quote:Bij ProRail zijn ze het wel gewend: werkzaamheden die uitlopen. Een probleem bij het verleggen van de nieuwe baan van het Soester lijntje verprutste maandagochtend het feestje op het gloednieuwe perron 4 in Baarn.
Een ingehuurde 'lakei' die de eerste reizigers een vorstelijk welkom moest bezorgen, werd onverrichter zake weggestuurd. Geen idee hoe lang het boemeltje uit Soest nog op zich zou laten wachten. Volgens ProRail-woordvoerster Marielle de Winter viel het wel mee met het aantal gedupeerden. De bussen die als alternatief werden ingezet, zaten niet heel vol. Vertraging was er natuurlijk wel. ,,De bus moet door het spitsverkeer.''
Uiteindelijk kwam het historische moment toch nog op de geplande ochtend: tussen elf en twaalf uur kwam de stoptreinverbinding Baarn-Soest-Den Dolder dan toch op gang. Het Soester lijntje heeft nu van begin tot eind zijn eigen spoor. Dat maakt de treinverbindingen via Baarn veel minder storingsgevoelig. Overigens gaat de overweg Torenlaan pas half december weer open voor alle verkeer.
Foto's van hoe het er daar uit ziet zijn ook welkomquote:Op dinsdag 2 december 2008 09:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Uit de Gooi- en Smijtlander - 1 dec 2008
[..]
Maar eindelijk hoef ik niet meer te rennen voor me aansluitingquote:Op dinsdag 2 december 2008 10:26 schreef Peterselieman het volgende:
Heeft wel lang geduurd daar zeg.
Mja, ik ben het er op zich wel mee eens dat dit vanonder 1 dak geregeld moet worden. Maar ik heb een beetje mijn twijfels over hoe dit in de praktijk zal gaan. Ik vrees toch voor een soort bloedgroepenstrijd, ondanks al deze mooie woorden.quote:De NS en spoorbeheerder ProRail gaan nauwer samenwerken. Zo zou de verkeersleiding voortaan gezamenlijk moeten worden uitgevoerd, terwijl ProRail deze taak nu voor het overgrote deel uitvoert.
"Het is toch beter dit net als voor de splitsing weer in een hand te hebben. Dan kun je bij storingen of calamiteiten op het spoor veel sneller schakelen. Nu moeten we elkaar opbellen, dat werkt niet altijd even praktisch.
Op het volle Nederlandse spoornet kan iedere minuut tijdwinst veel ellende besparen", aldus Pieter Kraaijeveld, directeur capaciteitsmanagement bij Prorail dinsdag in de Volkskrant.
Zelfstandige ondernemingen
De NS en ProRail werden in 2001 gedwongen gesplitst. De NS is er voor sommige activiteiten samen te doen. "De afgelopen jaren hebben de beide partijen zich sterk geprofileerd als geheel zelfstandige ondernemingen. Terwijl er de facto duidelijk sprake is van een gezamenlijke maatschappelijke verantwoordelijkheid: het bestieren van een van de drukst bereden spoornetwerken van de wereld", aldus Ingrid Thijssen, directeur vervoer bij de NS.
Mopperkontquote:Op dinsdag 2 december 2008 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Hey donder es op met dat ge tuvupu en "foto's zijn welkom"Zelf wat doen of bekhouwe
[..]
Klopt, maar het idee is goed en de onderkenning van het probleem is al een belangrijke stap. Nu eens kijken hoe de uitvoering gaat worden. Straks gaan ze nog een joint-venture oprichten of zo, heb je er nog een bedrijf bijquote:Op dinsdag 2 december 2008 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Hey donder es op met dat ge tuvupu en "foto's zijn welkom"Zelf wat doen of bekhouwe
[..]
Mja, ik ben het er op zich wel mee eens dat dit vanonder 1 dak geregeld moet worden. Maar ik heb een beetje mijn twijfels over hoe dit in de praktijk zal gaan. Ik vrees toch voor een soort bloedgroepenstrijd, ondanks al deze mooie woorden.
Die zat ik net ook te kijkenquote:
TVP +quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat record is een jaar of 2 later alweer gebroken door de Belgen trouwensquote:Op dinsdag 2 december 2008 11:17 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Die zat ik net ook te kijken
Er staat ook een hele documentaire op YT, verdeeld over 5 delen... staat ergens bij de gerelateerde items
Een paar jaar geleden had ik nog geroepen: "Hoera!", en: "Eindelijk!". Maar nu vrees ik dat ProRail echt het schoothondje van NS gaat worden, terwijl ze toch meer onafhankelijk zouden moeten zijn. Ik kan me niet voorstellen dat de goederenvervoerders en de kleinere reizigersvervoerders hier niet met argwaan naar kijken. Zie bijvoorbeeld de uitspraak van de NMa (als ik me niet vergis) die ProRail veroordeelde vanwege het voortrekken van NS in een dispuut tussen NS en Connexxion op de lijn Amersfoort - Apeldoorn...quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, ik ben het er op zich wel mee eens dat dit vanonder 1 dak geregeld moet worden. Maar ik heb een beetje mijn twijfels over hoe dit in de praktijk zal gaan. Ik vrees toch voor een soort bloedgroepenstrijd, ondanks al deze mooie woorden.
De kogelgaten van toen zitten nog steeds in de portalenquote:Op dinsdag 2 december 2008 12:30 schreef Dichterbijer het volgende:
Het is alweer 31 jaar geleden dat de trein bij de punt werd gekaapt.
Niet iets voor een "quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De kogelgaten van toen zitten nog steeds in de portalen
Ik weet niet hoever je van het spoor woont, maar eigenlijk een simpele Tafel/Handscanner is voldoende. Nu woon ik binnen het "langste trein profiel" van het spoor dus ik kan af en toe een gesprek opvangen van Meester<-=>HC, ook het PBT op HS ontvang ik, en wat emplacementen, zoals de binkhost, HS.quote:Op dinsdag 2 december 2008 14:16 schreef Nightshadow het volgende:
Hafas??Toch niet van de Hamas?
Trouwens, DD, wat voor apparatuur/programma of whatever heb jij om die radiogesprekken te beluisteren van de conducteur + machinist? Lijkt mij wel leuk om te horen wat ze zeggen..Is daarmee ook het communicatieprogramma van Syntus af te luisteren? Die kunnen met elkaar communiceren (bijv. als de trein vertraging heeft vraagt hij de bus om te wachten)
Het is triest wat daar gebeurd is, maar dat er nog sporen van terug te vinden zijn rond de spoorbaan, dat had ik niet verwacht.quote:Op dinsdag 2 december 2008 14:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Niet iets voor een "" smiley, vind ik eigenlijk...
Was dat stel toen niet hernummerd?quote:Wat wel maf is, is dat de 747 na wat plamuur en schilderwerk gewoon weer in dienst is gekomen...
Het is wel opvallend ja.quote:Op dinsdag 2 december 2008 14:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is triest wat daar gebeurd is, maar dat er nog sporen van terug te vinden zijn rond de spoorbaan, dat had ik niet verwacht.
[..]
Volgens Wiki is het stel pas begin jaren '90 vernummerd naar 758...quote:Was dat stel toen niet hernummerd?
Niet meteen, dat is pas veel later gebeurd, na lang aandringen van groeperingen die bezwaar hadden tegen de negatieve associaties die dat nummer opriep.quote:Op dinsdag 2 december 2008 14:30 schreef Peterselieman het volgende:
Was dat stel toen niet hernummerd?
Fles, waar heb jij die CD rom gehaald? Aachen toch? of Gronau?quote:Op dinsdag 2 december 2008 14:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dommerd![]()
http://www.google.nl/search?q=hafas
Ja, maar dan sta ik gelijk weer 3 uur :|quote:Op dinsdag 2 december 2008 14:53 schreef Dr_Flash het volgende:
ik heb de nieuwe nog niet. In Aachen kan je m zeker krijgen. In Gronau is dacht ik geen loketbediening meer. Bentheim zou ook kunnen natuurlijk.
Beetje mosterd na de maaltijd...quote:Op dinsdag 2 december 2008 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet meteen, dat is pas veel later gebeurd, na lang aandringen van groeperingen die bezwaar hadden tegen de negatieve associaties die dat nummer opriep.
Mja, een jaar of 5 later ging de hele serie buiten dienstquote:
Dus uiteindelijk nog een prive initiatief ookquote:Amsterdam CS, 24 april 1970. Treinstel 747. Dit treinstel is in 1977 betrokken geweest bij de tweede Molukse treinkaping, bij De Punt. Tegelijk werd in Bovensmilde een lagere school gegijzeld. Toen mariniers een eind maakten aan de gijzeling van de trein, kwamen twee passagiers en zes terroristen om het leven. Begin jaren negentig werd het stel omgenummerd naar 758, omdat nummer 747 te veel associaties zou oproepen met deze treinkaping (de omnummering was een actie van een spoorwegbeambte die vond dat dit direct na de kaping had moeten gebeuren).
Zou dit de langste goedertreinen kunnen zijn in NL? Die over een lange afstand heeft gereden?quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:13 schreef Peterselieman het volgende:
quote:DB beproeft 1.000 meter lange goederentrein
Om de technische maakbaarheid te demonstreren heeft Deutsche Bahn (DB) samen met de Nederlandse exploitant van de Betuweroute Keyrail in het afgelopen weekeinde tussen Rotterdam en Oberhausen een ruim 1.000 meter lange goederentrein (foto) over de Betuweroute beproeft.
Het van origine Duitse project ‘GZ 1000’ wordt door het Duitse Ministerie van Economie en Technologie financieel ondersteunt met als doel het vergroten van de capaciteit op het bestaande net en om bijvoorbeeld knelpunten in het vervoer van de zeehaven naar het achterland aan te pakken. De 1.000 meter trein vervoerde containers in opdracht van de intermodale dienstverleners Hupac en ICF. Trekkracht van de trein werd geleverd door een moderne, milieu-vriendelijke elektrische locomotief van het type BR 189 die uitgerust is met alle relevante technische systemen voor het Duitse en Nederlandse spoorwegnet.
In het kader van het project wordt de technische, operationele en bedrijfs-economische maakbaarheid van 1.000 meter lange goederentreinen onderzocht. Doel van de proeven is het op doen van praktische ervaring met de exploitatie van lange goederentreinen. De bedrijfsvoering in het grens-overschrijdend railgoederenvervoer tussen Nederland en Duitsland is op dit moment begrensd op treinlengtes tot maximaal 750 meter. Sjoerd Sjoerdsma directeur Keyrail: “De testrit is voor ons zeer bruikbaar geweest. Kijkend naar de verwachte groei van het railgoederenvervoer, met name na de voltooiing van de Rotterdamse haven in 2020, moeten wij oplossingen beschikbaar hebben voor een nog efficiënter gebruik van de lijn. Langere treinen verminderen materieel- en personeelskosten voor onze klanten en dragen bij aan een lagere CO2 uitstoot”.
Dit voorjaar heeft al een succesvolle proef plaatsgevonden met een 835 meter lange goederentrein tussen Hamburg en Denemarken. “Rail transport heeft een grote toekomst omdat het relatief milieuvriendelijk is. Nu is het belangrijk om op een slimme wijze de bestaande capaciteit te vergroten en dus routes en dan met name internationale corridors efficiënter te maken”, zegt Dr. Lutz Bücken bij DB werkzaam als Algemeen vertegenwoordiger geïntegreerd rail syteem. De Betuweroute die speciaal voor het railgoederenvervoer is aangelegd biedt optimale omstandigheden voor lange goederentreinen.
“Langere goederentreinen versterken niet alleen de productiviteit op de rails, ze scheppen ook ruimte voor extra treinen. Dit concurrentiële voordeel zal ons helpen om de voorspelde groei in transport op een relatief milieuvriendelijke wijze op te vangen”, aldus Dr. Christian Kuhn lid van de Raad van Bestuur van Railion Deutschland AG. Voor het accommoderen van langere goederentreinen zijn overigens wel aanpassingen aan de railinfrastructuur nodig. Zo zullen inhaalsporen verlengd moeten worden en zullen er in de beveiliging aanpassingen gedaan moeten worden.
Bron
Nee straks is de NS weer gewoon de oude NS met alles in eigendom en beheer. het zou wel beter zijn denk ikquote:Op dinsdag 2 december 2008 11:14 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Klopt, maar het idee is goed en de onderkenning van het probleem is al een belangrijke stap. Nu eens kijken hoe de uitvoering gaat worden. Straks gaan ze nog een joint-venture oprichten of zo, heb je er nog een bedrijf bij
Het is in elk geval een treurig bericht qua spelling.quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:15 schreef sander89 het volgende:
[..]
Zou dit de langste goedertreinen kunnen zijn in NL? Die over een lange afstand heeft gereden?
[..]
zeikerdquote:Op dinsdag 2 december 2008 17:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is in elk geval een treurig bericht qua spelling.
En enkele rijtuigen zitten ook nog eens onder de roest, dat is nog gevaarlijker.quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:06 schreef Ame_thyst het volgende:
Zat gisteren weer eens in een DDM-1 [ afbeelding ]
Die dingen maken best veel herrievooral als je bij een scharnierpunt zit en er is niet gesmeerd...
Nee, ik ken de X2000 alleen van zien kijken (variant op horen zeggen).quote:Op dinsdag 2 december 2008 08:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh inderdaad, ik zie hetWeleens in gezeten trouwens? Echt iets voor kerels van 1,90+
![]()
MAKkelijkquote:Op dinsdag 2 december 2008 21:11 schreef James1988 het volgende:
Wat ik me zomaar afvraag eigenlijk, ik weet dat een VIRM ruimte heeft voor een 25 kV-omzetter. Zou je daar ook een 3 kV-omzetter kunnen plaatsen? En kan je een VIRM makkelijk voorzien van een tweede beveiligingssysteem à la Memor?
Woohooquote:
Gewoon, omdat het kan.quote:Maar zeg eens, waarom, bij Neptunus, zou je zoiets willen?
Dat weet ik, ATB is veel uitgebreider dan Memor/Indusi, en dat is maar goed ook.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Als ik me niet vergis is Memor, net als Indusi, een systeem uit de eerste jaren na de Eerste Wereldoorlog. In elk geval is er sprake van blok- en niet van puntbeveiliging. Geen verandering waar je wat mee opschiet dus, ten opzichte van, om eens ergens te beginnen, ATB-EG.
Vlaanderen is toch ook Memor, of doen ze daar ook ATB?quote:Ja, dat er nu Virm door Wallonië kan kachelen. Wauw. Daar zit iemand op te wachten
Luxemburg bedoel je natuurlijkquote:Op dinsdag 2 december 2008 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
Laten we er dan gelijk Den Helder - Brussel via Maastricht van maken
Volgens mij is de tussenkring in het materieel al 3kV, dan zou je die omzetter niet nodig hebben...?quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:11 schreef James1988 het volgende:
Wat ik me zomaar afvraag eigenlijk, ik weet dat een VIRM ruimte heeft voor een 25 kV-omzetter. Zou je daar ook een 3 kV-omzetter kunnen plaatsen?
Dat is net zoiets als die 25kV-ruimte benutten voor een stoomketel.quote:En kan je een VIRM makkelijk voorzien van een tweede beveiligingssysteem à la Memor?
Oh echt waar? Dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij is de tussenkring in het materieel al 3kV, dan zou je die omzetter niet nodig hebben...?
quote:[..]
Dat is net zoiets als die 25kV-ruimte benutten voor een stoomketel.
Ik weet het niet zeker meer, en ik weet al helemaal niet of je de trein daarmee zomaar aan de bovenleidig kunt hangen. De bovenleidingspanning fluctueert nogal. In elk geval zal ombouw naar 3kV in mijn ogen simpeler zijn dan naar 25kV.quote:
ATB is ook vooroorlogs hoor.quote:Met ATB kom je niet ver in het buitenland, vandaar mijn vraag. Dat Memor een oud systeem is, wist ik ja.
Tof. Laten we het uitproberen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker meer, en ik weet al helemaal niet of je de trein daarmee zomaar aan de bovenleidig kunt hangen. De bovenleidingspanning fluctueert nogal. In elk geval zal ombouw naar 3kV in mijn ogen simpeler zijn dan naar 25kV.
Memor komt uit 1930, ATB is pas later. Jaren '60, geloof ik.quote:[..]
ATB is ook vooroorlogs hoor.
Plus het feit dat de X2000 vaak te maken heeft met goederentreinen, vergeleken met de introductie duren de treinreizen enkele minuten langer.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze hebben er met de X2000 dus voor gekozen om met kantelbaktechniek toch 200 te kunnen rijden op bestaand spoor. Dat is dus lekker van je hotsie knotsie knetter![]()
En net als met de TGV / Thalys: KRAPPPPP
quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Woohoo
[..]
Gewoon, omdat het kan.
Nah, vroeg het me zomaar af... lijkt me wel tof om een VIRM in het buitenland rond te hebben tuffen, en is volgens mij betrouwbaarder dan een HLE 11.8Om dan Antwerpen-Centraal binnen te rollen met een VIRM, bijvoorbeeld.
Ik denk net iets hoger. Toen NS recentelijk K4-rijtuigen huurde, was het voor passagiers een avontuur om de trein te bestijgen/verlaten.quote:Op woensdag 3 december 2008 01:06 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Moet er behalve qua spanning en beveiliging ook niet iets aan de deuren aangepast worden? Kan me herinneren dat de perronhoogte nogal anders is in Belgenland
Dat wil niet zeggen dat het toen het meest moderne systeem was, helaas. Het systeem van spoorstroomlopen zoals we in Nederland gebruiken is al in de jaren '20 van de vorige eeuw door GRS bedacht... Kun ja nagaan: een systeem van spoorbeveiliging dat de 100 jaar gaat halen!quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Indusi is uit de jaren 1920
ATB is pas ingevoerd na Harmelen.
Sterkte... Dat is niet makkelijk omreizen.quote:Op woensdag 3 december 2008 09:04 schreef James1988 het volgende:
"Dames en heren, in verband met een aanrijding met een persoon is er momenteel geen treinverkeer mogelijk tussen Breda en Tilburg. Het is nog niet bekend, hoe lang dit zal duren."
Natuurlijk ben ik in Breda, en moet ik naar Eindhoven. Dat wordt 'm dus niet.
Mijn trein (Den Haag -> Venlo) staat inmiddels als de InterCity naar Den Haag op het bord, van 9.40. Ik blijf er gewoon nog even inzitten, ik zie wel wat er gebeurt.
Breda -> Rotterdam -> Utrecht -> 's Hertogenbosch -> Eindhoven wellicht?quote:Op woensdag 3 december 2008 09:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Sterkte... Dat is niet makkelijk omreizen.
Dat klopt ja.quote:Op woensdag 3 december 2008 08:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat het toen het meest moderne systeem was, helaas. Het systeem van spoorstroomlopen zoals we in Nederland gebruiken is al in de jaren '20 van de vorige eeuw door GRS bedacht... Kun ja nagaan: een systeem van spoorbeveiliging dat de 100 jaar gaat halen!
Ja ik zal naar je zwaaien.quote:Op woensdag 3 december 2008 09:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Breda -> Rotterdam -> Utrecht -> 's Hertogenbosch -> Eindhoven wellicht?
Mooi was dat hè!quote:Op woensdag 3 december 2008 09:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat klopt ja.
Net zoals dat relaiskastje bij ALmelo
Bd - Ddr - Gdm - Ht - Ehv is korter. Maak je nog een e-Spurt ritje ookquote:Op woensdag 3 december 2008 09:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Breda -> Rotterdam -> Utrecht -> 's Hertogenbosch -> Eindhoven wellicht?
Handig, dat ns.nlquote:Storingen
Er is iets mis gegaan tijdens het ophalen van de Storingen. Probeer het later nog eens.
Die e-Spurts zijn best stil trouwens!quote:Op woensdag 3 december 2008 09:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bd - Ddr - Gdm - Ht - Ehv is korter. Maak je nog een e-Spurt ritje ook
Geen idee eigenlijk. Zal wel met onderhoudskosten te maken hebben gehad, een wissel onderhouden kost geld, en het is ook nog een bron van storingen. Volgens mij zou eigenlijk heel spoor 1 weg worden gehaald, maar omdat er een koninklijke wachtkamer aanwezig is, is spoor 1 blijven liggen.quote:Op woensdag 3 december 2008 09:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Wete iemand wat er de logica van is om spoor 1 in Baarn door te zagen? Dat vreet toch geen brood? Had je altijd nog handig als passeergelegenheid kunnen blijven gebruiken in voorkomende gevallen, toch? Zo heeft dat ontvlechten maar relatief weinig nut
Ik ga maar naar huisquote:Breda-Tilburg Woensdag 3 December 09:25
Oorzaak Tussen Tilburg en Gilze-Rijen rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 11:30 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Roosendaal en Nijmegen/Utrecht Centraal reizen via Rotterdam Centraal.
Reizigers tussen Breda en Nijmegen/Utrecht Centraal reizen via Rotterdam Centraal.
Reizigers tussen Eindhoven en Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Tilburg reizen via s-Hertogenbosch.
Ja, alsof die ooit gebruikt wordtquote:Op woensdag 3 december 2008 09:30 schreef Duvel het volgende:
Geen idee eigenlijk. Zal wel met onderhoudskosten te maken hebben gehad, een wissel onderhouden kost geld, en het is ook nog een bron van storingen. Volgens mij zou eigenlijk heel spoor 1 weg worden gehaald, maar omdat er een koninklijke wachtkamer aanwezig is, is spoor 1 blijven liggen.
Nope. Maar dat geldt voor wel meer koninklijke wachtkamers.quote:Op woensdag 3 december 2008 09:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, alsof die ooit gebruikt wordt
Ook via Utrecht dusquote:Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Tilburg reizen via s-Hertogenbosch.
Gelukkig zie je er geen moer van , zo mistig is het.quote:Op woensdag 3 december 2008 09:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook via Utrecht dusHet zal wel weer een gezellige boel worden hier
Ook in de stationshal ja?quote:Op woensdag 3 december 2008 09:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gelukkig zie je er geen moer van , zo mistig is het.
Dat kan ik niet beoordelen, maar daar buiten wel.quote:
Ja, dat zie ik zelf ook welquote:Op woensdag 3 december 2008 10:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat kan ik niet beoordelen, maar daar buiten wel.
Oh dat was ik al bijna vergeten iddquote:Op dinsdag 2 december 2008 23:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gaat die uitzwaaimeeting in Houten nog door?
Ehm? De IC-A en IC-O rijdt anders wel 200 km/u op trajectgedeeltes. Daarnaast zijn de I11 rijtuigen naar mijn mening nog comfortabeler dan ICRm. Nee dan Nederland met de HSL shuttle tegen 160km/u die nog altijd niet rijdt.quote:En dan hebben die Belgen eindelijk een fatsoenlijke treinen. Ik zie mogelijkheden voor een Intercity Brussel - Amsterdam. Of misschien Maastricht - Brussel.
Op een ander forum gelezen: Omdat over een automatische overweg maar maximaal 3 sporen mogen liggen. En dat zouden er 4 zijn geworden als ze het spoor niet hadden afgekapt. Niet dat het iets uitmaakt omdat er ook in dat geval geen 4 sporen tegelijk in gebruik zouden kunnen zijn, maar goed.quote:Op woensdag 3 december 2008 09:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet iemand wat er de logica van is om spoor 1 in Baarn door te zagen? Dat vreet toch geen brood? Had je altijd nog handig als passeergelegenheid kunnen blijven gebruiken in voorkomende gevallen, toch? Zo heeft dat ontvlechten maar relatief weinig nut
Oh ja, dat is wel een plausibele reden! Er is in Baarn speciaal een uitzondering gemaakt om die drie sporen over de overwegen mogelijk te maken trouwens.quote:Op woensdag 3 december 2008 10:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Op een ander forum gelezen: Omdat over een automatische overweg maar maximaal 3 sporen mogen liggen. En dat zouden er 4 zijn geworden als ze het spoor niet hadden afgekapt. Niet dat het iets uitmaakt omdat er ook in dat geval geen 4 sporen tegelijk in gebruik zouden kunnen zijn, maar goed.
Mooiquote:Op woensdag 3 december 2008 11:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zo de nieuwe hafas cd-rom is binnen. 2x zo duur als voorheen. Maar ook 2 keer zo lang geldig en ditmaal ook 2 cd's.
Vanwege de logica is dat de overweg te veel sporen zou krijgen dus.quote:Op woensdag 3 december 2008 09:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet iemand wat er de logica van is om spoor 1 in Baarn door te zagen?
Bron: http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/4140791/Defecte-motor-legt-treinverkeer-stil.ecequote:Defecte motor legt treinverkeer stil
woensdag 03 december 2008 | 09:03 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 03 december 2008 | 11:45
Tekstgrootte
APELDOORN/DEVENTER - Tussen Deventer en Apeldoorn reden vanmorgen geen treinen, omdat een trein met een defecte motor het spoor blokkeerde. Op haar website meldt de NS dat het treinverkeer weer op gang gekomen is.
Door de blokkade op het spoor moest een trein die richting Apeldoorn ging, de reis onderbreken en achteruit terug rijden naar het station in Deventer.
Volgens een reiziger was het zeer druk en chaotisch op het station, omdat reizigers vanuit de richtingen Zwolle, Zutphen en Enschede niet verder konden. Zij moesten 'als haringen in een ton' wachten totdat er weer treinen in de richting van Apeldoorn rijden.
Heel spoor 4 is vernieuwd, behalve dat stuk aan de Hilversumse kant. Dat is volgens mij aardig verrot.quote:Op woensdag 3 december 2008 11:12 schreef ReisT het volgende:
[..]
Vanwege de logica is dat de overweg te veel sporen zou krijgen dus.
Een nieuw wissel (tussen die overweg en begin van perron) was blijkbaar te duur.
Maar waarom spoor 4 nou doorgezaagd moest worden aan de Hilversumse kant??
Wanneer zou die concessieveiliing moeten zijn? Er staat dat hij in gaat per 2015, maar het lijkt me dat je dat een paar jaar van te voren al wilt regelen. Ook als de winnende partij niet bij AnsaldoOosterhout treinen gaat bestellen.quote:Coalitie verdeeld over toekomst spoor
DEN HAAG - CDA en PvdA in de Tweede Kamer zitten niet op een lijn over de toekomst van de Nederlandse Spoorwegen. De NS behoudt, als het aan de PvdA ligt, ook na 2015 het alleenrecht om treinen te laten rijden op het hoofdspoor.
In dat jaar loopt het contract ('concessie') van de NS af. Een nieuwe aanbesteding geeft onzekerheid die de grote investeringen door de spoorwegen kan dwarsbomen.
PvdA'er Diederik Samsom stelde dit woensdag in het voortgezette debat over de begroting van het ministerie van Verkeer en Waterstaat.
"We vragen de Spoorwegen te investeren tot 2020. Het zou raar zijn als de NS in 2015 out of business zou raken.''
Vraagtekens
Het CDA zet vraagtekens bij die inzet. De prikkels die uitgaan van het aanbesteden van het spoor hebben geleid tot marktgericht werken, meende fractiewoordvoerder Ger Koopmans.
De NS moet verder 2 miljard van de 4,5 miljard euro extra kabinetsinvesteringen in het spoor tot 2020 opbrengen.
Omdat de NS een staatsbedrijf is, kan dat geld daar weggehaald worden, aldus Koopmans. "Dit is niet prikkelen, maar pamperen'', concludeerde hij.
Vervroegde investeringen
Het CDA had ook kritiek op het feit dat de PvdA geen geld van de regio's vraagt voor eventuele vervroegde investeringen in spoorprojecten. Het gaat bijvoorbeeld om een spoorboog bij Deventer, waardoor goederentreinen niet meer door de stad hoeven.
Het CDA wil zulke investeringen, die het kabinet overweegt om de kwakkelende economie een impuls te geven, in wegprojecten.
Er is nog een potje van 30 miljoen, die besteed zou kunnen worden aan bijvoorbeeld een fly-over en een vernieuwde N201 bij de Bloemenveiling Aalsmeer. De betrokken regio's moeten (en willen) geld bijpassen.
Ze moeten gewoon de NS een perma concessie geven voor Hoofdrailnet en HSL ivm het algemeen nut.quote:Op woensdag 3 december 2008 15:09 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.nu.nl/news/186(...)_toekomst_spoor.html
[..]
Wanneer zou die concessieveiliing moeten zijn? Er staat dat hij in gaat per 2015, maar het lijkt me dat je dat een paar jaar van te voren al wilt regelen. Ook als de winnende partij niet bij AnsaldoOosterhout treinen gaat bestellen.
Hoe worden die afroepen geregeld? Doet de machinist het of is er een speciale programmeur die deze teksten toevoegt/verwijdert?quote:Op woensdag 3 december 2008 21:31 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vanmiddag heb ik lekker 40 minuten staan kou kleumen op het station omdat er een trein uitgevallen was. Uiteraard was er niks omgeroepen.
Wat ik overigens wel tof vind was het automatische afspeelbandje vanmorgen in de Sprinter die waarschuwde voor gladheid op de perrons. Dit bestaat waarschijnlijk al heel lang maar nog nooit eerder gehoord.
Is dat geen term van de NMBS? Misschien hebben ze in Breda een Belgische medewerker rondlopen die even vergeten was dat we hier alleen Intercity en Sprinter kennen...quote:Op woensdag 3 december 2008 10:35 schreef James1988 het volgende:
Hmm, net op Breda werd een paar keer iets omgeroepen over de L-trein naar Etten-Leur en Roosendaal. Die term gebruiken wij in NL toch helemaal niet?
Wastie van ijzer?quote:Lelystad Centrum-Amsterdam Centraal/Hilversum/Schiphol
Donderdag 4 December 10:54
Oorzaak Tussen Almere Oostvaarders en Almere Centrum rijden minder treinen door een aanrijding met een zwaan.
Verwachting De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen.
Die categorie bestaat al, alleen heten ze nu nog CR-treinen (CityRail). Zolang de nieuwe GEN-treinen er nog niet zijn moeten ze het doen met opgeleukte klassiekjes.quote:Op donderdag 4 december 2008 00:05 schreef Ofyles2 het volgende:GEN-treinen (Gewestelijk Netwerk Brussel, vanaf 2011, maar omdat ik vermoed dat de gemiddeld af te leggen afstanden voor deze treinen nog al kort is, sluiten ze de rij.)
Gelukkig zijn die niet bij AnsaldoZutphen besteldquote:Op donderdag 4 december 2008 11:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die categorie bestaat al, alleen heten ze nu nog CR-treinen (CityRail). Zolang de nieuwe GEN-treinen er nog niet zijn moeten ze het doen met opgeleukte klassiekjes.
Bron: http://www.nu.nl/news/1869725/12/Vrouw_met_kind_geschept_door_intercity.htmlquote:Vrouw met kind geschept door intercity
Uitgegeven: 4 december 2008 09:15
Laatst gewijzigd: 4 december 2008 12:15
KAPELLE - Een vrouw en een kind van 4 jaar oud zijn donderdagmorgen in het Zeeuwse Kapelle geschept door een intercity. Daarbij zijn beiden om het leven gekomen. Dat meldt de politie.
Twee doden bij ongeval Kapelle
De vrouw stond in de auto te wachten voor een dichte spoorwegovergang. Daar zou een stoptrein passeren, maar dat duurde lang.
Daarop besloot ze toch over te steken, maar op dat moment werd ze geschept door een intercity die van de andere kant kwam.
Brandweer
Het ongeluk op de bewaakte spoorwegovergang gebeurde rond 08.15 uur. Het kind werd buiten de auto gereanimeerd en de brandweer probeerde de beknelde volwassene uit de auto te bevrijden, maar rond 08.30 uur werden zij beiden opgegeven.
(c) ANP
Darwin Award! Verhaal voldoet aan alle vijf criteria.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:21 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Bron: http://www.nu.nl/news/1869725/12/Vrouw_met_kind_geschept_door_intercity.html
"Zodra NS Hispeed gaat rijden"... ergens in 2020 dus?quote:Geachte heer / mevrouw,
Uw aanmelding is bevestigd en verwerkt. Zodra NS Hispeed gaat rijden over de HSL-Zuid ontvangt u een bericht in uw mailbox en kunt zich opgeven voor een gratis ticket voor een rit op de HSL-Zuid.
Met vriendelijke groet,
NS Hispeed
Ik heb geen eens mail gehad.quote:Op donderdag 4 december 2008 22:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
"Zodra NS Hispeed gaat rijden"... ergens in 2020 dus?
Las ergens dat die bomen 10 minuten dicht waren ...quote:Op donderdag 4 december 2008 18:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Darwin Award! Verhaal voldoet aan alle vijf criteria.
Je blijft maar prutsers en koeien houden die ondanks de gesloten overweg toch nog een oversteekje wagen.![]()
NS Hispeed rijdt wel maar niet over die lijnquote:Op donderdag 4 december 2008 22:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
"Zodra NS Hispeed gaat rijden"... ergens in 2020 dus?
Alleen zijn wij iets humaner, daarnaast een vervangende machinist en lijkschouwer moet ook geregeld worden.quote:Op donderdag 4 december 2008 19:49 schreef James1988 het volgende:
Beetje grof Ofyles2. Maar je hebt wel gelijk
Ik zat gisteren met een Amerikaan te chatten, en ik zei iets over de aanrijding bij Tbr, en dat er toen 2,5 uur niets reed. Diegene snapte daar niets van, "just put the body aside and let the trains ride?" Volgens mij had diegene niet door dat dat niet zo simpel is als je met 130 km/h een trein kopt.
Ah, merci.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die categorie bestaat al, alleen heten ze nu nog CR-treinen (CityRail). Zolang de nieuwe GEN-treinen er nog niet zijn moeten ze het doen met opgeleukte klassiekjes.
Plus het feit dat de machinist dan wordt vervolgd voor een vluchtmisdrijf.quote:Op donderdag 4 december 2008 23:23 schreef Brembo het volgende:
[..]
Alleen zijn wij iets humaner, daarnaast een vervangende machinist en lijkschouwer moet ook geregeld worden.
Ach, er zijn zat landen waar ze het lijk aan de kant leggen en de machinist gewoon weer verder gaatquote:Op donderdag 4 december 2008 23:23 schreef Brembo het volgende:
[..]
Alleen zijn wij iets humaner, daarnaast een vervangende machinist en lijkschouwer moet ook geregeld worden.
quote:Op vrijdag 5 december 2008 06:42 schreef dennistd het volgende:
Vanaf 29 juni gaat de 'nacht'-trein in Twente rijden lees is ik net in de krant:
Om 1.05u van Enschede naar Schiphol, waar ie om 3.15u is. Vervolgens gaat ie om 3.35u weer terug naar Enschede, waar ie dan om 5.45u gaat aankomen. Hij gaat alle dagen rijden, behalve van zondag op maandag. Het is een proef van twee maanden.
stopt ook in deventer en apeldoorn hoor, zoek je stentor er maar op na.quote:Op vrijdag 5 december 2008 08:50 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Leuk, maar heb ik niet veel aan als ik naar Enschede ga.. Met deze trein kan ik dan een uur later weg, maar dan moet ik ook nog vervoer vinden van Deventer naar mijn huis
Fiets?quote:Op vrijdag 5 december 2008 14:45 schreef von_Preussen het volgende:
Mischien bedoelt ie dat ie niet in Deventer woont, en van daaruit nog verder moet?
Zelfde voor mij, mocht ik gebruik willen maken van de trein moet ik van Deventer nog verder zien te komen naar m'n dorpie.
Juist bork, briljant idee om midden in de nacht na een treinreis nog even 2 uur met de fiets te gaan!quote:Op vrijdag 5 december 2008 14:58 schreef bork het volgende:
[..]
Fiets?
Brommer?
Moped?
Benenwagen?
Bet wel met Zug-chef eensch uiteraard, hoe wel ik gisteren wel schrok dat mijn laatste bus op donderdag al om 0.26 ging.
Sowieso ben je afhankelijk als je met het OV moet, dan maakt het echt niet uit op welk tijdstip je onderweg bent. En die paar keer per jaar dat ik 's nachts met de trein zou willen zijn echt geen reden om permanent in de grote stad te gaan wonen, daarvoor is een stad veel te kut.quote:Op vrijdag 5 december 2008 14:50 schreef Zug-Chef het volgende:
Met alle respect hoor, maar waarom woon je dan in een klein kut dorp, en niet in de grote stad. Dat is toch veel makkelijker, je bent dan veel mobieler en niet afhankelijk van een bus die nooit rijdt als jij m nodig hebt.
En de dag erna zeker naar Holendrecht?quote:Op vrijdag 5 december 2008 15:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat doen we volgende week jongens? Open dag Leidschendam met aansluitend afscheidsritje Castellumtram?
Precies. Maar daarna heb ik een afspraak in Maastrichtquote:Op vrijdag 5 december 2008 16:05 schreef bork het volgende:
[..]
En de dag erna zeker naar Holendrecht?
Nouja, ik woon in een klein ***dorp op 200 meter van Zutphen af.. Maarja Zutphen is dan ook een ***stad..quote:Op vrijdag 5 december 2008 14:50 schreef Zug-Chef het volgende:
Met alle respect hoor, maar waarom woon je dan in een klein kut dorp, en niet in de grote stad. Dat is toch veel makkelijker, je bent dan veel mobieler en niet afhankelijk van een bus die nooit rijdt als jij m nodig hebt.
Wel bij Siemens. Tot groot verdriet van het 'thuismerk' Bombardier.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:42 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Gelukkig zijn die niet bij AnsaldoZutphen besteld
In het kader van de 24-uurseconomie kan ik er alleen maar voor zijn.quote:Op vrijdag 5 december 2008 06:42 schreef dennistd het volgende:
Vanaf 29 juni gaat de 'nacht'-trein in Twente rijden lees is ik net in de krant:
Om 1.05u van Enschede naar Schiphol, waar ie om 3.15u is. Vervolgens gaat ie om 3.35u weer terug naar Enschede, waar ie dan om 5.45u gaat aankomen. Hij gaat alle dagen rijden, behalve van zondag op maandag. Het is een proef van twee maanden.
Ja, verwende randstedelingenquote:Op vrijdag 5 december 2008 15:31 schreef von_Preussen het volgende:
Juist bork, briljant idee om midden in de nacht na een treinreis nog even 2 uur met de fiets te gaan!
Verwende randstedelingen ook.
Nou ja, ik hield wel rekening met het feit dat Mat '64 België helemaal niet in kan (ATB, voltage), toch knap voor een droom :pquote:
laat ze beginnen met het rijden met een twenteloper, want die krijg je toch niet vol.quote:Op vrijdag 5 december 2008 17:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
In het kader van de 24-uurseconomie kan ik er alleen maar voor zijn.
Mja, da's wel langquote:Op donderdag 4 december 2008 22:23 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Las ergens dat die bomen 10 minuten dicht waren ...
Daar is toch al een nieuwe spoorbrug?quote:Op vrijdag 5 december 2008 22:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
wil de SP vingerverf actie groep ook eventjes een nieuwe spoorbrug mee nemen in de plannen voor bij akkrum?
Dan zou ik eerder een aquaduct overwegen, interfereert het spoorwegverkeer niet meer met het scheepvaartverkeer.quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:25 schreef Peterselieman het volgende:
mja, die ligt nog wel eens in storing
Een pendeltrein die 's nachts doelloos heen en weer rijdt tussen Almelo en Enschede? Dit is meer iets voor de nachtbus.quote:Op vrijdag 5 december 2008 20:46 schreef Brembo het volgende:
[..]
laat ze beginnen met het rijden met een twenteloper, want die krijg je toch niet vol.
Dat de vrouw in kwestie in overtreding was.quote:Op vrijdag 5 december 2008 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, da's wel lang![]()
Maar wat maakt dat uit?
quote:Gaat het succes van de spoorlijn Enschede-Gronau de gemeente geld kosten of levert het juist een meevaller op? Als de Deutsche Bahn haar zin krijgt, die al een claim op tafel heeft gelegd, gaat Enschede (maximaal) 90.000 euro nabetalen. Samen met het Zweckverband Münsterland heeft de gemeente deze claim echter bestreden. Zij vinden dat de bijdrage juist naar beneden moet als gevolg van de reizigerstoename. In het gunstigste geval zou dat Enschede 100.000 euro opleveren. DB kwam met deze claim bij de eindafrekening van de exploitatie van de spoorlijn over de periode 2001-2007. Uit de cijfers blijkt dat het het gebruik van deze lijn zich sinds december 2001 positief blijft ontwikkelen. In vier jaar tijd (tussen 2002 en 2006) is er op alle fronten sprake van een forse stijging. Op werkdagen van 1000 naar 1800 reizigers per dag, op zaterdagen van 1800 en 2800 en op zon- en feestdagen van 800 naar 1000. Omdat de vervoerscontracten in 2011 aflopen, wordt er nu al volop gesproken over de nieuwe aanbesteding. De aanbesteding bestaat uit een gezamenlijk pakket van drie spoorlijnen: Enschede-Münster, Enschede-Dortmund en Coesfeld-Münster. Eind dit jaar moet de aanbesteding bekend worden gemaakt, zodat de vervoerder die de aanbesteding wint tijd genoeg heeft om zich voor te bereiden op de exploitatie van de spoorlijn. De planning is erop gericht om die gunning medio 2009 plaats te laten vinden. Om de trein (nog) aantrekkelijker te maken, moet de vervoerder jaarlijks een budget voor promotie vrijmaken. De proef met de nachttrein vanuit Münster die vorig jaar werd gestart, bleek geen succes. Een extra promotieactie moet voorkomen dat de proef eind volgend jaar wordt beëindigd.
nee, dit was helaas het enige dat erin stondquote:Op zaterdag 6 december 2008 15:04 schreef De_Hertog het volgende:
Staat ook in de krant waarom de DB vindt dat ze extra geld moesten krijgen? Hebben ze meer treinen moeten in zetten of iets dergelijks? Je zou inderdaad zeggen dat extra reizigers voornamelijk geld oplevert...
Nee, je woonlasten staan daar los van.quote:Op vrijdag 5 december 2008 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, verwende randstedelingenBetalen ook 2 keer zo veel om daar te wonen. Enig idee of dat er iets mee te maken heeft misschien? Op het platteland wonen heeft weer andere voordelen.
Dan zouden ze station Akkrum voor die 3 passerende boten verdiept aan moeten leggen, want anders wordt de helling te steil voor de goederentreinen en dat in een gemeente die geen geld heeft, dus jouw plan heeft 0% kans op uitvoering.quote:Op zaterdag 6 december 2008 06:37 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan zou ik eerder een aquaduct overwegen, interfereert het spoorwegverkeer niet meer met het scheepvaartverkeer.
Hogere woningwaarde = hogere OZB-aanslag & hoger eigenwoningforfait.quote:Op zaterdag 6 december 2008 19:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, je woonlasten staan daar los van.
Nee, ik zit hier goed.quote:Soit, verwende randstedeling.
En dat wil dan in het oosten komen wonen.
Dan rijden die goederentreinen maar om via Groningen en zo.quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan zouden ze station Akkrum voor die 3 passerende boten verdiept aan moeten leggen, want anders wordt de helling te steil voor de goederentreinen en dat in een gemeente die geen geld heeft, dus jouw plan heeft 0% kans op uitvoering.
Voor het Buitenhof was ik dus sowieso gezakt, want mijn plannen zijn te ambitieus.quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan zouden ze station Akkrum voor die 3 passerende boten verdiept aan moeten leggen, want anders wordt de helling te steil voor de goederentreinen en dat in een gemeente die geen geld heeft, dus jouw plan heeft 0% kans op uitvoering.
gewoon een aquaduct naast de spoorbrug.. wisseltjes er bij.. kan die goederen trein mooi over de brug ( wel eventjes een spoortje er bij zodattie bij brugfalen gewoon kan wachten!! )quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan rijden die goederentreinen maar om via Groningen en zo.Ook leuk voor de nimby's daar.
Ach waarom niet, het oude talud ligt er toch nog.quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
gewoon een aquaduct naast de spoorbrug.. wisseltjes er bij.. kan die goederen trein mooi over de brug ( wel eventjes een spoortje er bij zodattie bij brugfalen gewoon kan wachten!! )
kunnen de Intercitys mooi er onderdoor
Die hebben wel betere dingen te doen, lijkt mij...quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
maar je moet de vingerverf bende ook wat te doen gevenafwisseling heet dat
ja! scheepslift..quote:Op zondag 7 december 2008 00:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Of je moet het scheepvaartverkeer omleiden.
kortzichtige oogkleppen-huiliequote:Op zaterdag 6 december 2008 19:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, je woonlasten staan daar los van.
Soit, verwende randstedeling.
En dat wil dan in het oosten komen wonen.
Net even gekekenquote:Op zondag 7 december 2008 16:06 schreef Socios het volgende:
REMINDER
Over 20 minuten aflevering 1 van ´Spoor van Leven´ op RTL 4!
Mooi werk, je hebt geluk gehad met de zon.quote:
quote:Treinmachinisten roepen vóór vertrek plaats van bestemming om
DOETINCHEM - Treinmachinisten van vervoersbedrijf Syntus moeten, nog voordat de trein vertrekt, omroepen waar naartoe wordt gereden. Dat gaat met name gebeuren op de stations van Doetinchem, Arnhem en Zevenaar.
Dit besluit is mede genomen naar aanleiding van de chaos die donderdagavond rond zes uur ontstond op het perron in Zevenaar. De trein van Arnhem naar Doetinchem stopte daar en ging niet verder. Er werd niets omgeroepen. Op aanwijzing van het Syntuspersoneel stapten reizigers een andere trein in die naar Doetinchem zou gaan. "De trein vertrok inderdaad, maar in de tegenovergestelde richting", aldus een boze John Punt, een van de getroffenen. "We gingen terug naar Arnhem. In Duiven zijn we maar uitgestapt. Als je ziet hoeveel bejaarde mensen daar in de kou staan; hoe jongeren paniekerig naar huis beginnen te bellen, dan vraag je je af: in dit land, hoe is het mogelijk"?
Woordvoerder Remco ten Brinke van Syntus erkent volmondig dat het vervoersbedrijf volkomen de fout is ingegaan. "Het was een fout van Syntus, eerlijk is eerlijk." Ten Brinke kan zich de boosheid van de passagiers goed voorstellen. "Er waren seinwisselstoringen en Syntus probeert dan in ieder geval delen van de lijn overeind te houden. Dat was hier ook het geval, maar het Syntuspersoneel heeft de mensen verkeerd voorgelicht. In het vervolg zal de machinist omroepen wat de bestemming van de trein is. En wij gaan onderzoeken wat er mis is gegaan met de communicatie."
Afgelopen maandagmiddag ging er ook van alles mis. Toen deed de trein van Doetinchem naar Arnhem er zo'n twee uur over. De vertraging was volgens Ten Brinke te wijten aan (een poging tot) zelfdoding. "Op last van veiligheidsinstanties moest er langzamer gereden worden en soms gestopt." De irritatie van de reizigers behelsde vooral het voortdurende omroepen dat de vertraging tien tot vijftien minuten zou duren. Opnieuw Punt: "Wat me nog het meest ergert: de oneerlijke en onduidelijke voorlichting." Ten Brinke erkent dat het omroepen in de trein en op het perron een bekend probleem is. "Het omroepen is een zaak van spoorbeheerder ProRail. Maar wij voelen ons ook verantwoordelijk, en gaan hierover intensief met ProRail praten."
Bron: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/achterhoek/4155789/Treinmachinisten-roepen-voor-vertrek-plaats-van-bestemming-om.ece
De genoemde kilometers op die baanvakken worden geschikt gemaakt voor het systeem.quote:ProRail lanceert innovatie voor spooronderhoud
Spoorbeheerder ProRail start met een nieuwe methode om onderhoudswerkzaamheden aan het spoor sneller en efficiënter uit te voeren zonder dat dit hinder oplevert voor treinverkeer. Dankzij een nieuw beveiligingssysteem kunnen baanwerkers overdag aan het spoor werken terwijl de treinen blijven rijden. In opdracht van ProRail werkt aannemer Strukton als eerste met het systeem op het baanvak Meppel-Groningen. Op zo’n 40 procent van het Nederlandse spoor kan het systeem worden toegepast.
Spoorwerkers veilig overdag aan het werk terwijl de treinen blijven rijden
Het door ProRail ontwikkelde systeem heet ‘Beheerste Toelating met blokschakelaar’. Spoorwerkers kunnen op een veilige manier tussen twee treinen door werkzaamheden verrichten zonder dat de reizigers er last van hebben. Speciale schakelaars die op de seinen langs het spoor zijn gemonteerd, bedienen de seinen en zorgen ervoor dat er niet tegelijk gewerkt en gereden kan worden.
Voordelen
Werken met deze nieuwe methode heeft een aantal voordelen. Voor de spoorwerkers is het prettig dat er ook overdag kan worden gewerkt in plaats van ’s nachts. Verder is er minder overlast voor treinreizigers omdat het spoor minder vaak ‘buiten dienst’ hoeft te worden gesteld. Daarnaast kan het werk aan het spoor goedkoper worden uitgevoerd: nachtwerk is namelijk duur. De Inspectie Verkeer en Waterstaat en de Arbeidsinspectie hebben ingestemd met deze werkmethode omdat het aan alle veiligheidseisen voldoet.
Eerste toepassing
Inmiddels is een proef uitgevoerd op het baanvak Amersfoort-Zwolle bij Ermelo en wordt op vrijdag 28 november daadwerkelijk gestart met de nieuwe werkwijze. Werken volgens deze innovatieve methode is technisch mogelijk op ongeveer 40 procent van het Nederlandse spoor. Het betreft met name het spoor buiten de Randstad, op de baanvakken waar de frequentie van het treinverkeer niet al te groot is. Zes andere spoorbaanvakken komen op termijn hiervoor in aanmerking, namelijk: Heerlen-Maastricht (22 km), Den Bosch-Nijmegen (33 km), Eindhoven-Venlo (29 km), Zwolle-Amersfoort (18 km), Breda-Roosendaal (21 km) en Roosendaal-Vlissingen (48 km).
Bron: ProRail
Volgens mij liep er ook een vergelijkbaar programma op SBS6, ik weet alleen niet hoe deze ontvangen wordt door het publiek hier.quote:Op zondag 7 december 2008 19:28 schreef Wadloper het volgende:
20 minuten zonder iets van actie ofzo... Nee, niet echt een leuk programma...
De naam weet ik niet meer, het programma zelf vond ik ook niet zo boeiend. De muziek maakte echter veel goed.quote:Op maandag 8 december 2008 00:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens mij liep er ook een vergelijkbaar programma op SBS6, ik weet alleen niet hoe deze ontvangen wordt door het publiek hier.
Spanning op het spoor.quote:Op maandag 8 december 2008 00:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
De naam weet ik niet meer, het programma zelf vond ik ook niet zo boeiend. De muziek maakte echter veel goed.
Niet 'Retourtje Geluk' btw.
"In het spoor van", dat was hem ja. Was dat op RTL 4 ja? Dat was wel een goed te doen programma ja.quote:Op maandag 8 december 2008 00:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Spanning op het spoor.
Maar daarvoor had je iets op RTL4, "In het spoor van "
Dat was geloof ik wel iets he?
het progamma op rtl 4 is een herhaling die had ik namelijk voorig jaar al gezienquote:Op maandag 8 december 2008 00:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Spanning op het spoor.
Maar daarvoor had je iets op RTL4, "In het spoor van "
Dat was geloof ik wel iets he?
Dus een compleet nieuw programma?quote:Op maandag 8 december 2008 20:05 schreef dennistd het volgende:
nee hoor, het was echt een nieuw programma
vorig jaar was het op rtl7, en dat ging over werkzaamheden
jaquote:
quote:Op maandag 8 december 2008 21:35 schreef thats-me het volgende:
Waren leuke foto's Zug-Chefalleen bij die van de ITL-149 dacht ik die komt mij bekend voor :p
Hier die van Zug-chef http://i184.photobucket.c(...)148-NYK69046-Lak.jpg
en hier die van Rob van der Woude http://robvanderwoude654.fotopic.net/p55273750.html
Vanaf Den Haag Centraal op zaterdag iedere 5 minuten een RR dus? Ik ben benieuwdquote:Op dinsdag 9 december 2008 11:09 schreef Thetallguy het volgende:
RR3 en 4 van de HTM rijden nog vaker hoor, elke 2,5 minuut een in de spits en elke 5 een erbuiten. 3 en 4 komen beiden langs L-Voorburg. RET ook nog 4x idd
quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:48 schreef Dr_Flash het volgende:
heel vaak werd ik dus gewoon naar Voorburg NS gestuurd. Maar daarvandaan is het een knaters eind lopen en daar heb ik geen zin in. Bovendien heb ik nog nooit (!) in de RR gezeten. Al is de kans natuurlijk wel dik aanwezig dat dat gelijk de laatste keer zal zijn ook
Ik ben die gast die met stoom uit z'n oren tegen die RR aan het trappen isquote:Op dinsdag 9 december 2008 12:21 schreef Duvel het volgende:
Whehe, ik kijk wel of ik je nog tegenkom in Lsdm zaterdag.
Ja, dat deed ik dus. Maar wat is het adres van de werkplaats van Nedtrain? Dat staat nergens. Google Earth leert me dat het daar Westvlietweg heet, maar een nummer heb ik dus niet. Zoek ik op 9292OV op Westvlietweg, dan word ik naar Voorburg NS gestuurd, met 13 minuten lopenquote:Op dinsdag 9 december 2008 12:38 schreef ikbenik het volgende:
via 9292ov is er toch gewoon op adresniveau te zoeken?
Van prorail.nl.quote:Afscheid tram
Op vrijdagmiddag 12 december kunnen bewoners en reizigers onder het genot van een toepasselijke versnapering afscheid nemen van de tram en haar trouwe bestuurders. Het afscheid is tussen 14:00 uur en 18:00 uur op het perron van Houten Castellum.
Ok, dan zal ik wel ff gaan kijken dan...quote:Op dinsdag 9 december 2008 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Van prorail.nl.
Maar er staat nergens dat er zaterdag niet gereden wordtIk ga er vanuit dat er zaterdag gewoon gereden wordt.
Is ook een groot manco van die site. Je moet daar gewoon op haltenaam kunnen zoeken, wat voor soort station dat dan ook mag wezen.quote:Op dinsdag 9 december 2008 10:55 schreef Dr_Flash het volgende:
9292OV niet: daar kan je zoeken op treinstations, en niet op RRhaltes
't Is allemaal hobbel-bonk materieel, maar dat van de RET niet iets lawaaiiger...quote:Op dinsdag 9 december 2008 17:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik vermoed trouwens een hoop gemopper van Flash op RR, met materieelkeus op 1 van de HTM.
Fles probeer beide trajecten he van CS naar Ldm-Vrb
quote:Op dinsdag 9 december 2008 17:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Fles probeer beide trajecten he van CS naar Ldm-Vrb
Boven- of onderlangs. Je kunt op twee manieren van CS naar NOI.quote:
maakt het wat uit dan?quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Boven- of onderlangs. Je kunt op twee manieren van CS naar NOI.
Heb ik potjandorie 5 dagen lang in de trein gezeten om alle boogjes enzovoort te doen, en dat wordt nu afgescheept met, lekker interresantquote:Op dinsdag 9 december 2008 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
maakt het wat uit dan?
Je kunt ook boven- of onderlangs van Overvecht naar Bilthoven. Lekker interessant.![]()
Ja, dat soort dingen boeit dus NIET. We hebben ook niet alle viersporige stukken 4 keer gedaan, telkens over een ander spor, wel? Nou danquote:Op dinsdag 9 december 2008 18:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Heb ik potjandorie 5 dagen lang in de trein gezeten om alle boogjes enzovoort te doen, en dat wordt nu afgescheept met, lekker interresant
Ja, die rijden al een maandje op de hoekse lijnquote:Op dinsdag 9 december 2008 18:22 schreef NordicBlue het volgende:
Heb vandaag trouwens een matje zien rijden met felwitte LED lampjes, die dingen verblinden je bijna, zelfs overdag.
De rode lampjes zijn nog steeds lampjes trouwens
Was wel grappig om te zien.
Plan V daar ja? Ik zag ze ook rijden tusen Ut en Asd vorige weekquote:Op dinsdag 9 december 2008 18:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ja, die rijden al een maandje op de hoekse lijn
Thx. Hehe ja klopt, we stonden naast elkaar =)quote:Op maandag 8 december 2008 21:35 schreef thats-me het volgende:
Waren leuke foto's Zug-Chefalleen bij die van de ITL-149 dacht ik die komt mij bekend voor :p
Hier die van Zug-chef http://i184.photobucket.c(...)148-NYK69046-Lak.jpg
en hier die van Rob van der Woude http://robvanderwoude654.fotopic.net/p55273750.html
nice pic flesquote:Op dinsdag 9 december 2008 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Utrecht Zuilen, 8 december 2008. Een onbekende VIRM suist langs op weg naar Alkmaar terwijl een eenzame reizigster wacht op haar Sprintertje naar Maarssen.
[ afbeelding ]
wordt daar 160 gereden dan ?quote:Op dinsdag 9 december 2008 22:17 schreef Charango het volgende:
@ Fles:Dikke plus.
Ben trouwens op dit moment met het maken van een essay over Europese hogesnelheidstreinen. Het blijkt dus dat 160 km/h als minimum voor HSL worden genomen, dat zou dus ook betekenen dat er nu tussen Amsterdam en Utrecht ook een 'soort van' HSL ligt.HSL-Oost back-to-life zullen we maar zeggen.
BTW, wat voor bijzonder treinevenement zou er ook alweer komend weekend gebeuren? Ik meende er hier iets over gelezen te hebben, maar kan niet terugvinden.
Door wie?quote:Op dinsdag 9 december 2008 22:17 schreef Charango het volgende:
Het blijkt dus dat 160 km/h als minimum voor HSL worden genomen,
Dit bijvoorbeeldquote:BTW, wat voor bijzonder treinevenement zou er ook alweer komend weekend gebeuren?
Open dag OB Leidschendamquote:Op dinsdag 9 december 2008 22:17 schreef Charango het volgende:
BTW, wat voor bijzonder treinevenement zou er ook alweer komend weekend gebeuren? Ik meende er hier iets over gelezen te hebben, maar kan niet terugvinden.
Neehoor, echt een Matje,Plan V stelletje 879 als ik het me goed herinner.quote:Op dinsdag 9 december 2008 19:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik dacht dat Nordic Blue eigenlijk een sprinter bedoelde...
quote:At all events, high speed is a combination of all the elements which constitute the "system": infrastructure (new lines designed for speeds above 250 km/h and upgraded lines for speeds up to 200 or even 220 km/h
UIC
Ik zou het geen HSL noemen met momenteel nog een maximum snelheid van 140 km/h. Als eerste ECTS v2 invoeren en dan rijden met 200 km/h, dan noem ik het een baby hsl-oostquote:Op dinsdag 9 december 2008 23:21 schreef Charango het volgende:
Waar ik op doelde is dat de infrastructuur tussen Amsterdam Bijlmer en Utrecht goed genoeg is voor 200 km/h, er schijnt alleen (zoals altijd) nog gedonder te zijn wat betreft beveiliging. Uiteindelijk zouden volgens mij de ICE's en een aantal VIRM's 200 km/h gaan rijden.
Wat betreft de vraag of dit stuk spoor ook HSL mag heten verwijs ik naar het volgende:
[..]
Gelukkig is daar ruimte voorquote:Op dinsdag 9 december 2008 23:43 schreef Peterselieman het volgende:
VIRM kan wel 200 km/h halen, maar dan moet er wel een 25 KV installatie in zitten
Er ligt nog wel een 100 kilometer spoor die voorlopig toch niet gebruikt gaat worden door onze Italiaanse stofzuigers, misschien is dat wat?quote:en het stel ook op spoor onder dito waslijn rijden
Ah ok.quote:, anders lukt het echt niet. Misschien 180 nu en meer kan de bovenleiding bijna niet trekken.
Volgens mij wel hoor, in Frankrijk rijdt de TGV ook toch 200 km/h onder 1.5 kv.(of verschild dat toch met NL?)quote:Op dinsdag 9 december 2008 23:43 schreef Peterselieman het volgende:Misschien 180 nu en meer kan de bovenleiding bijna niet trekken.
Eh vanwege de luchtdruk ofzo?quote:Op woensdag 10 december 2008 00:54 schreef Peterselieman het volgende:
mja, zo bedoel ik het ook meer ja, want ondanks de vele ondergrondstations is het soms al kiele kiele. Vandaar dat ICM bijvoorbeeld niet met meer dan 15 bakken mag rijden. 17 bakken kunnen de onderstations nog hebben, maar als een tegentrein dan meer dan 13 bakken heeft, dan lukt het al niet meer en zullen de treinen bijna stilvallen.
Ja, dat.quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Misschien is boven en onderlangs nog wat zachtjes uitgedrukt door duvel.
Het zijn 2 totaal verschillende route's...
