abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 december 2008 @ 20:10:48 #51
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63705667
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 08:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh inderdaad, ik zie het Weleens in gezeten trouwens? Echt iets voor kerels van 1,90+
Nee, ik ken de X2000 alleen van zien kijken (variant op horen zeggen).

Ik moet ook nog eens behandeld worden voor mijn Wikipedia-verslaving.
pi_63706507
Ze hebben er met de X2000 dus voor gekozen om met kantelbaktechniek toch 200 te kunnen rijden op bestaand spoor. Dat is dus lekker van je hotsie knotsie knetter

En net als met de TGV / Thalys: KRAPPPPP
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 2 december 2008 @ 21:11:37 #53
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63707963
Wat ik me zomaar afvraag eigenlijk, ik weet dat een VIRM ruimte heeft voor een 25 kV-omzetter. Zou je daar ook een 3 kV-omzetter kunnen plaatsen? En kan je een VIRM makkelijk voorzien van een tweede beveiligingssysteem ā la Memor?
pi_63708202
tvp

nabij Wierden passeren een Olympische ICM-IV met aanhang als Intercity Enschede - Den Haag C / Rotterdam C.

Datum: Zaterdag 22 december 2007
pi_63708312
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 21:11 schreef James1988 het volgende:
Wat ik me zomaar afvraag eigenlijk, ik weet dat een VIRM ruimte heeft voor een 25 kV-omzetter. Zou je daar ook een 3 kV-omzetter kunnen plaatsen? En kan je een VIRM makkelijk voorzien van een tweede beveiligingssysteem ā la Memor?
MAKkelijk

Maar zeg eens, waarom, bij Neptunus, zou je zoiets willen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 2 december 2008 @ 21:23:45 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63708363
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

MAKkelijk
Woohoo
quote:
Maar zeg eens, waarom, bij Neptunus, zou je zoiets willen?
Gewoon, omdat het kan.

Nah, vroeg het me zomaar af... lijkt me wel tof om een VIRM in het buitenland rond te hebben tuffen, en is volgens mij betrouwbaarder dan een HLE 11.8 Om dan Antwerpen-Centraal binnen te rollen met een VIRM, bijvoorbeeld.
pi_63708494
Als ik me niet vergis is Memor, net als Indusi, een systeem uit de eerste jaren na de Eerste Wereldoorlog. In elk geval is er sprake van blok- en niet van puntbeveiliging. Geen verandering waar je wat mee opschiet dus, ten opzichte van, om eens ergens te beginnen, ATB-EG. Ja, dat er nu Virm door Wallonië kan kachelen. Wauw. Daar zit iemand op te wachten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 2 december 2008 @ 21:36:06 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63708716
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Als ik me niet vergis is Memor, net als Indusi, een systeem uit de eerste jaren na de Eerste Wereldoorlog. In elk geval is er sprake van blok- en niet van puntbeveiliging. Geen verandering waar je wat mee opschiet dus, ten opzichte van, om eens ergens te beginnen, ATB-EG.
Dat weet ik, ATB is veel uitgebreider dan Memor/Indusi, en dat is maar goed ook.
quote:
Ja, dat er nu Virm door Wallonië kan kachelen. Wauw. Daar zit iemand op te wachten
Vlaanderen is toch ook Memor, of doen ze daar ook ATB?

En dan hebben die Belgen eindelijk een fatsoenlijke treinen. Ik zie mogelijkheden voor een Intercity Brussel - Amsterdam. Of misschien Maastricht - Brussel.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 december 2008 @ 21:46:59 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63709033
Laten we er dan gelijk Den Helder - Brussel via Maastricht van maken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63709101
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
Laten we er dan gelijk Den Helder - Brussel via Maastricht van maken
Luxemburg bedoel je natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 2 december 2008 @ 21:52:14 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63709213
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 21:11 schreef James1988 het volgende:
Wat ik me zomaar afvraag eigenlijk, ik weet dat een VIRM ruimte heeft voor een 25 kV-omzetter. Zou je daar ook een 3 kV-omzetter kunnen plaatsen?
Volgens mij is de tussenkring in het materieel al 3kV, dan zou je die omzetter niet nodig hebben...?
quote:
En kan je een VIRM makkelijk voorzien van een tweede beveiligingssysteem ā la Memor?
Dat is net zoiets als die 25kV-ruimte benutten voor een stoomketel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 2 december 2008 @ 21:57:16 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63709371
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 21:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Volgens mij is de tussenkring in het materieel al 3kV, dan zou je die omzetter niet nodig hebben...?
Oh echt waar? Dat wist ik niet.
quote:
[..]

Dat is net zoiets als die 25kV-ruimte benutten voor een stoomketel.


Met ATB kom je niet ver in het buitenland, vandaar mijn vraag. Dat Memor een oud systeem is, wist ik ja.
  dinsdag 2 december 2008 @ 22:01:32 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63709553
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 21:57 schreef James1988 het volgende:

[..]

Oh echt waar? Dat wist ik niet.
Ik weet het niet zeker meer, en ik weet al helemaal niet of je de trein daarmee zomaar aan de bovenleidig kunt hangen. De bovenleidingspanning fluctueert nogal. In elk geval zal ombouw naar 3kV in mijn ogen simpeler zijn dan naar 25kV.
quote:
Met ATB kom je niet ver in het buitenland, vandaar mijn vraag. Dat Memor een oud systeem is, wist ik ja.
ATB is ook vooroorlogs hoor.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 2 december 2008 @ 22:12:48 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63709934
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik weet het niet zeker meer, en ik weet al helemaal niet of je de trein daarmee zomaar aan de bovenleidig kunt hangen. De bovenleidingspanning fluctueert nogal. In elk geval zal ombouw naar 3kV in mijn ogen simpeler zijn dan naar 25kV.
Tof. Laten we het uitproberen.
quote:
[..]

ATB is ook vooroorlogs hoor.
Memor komt uit 1930, ATB is pas later. Jaren '60, geloof ik.

Maar hoe dan ook, het is ook oud. ETCS is de toekomst, denk ik. Nu nog wachten tot er overal ETCS is
pi_63710174
Indusi is uit de jaren 1920

ATB is pas ingevoerd na Harmelen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63712062
Ik ga naar Berlin met oud & nieuw. At all cost.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 2 december 2008 @ 23:10:07 #67
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63712132
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze hebben er met de X2000 dus voor gekozen om met kantelbaktechniek toch 200 te kunnen rijden op bestaand spoor. Dat is dus lekker van je hotsie knotsie knetter

En net als met de TGV / Thalys: KRAPPPPP
Plus het feit dat de X2000 vaak te maken heeft met goederentreinen, vergeleken met de introductie duren de treinreizen enkele minuten langer.
  dinsdag 2 december 2008 @ 23:45:25 #68
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63713359
Gaat die uitzwaaimeeting in Houten nog door?

Anders weet ik nog een mooie locatie in Charleroi Urbex locatie: Verlaten treinwerkplaats :x
http://www.deduitsekermis.nl/fotos/trains/IMG_7711_2_3.jpg
  woensdag 3 december 2008 @ 01:06:48 #69
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_63715110
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 21:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

Woohoo
[..]

Gewoon, omdat het kan.

Nah, vroeg het me zomaar af... lijkt me wel tof om een VIRM in het buitenland rond te hebben tuffen, en is volgens mij betrouwbaarder dan een HLE 11.8 Om dan Antwerpen-Centraal binnen te rollen met een VIRM, bijvoorbeeld.

Moet er behalve qua spanning en beveiliging ook niet iets aan de deuren aangepast worden? Kan me herinneren dat de perronhoogte nogal anders is in Belgenland
Same shit, different day
SC hopper present
  woensdag 3 december 2008 @ 01:38:48 #70
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63715456
quote:
Op woensdag 3 december 2008 01:06 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Moet er behalve qua spanning en beveiliging ook niet iets aan de deuren aangepast worden? Kan me herinneren dat de perronhoogte nogal anders is in Belgenland
Ik denk net iets hoger. Toen NS recentelijk K4-rijtuigen huurde, was het voor passagiers een avontuur om de trein te bestijgen/verlaten.
  woensdag 3 december 2008 @ 08:16:33 #71
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63716873
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Indusi is uit de jaren 1920

ATB is pas ingevoerd na Harmelen.
Dat wil niet zeggen dat het toen het meest moderne systeem was, helaas. Het systeem van spoorstroomlopen zoals we in Nederland gebruiken is al in de jaren '20 van de vorige eeuw door GRS bedacht... Kun ja nagaan: een systeem van spoorbeveiliging dat de 100 jaar gaat halen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 3 december 2008 @ 09:04:23 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63717503
"Dames en heren, in verband met een aanrijding met een persoon is er momenteel geen treinverkeer mogelijk tussen Breda en Tilburg. Het is nog niet bekend, hoe lang dit zal duren."

Natuurlijk ben ik in Breda, en moet ik naar Eindhoven. Dat wordt 'm dus niet.

Mijn trein (Den Haag -> Venlo) staat inmiddels als de InterCity naar Den Haag op het bord, van 9.40. Ik blijf er gewoon nog even inzitten, ik zie wel wat er gebeurt.
  woensdag 3 december 2008 @ 09:08:10 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63717558
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:04 schreef James1988 het volgende:
"Dames en heren, in verband met een aanrijding met een persoon is er momenteel geen treinverkeer mogelijk tussen Breda en Tilburg. Het is nog niet bekend, hoe lang dit zal duren."

Natuurlijk ben ik in Breda, en moet ik naar Eindhoven. Dat wordt 'm dus niet.

Mijn trein (Den Haag -> Venlo) staat inmiddels als de InterCity naar Den Haag op het bord, van 9.40. Ik blijf er gewoon nog even inzitten, ik zie wel wat er gebeurt.
Sterkte... Dat is niet makkelijk omreizen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 3 december 2008 @ 09:08:42 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63717564
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Sterkte... Dat is niet makkelijk omreizen.
Breda -> Rotterdam -> Utrecht -> 's Hertogenbosch -> Eindhoven wellicht?
pi_63717578
quote:
Op woensdag 3 december 2008 08:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat wil niet zeggen dat het toen het meest moderne systeem was, helaas. Het systeem van spoorstroomlopen zoals we in Nederland gebruiken is al in de jaren '20 van de vorige eeuw door GRS bedacht... Kun ja nagaan: een systeem van spoorbeveiliging dat de 100 jaar gaat halen!
Dat klopt ja.

Net zoals dat relaiskastje bij ALmelo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 3 december 2008 @ 09:15:49 #76
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63717675
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:08 schreef James1988 het volgende:

[..]

Breda -> Rotterdam -> Utrecht -> 's Hertogenbosch -> Eindhoven wellicht?
Ja ik zal naar je zwaaien.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 3 december 2008 @ 09:16:03 #77
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63717681
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat klopt ja.

Net zoals dat relaiskastje bij ALmelo
Mooi was dat hč!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63717701
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:08 schreef James1988 het volgende:

[..]

Breda -> Rotterdam -> Utrecht -> 's Hertogenbosch -> Eindhoven wellicht?
Bd - Ddr - Gdm - Ht - Ehv is korter. Maak je nog een e-Spurt ritje ook
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 3 december 2008 @ 09:18:04 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63717720
quote:
Storingen

Er is iets mis gegaan tijdens het ophalen van de Storingen. Probeer het later nog eens.
Handig, dat ns.nl . Gelukkig hebben we ProRail nog, die doet 't wel.
  woensdag 3 december 2008 @ 09:22:29 #80
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63717822
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bd - Ddr - Gdm - Ht - Ehv is korter. Maak je nog een e-Spurt ritje ook
Die e-Spurts zijn best stil trouwens!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63717941
Weet iemand wat er de logica van is om spoor 1 in Baarn door te zagen? Dat vreet toch geen brood? Had je altijd nog handig als passeergelegenheid kunnen blijven gebruiken in voorkomende gevallen, toch? Zo heeft dat ontvlechten maar relatief weinig nut
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 3 december 2008 @ 09:30:02 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63717974
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Wete iemand wat er de logica van is om spoor 1 in Baarn door te zagen? Dat vreet toch geen brood? Had je altijd nog handig als passeergelegenheid kunnen blijven gebruiken in voorkomende gevallen, toch? Zo heeft dat ontvlechten maar relatief weinig nut
Geen idee eigenlijk. Zal wel met onderhoudskosten te maken hebben gehad, een wissel onderhouden kost geld, en het is ook nog een bron van storingen. Volgens mij zou eigenlijk heel spoor 1 weg worden gehaald, maar omdat er een koninklijke wachtkamer aanwezig is, is spoor 1 blijven liggen.

Ontvlechten heeft natuurlijk best nut gehad, omdat het treintje naar Den Dolder nu niet meer de hoofdsporen hoeft te kruisen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 3 december 2008 @ 09:30:29 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63717982
Woei, info:
quote:
Breda-Tilburg Woensdag 3 December 09:25
Oorzaak Tussen Tilburg en Gilze-Rijen rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 11:30 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Roosendaal en Nijmegen/Utrecht Centraal reizen via Rotterdam Centraal.
Reizigers tussen Breda en Nijmegen/Utrecht Centraal reizen via Rotterdam Centraal.
Reizigers tussen Eindhoven en Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Tilburg reizen via s-Hertogenbosch.
Ik ga maar naar huis
pi_63718007
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:30 schreef Duvel het volgende:
Geen idee eigenlijk. Zal wel met onderhoudskosten te maken hebben gehad, een wissel onderhouden kost geld, en het is ook nog een bron van storingen. Volgens mij zou eigenlijk heel spoor 1 weg worden gehaald, maar omdat er een koninklijke wachtkamer aanwezig is, is spoor 1 blijven liggen.
Ja, alsof die ooit gebruikt wordt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 3 december 2008 @ 09:32:12 #85
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63718036
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, alsof die ooit gebruikt wordt
Nope. Maar dat geldt voor wel meer koninklijke wachtkamers.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63718189
quote:
Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Tilburg reizen via s-Hertogenbosch.
Ook via Utrecht dus Het zal wel weer een gezellige boel worden hier
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 3 december 2008 @ 09:55:52 #87
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63718568
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ook via Utrecht dus Het zal wel weer een gezellige boel worden hier
Gelukkig zie je er geen moer van , zo mistig is het.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63718587
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gelukkig zie je er geen moer van , zo mistig is het.
Ook in de stationshal ja?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 3 december 2008 @ 10:04:33 #89
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63718729
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ook in de stationshal ja?
Dat kan ik niet beoordelen, maar daar buiten wel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63718751
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat kan ik niet beoordelen, maar daar buiten wel.
Ja, dat zie ik zelf ook wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63718780
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 23:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gaat die uitzwaaimeeting in Houten nog door?
Oh dat was ik al bijna vergeten idd 13 december toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 3 december 2008 @ 10:19:47 #92
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_63719041
quote:
En dan hebben die Belgen eindelijk een fatsoenlijke treinen. Ik zie mogelijkheden voor een Intercity Brussel - Amsterdam. Of misschien Maastricht - Brussel.
Ehm? De IC-A en IC-O rijdt anders wel 200 km/u op trajectgedeeltes. Daarnaast zijn de I11 rijtuigen naar mijn mening nog comfortabeler dan ICRm. Nee dan Nederland met de HSL shuttle tegen 160km/u die nog altijd niet rijdt.

Belgie heeft best wat fatsoenlijk spul rondrijden.
Als ze tenminste niet staken
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 3 december 2008 @ 10:35:17 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63719427
Hmm, net op Breda werd een paar keer iets omgeroepen over de L-trein naar Etten-Leur en Roosendaal. Die term gebruiken wij in NL toch helemaal niet?
pi_63719572
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet iemand wat er de logica van is om spoor 1 in Baarn door te zagen? Dat vreet toch geen brood? Had je altijd nog handig als passeergelegenheid kunnen blijven gebruiken in voorkomende gevallen, toch? Zo heeft dat ontvlechten maar relatief weinig nut
Op een ander forum gelezen: Omdat over een automatische overweg maar maximaal 3 sporen mogen liggen. En dat zouden er 4 zijn geworden als ze het spoor niet hadden afgekapt. Niet dat het iets uitmaakt omdat er ook in dat geval geen 4 sporen tegelijk in gebruik zouden kunnen zijn, maar goed.
  woensdag 3 december 2008 @ 10:45:43 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63719715
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Op een ander forum gelezen: Omdat over een automatische overweg maar maximaal 3 sporen mogen liggen. En dat zouden er 4 zijn geworden als ze het spoor niet hadden afgekapt. Niet dat het iets uitmaakt omdat er ook in dat geval geen 4 sporen tegelijk in gebruik zouden kunnen zijn, maar goed.
Oh ja, dat is wel een plausibele reden! Er is in Baarn speciaal een uitzondering gemaakt om die drie sporen over de overwegen mogelijk te maken trouwens.

Het heeft niet te maken met de hoeveelheid treinen dat ze niet zo'n grote overweg willen, maar meer met de tijd die nodig is om de overweg te ontruimen als de bellen gaan rinkelen. Je moet dan een heel lange aankondigingstijd aanhouden, en dat schijnt in Nederland niet te werken omdat mensen dan eerder gaan slalommen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63719845
Spoorboog bij Epse ontlast Deventer

DEVENTER - De spoorlijn Deventer-Zutphen moet met een ruime bocht worden aangesloten op de lijn naar Twente. Daardoor hoeven (goederen)treinen niet meer door Deventer te rijden. PvdA-Kamerlid Diederik Samsom pleit voor een snelle aanleg van de 'spoorboog'.

Tijdens de behandeling van begroting Verkeer en Waterstaat in de Tweede Kamer presenteerde Samsom zijn lijstje met spoorprojecten die versneld moeten worden aangelegd. Premier Jan Peter Balkenende zinspeelde er onlangs op om investeringen in infrastructuur naar voren te halen om de vastgelopen economie een impuls te geven. Ook de PvdA wil tot 100 miljoen euro steken in onder meer een spoorboog bij Deventer.

Wethouder Gerrit Berkelder van Deventer werd totaal verrast door de steun van het PvdA-Kamerlid. " Wij hebben een paar maanden geleden voor het eerst weer gesproken over de spoorboog. Aanleg zou Deventer enorm ontlasten."

Als de plannen doorgaan hoeven goederentreinen in de toekomst niet meer door Deventer te rijden. De treinen buigen (gezien vanaf Zutphen) bij het toekomstige bedrijventerrein A1 af en rijden dan deels parallel aan de A1 en vervolgens met een ruime bocht naar Bathmen. De nieuwe verbinding takt vlak voor Bathmen aan op de spoorlijn naar Twente.

Bron: De Stentor, woensdag 3 december 2008
  woensdag 3 december 2008 @ 11:00:35 #97
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63720118
Zo de nieuwe hafas cd-rom is binnen. 2x zo duur als voorheen. Maar ook 2 keer zo lang geldig en ditmaal ook 2 cd's.
pi_63720256
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zo de nieuwe hafas cd-rom is binnen. 2x zo duur als voorheen. Maar ook 2 keer zo lang geldig en ditmaal ook 2 cd's.
Mooi
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 3 december 2008 @ 11:12:23 #99
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_63720453
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet iemand wat er de logica van is om spoor 1 in Baarn door te zagen?
Vanwege de logica is dat de overweg te veel sporen zou krijgen dus.
Een nieuw wissel (tussen die overweg en begin van perron) was blijkbaar te duur.

Maar waarom spoor 4 nou doorgezaagd moest worden aan de Hilversumse kant??
pi_63721625
quote:
Defecte motor legt treinverkeer stil
woensdag 03 december 2008 | 09:03 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 03 december 2008 | 11:45
Tekstgrootte


APELDOORN/DEVENTER - Tussen Deventer en Apeldoorn reden vanmorgen geen treinen, omdat een trein met een defecte motor het spoor blokkeerde. Op haar website meldt de NS dat het treinverkeer weer op gang gekomen is.
Door de blokkade op het spoor moest een trein die richting Apeldoorn ging, de reis onderbreken en achteruit terug rijden naar het station in Deventer.

Volgens een reiziger was het zeer druk en chaotisch op het station, omdat reizigers vanuit de richtingen Zwolle, Zutphen en Enschede niet verder konden. Zij moesten 'als haringen in een ton' wachten totdat er weer treinen in de richting van Apeldoorn rijden.
Bron: http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/4140791/Defecte-motor-legt-treinverkeer-stil.ece
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')