abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64428455
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op Draagdoeken
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |12 | 13| 14 |15 | 16 | 17 | 18 |19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27

handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij Mamatoto
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen

Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes.

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Hoe je een doek soepel krijgt: vingerhaken (filmpje)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Webkim op 07-01-2009 19:19:04 ]
pi_64428619
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:41 schreef Webkim het volgende:
[
Didy indio ultramarine (turqoise met groene draden).
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:37 schreef DaviniaHR het volgende:
En in de herhaling, wie zou er een draagdoek kunnen inkorten?
ehm, stukkie afknippen en omzomen maar?

[ Bericht 14% gewijzigd door bixister op 28-12-2008 14:10:19 ]
pi_64428751
Oeh, niet gezien dat we alweer zover waren...

Mr. X komt ook deze kant op. Die kleuren, die kon ik natuurlijk niet weerstaan, blauw en paars passen zo mooi bij mijn ogen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_64428941
oooh die diddy is wel heeeeeeeel erg mooi !!

We hebben Thomas nu 2x geprobeerd in de draagdoek te dragen, maar hij vind het echt he-le-maal niks!!!
Morgen nog een keer proberen.
pi_64429094
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:13 schreef Reinhilde het volgende:
oooh die diddy is wel heeeeeeeel erg mooi !!

We hebben Thomas nu 2x geprobeerd in de draagdoek te dragen, maar hij vind het echt he-le-maal niks!!!
Morgen nog een keer proberen.
Er zijn maar weinig babietjes die het echt niks vinden Reinhilde.
Hoe draag je hem? Liggend, in de kommahouding? Sommige kindjes hebben een sterke voorkeur voor rechtop.
En het in een draagdoek geknoopt worden op zich is vaak ook een beetje wennen voor een baby. De truc: wiegen en als je klaar bent met knopen lekker in beweging komen. Het geschommel van je bewegingen, dat vind een baby ; net als in de buik.
Hardloper.
IG @webkim
pi_64429105
Dat is vast even wennen Reinhilde, Koen brulde eerst ook de boel bij elkaar. Gister zat hij op mijn rug en hij maakte constant hop-paardje-hop bewegingen, zo van: komop MAM hobbelen Was echt supergrappig.

Ik blijf oefenen met rugdragen en Koen weet zolangzamerhand dat hij stil moet blijven liggen. Als de doek dan nog mee werkt lukt het vast wel een keer
pi_64429157
Ik draag hem idd liggend, in de kommahouding. Ik was al van plan om maar rechtop te gaan proberen, dat ga ik ook zeker doen. En dat wiegen, dat is ook een goede tip.Thanks!
pi_64429241
Moeders die hun kind vaak dragen wiegen voortdurend. Ook als ze hun kind niet dragen. Als Thomas hier begint te huilen terwijl ik mijn tanden nog sta te poetsen krijg ik een soort pavlovreactie en ga ik onmiddellijk op een neer staan te deinen.
Je had het eens moeten zien bij de draagdoekwandeling. Of op de draagconsulentencursus. Wiebelmoeders zonder doek om.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † zondag 28 december 2008 @ 14:23:31 #9
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_64429279
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:37 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Foto?

En nog een vraagje, wat voor soorten rekbare doeken zijn er allemaal?

ik weet: draagdoek.nl, macka verkoopt een paar, maar verder?

Tis kraamkado voor vrienden

En in de herhaling, wie zou er een draagdoek kunnen inkorten?

Simmu, had je mn PM gehad?
Andere rekbare? Binana (met bamboe en mooie kleuren), Hoppediz en Wrapsody (voorheen GypsyMama) bijvoorbeeld.

Iedereen die een naaimachine kan gebruiken kan een doek inkorten. Kwestie van de doek zorgvuldig evenwijdig lopend aan de bestaande uiteinden knippen en er een tweedubbelgeslagen zoom in maken. Goed kijken naar de zomen die er al in zitten voor de breedte en de manier waarop ze genaaid zijn.
Als je niemand met een naaimachine kent zou je het in een kledingreparatieatelier kunnen laten doen. (Zoals De Gouden Schaar op het Kostverlorenhof)
Jammer dat je niet in de buurt woont, anders dan had ik het even bij een bakkie koffie kunnen doen als er wat tijd en energie was.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_64429445
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:22 schreef Webkim het volgende:
Moeders die hun kind vaak dragen wiegen voortdurend. Ook als ze hun kind niet dragen. Als Thomas hier begint te huilen terwijl ik mijn tanden nog sta te poetsen krijg ik een soort pavlovreactie en ga ik onmiddellijk op een neer staan te deinen.
Je had het eens moeten zien bij de draagdoekwandeling. Of op de draagconsulentencursus. Wiebelmoeders zonder doek om.
hehehe, ik zie het helemaal voor me!
pi_64430397
selene wil perse ook niet liggend hoor die wil om haar heen kunnen kijken. als ze dan in slaap valt (rechtop en wel) trek ik gewoon een stuk doek over haar achterhoofdje zodat dat steun heeft dan
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † zondag 28 december 2008 @ 15:16:36 #12
141844 Macka66
pi_64430931
Oh Davinia, nog een aanvullng op het zomenverhaal: niet eerst de rand afwerken met een zigzagsteek. Want dat combineert niet goed met de rek van de doek. Omdat je de zoom twee keer omvouwt voor je 'm vastzet heb je al minder kans op rafelen en is zigzaggen ook niet nodig.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 28 december 2008 @ 15:16:41 #13
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64430937
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:23 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Andere rekbare? Binana (met bamboe en mooie kleuren), Hoppediz en Wrapsody (voorheen GypsyMama) bijvoorbeeld.

Iedereen die een naaimachine kan gebruiken kan een doek inkorten. Kwestie van de doek zorgvuldig evenwijdig lopend aan de bestaande uiteinden knippen en er een tweedubbelgeslagen zoom in maken. Goed kijken naar de zomen die er al in zitten voor de breedte en de manier waarop ze genaaid zijn.
Als je niemand met een naaimachine kent zou je het in een kledingreparatieatelier kunnen laten doen. (Zoals De Gouden Schaar op het Kostverlorenhof)
Jammer dat je niet in de buurt woont, anders dan had ik het even bij een bakkie koffie kunnen doen als er wat tijd en energie was.
Kijk, u snap-um!
Of we komen naar DH, dat kan natuurlijk ook. Maar er is niet zo heel veel meer over van de vakantie, helaas

Ik ga wel ff langs bij de Gouden Schaar dan! Das een goede!

Oeh, die didy! P_Iglet, wanneer spreken we weer af?

LL, fijn dat Koen begint te wennen aan het rugdragen!

Reinhilde, helaas geen tips vanuit hier, wij zijn begonnen met dragen toen Eli 11 mnd was, en toen ging het meteen prima.
Webkim, ik zie het helemaal voor me idd
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_64431370
Dat wiebelen! Hoe herkenbaar
Reinhilde, Avalon vind liggend ook echt he-le-maal niets. Die zit vanaf de eerste draagdag (toen was ze net een week oud) rechtop. Eerst met de beentjes in de doek maar al snel ook met de beentjes naar buiten.

En zelfs toen vond ze het de eerste twee keer pas fijn toen ik ging lopen.
Hoe meer je oefent hoe zekerder je wordt en hoe minder erg het mopperen van je kind lijkt

Even hier verder inplaats van in het Lampo-topic:
Simmu wil graag een niet rekkende doek proberen. Ze mag mijn medley monza lenen maar misschien zijn er nog meer mensen die interesse hebben in het uitproberen van een medley. In dat geval mag hij op reis en anders gaat hij gewoon alleen naar Simmu
  zondag 28 december 2008 @ 15:36:49 #15
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_64431545
Reinhilde, Stella vond liggend ook niks, maar rechtop meteen heerlijk. Echt proberen nog hoor .
  zondag 28 december 2008 @ 16:45:12 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_64433955
Webkim

Ik hoop dat je ogen toch ooit weer normaal kleuren en dat je de doek dan nog steeds mooi vindt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64434088
Het is een Girasol he en daar heb ik toch echt iets mee, dus dat komt wel goed hoor Troeleke.
Hardloper.
IG @webkim
pi_64434646
Ik heb mijn Girasol nu een aantal weken in gebruik. Ben er niet he-le-maal over te spreken.. Het verschil in dragen met een linnenbinding (EllaRoo Kristen) is goed merkbaar, maar het verschil in dikte zeerzeker ook! Voor mij is dat een minpunt voor Girasol.

Mijn ideale doek zou dus zo dun als een EllaRoo moeten zijn, met een keperbinding geweven én groen met blauw
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  zondag 28 december 2008 @ 17:15:27 #19
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64434973
quote:
Op zondag 28 december 2008 17:05 schreef lcicle het volgende:
Ik heb mijn Girasol nu een aantal weken in gebruik. Ben er niet he-le-maal over te spreken.. Het verschil in dragen met een linnenbinding (EllaRoo Kristen) is goed merkbaar, maar het verschil in dikte zeerzeker ook! Voor mij is dat een minpunt voor Girasol.

Mijn ideale doek zou dus zo dun als een EllaRoo moeten zijn, met een keperbinding geweven én groen met blauw
Ik heb geen EllaRoo, maa mijn BB Slen is wel (heel) dun, en groen en stevig genoeg om zoonlief in te dragen.

Webkim, wat is er dan met je ogen?
pi_64435152
* lcicle noteert 'BB Slen'
  † In Memoriam † zondag 28 december 2008 @ 17:49:31 #21
141844 Macka66
pi_64436224
quote:
Op zondag 28 december 2008 17:05 schreef lcicle het volgende:

Keper/kruiskeper en zo dun als EllaRoo gaat niet lukken. Maar misschien is een wat gladdere doek dan die nieuwe Girasol kruiskeperweving al wat fijner voor je. Bijvoorbeeld Storchenwiege (Johannes), Chimparoo, Medley, Amazonas. En BB-slen, lees ik net Of Girasol in oude keperweving. Maar ja, die hebben allemaal geen Mojito
  † In Memoriam † zondag 28 december 2008 @ 17:52:08 #22
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_64436309
Ik dacht dat vingerhoedjes sparen cheesy was, maar draagdoeken sparen is dus niet minder gek . Kruiskeperweving, leuk Scrabblewoord !
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  † In Memoriam † zondag 28 december 2008 @ 17:59:27 #23
141844 Macka66
pi_64436524
Probeer maar eens 28 topics vol te praten over vingerhoedjes
pi_64440949
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:16 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Oeh, die didy! P_Iglet, wanneer spreken we weer af?
ik gil wel wanneer ie binnen is, dan kun je uit komen proberen.
pi_64441513
quote:
Op zondag 28 december 2008 17:59 schreef Macka66 het volgende:
Probeer maar eens 28 topics vol te praten over vingerhoedjes
Hier 39 topics, maar lang niet vol idd
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_64441582
Beef!
Hardloper.
IG @webkim
pi_64444211
Wij zijn weer terug van een weekje Frankrijk, helaas was het te koud om buiten te dragen. In de supermarkt maakten we wel de blits
Fake it till you make it...
  zondag 28 december 2008 @ 23:11:51 #28
35189 Troel
scherp en bot
pi_64448617
Wij (=mams en ik) hebben van het weekend geprobeerd Bert zover te krijgen dat hij Ruben zou dragen, maar dat is jammerlijk mislukt. Ik vond het moeilijk om Ruben bij Bert goed achterop te krijgen en Ruben vond het te lang duren.

Overigens kan ik op dit moment Ruben zelf helemaal niet dragen, als ik hem achterop knoop (geen idee met welke knoop, maar dat weet p_iglet wel ) dan doet het gewoon zeer in mijn buik. Niet fijn dus op dit moment. Nouja, zal wel weer overgaan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64450844
BWCC
pi_64460012
Wat jammer dat Mojito niet helemaal naar je zin is, Icicle!
Ik heb mister X nu even naast mijn bbslen en naast mijn ellaroo liggen en de bbslen is inderdaad een stukje dunner dan de girasol maar nog wel dikker dan de ellaroo.

Maar goed, de bbslen is veeeeeel gebruikt en in die gebruiksperiode echt verbazingwekkend veel dunner en soepeler geworden, vind ik.
De girasol is de laatste paar dagen intensief gebruikt en al heel wat soepeler dan dat hij voor gebruik was. Ik ben heel benieuwd hoe hij over een paar maanden is.
Beide doeken (bbslen en girasol) hebben dat "lossige", mijn hopp en storch zijn bijvoorbeeld veel strakker en dichter geweven.

Nog zo'm transformatiedoek vind ik mijn didy waves. Die was downright ruw en stug in de doos en ik heb hem niet eens zo veel gebruikt maar inmiddels is hij heel soepel.

De gestreepte storch en hopp zijn veel minder veranderd terwijl toch vooral de eerste véél is gebruikt.

En waarom ik dit schrijf? Nergens om eigenlijk, maar ik vind het zo leuk om te merken hoe doeken veranderen door gebruik. En ook hoe verschillende mensen doeken zo verschillend kunnen ervaren (dik-dun, soepel-stug, etc.)

oh, en ik ben toch wel erg verliefd op mijn girasol. Zowel qua kleur als qua gebruik.
  maandag 29 december 2008 @ 12:05:33 #31
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64460042
Troel, je kan de doek ook op z'n tibetaans afknopen, net als een rucksack, dan heb je geen knoop op je buik.
is dat een idee?

jammer dat Bert ruben niet wilde/kon dragen.
PR is ook niet echt enthousiast om zelf ook te dragen.
Ach, ik vind het wel leuk
pi_64460523
Edit: en weg.

[ Bericht 90% gewijzigd door Webkim op 29-12-2008 12:54:42 ]
Hardloper.
IG @webkim
pi_64464408
Wilde Bert het zelf wel? Anders wordt het lastig natuurlijk.

Volgende week gaan we naar centreparcs. Ben even aan het twijfelen wat ik meeneem. De mei tai is handig voor langere stukken, maar dan kan ik haar alleen knopen vanaf een opstapje. En niet vanaf familie, die gaan te veel zenuwen. De Ulli kan ook, dan zit ik (rugdragend) ook met het opstapjes probleem. De wereldwinkeldoek is wat korter, die kan goed mee om te gaan heupdragen voor wat kortere stukken. Ik kan d'r ook gewoon laten lopen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_64465356
Je kunt ook alle 3 de doeken meenemen, want dan is het nog steeds minder ruimte dan een kinderwagen
pi_64465559
De kinderwagen gaat sowieso niet mee. Die staat al sinds de verhuizing ongebruikt in de schuur.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  maandag 29 december 2008 @ 15:55:01 #36
108648 cattie
lieve moeder
pi_64467228
Mag de op aangepast worden? Mijn ringsling is onderweg naar Fuente, dus die kan er uit bij mij en ik heb natuurlijk nu mijn Didymos Indio Zinnober met wol.
pi_64467357
Mei tai en de wereldwinkeldoek? Scheelt 1 doek in je bagage ;-). Of idd alle drie, zoveel ruimte nemen ze vast niet in...
pi_64468745
icicle als mojito je niet bevalt waarom verkoop je hem dan niet. Aan mij bijvoorbeeld.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_64471601

Mr X is mooi!
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 29 december 2008 @ 19:10:57 #40
108648 cattie
lieve moeder
pi_64473588
Thomas is het er helemaal mee eens!
En ik ook.
Bedankt voor het aanpassen van de op.
pi_64475076
Wat een leuke foto Webkim!
Op jouw foto komen de kleuren ook beter tot hun recht dan op de foto's van slingomama. Jammer dat ze daar zo flets lijken want ze zijn juist heel diep en helder. Toen ik de eerste foto's zag had ik bijna spijt van het bestellen maar dat gevoel was weg toen de doek binnen was.

Tico! Waarom koop je geen nieuwe Mojito? Zo veel goedkoper zal je ze nu nog niet tweedehands kunnen krijgen en iets zegt me dat Icicle de door haar ontworpen doek niet zal verkopen
pi_64475133
Wat een ontzettend leuke foto Webkim!
Je ziet dat Thomas helemaal aan het dragen gewend is en dat hij het ook echt heel leuk vind!

MrX of Mojito vind ik ook wel mooie doeken om te hebben..maar eerst maar wat meer ervaring krijgen met knopen enzo
pi_64475215
De kleuren zijn nog veel feller dan op mijn niet zo goed belichte webcamkiekje hoor. Ik zal van de week nog eens een betere proberen te maken. Thomas was al 5 dagen niet gedragen en had superveel schik toen hij weer in de doek mocht.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 29 december 2008 @ 20:12:06 #44
35189 Troel
scherp en bot
pi_64475602
Ja, hij wilde zowaar zelf wel Maar ik zat hem gewoon ook verkeerd te knopen, ben dat niet gewend natuurlijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64476751
ok.. ik weet echt nog zo goed als niks over draagdoeken, behalve dat het me ontzettend fijn lijkt en ook veel handiger dan altijd maar die kinderwagen..
Maaruhm.. .kan je pasgeboren baby´s gelijk al in een draagdoek doen, of moeten ze eerst een paar maanden oud zijn?
En watvoor draagdoek is goed om dan mee te beginnen? En bestel je dat online, of kan je het ook gewoon in een winkel gebruiken?
En ik ben zelf vrij stevig, en mijn man ook, heb je dan ook speciaal extra lange draagdoeken?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  maandag 29 december 2008 @ 20:46:39 #46
35189 Troel
scherp en bot
pi_64476965
tessie, het kan al vanaf de geboorte. Meestal gebruik je dan een tricotdoek. Ik heb er zelf eentje gemaakt van (driemaal raden ) tricot, maar je kan ze ook op internet bestellen.
Je hebt ze in verschillende maten. Mijn tricot is vijf meter lang en dat is heerlijk!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64477512
Een draagdoek kan je vanaf de eerste dag gebruiken, Tessie of je dat zelf al aan kan zo kort na de bevalling is een tweede natuurlijk

Een fijne, makkelijk te gebruiken doek om mee te beginnen is een rekbare doek. Bijvoorbeeld een doek van draagdoek.nl of binana.net.

Maar ook niet rekkende doeken zoals je in dit topic veel voorbij ziet komen ( te veel producenten/winkels om te linken ) kunnen vanaf de eerste dag gebruikt worden.

Ik weet natuurlijk niet wat je bedoelt met vrij stevig, maar er zijn inderdaad verschillende maten draagdoeken.
Als ik kijk naar mezelf (maat 44-46, flinke cupmaat) dan kan ik prima uit de voeten met een medium draagdoek.nl (rekkende doek).
Bij niet rekkende doeken kan ik met een 4.6 meter alles knopen maar dan zit soms de knoop op mijn rug. Met een doek van 5,2 meter kan heb ik meer vrijheid bij het knopen maar dan heb ik meer staart over.
Zou ik maar één doek mogen hebben dan zou ik zelf een 5,20 willen.
pi_64479547
Mooie kleuren webkim!
pi_64481536
owlet, het was een geintje. Ja ik vind de mojito mooi. En ja ik heb getwijfeld. Maar ik ga toch voor nr 23 op mijn wishlist.
  maandag 29 december 2008 @ 22:50:28 #50
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_64482093
In het kader van multi-functionele doeken..
Mijn EllaRoo vind ik niet zo fijn nu in de winter.. Als tochtstrip voor de voordeur voldoet hij prima
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_64482620
Nee, hoho, ik ben niet ontevreden over mijn Mojito hoor! Ik schrijf alleen dat het voor mij persoonlijk niet de meest ideale doek is.

Stel ik ga een hele dag op stap naar (laat ik eens iets zeggen) de Efteling, waar je je kind wel eens uit de doek moet/wilt halen, dan zou ik de EllaRoo Kristen mee pakken. (Of de Beco Obi, maar dat is een ander verhaal.) Die kan ik veel makkelijk om- en af knopen, wat ik persoonlijk wel belangrijk vind. De Girasol kan misschien wat slordiger omgeslagen worden en dan toch nog goed zitten, maar door de dikte kan ik die knoop als laatste veel moeilijker maken. Dat gaat gewoon heel stug.

De EllaRoo voelt in het dragen ook wat steviger/solide aan. Doordat de stof anders geweven is, lijkt hij minder te 'glijden' en schuiven. Hoef ik dus minder vaak te corrigeren en of nogmaals de knoop strak trekken.

Kwa kleurtjes kan er ook geen één doek aan Kristen tippen, zélfs geen eigen ontwerp

Maar.. Mojito heeft natuurlijk ook een groot pluspunt, zeker de laatste dagen.. Hij is veel warmer voor mijn Baby dan de dunne EllaRoo! Kwa draagcomfort, hoe de doek op je lijf aanvoelt, vind ik ze beiden gelijk. Geen last van drukpunten, bij EllaRoo als zowel Girasol niet.
  † In Memoriam † maandag 29 december 2008 @ 23:56:25 #52
141844 Macka66
pi_64484698
Icicle, probeer eens om de uiteinden van Mojito vlak voordat je af gaat knopen in de lengte dubbel te vouwen. Dan wordt je knoop iets platter, en misschien dat het zo net wat makkelijker knoopt.
Dat gevoel dat Girasol kruiskeper minder grip heeft dan linnenbinding (zoals EllaRoo) herken ik wel. Ik heb een prachtige korte gevlamde regenboog Girasol kruiskeper, het is m'n enige korte doek in kruiskeper maar ik gebruik 'm het minst omdat hij het minste grip heeft. En vooral bij korte doeken voel ik me veiliger met veel grip.
pi_64485028
Maak je wel een reefknoop / reefknotIcicle? Moet je maar eens op googelen / youtuben.
Die is veel platter dan de knoop die de meeste mensen instinctief leggen. Aan de onderkant vormt een reefknoop in een doek ook nog eens een soort kussentje, waardoor je knoop niet drukt.
Hardloper.
IG @webkim
pi_64485466
'Grip' is inderdaad het woord wat ik eigenlijk zocht Macka Kon d'r niet opkomen.. het komt volgens mij nóóit meer goed met die zwangerschapshormonen van mij
Ik zal de tip van de dubbelgevouwen uiteinden een proberen!

Ik gebruik instinctief altijd al een platte (reef) knoop
pi_64485763
Wat goed dan Icicle. De meeste mensen doen het namelijk nét verkeerd om bij het laatste stukje. Dan maak je een dikke omaknoop ipv een reefknoop.
Hardloper.
IG @webkim
pi_64485924
Ik heb een goed instinct.
pi_64486395
Heb je eigenlijk al Mojitofoto's gemaakt?
*nieuwsgierig is*
Hardloper.
IG @webkim
pi_64486557
Wat grappig dat dat een grannyknot heet, ik hoor namelijk nog steeds als ik een knoop leg in mijn achterhoofd mijn oma zeggen "rechts over links, links over rechts"

Dat je grip mist kan ik me wel voorstellen Avalon heeft de laatste twee dagen echt gewoond in mister X en ik vind dat de doek wel wat sneller bijgewerkt moet worden dan dat bijv. mijn bbslen dat moet na een intensief dragen.
pi_64489965
Thanx voor de uitleg!
Gelukkig heb ik nog een paar maanden om me er verder in te verdiepen, dus blijf hier nog lekker ff meelezen, al klinkt wat jullie allemaal schrijven over al die knopen en soorten doeken me echt nog wel als echt vaktaal haha!
pi_64490108
Laat je niet ontmoedigen hoor tessie, door alle termen die je hier voorbij ziet komen.

Eigenlijk is het net als met bijvoorbeeld breien: het is gemakkelijk te leren (en nog een stuk gemakkelijker als iemand het je voordoet en je op weg helpt), maar er zijn altijd mensen die er verder in gaan en behalve recht en averechts nog veel meer steken en toestanden gaan toepassen en allerlei soorten wol kopen. Maar dat hóeft niet. Met de basis kom je er ook en kan je ook een sjaal breien!

Met dragen net zo. Er zijn 1001 doeken en draagsystemen en knoopmanieren, maar als je 1 doek hebt en 1 draagwijze kan ben je er ook. Uitbreiden van je knoopkunsten / doeken kan altijd nog.

Beetje een vroege ochtend vergelijking, maar het is de beste waar ik nu even op kom.
Hardloper.
IG @webkim
pi_64498036
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 00:46 schreef Webkim het volgende:
Heb je eigenlijk al Mojitofoto's gemaakt?
*nieuwsgierig is*
Ja! Mijn kennisje was een goed model en vond zelfs het dragen heel gemakkelijk Weer iemand over de streep
pi_64498637
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 14:35 schreef lcicle het volgende:

[..]

Weer iemand over de streep
Hardloper.
IG @webkim
pi_64498995
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 08:10 schreef tessie het volgende:
Thanx voor de uitleg!
Gelukkig heb ik nog een paar maanden om me er verder in te verdiepen, dus blijf hier nog lekker ff meelezen, al klinkt wat jullie allemaal schrijven over al die knopen en soorten doeken me echt nog wel als echt vaktaal haha!
Je bent van harte welkom een keertje te komen oefenen bij me
Als we allemaal weer ontziekt zijn iig
Saartje
pi_64502416
Ik laat me gelukkig niet zo snel ontmoedigen, daarvoor lijkt het me veel te leuk!

En Maniki, das een lief aanbod, en vast ook wel handig! Waar woon je eigenlijk?

En hoe gaat dat eigenlijk in het begin... waren jullie dan niet bang dat je het verkeerd deed en dat je baby dan valt ofzo? Zeker als je je baby op je rug draagt?
pi_64502852
Iemand hier interesse in een MisterMirko Mei Tai? Ik heb er twee die weg mogen.
Deze met ecru banden en een slaapkapje.
http://www.mistermirko.be(...)rlelieborduursel.gif
En deze zonder slaapkapje.
http://www.mistermirko.be/ImagesMisterMirko/meitai.jpg
pi_64504289
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 17:59 schreef tessie het volgende:

En hoe gaat dat eigenlijk in het begin... waren jullie dan niet bang dat je het verkeerd deed en dat je baby dan valt ofzo? Zeker als je je baby op je rug draagt?
Ik heb eigenlijk nooit het gevoel gehad dat ik m'n kind zou laten vallen. Wel vond ik rugdragen eerst eng, niet vanwege het vallen maar meer omdat je minder overzicht hebt en het knopen mij moeilijker leek.
Voorop zie je zelf prima wat je doet en mijn ervaring is dat je de eerste tijd ook erg voorzichtig bent met knopen, goed controleren of je alles wel doet zoals het moet etc. Later gaat dat eigenlijk zonder nadenken omdat je het zo vaak hebt gedaan. Voorop is het wat makkelijker 'kijken' of alles goed zit en eventueel nog corrigeren, vind ik dan....
Pas na een tijd ben ik gaan rugdragen omdat dat vertrouwen er nog niet was, het voelde nog niet 'goed' Zo comfortabel en gemakkelijk het buikdragen ging, zo eng vond ik rugdragen.
Ben begonnen met oefenen op bed voor het geval er iets mis zou gaan en durfde pas te gaan lopen als ik 100% zeker wist dat alles goed zat Toen ik eenmaal over die 'drempel' heen was bleek rugdragen niet zo eng als het leek en nu heb ik er 100% vertrouwen in
Dus ja, in mijn geval was het echt een kwestie van oefenen en er een handigheid in krijgen.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 30 december 2008 @ 19:13:59 #67
95752 crew  Chell
Kluns
pi_64504553
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 17:59 schreef tessie het volgende:
En Maniki, das een lief aanbod, en vast ook wel handig! Waar woon je eigenlijk?
Bij mij om de hoek (bijna) Dus dan kunnen we samen wel gaan oefenen. Kan ik m'n surrogaat-neefje of nichtje ook dragen
pi_64505090
Oeh leuk Yoni!

En bedankt voor je uitleg Tearsong! En ook wel een goed idee om te oefenen op bed, voelt wel veilig denk ik.
pi_64505230
ik heb mijn draagjas!!!

Wat gaaf!!!!

Daarstraks al snel uitgeprobeerd en dat zit en gaat echt super. Zelfs op mijn rug kreeg ik de jas in 1 keer goed aan. Veel makkelijker dan ik dacht.
En Pepijn heeft net genoeg ruimte voor zijn armen dat hij ook redelijk accepteerd dat ze binnenboord zitten.
Super dus!!!

Morgen echt in gebruik nemen! Gaan we nachtje logeren bij mijn schoonvader.
pi_64505548
Gaaf p_iglet!
pi_64508294
Klinkt goed p_iglet! Ben benieuwd, want we krijgen toch wel even een fotootje te zien he????

De laatste tijd is Koen erg hangerig zo net na etenstijd, hij wil niet in de wipper, niet in de box en ja juist bij je op schoot, dat dan weer wel. maar juist na het eten willen we graag dat de afwas aan de kant is en samen met Sander even het speelgoed opruimen. De laatste paar dagen biedt de draagdoek een uitkomst. En aangezien ik al een paar dagen de sjaak was met afwassen, was het nu vriendlief zijn beurt... voor de afwas en voor de eerste keer met zijn zoontje in de doek (uiteraard heb ik even geholpen)

Green Tea past goed bij J. zijn trui

Ik hang hier wel lekker hoor mam!:

[ Bericht 82% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2008 21:25:58 ]
  dinsdag 30 december 2008 @ 20:56:53 #72
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_64508373
Oh, sjiek Piglet, inderdaad foto!!!
  † In Memoriam † dinsdag 30 december 2008 @ 20:57:14 #73
141844 Macka66
pi_64508394
Leuk p_iglet! En fijn dat Pepijn het ok vindt.

tessie en Yoni, als jullie bij Maneki gaan oefenen mogen jullie wel een draagpop van me lenen hoor.
('t Is maar een klein beetje om.)
pi_64508460
Zal morgen proberen foto's te maken!
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 30 december 2008 @ 21:36:41 #75
95752 crew  Chell
Kluns
pi_64510222
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 20:57 schreef Macka66 het volgende:
tessie en Yoni, als jullie bij Maneki gaan oefenen mogen jullie wel een draagpop van me lenen hoor.
('t Is maar een klein beetje om.)
Lief!

Oh tes, er is ook 24 januari een draagdoekmeet in Den Haag. Is misschien ook wel wat voor jou. Dan kan je meteen verschillende doeken enzo zien.

Wil evt. ook wel met je mee dan Heb ik meteen een goed excuus om kindloos weer eens naar een OUDmeet te gaan
pi_64510284
Uhm ik heb mijn eerdere bericht even ge-edit
Oh Yoni 1 februari is het in Den Haag, 24 januari is het in Zwolle

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2008 21:39:02 ]
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 30 december 2008 @ 21:40:54 #77
95752 crew  Chell
Kluns
pi_64510446
Oh net andersom Verkeerd gelezen
pi_64510908
Wat een leuke foto, LL!

Ronja en M. besloten net om Mr. X te misbruiken:
pi_64511055
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:48 schreef owlet het volgende:
Wat een leuke foto, LL!

Ronja en M. besloten net om Mr. X te misbruiken:

lachen!!
De poedersuiker van mijn zelfgemaakte oliebol ligt nu op het toetsenbord
pi_64511156
Wat een leuk filmpje Owlet!

Leuke foto's LovelyLady!
  † In Memoriam † dinsdag 30 december 2008 @ 21:55:07 #81
141844 Macka66
pi_64511264
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:37 schreef LovelyLady het volgende:
Uhm ik heb mijn eerdere bericht even ge-edit
Ja, stiekemerd
Wat een leuk, Koen is zichtbaar aan het genieten!

En Ronja Wat kan jij aanstekelijk lachen!
pi_64511993
Wat een leuk filmpje van Ronja!!
En paps vindt haar duidelijk geen lichtgewicht

Ik vind Koen zo'n schatje he, echt zo'n leuk guitig koppie heeft ie
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  dinsdag 30 december 2008 @ 22:25:11 #83
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64512810
Owlet, wat een geweldig filmpje!

LL, ziet er goed uit!
pi_64514005
Ik doe weer doeken weg, want ik heb een Kleinsmekker mei tai gewonnen!

- Didymos Red Tom 6 - ¤ 50
- Didymos Aare 6 - ¤ 60
- Didymos Dyed Blue Leaves - ¤ 60
- Didymos Eva 3 - ¤ 30
- Didymos Pink Tom 2 - ¤20
- Girasol Pacifica 6 - ¤ 60
- Girasol Green Tea ringsling - ¤ 40
- Ellaroo Wide Podaegi - ¤40
Hardloper.
IG @webkim
pi_64514144
die nieuwe mei tai vervangt een behoorlijke stapel doeken dan! en hoe doe je dat, dat 'winnen'?
pi_64514456
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 22:46 schreef Webkim het volgende:

- Didymos Red Tom 6 - ¤ 50
- Didymos Aare 6 - ¤ 60
- Didymos Dyed Blue Leaves - ¤ 60
- Didymos Eva 3 - ¤ 30
- Didymos Pink Tom 2 - ¤20
- Girasol Pacifica 6 - ¤ 60
- Girasol Green Tea ringsling - ¤ 40
- Ellaroo Wide Podaegi - ¤40
Voor de mensen die zich ook afvroegen welke doeken dat waren, er even linkjes van gemaakt
Die Pacifica is mooi! Hier komt er alleen eerst nog geen nieuwe doek bij

En natuurlijk een foto van de nieuwe aanwinst?
pi_64514524
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 22:49 schreef bixister het volgende:
die nieuwe mei tai vervangt een behoorlijke stapel doeken dan! en hoe doe je dat, dat 'winnen'?
Of hij kost zoveel dat die doeken weg moeten
Ik neem aan dat ze "winnen" bedoelt via Ebay
pi_64514608
Ik doe doeken weg tot ik genoeg geld heb voor de tai, dus ze hoeevn niet per se allemaal te gaan hoor.
De Kleinsmekkers worden gemaakt door een Deense. Ze maakt er van elk model maar 1 of twee en dan ook nog eens niet aan een stuk door, dus ze zijn best speciaal.
Ze verkoopt ze via internet, eens in de paar weken. Je moet dan vliegensvlug je gegevens invullen bij de mt van je keuze en wie het snelste was heeft em.

En ik heb deze gewonnen:

Hardloper.
IG @webkim
pi_64514739
Mooi!
Uniek dus!
pi_64514913
LL, wat lieeeeeef

Owlet, weer een nieuwe mogelijkheid voor het gebruik van de doek ;-). "Nog een keer" .

Webkim, mooie mei tai!
pi_64515386
Ligt het nou aan mij of lijken pacifica en mister x heel erg op elkaar qua kleuren?
Webkim wat een ontzettend unieke en toffe mei tai is dat!

* LovelyLady schudt haarzelf doorelkaar en zegt *AFBLIJVEN je hebt al genoeg doeken*
Keek net nog op TNT en ik weet niet of ze morgen nog bezorgen maar dan hoop ik toch echt een pakje met mijn aanstaande Indio te mogen ontvangen

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2008 23:16:28 ]
  † In Memoriam † dinsdag 30 december 2008 @ 23:11:58 #92
141844 Macka66
pi_64515456
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 22:46 schreef Webkim het volgende:
Gefeliciteerd!!!
pi_64537334
wij zijn vandaag ook weer uit wandelen geweest:

met als resultaat:

dit is dus gewoon bij ons achter he
pi_64537782
Ooow simmu wat heeft je meissie een lekkere toet!

Indio is hier binnen! Foto's volgen.. ehm weet nie, snel ofzo. Het is een aparte doek, ik moet nog even wennen aan dit soort doek denk ik.(vriendlief vond het eerst een damast tafelkleed, maar nu hij het in het echt ziet vind hij het wel meevallen )

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2008 16:53:04 ]
  † In Memoriam † woensdag 31 december 2008 @ 18:13:57 #95
141844 Macka66
pi_64540545
Alsdat jullie allen bedankt zijn en gelinkt
SPOILER
pi_64542394
Macka, gefeliciteerd En wat leuk om te lezen

Simmu en DJMO, ik probeer jullie doeken vrijdag naar het postkantoor te brengen
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 31 december 2008 @ 20:23:54 #97
95752 crew  Chell
Kluns
pi_64543574
Macka, je linkje naar FOK! werkt niet
  † In Memoriam † woensdag 31 december 2008 @ 20:43:46 #98
141844 Macka66
pi_64543979
Verbeterd, dankjewel!
stom he, terwijl ik die url wel kan dromen
pi_64552341
Macka66, ik wist niet eens dat je daar een speciale pop voor had! Handig om te oefenen!
En ik ga nog ff kijken in het topic van de draagdoeken meet in Den Haag.
pi_64553920
Leuke foto LL, ging meteen goed de eerste keer.

Die Ronja, nu wil Anna ook.

Dat ziet eruit als een heerlijk rustgevende wandeling simmu.

Die meitai is mooooooi Webkim.
*OUD heilige*
pi_64560124
Macka wat is je site leuk! Gefeliciteerd! (Ik had m nog niet 'af' gezien).

Thomas vind de draagdoek wel fijn! Maar idd, de truuk was gewoon hem rechtop te dragen! Gaat helemaal goed, ik geniet er echt met volle teugen van.
pi_64561088
Jaaa, onze eerste draagwandeling van 2009.
Hardloper.
IG @webkim
pi_64561687
Fijn Reinhilde!

Je ogen worden mooi, Kim! niet dat ze lelijk waren natuurlijk
pi_64561833
Mooie site is het geworden macka!

En simmu & webkim; hele mooie sfeerfoto's!

En het is een nieuw jaar; ik verlang nu meer en meer naar een nieuwe doek Toch binnenkort maar weer eens wat doeken op een rijtje zetten voor mezelf om te kijken welke het wordt
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_64562288
Webkim, mooie foto! Die muts van Thomas is echt En je ogen zien er goed uit (vergeleken met de foto die ik op je site gezien heb)
Is dat een poncho-achtig iets wat je aan hebt of is het een trui?

De laatste paar keer dat Koen in de doek op mijn rug zat wurmt hij zijn armpjes er uit, zit hij dan niet te losjes in de doek dat als hij zich achterover laat vallen hij er uit kukelt? (zie ook de foto waar Koen achterop zit bij J.)
Naar mijn mening zat hij toch vrij stevig en strak maar zodra die armpjes eruit gaan vind ik het best een beetje eng.
pi_64562693
Lovely, welke knooptechniek gebruik je?
Als je ene BWCC knoopt moet je zorgen dat de bovenrails STRAK!!!! zit. En evt nadat hij zijn armen eruit heeft gewurmd die nog een keer extra aanspannen. Bovenste rails zoeken, en dan springen terwijl je strak trekt.
Zoiezo kan ik na de eerste 5 minuten lopen altijd nog enorm veel extra aanspannen, zeker met dat springen en rails voor rails straktrekken.

Pepijn wil nog wel eens gaan hangen, dat gaat meestal best goed. Ik heb pas 1x gehad dat de dwarsband hem niet meer hield en die naar onderen zakte, toen hing onderste boven aan zijn benen. En nog wel echt vast. Hij kon er echt niet uit vallen. Ik ben me toen gigantisch rot geschrokken, maar heb sindsdien wel het vertrouwen dat hij er niet snel echt uit zal vallen. Pepijn had toen een gigantische dwarse wurmbui, zich erger misdragend in de doek heb ik nog niet meegemaakt. En ik denk dat er weinig kindjes beter kunnen wurmen dan Pepijn

Kortom: ze vallen echt niet zomaar uit.

Straks de foto's uploaden van de draagdoekjas. Vandaag de hele dag door blijdorp gelopen met die jas. Ik ben er zo enorm super blij mee
pi_64563818
Ah, ik ken dat hangen, Jen vindt het super om zich achterover te gooien. Dat is ook precies de reden dat ik het niet aandurf haar op de rug te knopen, omdat ik de banden niet strak genoeg krijg.

Webkim, je ogen zien er al goed uit hoor.
pi_64564163
Ticootje ook niet door de rails afzonderlijk van elkaar strak te trekken en te springen tijdens het straktrekken?
  donderdag 1 januari 2009 @ 20:57:42 #109
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_64564300
als maandag de echo goed is en ik nog meer kan gaan genieten, dan zal ik me ook eens meer in de wereld van draagdoeken verdiepen. ziet er namelijk allemaal zo lief uit de kleintjes zo dicht bij ons
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_64564599
ik ben toe aan de meet. Dan kan iemand even goed voordoen hoe het moet. Ik trek en spring me een ongeluk.
pi_64565210
Draagjas foto's!!!

Hij is de afgelopen dagen gronding ingedragen!
Gisteren op treinreis naar mijn schoonvader en stiefschoonmoeder.
's nachts mee naar buiten om vuurwerk te kijken.

En vandaag mee naar blijdorp.
De heenweg door het park door mij, de terugweg door vriendlief.

En nu de foto's

Qua hoogte van knopen en de jas is dat gewoon nog ff wennen, maar hij zit erg lekker. Is (met een dun fleecevestje bij zowel ouder als kind eronder) warm genoeg ook met dit vries weer.

We zijn er super blij mee!!

En nog een foto zonder jas, maar wel met doek. Olifantjes kijken...

pi_64566757
Ziet er goed uit die jas! En Pepijn
Oh ik wil ook weer draagdoeken met Saar..maar ben zelf nog niet eens stabiel genoeg om staand te douchen dus nog maar even wachten
Saartje
pi_64566933
Dat ziet er goed uit p-iglet.

Leuke jas, lieve pepijn!
pi_64567840
Het wordt inderdaad tijd voor die meet, aangezien ik zowiezo nog niet zelfstandig op de rug kan knopen vind ik het al moeilijk om de boel aan te spannen. En soms zit het voor mijn doen strak (zelfs na een tijdje, en soms zo erg dat ik last heb van knelpunten, dus dat is dan ook weer niet goed). Maar soms ook niet
En ik heb me niet verdiept in die knooptermen hoor het zal vast een BWCC zijn (dan zonder chestbelt) Dat is toch met 3 lagen stof? Ik voel me echt nog zo'n N00b met al die knoopnaampjes.
Ik heb ook eens een rucksack geprobeerd maar dat vond ik nie prettig dragen.

p_iglet wat mooi die jas hij staat jullie beide heel erg mooi , en Pepijn lekker manneke.
Maneki nog niet uit de lappenmand Hoop dat je snel je meiske weer kan dragen.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2009 22:44:01 ]
pi_64568031
Mooie foto's p_iglet! Die jas lijkt mij erg fijn, hij staat jullie allebei ook goed!
It's all up to you
pi_64568253
De jas is ook echt super fijn!!
En echt zonder enig probleem zelf aan en uit te krijgen, zelfs met rugdragen.

Ik vind hem echt super waar voor je geld. (naja ok voor vriendliefs geld, het is mijn verjaardagscadeautje).

Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat hij niet geschikt is voor lang in de regen lopen, geen cappuchon. En het is fleece dus ook niet super water dicht. Maar goed bij veel regen ga ik toch niet wandelen.

Verder is de jas wel 100% polyester, maar dat zijn een hoop jassen wel geloof ik. En hij mag gewoon op 30 graden gewassen. Dat is ook wel erg prettig, wij zijn niet zo van de dingen naar de stomerij brengen.

hihi best duidelijk dat ik er erg blij mee ben geloof ik!
pi_64568413
Geweldige jas P_iglet! Ziet er goed & comfy uit, hele lieve foto's ook!

Ik heb ook een foto , van vannacht. Maar mn camera weigert nu om de foto's op mn computer te zetten, dus ik moet even op zoek naar een cardreader ofzo. Ik heb ook zin in de meet! Nu ik weet hoe het echt draagt, mijn binana, ben ik heel benieuwd naar de niet-rekbare doeken. Nog maar een maandje!
  † In Memoriam † donderdag 1 januari 2009 @ 23:24:42 #118
141844 Macka66
pi_64569092
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 22:10 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ziet er goed uit die jas! En Pepijn
Oh ik wil ook weer draagdoeken met Saar..maar ben zelf nog niet eens stabiel genoeg om staand te douchen dus nog maar even wachten
Kan ze niet in de pouch bij je hangen als je op bed of op de bank ligt?
Ik vond het zo heerlijk dat ik in het ziekenhuis Maja na de bevalling zo toch bij me kon hebben op bed.
pi_64569148
Ik ga het morgen eens proberen..zien if ik haar nog rustig weet te krijgen..TerrorBeppie
Saartje
pi_64569213
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 22:54 schreef p_iglet het volgende:
De jas is ook echt super fijn!!
En echt zonder enig probleem zelf aan en uit te krijgen, zelfs met rugdragen.

Echt waar? Ik loop soms best te stuntelen om mijn jas goed aan te krijgen en dan Yara's hoofd ook door de opening te krijgen. Dat kan ook anders dus
It's all up to you
pi_64569334
aan: beide armen in de mouwen dan omhoog en naar voren. eigenlijk zoals ik altijd mijn jas aantrek alleen de kraag nu iets hoger.
uit: eerst mijn armen eruit en dan aan de kraag omhoog zodat pepijn zijn hoofd door de opening gaat.

hmm geen idee of het zo duidelijk is.
  † In Memoriam † donderdag 1 januari 2009 @ 23:38:24 #122
141844 Macka66
pi_64569446
Ha, ik zie een niche: draagjasfilmpjes
pi_64569717
Jaaa!
It's all up to you
pi_64569799
Lijkt me een erg goed idee!! maar ik ga ze niet maken

Dat miste ik wel bij de jas, een handleiding. Het wijst zich op zich vanzelf wel, maar enige tips over welk drukknoopje waar, en hoe aan te trekken was welkom geweest.
  † In Memoriam † vrijdag 2 januari 2009 @ 00:18:33 #125
141844 Macka66
pi_64570353
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:53 schreef p_iglet het volgende:
Lijkt me een erg goed idee!! maar ik ga ze niet maken

Dat miste ik wel bij de jas, een handleiding. Het wijst zich op zich vanzelf wel, maar enige tips over welk drukknoopje waar, en hoe aan te trekken was welkom geweest.
Heb je een MaM? Bij mijn MaM zat een soort handleidinkje, wil ik wel voor je inscannen.

Ik heb tot nu toe de jas alleen nog maar aangehad met buikdragen. Vorige winter was ik te ziek/zwanger om Lucie te dragen, en Maja draag ik nu het nog kan heel knus voor. (Lekker even knuffen in dat warme nekkie en die koude rode wangetjes, of neuzen door die rooie haartjes ) De draagpop moet maar eens op de rug in de jas.
pi_64570490
Ja een Mam Two Way Deluxe. Als je dat in kunt scannen graag. Al weet ik niet of de touwtjes en drukkers hetzelfde zijn, maar dat zie ik dan snel genoeg.

Ik vind voor wandelen rugdragen fijner dan buikdragen. Pepijn kan vanaf de rug ook meer zien. Ideaal dat met de draagjas beide kan, want voor met de tram naar de opvang zal ik echt niet op mijn rug gaan dragen.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 14:23:17 #127
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64577917
Piglet je hebt het touwtje buiten over je schouder aan het knoopje voor gedingest. Aan de binnenkant van de jas zitten twee lusjes met drukkertjes waar die touwtjes doorheen kunnen en dan kun je de touwtjes strakker en losser zetten met de stoppers aan het touwtje.

(ik had 'm eerst ook zo als jullie maar zag later dat 't makkelijker binnenlangs kon.. )
* Noli. ook even zoeken gaat naar het labeltje wat aan de jas zat.. Daar staat idd een beschrijving/handleidinkje op.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_64578095
Ik ga eens kijken Noli, maar volgensmij heb ik geen gaatje aan de voorkant waar het touwtje dan doorheen zou kunnen...
Straks maar eens even klooien.

Ik had ook wel zo'n labeltje, maar dat was niet meer dan een soort kaartje waar wat dingen op stonden, niets over aantrekken of hoe de drukknoopjes moetne ofzo.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 14:40:41 #129
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64578536

Als je 'm groter wilt kan ik 'm altijd naar je toesturen.

Het knoopje voor is dus schijnbaar voor het elastiek dat aan het aan het mutsje zit.
Maxi, Midi & Mini
pi_64578748
Uhm deze features heeft mijn jas niet hoor.... Die heeft geen mutsje voor kind of ouder.
Alleen en nekflap.

En dat touwtje kan nergens op een andere plek vast.

Ff mijn instructie kaartje erbij gezocht en daar staat het touwtje wel over de schouder getekend. En idd een knoopje op de kraag en babyhoofdflap om aan elkaar te klikken als je op je buik draagt.

Maar goed ik vind de instructies vrij summier dus
  vrijdag 2 januari 2009 @ 15:01:52 #131
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64579289
* Noli. heeft even op de MaM-site gekeken..

Maar jij hebt idd de MaM TWO-WAY deluxe en ik dus de MaM Coat (upgrade)
Ze lijken wel heel erg op elkaar trouwens dus de verwarring was niet heel erg raar geloof ik.

Ik heb dus deze ( ook in het zwart omdat camel uitverkocht was):

Bij mij zit er dus een klein sjaal/colletje en een mutsje bij die je aan de flap vast kan maken.
Maxi, Midi & Mini
pi_64586381
Ik heb een groot fleecevest van m. Daar passen we met zn 2en in. Maar dan draag ik alleen voor. Ik merk dat ze wel wat zwaar wordt aan de voorkant, mijn heupen doen wat pijn bij een lange wandeling. Ik moet echt leren rugdragen. Maar het fleecevest mag ik niet verbouwen, dat is er 1 van ralph lauren.
pi_64599576

Thomas in de Binana, met Oud&Nieuw
pi_64599788
Lekker ingepakt
Saartje
pi_64607398
Thomas undercover ;-). Het ziet er wel sfeervol uit reinhilde!
pi_64607546
Gisteren weer een draagwandeling gemaakt.

En een filmpje.
Hardloper.
IG @webkim
pi_64609045
quote:
Op maandag 29 december 2008 21:01 schreef owlet het volgende:

Een fijne, makkelijk te gebruiken doek om mee te beginnen is een rekbare doek. Bijvoorbeeld een doek van draagdoek.nl of binana.net.
Ik ben nu in juli uitgeteld en wil dan direct een draagdoek gebruiken. Welke van deze 2 sites is dan het beste? Is die van binana warmer dan de doeken van draagdoek.nl?
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_64609545
Ik zou voor een binana gaan, MeNicole. Daar kan je waarschijnlijk langer mee doen omdat ze een tikje minder rekken dan een draagdoek.nl
Maar de doeken van draagdoek.nl zijn ook goed en die zijn weer in wat meer kleuren te krijgen.

Qua warmte weet ik het niet, ik heb een binana alleen nog maar gevoeld en er niet mee gedragen.
  † In Memoriam † zaterdag 3 januari 2009 @ 13:01:41 #139
141844 Macka66
pi_64610469
Echt koel draagt geen enkele doek in de zomer. Zeker niet als je een paar lagen over elkaar wikkelt.
Het minst warm draagt dan een geweven korte katoenen doek (in linnenbinding) met een simpele knoop en niet gewikkeld, de Mexicanen doen het zo met hun rebozo manier. Een katoenen ringsling (ook in linnenbinding) draagt zomers ook niet zo warm.

Een draagdoek.nl doek is gemaakt van katoenen tricot, dus qua warmte moet je voor de meest gebruikte knopen denken in de richting van twee t-shirts over elkaar.
De Binana is gemaakt van bamboe. In bamboevezels zitten kleine gaatjes waartussen stilstaande lucht zit. Dit isoleert goed, en daardoor zal een Binana in de zomer iets minder warm dragen dan een draagdoek.nl doek. Het weefsel van een Binana is ook iets minder dicht dan van een draagdoek.nl doek.
(In de winter zal een Binana waarschijnlijk juist iets warmer dragen.)

[ Bericht 2% gewijzigd door Macka66 op 03-01-2009 13:08:53 ]
pi_64612493
Voor in de OP erbij (ik had hem al een tijdje maar was hem vergeten in het lijstje):

Didymos Katja dyed rosewood size 5
It's all up to you
pi_64615453
Kan je een draagdoek ook over je jas dragen, of moet dat per se zoals met die speciale jas dat je er samen onder zit zeg maar?
pi_64615595
Draagdoek kan ook over je jas..als je lengte genoeg hebt Als je je kindje goed inpakt gaat dat over de jas heen ook gewoon goed

Ik vond vanmorgen een Eva in de brievenbus
Saartje
pi_64616611
Eva Fijne doek!
It's all up to you
pi_64616659
Ik kwam overigens vandaag bij ons in het dorp bij de Hema iemand tegen die haar kindje in een MT op haar rug droeg. Vrij uniek aangezien ik hier dus nog nooit iemand ben tegengekomen met een draagdoek of MT.
It's all up to you
pi_64617111
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:03 schreef tessie het volgende:
Kan je een draagdoek ook over je jas dragen, of moet dat per se zoals met die speciale jas dat je er samen onder zit zeg maar?
ik draag selene nu gewoon over mijn jas, dus ja hoor: gaat prima
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 3 januari 2009 @ 19:42:03 #146
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64622123
ik mag dankzij Owlet ook in de lijst
ik kreeg van haar een (ehmm Owlet help even??) draagdoek cadeau, vanmorgen binnen gekregen per post, vanmiddag gelijk geprobeerd, en dit was het eerste resultaat:

JJ lijkt het wel prima te vinden, hij sputterde nauwelijks toen ik hem in de doek deed hij zit nog niet helemaal perfect, maar dat is oefenen en mijn kleding vloekt er enorm bij maar ik vind het iig heel prettig, het voelde ook niet belastend voor mijn rug . voorlopig houd ik het wel hier bij, eerst maar eens uitvogelen wat de mogelijkheden nog meer zijn en me gaan verdiepen in die afkortingen en betekenissen lijst uit de OP

dank je wel Owlet
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  † In Memoriam † zaterdag 3 januari 2009 @ 19:53:39 #147
141844 Macka66
pi_64622555
Hee, die doek ken ik DJMO Het is een LifeTree Babycuddle. Ziet er knus uit zo!
Je hebt een doek met OUD geschiedenis Hij is begonnen bij mij, er staat me vaag bij dat p_iglet 'm even geleend heeft, toen heb ik 'm verkocht aan mrien, die verkocht 'm aan owlet en nu is 'ie dus bij jou!
pi_64622964
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:42 schreef DJMO het volgende:
ik mag dankzij Owlet ook in de lijst
ik kreeg van haar een (ehmm Owlet help even??) draagdoek cadeau, vanmorgen binnen gekregen per post, vanmiddag gelijk geprobeerd, en dit was het eerste resultaat:

Wat leuk zeg! Ik vind het helemaal niet slecht voor een eerste keer hoor.
It's all up to you
pi_64623998
Wat is een MT?
pi_64624168
Knus hoor DJMO . Ziet er netjes uit hoor!
pi_64624390
Tessie: een MT is een afkorting voor Mei Tai en dat is een aziatisch (geinspireerde) 'draagdoek'
Ik plaats wel even een foto van 1 van mijn MT's

It's all up to you
pi_64624547
Ooh dat ziet er wel handig uit, die is dus soort van voorgevormd als ik het goed zie? Is dat veel makkelijker dan een gewone draagdoek? En zitter er ook nog nadelen aan?
pi_64626660
Tearsong plaatst wel meteen 1 vd mooiere MT's

DJMO welkom in het draagdoekforum Ziet er goed uit!! Lekker knus he zo'n kleintje op je buik
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 3 januari 2009 @ 21:39:34 #154
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64626872
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:39 schreef TearSong het volgende:
Tessie: een MT is een afkorting voor Mei Tai en dat is een aziatisch (geinspireerde) 'draagdoek'
Ik plaats wel even een foto van 1 van mijn MT's

[ afbeelding ]
die vind ik heel mooi
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_64627608
Ohja voor in de OP: Didymos Indio Natur 6

Een doek waar ik nog steeds even aan moet wennen Maar misschien heeft dat tijd nodig.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2009 22:00:28 ]
pi_64628080
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:57 schreef LovelyLady het volgende:

[ afbeelding ]

Een doek waar ik nog steeds even aan moet wennen Maar misschien heeft dat tijd nodig.
wat een leuke foto
  † In Memoriam † zaterdag 3 januari 2009 @ 22:36:29 #157
141844 Macka66
pi_64628984
Even voor Tessie mijn visie op de MeiTai:
Voordeel boven de (lange) doek is dat je maar twee banden hebt waar je een eenvoudige knoop in legt. In principe hoef je niks te wikkelen, het is makkelijk en intuïtief knopen. Een MeiTai is wat minder warm dan een doek. En een goedgemaakte MeiTai is prachtig om te zien.

De MeiTai is eigenlijk net een kledingstuk, en zoals bij kleding heb je een pasvorm nodig die goed voor je is. De banden moeten breed genoeg zijn, anders gaan ze snijden in je schouders. Bij een MeiTai met wat langere banden kun je de banden extra om je heen wikkelen voor meer steun.
In tegenstelling tot een draagdoek is het zitgedeelte van een MeiTai niet precies aan te passen, en dat kan betekenen dat het qua afmeting wat minder comfortabel voor je kind is. Hele kleine babies kun je sowieso niet in een MeiTai dragen, in een MeiTai moeten kinderen altijd zitten met gespreide beentjes.
De prijs van MeiTai's ligt gemiddeld hoger dan die van geweven draagdoeken. Wel is het makkelijker om zelf een goede MeiTai te maken dan je eigen draagdoek te weven
  † In Memoriam † zaterdag 3 januari 2009 @ 22:38:35 #158
141844 Macka66
pi_64629062
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:57 schreef LovelyLady het volgende:

[ afbeelding ]

Nog steeds? Je hebt 'm nog niet eens twee weken in huis
Maar hij staat mooi hoor! Waar moet je precies aan wennen?
pi_64629099
Ik pas morgen de OP weer even aan.
Dus als jullie er nog meer in gewijzigd willen, geef dan voor die tijd even een gil.
Hardloper.
IG @webkim
pi_64629306
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 22:38 schreef Macka66 het volgende:
Nog steeds? Je hebt 'm nog niet eens twee weken in huis
Maar hij staat mooi hoor! Waar moet je precies aan wennen?
Ja erg he, ben nogal ongeduldig denk ik. Ik heb em ook nog maar 1 keer omgehad.
Ik vind hem nogal stroef/stug? En ik had niet verwacht dat de doek zo "dik" zou zijn. Hij is gewassen voor hij hier heen kwam dus het zal even tijd nodig hebben voordat Indio zacht wordt?
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 22:40 schreef Webkim het volgende:
Dus als jullie er nog meer in gewijzigd willen, geef dan voor die tijd even een gil.
Ohja Amazonas mag eruit, die gaat als het goed gaat naar Davinia.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2009 22:46:56 ]
pi_64630727
Macka, bedankt voor je uitleg, het is me zo helemaal duidelijk!
pi_64632000
Mijn nieuwe regel
Maneki.Neko: TricotSlen / Ellaroo Maija 5.0 /rood-oranje-gele Perraja / Didymos Indio 4.6 / Hoppediz Florenz 4.6 / DIY Maneki.Tai / Comfy Joey turq/rose / Didymos Eva 3.2
Saartje
pi_64638787
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 22:40 schreef Webkim het volgende:
ikke heb tegenwoordig ook een slendang
  zondag 4 januari 2009 @ 12:11:43 #164
62233 Jelief
ikke lief!
pi_64640995
WEBKIM,
Jelief: Mei Tai, gemaakt door Owlet. Medley Rio

Ennuh waarom staat de lijst in een spoiler,het neemt net zoveel ruimte in als niet in een spoiler. Of ligt dat aan mijn instellingen?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 4 januari 2009 @ 12:14:13 #165
35189 Troel
scherp en bot
pi_64641055
Dat ligt denk ik aan jouw instellingen dan? Hier is het een keurig klein vakje totdat je op het plusje drukt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 4 januari 2009 @ 12:21:32 #166
62233 Jelief
ikke lief!
pi_64641250
* Jelief duikt in de instellingen...
pi_64642577
Waar kan je dat instellen dan... ik kan het niet vinden namelijk (of ik kijk niet goed...), bij mij is de spoiler ook gewoon groot namelijk.
  zondag 4 januari 2009 @ 13:12:27 #168
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64642598
Voor de OP: svp de amazonas van LovelyLady toevoegen. Verder hetzelfde.
Thx!
  zondag 4 januari 2009 @ 13:26:58 #169
62233 Jelief
ikke lief!
pi_64643068
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:11 schreef Nijna het volgende:
Waar kan je dat instellen dan... ik kan het niet vinden namelijk (of ik kijk niet goed...), bij mij is de spoiler ook gewoon groot namelijk.
Ik moest ook even zoeken, het ligt aan je template, ik had foksilver en nu 'new' Dan ziet alles er ook wel anders uit, even wennen, maar de spoilers zijn dan idd klein.
  † In Memoriam † zondag 4 januari 2009 @ 13:43:34 #170
141844 Macka66
pi_64643572
Mijn aanvullingen (de stapeltjeslink werkt over een uur):

Yamo Olive Flower / Hoppediz Nairobi 4.6 / Didymos Indio Zinnober wol 4 / Evo OOAK Sari MT / Didymos Dresden Sommer 2 - stapeltjesfoto

[ Bericht 1% gewijzigd door Macka66 op 04-01-2009 14:14:21 ]
pi_64645158
SPOILER
Betrapt....
It's all up to you
  zondag 4 januari 2009 @ 14:33:25 #172
-1 #ANONIEM
pi_64645337
Ik keek ook
  zondag 4 januari 2009 @ 14:38:32 #173
3240 Llewella
pi_64645529
Ik keek door de spoiler

Lovelylady; de green tea is maar via 1 site verkrijgbaar?
Twijfel nog sterk tussen de green tea en dolcino bali; maar heb voor de green tea maar alvast een mailtje gestuurd of ze binnenkort weer op voorraad komen; kan ik daar wellicht mijn beslissing van af laten hangen.
(En ik ben erg benieuwd naar de nieuwe zara doeken; maar dat duurt al zolang voor daar foto's van komen; zie dat voorlopig nog niet gebeuren; en de girasol fresh grapes wekte ook wel mijn interesse).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  zondag 4 januari 2009 @ 14:43:14 #174
185206 _Ingrid_
pi_64645743
Ik heb van Noli een doek te leen. Volgens mij een girasol. Geen idee wat voor 1 het nou is. Is dat nou moeilijk te leren om te knopen?
  zondag 4 januari 2009 @ 14:47:27 #175
9660 TearSong
pi_64645916
Ik zie het zelf een beetje als je veters leren strikken Je moet het gewoon een paar keer gedaan hebben en als je het dan eenmaal door hebt is het eigenlijk vrij simpel.

Heb je er een handleiding bij of een online instructie?
It's all up to you
  zondag 4 januari 2009 @ 14:48:28 #176
-1 #ANONIEM
pi_64645964
Ingrid, alles valt te leren, ik had van mezelf verwacht dat ik echt een leek was met dit soort dingen. Ik vond mezelf niet zo'n geitewollensokken-muts met een draagdoek. Nu ik steeds meer draag en verschillende doeken heb vind ik het tegek! En het is zooo fijn om je kleintje bij je te dragen.
Zoals nu ook, Koen is verkouden, misschien iets met tandjes maar hij brult de hele boel bij elkaar. Iets wat ik niet meer gewend ben sinds hij krampjes had de eerste 3 maand. Hup in de doek knopen en hobbelen en meneer vind het goed!
  zondag 4 januari 2009 @ 14:50:07 #177
119697 owlet
pi_64646029
Ik krijg een verjaardagsdoek En nou wil ik het liefst de la leche league didymos, omdat die me zo'n heerlijk jeugdsentiment bezorgt. Maar die is er alleen in blauw.... en blauw is van alle mogelijke kleuren nou net de kleur waar ik echt *niets* mee heb.

Dat wordt verven dus.... Maar wat? Ik kan er paars overheen gooien maar ik zou hem ook rood kunnen verven in de hoop dat het een beetje purperachtig gaat worden.
Wat denken jullie, zou dat lukken?
Roze er over kan ook nog... hmmmm....

yay voor voorpret!

voorbeeldje (links dan, rechts is volgens mij een nino)
  zondag 4 januari 2009 @ 14:52:53 #178
3240 Llewella
pi_64646149
Ingrid; ik heb het gewoon geprobeerd; met de handleiding van hoppediz; en het viel me alles mee!
Al heel snel stond ik gewoon zo op straat te knopen zonder spiegel. Ok; ik kan inmiddels nog steeds maar op 1 manier knopen; maar dat bevalt me goed.

Binnenkort wil ik toch eens het rugdragen proberen; ambertje is over 2 dagen 6 maanden; en een hele flinke dame; dus het mag wel eens

En ze ligt nu op de grond onder de didymos waves te slapen
Amber Mae
  zondag 4 januari 2009 @ 14:56:20 #179
185206 _Ingrid_
pi_64646309
Ik heb er geen handleiding bij. Misschien kan ik iets in de linkjes van op vinden.
  zondag 4 januari 2009 @ 15:03:19 #180
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64646636
Ingrid, als je geen handleidingen hebt, kijk dan ff op youtube. zowel "draagdoekmama" als webkim (zo heet ze ook op yutube. of anders fokwebkim oid) hebben hele duidelijke filmpjes van een aantal basic knopen.

handigst is om te zoeken op fwcc (front wrap cross carry), of "newborn cradle carry" of "newborn carry"

hopelijk heb je hier wat aan
  zondag 4 januari 2009 @ 15:05:12 #181
36962 Webkim
pi_64646720
Heb je je Dresden al Macka? Volgende week toch pas?
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † zondag 4 januari 2009 @ 16:01:33 #182
141844 Macka66
pi_64649059
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:05 schreef Webkim het volgende:
Heb je je Dresden al Macka? Volgende week toch pas?
Komende donderdag krijg ik 'm. Maar bestel- en betaaltechnisch gezien is 'ie al van mij
  zondag 4 januari 2009 @ 16:05:28 #183
36962 Webkim
pi_64649244
Wel een mooie diverse verzameling.

Die LLL staat ook nog op mijn wensenlijstje Owlet. Lekker dun, net als de Nino's. (En net als de Dresen, maar daar heb ik alleen de korte van besteld.) Ik zou voor paars(-ig) gaan.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 4 januari 2009 @ 16:23:33 #184
185206 _Ingrid_
pi_64650058
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:03 schreef DaviniaHR het volgende:
Ingrid, als je geen handleidingen hebt, kijk dan ff op youtube. zowel "draagdoekmama" als webkim (zo heet ze ook op yutube. of anders fokwebkim oid) hebben hele duidelijke filmpjes van een aantal basic knopen.

handigst is om te zoeken op fwcc (front wrap cross carry), of "newborn cradle carry" of "newborn carry"

hopelijk heb je hier wat aan
Dank je. Ik zal het eens gaan uitzoeken.
  zondag 4 januari 2009 @ 16:26:38 #185
119697 owlet
pi_64650205
Succes Ingrid!
  zondag 4 januari 2009 @ 16:30:47 #186
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64650384
Wwat ontzettend schattig dat kleine kindje in die doek!
LLewella, kom je naar 1 van de meets? daar kan je het rugdragen makkelijk oefenen.

Macka, mooie verzameling, hoor!

Zo met vakantie en zo, draag ik eli maar heel weinig. vind ik ergens wel jammer...
ach, morgen weer samen boodschapjes doen!
  zondag 4 januari 2009 @ 16:41:40 #187
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64650896
Ingrid!
Ingrid heeft even mijn Lampo te leen/om uit te proberen, tot haar eigen doek er is. Ze krijgt zelf een tricotdoek maar aangezien die er door omstandigheden nog niet is kan ze nuin de tussentijd ook even met een geweven doek priegelen.

Er zit idd geen instructie bij, die heb ik er ook niet echt bij gehad dus kon ik die helaas ook niet meegeven. Even voordoen ging ook niet echt. Het was eigenlijk een beetje een bliksembezoek en tegen de tijd dat ik de doek tevoorschijn had stond mijn lieftallige (v)echtgenoot alweer te drammen dat we weer moesten gaan.

Ingrid ik denk dat deze jullie wel moet lukken met Tyler.

Bij de filmpjes van Draagdoekmama/Eva wordt toch vaak een iets groter kindje/pop als voorbeeld gebruikt en dan de doek tussen de benen door gedaan. Tyler is nog zó klein, ik denk dat dit voor jullie het makkelijkste, beste en fijnste te knopen is.
Maxi, Midi & Mini
  zondag 4 januari 2009 @ 16:45:55 #188
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64651115
Oh ja en ik ben jaloers op Macka's Yamo Mocha streaks..
Als ik ooit zo'n type drager zou kopen dan is dat de enige die ik écht mooi vind.
Maxi, Midi & Mini
  zondag 4 januari 2009 @ 16:46:53 #189
125636 mrien
pi_64651164
Misschien dat ik binnenkort in Assen ben Ingrid, dan zou ik je ook best even willen helpen
Kan zelf ook niet heel veel knoopmethodes, maar toch
  zondag 4 januari 2009 @ 16:55:22 #190
185206 _Ingrid_
pi_64651522
Tnx Noli!

En mrien, is goed. Je mag ook wel gewoon op kraamvisite komen hoor.
  † In Memoriam † zondag 4 januari 2009 @ 17:08:29 #191
141844 Macka66
pi_64652090
Ingrid, als je liever vanaf foto's knoopt dan van een filmpje dan is de Nederlandstalige handleiding in pdf van Binana een heel erg leuke. Al die knoopmethoden kunnen ook goed met een niet rekbare doek zoals de Girasol.
  zondag 4 januari 2009 @ 17:13:02 #192
185206 _Ingrid_
pi_64652275
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:08 schreef Macka66 het volgende:
Ingrid, als je liever vanaf foto's knoopt dan van een filmpje dan is de Nederlandstalige handleiding in pdf van Binana een heel erg leuke. Al die knoopmethoden kunnen ook goed met een niet rekbare doek zoals de Girasol.
Tnx. Ga ik ook bekijken. Tussen de bedrijven door. (Kim wakker, Tyler spoelen, Tyler troosten, eten, tussendoor op inet kijken, etc)
  zondag 4 januari 2009 @ 17:19:16 #193
185206 _Ingrid_
pi_64652528
Ik hoor net van Noli dat we de draagdoek KRIJGEN van haar en husb.
  zondag 4 januari 2009 @ 17:21:49 #194
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64652665
Het gaat dan wel om een knal/appeltjesgroeneBabylonia tricotslen van Maneki. (Lampo hou ik lekker zelluf )
Maxi, Midi & Mini
  zondag 4 januari 2009 @ 17:23:47 #195
125636 mrien
pi_64652759
Wat lief Noli.!
En Owlet ook al zo lief voor DJMO!
  zondag 4 januari 2009 @ 17:26:48 #196
185206 _Ingrid_
pi_64652910
Ja, er zitten nogal wat lieverds hier in oud.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 4 januari 2009 @ 17:28:52 #197
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64652997
wat lief Noli!!!
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 4 januari 2009 @ 17:37:50 #198
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64653433
Het was eerst de bedoeling dat Djeez en Ingrid zelf een hele kleine bijdrage aan de doek zouden doen.

(dit betreft ook wat uitleg. Ik had al beslist en geregeld buiten manlief om -die was sporten- maar aangezien hij hier over de centen gaat en ik nog al impulsief kan zijn, had ik dus voor de zekerheid een kleine buffer ingelast. Djeez en Ingrid gaven aan dat dit wel zou lukken. Dit was een leuk idee en een zekerheid voor mij dat ik hier niet twee dagen met een grumpy man in huis zou lopen. Komt ie thuis, ik vertel het.. Zegt ie: "Hee, wat een leuk idee zo'n doek, maar dat hoeven ze toch helemaal niet te betalen?"
Nou, je kon mij opvegen hoor.. Mannen.. )

Maar goed, ik was dus van plan manlief om te lullen zodat ze sowieso niks hoefden te betalen maar dat hoefde dus helemaal niet meer.
En in de tussentijd hadden we dus ook niks tegen Djeez en Ingrid gezegd. (Ja ik ben nou eenmaal behoorlijk vergeetachtig van mezelf en een zwangerschap helpt daar ook niet in mee )
Nu is de verassing gewoon nog iets groter.

[ Bericht 14% gewijzigd door Noli. op 04-01-2009 18:04:17 ]
Maxi, Midi & Mini
  zondag 4 januari 2009 @ 18:05:34 #199
57759 simmu
pi_64654669
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:08 schreef Macka66 het volgende:
oh, kan de buik tegen buik met alvast voorknopen en dan beeb erin ook met een niet-rekbare? tis selene's favoriet, vandaar de vraag
  † In Memoriam † zondag 4 januari 2009 @ 18:32:15 #200
141844 Macka66
pi_64655786
quote:
Op zondag 4 januari 2009 18:05 schreef simmu het volgende:

[..]

oh, kan de buik tegen buik met alvast voorknopen en dan beeb erin ook met een niet-rekbare? tis selene's favoriet, vandaar de vraag
Die houding is favoriet bij heel veel kindjes (en ouders)
Kan ook prima met een geweven doek, en na een paar keer knopen krijg je er gevoel voor hoe strak je de buikband van tevoren aan moet leggen. Al gaat het meestal wel meteen goed als je de buikband in het begin zoals op de Binana foto's eerst over je borst aanlegt en 'm dan naar beneden duwt ipv direct over je buik aan te leggen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 4 januari 2009 @ 18:36:39 #201
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64655946
idd lief van noli en ik ben er nog niet aan toegekomen om mijn doek opnieuw te proberen .. ik vind het wel heel leuk dat hij zo'n historie heeft; dat maakt hem nog specialer in mijn ogen
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

zondag 4 januari 2009 @ 19:18:27 #202
-1 #ANONIEM
pi_64657645
Lief gebaar Noli en Owlet
  † In Memoriam † zondag 4 januari 2009 @ 20:18:29 #203
141844 Macka66
pi_64660485
DJMO, die Binana handleiding kan ook met jouw doek. Alleen zou ik er niet mee gaan rugdragen.

Noli, wat een goed cadeau en wat leuk dat husb er ook aan meedoet!

En ik ben weer iets tegengekomen op Marktplaats. Storchenwiege Albert 4.6. Je moet wel van warme oranjetinten houden.
ja, ik heb ook een Albert in mijn stapeltje
  zondag 4 januari 2009 @ 20:26:39 #204
-1 #ANONIEM
pi_64661006
Als ik al een Storchenwiege wil wordt het hoogstwaarschijnlijk een Inka.. maar die zie je niet zo heel erg veel.
(ook niemand hier een Inka toch?)
  zondag 4 januari 2009 @ 20:37:14 #205
39780 p_iglet
pi_64661582
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:18 schreef Macka66 het volgende:
DJMO, die Binana handleiding kan ook met jouw doek. Alleen zou ik er niet mee gaan rugdragen.

Noli, wat een goed cadeau en wat leuk dat husb er ook aan meedoet!

En ik ben weer iets tegengekomen op Marktplaats. Storchenwiege Albert 4.6. Je moet wel van warme oranjetinten houden.
ja, ik heb ook een Albert in mijn stapeltje
Dat is wel een heel aantrekkelijk prijsje... maar goed met nog een doek onderweg kan ik dat ff niet maken.
Ik hoop nog steeds op ooit nieuwe storchenwiege printjes (en nee niet die achterlijke Louise friebeltjes), die me meer aanspreken. Zou voor de heb een storch bij mijn collectie wel leuk vinden.
  zondag 4 januari 2009 @ 20:44:44 #206
3011 E.T.
pi_64661945
Ik heb geboden, tnx voor de tip iig Macka!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 4 januari 2009 @ 20:44:57 #207
55666 Nijna
pi_64661963
Noli, wat een mooi gebaar en Ingrid oefening baart kunst dat komt vast goed!

LL, ik heb getwijfeld of ik voor de storch inka zou gaan. Maar het werden een chimparoo juliet en een neobulle manon rouge . Maar inka leek me wel mooi, al vond ik 'em ook wel behoorlijk blauwig lijken. Maar dat is wel een doek waar ik als ik de kans krijg best eens een blik op zou willen werpen live qua kleuren .
  † In Memoriam † zondag 4 januari 2009 @ 20:48:10 #208
141844 Macka66
pi_64662158
En nog meer aardige Marktplaats dingen:
Lovely Sling ringsling
LifterHoody, een soort MeiTai maar dan met lussen onderaan waar je de bovenste banden doorhaalt. Met slaapkapje.

Voor een impressie van deze twee doeken kun je kijken in het fotoalbum van Ellen (draag-forum-moeder ).
  zondag 4 januari 2009 @ 20:51:31 #209
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_64662355
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:44 schreef E.T. het volgende:
Ik heb geboden, tnx voor de tip iig Macka!
Ik heb gisteren al gereageerd maar krijg geen reactie terug...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 4 januari 2009 @ 20:56:52 #210
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64662664
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:18 schreef Macka66 het volgende:
rugdragen zie ik sowieso niet zitten ik laat nu eerst eens in het ziekenhuis kijken naar die klachten die ik heb, en of er iets aan te doen is. ik ga eens kijken dank je wel

† In Memoriam † zondag 4 januari 2009 @ 20:59:17 #211
141844 Macka66
pi_64662844
En nog een Lifter achtige op Marktplaats.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
  zondag 4 januari 2009 @ 21:02:24 #212
36962 Webkim
pi_64663042
Oehhh, Arthur gaat morgen op de post.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 4 januari 2009 @ 21:06:54 #213
-1 #ANONIEM
pi_64663296
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:44 schreef Nijna het volgende:
Noli, wat een mooi gebaar en Ingrid oefening baart kunst dat komt vast goed!

LL, ik heb getwijfeld of ik voor de storch inka zou gaan. Maar het werden een chimparoo juliet en een neobulle manon rouge . Maar inka leek me wel mooi, al vond ik 'em ook wel behoorlijk blauwig lijken. Maar dat is wel een doek waar ik als ik de kans krijg best eens een blik op zou willen werpen live qua kleuren .
Ja dat vind ik voor Koen wat stoerder Ik vind Anna en Ulli ook heel mooi maar niet voor een jongen (ook dat is natuurlijk erg persoonlijk) Bovendien ben ik niet zo van de dunne streepjes... besides, ik moet nu eerst weer sparen...
  † In Memoriam † zondag 4 januari 2009 @ 21:51:13 #214
141844 Macka66
pi_64665856
quote:
Op zondag 4 januari 2009 21:02 schreef Webkim het volgende:
Oehhh, Arthur gaat morgen op de post.
Spannend! Weet je al hoe lang 'ie er zo ongeveer over gaat doen?
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
  zondag 4 januari 2009 @ 22:01:43 #215
134857 lcicle
pi_64666404
quote:
Op woensdag 31 december 2008 18:13 schreef Macka66 het volgende:
Alsdat jullie allen bedankt zijn en gelinkt
SPOILER
Wat goed, je website is online! Heel veel succes en vooral plezier gewenst
Bedankt voor je linkje! De naam is echter zonder - jes, wel met spaties, zoals op mijn website
  † In Memoriam † zondag 4 januari 2009 @ 23:55:46 #216
141844 Macka66
pi_64671626
quote:
Op zondag 4 januari 2009 22:01 schreef lcicle het volgende:

[..]

Wat goed, je website is online! Heel veel succes en vooral plezier gewenst
Bedankt voor je linkje! De naam is echter zonder - jes, wel met spaties, zoals op mijn website
Je bent ontstreept
  maandag 5 januari 2009 @ 00:06:15 #217
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64671982
Ik heb vandaag eli weer ff in de doek gehangen, was erg gezellig en eli was ook blij de doek weeer te zien.
had hem in een prima BWCC geknoopt en we gingen samen koken.
ging meneer draaien en hangen en doen, (wilde natuurlijk de actie van het koken goed kunnen zien) waardoor die knoop iedere keer losser ging zitten, en uiteindelijk ook een stuk lager uitkwam...

hebben jullie mss tips om die knoop strakker te krijgen?
morgen ga ik ff die reef knoop checken.
  maandag 5 januari 2009 @ 20:39:54 #218
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64702768
En Ingrid..
Hij'j al probbeert je zeun vast te knupp'n?

(je zou vandaag proberen toch?)
Maxi, Midi & Mini
  maandag 5 januari 2009 @ 23:57:36 #219
185206 _Ingrid_
pi_64712999
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:39 schreef Noli. het volgende:
En Ingrid..
Hij'j al probbeert je zeun vast te knupp'n?

(je zou vandaag proberen toch?)
Nope nog niet. K*tdag vandaag gehad. Niks ging goed. Hopelijk morgen.

mrien je hebt pm terug
  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2009 @ 00:02:15 #220
141844 Macka66
pi_64713207
Davinia, je bent volgens mij een goede knoper en ik denk dat een platte knoop niet gaat helpen om de doek beter op z'n hoogte te houden. Je zou een andere doek kunnen proberen (Hoppediz), een andere rugdraagmethode (de wriggle proof back carry bijvoorbeeld), of Eli op je heup knopen zodat hij zich niet in al die bochten hoeft te wringen om iets te kunnen zien
  dinsdag 6 januari 2009 @ 00:12:07 #221
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64713623
Dank je

Bedoel je deze?

Die is echt slim! Nog een paar keer kijken en dan eens proberen

Op de heup tijdens koken vind ik doodeng. vanaf mijn rug komt hij al bijna bij de pannen...
  dinsdag 6 januari 2009 @ 05:55:47 #222
62233 Jelief
ikke lief!
pi_64717249
Ik heb een draagjas besteld . Nu kan ik vol overgave gaan dragen

En die laatste seconde op dat wiggelproof filmpje
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:23:51 #223
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64718832
Welke welke welke Jelief?

Had ik al gezegd dat ik blij met die van mij ben?

ff een foute foto van vanochtend.. (gemaakt door Wilyan! )

Heeeerlijk flateus perspectief zo van onderen.
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:45:54 #224
-1 #ANONIEM
pi_64719302
Flateus of niet, het ziet er comfy uit!!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:32:59 #225
3011 E.T.
pi_64724540
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 05:55 schreef Jelief het volgende:
En die laatste seconde op dat wiggelproof filmpje
Waarom verbaasde die bende me nou niet?

Hmz.. die storch op marktplaats is er weer vanaf gehaald
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:55:40 #226
9660 TearSong
pi_64727190
Noli: ziet er erg mooi en comfortabel uit die jas!

Hier zijn we weer eens 'ouderwets' aan de wandel gegaan zonder de draagjas (omdat ik bang was om achterover te glijden nu het zo glad is en ik Yara niet wil pletten..niet lachen )
Dat zag er dus zo uit:

En dit was eerder deze week *met* draagjas:
It's all up to you
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:10:41 #227
36962 Webkim
pi_64727772
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:32 schreef E.T. het volgende:

[..]

Hmz.. die storch op marktplaats is er weer vanaf gehaald
Ja, die is verkocht.
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:12:06 #228
3011 E.T.
pi_64727822
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:10 schreef Webkim het volgende:

[..]

Ja, die is verkocht.
gister stond ie nog gewoon bij mijn biedingen en was ik nog niet overboden
*pruillipje*
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:12:15 #229
35189 Troel
scherp en bot
pi_64727828
Ik kwam deze tegen op marktplaats:

http://link.marktplaats.nl/218585543

Geen idee of dat wat is?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:34:29 #230
-1 #ANONIEM
pi_64728759
Tearsong, jas van de H&M omgebouwd? Heb precies dezelfde jas... Zo lekker warm.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:41:42 #231
9660 TearSong
pi_64729027
Yup, is een wollen jas van de H&M, hele fijne jas!
It's all up to you
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:45:57 #232
119697 owlet
pi_64729202
leuke jas, tearsong!

Die lange doek uit de advertentie op MP ziet er uit als een doek waarvan het niet gek is dat je er niets mee kan
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:49:18 #233
35189 Troel
scherp en bot
pi_64729346
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:45 schreef owlet het volgende:
leuke jas, tearsong!

Die lange doek uit de advertentie op MP ziet er uit als een doek waarvan het niet gek is dat je er niets mee kan
Geen idee, zo goed heb ik het niet kunnen bekijken op die foto
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2009 @ 15:04:02 #234
141844 Macka66
pi_64729933
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:12 schreef Troel het volgende:
Ik kwam deze tegen op marktplaats:

http://link.marktplaats.nl/218585543

Geen idee of dat wat is?
Als gordijn wel
Het is iig geen keper of kruiskeper, zo te zien bedrukt aan een kant en er zit een structuur in die zelfs wat op ribfluweel lijkt. Ik denk dat het een zelfmaakpoging is.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:07:41 #235
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64730060
Het ziet er bij mij nu aardig ehmmm.. groot uit. En dat ik iets voorovergekanteld op de foto sta helpt vast ook niet mee.
Maar ik heb dus de elastieken die aan de voorkant in de jas zitten helemaal los zodat mijn buik er in past. Ik kan straks als de kleine geboren is die elastieken aantrekken om de jas iets getailleerder te maken.

Het zal er dan ongeveer *kuch* zo uitzien.

Maar heej, we passen nu mooi wel met z'n drieën in de jas!
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:31:11 #236
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64730982
Vanmorgen Hanne dus gedragen en het valt me reuze mee!
Ik had verwacht dat de knoop wel wat zou drukken op mijn buik ofzo maar ik had er eigenlijk helemaal geen last van.
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:00:00 #237
105850 Fuente
mamamuts
pi_64732307
Ik heb een ring sling van Cattie gekregen, zal vanavond even een foto'tje posten van Merel erin. Verder heb ik een tricot slen gekocht op MP. Die krijg ik helaas pas vrijdag binnen
Maar goed, vraag dus, als ik met Merel in de draagdoek wil gaan wandelen (en dat moet wel einde van de week om Sara van kdv te halen) wat kan ik haar dan het beste aantrekken? Ik wil d'r in mijn jas dragen, maar ik weet niet zeker of ik m'n jas dan helemaal dichtkrijg.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:04:58 #238
9660 TearSong
pi_64732565
quote:
De draagdoek is als het ware een extra laag kleding. Sommige doeken (tricot) zijn extra warm. Maar bij geweven doeken hangt de temperatuur ook af van het aantal lagen stof dat je om je kindje heen wikkelt.
Als het bijvoorbeeld winderig is, dan is de gevoelstemperatuur buiten juist weer kouder dan de thermometer aangeeft.

Hieronder een lijstje met een indicatie:
Rond het vriespunt: jasje aan + sjaal + half onder je jas.
Boven de 5 graden: jasje aan + sjaal + muts op
Boven de 10 graden: dun jasje of vestje aan
Boven de 15 graden: de normale kleding aandoen
Boven de 20 graden: luchtige kleding
Boven de 25 graden: enkel een rompertje
boven de 30 graden: niet meer in de draagdoek

Als het warm aanvoelt, kies dan een draagwijze waarbij er maar een laag stof over je kindje heengaat, bijvoorbeeld de kangoeroe carry of de rugzak. Als het koud aanvoelt kun je een draagmethode kiezen met meerdere lagen stof, bijvoorbeeld de FWCC of BWCC. Let in alle gevallen goed op je kindje en pas zonodig de kleertjes of draagwijze aan.
Een jas aan en dan half dicht is dus prima als je haar een jasje aantrekt. Als je hem helemaal dichtkrijgt zou ik Merel niet zelf een jas aantrekken, maar gewoon een lekker warm vestje ofzo.
It's all up to you
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:05:51 #239
105850 Fuente
mamamuts
pi_64732606
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:04 schreef TearSong het volgende:

[..]

Een jas aan en dan half dicht is dus prima als je haar een jasje aantrekt. Als je hem helemaal dichtkrijgt zou ik Merel niet zelf een jas aantrekken, maar gewoon een lekker warm vestje ofzo.
Thnx!!! Gaat helemaal lukken zo
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:43:23 #240
-1 #ANONIEM
pi_64734256
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:05 schreef Fuente het volgende:
Thnx!!! Gaat helemaal lukken zo
Vergeet je fototoestel niet
  dinsdag 6 januari 2009 @ 17:10:29 #241
105850 Fuente
mamamuts
pi_64735428
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:43 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Vergeet je fototoestel niet
Uiteraard niet Ik vind het altijd zo snoepig om het bij jullie in dit topic te zien, die ukjes in draagdoeken
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 6 januari 2009 @ 19:31:58 #242
62233 Jelief
ikke lief!
pi_64741026
Ik heb de MAM two way deluxe besteld. Ik kreeg vandaag een bericht dat het nog ff duurt voor ie er is dus ik moet mij nog ff in mijn gewone jas proppen met mijn buik maar voor het dragen moet ie wel op tijd zijn denk ik.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 20:39:12 #243
-1 #ANONIEM
pi_64744518
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:10 schreef Fuente het volgende:
Uiteraard niet Ik vind het altijd zo snoepig om het bij jullie in dit topic te zien, die ukjes in draagdoeken
Dus willen we jouw ukje ook zien in draagdoekje/ringsling
  dinsdag 6 januari 2009 @ 20:44:36 #244
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_64744762
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:12 schreef E.T. het volgende:

[..]

gister stond ie nog gewoon bij mijn biedingen en was ik nog niet overboden
*pruillipje*
Ik heb gewoon meteen een mail gestuurd (zag toen ik die verstuurd had ook dat ik de eerste was want er had nog niemand de advertentie bekeken zo vers was ie )
Ik heb gewoon het vraagbedrag geboden. Maar ik kreeg geen reactie en toen ik gisteren nog een berichtje stuurde (omdat ik nog geen reactie had gehad), had ze een bod van 3 euro meer. Een tijdje later bestond de advertentie niet meer...

misschien maar beter ook voor mij
  dinsdag 6 januari 2009 @ 21:37:26 #245
55666 Nijna
pi_64747104
Ik heb vandaag toch maar even Mirte op mn rug geknoopt voor een wandelingetje naar de brievenbus. Had geen zin in een wagen met sneeuwwielen binnen ;-).
Kind met vest en winterjas en muts op en aan in de doek. Ikzelf in mn fleecevest en maar flink doorgelopen, heb het niet eens echt koud gehad .
Had natuurlijk weer bekijks toen we langs de vijver kwamen waar allemaal kinderen onder toeziend oog van mama's aan het sleeën en schaatsen waren: "hey dat is ook handig"
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:13:42 #246
203326 Reinhilde
pi_64748673
Ik ben vandaag voor het eerst er echt op uit geweest met Thomas in de draagdoek. Had ook veel bekijks! Ook van een mama met een BabyBjorn aan d'r lijf hangen. Dan zat Thomas toch echt een stuk comfortabeler!
Het was nog wel een beetje zwaar, want het drukt op mn buik(wond) die nog niet helemaal genezen is.

Geen foto gemaakt , zal er de volgende keer aan denken!
  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2009 @ 22:55:44 #247
141844 Macka66
pi_64750782
Reinlde, misschien helpt het wat als je Thomas in de doek draagt met de Didymos Wiege draagmethode. Daarbij heb je geen band om je middel geknoopt, en je kunt kiezen aan welke kant het laagste punt van de buidel komt.
Ik droeg Lucie na de keizersnee in een drager met stevige buikband, dat ging ook goed omdat die over de wond viel maar niet kon schuiven of schuren.

En jaaa, nog een foto van je moppie in die mooie doek!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:20:01 #248
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_64751917
Kijk eens...mooi he?

Stash ziet er nu anders uit..slen is er tussenuit, op weg naar betere tijden
Saartje
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:30:54 #249
119697 owlet
pi_64752406
wat mooi Maneki

Mijn la leche league didymos is onderweg Nu nog de moed verzamelen om hem te verven
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:33:34 #250
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_64752520
Spannend owlet! Misschien eerst ergens iets verven wat er op lijkt, zodat je het resultaat kunt beoordelen?
Saartje
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:38:58 #251
119697 owlet
pi_64752791
mja, dat zou wel handig zijn. Maar ik zou niet weten wat er op lijkt. ja een jeansblauwe didy nino, maar die ga ik er niet voor kopen
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:41:47 #252
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_64752910
Nee snap ik Lastig wel..tis ook zonde als je je verstand op 0 gooit en hem dan verklooit
Saartje
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:11:51 #253
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_64759132
Joehoe Webkim! Je staat in de krant!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:15:34 #254
-1 #ANONIEM
pi_64759185
Mooie stash Maneki! Fleurige kleurtjes

Owlet, spannend! En ook wel een beetje eng als je hem gaat verven.... vooral omdat je nooit echt met zekerheid kan zeggen wat de daadwerkelijke kleur wordt. Misschien heb ik erover heen gelezen, maar welke kleur wil je em gaan verven?
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:16:09 #255
-1 #ANONIEM
pi_64759196
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:11 schreef PM-girl het volgende:
Joehoe Webkim! Je staat in de krant!
Waar !!!??? Welke krant ??

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2009 09:19:25 ]
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:20:36 #256
36962 Webkim
pi_64759280
In de online versie van het Brabants Dagblad, maar ook in de papieren versie (mét foto!) en in het huis-aan-huis krantje.

Sommige dingen zijn net niet helemaal goed verwoord, maar soit: dragen op een hele positieve manier in de media. Woei!
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:22:25 #257
94046 PM-girl
pi_64759318
Er stond bij dat jullie de ontwerpers zijn van de speciale doeken, maar dat leek me inderdaad een verkeerde interpretatie?

Leuk hoor, ik hoop dat het veel aandacht zal opleveren!
*
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:27:12 #258
55666 Nijna
pi_64759400
Wat leuk Wrapkim !
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:59:18 #259
134857 lcicle
pi_64760168
Gaaaaaaf! Gefeliciteerd BabyBij!!
Het stukje wat ik online zie is echt super geschreven, heel overtuigend. Ik wens je alle succes, zeker naar aanleiding van dat stuk in de krant. Echt goehoed!
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:09:56 #260
9660 TearSong
pi_64760502
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:22 schreef PM-girl het volgende:
Er stond bij dat jullie de ontwerpers zijn van de speciale doeken, maar dat leek me inderdaad een verkeerde interpretatie?
Waar lees je dat dan? Ik zie alleen:
quote:
De draagconsulente werkt alleen met speciaal geweven doeken die zich aanpassen aan het lichaam van het kind en die zeer sterk zijn. Kinderen tot ruim twee jaar kun je er veilig mee dragen.
En met speciaal geweven doeken bedoelen ze dan speciaal voor het dragen geweven doeken. Draagdoeken dus

Leuk Webkim!
It's all up to you
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:16:18 #261
119697 owlet
pi_64760691
Wow Webkim! Wat leuk en wat een leuk stukje

Lovelylady, de doek is nu jeansblauw en ik twijfel tussen hem direct paars verven (met het risico dat het erg donker en/of erg blauwpaars gaat worden) en hem rood verven zodat hij hopelijk wat meer rood-paars zal worden.

Op dit moment ben ik dus TBW aan het afspeuren naar foto's van geverfde blauwe doeken maar het levert niet veel op. Hmmmm... misschien is dit wel een goede gelegenheid om er ook eens te gaan schrijven
  † In Memoriam † woensdag 7 januari 2009 @ 10:24:22 #262
141844 Macka66
pi_64760914
owlet, snel!!!!, als je nog een proefverflap wilt dan kun je 'm misschien via ebay.de proberen te krijgen. Er staat een jeansblauwe Nino maat 2, artikelnummer: 120356983541, loopt af om 13:45:12!

Maneki, mooie stapel en lekker verschillend ook. Echt een plaatje

Webkim,
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:31:32 #263
119697 owlet
pi_64761127
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:24 schreef Macka66 het volgende:
owlet, snel!!!!, als je nog een proefverflap wilt dan kun je 'm misschien via ebay.de proberen te krijgen. Er
thanks!
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:12:53 #264
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64762457
Wow, webkim! Leuk voor je, zulke reclame!
En idd ene positief verhaal over dragen!

Voor de OP:
Mijn Medley is onderweg naar Simmu. (verkocht)

En nog bedankt voor de vorige aanpassing
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:15:40 #265
-1 #ANONIEM
pi_64762572
Zeg heb je je doek al ingekort? |(of een slachtoffer gevonden die het voor je wil gaan doen)

[ Bericht 78% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2009 11:16:28 ]
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:18:49 #266
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_64762688
webkim, wat leuk! Je bent beroemd!
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:22:46 #267
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64762798
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:15 schreef LovelyLady het volgende:
Zeg heb je je doek al ingekort? |(of een slachtoffer gevonden die het voor je wil gaan doen)
Ik heb nog geen PM van je gehad, dus daar wacht ik eerst op
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:28:07 #268
-1 #ANONIEM
pi_64762997
heb jij een naaimasjien dan
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:33:32 #269
94046 PM-girl
pi_64763193
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:09 schreef TearSong het volgende:

[..]

Waar lees je dat dan? Ik zie alleen:
[..]

En met speciaal geweven doeken bedoelen ze dan speciaal voor het dragen geweven doeken. Draagdoeken dus
Ik heb de papieren krant en daar staat een foto bij met dat onderschrift. Dat staat er inderdaad niet bij in de digitale versie.
*
  woensdag 7 januari 2009 @ 12:44:03 #270
62233 Jelief
ikke lief!
pi_64765651
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:16 schreef owlet het volgende:
Wow Webkim! Wat leuk en wat een leuk stukje

Lovelylady, de doek is nu jeansblauw en ik twijfel tussen hem direct paars verven (met het risico dat het erg donker en/of erg blauwpaars gaat worden) en hem rood verven zodat hij hopelijk wat meer rood-paars zal worden.

Op dit moment ben ik dus TBW aan het afspeuren naar foto's van geverfde blauwe doeken maar het levert niet veel op. Hmmmm... misschien is dit wel een goede gelegenheid om er ook eens te gaan schrijven
Ik zou er eerst rood of roze over heen doen. Je kunt makkelijker nog een keer verven dan ontkleuren.
  woensdag 7 januari 2009 @ 12:54:24 #271
119697 owlet
pi_64765992
goed punt, Jelief Het zou ook leuk zijn als er nog zo veel mogelijk van de logo's zichtbaar zijn, met roze er over zou het contrast hoger moeten blijven dan met donkerpaars, lijkt me.
Ik zit klaar om op het laatste moment te bieden op de nino
  woensdag 7 januari 2009 @ 13:20:36 #272
62233 Jelief
ikke lief!
pi_64766895
Wel een goed excuus voor nog een doek
  † In Memoriam † woensdag 7 januari 2009 @ 13:36:42 #273
141844 Macka66
pi_64767485
En als het lukt met 'winnen' en de doek wordt iets roziger/paarsiger dan zijn er vast wel mensen die gaan en geïnteresseerd zijn om 'm over te nemen.
  woensdag 7 januari 2009 @ 13:39:04 #274
3240 Llewella
pi_64767577
Webkim; wat leuk!!! Ik heb de link als tip in m'n hyve gezet

Even stiekum snel trots een plaatje posten; m'n nichtje waarmee ik tegelijk zwanger was; haar zoontje is 5 weken jonger dan Amber; en ze zijn inmiddels woonachtig in Nieuw-Zeeland

Ben zo trots dat zij ook draagt; maar ze was zelf ook een draagbaby.
Op hun afscheidsfeest voordat ze emigreerden liepen we ook allebij met baby in de doek; erg leuk

edit; ik zal even m'n nichtje vragen of ze een doek van me wilt lenen; want zo op al d'r foto's te zien heeft ze haar tricot doek ingeruild voor een babybjorn.

En maneki; wat een mooi stapeltje! Echt kleurtjes zoals ik ze mooi vind!!

[ Bericht 14% gewijzigd door Llewella op 07-01-2009 17:48:18 ]
Amber Mae
  woensdag 7 januari 2009 @ 14:05:54 #275
119697 owlet
pi_64768691
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:36 schreef Macka66 het volgende:
En als het lukt met 'winnen' en de doek wordt iets roziger/paarsiger dan zijn er vast wel mensen die gaan en geïnteresseerd zijn om 'm over te nemen.
niet gelukt, helaas.
Er staan nog een paar andere nino´s dus ik wacht weer keurig af.

Wat een heerlijk zonnige foto, Llewella!
  woensdag 7 januari 2009 @ 14:56:22 #276
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64770854
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:20 schreef Maneki.Neko het volgende:
Kijk eens...mooi he?

Stash ziet er nu anders uit..slen is er tussenuit, op weg naar betere tijden
Mooooooooie foto! én mooie stash natuurlijk..

(Enne.. )
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:18:26 #277
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_64771877
nou ik zal me maar eens beginnen met inlezen, want jullie zijn er zo enthousiast over.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:23:18 #278
9660 TearSong
pi_64772107
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:18 schreef _Bar_ het volgende:
nou ik zal me maar eens beginnen met inlezen, want jullie zijn er zo enthousiast over.
Heerlijk toch, je kindje zo dicht bij je hebben Leuk dat je ook wil gaan dragen!
It's all up to you
  woensdag 7 januari 2009 @ 16:05:23 #279
108643 tessie
pi_64774128
Ooh Maneki wat een mooie doeken heb jij! Ik vind vooral die ene met al die gekleurde streepjes heel mooi! Waar kan je die kopen? Of heb je die zelf gemaakt?
  woensdag 7 januari 2009 @ 16:07:04 #280
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_64774212
ik mis de leendoek van maneki...
  woensdag 7 januari 2009 @ 17:28:47 #281
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_64777940
Mis je hem op de foto of mis je hem in het gebruik?
Ik heb leendoek en Mei Tai er niet op staan, vond ik niet netjes ogen

tessie die gekleurde is een Perraja, kun je kopen via naturalbeginnings, of soms staan ze ook op marktplaats. Een doek die er erg op lijkt is Ellaroo LaRae.
Saartje
  woensdag 7 januari 2009 @ 17:51:14 #282
108643 tessie
pi_64778794
Thanx Maneki! Hij is echt mooi! Hopelijk vind mijn Lief hem ook mooi haha
  woensdag 7 januari 2009 @ 18:29:13 #283
108643 tessie
pi_64780204
we hebben net een Ellaroo LaRae besteld!
  woensdag 7 januari 2009 @ 19:29:20 #284
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_64782551
Goed bezig zeg ik
Saartje
  † In Memoriam † woensdag 7 januari 2009 @ 21:36:08 #285
141844 Macka66
pi_64788087
Leuk Tessie! Niet de makkelijkste doek om mee te beginnen (secuur knopen!) maar wel een mooie waar je ook in de zomer veel aan hebt

Kijk eens, ik heb er een baby bij!

Het is een draagbaby, heeft van mij de naam Robin gekregen.
Robin stond als jongetjesbabypop op een poppensite en leek mij wel wat als draagpop. Besteld dus.

Onder het lieve pakje bleek veel onbuigbaar vinyl te zitten, en een draagpop moet buigbare knietjes hebben.

De ledematen waren bovendien gewoon vastgenaaid aan een soort papierstof. En Robin voelde heel licht.

Dat werd dus knutselen. Wat couperen , een oud laken, kartonnen draaischijven, veel fiberfill, oude sokken, een flinke berg aquariumgrind, naaien, vele uren en wat sportveters verder was er dit:

En met wat oude kleertjes van Maja (maatje 56) was Robin opeens een meisjesbabypop geworden.

Wat overbleef...

Net op tijd klaar om morgen mee naar de draagconsulenten basiscursus te gaan!
  woensdag 7 januari 2009 @ 21:37:25 #286
39780 p_iglet
pi_64788146
Wat gaaf gemaakt!!!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 7 januari 2009 @ 21:37:53 #287
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64788169
die laatste foto
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 7 januari 2009 @ 21:39:35 #288
62233 Jelief
ikke lief!
pi_64788254
Alweer een meisje
  † In Memoriam † woensdag 7 januari 2009 @ 21:46:53 #289
141844 Macka66
pi_64788640
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:39 schreef Jelief het volgende:
Alweer een meisje
Ja, een vriendin van m'n moeder zei indertijd al dat onze familie geen jongetjes kon maken
('t is dat mijn zusje er twee jaar geleden op het nippertje nog een zoon bij gebakken heeft...)
  woensdag 7 januari 2009 @ 21:47:12 #290
36962 Webkim
pi_64788656
De mijne was recentelijk onthoofd.

Gevalletje geknapte tie-wrap.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † woensdag 7 januari 2009 @ 21:49:22 #291
141844 Macka66
pi_64788752
Ze kijkt zelfs zielig
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:07:37 #292
593 sjak
Juffie Bloem
pi_64789764
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:47 schreef Webkim het volgende:
De mijne was recentelijk onthoofd.
[ afbeelding ]
Gevalletje geknapte tie-wrap.
En jullie maar zeggen dat draagdoeken zo veilig zijn
Lekker douchen!
  † In Memoriam † woensdag 7 januari 2009 @ 22:14:08 #293
141844 Macka66
pi_64790164
Gelukkig heb ik een BabyBjorn, die kwam tenminste als veilig uit de Consumentenbond test
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:19:59 #294
55666 Nijna
pi_64790486
Macka, wat netjes gemaakt zeg! Wat een geknutsel zal dat zijn geweest, maar mooi resultaat!
Die laatste foto is wel een beetje sneu

Webkim, dat ziet er sneu uit dat koppie zo op zn arm.
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:26:11 #295
105850 Fuente
mamamuts
pi_64790842
Mooi gedaan Macka! Veel werk joh!
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:36:05 #296
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64791357
Wow, macka, mooie pop!
Arme Sien. Zomaar onthoofd

Ik zit te dubben wat ik moet doen Het lijkt me wel handig om een korte doek te hebben voor in de auto, waar je een normale ruck mee kan maken, maar veel langer hoeft het niet. nu wil ik de amazonas toch al inkorten. (ben ik ook al over aan het twijfelen. de lengte begint te wennen...) zal ik hem dan helemaal inkorten tot 3,5 m, of is dat dan zonde?
3,5m is toch wel nodig voor een normale rucksack? Dat rebozo rucksack durf ik niet, want dan zit er niets tussen de beentjes.
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:44:20 #297
55666 Nijna
pi_64791833
Hebben jullie ervaring met reizen met het OV met jullie kleine met draagdoek?
Ik zit erover te denken om het maar eens te gaan proberen. Twijfel een beetje tussen doek en buggy... Voordeel als ik de buggy bij me heb is dat ik daar mn zooi wat makkelijker in/aan kwijt kan. Draagdoek lijkt me met in en uitstappen handiger eigenlijk, maar dan moet ik wel aan de voorkant knopen en ik weet niet of ik dat nu lekker vind met mn iets meer buik .
Want in de bus met Mirte op mn rug is niet zo handig met zitten voor mezelf natuurlijk...
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:51:17 #298
39780 p_iglet
pi_64792217
ik gebruik altijd de draagdoek in het OV, dagelijks.
Voorheen meestal op mijn buik, maar nu met draagjas ook wel op mijn rug. Dan blijf ik staan, maar zitten met kind op je rug gaat ook best merkte ik vandaag.
Hoe dat zit als je zwanger bent weet ik niet.
Ik heb altijd Pepijn op mijn rug en rugzak op mijn buik of omgekeerd. Of gewoon volle jaszakken
  woensdag 7 januari 2009 @ 23:00:21 #299
55666 Nijna
pi_64792704
Moet met de bus eerst 10 minuten, dan uur in de trein en dan nog kwartier met de bus (en voor en na 2 keer 5 minuten lopen). Dus in de trein kan ze eruit. Ik had al bedacht met rugzak op mn rug. Ik heb geen draagjas dus ik denk dat het sowieso buik zal gaan worden, dat ga ik eerst maar ff uitproberen denk ik van het weekend. Anders misschien toch maar met de buggy...
  woensdag 7 januari 2009 @ 23:09:49 #300
36962 Webkim
pi_64793140
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:36 schreef DaviniaHR het volgende:
Wow, macka, mooie pop!
Arme Sien. Zomaar onthoofd

Ik zit te dubben wat ik moet doen Het lijkt me wel handig om een korte doek te hebben voor in de auto, waar je een normale ruck mee kan maken, maar veel langer hoeft het niet. nu wil ik de amazonas toch al inkorten. (ben ik ook al over aan het twijfelen. de lengte begint te wennen...) zal ik hem dan helemaal inkorten tot 3,5 m, of is dat dan zonde?
3,5m is toch wel nodig voor een normale rucksack? Dat rebozo rucksack durf ik niet, want dan zit er niets tussen de beentjes.
3,5 / 3,6 is dan een mooie lengte ja.
Maar als je nou eerst naar 4.2 gaat? Dan kan je ook nog een short cross carry doen bijvoorbeeld. En als je hem dan nog te lang vindt zet je gewoon nog eens de schaar erin.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 7 januari 2009 @ 23:17:46 #301
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64793464
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 23:09 schreef Webkim het volgende:

[..]

3,5 / 3,6 is dan een mooie lengte ja.
Maar als je nou eerst naar 4.2 gaat? Dan kan je ook nog een short cross carry doen bijvoorbeeld. En als je hem dan nog te lang vindt zet je gewoon nog eens de schaar erin.
Dat zat ik ook te denken, maar heb ik dan nog wel wat aan de resten die eraf komen?
Als ik in 1x kort doe, hou ik een mooi lang stuk over...
deze zou dan specifiek voor in de auto zijn. snel, de winkel in, kind op rug. klaar.
Voor het betere werk heb ik dan altijd nog BB Slen en Girasol.

wat is een short cross carry?

thx voor het meedenken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')