Hoi. Je kletst, en je weet het.quote:Op woensdag 10 december 2008 00:54 schreef Peterselieman het volgende:
mja, zo bedoel ik het ook meer ja, want ondanks de vele ondergrondstations is het soms al kiele kiele. Vandaar dat ICM bijvoorbeeld niet met meer dan 15 bakken mag rijden. 17 bakken kunnen de onderstations nog hebben, maar als een tegentrein dan meer dan 13 bakken heeft, dan lukt het al niet meer en zullen de treinen bijna stilvallen.
Idem.quote:Op woensdag 10 december 2008 00:29 schreef Peterselieman het volgende:
onder 40 km/h mag het, omdat ze zo minder uit de bovenleiding trekken op 1 punt. boven die snelheid is het eigenlijk nutteloos
Jezusquote:Oudere stoptreinen, de zogeheten Mat'64 opvolger van de bekende Hondekop, blijken een relatief grote kans op ontsporing te hebben na een botsing met een auto of ander voertuig.
De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) wil daarom snel van de NS horen wanneer deze treinen buiten dienst worden gesteld.
Met die boodschap kwam de IVW woensdag bij de publicatie van het onderzoeksrapport over een ongeval op een spooroverweg bij Coevorden in december 2007. Daar liep een trein uit de rails nadat de oplegger van een tractor was geraakt.
Ja, er zijn er nu 5000 overheen gereden, en de Betuweroute wordt een stuk drukker. Vanaf 14 december 250 treinen per week.quote:Op woensdag 10 december 2008 17:38 schreef ACT-F het volgende:
Rijdt er wel eens een trein op de Betuweroute?
Hehe, die reactiesquote:Op woensdag 10 december 2008 17:56 schreef ReisT het volgende:
Ja, er zijn er nu 5000 overheen gereden, en de Betuweroute wordt een stuk drukker. Vanaf 14 december 250 treinen per week.
Er is ooit onderzocht of de Betuweroute niet gecombineerd kan worden met personenvervoer. Het kan wel, mits de veiligheidsvoorzieningen in de tunnels aangepast worden. Aangezien het theoretische maximum nooit en te nimmer gehaald wordt met goederentreinen lijkt het me verstandig om het spoor beter te benutten door personenvervoer toe te laten.quote:Gewoon even rekenen en je ziet dat je idd geen trein ziet rijden
1 jaar = 8760 uur
in 2008 reden er 5300 treinen dus gemiddeld 0,6 per uur
in 2009 rijden er volgens plan 15000 treinen dus gemiddeld 1,7 per uur
Het zou te zot voor woorden zijn als iemand durft te beweren dat de Betuwelijn aan zijn max zit. De Betuweroute is een 158,5 kilometer lang traject. Uitgaande van een redelijke baanvakindeling, en van een in de nabije toekomst treinlengte van 1000mtr (nu 750mtr) dan kun je dus op een spoor 158,5/6 treinen laten rijden. dat maal 2 en we hebben ons max. = 52,8 treinen op een moment. Dit kan dan een theoretische uurbelasting opleveren bij een stellingname van 1 trein per 10 minuten. Als we dat volgen dan zouden er op jaarbasis, schrik niet, 2.775.168 treinen kunnen rijden.
Dan krijg je echt medelijden met hen die lang deze nu nutteloze en dure lijn wonen, alsmede met de belastingbetaler die nu kan inzien hoe hij nu gepakt is. Ook begin je je dan af te vragen hoe men gedacht had deze hoeveelheid transport in goede banen naar het achterliggende netwerk af te voeren. Dat achterliggende netwerk is inmiddels overbelast en zal nog lang duren zo niet nooit eer daar oplossingen voor gemaakt zijn.
Mijn conclusie is dat dit spoor slechts een ontlasting vormt voor het eigen Nederlandse netwerk. Eigenlijk toon je op deze manier ook aan dat, ondanks de druk van België, de Ijzeren Rijn geheel niet gereactiveerd kan worden. Ook die spoorverbinding zal niet alleen veel te duur worden, echter met de beoogde drukte op die lijn is ook daar het geheel onmogelijk die hoeveelheid te verwachten transport in goede banen naar het achterliggende netwerk af te voeren. Dat achterliggende netwerk is ook daar inmiddels overbelast en zal nog lang duren eer daar oplossingen voor gemaakt zijn. Het meet frapante in dat traject is dat er zelfs al trajectstukken ontbreken/ oafgebouwd zijn in het Duitse achterland.
Leuk, alleen klopt dat rekenwerk niet.quote:
In jouw rekenvoorbeeld ga je uit van 10 treinen per uur, wat ook daadwerkelijk de capaciteit is van de Betuweroute. In geval van een trein die om de 10 minuut rijdt kom je uit op ruim 100.000. Die 2 miljoen waar die rekenwonder mee aan komt zetten kan alleen als het één grote sliert treinen is zonder een millimeter ruimte.quote:Op woensdag 10 december 2008 18:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Leuk, alleen klopt dat rekenwerk niet.
Er zouden in 2009 15.000 treinen per jaar gaan rijden, terwijl de route een capaciteit van 2,7 miljoen treinen per jaar zou hebben.
En daar klopt helemaal niks van. Als je nu elke 10 minuten in beide richtingen een trein laat rijden, dan kom je op 175.000 treinen per jaar uit. 10 keer zo veel als nu dus. Met een stijging van 5% zit je dus na ruim 15 jaar aan het maximum.
Klopt, tenzij je aftakkingen maakt natuurlijk. Of een pendeltrein tussen Arnhem en Rotterdamquote:Op woensdag 10 december 2008 19:22 schreef von_Preussen het volgende:
@ACT-F, tis wel een leuk idee om de spoorlijn beter te benutten, maar ene blik op de kaart leert dat er in praktijk geen trein over die route zal rijden. Dit omdat er geen stations kunnen worden aangedaan, daar de lijn zo ver mogelijk buiten de bewoonde gebieden om is gebouwd. En als een trein geen stations aan kan doen, dan zal ie ook leeg blijven, en heeft het geen zin om daar met reizigerstreinen langs te gaan. Tis jammer, maar waar.
Hoorn, ik stond vandaag op de plaats waar de foto is gemaakt.quote:Op woensdag 10 december 2008 21:33 schreef ghizzer het volgende:
[..]
understatement, maar toch. welk station is dit (2de foto)?
Hoe laat?quote:Op woensdag 10 december 2008 22:02 schreef Peterselieman het volgende:
Daar heb ik vandaag ook gestaan
Je kwam aan met de trein uit amsterdam, en ging weg met die naar Alkmaar/Den Haag?quote:
Maar die trein stopt ook in Amsterdam, Utrecht, Arnhem, en reizigers moeten wel naar die trein toe kunnen komen (zonder alleen in Amsterdam te kunnen opstappen). En door die omweg is de reistijd weer langer, wat de NS ook wil proberen te voorkomen.quote:Op woensdag 10 december 2008 19:30 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Klopt, tenzij je aftakkingen maakt natuurlijk. Of een pendeltrein tussen Arnhem en Rotterdam. Maar een internationale trein zou heel goed kunnen, maar het is alleen jammer dat de max. snelheid 120 km/u is. Buiten dat om zou het ook als omleidingsroute gebruikt kunnen worden als elders een (belangrijk) baanvak voor langere tijd gestremd is.
Zoals het nu is, is het ongeschikt voor personenvervoer, dat besef ik ook. Er zijn aanpassingen en aftakkingen nodig om het enigszins geschikt te maken.quote:Op woensdag 10 december 2008 22:28 schreef von_Preussen het volgende:
Nee, die lijn is echt ontworpen voor alleen goederenverkeer, en reizigersvervoer zal altijd gepaard gaan met (onaanvaardbare?) beperkingen.
Zelfs de daadwerkelijke nominale spanning van 1,5 (1,8 KV) wordt al vaak niet echt gehaald. Zijn plaatsen waar een flinke dip in zit.quote:Op woensdag 10 december 2008 00:54 schreef Peterselieman het volgende:
Is dat erg?quote:Op donderdag 11 december 2008 00:38 schreef Brembo het volgende:
[..]
Zelfs de daadwerkelijke nominale spanning van 1,5 (1,8 KV) wordt al vaak niet echt gehaald.
duh! minder spanning -> minder vermogen -> niet op tijd rijdenquote:
quote:Op donderdag 11 december 2008 11:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
duh! minder spanning -> minder vermogen -> niet op tijd rijden
oh! nou geef ik de vingerverfers een nieuw excuus voor vertragingen
Ach gisteren was er een trein bij vertrek vanaf Amsterdam al vertraagd omdat er een niet goed functionerende wagen in een stam zat die er tussenuit moest worden gehaaldquote:Op donderdag 11 december 2008 13:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Technische problemen met de TRAXXlocomotieven?Die waren er toch juist gekomen vanwege technische problemen met de 11.8/9?
Daar is geen tekort aan, ze worden alleen niet meer als stuurstand gebruikt.quote:Op donderdag 11 december 2008 14:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Overigens snap ik het gekloot met dubbele stuurstandrijtuigen niet, ik dacht dat daar een tekort aan was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |