abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 december 2008 @ 21:08:51 #276
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63916107
Pfff, die nieuwe hafas cd geeft wel rare suggesties aan hoor, Den haag Amsterdam Anderhalf uur :|
pi_63917060
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 22:42 schreef NordicBlue het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
understatement, maar toch. welk station is dit (2de foto)?
pi_63917274
Weer zonder enkele reden een Intercity uit laten vallen... (Ass-Enk).

Heb vandaag eindelijk 't nieuwe spoorboekje gehaald trouwens.
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
pi_63917313
quote:
Op woensdag 10 december 2008 21:33 schreef ghizzer het volgende:

[..]

understatement, maar toch. welk station is dit (2de foto)?
Hoorn, ik stond vandaag op de plaats waar de foto is gemaakt.
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 december 2008 @ 22:02:48 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63918081
Daar heb ik vandaag ook gestaan
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 december 2008 @ 22:03:10 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63918094
Straks even wat platen uploaden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63918349
quote:
Op woensdag 10 december 2008 22:02 schreef Peterselieman het volgende:
Daar heb ik vandaag ook gestaan
Hoe laat?
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 december 2008 @ 22:12:00 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63918390
Van 13.16 tot 13.21 uur
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63918485
quote:
Op woensdag 10 december 2008 22:12 schreef Peterselieman het volgende:
Van 13.16 tot 13.21 uur
Je kwam aan met de trein uit amsterdam, en ging weg met die naar Alkmaar/Den Haag?

Ik was er om 8:44
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 december 2008 @ 22:18:47 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63918591
Nope, was eerst door Hoorn gekomen richting Enkhuizen en daarna op weg naar Den Helder via Heerhugowaard, vandaar de overstap
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63918822
quote:
Op woensdag 10 december 2008 19:30 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Klopt, tenzij je aftakkingen maakt natuurlijk. Of een pendeltrein tussen Arnhem en Rotterdam . Maar een internationale trein zou heel goed kunnen, maar het is alleen jammer dat de max. snelheid 120 km/u is. Buiten dat om zou het ook als omleidingsroute gebruikt kunnen worden als elders een (belangrijk) baanvak voor langere tijd gestremd is.
Maar die trein stopt ook in Amsterdam, Utrecht, Arnhem, en reizigers moeten wel naar die trein toe kunnen komen (zonder alleen in Amsterdam te kunnen opstappen). En door die omweg is de reistijd weer langer, wat de NS ook wil proberen te voorkomen.

Nee, die lijn is echt ontworpen voor alleen goederenverkeer, en reizigersvervoer zal altijd gepaard gaan met (onaanvaardbare?) beperkingen.
  woensdag 10 december 2008 @ 23:21:56 #287
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_63920424
quote:
Op woensdag 10 december 2008 22:28 schreef von_Preussen het volgende:
Nee, die lijn is echt ontworpen voor alleen goederenverkeer, en reizigersvervoer zal altijd gepaard gaan met (onaanvaardbare?) beperkingen.
Zoals het nu is, is het ongeschikt voor personenvervoer, dat besef ik ook. Er zijn aanpassingen en aftakkingen nodig om het enigszins geschikt te maken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 december 2008 @ 00:16:49 #288
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63922329
Heeft dinsdagavond bij Buitenpost ook weer eens een automobilist op een spoorwegovergang vastgezeten. Een kwestie van te vroeg afslaan Gelukkig niets gebeurd, omdat de mcn van de aankomende trein op tijd kon remmen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63922881
quote:
Op woensdag 10 december 2008 00:54 schreef Peterselieman het volgende:
mja, zo bedoel ik het ook meer ja, want ondanks de vele ondergrondstations is het soms al kiele kiele. Vandaar dat ICM bijvoorbeeld niet met meer dan 15 bakken mag rijden. 17 bakken kunnen de onderstations nog hebben, maar als een tegentrein dan meer dan 13 bakken heeft, dan lukt het al niet meer en zullen de treinen bijna stilvallen.
Zelfs de daadwerkelijke nominale spanning van 1,5 (1,8 KV) wordt al vaak niet echt gehaald. Zijn plaatsen waar een flinke dip in zit.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 december 2008 @ 00:41:47 #290
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63922962
Woensdag er even op uit getrokken om in eerste instantie het trammetje van Houten nog eens mee te maken. Om 10.15 kwam het trammetje keurig op tijd uit Castellum aangereden.




Ik heb nog een keer het ritje mee mogen maken.



De tijdentabel:


Te Castellum:



Het hok

Daarna doorgereden naar Enkhuizen


Daar nog een leuke CTA gezien voor de trein van 12.53 uur


Vervolgens in Hoorn nog wat geplaat








Daarna ben ik via Heerhugowaard doorgegaan naar Den Helder. Van daaruit heb ik de Sloterdijk Hemboog genomen om op Amsterdam Lelylaan meteen in de trein aan de overzijde van het perron in te stappen, waardoor ik naar Lelystad ging. Van daar uit met de bus naar Kampen gegaan om het Kamperlijntje nog even snel mee te pakken. Gelukkig vertrok deze iets te laat, anders had ik vanwege een verlate bus een half uur moeten wachten. Tenslotte vanaf Zwolle weer terug naar Groningen gereisd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 11 december 2008 @ 02:05:02 #291
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63923799
Een leuk rondje psm
  donderdag 11 december 2008 @ 09:12:02 #292
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63925453
quote:
Op donderdag 11 december 2008 00:38 schreef Brembo het volgende:

[..]

Zelfs de daadwerkelijke nominale spanning van 1,5 (1,8 KV) wordt al vaak niet echt gehaald.
Is dat erg?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63928154
quote:
Op donderdag 11 december 2008 09:12 schreef Duvel het volgende:

[..]

Is dat erg?
duh! minder spanning -> minder vermogen -> niet op tijd rijden

oh! nou geef ik de vingerverfers een nieuw excuus voor vertragingen
  donderdag 11 december 2008 @ 11:56:23 #294
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63929408
quote:
Op donderdag 11 december 2008 11:03 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

duh! minder spanning -> minder vermogen -> niet op tijd rijden

oh! nou geef ik de vingerverfers een nieuw excuus voor vertragingen
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63930270



Is dit nou het eerste correcte artikel?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 december 2008 @ 12:34:44 #296
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63930394
mja, het lijkt er bijna wel op. Heb in dit artikel niet echt fouten gezien, zoals we die op dit gebied in de kranten normaalgesproken wel gewend zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 11 december 2008 @ 12:51:30 #297
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63930847
Beetje tendentieuze kop alleen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63931605
Technische problemen met de TRAXXlocomotieven? Die waren er toch juist gekomen vanwege technische problemen met de 11.8/9?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 11 december 2008 @ 14:03:03 #299
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63932703
quote:
Op donderdag 11 december 2008 13:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Technische problemen met de TRAXXlocomotieven? Die waren er toch juist gekomen vanwege technische problemen met de 11.8/9?
Ach gisteren was er een trein bij vertrek vanaf Amsterdam al vertraagd omdat er een niet goed functionerende wagen in een stam zat die er tussenuit moest worden gehaald

Overigens snap ik het gekloot met dubbele stuurstandrijtuigen niet, ik dacht dat daar een tekort aan was
  donderdag 11 december 2008 @ 14:16:10 #300
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_63932991
quote:
Op donderdag 11 december 2008 14:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Overigens snap ik het gekloot met dubbele stuurstandrijtuigen niet, ik dacht dat daar een tekort aan was
Daar is geen tekort aan, ze worden alleen niet meer als stuurstand gebruikt.
Voor de testritten op de HSL willen ze treinen met alleen maar gerenoveerde rijtuigen (de stuurstanden zullen echt nooit op de HSL gaan rijden), dus zijn ze met de Benelux geruild voor gewone B-rijtuigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')