Die hebben wel betere dingen te doen, lijkt mij...quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
maar je moet de vingerverf bende ook wat te doen gevenafwisseling heet dat
ja! scheepslift..quote:Op zondag 7 december 2008 00:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Of je moet het scheepvaartverkeer omleiden.
kortzichtige oogkleppen-huiliequote:Op zaterdag 6 december 2008 19:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, je woonlasten staan daar los van.
Soit, verwende randstedeling.
En dat wil dan in het oosten komen wonen.
Net even gekekenquote:Op zondag 7 december 2008 16:06 schreef Socios het volgende:
REMINDER
Over 20 minuten aflevering 1 van ´Spoor van Leven´ op RTL 4!
Mooi werk, je hebt geluk gehad met de zon.quote:
quote:Treinmachinisten roepen vóór vertrek plaats van bestemming om
DOETINCHEM - Treinmachinisten van vervoersbedrijf Syntus moeten, nog voordat de trein vertrekt, omroepen waar naartoe wordt gereden. Dat gaat met name gebeuren op de stations van Doetinchem, Arnhem en Zevenaar.
Dit besluit is mede genomen naar aanleiding van de chaos die donderdagavond rond zes uur ontstond op het perron in Zevenaar. De trein van Arnhem naar Doetinchem stopte daar en ging niet verder. Er werd niets omgeroepen. Op aanwijzing van het Syntuspersoneel stapten reizigers een andere trein in die naar Doetinchem zou gaan. "De trein vertrok inderdaad, maar in de tegenovergestelde richting", aldus een boze John Punt, een van de getroffenen. "We gingen terug naar Arnhem. In Duiven zijn we maar uitgestapt. Als je ziet hoeveel bejaarde mensen daar in de kou staan; hoe jongeren paniekerig naar huis beginnen te bellen, dan vraag je je af: in dit land, hoe is het mogelijk"?
Woordvoerder Remco ten Brinke van Syntus erkent volmondig dat het vervoersbedrijf volkomen de fout is ingegaan. "Het was een fout van Syntus, eerlijk is eerlijk." Ten Brinke kan zich de boosheid van de passagiers goed voorstellen. "Er waren seinwisselstoringen en Syntus probeert dan in ieder geval delen van de lijn overeind te houden. Dat was hier ook het geval, maar het Syntuspersoneel heeft de mensen verkeerd voorgelicht. In het vervolg zal de machinist omroepen wat de bestemming van de trein is. En wij gaan onderzoeken wat er mis is gegaan met de communicatie."
Afgelopen maandagmiddag ging er ook van alles mis. Toen deed de trein van Doetinchem naar Arnhem er zo'n twee uur over. De vertraging was volgens Ten Brinke te wijten aan (een poging tot) zelfdoding. "Op last van veiligheidsinstanties moest er langzamer gereden worden en soms gestopt." De irritatie van de reizigers behelsde vooral het voortdurende omroepen dat de vertraging tien tot vijftien minuten zou duren. Opnieuw Punt: "Wat me nog het meest ergert: de oneerlijke en onduidelijke voorlichting." Ten Brinke erkent dat het omroepen in de trein en op het perron een bekend probleem is. "Het omroepen is een zaak van spoorbeheerder ProRail. Maar wij voelen ons ook verantwoordelijk, en gaan hierover intensief met ProRail praten."
Bron: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/achterhoek/4155789/Treinmachinisten-roepen-voor-vertrek-plaats-van-bestemming-om.ece
De genoemde kilometers op die baanvakken worden geschikt gemaakt voor het systeem.quote:ProRail lanceert innovatie voor spooronderhoud
Spoorbeheerder ProRail start met een nieuwe methode om onderhoudswerkzaamheden aan het spoor sneller en efficiënter uit te voeren zonder dat dit hinder oplevert voor treinverkeer. Dankzij een nieuw beveiligingssysteem kunnen baanwerkers overdag aan het spoor werken terwijl de treinen blijven rijden. In opdracht van ProRail werkt aannemer Strukton als eerste met het systeem op het baanvak Meppel-Groningen. Op zo’n 40 procent van het Nederlandse spoor kan het systeem worden toegepast.
