Dan zou ik eerder een aquaduct overwegen, interfereert het spoorwegverkeer niet meer met het scheepvaartverkeer.quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:25 schreef Peterselieman het volgende:
mja, die ligt nog wel eens in storing
Een pendeltrein die 's nachts doelloos heen en weer rijdt tussen Almelo en Enschede? Dit is meer iets voor de nachtbus.quote:Op vrijdag 5 december 2008 20:46 schreef Brembo het volgende:
[..]
laat ze beginnen met het rijden met een twenteloper, want die krijg je toch niet vol.
Dat de vrouw in kwestie in overtreding was.quote:Op vrijdag 5 december 2008 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, da's wel lang![]()
Maar wat maakt dat uit?
quote:Gaat het succes van de spoorlijn Enschede-Gronau de gemeente geld kosten of levert het juist een meevaller op? Als de Deutsche Bahn haar zin krijgt, die al een claim op tafel heeft gelegd, gaat Enschede (maximaal) 90.000 euro nabetalen. Samen met het Zweckverband Münsterland heeft de gemeente deze claim echter bestreden. Zij vinden dat de bijdrage juist naar beneden moet als gevolg van de reizigerstoename. In het gunstigste geval zou dat Enschede 100.000 euro opleveren. DB kwam met deze claim bij de eindafrekening van de exploitatie van de spoorlijn over de periode 2001-2007. Uit de cijfers blijkt dat het het gebruik van deze lijn zich sinds december 2001 positief blijft ontwikkelen. In vier jaar tijd (tussen 2002 en 2006) is er op alle fronten sprake van een forse stijging. Op werkdagen van 1000 naar 1800 reizigers per dag, op zaterdagen van 1800 en 2800 en op zon- en feestdagen van 800 naar 1000. Omdat de vervoerscontracten in 2011 aflopen, wordt er nu al volop gesproken over de nieuwe aanbesteding. De aanbesteding bestaat uit een gezamenlijk pakket van drie spoorlijnen: Enschede-Münster, Enschede-Dortmund en Coesfeld-Münster. Eind dit jaar moet de aanbesteding bekend worden gemaakt, zodat de vervoerder die de aanbesteding wint tijd genoeg heeft om zich voor te bereiden op de exploitatie van de spoorlijn. De planning is erop gericht om die gunning medio 2009 plaats te laten vinden. Om de trein (nog) aantrekkelijker te maken, moet de vervoerder jaarlijks een budget voor promotie vrijmaken. De proef met de nachttrein vanuit Münster die vorig jaar werd gestart, bleek geen succes. Een extra promotieactie moet voorkomen dat de proef eind volgend jaar wordt beëindigd.
nee, dit was helaas het enige dat erin stondquote:Op zaterdag 6 december 2008 15:04 schreef De_Hertog het volgende:
Staat ook in de krant waarom de DB vindt dat ze extra geld moesten krijgen? Hebben ze meer treinen moeten in zetten of iets dergelijks? Je zou inderdaad zeggen dat extra reizigers voornamelijk geld oplevert...
Nee, je woonlasten staan daar los van.quote:Op vrijdag 5 december 2008 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, verwende randstedelingenBetalen ook 2 keer zo veel om daar te wonen. Enig idee of dat er iets mee te maken heeft misschien? Op het platteland wonen heeft weer andere voordelen.
Dan zouden ze station Akkrum voor die 3 passerende boten verdiept aan moeten leggen, want anders wordt de helling te steil voor de goederentreinen en dat in een gemeente die geen geld heeft, dus jouw plan heeft 0% kans op uitvoering.quote:Op zaterdag 6 december 2008 06:37 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan zou ik eerder een aquaduct overwegen, interfereert het spoorwegverkeer niet meer met het scheepvaartverkeer.
Hogere woningwaarde = hogere OZB-aanslag & hoger eigenwoningforfait.quote:Op zaterdag 6 december 2008 19:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, je woonlasten staan daar los van.
Nee, ik zit hier goed.quote:Soit, verwende randstedeling.
En dat wil dan in het oosten komen wonen.
Dan rijden die goederentreinen maar om via Groningen en zo.quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan zouden ze station Akkrum voor die 3 passerende boten verdiept aan moeten leggen, want anders wordt de helling te steil voor de goederentreinen en dat in een gemeente die geen geld heeft, dus jouw plan heeft 0% kans op uitvoering.
Voor het Buitenhof was ik dus sowieso gezakt, want mijn plannen zijn te ambitieus.quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan zouden ze station Akkrum voor die 3 passerende boten verdiept aan moeten leggen, want anders wordt de helling te steil voor de goederentreinen en dat in een gemeente die geen geld heeft, dus jouw plan heeft 0% kans op uitvoering.
gewoon een aquaduct naast de spoorbrug.. wisseltjes er bij.. kan die goederen trein mooi over de brug ( wel eventjes een spoortje er bij zodattie bij brugfalen gewoon kan wachten!! )quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan rijden die goederentreinen maar om via Groningen en zo.Ook leuk voor de nimby's daar.
Ach waarom niet, het oude talud ligt er toch nog.quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
gewoon een aquaduct naast de spoorbrug.. wisseltjes er bij.. kan die goederen trein mooi over de brug ( wel eventjes een spoortje er bij zodattie bij brugfalen gewoon kan wachten!! )
kunnen de Intercitys mooi er onderdoor
Die hebben wel betere dingen te doen, lijkt mij...quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
maar je moet de vingerverf bende ook wat te doen gevenafwisseling heet dat
ja! scheepslift..quote:Op zondag 7 december 2008 00:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Of je moet het scheepvaartverkeer omleiden.
kortzichtige oogkleppen-huiliequote:Op zaterdag 6 december 2008 19:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, je woonlasten staan daar los van.
Soit, verwende randstedeling.
En dat wil dan in het oosten komen wonen.
Net even gekekenquote:Op zondag 7 december 2008 16:06 schreef Socios het volgende:
REMINDER
Over 20 minuten aflevering 1 van ´Spoor van Leven´ op RTL 4!
Mooi werk, je hebt geluk gehad met de zon.quote:
quote:Treinmachinisten roepen vóór vertrek plaats van bestemming om
DOETINCHEM - Treinmachinisten van vervoersbedrijf Syntus moeten, nog voordat de trein vertrekt, omroepen waar naartoe wordt gereden. Dat gaat met name gebeuren op de stations van Doetinchem, Arnhem en Zevenaar.
Dit besluit is mede genomen naar aanleiding van de chaos die donderdagavond rond zes uur ontstond op het perron in Zevenaar. De trein van Arnhem naar Doetinchem stopte daar en ging niet verder. Er werd niets omgeroepen. Op aanwijzing van het Syntuspersoneel stapten reizigers een andere trein in die naar Doetinchem zou gaan. "De trein vertrok inderdaad, maar in de tegenovergestelde richting", aldus een boze John Punt, een van de getroffenen. "We gingen terug naar Arnhem. In Duiven zijn we maar uitgestapt. Als je ziet hoeveel bejaarde mensen daar in de kou staan; hoe jongeren paniekerig naar huis beginnen te bellen, dan vraag je je af: in dit land, hoe is het mogelijk"?
Woordvoerder Remco ten Brinke van Syntus erkent volmondig dat het vervoersbedrijf volkomen de fout is ingegaan. "Het was een fout van Syntus, eerlijk is eerlijk." Ten Brinke kan zich de boosheid van de passagiers goed voorstellen. "Er waren seinwisselstoringen en Syntus probeert dan in ieder geval delen van de lijn overeind te houden. Dat was hier ook het geval, maar het Syntuspersoneel heeft de mensen verkeerd voorgelicht. In het vervolg zal de machinist omroepen wat de bestemming van de trein is. En wij gaan onderzoeken wat er mis is gegaan met de communicatie."
Afgelopen maandagmiddag ging er ook van alles mis. Toen deed de trein van Doetinchem naar Arnhem er zo'n twee uur over. De vertraging was volgens Ten Brinke te wijten aan (een poging tot) zelfdoding. "Op last van veiligheidsinstanties moest er langzamer gereden worden en soms gestopt." De irritatie van de reizigers behelsde vooral het voortdurende omroepen dat de vertraging tien tot vijftien minuten zou duren. Opnieuw Punt: "Wat me nog het meest ergert: de oneerlijke en onduidelijke voorlichting." Ten Brinke erkent dat het omroepen in de trein en op het perron een bekend probleem is. "Het omroepen is een zaak van spoorbeheerder ProRail. Maar wij voelen ons ook verantwoordelijk, en gaan hierover intensief met ProRail praten."
Bron: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/achterhoek/4155789/Treinmachinisten-roepen-voor-vertrek-plaats-van-bestemming-om.ece
De genoemde kilometers op die baanvakken worden geschikt gemaakt voor het systeem.quote:ProRail lanceert innovatie voor spooronderhoud
Spoorbeheerder ProRail start met een nieuwe methode om onderhoudswerkzaamheden aan het spoor sneller en efficiënter uit te voeren zonder dat dit hinder oplevert voor treinverkeer. Dankzij een nieuw beveiligingssysteem kunnen baanwerkers overdag aan het spoor werken terwijl de treinen blijven rijden. In opdracht van ProRail werkt aannemer Strukton als eerste met het systeem op het baanvak Meppel-Groningen. Op zo’n 40 procent van het Nederlandse spoor kan het systeem worden toegepast.
Spoorwerkers veilig overdag aan het werk terwijl de treinen blijven rijden
Het door ProRail ontwikkelde systeem heet ‘Beheerste Toelating met blokschakelaar’. Spoorwerkers kunnen op een veilige manier tussen twee treinen door werkzaamheden verrichten zonder dat de reizigers er last van hebben. Speciale schakelaars die op de seinen langs het spoor zijn gemonteerd, bedienen de seinen en zorgen ervoor dat er niet tegelijk gewerkt en gereden kan worden.
Voordelen
Werken met deze nieuwe methode heeft een aantal voordelen. Voor de spoorwerkers is het prettig dat er ook overdag kan worden gewerkt in plaats van ’s nachts. Verder is er minder overlast voor treinreizigers omdat het spoor minder vaak ‘buiten dienst’ hoeft te worden gesteld. Daarnaast kan het werk aan het spoor goedkoper worden uitgevoerd: nachtwerk is namelijk duur. De Inspectie Verkeer en Waterstaat en de Arbeidsinspectie hebben ingestemd met deze werkmethode omdat het aan alle veiligheidseisen voldoet.
Eerste toepassing
Inmiddels is een proef uitgevoerd op het baanvak Amersfoort-Zwolle bij Ermelo en wordt op vrijdag 28 november daadwerkelijk gestart met de nieuwe werkwijze. Werken volgens deze innovatieve methode is technisch mogelijk op ongeveer 40 procent van het Nederlandse spoor. Het betreft met name het spoor buiten de Randstad, op de baanvakken waar de frequentie van het treinverkeer niet al te groot is. Zes andere spoorbaanvakken komen op termijn hiervoor in aanmerking, namelijk: Heerlen-Maastricht (22 km), Den Bosch-Nijmegen (33 km), Eindhoven-Venlo (29 km), Zwolle-Amersfoort (18 km), Breda-Roosendaal (21 km) en Roosendaal-Vlissingen (48 km).
Bron: ProRail
Volgens mij liep er ook een vergelijkbaar programma op SBS6, ik weet alleen niet hoe deze ontvangen wordt door het publiek hier.quote:Op zondag 7 december 2008 19:28 schreef Wadloper het volgende:
20 minuten zonder iets van actie ofzo... Nee, niet echt een leuk programma...
De naam weet ik niet meer, het programma zelf vond ik ook niet zo boeiend. De muziek maakte echter veel goed.quote:Op maandag 8 december 2008 00:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens mij liep er ook een vergelijkbaar programma op SBS6, ik weet alleen niet hoe deze ontvangen wordt door het publiek hier.
Spanning op het spoor.quote:Op maandag 8 december 2008 00:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
De naam weet ik niet meer, het programma zelf vond ik ook niet zo boeiend. De muziek maakte echter veel goed.
Niet 'Retourtje Geluk' btw.
"In het spoor van", dat was hem ja. Was dat op RTL 4 ja? Dat was wel een goed te doen programma ja.quote:Op maandag 8 december 2008 00:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Spanning op het spoor.
Maar daarvoor had je iets op RTL4, "In het spoor van "
Dat was geloof ik wel iets he?
het progamma op rtl 4 is een herhaling die had ik namelijk voorig jaar al gezienquote:Op maandag 8 december 2008 00:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Spanning op het spoor.
Maar daarvoor had je iets op RTL4, "In het spoor van "
Dat was geloof ik wel iets he?
Dus een compleet nieuw programma?quote:Op maandag 8 december 2008 20:05 schreef dennistd het volgende:
nee hoor, het was echt een nieuw programma
vorig jaar was het op rtl7, en dat ging over werkzaamheden
jaquote:
quote:Op maandag 8 december 2008 21:35 schreef thats-me het volgende:
Waren leuke foto's Zug-Chefalleen bij die van de ITL-149 dacht ik die komt mij bekend voor :p
Hier die van Zug-chef http://i184.photobucket.c(...)148-NYK69046-Lak.jpg
en hier die van Rob van der Woude http://robvanderwoude654.fotopic.net/p55273750.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |