Nee, ik ken de X2000 alleen van zien kijken (variant op horen zeggen).quote:Op dinsdag 2 december 2008 08:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh inderdaad, ik zie hetWeleens in gezeten trouwens? Echt iets voor kerels van 1,90+
![]()
MAKkelijkquote:Op dinsdag 2 december 2008 21:11 schreef James1988 het volgende:
Wat ik me zomaar afvraag eigenlijk, ik weet dat een VIRM ruimte heeft voor een 25 kV-omzetter. Zou je daar ook een 3 kV-omzetter kunnen plaatsen? En kan je een VIRM makkelijk voorzien van een tweede beveiligingssysteem ā la Memor?
Woohooquote:
Gewoon, omdat het kan.quote:Maar zeg eens, waarom, bij Neptunus, zou je zoiets willen?
Dat weet ik, ATB is veel uitgebreider dan Memor/Indusi, en dat is maar goed ook.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Als ik me niet vergis is Memor, net als Indusi, een systeem uit de eerste jaren na de Eerste Wereldoorlog. In elk geval is er sprake van blok- en niet van puntbeveiliging. Geen verandering waar je wat mee opschiet dus, ten opzichte van, om eens ergens te beginnen, ATB-EG.
Vlaanderen is toch ook Memor, of doen ze daar ook ATB?quote:Ja, dat er nu Virm door Wallonië kan kachelen. Wauw. Daar zit iemand op te wachten
Luxemburg bedoel je natuurlijkquote:Op dinsdag 2 december 2008 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
Laten we er dan gelijk Den Helder - Brussel via Maastricht van maken
Volgens mij is de tussenkring in het materieel al 3kV, dan zou je die omzetter niet nodig hebben...?quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:11 schreef James1988 het volgende:
Wat ik me zomaar afvraag eigenlijk, ik weet dat een VIRM ruimte heeft voor een 25 kV-omzetter. Zou je daar ook een 3 kV-omzetter kunnen plaatsen?
Dat is net zoiets als die 25kV-ruimte benutten voor een stoomketel.quote:En kan je een VIRM makkelijk voorzien van een tweede beveiligingssysteem ā la Memor?
Oh echt waar? Dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij is de tussenkring in het materieel al 3kV, dan zou je die omzetter niet nodig hebben...?
quote:[..]
Dat is net zoiets als die 25kV-ruimte benutten voor een stoomketel.
Ik weet het niet zeker meer, en ik weet al helemaal niet of je de trein daarmee zomaar aan de bovenleidig kunt hangen. De bovenleidingspanning fluctueert nogal. In elk geval zal ombouw naar 3kV in mijn ogen simpeler zijn dan naar 25kV.quote:
ATB is ook vooroorlogs hoor.quote:Met ATB kom je niet ver in het buitenland, vandaar mijn vraag. Dat Memor een oud systeem is, wist ik ja.
Tof. Laten we het uitproberen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker meer, en ik weet al helemaal niet of je de trein daarmee zomaar aan de bovenleidig kunt hangen. De bovenleidingspanning fluctueert nogal. In elk geval zal ombouw naar 3kV in mijn ogen simpeler zijn dan naar 25kV.
Memor komt uit 1930, ATB is pas later. Jaren '60, geloof ik.quote:[..]
ATB is ook vooroorlogs hoor.
Plus het feit dat de X2000 vaak te maken heeft met goederentreinen, vergeleken met de introductie duren de treinreizen enkele minuten langer.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze hebben er met de X2000 dus voor gekozen om met kantelbaktechniek toch 200 te kunnen rijden op bestaand spoor. Dat is dus lekker van je hotsie knotsie knetter![]()
En net als met de TGV / Thalys: KRAPPPPP
quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Woohoo
[..]
Gewoon, omdat het kan.
Nah, vroeg het me zomaar af... lijkt me wel tof om een VIRM in het buitenland rond te hebben tuffen, en is volgens mij betrouwbaarder dan een HLE 11.8Om dan Antwerpen-Centraal binnen te rollen met een VIRM, bijvoorbeeld.
Ik denk net iets hoger. Toen NS recentelijk K4-rijtuigen huurde, was het voor passagiers een avontuur om de trein te bestijgen/verlaten.quote:Op woensdag 3 december 2008 01:06 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Moet er behalve qua spanning en beveiliging ook niet iets aan de deuren aangepast worden? Kan me herinneren dat de perronhoogte nogal anders is in Belgenland
Dat wil niet zeggen dat het toen het meest moderne systeem was, helaas. Het systeem van spoorstroomlopen zoals we in Nederland gebruiken is al in de jaren '20 van de vorige eeuw door GRS bedacht... Kun ja nagaan: een systeem van spoorbeveiliging dat de 100 jaar gaat halen!quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Indusi is uit de jaren 1920
ATB is pas ingevoerd na Harmelen.
Sterkte... Dat is niet makkelijk omreizen.quote:Op woensdag 3 december 2008 09:04 schreef James1988 het volgende:
"Dames en heren, in verband met een aanrijding met een persoon is er momenteel geen treinverkeer mogelijk tussen Breda en Tilburg. Het is nog niet bekend, hoe lang dit zal duren."
Natuurlijk ben ik in Breda, en moet ik naar Eindhoven. Dat wordt 'm dus niet.
Mijn trein (Den Haag -> Venlo) staat inmiddels als de InterCity naar Den Haag op het bord, van 9.40. Ik blijf er gewoon nog even inzitten, ik zie wel wat er gebeurt.
Breda -> Rotterdam -> Utrecht -> 's Hertogenbosch -> Eindhoven wellicht?quote:Op woensdag 3 december 2008 09:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Sterkte... Dat is niet makkelijk omreizen.
Dat klopt ja.quote:Op woensdag 3 december 2008 08:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat het toen het meest moderne systeem was, helaas. Het systeem van spoorstroomlopen zoals we in Nederland gebruiken is al in de jaren '20 van de vorige eeuw door GRS bedacht... Kun ja nagaan: een systeem van spoorbeveiliging dat de 100 jaar gaat halen!
Ja ik zal naar je zwaaien.quote:Op woensdag 3 december 2008 09:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Breda -> Rotterdam -> Utrecht -> 's Hertogenbosch -> Eindhoven wellicht?
Mooi was dat hč!quote:Op woensdag 3 december 2008 09:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat klopt ja.
Net zoals dat relaiskastje bij ALmelo
Bd - Ddr - Gdm - Ht - Ehv is korter. Maak je nog een e-Spurt ritje ookquote:Op woensdag 3 december 2008 09:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Breda -> Rotterdam -> Utrecht -> 's Hertogenbosch -> Eindhoven wellicht?
Handig, dat ns.nlquote:Storingen
Er is iets mis gegaan tijdens het ophalen van de Storingen. Probeer het later nog eens.
Die e-Spurts zijn best stil trouwens!quote:Op woensdag 3 december 2008 09:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bd - Ddr - Gdm - Ht - Ehv is korter. Maak je nog een e-Spurt ritje ook
Geen idee eigenlijk. Zal wel met onderhoudskosten te maken hebben gehad, een wissel onderhouden kost geld, en het is ook nog een bron van storingen. Volgens mij zou eigenlijk heel spoor 1 weg worden gehaald, maar omdat er een koninklijke wachtkamer aanwezig is, is spoor 1 blijven liggen.quote:Op woensdag 3 december 2008 09:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Wete iemand wat er de logica van is om spoor 1 in Baarn door te zagen? Dat vreet toch geen brood? Had je altijd nog handig als passeergelegenheid kunnen blijven gebruiken in voorkomende gevallen, toch? Zo heeft dat ontvlechten maar relatief weinig nut
Ik ga maar naar huisquote:Breda-Tilburg Woensdag 3 December 09:25
Oorzaak Tussen Tilburg en Gilze-Rijen rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 11:30 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Roosendaal en Nijmegen/Utrecht Centraal reizen via Rotterdam Centraal.
Reizigers tussen Breda en Nijmegen/Utrecht Centraal reizen via Rotterdam Centraal.
Reizigers tussen Eindhoven en Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Tilburg reizen via s-Hertogenbosch.
Ja, alsof die ooit gebruikt wordtquote:Op woensdag 3 december 2008 09:30 schreef Duvel het volgende:
Geen idee eigenlijk. Zal wel met onderhoudskosten te maken hebben gehad, een wissel onderhouden kost geld, en het is ook nog een bron van storingen. Volgens mij zou eigenlijk heel spoor 1 weg worden gehaald, maar omdat er een koninklijke wachtkamer aanwezig is, is spoor 1 blijven liggen.
Nope. Maar dat geldt voor wel meer koninklijke wachtkamers.quote:Op woensdag 3 december 2008 09:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, alsof die ooit gebruikt wordt
Ook via Utrecht dusquote:Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Tilburg reizen via s-Hertogenbosch.
Gelukkig zie je er geen moer van , zo mistig is het.quote:Op woensdag 3 december 2008 09:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook via Utrecht dusHet zal wel weer een gezellige boel worden hier
Ook in de stationshal ja?quote:Op woensdag 3 december 2008 09:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gelukkig zie je er geen moer van , zo mistig is het.
Dat kan ik niet beoordelen, maar daar buiten wel.quote:
Ja, dat zie ik zelf ook welquote:Op woensdag 3 december 2008 10:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat kan ik niet beoordelen, maar daar buiten wel.
Oh dat was ik al bijna vergeten iddquote:Op dinsdag 2 december 2008 23:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gaat die uitzwaaimeeting in Houten nog door?
Ehm? De IC-A en IC-O rijdt anders wel 200 km/u op trajectgedeeltes. Daarnaast zijn de I11 rijtuigen naar mijn mening nog comfortabeler dan ICRm. Nee dan Nederland met de HSL shuttle tegen 160km/u die nog altijd niet rijdt.quote:En dan hebben die Belgen eindelijk een fatsoenlijke treinen. Ik zie mogelijkheden voor een Intercity Brussel - Amsterdam. Of misschien Maastricht - Brussel.
Op een ander forum gelezen: Omdat over een automatische overweg maar maximaal 3 sporen mogen liggen. En dat zouden er 4 zijn geworden als ze het spoor niet hadden afgekapt. Niet dat het iets uitmaakt omdat er ook in dat geval geen 4 sporen tegelijk in gebruik zouden kunnen zijn, maar goed.quote:Op woensdag 3 december 2008 09:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet iemand wat er de logica van is om spoor 1 in Baarn door te zagen? Dat vreet toch geen brood? Had je altijd nog handig als passeergelegenheid kunnen blijven gebruiken in voorkomende gevallen, toch? Zo heeft dat ontvlechten maar relatief weinig nut
Oh ja, dat is wel een plausibele reden! Er is in Baarn speciaal een uitzondering gemaakt om die drie sporen over de overwegen mogelijk te maken trouwens.quote:Op woensdag 3 december 2008 10:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Op een ander forum gelezen: Omdat over een automatische overweg maar maximaal 3 sporen mogen liggen. En dat zouden er 4 zijn geworden als ze het spoor niet hadden afgekapt. Niet dat het iets uitmaakt omdat er ook in dat geval geen 4 sporen tegelijk in gebruik zouden kunnen zijn, maar goed.
Mooiquote:Op woensdag 3 december 2008 11:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zo de nieuwe hafas cd-rom is binnen. 2x zo duur als voorheen. Maar ook 2 keer zo lang geldig en ditmaal ook 2 cd's.
Vanwege de logica is dat de overweg te veel sporen zou krijgen dus.quote:Op woensdag 3 december 2008 09:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet iemand wat er de logica van is om spoor 1 in Baarn door te zagen?
Bron: http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/4140791/Defecte-motor-legt-treinverkeer-stil.ecequote:Defecte motor legt treinverkeer stil
woensdag 03 december 2008 | 09:03 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 03 december 2008 | 11:45
Tekstgrootte
APELDOORN/DEVENTER - Tussen Deventer en Apeldoorn reden vanmorgen geen treinen, omdat een trein met een defecte motor het spoor blokkeerde. Op haar website meldt de NS dat het treinverkeer weer op gang gekomen is.
Door de blokkade op het spoor moest een trein die richting Apeldoorn ging, de reis onderbreken en achteruit terug rijden naar het station in Deventer.
Volgens een reiziger was het zeer druk en chaotisch op het station, omdat reizigers vanuit de richtingen Zwolle, Zutphen en Enschede niet verder konden. Zij moesten 'als haringen in een ton' wachten totdat er weer treinen in de richting van Apeldoorn rijden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |