abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64560124
Macka wat is je site leuk! Gefeliciteerd! (Ik had m nog niet 'af' gezien).

Thomas vind de draagdoek wel fijn! Maar idd, de truuk was gewoon hem rechtop te dragen! Gaat helemaal goed, ik geniet er echt met volle teugen van.
pi_64561088
Jaaa, onze eerste draagwandeling van 2009.
Hardloper.
IG @webkim
pi_64561687
Fijn Reinhilde!

Je ogen worden mooi, Kim! niet dat ze lelijk waren natuurlijk
pi_64561833
Mooie site is het geworden macka!

En simmu & webkim; hele mooie sfeerfoto's!

En het is een nieuw jaar; ik verlang nu meer en meer naar een nieuwe doek Toch binnenkort maar weer eens wat doeken op een rijtje zetten voor mezelf om te kijken welke het wordt
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_64562288
Webkim, mooie foto! Die muts van Thomas is echt En je ogen zien er goed uit (vergeleken met de foto die ik op je site gezien heb)
Is dat een poncho-achtig iets wat je aan hebt of is het een trui?

De laatste paar keer dat Koen in de doek op mijn rug zat wurmt hij zijn armpjes er uit, zit hij dan niet te losjes in de doek dat als hij zich achterover laat vallen hij er uit kukelt? (zie ook de foto waar Koen achterop zit bij J.)
Naar mijn mening zat hij toch vrij stevig en strak maar zodra die armpjes eruit gaan vind ik het best een beetje eng.
pi_64562693
Lovely, welke knooptechniek gebruik je?
Als je ene BWCC knoopt moet je zorgen dat de bovenrails STRAK!!!! zit. En evt nadat hij zijn armen eruit heeft gewurmd die nog een keer extra aanspannen. Bovenste rails zoeken, en dan springen terwijl je strak trekt.
Zoiezo kan ik na de eerste 5 minuten lopen altijd nog enorm veel extra aanspannen, zeker met dat springen en rails voor rails straktrekken.

Pepijn wil nog wel eens gaan hangen, dat gaat meestal best goed. Ik heb pas 1x gehad dat de dwarsband hem niet meer hield en die naar onderen zakte, toen hing onderste boven aan zijn benen. En nog wel echt vast. Hij kon er echt niet uit vallen. Ik ben me toen gigantisch rot geschrokken, maar heb sindsdien wel het vertrouwen dat hij er niet snel echt uit zal vallen. Pepijn had toen een gigantische dwarse wurmbui, zich erger misdragend in de doek heb ik nog niet meegemaakt. En ik denk dat er weinig kindjes beter kunnen wurmen dan Pepijn

Kortom: ze vallen echt niet zomaar uit.

Straks de foto's uploaden van de draagdoekjas. Vandaag de hele dag door blijdorp gelopen met die jas. Ik ben er zo enorm super blij mee
pi_64563818
Ah, ik ken dat hangen, Jen vindt het super om zich achterover te gooien. Dat is ook precies de reden dat ik het niet aandurf haar op de rug te knopen, omdat ik de banden niet strak genoeg krijg.

Webkim, je ogen zien er al goed uit hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_64564163
Ticootje ook niet door de rails afzonderlijk van elkaar strak te trekken en te springen tijdens het straktrekken?
  donderdag 1 januari 2009 @ 20:57:42 #109
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_64564300
als maandag de echo goed is en ik nog meer kan gaan genieten, dan zal ik me ook eens meer in de wereld van draagdoeken verdiepen. ziet er namelijk allemaal zo lief uit de kleintjes zo dicht bij ons
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_64564599
ik ben toe aan de meet. Dan kan iemand even goed voordoen hoe het moet. Ik trek en spring me een ongeluk.
pi_64565210
Draagjas foto's!!!

Hij is de afgelopen dagen gronding ingedragen!
Gisteren op treinreis naar mijn schoonvader en stiefschoonmoeder.
's nachts mee naar buiten om vuurwerk te kijken.

En vandaag mee naar blijdorp.
De heenweg door het park door mij, de terugweg door vriendlief.

En nu de foto's

Qua hoogte van knopen en de jas is dat gewoon nog ff wennen, maar hij zit erg lekker. Is (met een dun fleecevestje bij zowel ouder als kind eronder) warm genoeg ook met dit vries weer.

We zijn er super blij mee!!

En nog een foto zonder jas, maar wel met doek. Olifantjes kijken...

pi_64566757
Ziet er goed uit die jas! En Pepijn
Oh ik wil ook weer draagdoeken met Saar..maar ben zelf nog niet eens stabiel genoeg om staand te douchen dus nog maar even wachten
Saartje
pi_64566933
Dat ziet er goed uit p-iglet.

Leuke jas, lieve pepijn!
pi_64567840
Het wordt inderdaad tijd voor die meet, aangezien ik zowiezo nog niet zelfstandig op de rug kan knopen vind ik het al moeilijk om de boel aan te spannen. En soms zit het voor mijn doen strak (zelfs na een tijdje, en soms zo erg dat ik last heb van knelpunten, dus dat is dan ook weer niet goed). Maar soms ook niet
En ik heb me niet verdiept in die knooptermen hoor het zal vast een BWCC zijn (dan zonder chestbelt) Dat is toch met 3 lagen stof? Ik voel me echt nog zo'n N00b met al die knoopnaampjes.
Ik heb ook eens een rucksack geprobeerd maar dat vond ik nie prettig dragen.

p_iglet wat mooi die jas hij staat jullie beide heel erg mooi , en Pepijn lekker manneke.
Maneki nog niet uit de lappenmand Hoop dat je snel je meiske weer kan dragen.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2009 22:44:01 ]
pi_64568031
Mooie foto's p_iglet! Die jas lijkt mij erg fijn, hij staat jullie allebei ook goed!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_64568253
De jas is ook echt super fijn!!
En echt zonder enig probleem zelf aan en uit te krijgen, zelfs met rugdragen.

Ik vind hem echt super waar voor je geld. (naja ok voor vriendliefs geld, het is mijn verjaardagscadeautje).

Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat hij niet geschikt is voor lang in de regen lopen, geen cappuchon. En het is fleece dus ook niet super water dicht. Maar goed bij veel regen ga ik toch niet wandelen.

Verder is de jas wel 100% polyester, maar dat zijn een hoop jassen wel geloof ik. En hij mag gewoon op 30 graden gewassen. Dat is ook wel erg prettig, wij zijn niet zo van de dingen naar de stomerij brengen.

hihi best duidelijk dat ik er erg blij mee ben geloof ik!
pi_64568413
Geweldige jas P_iglet! Ziet er goed & comfy uit, hele lieve foto's ook!

Ik heb ook een foto , van vannacht. Maar mn camera weigert nu om de foto's op mn computer te zetten, dus ik moet even op zoek naar een cardreader ofzo. Ik heb ook zin in de meet! Nu ik weet hoe het echt draagt, mijn binana, ben ik heel benieuwd naar de niet-rekbare doeken. Nog maar een maandje!
  † In Memoriam † donderdag 1 januari 2009 @ 23:24:42 #118
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_64569092
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 22:10 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ziet er goed uit die jas! En Pepijn
Oh ik wil ook weer draagdoeken met Saar..maar ben zelf nog niet eens stabiel genoeg om staand te douchen dus nog maar even wachten
Kan ze niet in de pouch bij je hangen als je op bed of op de bank ligt?
Ik vond het zo heerlijk dat ik in het ziekenhuis Maja na de bevalling zo toch bij me kon hebben op bed.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_64569148
Ik ga het morgen eens proberen..zien if ik haar nog rustig weet te krijgen..TerrorBeppie
Saartje
pi_64569213
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 22:54 schreef p_iglet het volgende:
De jas is ook echt super fijn!!
En echt zonder enig probleem zelf aan en uit te krijgen, zelfs met rugdragen.

Echt waar? Ik loop soms best te stuntelen om mijn jas goed aan te krijgen en dan Yara's hoofd ook door de opening te krijgen. Dat kan ook anders dus
It's all up to you
pi_64569334
aan: beide armen in de mouwen dan omhoog en naar voren. eigenlijk zoals ik altijd mijn jas aantrek alleen de kraag nu iets hoger.
uit: eerst mijn armen eruit en dan aan de kraag omhoog zodat pepijn zijn hoofd door de opening gaat.

hmm geen idee of het zo duidelijk is.
  † In Memoriam † donderdag 1 januari 2009 @ 23:38:24 #122
141844 Macka66
pi_64569446
Ha, ik zie een niche: draagjasfilmpjes
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_64569717
Jaaa!
It's all up to you
pi_64569799
Lijkt me een erg goed idee!! maar ik ga ze niet maken

Dat miste ik wel bij de jas, een handleiding. Het wijst zich op zich vanzelf wel, maar enige tips over welk drukknoopje waar, en hoe aan te trekken was welkom geweest.
  † In Memoriam † vrijdag 2 januari 2009 @ 00:18:33 #125
141844 Macka66
pi_64570353
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:53 schreef p_iglet het volgende:
Lijkt me een erg goed idee!! maar ik ga ze niet maken

Dat miste ik wel bij de jas, een handleiding. Het wijst zich op zich vanzelf wel, maar enige tips over welk drukknoopje waar, en hoe aan te trekken was welkom geweest.
Heb je een MaM? Bij mijn MaM zat een soort handleidinkje, wil ik wel voor je inscannen.

Ik heb tot nu toe de jas alleen nog maar aangehad met buikdragen. Vorige winter was ik te ziek/zwanger om Lucie te dragen, en Maja draag ik nu het nog kan heel knus voor. (Lekker even knuffen in dat warme nekkie en die koude rode wangetjes, of neuzen door die rooie haartjes ) De draagpop moet maar eens op de rug in de jas.
pi_64570490
Ja een Mam Two Way Deluxe. Als je dat in kunt scannen graag. Al weet ik niet of de touwtjes en drukkers hetzelfde zijn, maar dat zie ik dan snel genoeg.

Ik vind voor wandelen rugdragen fijner dan buikdragen. Pepijn kan vanaf de rug ook meer zien. Ideaal dat met de draagjas beide kan, want voor met de tram naar de opvang zal ik echt niet op mijn rug gaan dragen.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 14:23:17 #127
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64577917
Piglet je hebt het touwtje buiten over je schouder aan het knoopje voor gedingest. Aan de binnenkant van de jas zitten twee lusjes met drukkertjes waar die touwtjes doorheen kunnen en dan kun je de touwtjes strakker en losser zetten met de stoppers aan het touwtje.

(ik had 'm eerst ook zo als jullie maar zag later dat 't makkelijker binnenlangs kon.. )
* Noli. ook even zoeken gaat naar het labeltje wat aan de jas zat.. Daar staat idd een beschrijving/handleidinkje op.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_64578095
Ik ga eens kijken Noli, maar volgensmij heb ik geen gaatje aan de voorkant waar het touwtje dan doorheen zou kunnen...
Straks maar eens even klooien.

Ik had ook wel zo'n labeltje, maar dat was niet meer dan een soort kaartje waar wat dingen op stonden, niets over aantrekken of hoe de drukknoopjes moetne ofzo.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 14:40:41 #129
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64578536

Als je 'm groter wilt kan ik 'm altijd naar je toesturen.

Het knoopje voor is dus schijnbaar voor het elastiek dat aan het aan het mutsje zit.
Maxi, Midi & Mini
pi_64578748
Uhm deze features heeft mijn jas niet hoor.... Die heeft geen mutsje voor kind of ouder.
Alleen en nekflap.

En dat touwtje kan nergens op een andere plek vast.

Ff mijn instructie kaartje erbij gezocht en daar staat het touwtje wel over de schouder getekend. En idd een knoopje op de kraag en babyhoofdflap om aan elkaar te klikken als je op je buik draagt.

Maar goed ik vind de instructies vrij summier dus
  vrijdag 2 januari 2009 @ 15:01:52 #131
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64579289
* Noli. heeft even op de MaM-site gekeken..

Maar jij hebt idd de MaM TWO-WAY deluxe en ik dus de MaM Coat (upgrade)
Ze lijken wel heel erg op elkaar trouwens dus de verwarring was niet heel erg raar geloof ik.

Ik heb dus deze ( ook in het zwart omdat camel uitverkocht was):

Bij mij zit er dus een klein sjaal/colletje en een mutsje bij die je aan de flap vast kan maken.
Maxi, Midi & Mini
pi_64586381
Ik heb een groot fleecevest van m. Daar passen we met zn 2en in. Maar dan draag ik alleen voor. Ik merk dat ze wel wat zwaar wordt aan de voorkant, mijn heupen doen wat pijn bij een lange wandeling. Ik moet echt leren rugdragen. Maar het fleecevest mag ik niet verbouwen, dat is er 1 van ralph lauren.
pi_64599576

Thomas in de Binana, met Oud&Nieuw
pi_64599788
Lekker ingepakt
Saartje
pi_64607398
Thomas undercover ;-). Het ziet er wel sfeervol uit reinhilde!
Fake it till you make it...
pi_64607546
Gisteren weer een draagwandeling gemaakt.

En een filmpje.
Hardloper.
IG @webkim
pi_64609045
quote:
Op maandag 29 december 2008 21:01 schreef owlet het volgende:

Een fijne, makkelijk te gebruiken doek om mee te beginnen is een rekbare doek. Bijvoorbeeld een doek van draagdoek.nl of binana.net.
Ik ben nu in juli uitgeteld en wil dan direct een draagdoek gebruiken. Welke van deze 2 sites is dan het beste? Is die van binana warmer dan de doeken van draagdoek.nl?
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_64609545
Ik zou voor een binana gaan, MeNicole. Daar kan je waarschijnlijk langer mee doen omdat ze een tikje minder rekken dan een draagdoek.nl
Maar de doeken van draagdoek.nl zijn ook goed en die zijn weer in wat meer kleuren te krijgen.

Qua warmte weet ik het niet, ik heb een binana alleen nog maar gevoeld en er niet mee gedragen.
  † In Memoriam † zaterdag 3 januari 2009 @ 13:01:41 #139
141844 Macka66
pi_64610469
Echt koel draagt geen enkele doek in de zomer. Zeker niet als je een paar lagen over elkaar wikkelt.
Het minst warm draagt dan een geweven korte katoenen doek (in linnenbinding) met een simpele knoop en niet gewikkeld, de Mexicanen doen het zo met hun rebozo manier. Een katoenen ringsling (ook in linnenbinding) draagt zomers ook niet zo warm.

Een draagdoek.nl doek is gemaakt van katoenen tricot, dus qua warmte moet je voor de meest gebruikte knopen denken in de richting van twee t-shirts over elkaar.
De Binana is gemaakt van bamboe. In bamboevezels zitten kleine gaatjes waartussen stilstaande lucht zit. Dit isoleert goed, en daardoor zal een Binana in de zomer iets minder warm dragen dan een draagdoek.nl doek. Het weefsel van een Binana is ook iets minder dicht dan van een draagdoek.nl doek.
(In de winter zal een Binana waarschijnlijk juist iets warmer dragen.)

[ Bericht 2% gewijzigd door Macka66 op 03-01-2009 13:08:53 ]
pi_64612493
Voor in de OP erbij (ik had hem al een tijdje maar was hem vergeten in het lijstje):

Didymos Katja dyed rosewood size 5
It's all up to you
pi_64615453
Kan je een draagdoek ook over je jas dragen, of moet dat per se zoals met die speciale jas dat je er samen onder zit zeg maar?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_64615595
Draagdoek kan ook over je jas..als je lengte genoeg hebt Als je je kindje goed inpakt gaat dat over de jas heen ook gewoon goed

Ik vond vanmorgen een Eva in de brievenbus
Saartje
pi_64616611
Eva Fijne doek!
It's all up to you
pi_64616659
Ik kwam overigens vandaag bij ons in het dorp bij de Hema iemand tegen die haar kindje in een MT op haar rug droeg. Vrij uniek aangezien ik hier dus nog nooit iemand ben tegengekomen met een draagdoek of MT.
It's all up to you
pi_64617111
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:03 schreef tessie het volgende:
Kan je een draagdoek ook over je jas dragen, of moet dat per se zoals met die speciale jas dat je er samen onder zit zeg maar?
ik draag selene nu gewoon over mijn jas, dus ja hoor: gaat prima
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 3 januari 2009 @ 19:42:03 #146
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64622123
ik mag dankzij Owlet ook in de lijst
ik kreeg van haar een (ehmm Owlet help even??) draagdoek cadeau, vanmorgen binnen gekregen per post, vanmiddag gelijk geprobeerd, en dit was het eerste resultaat:

JJ lijkt het wel prima te vinden, hij sputterde nauwelijks toen ik hem in de doek deed hij zit nog niet helemaal perfect, maar dat is oefenen en mijn kleding vloekt er enorm bij maar ik vind het iig heel prettig, het voelde ook niet belastend voor mijn rug . voorlopig houd ik het wel hier bij, eerst maar eens uitvogelen wat de mogelijkheden nog meer zijn en me gaan verdiepen in die afkortingen en betekenissen lijst uit de OP

dank je wel Owlet
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  † In Memoriam † zaterdag 3 januari 2009 @ 19:53:39 #147
141844 Macka66
pi_64622555
Hee, die doek ken ik DJMO Het is een LifeTree Babycuddle. Ziet er knus uit zo!
Je hebt een doek met OUD geschiedenis Hij is begonnen bij mij, er staat me vaag bij dat p_iglet 'm even geleend heeft, toen heb ik 'm verkocht aan mrien, die verkocht 'm aan owlet en nu is 'ie dus bij jou!
pi_64622964
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:42 schreef DJMO het volgende:
ik mag dankzij Owlet ook in de lijst
ik kreeg van haar een (ehmm Owlet help even??) draagdoek cadeau, vanmorgen binnen gekregen per post, vanmiddag gelijk geprobeerd, en dit was het eerste resultaat:

Wat leuk zeg! Ik vind het helemaal niet slecht voor een eerste keer hoor.
It's all up to you
pi_64623998
Wat is een MT?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_64624168
Knus hoor DJMO . Ziet er netjes uit hoor!
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')