Spoorwerkers veilig overdag aan het werk terwijl de treinen blijven rijden
Het door ProRail ontwikkelde systeem heet ‘Beheerste Toelating met blokschakelaar’. Spoorwerkers kunnen op een veilige manier tussen twee treinen door werkzaamheden verrichten zonder dat de reizigers er last van hebben. Speciale schakelaars die op de seinen langs het spoor zijn gemonteerd, bedienen de seinen en zorgen ervoor dat er niet tegelijk gewerkt en gereden kan worden.
Voordelen
Werken met deze nieuwe methode heeft een aantal voordelen. Voor de spoorwerkers is het prettig dat er ook overdag kan worden gewerkt in plaats van ’s nachts. Verder is er minder overlast voor treinreizigers omdat het spoor minder vaak ‘buiten dienst’ hoeft te worden gesteld. Daarnaast kan het werk aan het spoor goedkoper worden uitgevoerd: nachtwerk is namelijk duur. De Inspectie Verkeer en Waterstaat en de Arbeidsinspectie hebben ingestemd met deze werkmethode omdat het aan alle veiligheidseisen voldoet.
Eerste toepassing
Inmiddels is een proef uitgevoerd op het baanvak Amersfoort-Zwolle bij Ermelo en wordt op vrijdag 28 november daadwerkelijk gestart met de nieuwe werkwijze. Werken volgens deze innovatieve methode is technisch mogelijk op ongeveer 40 procent van het Nederlandse spoor. Het betreft met name het spoor buiten de Randstad, op de baanvakken waar de frequentie van het treinverkeer niet al te groot is. Zes andere spoorbaanvakken komen op termijn hiervoor in aanmerking, namelijk: Heerlen-Maastricht (22 km), Den Bosch-Nijmegen (33 km), Eindhoven-Venlo (29 km), Zwolle-Amersfoort (18 km), Breda-Roosendaal (21 km) en Roosendaal-Vlissingen (48 km).
Bron: ProRail
Volgens mij liep er ook een vergelijkbaar programma op SBS6, ik weet alleen niet hoe deze ontvangen wordt door het publiek hier.quote:Op zondag 7 december 2008 19:28 schreef Wadloper het volgende:
20 minuten zonder iets van actie ofzo... Nee, niet echt een leuk programma...
De naam weet ik niet meer, het programma zelf vond ik ook niet zo boeiend. De muziek maakte echter veel goed.quote:Op maandag 8 december 2008 00:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens mij liep er ook een vergelijkbaar programma op SBS6, ik weet alleen niet hoe deze ontvangen wordt door het publiek hier.
Spanning op het spoor.quote:Op maandag 8 december 2008 00:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
De naam weet ik niet meer, het programma zelf vond ik ook niet zo boeiend. De muziek maakte echter veel goed.
Niet 'Retourtje Geluk' btw.
"In het spoor van", dat was hem ja. Was dat op RTL 4 ja? Dat was wel een goed te doen programma ja.quote:Op maandag 8 december 2008 00:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Spanning op het spoor.
Maar daarvoor had je iets op RTL4, "In het spoor van "
Dat was geloof ik wel iets he?
het progamma op rtl 4 is een herhaling die had ik namelijk voorig jaar al gezienquote:Op maandag 8 december 2008 00:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Spanning op het spoor.
Maar daarvoor had je iets op RTL4, "In het spoor van "
Dat was geloof ik wel iets he?
Dus een compleet nieuw programma?quote:Op maandag 8 december 2008 20:05 schreef dennistd het volgende:
nee hoor, het was echt een nieuw programma
vorig jaar was het op rtl7, en dat ging over werkzaamheden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |