrek van de ongelukkige Edison Méndez is Roda JC-middenvelder Marcel Meeuwis de eerste gegadigde om de gelederen van PSV te versterken.
    PSV heeft via Meeuwis' zaakwaarnemer Louis Laros de interesse kenbaar gemaakt. 'Maar wel alleen als Méndez of Jason Culina is vertrokken', aldus Laros in De Telegraaf.
    Meeuwis heeft er geen geheim van gemaakt dat PSV in Nederland zijn droomclub is. De middenvelder van Roda JC staat dan ook open voor een overgang naar Eindhoven. Hij is afhankelijk van de ontwikkelingen bij de Brabantse club.
    Een tussentijds vertrek van Culina is niet aan de orde. De international keert na dit seizoen terug naar Australië, maar een eerder afscheid is voor PSV onbespreekbaar. 'Daarover is in principe niet te praten', zei technisch manager Adrie van Kraay in Voetbal International.
    Een transfer van Méndez behoort wel tot de mogelijkheden. De Ecuadoriaan heeft zijn zinnen gezet op een vertrek bij PSV. Met zijn verlate terugkeer van kerstreces maakte hij opnieuw duidelijk ongelukkig te zijn in Eindhoven. De middenvelder, die een gelimiteerde afkoopsom in zijn contract heeft staan, is verbannen naar de beloftes.
    dit was wel te verwachten eigenlijk
    pi_64850047
    als we minstens 3 miljoen krijgen vind ik t niet erg, hij is weliswaar onze beste speler op dit moment maar we hebben Vormer, Linssen en die nieuwe van anderlecht voor die positie. Ik verwacht dat vormer over 1/2 jaar even ver is als Meeuwis
      vrijdag 9 januari 2009 @ 14:16:45 #47
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_64850872
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 13:53 schreef planethugo het volgende:
    als we minstens 3 miljoen krijgen vind ik t niet erg, hij is weliswaar onze beste speler op dit moment maar we hebben Vormer, Linssen en die nieuwe van anderlecht voor die positie. Ik verwacht dat vormer over 1/2 jaar even ver is als Meeuwis
    Zijn positie is inderdaad goed genoeg bezet, als van dat geld een spits gekocht kan worden gaan we er op vooruit.
      vrijdag 9 januari 2009 @ 20:15:46 #48
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_64864619
    De opruiming gaat verder, Harrie Gommans naar Roeselare!

[ Bericht 8% gewijzigd door DarkShine op 09-01-2009 20:20:59 ]
    Planning:
    -
    pi_64874980
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 20:15 schreef DarkShine het volgende:
    Precies, goed bezig Roda! Nu Vandamme nog ergens weten te slijten en en nieuwe spits erbij!
    Heb vertrouwen in de tweede seizoenshelft!!!
    pi_64881471
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 20:15 schreef DarkShine het volgende:
    idd, helaas alleen verhuurd maar toch
    pi_64885799
    helaas verhuurd, hopen dat ie daar een paar goaltjes maakt zodat ze in België voor 'm in de rij staan na dit seizoen
    pi_64894838
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 14:48 schreef planethugo het volgende:
    helaas verhuurd, hopen dat ie daar een paar goaltjes maakt zodat ze in België voor 'm in de rij staan na dit seizoen
    precies, en nu misschien nog vandamme weg
      zaterdag 10 januari 2009 @ 23:52:24 #53
    122102 blonchi
    Blauwgilborgel
    pi_64902654
    Wacht eens even...Hier klopt iets niet. Dit is toch een voetbaltopic??
    Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
    Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
    pi_64902889
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 23:52 schreef blonchi het volgende:
    Ik volg je even niet.
    pi_64903929
    quote:
    Op zondag 11 januari 2009 00:00 schreef Schimpie het volgende:

[..]

Ik volg je even niet.
    sjenske
    "You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
    pi_64942856
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 23:52 schreef blonchi het volgende:
    heb je hem ook weer
      maandag 12 januari 2009 @ 12:53:55 #57
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_64945471
    Dat er überhaupt op hem gereageerd word
    Planning:
    -
    pi_64946017
    alle pieren in de maas. Halleluja
    pi_65037937
    Ik wil zondag naar roda jc - psv. Heb zelf een roda clubkaart. Hier kan ik 2 kaartjes mee halen he....Waar kan ik het het beste gaan zitten... of is met clubcard zelf je plaats niet te bepalen. Wil gewoon rustig zitten. En wat kost een los kaartje??
      woensdag 14 januari 2009 @ 17:54:43 #60
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_65038499
    Rustig en goed? Zuid-Theo Pickee Tribune. Wat het kost? Geen id...
    Planning:
    -
    pi_65039018
    Waar kan ik die halen ? En lukt dat voor de wedstrijd nog ? Of zijn er dan geen meer beschikbaar?
      donderdag 15 januari 2009 @ 09:02:01 #62
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_65059590
    quote:
    Twee clubs willen Vandamme
    TRANSFER Kortrijk en Zulte kloppen aan

Twee Belgische clubs hebben zich bij Roda JC gemeld voor Jamaïque Vandamme. De eersteklassers Kortrijk en Zulte Waregem hebben bij de Kerkraadse club geïnformeerd of het mogelijk is de 23-jarige aanvaller over te nemen. „We gaan ons nu intern beraden”, aldus directeur voetbalzaken Martin van Geel. „We hebben een smalle selectie. Pas als we denken dat het mogelijk is een vervanger voor Jamaïque te halen, is het wat ons betreft bespreekbaar.”

Vandamme speelt sinds het seizoen 2006-2007 bij Roda, dat hem destijds overnam van Roeselare. Vorig seizoen miste hij bijna volledig nadat hij in de voorbereiding een zware kruisbandblessure had opgelopen.

Ook in het lopende seizoen kwam hij niet verder dan een paar korte invalbeurten in het eerste team.

Planning:
    -
      donderdag 15 januari 2009 @ 09:04:34 #63
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_65059638
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 18:09 schreef Tallie1982 het volgende:
    Waar kan ik die halen ? En lukt dat voor de wedstrijd nog ? Of zijn er dan geen meer beschikbaar?
    Rodajc.nl staat de info, kassa's zijn zondag meen ik geopend.
    Planning:
    -
      donderdag 15 januari 2009 @ 11:23:53 #64
    60704 LeonH
    pi_65063442
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 18:09 schreef Tallie1982 het volgende:
    Een beller is sneller
    11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
    pi_65063706
    collega van me opt werk wilde ook gaan kijken zondag, maar kan ik met mijn seizoenskaart ook een los kaartje kopen voor zondag of niet?
      donderdag 15 januari 2009 @ 11:39:15 #66
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_65064101
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 11:30 schreef Biertjuhhhh het volgende:
    collega van me opt werk wilde ook gaan kijken zondag, maar kan ik met mijn seizoenskaart ook een los kaartje kopen voor zondag of niet?
    4 stuks
    Planning:
    -
    pi_65064412
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 11:39 schreef DarkShine het volgende:

[..]

4 stuks
    maar die gast wil met ze zoontje op oost gaan zitten, zal wel geen probleem zijn dan, moet ik die zondag voor de wedstrijd gewoon even kopen aan de oost tribune dan?
      donderdag 15 januari 2009 @ 11:54:04 #68
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_65064654
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 11:47 schreef Biertjuhhhh het volgende:

[..]

maar die gast wil met ze zoontje op oost gaan zitten, zal wel geen probleem zijn dan, moet ik die zondag voor de wedstrijd gewoon even kopen aan de oost tribune dan?
    Het is toch geen boer die naast het uitvak wilt zitten?

Hoe ga je ermee komen dan, normaal scannen ze een (s)cc en laat de rest het kaartje zien... Jij scant jou scc op West
    Planning:
    -
    pi_65066203
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 11:54 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Het is toch geen boer die naast het uitvak wilt zitten?

Hoe ga je ermee komen dan, normaal scannen ze een (s)cc en laat de rest het kaartje zien... Jij scant jou scc op West
    ja idd, nee is geen boer volgens mij wilde met ze zoontje gaan kijken en bij kidscorner gaan zitten, maar goed dan houdt het hele verhaal op natuurlijk
      donderdag 15 januari 2009 @ 12:37:43 #70
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_65066227
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 12:37 schreef Biertjuhhhh het volgende:

[..]

ja idd, nee is geen boer volgens mij wilde met ze zoontje gaan kijken en bij kidscorner gaan zitten, maar goed dan houdt het hele verhaal op natuurlijk
    Bel eens met Roda wat mogelijk is
    Planning:
    -
    pi_65066508
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 12:37 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Bel eens met Roda wat mogelijk is
    hij gaat morgen zelf even langs bij roda voor een cc dus dat komt wel goed denk ik
      donderdag 15 januari 2009 @ 13:26:50 #72
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_65068029
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 12:46 schreef Biertjuhhhh het volgende:

[..]

hij gaat morgen zelf even langs bij roda voor een cc dus dat komt wel goed denk ik
    SCC bedoel je!

Fans maken fans!
    Planning:
    -
    pi_65068685
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 13:26 schreef DarkShine het volgende:

[..]

SCC bedoel je!

Fans maken fans!
    haha zo'n storm zal het met hem niet lopen denk ik
      donderdag 15 januari 2009 @ 13:45:38 #74
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_65068777
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 13:43 schreef Biertjuhhhh het volgende:

[..]

haha zo'n storm zal het met hem niet lopen denk ik
    Met jou komt dat ook niet voor de bakker
    Planning:
    -
    pi_65068953
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 13:45 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Met jou komt dat ook niet voor de bakker
    tja ik probeer nog steeds mario over te halen
      donderdag 15 januari 2009 @ 15:41:56 #76
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_65073508
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 13:50 schreef Biertjuhhhh het volgende:

[..]

tja ik probeer nog steeds mario over te halen
    Laatste dagen he
    Planning:
    -
      zaterdag 17 januari 2009 @ 11:36:41 #77
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_65136620
    quote:
    Eric Addo, de loyale cultheld

Het komt niet vaak voor dat supporters een reservespeler tot knuffelbeer bombarderen.

Met dank aan zijn loyaliteit is Eric Addo één van de uitzonderingen.

Alsof hij nooit is weggeweest, zo vertrouwd voelde het voor Eric Addo, toen hij deze week de deur op sportpark Kaalheide weer opende. Zes jaar geleden kwam de inmiddels 30-jarige Ghanees als jonge, ietwat bedeesde huurling voor de eerste keer van PSV naar Kerkrade. Afgelopen woensdag begon zijn tweede periode bij Roda JC. Eentje die een wel erg curieuze start kent, want de eerste wedstrijd (uitgerekend tegen zijn werkgever) moet hij aan zich voorbij laten gaan. En dat terwijl hij brandt van ambitie om Roda te helpen uit het moeras te kruipen. Die streep door het duel van morgen was één van de discussiepunten tijdens de overgang.

Addo beseft het als geen ander en legt elk woordje op een weegschaal. „Ik snap het van PSV, maar het is voor mij wel moeilijk.

Ik zal nu vanaf de tribune moeten toekijken en dat is niet prettig. Ach, het belangrijkste is dat ‘we’ winnen.”

In het contract staat als begindatum van de huurperiode 19 januari, een dag na het onderlinge treffen van morgen.Wie is dan ‘we’?

Addo kijkt alsof hij water ziet branden. „We? Roda natuurlijk. Ik ben nu hier in Kerkrade, voetbal de komende periode voor Roda. Dat is nu de club waar het voor mij om draait.”

Voor die club breekt een misschien wel cruciaal half jaar aan. Roda moet proberen boven die vermaledijde rode streep uit te komen. Addo is beland in een omgeving waar de alarmbellen rinkelen en het sein op rood staat, en waar 2008 zwart omkaderd is. „2008 is geweest, je moet nu vooruit kijken. Roda heeft een goed team, het kan heel snel omslaan. Ik bekijk alles in het leven van de positieve kant. Als je negatief in het leven staat, maak je het jezelf alleen maar moeilijker.

Van een positieve instelling krijg je meer kracht. Zoals ook mijn geloof me veel vertrouwen schenkt. Een goed gevoel is voor mij heel belangrijk.

Daarom was deze stap ook niet moeilijk. Toen ik hoorde dat Roda interesse had, dacht ik meteen terug aan 2003. De spelers en de mensen bij de club waren destijds heel aardig. En ook nu voelde ik me na twee dagen weer op mijn gemak. Eigenlijk alsof niets veranderd was. Al is dat natuurlijk niet het geval. De trainingsaccommodatie bijvoorbeeld ziet er met al die kunstgrasvelden een stuk beter uit.”

Zoals ook Addo zelf veranderd zal zijn.Wie een pasfoto van zes jaar geleden bekijkt, komt weliswaar tot de conclusie dat de tijd geen vat op hem lijkt te krijgen, als voetballer heeft de Afrikaan, ondanks een bescheiden aantal optredens in PSV’s hoofdmacht, naar eigen zeggen stappen gemaakt. „Je hebt natuurlijk veel meer ervaring. Ook als je niet altijd speelt, leer je veel bij PSV. Alleen al door de trainingen die op hoog niveau worden afgewerkt.

En daarnaast heb ik de nodige interlands achter mijn naam staan en in de Champions League gespeeld.”

Niet alleen zijn ervaring, ook zijn positieve uitstraling was één van de redenen van Roda om hem los te weken bij PSV. Addo is geen branieschopper en binnen een groep een aangename persoon. Een loyale jongen, die in bijna tien jaar Eindhoven bijna constant de rol van twaalfde man kreeg toegeschoven, maar daarover nooit klaagde of mopperde en altijd voor het team klaar stond. Bij PSV groeide hij bij de achterban niet voor niets uit tot een soort cultheld. En dat als bankzitter. ,,Ik vind dat je als voetballer alles moet geven voor je club. Er wordt goed voor je gezorgd, dan moet daar ook iets tegenover staan. Ik vind ook een goed contact met de supporters heel belangrijk. Het zijn toch de mensen die voor jou naar het stadion komen.”

De positieve houding van zijn nieuwe pupil viel Harm van Veldhoven meteen op de eerste dagen. „Eric is een open, positieve jongen die veel rust uitstraalt, zowel buiten als binnen het veld. Hij coacht anderen zonder te schreeuwen.” Bovendien kan de aanwinst wel eens van waarde zijn in de aanloop naar het duel van morgen.Weliswaar niet als speler, maar mogelijk wel als spion. „Ik heb het nog niet met hem over PSV gehad”, aldus Van Veldhoven. „Ze zullen hem toch bewust woensdag al hierheen hebben gestuurd?”

Met andere woorden: Huub Stevens kan in de voorbereiding geen pottenkijkers gebruiken.

Eric Addo mag dan de meeste loyale voetballer in de Nederlandse competitie zijn, ‘we’ is vanaf deze week toch echt Roda JC. Daar kan de datum in het huurcontract niets aan veranderen.

quote:
    Vraagteken achter Boldizsar Bodor

Achter het meespelen van Boldizsar Bodor in Roda's thuiswedstrijd morgen (12.30 uur) tegen PSV staat een vraagteken.

De middenvelder kreeg tijdens de training van woensdag last van een irritatie in de knieholte en liet de sessie van gisteren op kunstgras aan zich voorbijgaan.

voorbijgaan.

Zeker niet van de partij zijn doelman Przemyslaw Tyton, Vincent Lachambre, Dieter van Tornhout en PSV-huurling Eric Addo.

Waar het overgrote deel van de eredivisionisten in de korte winterstop naar warme oorden trok, bleef Roda thuis.

,,We hebben goed kunnen werken, maar het was wel belastend voor de groep dat we op verschillende ondergronden hebben getraind", aldus Van Veldhoven.

Vermoedelijke opstelling Roda: Castro, Delorge, De Fauw, Linssen, De Jong, Vormer, Meeuwis, Janssen, Bodor, Hadouir, Cissé.

Planning:
    -
      zaterdag 17 januari 2009 @ 12:21:05 #78
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_65137623
    Wat een rare opstelling van Roda: ik zie maar 1 centrumverdediger.
      zaterdag 17 januari 2009 @ 12:27:33 #79
    60704 LeonH
    pi_65137768
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2009 12:21 schreef Plato1980 het volgende:
    het is een vermoedelijke opstelling maar dat zou idd betekenen dat ie met 3 verdedigers gaat spelen. Of Delorge staat naast De Fauw en Linssen toch rechtsback. Lijkt me vreemd aangezien ze Delorge juist voor die plek hebben gehaald.

En zou Cisse dan in zijn eentje voorin staan met Hadouir en Janssen hierachter?

Weet echt niet wat ik hiervan moet denken eerlijk gezegd
      zaterdag 17 januari 2009 @ 12:29:13 #80
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_65137822
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2009 12:27 schreef LeonH het volgende:

[..]

het is een vermoedelijke opstelling maar dat zou idd betekenen dat ie met 3 verdedigers gaat spelen. Of Delorge staat naast De Fauw en Linssen toch rechtsback. Lijkt me vreemd aangezien ze Delorge juist voor die plek hebben gehaald.

En zou Cisse dan in zijn eentje voorin staan met Hadouir en Janssen hierachter?

Weet echt niet wat ik hiervan moet denken eerlijk gezegd
    Delorge als centrale verdediger zou bizar zijn.
    pi_65138256
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2009 12:21 schreef Plato1980 het volgende:
    Ik zie maar 1 verdediger: De Fauw. Gelukkig hebben we wel 8 middenvelders: Delorge, Linssen, De Jong, een verdediger kan je hem immers niet noemen Vormer, Meeuwis, Janssen, Bodor en Hadouir. Het wordt een soort 1-8-1 opstelling.
    pi_65141243
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2009 12:45 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Ik zie maar 1 verdediger: De Fauw. Gelukkig hebben we wel 8 middenvelders: Delorge, Linssen, De Jong, een verdediger kan je hem immers niet noemen Vormer, Meeuwis, Janssen, Bodor en Hadouir. Het wordt een soort 1-8-1 opstelling.
    dan komt het helemaal goed morgen
    pi_65142752
    idd erg vreemde opstelling, vantevoren lijkt het erop alsof je hier niet mee kán winnen
    pi_65143915
    er staat gelukkig geen yulu bij maar ook geen oper
      zaterdag 17 januari 2009 @ 16:15:13 #85
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_65144204
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2009 16:05 schreef planethugo het volgende:
    er staat gelukkig geen yulu bij maar ook geen oper
    Best jammer. Als we toch voor de aanval kiezen kunnen we net zo goed De Fauw er ook uithalen en Yulu in zijn plaats opstellen.
      zondag 18 januari 2009 @ 15:23:29 #86
    60704 LeonH
    pi_65172629
    Eerste helft was een drama, 2e helft was aardig om te zien. Als ze daar op kunnen voortbouwen krijg ik er weer vertrouwen in.
    Over het algemeen een terecht gelijkspel!

alleen jammer dat we alweer genaaid zijn geworden bij die penalty.
      zondag 18 januari 2009 @ 15:43:31 #87
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_65173482
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 15:23 schreef LeonH het volgende:
    alleen jammer dat we alweer genaaid zijn geworden bij die penalty.
    Klopt, dat had de wedstrijd kunnen beslissen. Daar staat tegenover dat PSV later een penalty onthouden werd, maar daar staat weer tegenover dat Cisse voor rust een penalty had moeten krijgen.

Ik vond de eerste helft overigens geen drama. Roda speelde weliswaar erg afwachtend, maar ik had het idee dat dat de bedoeling wasc
      zondag 18 januari 2009 @ 16:32:36 #88
    60704 LeonH
    pi_65175911
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 15:43 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Klopt, dat had de wedstrijd kunnen beslissen. Daar staat tegenover dat PSV later een penalty onthouden werd, maar daar staat weer tegenover dat Cisse voor rust een penalty had moeten krijgen.

Ik vond de eerste helft overigens geen drama. Roda speelde weliswaar erg afwachtend, maar ik had het idee dat dat de bedoeling wasc
    Cisse ben ik niet zeker van of dit wel binnen de zestien was. Wel werd Janssen of Linssen nog duidelijk vastgehouden in bij een corner dacht ik. Maja hij liet zich niet vallen....

Denk dat ik het daarom ook vond. PSV speelde ook best verdedigend eerste helft maar dat is inmiddels wel bekend met die trainer
      zondag 18 januari 2009 @ 16:47:33 #89
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_65176478
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 16:32 schreef LeonH het volgende:

[..]

Cisse ben ik niet zeker van of dit wel binnen de zestien was.
    Cisse was er binnen, maar goed, al met al ben ik tevreden met een gelijkspel. Ik was bang dat we na de moeilijke start met PSV-thuis en Heerenveen-uit nog op nul punten zouden staan, maar dat is gelukkig niet gebeurd .
      zondag 18 januari 2009 @ 16:50:44 #90
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_65176618
    Wegereef geeft toe dat het geen strafschop was, prima! Wat mij betreft is de kous daarmee af.
      zondag 18 januari 2009 @ 16:54:05 #91
    60704 LeonH
    pi_65176768
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 16:47 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Cisse was er binnen, maar goed, al met al ben ik tevreden met een gelijkspel. Ik was bang dat we na de moeilijke start met PSV-thuis en Heerenveen-uit nog op nul punten zouden staan, maar dat is gelukkig niet gebeurd .
    ja heb het net ook gezien, was inderdaad er binnen.
    Netjes dat ie het toegeeft maar het geeft maar weer aan dat er toch wel serieus overwogen moet worden over het spel stil leggen en tv beelden nakijken tijdens de wedstrijd
      zondag 18 januari 2009 @ 16:57:32 #92
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_65176914
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 16:54 schreef LeonH het volgende:

[..]

ja heb het net ook gezien, was inderdaad er binnen.
    Netjes dat ie het toegeeft maar het geeft maar weer aan dat er toch wel serieus overwogen moet worden over het spel stil leggen en tv beelden nakijken tijdens de wedstrijd
    Dat klopt, want voor hetzelfde geld pakt het heel anders uit en heb je er echt nadeel van, zoals Heracles gisteren.
    pi_65190743
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 16:32 schreef LeonH het volgende:

[..]

Cisse ben ik niet zeker van of dit wel binnen de zestien was. Wel werd Janssen of Linssen nog duidelijk vastgehouden in bij een corner dacht ik. Maja hij liet zich niet vallen....

Denk dat ik het daarom ook vond. PSV speelde ook best verdedigend eerste helft maar dat is inmiddels wel bekend met die trainer
    Omg... verdedigend ? Psv wou juist voetballen de 1e helft. Roda niet
      maandag 19 januari 2009 @ 13:11:28 #94
    206623 Timmie1983
    The name is Smith, Agent Smith
    pi_65205051
    Huubke, neem je rotzooi mee

Roda meest succesvol tegen PSV
    AMSTERDAM - Roda JC was de afgelopen zes jaar het meest succesvol tegen PSV. Na het gelijke spel van vandaag verspeelde PSV tegen de club uit Kerkrade meer punten dan tegen welke ploeg dan ook in de eredivisie.
    Sinds het seizoen 2003/2004 behaalde de ploeg uit Limburg vijf zeges, vier gelijke spelen en drie nederlagen. Goed voor negentien punten.
    Bron: De Telegraaf
    Supporter van Roda JC Kerkrade - Manchester United - Celtic Glasgow - FC Barcelona - Dinamo Zagreb - Gamba Osaka
    pi_65207761
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 16:50 schreef Plato1980 het volgende:
    Wegereef geeft toe dat het geen strafschop was, prima! Wat mij betreft is de kous daarmee af.
    'en het geluid hoorde ook bij een handsbal'
    dus als ie 'm op z'n been had gekregen dan had ie 'm ook gegeven want tja dat geluid is ook hetzelfde als een handsbal. Wat bij betreft is de kous niet af maar moeten er gewoon fatsoenlijkse scheidsrechters komen en niet van die mongolen die door Uilenberg opgeleid zijn
      maandag 19 januari 2009 @ 15:22:11 #96
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_65210202
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 14:21 schreef planethugo het volgende:

[..]

'en het geluid hoorde ook bij een handsbal'
    dus als ie 'm op z'n been had gekregen dan had ie 'm ook gegeven want tja dat geluid is ook hetzelfde als een handsbal. Wat bij betreft is de kous niet af maar moeten er gewoon fatsoenlijkse scheidsrechters komen en niet van die mongolen die door Uilenberg opgeleid zijn
    Het ligt niet zoeer aan de kwaliteit van de scheidsrechetrs, maar aan het feit dat consequent geweiegrd wordt om technische hulpmiddelen in te voeren. Dat moet er nu eindelijk maar eens van komen.
    pi_65213572
    ik denk ook dat de fifa nu na Roda-PSV direct overgaat tot het invoeren van digitale middelen... logisch moet dat er al een hele tijd van komen maar dat gaat niet gebeuren. Dit is gewoon een heel erg slechte beoordeling van de scheids, hij staat er 5 meter vanaf en kijkt ook nog ernaar, hij geeft 'm omdat hij dacht dat ie iets hoorde dat op hands leek, kortom: PRUTSER!!!
      dinsdag 20 januari 2009 @ 09:38:23 #98
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_65235616
    Maandag 19-01-2009:
    quote:
    Roda JC fopt zichzelf bijna

OPSTELLING Mislukt experiment blijft zonder fatale gevolgen

Roda JC dacht PSV gisteren te verrassen, maar werd bijna zelf gefopt. Pas nadat trainer Harm van Veldhoven een aantal spelers halverwege weer op hun vertrouwde stekje had geposteerd, wist de thuisploeg zich te herstellen van een dramatische eerste helft met een punt (1-1) als gevolg.

Marcel Meeuwis achter de spitsen,Willem Janssen die vanaf de rechterkant voor diepte moest zorgen en Edwin Linssen voor de defensie. De surprise die Van Veldhoven had bedacht om voor verwarring te zorgen binnen de Eindhovense gelederen, mondde uit in een complete chaos bij de gastheren zelf. De aangepaste speelwijze was in het enige oefenduel tijdens de winterstop tot tevredenheid van de technische staf uitgevoerd.

Maar de reserves van Alemannia Aachen zijn van een andere orde dan PSV.

Het toonde aan dat de Limburgers een belabberde winterstop achter de rug hebben. Er zal best hard zijn getraind, maar de midden in het seizoen binnengevallen Van Veldhoven had deze periode net willen gebruiken om te experimenteren.

Nu de coach zicht heeft gekregen op de verhoudingen binnen de selectie en (tot nu toe) drie spelers liet vervangen door drie anderen, acht Van Veldhoven de tijd rijp zijn stempel op de ploeg te drukken.

Dan is één oefenpotje op kunstgras tegen een enthousiaste, maar kwalitatief povere opponent gewoonweg onvoldoende. „Ik had ook liever meer oefenwedstrijden gehad om dit uit te proberen”, erkende Van Veldhoven na afloop.

Mogelijk had hij dan afgezien van het experiment dat ertoe leidde dat de bezoekers Roda een helft lang scheel tikten, maar verzuimden echt door te drukken. Hoewel PSV op basis van het enorme klasseverschil veel meer kansen had moeten creëren, had het eenzijdige duel halverwege ruimschoots beslist kunnen zijn. Nu kreeg Roda de mogelijkheid in het kleedlokaal orde op zaken te stellen waardoor de tweede helft in evenwicht was en op basis daarvan het gelijkspel terecht.

Van Veldhoven liet in het kleedlokaal aan de hand van beelden zien wat er allemaal mis was gegaan de eerste helft. Al is het de vraag of een kwartiertje voldoende was voor zijn college, zo’n chaotische indruk had de Kerkraadse formatie tot dan gemaakt. Nadat het foutenfestival de revue was gepasseerd, paste de coach zijn opstelling aan. „We zagen al snel dat we in de problemen kwamen”, aldus Van Veldhoven. „Dat kwam ook omdat PSV anders stond dan we hadden verwacht.

Het is alleen heel lastig tijdens de wedstrijd de boel om te zetten.

Daarvoor kun je beter wachten tot de rust.”

Zou Van Veldhoven niet hebben ingegrepen dan waren ongetwijfeld een paar vingers de lucht ingestoken. „Hij gaf zelf aan dat we anders zouden gaan spelen, anders hadden wij het wel voorgesteld”, aldus Marcel Meeuwis. „In de eerste helft hadden we het er in het veld al over gehad. Ik snap de trainer best, want tegen Aken liep het wel. Maar nu loste PSV het heel simpel op.”

Meeuwis, die in de eerste helft al van positie had gewisseld met Janssen, kwam tot zijn opluchting weer op zijn vertrouwde stekje voor de verdediging te staan. „Ik heb zelden een wedstrijd meegemaakt waarin het verschil in mijn spel zo groot was”, vond Meeuwis. „In de eerste helft speelde ik heel slecht, na rust heb ik het gelukkig kunnen oppakken.”

Door de poppetjes op hun vertrouwde plaats te zetten, kwam een totaal ander Roda uit de kleedkamer. „Als het niet loopt en sommige jongens staan op een plaats die ze niet gewend zijn, wordt het meestal nog moeilijker”, oordeelde Van Veldhoven. „Daarom heb ik ze weer op hun eigen plek gezet en die andere ideeën laten varen.” Het leidde tot een veel amusanter tweede deel waarin de wedstrijd beide kanten op kon. En tot de conclusie dat deze Kerkraadse surprise wel eens een eenmalige geweest kan zijn.

quote:
    Roda JC knokt zich terug na dramatisch begin
    HERSTELWedstrijd met twee gezichten

Roda JC-PSV (1-1) was een typisch voorbeeld van een duel met twee totaal verschillende gezichten.

De gasten waren 45 minuten oppermachtig, verzuimden het overwicht in doelpunten uit te drukken en lieten toe dat de tegenstander zich terug knokte in de wedstrijd.

Roda speelde de eerste helft toevalsvoetbal in zijn zuiverste vorm.

Er zat totaal geen lijn in het spel, dat gekenmerkt werd door onnauwkeurige passes, slordig balverlies en een gebrek aan zelfvertrouwen.

PSV was heer en meester, maar maakte de fout de trekker niet over te halen.

Het Kerkraadse fort rammelde aan alle kanten en stond op instorten.

Een eenvoudig duwtje was voldoende geweest.

Edwin Linssen moest steeds een keuze maken tussen de dicht bij elkaar spelende Otman Bakkal en Ibrahim Afellay, waardoor de ander vrij kwam. Af en toe dekte Marcel de Jong door, met als gevolg dat de hele linkerkant van Roda open kwam te liggen. En centraal op het middenveld hadden Timmy Simons en Edison Mendez de touwtjes 60. Simons 0-1 (strafschop), 61. Janssen 1-1. Scheidsrechter: Wegereef.

Toeschouwers: 16.800.

strak in handen. Het kat-en-muis-spelletje in het eerste deel beloofde weinig goeds voor Roda.

Na rust stond de Kerkraadse ploeg echter beduidend beter. In een fase waarin Roda het treffen naar zich toe leek te gaan trekken, kreeg PSV een strafschop cadeau, die Simons benutte: 0-1. Nog geen minuut later trok Willem Janssen de stand gelijk door bij een voorzet van De Jong voor doelman Ramos Cássio (de vervanger van de zieke Andreas Isaksson) op te duiken en binnen te knikken: 1-1. Het spel golfde nu in een hoog tempo op en neer. Anouar Hadouir verprutste op aangeven van Sekou Cissé een kwartier voor tijd dé kans op 2-1 door over te knallen, een minuut later verijdelde Bram Castro aan de andere kant de 1-2 door met een knappe reflex een kopbal van Danny Koevermans uit het doel te ranselen. „Hoewel we de eerste helft hebben moeten ondergaan, ben ik niet ontevreden”, aldus Roda-trainer Harm van Veldhoven. „De tweede helft geeft vertrouwen, daarop kunnen we verder bouwen.”

Zijn collega Huub Stevens keek minder gelukkig. „Het is teleurstellend dat we hier twee punten laten liggen. In de eerste helft waren we dominant en was het aantal kansen niet te tellen. Door de wisselvalligheid van de ploeg hebben we Roda terug laten komen in de wedstrijd.”

quote:
    Penalty’s of niet? Wegereef: Ik zat er helemaal naast

Tijdens Roda JC-PSV had scheidsrechter JanWegereef tweemaal voor een strafschop kunnen fluiten. Hij deed het eenmaal, maar wel op een verkeerd moment. 1. Sekou Cissé passeert Dirk Marcellis, wordt gehaakt en valt.

Wegereef: „Hij wordt inderdaad aangeraakt. Maar hij valt volgens mij niet door het contact dat gemaakt wordt.” 2. Een uithaal van Otman Bakkal wordt geblokt door het gezicht van Pa Modou Kah. Strafschop en geel voor Kah.

Wegereef: „Ik dacht dat het hands was, maar als ik de beelden nu zie, zat ik er helemaal naast. Je hoort een bepaald geluid en de reacties van de PSV’ ers waren heftig. Niet dat zoiets bepalend mag zijn, maar je denkt dan toch in eerste instantie aan hands. Dat blijkt niet zo te zijn geweest.”

3. Marcel de Jong krijgt een opstuitende bal overduidelijk tegen zijn hand.

Wegereef: „De speler heeft de arm naast zijn lichaam en de bal stuit op. Hij kan er ook niets aan doen dat die bal dan tegen zijn hand komt. Een duidelijk geval van bal naar hand en dus geen strafschop.”

quote:
    Van Son weg bij Roda vrouwen
    RESERVE

Inge van Son keert na de winterstop niet meer terug bij de Roda-vrouwen. De 26-jarige voetbalster, die inzetbaar was in de verdediging en op het middenveld, had moeite met haar rol als invalster. Van Son startte viermaal in de basis en kreeg in twee duels een invalbeurt. Vorig seizoen kwam de Brabantse in de eredivisie uit voor Willem II, ook daar kon ze niet op veel speeltijd rekenen.

Bij Roda is ze de tweede speelster die vroegtijdig afhaakt. Eerder keerde keepster Kim Dossche al terug naar België. Trainer René Eijer heeft nog de beschikking over achttien speelsters en twee keepsters.

Donderdag wacht Roda op Kaalheide de competitiewedstrijd tegen landskampioen AZ.

Planning:
    -
      dinsdag 20 januari 2009 @ 09:38:37 #99
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_65235624
    Dinsdag 20-01-2009:
    quote:
    Roda JC-nieuwkomer Sutchuin op dreef

Onder het toeziend oog van directeur voetbalzaken Martin van Geel en hoofdscout Toine van Mierlo liet de van Anderlecht afkomstige Arnaud Sutchuin gisteravond een goed indruk achter bij Jong Roda JC in de doelpuntloze derby tegen Jong Fortuna Sittard.

De 19-jarige middenvelder van Kameroense afkomst, die in winterstop werd aangetrokken, was op het kunstgrasveld van SVM steeds aanspeelbaar en stond aan de basis van de meeste Kerkraadse aanvallen.

Fortuna Sittard bleek echter een uiterst taaie tegenstander, die door kort te dekken nauwelijks kansen weggaf. De beste mogelijkheden kwamen dan ook voort uit spelhervattingen.

Roda JC-aanvoerder Youssef Koubali moest in de slotfase na zijn tweede gele kaart met rood naar de kant.

Planning:
    -
      dinsdag 20 januari 2009 @ 12:29:34 #100
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_65240340
    quote:
    Zes arrestaties voor bedreiging scheidsrechter Van Boekel

De politie heeft afgelopen maand zes verdachten opgepakt wegens bedreiging van Pol van Boekel, scheidsrechter betaald voetbal uit Venray. De verdachten komen uit Kerkrade, Landgraaf en Gouda en zijn 18 tot 26 jaar oud. Dat heeft het Openbaar Ministerie in Roermond vandaag bekendgemaakt.

De zes werden opgepakt omdat ze in april na afloop van de wedstrijd VVV-Roda JC de woning en auto van de scheidsrechter met verf hadden beklad. De bedreigingen zouden zijn begonnen naar aanleiding van de wedstrijd Roda JC-NEC. Toen stuurde Van Boekel speler Cheikh Tioté, trainer Raymond Atteveld en verzorger Norbert Keulen van Roda naar de tribune. Justitie neemt de zaak hoog op.

Bron: L1
    Planning:
    -
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')